» »

Volvo testira vožnjo v gosjem redu

Volvo testira vožnjo v gosjem redu

BBC - Na Švedskem te dni Volvo testira novo tehnologijo upravljanja vozil, ki bo omogočila nastanek tako imenovanih vlakovnih kompozicij tudi na cesti. Test, ki poteka v sklopu evropskega projekta Sartre (Safe Road Trains for the Environment), preverja učinkovitost novega sistema. Več avtomobilov se namreč združi v navidezno vlakovno kompozicijo, tako da predajo nadzor nad vozilom vozilu pred njim. Nato vozijo usklajeno kakor vlak.

V preizkusu avtomobil vozi za tovornjakom, tehnologija pa sama poskrbi za razdaljo in tempo vožnje, tako da zmanjša porabo in gnečo na cesti, a hkrati ne pozabi na varnost. Voznik v drugem vozilu se lahko zlekne na sedež in prebere časopis, saj mu ni treba pritiskati na plin niti vrteti volana. Prvi testi so stoodstotno uspeli, zato so pri Volvu razumljivo navdušeni (dokler se jim ne pripeti kaj takšnega).

Kot pravijo sodelujoči, bo nov sistem nared kmalu, večji problem pa bo pravni vidik. Preden ga bodo lahko začeli uporabljati, bo treba spremeniti zakonodajo v evropskih državah, kar bo trajalo dalj časa.

37 komentarjev

Aeroplane ::

Potem pa prvi zavije s ceste in....se onmu za njim mobilni telefon zarije v kremšnito, vilice pa zapiknejo v desno učko.

nocutius ::

Nimajo vsi avtomobili iste zavorne poti. Če bo sistem sposoben to upoštevati potem ok, drugače mu ne bi zaupal.
Seveda bo tudi luštno, ko bo nekdo to shekal ter se bo igral RC Death Rally s tabo :).

gruntfürmich ::

morda za po mestu pred semaforji za večjo prepustnost, drugače pa imho ne.
ker za po mestu sem že razmišljal v podobni smeri, da bi bilo uredu to, ker nekateri imajo takšne latence pri speljavi v križišču da te srat pritisne...
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Aston_11 ::

Pri nas bi bil sistem ne glede na zavorno pot uspeh. Tistih par krešov na račun zavorne poti bi bilo bistveno manj kot je sedaj škode zaradi večjega števila krešov, smrtnih žrtev, invalidov in še vse kolateralne škode. Da ne omenim stresa na cestah in novodobnih norcev. Če bi te tazadnje spravili v kolono, bi to bil zanje zapor na cestah.

Mimogrede - prejšnji dan sem se šel kolono z enim tovornjakom na AC - ker sem imel precej časa za sanjat, sicer pa je treba biti malenkost bolj zbran za šleparjem. S tretjim očkom sem spremljal porabo goriva in ta je bila resnično majhna - med liter ali dva pri hitrosti cca 90 do 100 km/h cca 20-30m za kamionom. Pri čemer razlika ne odtehta nevarnosti.

nocutius ::

Ja samo načeloma je trenutno znana odgovornost za nesrečo, če nekdo prileti drugemu odzadaj. Kaj pa tukaj, kdo je kriv?

DT232 ::

Vse lepo in prav. Sprašujem se pa, kaj če prvi začne divjat in bog ne daj, da zleti iz ceste....vsi za njim??!!! Mislim, da gre to kar v narobno smer razvijanja (da si odvisen od prvega vozila), po moje, bi se oziroma se bo prej obnesel kak auto pilot.

McMallar ::

Pac vse skupaj povezes z GPS in te sistem v tem primeru opozori, da gre kolona prehitro glede na omejitve in konfiguracijo ceste ter ti preda rocni nadzor nazaj.
Why can't a programmer tell the difference between Halloween and Christmas?
Because OCT31 = DEC25

DT232 ::

To je že lepo slišat GPS in te napravice. No pa, da res prvi zleti s ceste in tebe napravica opozori, da tisti spredaj ni več kontroliran in ti da ročni nadzor nazaj. Jaz pa kremšnito v roki, po možnosti se z dvema bašem. :D Čist tako mal razmišljam.

RejZoR ::

Odvisno kako daleč gre nadzor. Če bo samo nadzor hitrosti, to ni ravno novost. V Top Gear Australia so to testiral in tud pri novem Passatu to oglašujejo. Neke vrste tempomat s senzorji. Če zazna počasnejše pred sabo se prilagodi na tisto hitrost, če zaviješ mimo oz če oni pred tabo pospeši, začne tudi tvoj pospeševati.

