» »

Reproduciranje barve na zaslonih

Reproduciranje barve na zaslonih

Korenchek ::

Pričelo se je s katodnimi zasloni, kateri so vztrajno prevladovali za profesionalno uporabo (npr. v tisku), še danes jim nekateri ostajajo zvesti, saj barvam na njih najbolj zaupajo. V zadnjem času so se tudi ti redkeži pričeli poslavljati od njih, saj je današnja tehnologija oh in sploh super, brez elektronike danes skoraj še srat ne moremo več. LCD tehnologija je izpodrinila CRT tehnologijo, saj se je tako pocenila, da lahko zaslon kupimo v živilskih prodajalnih s police nasproti banan.

Zakaj je CRT tehnologija tako dolgo vladala svetu, tiskarski inustriji?

LCD tehnologija je razvila več vej, katere se razlikujejo po prikazu slike, vidnih kotih, kontrastu, reprodukciji barv
TN (twisted nematic)
PVA (Patterned Vertical Alignment)
MVA (Multi-Domain Vertical Alignment)
S-IPS (Super In-Plane Switching)

Ali lahko katera od tehnologij nadomešča zihr CRT tehnologijo? Kako se danes rešuje problem pravilnega prikaza barv v tiskarski industriji?
Katere tehnologije prihajajo in kako nam bodo te še bolj olajšale delo?

Zakaj OLED tehnologija še ni aktualna?

Nastavil sem nekaj ključnih vprašanj, katera bi rad navezal s tematiko Reproduciranje barve na zaslonih. Zanima me, če je med vami kdo, ki se je kdaj že podrobneje ukvarjal s tem in lahko pripomore k hitrejšem nastajanju raziskave.
Potrebujem literaturo, strokovne članke.
For those about to rock - we salute you!

KoMar- ::

Na Wikipediji je kar dosti člankov o tem in pa veliiiiko referenc na članke... recimo v članku o OLED kar 99!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: KoMar- ()

blackbfm ::

Kako se danes rešuje problem pravilnega prikaza barv v tiskarski industriji?


Rezultat na papirju je vedno drugačen kot na zaslonu, in ni važno kakšen monitor imaš. Resnica je ta, da se z nekimi ultra hudimi crtji in podobnim sranjem preseravajo kvečjemu oblikovalci, ki nimajo pojma kako točno celoten proces poteka. Končni izdelek je še vedno odvisen od tiskarja (in stroja). Lahko greš merit s spektrofotometrom, pa lahko se greš neko standardizacijo pa neke postopke, samo tak se ne dela v praksi, ker je zamudno. 99% ljudi ne bo opazlo, tudi če neka barva vidno odstopa (kar se sicer nikoli ne bi smelo zgodit ampak vseeno).

Tomay ::

blackbfm je izjavil:

Kako se danes rešuje problem pravilnega prikaza barv v tiskarski industriji?


Rezultat na papirju je vedno drugačen kot na zaslonu, in ni važno kakšen monitor imaš. Resnica je ta, da se z nekimi ultra hudimi crtji in podobnim sranjem preseravajo kvečjemu oblikovalci, ki nimajo pojma kako točno celoten proces poteka. Končni izdelek je še vedno odvisen od tiskarja (in stroja). Lahko greš merit s spektrofotometrom, pa lahko se greš neko standardizacijo pa neke postopke, samo tak se ne dela v praksi, ker je zamudno. 99% ljudi ne bo opazlo, tudi če neka barva vidno odstopa (kar se sicer nikoli ne bi smelo zgodit ampak vseeno).


Tu se ne bi čisto strinjal. Če imaš soliden monitor se splača malo potrudit z nastavitvami in umerjanjem barv. Seveda jih moraš umerit glede na output (tiskalnik, ...) Nekaj sem se ukvarjal s tem in vem, da je to cela znanost, ki jo malo ljudi obvlada. Večina se nekako navadi na monitor in približno ve kaj bo prišlo ven.

Večina poceni monitorjev je barvno gledano neuporabnih, ke ne more prikazati enake barve po celem zaslonu. Barva ista barva na zgornjem in spodnjem delu zaslona ni enaka. Mislim, da je pva matrika najbližje točnosti barv.
Voodoo 4Ever

blackbfm ::

Če imaš soliden monitor se splača malo potrudit z nastavitvami in umerjanjem barv.


Bolj se dejansko splača, če malo svetlost povečaš, da tiskalnik manj barve porabi:)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: blackbfm ()

floyd1 ::

Ja, CRT-ji so bili zakon, ampak ko vidim, da še zdaj nekateri govorijo, kako je njihov 10+ let star CRT "oh in sploh" boljši od VSAKEGA LCD-ja pa mi že gre malo na smeh. So bili, ko so bili novi. A vsak nedeljski elektronik ve, da ni elektronike, ki bi 10 let uporabe vsaj po kakih 10-12 ur na dan (tako se v DTP-ju pač dela) ostala v res top formi, pri takih monitorjih pa je ravno "v nulo" natančna elektronika, ogromno nastavitev, res dobra katodna cev (sony trinitron, mitsubishi diamondtron) to, kar jih (je včasih) naredilo vrhunske.

Poznam kar nekaj zagovornikov CRT v DTP studijih, a so zdaj že vsi na S-IPS LCD-jih, tako da... Kolegu sem celo dokazal (s kalibratorjem) da je njegov "vrhunski" CRT žal že malo "adijo" (en barvni top je bilo potrebno prišpanat do konca, druga dva malo čez polovico da se je sploh dalo skalibrirat, enostavno je manjkalo ene barve).

Ja, barva na monitorju ne bo za človeško oko nikoli enaka kot na papirju (že sam način osvetlitve pri ekranih je eden od razlogov), a tu se pač išče čim boljši približek (kalibrator je za dobro nastavitev obvezen).

Končni izdelek v tiskarni je pa odvisen od celotnega procesa, tu je računalniška priprava (pretvorba iz RGB v CMYK lahko kar hudo spremeni določene barve), izgube na osvetljevalki (dobra kalibracija), izgube pri prenosu na plošče (zadnjemu dvojemu se lahko delno izogneš s CTP-jem, kjer tiskarske plošče "printaš" direktno iz računalnika, brez filmov) in kot že ugotavljate - v veliki meri od tiskarja in njegovega obvladovanja stroja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: floyd1 ()


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

LibreOffice vs InDesign

Oddelek: Pomoč in nasveti
141891 (1299) opeter
»

Kalibracija barv monitorja in tiskalnika

Oddelek: Programska oprema
322756 (2244) Okapi
»

CorelDraw publish to PDF

Oddelek: Programska oprema
121312 (1121) harvey
»

Nakup CRT monitorja do 35.000 sit

Oddelek: Kaj kupiti
242114 (1564) Zokimaster
»

Samsung predstavil CX930B - skoraj barvni monitor

Oddelek: Novice / Zasloni / projektorji / ...
275317 (3877) Dr_M

Več podobnih tem