Slo-Tech - Včeraj sta tako Canon, kot RED predstavila svoji novi kameri, s katerima nameravata spremeniti svet.
Scarlet je že tretja kamera, ki so jo predstavili pri podjetju RED. Obljublja 12 FPS pri fotografiranju v ločljivosti 5120x2700 oziroma snemanje z do 25 FPS (neprepleteno) pri snemanju v ločljivostih 4K (4096x2160), pri čemer je moč hkrati fotografirati in snemati video (DSMC). Razen "modrosti" (RED svoje video procesorje imenuje brain), si bo Scarlet vse lastnosti delila s sestrsko kamero EPIC, prav tako bodo izmenljivi vsi priključki in pripomočki, nanjo pa bo mogoče namestiti tudi Canon objektive. Do 31. decembra velja čas prednaročil, v katerem boste za kamero (vključujoč modrost, SSD in Canonov bajonet) odšteli 9750 USD, v novem letu pa bo cena za sam procesor postavljena na 9700 USD. Seveda pa si je v tipičnm duhu modularnosti, na katerega so pri RED ponosni, moč omisliti najrazličnejše pakete in konfiguracije, za ustrezno višje cene.
Na isti dan pa je svoj pohod nad svet profesionalnega filma najavil tudi Canon, čeprav so bili na tem področju nenačrtovano prisotni že z modelom EOS 5D Mark II. Slednje jih je verjetno tudi spodbudilo, da svoje dolgoletne izkušnje iz področij fotografije, optike in videa prenesejo tudi v svet filma v obliki sistema Cinema EOS. Na predstavitvi so predstavili prihajajočo kamero EOS C300/C300 PL, katere tipalo bo po velikosti primerljivo s Super 35mm in bo z naborom Canonovih EF objektivov filmskim ustvarjalcem ponudila številne nove možnosti. Kamera naj bi bila na voljo v začetku novega leta (z EF bajonetom), oziroma proti koncu marca (s PL bajonetom), predvidena cena pa je 20000 USD (glede na ceno "škrlata" pa se je špekuliralo tudi o cenah bližje 10000 USD). Čeprav bo uporabljala tipalo s 4K zmogljivostjo, bo snemala največ v polni HD (pri 59,94i/29,97p/23,98p ali 50i/25p), na eno ali dve CF kartici velikosti do 64GB (Vincent Laforet, ki je kamero že imel priložnost preizkusiti, to omenja kot bistveno prednost, saj lahko hkrati snema isto vsebino na obe kartici http://vimeo.com/31526888). Kamera seveda ponuja še obilico drugih možnosti in lastnosti, ki ki si jih želijo vsi snemalci pri svojem delu. K dobrim kameram spadajo še dobri objektivi, hkrati pa bolj ozkokotni pri večjih senzorjih ne zmorejo pokriti dovolj širokega kota. Zato so pri Canonu predstavili tudi 3 objektive z oznako C (ter več rdeče barve) in lastnostmi, kakršne so bolj zaželene pri snemanju filmov, na voljo bodo konec naslednjega julija. So pa pri Canonu na ta dan predstavili še koncept prihajajočega profesionalnega digitalnega fotoaparata, katerega glavna prednost bo izboljšana možnost snemanja videa (pri 24p, z mJPEG kodiranjem), ostale podrobnosti pa bodo razkrili kdaj drugič.
Pri Nikonu pa v tem času poročajo le o tem, da so njihovi proizvodni obrati na Tajskem še vedno pod vodo, zaradi česar pričakujejo okrog 600 milijonov EUR izgube, izpad proizvodnje do začetka novega leta in posledično zmanjšanje dobavljivosti nekaterih svojih izdelkov
To je sicer še vedno daleč od zmogljivosti, ki jo strojno gledano zmore 5Dmk2, ampak ker Canon nič ne sodeluje pri razvoju programja, ki 5Dmk2 spremeni v resno kamero, bo verjetno kljub temu dosegla najboljše razmerje med ceno in zmogljivostjo na trgu.
sem odstranil vejice v skladu z regionalnimi pravili
yupe - za scarlet RED napoveduje boljši firmware, ki bo ponujeno opremo izkoristil do konca. pa AFAIK 10k USD za scarlet ni tista cifra, s katero dobiš povsem delujočo kamero, ker samo brain, SSD in mount v ohišju še ni dovolj - potem potrebuješ še screen al pa viewfinder, pa še kak drug modul in si hitro tam okrog 15k USD, kar pa je že standardna cena za kakšne profesionalne kamere.