Če pa mislijo vključiti tud zavijanje, kar se mi zdi da je ideja pa mi ni glih kul, ker je tolk enih faktorjev, ki jih senzorji ne znajo predvidevat.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

detroit ::

dvomim da v bistvu sledijo v račji vrsti, ampak sam svojo hitrost prilagaja na prednje telo-avto(kar je že mislim da ene 10 let razvito pri mercedesu..), ne bo pa zdj norel za unim


ništa novog na zapadu



Jst sam sicer sm prec za kako node system, kjer imamo na teh črtah ki ločlujejo pasove neke node ki nas "vodijo" avtomatsko. Avto zgubi dušo ti pa obdržiš življenje ali kak ud:)
Skero

driver_x ::

BMW ima že precej časa tempomat povezan z radarjem in tako samodejno uravnava hitrost glede na tiste pred tabo. Tako kot za Passata omenja RejZoR. Zadeva deluje 100% zanesljivo, upravlja pa tudi z zavorami. Od začetka potrebuješ malo časa, da se navadiš na situacije, ko se približuješ počasni koloni pred seboj in za vsak slučaj nogo raje daš na zavoro. Ob taki vožnji sem si velikokrat zaželel, da bi poleg plina in zavor avto upravljal še volan, saj je sistem res dodelan in pravilno zaznava tudi motoriste, razloči celo avtomobile na ovinkasti večpasovni avtocesti.

kalko ::

Kolikor sem bral o tem projektu SARTRE, naj bi bil prvi v koloni vedno tovornjak in sicer iz razloga, da ga vozi profesionalni voznik, pri katerem so manjše možnosti za napake.

Ob tem si zlahka predstavljam naslednje situacije:

1. Kamion gre na obvezni počitek na počivališče, avtomobili pa za njim.
2. Voznik kamiona B se odloči prehiteti kamion A, pri čemer je razlika v hitrosti med njima 0,2 km/h. Tukaj se sprašujem tudi, ali bodo avtomobili sledili tovornjaku, če se bo ta odločil prehitevati.
3. Kaj se bo zgodilo, če se bo tovornjak moral na hitro izogniti nepričakovani oviri na cesti?

IMO tole ni dobra rešitev. Ali popolna avtomatizacija vožnje ali nič. Tole v bistvu samo ustvarja kup novih problemov.

mr1two ::

Zadeva zgleda vredu, ampak hitro si zamislim scenarij: Prideš v kolono. Kolona fura ~80kmh. Kaj bi se zgodilo, če bi se en odloču, da prevzame pobudo, pa pride na prvo mesto in počasi pospešuje do recimo 110. Tudi če bi bila cesta primerna, bi pomojem velik del ljudi spaničarlo, ko bi se vozili kot na roller coasterju. Pa še problem zaupanja gre, ker praktično ko spustiš volan iz rok, nimaš več vpliva na to, kaj se bo dogajalo.
Vsi bi morali it na prometno prevzgojo :D

EEDEEOT ::

vsi preveč "kaj če kaj če kaj če". volvo je vodilni v varnosti na svetu, verjetno vejo, katere "kaj če-je" treba vzet v račun in jih izničiti oziroma popraviti.

mogoče trenutno še ni najboljše, je pa korak v pravo smer.

.:joco:. ::

Sam komaj čakam, da me bo avto znal sam pripeljat v službo.

Ampak s pravnega vidika bo mogla imet prva firma, ki bo izdala tak avto dost jajc. Vsaka nesreča je namreč potencialna tožba.
"Is science true?"
You don't get it.
Science is the process of trying to find out what's true.

spenstar ::

EEDEEOT je izjavil:

vsi preveč "kaj če kaj če kaj če". volvo je vodilni v varnosti na svetu, verjetno vejo, katere "kaj če-je" treba vzet v račun in jih izničiti oziroma popraviti.

mogoče trenutno še ni najboljše, je pa korak v pravo smer.


