» »

[razcep] Dober sistemc zna delati po občutku

[razcep] Dober sistemc zna delati po občutku

«
1
2

Gandalfar ::

ThinkPad ::


Let me put it this way...ce hocem zamenjat lahko jst ratam ravno tako dober sistemc kot ti, ti pa ne bos nikoli tok dober programer kot jst.


Težka bo!

Za "biti dober sistemc" ni potrebna samo piflarija, poznavanje sistemov in vsega kar imaš, pa kilometrina itd., ampak predvsem tudi "občutek" za te stvari. To pa imaš ali pa nimaš!

Zgodovina sprememb…

Gandalfar ::

Daj no. Obcutek je izgovor, da se ljudje ne lotijo stvari sistematsko.

Zgodovina sprememb…

ThinkPad ::

Ko nekaj stoji oz. ne dela več ok, se ti kar loti iskanja napake sistemetsko... 100% pelje do rešitve, a časovno gledano je to stran vržen čas. Imaš raje boljšega sistemca z "občutkom". Tu mislim predvsem na stvari, da tip ogromno ve (seveda ne vsega). Iz tega kar ve in iz dane situacije potem dobesedno ugane kaj bi lahko šlo narobe in če praktično v 90% res prav ugane, je zame človek z občutkom.
Tisi, ki se mu ne sanja kaj bi lahko bilo oz. je cagav fant, bo šel pa sistemetsko, a od takega se nimaš kaj naučiti... Človek z občutkom ima vedno neke dobre razloge zakaj je ugibal kot je ugibal in te razloge si je dobro zapomniti.

Zgodovina sprememb…

Gandalfar ::

Obcutek je torej druga beseda za izkusnje? :)

Zgodovina sprememb…

BlueRunner ::

Gandalfar je izjavil:

Obcutek je torej druga beseda za izkusnje? :)

Izkušnje, obsega katerih se delodajalec ne zaveda.

Zgodovina sprememb…

ThinkPad ::

Gandalfar je izjavil:

Obcutek je torej druga beseda za izkusnje? :)


Tudi, a nisem mislil samo tega.
So situacije, ko res ne veš, in klofaš neke postopke/komande na slepo. Veš samo to, da sigurno ne boš naredil še večje škode, sicer ne moreš naprej. Ne veš pa, ali bo res pomagalo. A potem se izkaže, da si rešil stvar.
Človek brez občutka je lahko v taki situaciji prepogumen in naredi večjo škodo. Zanj je bolje, da se drži nazaj.

Zgodovina sprememb…

jype ::

ThinkPad> Človek brez občutka je lahko v taki situaciji prepogumen in naredi večjo škodo. Zanj je bolje, da se drži nazaj.

Človek, ki ima občutek, da ima občutek, lahko v taki situaciji naredi še večjo škodo, tako da naj se raje drži nazaj.

Zgodovina sprememb…

ThinkPad ::

naj bi izjavil:


Človek, ki ima občutek, da ima občutek, lahko v taki situaciji naredi še večjo škodo, tako da naj se raje drži nazaj.


Na skoraj vsakem področju imaš zmagovalce, ki polega vsega znanja tudi tvegajo malo več, a dobro vedo, do kje lahko tvegajo. Ne vem, zakaj tu ne bi bilo enako.

Zgodovina sprememb…

jype ::

ThinkPad> Na skoraj vsakem področju imaš zmagovalce, ki polega vsega znanja tudi tvegajo malo več

Če imajo znanje, potem je tveganje popolnoma odveč. Če morajo tvegati, jim očitno manjka znanja.

Tehnični problemi se ne rešujejo z magijo, umetnostjo ali t.i. "silo".

Zgodovina sprememb…

ThinkPad ::

Motiš se.

V poslu sem toliko let, da lahko trdim, da še kako se uporabljao pogledi v Crystal Ball. Mnogi jo imajo celo na mizi, malo za šalo, malo za res.
Kdor je hotel rezumeti o čem govorim, je dojel. Ostali pa naj nabirajo čisto znanje... medtem ko nove funkcionalnosti/novosti prihajajo na trg eksponentno hitro. Pa good luck!

Zgodovina sprememb…

jype ::

ThinkPad> V poslu sem toliko let, da lahko trdim, da še kako se uporabljao pogledi v Crystal Ball.

To sem seveda tudi sam opazil, mi je pa ravno zaradi izkušenj v tem poslu tudi jasno, da nobena od ezoteričnih metodologij ne deluje bolje od naključnih odločitev povprečnega orangutana.

Kdor je hotel razumeti o čem govoriš, ima premalo znanja, da bi zmogel celostno soditi o prijemih, uporabljenih v informacijskih rešitvah.

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

To sem seveda tudi sam opazil, mi je pa ravno zaradi izkušenj v tem poslu tudi jasno, da nobena od ezoteričnih metodologij ne deluje bolje od naključnih odločitev povprečnega orangutana.