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain
Razmišljam, ali bi uporaba 3D vplivala na mojo umetniško integriteto... Za 3D bi rabil vsaj 2 kameri. Ampak po drugi strani, pa Peter Jackson veslo snema Hobbita v 3D, s kupom ogledal in z... (drum roll v ozadju) ...48-imi RED kamerami.
Hm. Ta krut in nepričakovan skok cen z 9,75$ na 9.750$ mi je tako ali tako pokvaril načrte.
Upam, da bodo tudi consumer izdelke kaj posodobili v video smeri... Jaz sem zelo zadovoljen s svojim Canon EOS 60D, vendar mi pri videu kar fali autofocus med snemanjem (pa najbrž ne bi škodil kak objektiv s tihim focus motorjem).
Je bilo pa le vprašanje časa, kdaj bodo šli na PRO market...
Razmišljam, ali bi uporaba 3D vplivala na mojo umetniško integriteto... Za 3D bi rabil vsaj 2 kameri. Ampak po drugi strani, pa Peter Jackson veslo snema Hobbita v 3D, s kupom ogledal in z... (drum roll v ozadju) ...48-imi RED kamerami.
Hm. Ta krut in nepričakovan skok cen z 9,75$ na 9.750$ mi je tako ali tako pokvaril načrte.
Mene je bolj impresiralo, da snemajo pri resoluciji 5K @ 48 fps. Če sem prav izračunal, je to 13,8 megapixlov * 48/s * 16bit barve / 8, porabijo za sekundo snemanja 1,265GB (2,53GB za 3D) prostora na disku (brez stiskanja).
. Jaz sem zelo zadovoljen s svojim Canon EOS 60D, vendar mi pri videu kar fali autofocus med snemanjem (pa najbrž ne bi škodil kak objektiv s tihim focus motorjem).
- Moj SONY A55 odlicno in zelo hitro fokusira med snemanjem videa.
@kuglivnkl:
Mene zanima, zakaj so Canonove leče tko drage? Ok, sej gre verjetno za najhitrejši zoom ever (f/2.6 :)), sam vseen...
Overpriced junk. Pa najhitrejsi zoomi so od Olympusa, 14-35/2.0 in 35-100/2.0 Klik tu za specse.
Pa ni samo Nikon pri poplavah nadrajsal, tudi Sony ima svojo edino DSLR/NEX fabrko poplavljeno. Nikonu in Sonyu letos narava ne gre na roko. Bog ve kaksne shamane so zaposlili pri Canonu :) (Canon je do sedaj namrec se vsako leto izgubljal trzisce proti Nikon/Sony campu)
Really. Teli video objekitvi (sem mislil da kuglvinkl refencira te iz novice) so overpriced junk. Vecinoma so lahko precej manj ostri, ker je zahtevana resolucija precej nizja, hkrati pa pri gibajoci sliki precej tezje opazimo aberacije. Recimo jaz lahko posnamem full HD filmcek s Sigmo 28-105/2.8-4, ki je na mojem A900 pri 28/2.8 totalen JUNK (veiling haze, nic mikrokontrasta, ostrine sploh ni ...) in bo izgledal povsem ok. Drugo so standardni EF L objektivi ki so celo cenejsi od primerljivh Zuikotov, Sony Zeissov ali Nikonovih zlatih obrockov. Hkrati pa so vecinoma tudi dokaj starejsega dizajna in so posledicno "slabsi". price/performance je priblizno konstantna stvar, ne glede na znamko.