Volvotovi strokovnjaki niso se nastudirali balkanske mentalitete, tako da verjemi, da ne vedo vsega "kaj če-je balkanac". ;)
SPENSTAR--builder

Gregor P ::

Ne vem zakaj sem mislil, da tovornjaki že imajo nekaj časa to tehnologijo; očitno je to nekaj novega?:8)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

poweroff ::

Razmišljajte širše. ČE se od spredaj zgodi nesreča, se bo pač avto ustavil preden bo preklopil na ročno. Saj tehnologije samodejnega ustavljanja pred oviro se tudi že razvijajo.
sudo poweroff

Markoff ::

EEDEEOT je izjavil:

vsi preveč "kaj če kaj če kaj če". volvo je vodilni v varnosti na svetu, verjetno vejo, katere "kaj če-je" treba vzet v račun in jih izničiti oziroma popraviti.

mogoče trenutno še ni najboljše, je pa korak v pravo smer.

"Kaj pa če" princip je temelj sistematičnega obvladovanja tveganj in s tem povečevanja verjetnosti doseganja (projektnih, organizacijskih, osebnih, ...) ciljev (v tem primeru prometne varnosti). Če si razumel ta stavek, bi ti moralo biti jasno vse, če ga nisi -> Wikipedia (Risk management).
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

SkipEU ::

Volvo ... niso v vodilni v varnosti v svetu, so pa vodilni pri neumnostih, ki bi jih radi vsilili vozniku. Ni čudno, da so že bankrotirali.

Aston_11 je izjavil:

S tretjim očkom sem spremljal porabo goriva in ta je bila resnično majhna - med liter ali dva pri hitrosti cca 90 do 100 km/h cca 20-30m za kamionom. Pri čemer razlika ne odtehta nevarnosti.


30 metrov je kar veliko pri taki hitrosti. Nemci se ti vozijo bližje v koloni pri 170 km/h. Sicer pa je tvoja zavorna pot precej krajša od tovornjakove, zato je tudi nevarnost naleta sorazmerno zmanjšana.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: SkipEU ()

barakus ::

Kako bi zgledalo, ko bi se vodilni odločil prehitevat, na levem pasu pa ni prostora za celo kolono...

Gregor P ::

zato so pri Volvu razumljivo navdušeni (dokler se jim ne pripeti kaj takšnega)

Sicer ne samo Volvo, tudi mercedes je imel težave z avtomatičnim sistemom zaviranja, ko naleti na oviro.



... takšnih vozil, pa (na srečo ostalih udeležencev v prometu) še nimamo:D

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

poweroff ::

Saj to je samo backup, če voznik "zaspi".
sudo poweroff

Aston_11 ::

Ni ta sistem tudi mišljen kot autopilot varianta. Moja želja za naslednji avto je, da bi mi računalnik risal sliko ceste na vetrobransko steklo, da bi videl v megli in dežju in v temi, kje sploh je cesta. Ker dež + kakšen avto, povrh z meglenkami, ti vzame še tisto malo slike ceste. Potem bi se šele šel sisteme, kot je ta.

Keyser Soze ::

OM, F, G!

Bor H ::

V megli ni problem da ne bi vidu ceste, problem je da ne vidiš kaj je na cesti in v njeni okolici.

Keyser Soze ::

Isto pomaga tale FLIR.
OM, F, G!

Bor H ::

ne dvomim, ampak se mi zdi da bi bila integracija v vetrobransko steklo boljša rešitev, nekako se ne bi mogu pripravt da gledam v ekran med vožnjo

je bil pa komentar bolj astonu namenjen

balocom ::

Kdor hoče avtopilota v svoj avto:
a.) Kaj če bi v vsako cesto dodali žico, po kateri bi se avto orentiral? (po sredini vsakega pasa)
b.) Ne vem koliko let stara ideja, ampak funkcionira že nnn let: tračnice do vsake hiše:D
Sicer bi pa bilo idealno , če bi lahko sistem prepočasno kolono poslal nekam, kamor bi se umaknila hitreje vozečim osebkom :D
V svetu brez googla bi bil najbolj uporabljen ukaz v bash-u ukaz man

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: balocom ()

RejZoR ::

Lahko je Volvo ne vem kaj, še vedno je preveč faktorjev, da bi se avto slepo prepuščalo elektroniki pa če je še tko napredna. Sicer tud ljudje delamo napake, ampak po drugi strani pa kadar jih ne istočasno predvidevamo toliko stvari med vožnjo da je res neverjetno. Ampak vsi delamo to praktično podzavestno in se tega niti ne zavedamo.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

nekikr ::

In to je nekaj, kar računalniki nikdar ne bodo mogli. Ker Bog nas je naredil boljše od vsakega računalnika. Ever.

WarpedGone ::

Ena beseda: odgovornost.
Dokler bojo sodili tebi, ker si povozil otroka in ti zagovor tipa "avto se pač ni ustavil" ne bo nič pomagal bo vse po starem.