Če bi že moral, bi stavil na orangutana.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

BlueRunner ::

So situacije, ko res ne veš, in klofaš neke postopke/komande na slepo. Veš samo to, da sigurno ne boš naredil še večje škode, sicer ne moreš naprej. Ne veš pa, ali bo res pomagalo. A potem se izkaže, da si rešil stvar.

Če ima tehnik količkaj pameti, tega ne bo počel. To je igra na srečo. To je bedarija. To je pristop, ki si ga lahko privošči 5-leten otrok, ne pa dobro plačan strokovnjak na produkcijski opremi.

Če se tako igra na testni opremi, je to ql. Temu se reče učenje, posledica pa je, da veš kaj delaš na produkciji. Če to delaš na produkciji si primerek neodgovornega amaterja, ki nima pojma. Ergo - ne zaslužiš si dobre plače. Še huje: enkrat boš tako hudo zamočil, da bo odpravljanje posledic nekajkrat preseglo ceno mnogo dražjega strokovnjaka, ki ve kaj dela.

Seveda pa velika večina vodij/delodajalcev te razlike ne vidi in ne razume. Potem je pa jok in stok, ko nekoga občutek pusti na cedilu.

Večina tehnikov pa na žalost nekaj poskuša na silo, tudi če nima sredstev. Danes so ESX/KVM/Xen/... rešitve dostopne praktično vsakomur in za večino sistemskih testiranj (brez omrežja) investicija v opremo ne doseže niti 2000EUR/leto.

Zgodovina sprememb…

ThinkPad ::


Če ima tehnik količkaj pameti, tega ne bo počel. To je igra na srečo. To je bedarija. To je pristop, ki si ga lahko privošči 5-leten otrok, ne pa dobro plačan strokovnjak na produkcijski opremi.


To počnemo najbolje plačani strokovnjaki na najtežjih problemih, ki zahtevajo multi vendor sestanke, kjer so prisotni top strokovnjaki iz vsakega podjetja. Dokler vsak gleda samo svoj vrtiček ki ga obvlada, se ne premaknemo nikamor, ker nihče ne vidi problema pri sebi. Ko nekdo začne s pristopom 5-letnega otroka "na srečo" razlagati stvari zakaj misli, da ima nekdo drug problem (in kje), se stvar premakne. Od tu naprej je samo še izvedba in znannje. Grobo lociranje napake se velikokrat zgodi (in to zelo hitro in uspešno) na podlagi ugibanj. Strogo analitski pristop obrodi iste sadove šele čez več tednov, mesecev...ker buljenje v kodo in ogromne količine trace podatkov pač vzamejo ogromno časa. Jaz si pustim to čisto za konec, ko vse drugo odpopve. Na ta način gre mmogoče le eden od 50 primrov. Vse osatalo pa na izi, tudi s pomočjo Crystal Ball. Pa da smo si na jasnem, napaka se v dvajsetih letih še ni zgodila.

Zgodovina sprememb…

jype ::

ThinkPad> Pa da smo si na jasnem, napaka se v dvajsetih letih še ni zgodila.

Poznam ljudi, ki so rebootali oracle cluster, ko niso vedeli, kako naprej.

Poznam tudi ljudi, ki so zaradi tega bankrotirali.

Zgodovina sprememb…

element ::

ThinkPad je izjavil:


Če ima tehnik količkaj pameti, tega ne bo počel. To je igra na srečo. To je bedarija. To je pristop, ki si ga lahko privošči 5-leten otrok, ne pa dobro plačan strokovnjak na produkcijski opremi.


To počnemo najbolje plačani strokovnjaki na najtežjih problemih, ki zahtevajo multi vendor sestanke, kjer so prisotni top strokovnjaki iz vsakega podjetja. Dokler vsak gleda samo svoj vrtiček ki ga obvlada, se ne premaknemo nikamor, ker nihče ne vidi problema pri sebi. Ko nekdo začne s pristopom 5-letnega otroka "na srečo" razlagati stvari zakaj misli, da ima nekdo drug problem (in kje), se stvar premakne. Od tu naprej je samo še izvedba in znannje. Grobo lociranje napake se velikokrat zgodi (in to zelo hitro in uspešno) na podlagi ugibanj. Strogo analitski pristop obrodi iste sadove šele čez več tednov, mesecev...ker buljenje v kodo in ogromne količine trace podatkov pač vzamejo ogromno časa. Jaz si pustim to čisto za konec, ko vse drugo odpopve. Na ta način gre mmogoče le eden od 50 primrov. Vse osatalo pa na izi, tudi s pomočjo Crystal Ball. Pa da smo si na jasnem, napaka se v dvajsetih letih še ni zgodila.


