» »

Kako ravnati z litij-ionskimi baterijami

Kako ravnati z litij-ionskimi baterijami

Pri praznjenju litijevi ioni potujejo skozi elektrolit od anode proti katodi. Pri polnjenju pritisnjena napetost povzroči potovanje v obratni smeri in vgraditev v porozen material elektrode.

vir: Ars Technica
Ars Technica - Čeprav so komercialne litij-ionske baterije dostopne že točno 20 let od Sonyjevega poizkusa leta 1991 in jih uporabljamo v nepregledni množici prenosne zabavne elektronike (prenosni računalniki, telefoni ...), o njih še vedno kroži vrsta mitov in kontradiktornih priporočil. Da bi razčistili, kaj litij-ionskim baterijam godi in kaj jih po nepotrebnem uničuje, so napotke zbrali na Ars Technici.

Litij-ionske baterije nimajo spominskega efekta. Nasprotno, praznjenje do mrtvega jim škodi precej bolj od več praznjenj do neke zmerne vrednosti. Pod 20 odstotkov kapacitete baterije ni priporočljivo prazniti, če ni res nujno. Prav tako je mnogo netočnih tolmačenj o štetju ciklov praznjenja. Baterije štejejo cikle v odstotkih; dvoje praznjenj do 50 odstotkov ali štiri praznjenja do 75 odstotkov se zabeležijo kot en cikel.

Toplota in polna napolnjenost jim škodita in ravno to je stanje, v katerem se baterije v prenosnikih največkrat nahajajo. Hranjenje na hladnem, ali vsaj odstranitev pred podaljšanimi uporabami prenosnika na električnem omrežju za intenzivno delo, blagodejno vplivajo na zadrževanje kapacitete baterije z leti. Priporočljivo jih je tudi enkrat mesečno izprazniti in napolniti.

Baterije, ki jih dlje časa ne uporabljamo, je najbolj shraniti napolnjene od 40 do 50 odstotkov v hladnem prostoru. In še najpomembnejši napotek, predvsem za živce: ne glede na pazljivo ravnanje, čudežev ni pričakovati. Baterije so potrošni material, ki v nekaj letih izgubi znaten delež svoje kapacitete, ne glede na tretma.

60 komentarjev

«
1
2

ales85 ::

Ne vem, če bi se povsem strinjal. Moj laptop ima takšno baterijo pa je 12 ur na dan priključen in se greje, ko ga odklopim pa imam še vedno začetno (skoraj) kapaciteto po več kot letu dni.

WarpedGone ::

Če ti laptop pravi da je stvar na 100% to ne pomeni da je baterija res fizično povsem polna.
Komot je (in v praksi pogosto tudi je) v elektroniki omejitev, da zadeve sploh nikol na nafila na 100% ampak le na kakih 80% - 90% fizične zmogljivosti in temu reče 100%.

Leto dni še ni posebna starost, 2 leti je durga zgodba.
Zbogom in hvala za vse ribe

Izi ::

WarpedGone je izjavil:

Leto dni še ni posebna starost, 2 leti je durga zgodba.

Po mojih izkušnjah se prvi znaki manjše kapacitete začnejo kazati šele nekje po 3. letih, po približno 6. letih pa je čas za zamenjavo. Najhuje pri vsem tem pa je, da je življenjska doba približno enaka če je akumulatorska baterija shranjena v omari ali pa jo vsakodnevno uporabljaš, zato je zelo pomembno, da ko kupuješ novo, preveriš datum izdelave. Tudi novi originalno zapakirani v trgovini že teče življenjska doba.
Je pa vseeno nekaj koristnih nasvetov v članku. Se pravi najbolje jo je hraniti na hladnem in do polovice napolnjeno. In med uporabo jo je bolje večkrat dopolnjevati in jo imeti vedno nekje na polovici napolnjeno, kot pa da jo polnimo in praznimo do konca. To pri prenosnikih verjetno ne gre, pri telefonih pa bi se dalo namesto polnega polnjenja na vsakih nekaj dni, sedaj raje polniti vsak dan za nekaj minut, da je vedno nekje na polovici.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Izi ()

RejZoR ::

WarpedGone je izjavil:

Če ti laptop pravi da je stvar na 100% to ne pomeni da je baterija res fizično povsem polna.
Komot je (in v praksi pogosto tudi je) v elektroniki omejitev, da zadeve sploh nikol na nafila na 100% ampak le na kakih 80% - 90% fizične zmogljivosti in temu reče 100%.