RED? Da to je to. C300? Pač ni 4K kamera ampak samo, recimo temu, real HD. Cena je previsoka za to kar ponuja. Sicer je pa za 4k edina resna izbira RED ONE oz. še bolje EPIC. Sam sem čisto zadovoljen z Sony NEX 5N, ki ponuja za družinske albume več kot dovolj dober video, da o senzorju, ki prekaša veliko večino DSLR-jev. Na splošno menim, da je Sony tokrat zadel žebljico na glavico z NEX-5N, predvsem pa z NEX-7. Slednjega bi takoj vzel, a so jo poplave pač zagodle. Mislim, da je to prihodnost višjega srednjega razreda. Samo nekaj objektivov jim še manjka. No za tiste, ki rabijo AF seveda.
Mislim da pri novih video objektivih ni toliko stvar kakovosti slike (kjer je za HD ali celo 4K dober skoraj vsak sposoben objektiv). Objektivi so narejeni posebej za video uporabo - dolg hod fokusnega obročka in s tem natančnejše ročno fokusiranje, bolj trpežna izdelava za profi uporabo... In polno malenkosti, na katere pri objektivih za fotografijo ni treba biti pozoren ("dihanje" pri spreminjanju fokusa, različna stopnja zooma glede na oddaljenost ostrenja itd...).
Gre pač za manjše serije, zato tudi toliko višja cena.
kjer je za HD ali celo 4K dober skoraj vsak sposoben objektiv
samo če si se pripravljen sprijazniti z vignettingom - AFAIK so tipični DSLR objektivi "premajhni" za ločljivosti nad FF in ne pokrijejo celotnega senzorja. Takoj ko pa vržeš večje leče v objektiv, pa stvar postane za kak velikostni razred dražja.
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain
"ločljivosti nad FF"? Super 35mm je manjši senzor od FF, ločljivost pa tu nima veze. Je pa res, video objektivi imajo običajno veliko manj vinjetiranja pri odprti zaslonki. Čeprav naj bi te napake pri npr. Canon 1D X procesorji odpravljali sproti pri samem snemanju, verjetno to lahko priložijo tudi C300.
Hvala za novo infomracijo, da obstajajo zoom leče, hitrejše od 2.8. Čeprav, ravno meni je to precej vseeno, ker uporabljaqm izključno fiksne.
Tudi nimam pojma o steklu za video... Zato sprašujem, kako lahko faking leča košta 45k $. Ajd, ne rečem tiste special zadeve, ki si jih je omislil Kubric (a so mele f clo 0.7? :), da je lahko snemal samo pri svetlobi sveč.
Nope po kvaliteti slik, predvsem v slabih svetlobnih razmerah. Gled pixlov je pa tako, da NEX-7 jih ima 24.3Mpx (kar se mi zdi preveč), NEX-5N pa 16Mpx kar je očitno optimum za to generacijo senzorja (ima do pol zaslonke boljše rezultate kot 24.3Mpx senzor). Je pa res, da je pa eronomija oz. upravljanje s fotoaparatom pri NEX-7 navdušujoče. No, vsaj za tistega, ki fotografira predvsem z ročnimi nastavitvami.
kuglvinkl, steklo za video ni nic posebnega. Nekdo je rekel da je narejeno za 4k in 5k, in mora zato biti oh in ah boljse. Ni res. 5k resolucijo ima recimo Canon 7D! In "navadne" L lece za 1-2k USD delujejo tako dobro, da so se pixel peeperji zadovoljni. Pa "Super 35mm" je tocno toliko velik kot standarden APS-C (1.5x crop) format. Se pravi rahlo vecji od Canonovega APS-C. Tocno zato je bil 5dII taksna revolucija - dejansko je bil format blazno vecji in je imel noro tanek DOF, na kar filmarji izjemno palijo. Hkrati pa je stal izjemno malo v primerjavi s profi sistemi, kjer recimo Sony in Panasonic pro video kamere stanejo 100k+.