Tu ne gre za jasnovidnost, ampak za znanje in izkušnje, na podlagi katerih se predvideva, kje je najverjetnejša točka odpovedi v kompleksnem sistemu. Jasno je, da daje tak pristop v večini primerov hitrejše rezultate. Če ne deluje, se loti problema sistematično (kar traja več časa). Ni pa uporabljen nek "občutek", ki ga imaš ali pa ne, kot nas poskušajo nekateri prepričat. "Občutek" dajo inteligenca, znanje in izkušnje, ne pa od višje sile poklonjen šesti čut.

Zgodovina sprememb…

BlueRunner ::

To počnemo najbolje plačani strokovnjaki na najtežjih problemih, ki zahtevajo multi vendor sestanke, kjer so prisotni top strokovnjaki iz vsakega podjetja.

Ko nekdo začne s pristopom 5-letnega otroka "na srečo" razlagati stvari zakaj misli, da ima nekdo drug problem (in kje), se stvar premakne.

Dva stavka in moja poudarka, ki povesta, da nisi prebral kaj sem napisal. To pa zato, ker
- amaterji ne brainstormajo z ostalimi strokovnjaki ampak kar direktno preizkušajo (ti si opisal brainstorming)
- amaterji vse počno sami in so "mojstri za vse" (ti si opisal sodelovanje strokovnjakov različnih profilov)

Oh... in, če si kdaj res videl kako gre to v velikih okoljih, kjer je govora o mission-critical sistemih, boš vedel, da ima vsak strokovnjak za seboj laboratorij in testen sistem, če ga nima že samo podjetje. IBM, Oracle, Cisco, Juniper in ostalim pač ni problem v labu postaviti duplikat in tam preveriti hipoteze.

Strogo analitski pristop obrodi iste sadove šele čez več tednov, mesecev...ker buljenje v kodo in ogromne količine trace podatkov pač vzamejo ogromno časa. ... Vse osatalo pa na izi, tudi s pomočjo Crystal Ball.

Bom raje zase zadržal oceno, kakšna vrsta programiranja je programiranje, kjer je kristalna krogla ključen element odprave programskih napak.

Zgodovina sprememb…

ThinkPad ::


Oh... in, če si kdaj res videl kako gre to v velikih okoljih, kjer je govora o mission-critical sistemih, boš vedel, da ima vsak strokovnjak za seboj laboratorij in testen sistem, če ga nima že samo podjetje. IBM, Oracle, Cisco, Juniper in ostalim pač ni problem v labu postaviti duplikat in tam preveriti hipoteze.


Pojma nimaš, kako je v resnici! Če bi vedel, bi bil krepo presenečen. Je pa lepo videti, da živiš v dobri veri.... medtem ko mi delamo čudeže.

Zgodovina sprememb…

PrimozR ::

Kakšno plačo pa kje pa imaš ThinkPad, če si najbolje plačan strokovnjak?

Zgodovina sprememb…

BlueRunner ::

Pojma nimaš, kako je v resnici! Če bi vedel, bi bil krepo presenečen. Je pa lepo videti, da živiš v dobri veri.... medtem ko mi delamo čudeže.

Morda pa sem samo že odmigriral iz področja "čudežev" na področje inženiringa...

Zgodovina sprememb…

Isotropic ::

to niso cudezi, so bolj educated guessing

Zgodovina sprememb…

jype ::

ThinkPad> Pojma nimaš, kako je v resnici!

Oh, yes I do.

Sodeloval sem že v toliko različnih podatkovno-reševalnih akcijah, da mi še ultralevičarji očitajo, da sem ciničen. Žal zelo dobro vem, kako je v resnici.

V resnici problemi, ki se jih lotimo brez merjenja in resne analize podatkov, ostanejo nerešeni, dokler ne postanejo kritični. Takrat se običajno najame strokovnjake, ki v svojem kovčku nimajo kristalne krogle, ali pa zapre štacuno oziroma bankrotira.

Kratka analiza datotečnih sistemov na voljo ob tistem času (leta 2003) je recimo pokazala, da se kot mailstore za ogromno količino sporočil (4 milijone poštnih predalov, več terabajtov sporočil) daleč najbolje obnese reiserfs. Reč še danes deluje. Če bi se zanašali na občutek človeka, ki je takrat nosil s seboj kristalno kroglo, bi se odločili za v povprečju več kot 75% slabšo rešitev.

Zgodovina sprememb…

c3p0 ::

Človek s kroglo torej ni imel pojma. Da je ReiserFS najboljši pri ogromno majhnih datotekah pa res učijo že v vrtcu.

Dober backup z rednim testiranjem bi morala biti prva šolska ura vsakega, ki se bi rad šel podjetništva. V praksi pa to očitno ni res, sploh pri nas. Poznam primer firmice, ki je rekla da bo RAID1 dovolj. Ko sta v razmaku par ur crknila oba diska, nato ni bil noben problem dati 2000 EUR za reševanje podatkov. :)

Zgodovina sprememb…

jype ::

Sago> Človek s kroglo torej ni imel pojma.