Leto dni še ni posebna starost, 2 leti je durga zgodba.


Naložite si program BatteryBar pa boste videli dejansko stanje, čeprav je očitno odvisno tud če ima prenosnik "wear" senzor v charge kontrolerju oz kakorkoli že to deluje.
Npr na sestrinem Acer laptopu ta program prikazuje wear baterije skozi čas in ima sedaj po ~3 letih manjšo kapaciteto.
Moj Acer netbook pa po drugi strani že leto in pol kaže 100% stanje baterije iz česar sklepam, da je al še vedno v perfektnem stanju kar nekako dvomim ali pa netbook enostavno nima senzorja, da bi program lahko to prikazoval.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

jlpktnst ::

Ja to kar je izi reku je res. Tudi če baterijo zapreš v hladilnik za 1 leto bo izgubila nekje toliko kapacitete kot če jo uporabljaš redno.

ČE jo imaš na vročini napolnjeno 90% bo izgubila več kapacitete.

Ako jo hraniš napolnjeno na manj kot 10% se bo v roku par mesecev verjetno izpraznila prek spodnje meje in jo boš lahko samo zavrgel.

Izi ::

Te nasvete si je pametno zapomniti za kasneje, ko bomo vsi imeli električne avtomobile. Kot kaže bo avto bolje dopolnjevati ob vsakem postanku, kot pa potem polniti doma čez celo noč. Vsekakor pa bo treba v stroške električnega avta, kljub tako rekoč zastonj vožnji glede na bencin, vključiti strošek komplet zamenjave baterij na vsakih 5 let. In to ne glede na število prevoženih kilometrov.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Izi ()

RejZoR ::

Zastonj je malce čudna definicija. Že res da je elektrika iz vtičnice čista energija, ampak na drugem koncu žice se nahajajo elektrarne, v našem primeru recimo TEŠ, kjer veselo kurijo ne preveč čiste vire energije.
Torej elektrika ni ne zastonj in ne povsem čista.
Edina čista energija je veterna in vodna, pa še tam je potrebno do neke mere posegati v okolje, kar spet lahko negativno vpliva na okolje ampak načeloma v manjši globalni meri kot npr kurjenje lignita in vsoo to svinjarijo spuščati v zrak...
Ampak to je že štorija za drugo temo...
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

jlpktnst ::

Hm, pozabili so omenit eno reč, pred časom sem našel zanimiv članek o tem. Menda je tudi poljenje in praznjenje 100->95->100 dokaj slabo, saj se zadnjih 10% nekje polni veliko počasneje in se dosti bolj greje pri tem + stres in manjše strukturne deformacije.

Tako da pametne naprave že imajo mehanizme ki preprečijo praznjenje do 98% in polnjenje nazaj do 100% in to na dva načina. Eden je recimo tako kot moj laptop, ki se enostavno ne polni dokler ni baterija pod 95%.

Drug način je pa da premakneš "fully charged" nivo malo nižje. Tako da baterija nikoli ni fully charged. Slejkoprej mislim da bo to v večini vezij baterij (kjer še ni) in se bo to počelo brez naže vednosti.

@Rejzor: A ni potem bolje kurit jedrsko gorivo, ki ga je količinsko neprimerljivo manj in tudi pušča precej manj odpadkov? Je pa res da je odstranitev teh odpadkov dražja. Ubistvu je vedno samo ekonomski interes tisti, ki onesnažuje (ker je pač čiščenje ali manj onesnaževanje drago). Sploh so pa vodne elektrarne precej bolj škodljive za ekosisteme kot vetrne in sončne. Sploh recimo sistem mikro sončnih in vetrnih elektrarn.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jlpktnst ()

RedFury81 ::

Pod 20 odstotkov kapacitete baterije ni priporočljivo prazniti, če ni res nujno...... Priporočljivo jih je tudi enkrat mesečno izprazniti in napolniti......