Poglej v knjižico z navodili. Ob vsakem varnostnem gadgetu, ki ga maš v avtu, je zraven opozorilo, da je to samo pomoč v sili in te ne odvezuje odgovornosti in previdne vožnje.

Avti bojo fural sami, ampak ko bo sranje, boš čičal ti.
Zbogom in hvala za vse ribe

roli ::

Night vision če se prav spomnim ima Mercedes v S klasi že kar nekaj časa. Zadeva kolikor vem prikazuje sliko namesto števcev za hitrost.

Kar se pa tele volvotove ideje pa ne vem. Meni osebno se ne zdi ravno dobra. Precej bolje bi bilo ceste označiti z neko zadevo s pomočjo katere bi potem avto navigiral. Torej, da bi bil vsak avto samostojna enota. Se mi zdi boljša ideja kot ti "vlakci".
http://www.r00li.com

Gregor P ::

Drži ta Night vision je na voljo že nekaj let; ne vem pa, kako učinkovit je oz. bolje, kako učinkovit sem jaz, ko se ga poslužim? Namreč ker ko vozim, običajno gledam na cesto čez vetrobransko steklo (širše vidno polje), če pa gledam dol v zaslon, torej tam kjer je števec za hitrost, imam občutek kot da bi bil v video igrici (+ zelo omejeno vidno polje, pač v mejah kamere); ne morem pa gledati oboje hkrati.:8)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Isotropic ::

RejZoR je izjavil:

Odvisno kako daleč gre nadzor. Če bo samo nadzor hitrosti, to ni ravno novost. V Top Gear Australia so to testiral in tud pri novem Passatu to oglašujejo. Neke vrste tempomat s senzorji. Če zazna počasnejše pred sabo se prilagodi na tisto hitrost, če zaviješ mimo oz če oni pred tabo pospeši, začne tudi tvoj pospeševati.

Če pa mislijo vključiti tud zavijanje, kar se mi zdi da je ideja pa mi ni glih kul, ker je tolk enih faktorjev, ki jih senzorji ne znajo predvidevat.

adaptivni tempomat - old
je pa problem, ker bodo tu vsi sparali z izjemo prvega voznika, ki bo moral premagovati upor zraka...

Aston_11 je izjavil:

Ni ta sistem tudi mišljen kot autopilot varianta. Moja želja za naslednji avto je, da bi mi računalnik risal sliko ceste na vetrobransko steklo, da bi videl v megli in dežju in v temi, kje sploh je cesta. Ker dež + kakšen avto, povrh z meglenkami, ti vzame še tisto malo slike ceste. Potem bi se šele šel sisteme, kot je ta.

a ne nastopi tle problem s pozicijo glave in zamaknjenostjo slike? mozno sicer, da se motim oz. bi se dalo priti okoli tega z bolj grobim orisom ceste alpakej.


btw, ne vem koliko kaj pomaga tisti FLIR oz. night vision v megli. ne vem sicer, ce je to NV (ojacanje prejete svetlobe) ali toplotna kamera, ampak prvi itak samo ojacuje prejeto svetlobo, tko da je v megli neuporaben imo, pri drugem pa vem kot dejstvo, da mu oblaki delajo probleme (pa s tem itak nebi videl ceste, ker ni toplotnega kontrasta v megli).
v takem primeru ti pomaga sam radar imo.

Zgodovina sprememb…

noraguta ::

Kurc pa volvo, od kar ma elektronko če bit večkrat serviseran kt baba , pa pe vsak črnc ni dobr.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

Gregor P ::

Morda lahko še dodam, da ima ta Night Vision slabšo uporabnost v dežju, snegu, megli ipd. torej ravno takrat, ko bi ga najbolj rabil:( ... ko pa je krasno vreme, se pa tudi krasno vidi (to govorim za mercedesov sistem, ne vem recimo, kako ima to BMW urejeno).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

avtodom-avtopisarna?

Oddelek: Loža
202076 (1194) nejcek74
»

Prvo avtonomno omrežje tovornih vlakov polno operativno

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
306591 (3839) jype
»

Ford investira milijardo v umetno inteligenco za avtomobile

Oddelek: Novice / Ostale najave
154865 (3828) LeQuack
»

[Fork] Zakaj so tovornjaki prava stvar (strani: 1 2 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
506604 (5628) keber
»

Z umetniškim projektom proti (plinskim) terminalom

Oddelek: Problemi človeštva
241727 (1273) Thomas

Več podobnih tem