Ja, ampak v očeh tistega, ki mora sprejeti odločitev (in za posledice tudi odgovarjati), sta dva čudaka, ki cele dneve preždita za računalniki, povsem enakovredna (vsaj dokler se ne pokaže številk, skupaj z metodologijo testiranja) in mu njuno prepiranje pri odločitvi nič ne pomaga (če nima tudi sam kristalne krogle, kar ni povsem izključeno).

Sago> Poznam primer firmice, ki je rekla da bo RAID1 dovolj. Ko sta v razmaku par ur crknila oba diska, nato ni bil noben problem dati 2000 EUR za reševanje podatkov. :)

Ja, to je zelo pogosta zabloda. Tudi če diski ne bi odpovedali se zlahka zgodi, da nekdo klika po napačnih vmesnikih in na enak način zamoči podatke na vseh diskih. Brez varnostne kopije je reševanje podatkov v takih primerih lahko izjemno drago, ali pa celo nemogoče.

Zgodovina sprememb…

c3p0 ::

> Ja, ampak v očeh tistega, ki mora sprejeti odločitev (in posledice tudi odgovarjati), sta dva čudaka, ki cele dneve preždita za računalniki, enakovredna, dokler se ne pokaže številk, skupaj z metodologijo testiranja.

Žal še preveč res. Zmaga pogosto tisti z boljšo retoriko, kar pa nek geek pogosto ni. No, v takem primeru s konkretnimi ciframi je mnogo lažje.

Zgodovina sprememb…

BlueRunner ::

Vedno se idejo rešitve najprej testira v testnem okolju. Tako je iz vidika produkcije potem vseeno kakšen konkreten pristop uporablja dotična oseba. Odgovoren delodajalec/vodja bo pač poskrbel, da tudi v najslabši vseh možnosti ne bo ostal brez podjetja/službe.

"Občutek" ali šloganje iz kave, kot mu rečem jaz, bo v celoti odvisen od sreče. Število hipotez, ki jih bo takšen preizkusil, preden bo našel rešitev je neizmerno, verjetnost, da bo najdena prava, je temu primerno majhna - običajna prva hipoteza je reboot. To je odločanje brez uporabnih informacij (podatki so, niso pa to informacije).

"Educated guess" pomeni, da se preverja samo takšne hipoteze, ki imajo smisla. To je preverjanje na podlagi nepopolnih informacij (podatki so informacije, nimamo pa predhodnih izkušenj v konkretnem primeru). Ker je hipotez manj in ker je govora o hipotezah, ki so postavljene na osnovi sklepanja (v glavi si pač gradimo neke vrste odločitvena drevesa), bo drill-down proti pravi rešitvi mnogo hitrejši in posledično tudi cenejši.

Ostalo pa spada v ločeno temo... I'll keep mum.

Zgodovina sprememb…

ThinkPad ::

Globalno gledano, ko stoji produkcija, je hudič in je mnogokrat vsaka minuta dragocena, če že ne pogojena z visokimi ciframi izgubljenih $$ ali EUR.
Večina strank se odloči za najhitrejšo rešitev, ki oživi produkcijo. Vse ostalo je RCA. Čakanje na nekega strokovnjaka, ki je ponavadi za sedmimi gorami, ni opcija. Tudi ko prideš do njega, je najverjetneje bizi in čakaš še malo dlje. Najučinkovitejši so teami različnih strokovnjakov, ki vsi delajo za eno stvar. A začeti morajo praktično iz nule, manjka jim (pre)več ključnih informacij za predvsem hitro rešitev.

Sposoben sistemc (ki edini najbolje pozna svoje okolje) bo v tem času naredil mnogo več, ko le stal križem rok s transparentom, da je zadeva onkraj njegovega znanja in že v domeni njegovega supporta, ki ga sicer (pre)drago plačuje. Tako kot se gre team strokovnjakov brain storming (in to pozitivno označujemo kot odličen collaboration) se gre ta isto igrico lahko sistemc sam, če le ima dovolj domišljije. In včasih jo rabiš res veliko. Samo to je pe že negativno označeno kot poskus orangutana oz. nivo 5-letnega otroka, a ne. Pa dajte no bit resni. Nihče ne zagovarja metode uzaludih pokušaja.... A ga tu res ni sistemca, ki ve, česa vse ne sme narediti (npr. na disku) in kaj vse lahko razturi na taistem disku brez vsake resne škode? V tem smislu, ko dobro veš, česa ne smeš, se lahko po mili volji igraš tudi v produkciji. Kaj pa je npr. tuning sistema za boljše performance? Vam rata iste rezultate iz testnega okolja presnesti v kako bolj komplicirano produkcijo značilno za vsako malo večjo firmo izven SLO? Seveda tudi tu postavitev napačnega parametra lahko privede do tega, da mašina po ponovnem zagonu ne bo prišla gor... Res, to ni za orangutane in sistemce, ki zmrznejo takoj, ko je zadeva vsaj malo izven dosega že videnega... Isto znanje, iste izkušnje. Eden zmrzne, drugi ne. Eden koplje v pravo smer, drugi naredi nič ali dizaster. Tu jaz vidim "občutek". Pa ta drugi ni bedak. Se odlično znajde (še vedno v ITju) ko ni več sistemc. Delo sistemca mu pač ne leži, pa če se je še tako iskreno trudil.