Kako zdaj ... ni priporocjivo sprazniti, ali sprazniti enkrat na mesec .... nekak se mi zdita ta dva stavka kontradiktivna ...

SkyEye90 ::

Jaz jo na mobitelu vsake drugič spraznim na 1%, ostalo pa tudi pod 20%. Sem ter tja jo dopolnim preden je čisto prazna. Pa je stara že dve leti in pol pa je še skoraj brez vidne izgube kapacitete. Vedno sem delal tako (ker sem bil prepričan, da dopolnjevanje škodi), pa se še ni izkazalo za slabo dejanje.

Izi ::

RedFury81 je izjavil:

Kako zdaj ... ni priporocjivo sprazniti, ali sprazniti enkrat na mesec .... nekak se mi zdita ta dva stavka kontradiktivna ...

Nista kontradiktorna, ker vsebujeta različne čase. Se pravi, za vsakodnevno rabo ti začneš polniti baterijo že ko pride nekje na 20% kapacitete in jo nato polniš samo nekje do 80%, enkrat na mesec pa pustiš, da se popolnoma izprazni in jo nato popolnoma do konca napolniš.

Glede čistosti energije pa se posamezniki nimamo kaj obremenjevati. Prav vse pošteno plačamo. Vožnja avta na baterije je glede na trenutne cene bencina res skoraj zastonj, ampak ko dodaš začetni višji strošek zaradi baterij in nato zamenjavo baterij na vsakih 5 let je vse skupaj enako ali pa še dražje. Pa še, če bomo oziroma ko bomo vsi prešli na električne avte bo država vso trošarino iz bencina prenesla na elektriko, ki se bo tako močno podražila. Vsekakor se nikoli ne bomo vozili poceni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Izi ()

Pyr0Beast ::

Tako da pametne naprave že imajo mehanizme ki preprečijo praznjenje do 98% in polnjenje nazaj do 100% in to na dva načina. Eden je recimo tako kot moj laptop, ki se enostavno ne polni dokler ni baterija pod 95%.

Tistih zadnjih 10% jo ubija, ja. 4.2V je daleč previsoka napetost za litijeve baterije.
4.1V je bolj primerna, ali pa 4.05V.

Je pa tako visoka z namenom dobiti ven dodatno kapaciteto, na škodo dolgoživosti seveda.

Tistih zadnjih par % najbolj ubija baterijo - visoka napetost polnenja povzroča oksidacijske poškodbe.



Drug način je pa da premakneš "fully charged" nivo malo nižje. Tako da baterija nikoli ni fully charged. Slejkoprej mislim da bo to v večini vezij baterij (kjer še ni) in se bo to počelo brez naže vednosti.

Ne bo, ker zgubiš ~20% kapacitete, če znižaš napetost za 0.2V

Nasprotno, praznjenje do mrtvega jim škodi precej bolj od več praznjenj do neke zmerne vrednosti.

Prav tako je mnogo netočnih tolmačenj o štetju ciklov praznjenja. Baterije štejejo cikle v odstotkih; dvoje praznjenj do 50 odstotkov ali štiri praznjenja do 75 odstotkov se zabeležijo kot en cikel.

Ja wtf no.
Če prazniš do 100% DoD kar ni več enako kot 4x25% DoD ? (Depth of Discharge - globina praznenja)

Litij-ionske baterije nimajo spominskega efekta.

Ga nimajo. Ga pa ima dovolj trapast kontroler.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

ales85 ::

WarpedOne vem, da ni nujno polna toliko, kot sporoča laptop. Zato sem pa napisal, da "drži" praktično isti čas.

poweroff ::

Lahko pa uporabite tole:



:D
sudo poweroff

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: poweroff ()

MrStein ::

Telefon polnim do vrha, to pa takrat, ko začne piskati, da je baterija prazna. Včasih piska tudi 24 ur, ker nimam pri roki polnilca ipd.

Po 5 (ali 7, se zdaj ne spomnim točno) letih še vedno drži 4-6 dni (odvisno od uporabe), kot prvi dan.