Imajo pa video lece nekaj drugega. Omogocati morajo follow focus, in imeti precej drugacno zasnovo, da se lahko doseze vse zeljene efekte. Ampak, kot nam vedno pridigajo vsi ki prodajajo drage DSLR lece, je baje vecina cene v steklu in velikosti serije in kontroli kvalitete. Tako da tu cene imho ne morejo opraviciti. Pa se to: Canon C300 snema v FullHD - tocno tako kot Canon 7D.
Kuglvinkl, sej F/0.75 leco si lahko omislis tudi za Canon/Nikon/whathaveyou. Danes se mount konverzije dela BP in tudi cena ponavadi ni bistveno visja od kakega tisocaka. Ampak! To so TV objektivi, in kot taki nimajo nikakrsne ostrine ipd. Imajo pa lep bokeh - ja.
No, sample ti bo priskrbel Luilll, jaz pa ti lahko polinkam en "sample" ki ni moj: Klikni me nezno
In ja, vecina ljudi ki primerja fotoaparate se strinja da je 5N prekasan samo s strani parih DSLR-jev: Pentax K5, Nikon D7000/D700/D3 in Canon 1D neki (se ne spoznam na canon nomenklaturo). Poleg tega pa stane pol manj kot katerikoli od teh nastetih.
Heh, se bom vzdrzal komentarja, ker nisem Nikon uporabnik, ampak tule imas shoot-off in se lahko sam prepricas: D7000 D700
Hja, tehnika napreduje, in dejstvo da je midrange APS-C dohitel prejsnjo generacijo FF samo pomeni da bo nova generacija FF se toliko bolj nora - ko pride seveda.
Eh, tisto je OOC jpeg. Za RAW primerjavo pa poglej test od 5N na dpreview - Sony nex 5n. Izberi ISO 12800, in spodaj na strani primerjaj z 5dmkII, nikon D7000 in pentax K-5. In porocaj. Dejstvo je da je sony 16Mpix APS-C senzor (ki ga btw uporabljajo D7000, D5100, K-5, in precej sonyev) trenutno ena najboljsih stvari in le redki FFji so na enakem nivoju. In kar je se bolje - glede nato da ima ta senzor povsem linearno krivuljo readout suma, je mozno recimo z nikonom D7000 naredit popolnoma underexposan frame pri ISO100 in ga nato v raw-u nabit na ISO6400 in je rezultat enak kot ce bi bil pravilen exposure pri ISO6400 (kar pomeni da je ISO v bistvu samo se tag v RAW-u, kot WB). In ko bo padel FF senzor 36Mpix (gre za isti tech kot pri tem 16Mpix APS-C) - govorice pravijo zacetek novega leta v novih nikonih in sonyih - bo spet zanimivo.
Nočem, da je kateri boljši, ker se moram potem, če čem menjat, znebit vseh teh šajb od Canona!
:) Zakaj bi moral menjat? If it works for you now, why wouldn't it work tomorrow? Moj A900 je polomija pri ISO3200, pa me to sploh ne gane, ker tega pac ne rabim. Sem pa vseeno rad na tekocem - a technophile ;)
RedDrake> :) Zakaj bi moral menjat? If it works for you now, why wouldn't it work tomorrow?
V resnici deluje slabo.
je recimo preveč noisy za resen print, ki bi ga kdo z veseljem kupil. Z lučmi se ne da kaj prida telovadit, ne da bi prestrašil tekmovalce, pod 1600 iso v pokriti jahalnici na normalen sončen dan težko narediš ostro fotko, za "uporabnike" je pa nujno, da se vidi konstitucija pod kožo - skratka, pod 1/250s ne moreš, ker je potem že preveč premaknjeno.
Vse to se seveda da popravit s postprocessingom - ampak ta korak bi bilo zelo fino preskočit.