Na svojo roko bo dober sistemc v primeru teažv stestiral mnoge opcije, beležil rezulrate in shranjeval loge, ter tako gnal problem v pravi kot, kolikor se le da. S tem odločilno pripomore k hitri rešitvi problema, pa ni važno, kdo ga na koncu reši. Jaz vidim vrednost sistemca ravno v nepredvidljivih situacijah, kjer poči produkcija, pa ne bi smela. Kot rečeno, bo v najkrajšem možnem času naredil kar se da za PD, poskušal zadevo rešiti na lastno pest in če tudi zajebe (pa ne v smislu večje škode) bo itak v vsakem primeru delal restore from backup (ja tu se že zavija z očmi...).

Veliko problemov na produkciji je rešenih prej, predno kateri-koli support sploh odgovori, kako naj probajo rešiti ta isti problem. Pač preklopijo na drugo mašino, kopije diskov, restavrirajo, gredo nazaj na prejšnjo verzijo... Stranke, ki tega nimajo urejeno, pa naj kar propadejo. Dober, delujoč in preizkušen backup je danes nuja. Mnogi ga pustijo za zadnjo opcijo, a ko je čas denar, to ne velja več.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ThinkPad ()

BlueRunner ::

Heh... vse kar si lepo opisal in naštel zapade v kategorijo izkušenj. Te bodisi imaš in jih znaš uporabljati - si dober sistemc - ali pa jih nimaš ali pa ne znaš uporabljati - slab sistemc.

Ko mi nekdo v tem poslu reče nekaj na temo "občutkov" dobim instant izpuščaje, ker se ti občutki običajno rimajo na "dajmo restartat, zadnjič je pomagalo". Ugotavljanje kaj je vzrok, kako se izogniti ponovitvi (kar je možno samo, če poznaš vzrok napake), iskanje preventive, ... pa se pri teh "občutkarjih" kar izgubi.

Tako, da ok. Reci temu "občutek", če hočeš, ampak opisuješ izkušnje in sklepanje na njihovi podlagi. V dobro poklica pa je IMHO bolje ne govoriti o "občutkih", ker to navaja na neke umetnike in čarovnike. Nič, kar bi resno podjetje na dolgi rok potrebovalo.

Invictus ::

Glede "občutkov" samo toliko ...

ker sem preko moje zaposlitve videl kar precej različnih IT sistemov (tudi tuje firme), bom povedal naslednje:

"občutek" je izgovor lenih, nesposodbnih sistemcev, da ne:

+ naredijonačrta kajbodo delali
+ ne dokumentirajo kaj so naredili
+ ustvarjajo svoje vrtičke, kjer nobeden drug ne vem kaj narediti
+ se imajo za neke "kvazi" strokovnjake
+ uporabljajo nestandardne rešitve (ker rešujejo probleme preteklosti, bodisi njihove bodisi predhodnikove)
+ preprosto ne znajo dovolj da bi uporabili standardne rešitve in nehali komplicirati
+ "security" jim je vedno na jeziku, ko jih vprašaš zakaj spet nekaj dela ...
+ namesto da bi popravili trenutno stanje, gredo delat vse na novo (in spet zaj****o)
+ pa še kaj bi se našlo

V večini slovenskih podjetij se srž problema začne pri osnovah - to je mreža. Kar je manjših podjetij, je mreža narejena po "občutku" domačega omrežja. Je tudi kar nekaj velikih podjetij, ki imajo podobno.

Izrazi in tehnologije kot so VLAN, subnet, AD, ACL so večini sistemcov neznane, ker je potrebno malo bolj poglobljeno znanje da se to pravilno implementira ...

Seveda naredijo vse, ampak po "občutku" ...

Zato lahko IT podjetja kot je SRC, S&T, pa še kako v Sloveniji sploh lahko preživijo. Če bi bil IT kader v podjetjih malo bolj pameten, dosleden in pronicljiv, bi vsa ta podjetja propadla. Tako pa je stanje tako kot je.

LP I.

Isotropic ::

--
+ "security" jim je vedno na jeziku, ko jih vprašaš zakaj spet nekaj dela ...

tole mi ni jasno. ne recem, da bi se bragali, ampak kaj ima pa security zraven?

ABX ::

Gandalfar je izjavil:

Daj no. Obcutek je izgovor, da se ljudje ne lotijo stvari sistematsko.


+1
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!