Službeni laptop 4 leta in nekaj mesecev, skoraj vedno na AC, baterija vedno noter. BatteryBar pravi:
- Capacity: 45.605 of 47.102 mWh
- Battery Wear: 0,0% of 47.102 mWh

Drži na bateriji tam 2 uri, koliko sem enkrat pred meseci probal. (predvajal je film)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

WyattEarp ::

enako, imam Dell prenosnik, oktobra je bil 4 leta star, večino časa je priključen na omrežje, umes pa seveda tud na baterji, katera še vedno zdrži 2h, tako kot je pri novem. mogoče kakih 5% manj, točno ne vem, vem pa da je neki čez 2h takrat in nekaj čez 2h sedaj, če gledam film, ali surfam in to.

Zmeraj so govorili, da je treba baterijo do konca spraznit in potem polnit. potemtakem to ne drži in je bulš da ko maš na polovici baterijo jo napolneš. to je to. čeprav če gledaš iz matematičnega vidika to kar je na vrhu napisano:
''Baterije štejejo cikle v odstotkih; dvoje praznjenj do 50 odstotkov ali štiri praznjenja do 75 odstotkov se zabeležijo kot en cikel.''
Je vseeno kdaj polniš, ali 4x po 25% al pa 1x po 100%, je en cikelj in to je to. če 100% napolniš ti zdriži recmo 4 dni telefon, če 50% pa dva dni, in na konc eno zdrži in enako ima cilov polnjenja...
AMD Phenom II 1090T,ASUS M4A89GTD PRO/USB3,12 Gb RAM(2x4Gb,2x2Gb)-1.600Mhz,
GMC H70, Gigabyte R9 270X, Samsung 850 EVO 250GB,WD 2Tb(G),Scythe 700W, LG 23''.

Pyr0Beast ::

''Baterije štejejo cikle v odstotkih; dvoje praznjenj do 50 odstotkov ali štiri praznjenja do 75 odstotkov se zabeležijo kot en cikel.''
Je vseeno kdaj polniš, ali 4x po 25% al pa 1x po 100%, je en cikelj in to je to. če 100% napolniš ti zdriži recmo 4 dni telefon, če 50% pa dva dni, in na konc eno zdrži in enako ima cilov polnjenja...

Kar ni čist res.

4x25% je več kakor 100% - vsaj kar se življenjske dobe tiče.
Polnenja bateriji škodijo mnogo bolj kakor praznenja.

Za 100% se fila ~3 ure.
Za 25% se fila minimalno eno uro, ker je CV del zeloo dolg. Tako imaš 4 ure filanja - ni dobra stvar.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

c00L3r ::

Iz zgoraj napisanega sklepam, da najbolj uničujem svoje baterijo na telefonu, ko ga uporabljam za navigacijo. Takrat je priklopljen na avto polnilec in dan v stojalo (ki še dodatno toplotno izolira telefon). Baterija postane zelo topla, ko ga vzamem ven po 2h vožnje.

Pyr0Beast ::

To ni problem, ker je trajanje silno kratko. Poleg tega baterije ne obremenjuješ, saj črpa štrom iz polnilca.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Blisk ::

to kar piše v članku ne bo ravno držalo.
iz prakse lahko povem, da baterija crkne po 3 mesecih če je nonstop prikloplena na napajanje.
prav tako se ji precej skrajša življenjska doba, če jo ne sprazniš go konca.
tko je v praksi

Pyr0Beast ::

Po 3h mesecih nima kaj crkniti.
Življenska doba se ji ne krajša, če jo ne prazniš do kraja.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

GizmoX ::

Električni avtomobil Chevrolet Volt ima 16kWh Li-ion baterijo, od tega uporablja le cca 10kWh oz. 65% (od 25% do 90% napolnjenosti). Poleg tega med polnjenjem in kasneje med vožnjo vzdržuje (greje ali hladi) temperaturo baterije (za podaljšano življenjsko dobo, kakor tudi za čim večji izkoristek).
Pričakovana življenjska doba za baterijo: 8 let ali 160.000km.
udirač => uni. dipl. inž. rač.

Pyr0Beast ::

Nnuh ? Je to res od 25-90% napolnjenosti ?

Za max. življensko dobo je ta zadeva bolj 15%-80% ?
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

poweroff ::

Cena te baterije je pa?
sudo poweroff

Pyr0Beast ::

~10kEUR +
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

jlpktnst ::

No pač, par % gor ali dol, se pa vsi strinjamo da so gornji in spodnji ekstremi škodljivi za li-ion baterije. Ekstreme rabiš samo toliko, da se neumen kontroler kalibrira (sicer se ti začnejo dogajat čudne reči in imaš 0% charge po 1 uro).

Sicer pa kontroler skrbi za to, da baterija ne bi padla pod minimalno napetost in da ne pride na previsoke napetosti. Seveda bolj je kontroler pameten boljše bo. Vidim da ima Pyr0Beast dosti pojma (precej več kot jaz) o tem. Lepo napisano.

Prekleto je sicer smešno koliko mitov je okrog teh baterij... kolegu je recimo čisto skurilo baterijo v par mesecih, ker je polnil konstantno za vrhnjih par % do 100. PRekinjal mu je namreč adapter in je konstantno praznil in polnil na vrhu kapacitete. No jaz imam naslednji model istega laptopa in so že vgradili to 5% okno. Seveda bi lahko to tudi skrili (s tem pa zmanjšali kapaciteto). Po pravici se sam ne bi branil manjše kapacitete, če s tem podaljšam življensko dobo bateriji za 2-3x. Ponavadi je 1-2 leti do 80% začetne kapacitete. Čudi me kako raportira folk po 1+ letu isto kapaciteto, tega skoraj ne verjamem, ali pa mogoče le, novejše baterije? Novejši kontrolerji? Kdo bi vedel... ali pak napaka v meritvi.

Sicer imam samo še eno težavo s tem ševrolejem volt - in sicer 4 ure polnjenja? Rahlo neugodno. Torej če vozim 100km/h bom spraznil baterijo nekje v manj kot 1 uri, potem pa kaj? Itak se polni 4 ure, kako potem zadeva sploh lahko funkcionira na bencinski agregat? Ima nekajkrat manjšo pogonsko moč?

kurjač ::

Pričakovana življenjska doba za baterijo: 8 let ali 160.000km
Enako kot varčne žarnice. 8 let naj bi bila življenska doba....v praksi so mi 2 od 4 crknile v manj kot pol leta. Garancije itak ni. Je***i Philips jajca

RejZoR ::

GizmoX je izjavil:

Električni avtomobil Chevrolet Volt ima 16kWh Li-ion baterijo, od tega uporablja le cca 10kWh oz. 65% (od 25% do 90% napolnjenosti). Poleg tega med polnjenjem in kasneje med vožnjo vzdržuje (greje ali hladi) temperaturo baterije (za podaljšano življenjsko dobo, kakor tudi za čim večji izkoristek).
Pričakovana življenjska doba za baterijo: 8 let ali 160.000km.


Porsche 918 Spyder uporablja namensko hlajenje za kontroliranje temperature akumulatorjev, da se ne segrevajo preveč.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

Pyr0Beast ::

Vidim da ima Pyr0Beast dosti pojma (precej več kot jaz) o tem

I try. Hvala :))


Čudi me kako raportira folk po 1+ letu isto kapaciteto, tega skoraj ne verjamem, ali pa mogoče le, novejše baterije? Novejši kontrolerji? Kdo bi vedel... ali pak napaka v meritvi.

Zato ker baterija po par ciklih dobi malce večjo kapaciteto, tam 10%, potem pa začne zopet upadati.

Pravtako pa tudi serije baterij niso iste. Ene so mnogo boljše od drugih.

Spet pa. Če hočeš zmeriti pravo kapaciteto baterij jo moraš ene parkrat ciklati, da se pokažejo napake.
Tistih 0% wear ni realnih, ker ga je 5% zagotovo.