Invictus ::

Isotropic je izjavil:

--
+ "security" jim je vedno na jeziku, ko jih vprašaš zakaj spet nekaj dela ...

tole mi ni jasno. ne recem, da bi se bragali, ampak kaj ima pa security zraven?


"security" je nekako "hot topic" in z njim lahko praktično upravičiš vse, sploh neuke uporabnike in IT managerje.

Klasično nategovanje strank s strani komerciale ... bo potem vaš IT bolj varen ...

Za to je vedno denar in čas. Nekaj se naredi, potem se pa tako ali tako pozabi na to. Sploh če se delovni/poslovni proces v podjetju ne spremeni. Uspešna implementacija, čeprav se na zunaj nič ne vidi.

LP I.

ABX ::

Yap, security je magic word.
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!

Poldi112 ::

Kako ste se vsi spravili na security kot izgovor. A vi vse vklopite, kar si stranke želijo?
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

ABX ::

Poldi112 je izjavil:

Kako ste se vsi spravili na security kot izgovor. A vi vse vklopite, kar si stranke želijo?


Ne, vklopiš ali ne, odvisno kaj se ti da. Za zagovarjat eno ali drugo uporabiš magično besedo "varnost".
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!

lopov ::

ThinkPad je izjavil:

Ko nekaj stoji oz. ne dela več ok, se ti kar loti iskanja napake sistemetsko... 100% pelje do rešitve, a časovno gledano je to stran vržen čas. Imaš raje boljšega sistemca z "občutkom". Tu mislim predvsem na stvari, da tip ogromno ve (seveda ne vsega). Iz tega kar ve in iz dane situacije potem dobesedno ugane kaj bi lahko šlo narobe in če praktično v 90% res prav ugane, je zame človek z občutkom.
Tisi, ki se mu ne sanja kaj bi lahko bilo oz. je cagav fant, bo šel pa sistemetsko, a od takega se nimaš kaj naučiti... Človek z občutkom ima vedno neke dobre razloge zakaj je ugibal kot je ugibal in te razloge si je dobro zapomniti.


+1

Sem pa prebral vse, tko da sem videl tudi druga mnenja a se s citatom popolnoma strinjam.

dr. House med sistemci :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: lopov ()

ABX ::

To nima nobenega smisla, ker random streljaš rešitve.

Problema se lotiš sistematsko, sploh če je zapleten in nimaš vseh informacij zaradi pomanjkljive dokumentacije. Pomembno je čim hitreje izolirat težavo, zato da ne bluziš v megli.
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!

BlueRunner ::

Isotropic je izjavil:

--
+ "security" jim je vedno na jeziku, ko jih vprašaš zakaj spet nekaj dela ...

tole mi ni jasno. ne recem, da bi se bragali, ampak kaj ima pa security zraven?


Q: Zakaj ne dela ________ (vstavi poljubno informacijsko sredstvo)?
A: Fajrvol je kriv.

Žalostno, ampak resnično...


lopov je izjavil:

dr. House med sistemci :)

Saj se zavedaš, da je Dr. House izmišljen lik iz TV nanizanke? Z realnim svetom imajo njegovi pristopi bore malo in še dobro je, da je temu tako. Če ne verjameš, vprašaj kakšnega "domačega" specialista interne medicine.

Tvoja metafora je tako zadela v bistvo na več nivojih. Predvsem pa takšnem, ki si ga verjetno nisi želel. >:D Zabavno se je pogovarjati o uspehih "strokovnjakov", ki se lotevajo dela brez načrta in znanja. V resničnem svetu, ko so na črti tvoj denar, tvoje podjetje ali pa tvoja služba, se takšnih pristopov pač ne poslužuješ.

Oziroma se jih, če nimaš pojma...

Zgodovina sprememb…

lopov ::

Zavedam se. Sem videl, da si občutljiv na "čaranje" :)

Strinjam se s tem kar si napisal, kar je napisal jype, itd. ... Imate prav! Tudi vas ne skušam prepričati v nasprotno.

A moje osebne izkušnje so pač take, da se 100% pokrijejo s tem, kar je napisal ThinkPad.

ThinkPad ::

Vse kar sem skušal razložiti v tej temi oz. podal svoje mnenje, seveda predhodno temelji na vsem, kar večina piše. Sistemetski pristop, analiza, testi, vse podkrepljeno z veliko znanja in izkušenj. Potem pa "on top" po mojem mnenju pride tudi "good feeling", kar odlične loči od dobrih. Jaz vseskozi delam s sistemci, v glavnem tujimi, in lahko vidim, kake pristope imajo k problemom. A sistematični tipi, ki se takoj z vso municijo zakoplejo v "enke in nule", me niso prepričali. Porabijo preveč časa za premalo učinka... BlueRunner bi najbrž raje rekel, da imajo ti preveč znanja in premalo izkušenj :)

BlueRunner ::

:D

Malenkost drugače. Raje bom rekel to, kar ve vsak, ki se je že kdaj poskusil v tej panogi: napiflana faktografija ni enako kot znanje. Znanje so fakti, ki jih znam v danem trenutku maksimalno izkoristiti. Ti fakti pa lahko pridejo iz knjig, domačih ali službenih eksperimentov, preteklih napak in podobnih virov. Vendar pa je temeljna sposobnost uporabe tega znanja. Če te sposobnosti ni, potem res sledi topovska baraža na komarja.