Pričakovana življenjska doba za baterijo: 8 let ali 160.000km
Enako kot varčne žarnice. 8 let naj bi bila življenska doba....v praksi so mi 2 od 4 crknile v manj kot pol leta. Garancije itak ni. Je***i Philips jajca

Jup
Pričakovana.
To je tako. Da mora 8 let zdržati polovica žarnic (druga polovica jih pa pocrka) :)
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Rippy ::

"Praznjenje do mrtvega" mogoče res spada v narekovaje saj imajo baterije varovalke pred tem. Če bi se popolnoma spraznila bi dejansko umrla.

Kar se tiče toplote in nasveta, da se baterija odstrani če se dlje časa uporablja, kot stacionaren rač. To skoraj ni več pomembno, ker večina proizvajalcev ima baterije zunaj prenosnika, oziroma so dobro ločene od toplote. Recimo moj star DELL (9 let) ima "slot-in" varjanto in se segreje kot hudič zaradi komponent. Novi HP jo ima zunaj in tudi ob intenzivni uporabi ostane hladna.

GizmoX ::

jlpktnst je izjavil:

Sicer imam samo še eno težavo s tem ševrolejem volt - in sicer 4 ure polnjenja? Rahlo neugodno. Torej če vozim 100km/h bom spraznil baterijo nekje v manj kot 1 uri, potem pa kaj? Itak se polni 4 ure, kako potem zadeva sploh lahko funkcionira na bencinski agregat? Ima nekajkrat manjšo pogonsko moč?

Avto ima 55 kW generator (priključen na 1.4 L bencinski motor, ki obratuje z različnimi RPM, odvisno od trenutnih potreb). Električni motor je 111 kW.
Pričakovane energijske zahteve: 30 kW za 105 km/h v rahli klančini, 8 kW po mestu. Tako generator le dopolnjuje baterijo do 30% z viškom energije, kolikor je ne porabi za dejansko premikanje avtomobila. Če se kdo spozna: se zdijo ti kW realni?

Sicer pa, če je 30 kW za vožnjo po AC pri 100 km/h, ostane še 25 kW rezerve za pospeševanje/prehitevanje že iz bencinskega agregata, + še baterija bo lahko pomagala (vsaj za kratkotrajno pospeševanje, npr. iz 30% do 25% baterije). Sicer pa ne vem, ali bo pri 25% baterija blokirala preveliko porabo, ali se bo lahko izpraznila do npr. 10%.
Še hiter izračun: 30 kW za vožnjo po AC pri 100 km/h, z 10 kWh baterijo = 20 minut oz. 33 kilometrov.;((
No ja, po mestu pa: 10 kW za recimo 50 km/h = 1 ura oz. 50 kilometrov.:) (v mestnih gnečah pa seveda veliko več - tako kilometrov, kot na žalost tudi časa)

Pyr0Beast je izjavil:

Tistih 0% wear ni realnih, ker ga je 5% zagotovo.
Youtube - Volt battery longevity
We have high expectations that the battery will still have 75% of its capacity at the end of 8 years.
Že 8 let je sumljivih, 75% pa še toliko bolj. Neka vesoljska tehnologija za baterije, o kateri na slo-tech nismo še nič brali?8-O
udirač => uni. dipl. inž. rač.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: GizmoX ()

Pyr0Beast ::

Če se kdo spozna: se zdijo ti kW realni?

So, ja.

Že 8 let je sumljivih, 75% pa še toliko bolj. Neka vesoljska tehnologija za baterije, o kateri na slo-tech nismo še nič brali?8-O

Nižja napetost se kar precej pozna :)

8 let je sicer kar dolga doba.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

MrStein ::

kurjač je izjavil:

Pričakovana življenjska doba za baterijo: 8 let ali 160.000km
Enako kot varčne žarnice. 8 let naj bi bila življenska doba....v praksi so mi 2 od 4 crknile v manj kot pol leta. Garancije itak ni. Je***i Philips jajca

Garantirano res ni, ampak tudi navadna ti lahko crkne hitro.
Meni je po 10 mesecih ena crknila. Od treh. Druge dve še vedno delata (dve leti bo zdaj nekje). (Philips)
(govorim o varčnih)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

k4vz0024 ::

Sicer izven konteksta, ampak rešitev je v drugi tehnologiji ali pa nižji ceni baterij za prenosnike npr. 50 EUR....ne pa da so cene baterije polovico prenosnika.

Pyr0Beast ::

Kako pa misliš da bodo prodajalci služili ?
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

k4vz0024 ::

50EUR.... ne vem...

googleg1 ::

Kitajci jih prodajajo za 50EUR pa poglej kaj dobiš za ta dnar. Baterijo, ki zdrži pol manj

borisk ::

Blisk je izjavil:

to kar piše v članku ne bo ravno držalo.
iz prakse lahko povem, da baterija crkne po 3 mesecih če je nonstop prikloplena na napajanje.
prav tako se ji precej skrajša življenjska doba, če jo ne sprazniš go konca.
tko je v praksi


na mojem asusu je že skoraj leto prikloplena, samo občasno na baterijo, pa še vedno zdrži več kot 2 uri.

SkyEye90 ::

Fantje, ko je baterija na laptopu polna, se polnjenje izključi, tako da nič ne škodi če je vedno na štromu, ker je polnjenje IZKLOPLJENO.
Kaj se zgodi, če imate 98% in priklopite štrom? Baterija se ne polni (zaščita). Torej je izklopljena :)

Še nekaj, nekateri trdijo, da se prenosnik tudi v primeru da je vklopljen na štrom napaja čez baterijo. Zakaj pa potem deluje, če baterijo vzamete stran in uporabljate preko štroma??

bajsibajsi ::

"Pod 20 odstotkov kapacitete baterije ni priporočljivo prazniti, če ni res nujno."

BS.

Popoln vodic z uporabnimi nasveti, ki sluzijo predvsem korporacijam, ki te baterije proizvajajo.

gregor_m ::

Imam služben prenosnik IBM R60e (Intel T2400 @ 1.83GHz, 1GB ram). Na njemu je naložena IBM programska oprema, ki pride zdraven prenosnika in meri tudi stanje baterije. Prenosnik zadnje 4 leta uporabljam vsak dan na terenu. Poleti je v avtu tudi čez 60 stopinj.

Zanimivi podatki o bateriji so sledeči:
Manufacturer name: Panasonic
Manufactur date 2006-08-03
First use date: 2006-10
Design capacity: 56.16 Wh (6-celična)
Full charge capacity: 39.40 Wh (kar znese 70% original kapacitete)
Cycle count: 919 (pa mam občutek, da sem ga večkrat povnil)
Voltage: 11.9 V
Current: 1.8 A
Wattage: 21,4W (prižgan Wi-fi, max svetilnost)
Temperature: 30 C

Pri brskanju po netu mi baterija zdrži 1:40 ure, kar se mi zdi izjemno za to starost prenosnika. Na polnilec ga priključim vedno, ko pridem domov, včasih je baterija skoraj polna. Je pa nastavljeno, da ne polni baterijo, če je na 96% ali več.

Imam pa še en tri leta star Asus prenosnik, ki sem ga uporabljal na podoben način in je 6-celična baterija po letu in pol zdržala 30min, ko je bil nov pa 2:45 ure. Tako da izgleda, da ima IBM bolj precej boljše komponente.

MrStein ::

Cena enega je bila 1600 EUR, drugega pa 600 EUR ? ;)

Moj prej omenjeni je namreč iz ranga 1600 EUR.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

driver_x ::

Sonyjevi prenosniki (kar precej njih) imajo pa to lastnost, da v popolnoma izključenem stanju vseeno kurijo baterijo. Po nekaj tednih ležanja v torbi je baterija prazna. Če je baterija shranjena posebej pa v enakem času ostane skoraj polna.

Drugače je pa čisto logično, da so baterije telefonov in prenosnikov optimizirane za večjo kapaciteto, saj že sama življenjska doba teh naprav ni bistveno večja.

Pyr0Beast ::

Tako baterijo kuri čisto vsak prenosnik. Tudi HP.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Jackass ::

Izi: Čim se bo delež električnih avtomobilov približal 50%, bo cena elektrike tako silovito poskočila, da bo skupni strošek gospodinjstva (elektrika + bencin/nafta/kurilno olje) bistveno višji kot je sedaj.