Kot je lopov čisto dobro opazil. Občutljiv sem na uporabo pojmov, ki asociirajo na "uporabo šestega čuta", "šloganje iz kave", "mistične povezave z inanimate objects" ali celo, bog ne daj, da je delo v IT-ju povezano z umetnostjo kakorkoli več, kot pa matematik neki izpeljavi reče, da je lepa ali elegantna. IMNSHO je 100% tega "občutka", kakor mu praviš, samo sposobnost podatke zbrane v glavi (iz različnih virov) povezati in uporabiti, ko je za to čas. Kdor je tega sposoben je car. Kdor ni, ne bo nikoli car.

Sedaj pa lahko vsak prečrta vse besede, ki asociirajo na IT in jih nadomesti z ekvivalenti v poljubni drugi veji naravoslovja.

ThinkPad ::

BlueRunner je izjavil:



IMNSHO je 100% tega "občutka", kakor mu praviš, samo sposobnost podatke zbrane v glavi (iz različnih virov) povezati in uporabiti, ko je za to čas. Kdor je tega sposoben je car. Kdor ni, ne bo nikoli car.


Ja, to je to.

Mr.B ::

Glejte, bom kot MS Sistemc dal free pomoč ostalim MS sistemcev.
Zelo grobo. Evo prejšnji teden sem iz Exchange organizacije odstranil prvi Exchange 2010 Strežnik, ki je bil inštaliran kot tipično inštalacija funkcij. Vse tisto kar je bilo na netu na temo, kaj moraš postoriti, je bilo postorjeno. Ah se oddahnem in rečem še pet minut uninstalla, pa grem na pri. Ma ja.
Nikjer ni pisalo, oziroma nikjer me ni pripeavilo :
- Ročno popraviti pravice na določeno xml datoteko
- Odstranitev določenega ključa iz registra
- Registracija določenega dll-ja
Temu primerno je trajal uninstal več časa, ter temu primerno je bil ponovljen.

Grobi primer dve na temo Exchange 2010 strežnika. V domeni sem odstranil en DC. Naslednji dan zaradi težav z Exchange managment konzolo na temo ne najdem podatkov o organizaciji ali / in o strežnikih, rebootam še tega.
Končna rešitev je bila, konfiguracija ravno nasprotno vsem tem, kar je pisalo na netu. Torej definiral, na katere DC-je naj se Managment konektira. Seveda Exchange powerschell pravi, vsej konfiguracije so cool, poslušam prave dc-je.....

V glavnem če si sistemc, v podjetju, kjer lahko kaj takega počneš, naslednjih nekaj mesecev, da odpraviš zadevo sistematično, kar počni. Mene plačajo na uro. Pa vam to govori nekdo ki je v poslu 12 let, in ima štirideset da 40 MCP/MCTS/MCITP izpitov.

Da rabiš znanje, ki pa nikakor ne more biti statistično učeno, kot ga producira slovenski učni sistem, ne more biti fotografski spomin, ampak dejansko razumevanje tematike. Pa zagotovim vam, da pri taki količini MS izpitov, vem, da je tisto znanje le osnova, torej nekaj da pri delu ne narediš zelo po domače PIZDARIJE, in nič več, ker na vsako poglavje, v knjigah, obstaja še najmanj ena knjiga, ki se ukvarja zgolj s tistim poglavjem.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Mr.B ()

BlueRunner ::

Da rabiš znanje, ki pa nikakor ne more biti statistično učeno, kot ga producira slovenski učni sistem

Seveda!

Sedaj pa lahko usekamo off-topic razcep na razcepu in zaključim, da se ima v šoli edino smisla učiti splošne osnove in načina razmišljanja/dela, ne pa receptov... Recepti dolgoročno niso nič vredni, kratkoročno pa bi vsako podjetje rado trenirano opico, ki bo z minimalnim uvajanjem znala nameščati Okna in Pisarno. Menda se temu pri nas reče "sodelovanje z industrijo".

Karikirano, vendar res.

Tukaj pa se tudi "skriva" velika "skrivnost" kako biti uspešen v IT-ju (ali pa katerem koli drugem poslu): Uporabljaj svojo glavo (vendar ne za razbijanje sten), neprestano se uči (tudi na napakah drugih), eksperimentiraj (samo ne na produkciji). Tako boš v očeh tehničnih laikov postal guru, v očeh stroke pa izjemno cenjen sodelavec.