Same napovedi za obdobje do 2020 namreč pravijo, da se bo elektrika podražila za približno 100%. Pa glede na hitrost penetracije električnih avtomobilov na trg, močno dvomim da bo do 2020 delež električnih avtomobilov presegel nekaj %.

sammy73:
Moj ThinkPad je tako kuril baterijo le dokler sem imel vključen wake-on LAN. Če wake-on opcije onemogočiš načeloma prenosnik ne žre praktično nič. Preizkušeno!
jAcKaSS

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Jackass ()

Izi ::

driver_x je izjavil:

Sonyjevi prenosniki (kar precej njih) imajo pa to lastnost, da v popolnoma izključenem stanju vseeno kurijo baterijo. Po nekaj tednih ležanja v torbi je baterija prazna. Če je baterija shranjena posebej pa v enakem času ostane skoraj polna.

To je lastnost akumulatorskih baterij. Tudi v telefonih in fotoaparatih je enako. Če naprave dalj časa ne uporabljaš je treba akumulator vzeti ven, drugače so bo zelo hitro spraznil čeprav je naprava ugasnjena.

Jackass je izjavil:

Izi: Čim se bo delež električnih avtomobilov približal 50%, bo cena elektrike tako silovito poskočila, da bo skupni strošek gospodinjstva (elektrika + bencin/nafta/kurilno olje) bistveno višji kot je sedaj.

Jaz predvidevam, da bo skupni strošek vedno približno enak.
Vseeno pa ceno elektrike ne bodo mogli tako nabijati v nebo kot bencin, ki se uporablja izključno za prevoz, elektrika pa je splošno uporabno blago. Brez bencina oziroma avta človek z lahkoto preživi, medtem ko brez elektrike ne more in take osnovne dobrine ne bodo mogli brezmejno dražiti, tako kot se to dogaja sedaj z bencinom.

Jackass je izjavil:

Pa glede na hitrost penetracije električnih avtomobilov na trg, močno dvomim da bo do 2020 delež električnih avtomobilov presegel nekaj %.

Bomo videli. Pri nas verjetno ne, v Ameriki ali na Japonskem pa zna biti to precej hitreje, sploh nas pa čaka še vmesna stopnja hibridov. Ti že sedaj dosegajo nekaj procentov. Za popolnoma električne avte pa vsaj zaenkrat sploh še ni jasno ali se bodo uveljavili ali ne.
Pri hibridu dejansko sploh ne opaziš kakšne razlike, pri popolnoma električnem avtu pa ostaneš brez gretja, brez klime in še nekaj reči, brez katerih si danes vožnje ne predstavljamo in so tako vsaj za naše okolje kjer imamo mrzle zime in vroča poletja tako rekoč neuporabni. Hibridi so pa druga stvar.

Pyr0Beast ::


Pri hibridu dejansko sploh ne opaziš kakšne razlike, pri popolnoma električnem avtu pa ostaneš brez gretja, brez klime in še nekaj reči, brez katerih si danes vožnje ne predstavljamo in so tako vsaj za naše okolje kjer imamo mrzle zime in vroča poletja tako rekoč neuporabni. Hibridi so pa druga stvar.

Štrom avto brez klime bo še manj uporaben, kakor že je.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

energetik ::

S klimo, še bolj pa ob izdatni uporabi gretja pri zunanjih -10° bo pa še manj uporaben. Medtem ko pri ICE samo uporabimo toploto, ki bi bila sicer zavržena. Sicer je pa to druga tema, že večkrat vse povedano.

Pyr0Beast ::

2kW gretja ni nek hud strošek.
Boš pa pokuril neuporabno energijo od gretja krmilnika motorja.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Samsung razvil nov tip litij-ionskih baterij (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
5520927 (16239) Jst
»

Litij-ionske baterije imajo spominski efekt

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
3514641 (11541) SplitCookie
»

Priklop telefona na PC brez polnjenja

Oddelek: Pomoč in nasveti
111321 (1198) shadeX
»

NEC podvojil življenjsko dobo litij-ionskih baterij

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
276251 (4577) Pyr0Beast
»

Kako ravnati z litij-ionskimi baterijami (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
6021781 (18408) MrStein

Več podobnih tem