Če pa hočeš zaslužiti veliko denarja, potem pa je glavna opcija mreženje med študijem na EF, management in nekaj prilizovanja pri pravih osebah. Kot podopcija, če se to kje zalomi, pa je služba v marketingu.

detroit ::

BlueRunner je izjavil:


Če pa hočeš zaslužiti veliko denarja, potem pa je glavna opcija mreženje med študijem na EF, management in nekaj prilizovanja pri pravih osebah.

ohoho so real
Skero

Malajlo ::

No, kar se tiče "občutkov", sem opazil samo to, da v moji prisotnosti mašine "na, zdaj, ko si pa ti prišel, pa spet delajo".
Pri reševanju problemov nimam nobenih občutkov, enostavno vem, kaj je potrebno narediti. Če ne vem, najbrž nisem prvi s takim problemom in pogooglam. Škoda toplo vodo odkrivati in čas zabijati. Mogoče je edina taka intuitivna zadeva samo ločevanje zrnja od plev, ki je raztreseno po internetu.
No, sem pa že nekajkrat bil prvi s kakšnim problemom in mi niti M$ support ni znal nič povedati (razen recimo, da naj pustim kot je, ker bi radi fantje v development teamu prišli stvari do dna).
Ko je problem rešen, je pa dober občutek malce še ego napihniti ;)

jamiroq ::

> No, kar se tiče "občutkov", sem opazil samo to, da v moji prisotnosti mašine "na, zdaj, ko si pa ti prišel, pa spet delajo".

this:


:>

Looooooka ::

Hmm...sm mal bral pa se mi zdi, da eni tlele velikosti podjetij ignorirate in zivite v svetu, kjer se lahko sistemc 30 let igra z mrezo in infrastrukturo dokler ne bo postavljena "tako kot je prav"...in pac ignorirate stroske take postavitve.
Obenem dobivam obcutek, da vas je veliko placanih na uro v podjetjih, kjer sem sveto preprican, da denar prinasajo drugi in ne vase sistemske resitve...ampak, ker jim ni tezko metat denarja za delujoc sistem si pac lahko privoscite 30 dnevno resevanje problemov, ker ste stranke ze zdresirali, da mora biti odprava problema celovita...na pa, da sistem vnaslednjih 5 minutah spet zivi.
V kksnih drugih podjetjih bi se tako resevanje problemov zelo hitro spremenilo v izgubo pogodbe in stranke.Tko, da v podjetjih, kjer morjo zadeve delat 24h/dan je ponavad pameten tehnik ,ki prvo poskusi najverjetnejse popravke in postavi sistem nazaj na noge...in gre sele potem iskat "celovito pravilno resitev" na katero bi bil ponosen celo microsoft.

Jst recimo bi se rajsi izogibal tehnikom, ki naredijo tele microstove izpite po knjigi...in potem resujejo probleme po knjigi.
Kot je bilo napisano zgoraj...take resitve ponavadi ne upostevajo moznosti, da je nek xy program spremenil kksn security policy...registry key al pa karkol tazga.In ce mas zaposlenga enga "piflarja", ki po moznosti zna 400 by the book procedur o resitvi problema...si lahko na koncu tedna se zmeraj brez sistema.Zakaj...bo pa na koncu na zalost vedel njegov vajenec :)

Po drugi strani...zna bit pa pri network problemih...by the book profesionalec se najboljsa resitev =)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Looooooka ()

Invictus ::

Vsak ki govori da so uradne knjige neuporabne in da so samo izkušnje pomembne, nima vsega čistega v glavi. Uradne knjige so za to da se spoznaš o sistemih. Seveda ti ne dajo praktičnih izkušenj, kot ti jih tudi faks ne da (vsaj ne za čisto konkretne probleme).

Če ti custom programi spreminjajo security policy, potem je zajeb narejen že v osnovi. Vsak IT-jevec bi moral imeti nadzor nad uporabniki in jim dodeliti pravo uporabniko ime in pravice. Ne pa da ima praktično vsak program administratorske pravice na mreži.

Bom dal en primer.

Za backup Oracla je nekdo uporabil kar sistemskega administratorja. Samo dodelim mu je prave role. Ko so Oracla nadgradili, je nadgradnja preprosto nastavila sistemskemu administratorju pravice, ki bi jih moral imeti. In backup je crknil.

Grem stavit da je po podjetjih zaradi "enostavnosti" cel kup enih servisov vezanih na sistemskega administratorja. Seveda, ko pride do napake, noben ne vem kateri program ga v bistvu serje ...

LP I.
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Vzdrževalec računalniške opreme (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
8416868 (13437) GummyBear
»

Sistemski admin

Oddelek: Pomoč in nasveti
284591 (3459) Kurzweil
»

Prihranek v podjetju z brezplačnim softwarom (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
508656 (7379) krneki0001
»

Službeni prenosni računalnik (strani: 1 2 )

Oddelek: Pomoč in nasveti
9013969 (12690) Daedalus

Več podobnih tem