» »

Pravokotna projekcija vektorja na vektor

Pravokotna projekcija vektorja na vektor

janezinho ::

V kocki ABCDEFGH določi kot med vektorjema :
AB in FG (nad AB in FG je zgoraj znak za vektor)

steev ::

Prvič: Kako naj vemo kje je katero oglišče?
Drugič: Pi/2 mogoče? Če je kocka.
:|

janezinho ::

 kocka

kocka


ponavadi je tako

steev ::

Kako to, da ne veš kakšen je kot?
:|

Jean-Paul ::

Namig, kot je med 0 in 2 \pi.

janezinho ::

saj vem kolko je kot vendar nevem postopka do rezultata

JanK ::

Ne vem na katerem nivoju je tole, ampak sam bi se lotil takole:

Izhodisce postavis v ogljisce A, x-os lezi na premici AB, y-os na premici AD. Rob kocke je dolg "a". Vektorji do oglisc ki te zanimajo so:

AB .. (a,0,0)
AF .. (a,0,a)
AG .. (a,a,a)

Vektor FG dobis z odstevanjem AG-AF = (a,a,a) - (a,0,a) = (0,a,0).

Skalarni produkt dveh vektorjev zapisanih s komponentami je (a1,a2,a3).(b1,b2,b3) = a1*b1 + a2*b2 + a3*b3. Torej je skalarni produkt vektorjev AB.FG = (a,0,0).(0,a,0) = a*0 + 0*a + 0*0 = 0.

Po drugi strani lahko napises skalarni produkt dveh vektorjev a in b kot produkt dolzin vektorjev in kosinusa kotov med njima: a.b = |a|*|b|*cos(phi).

Glede na to, da je skalarni produkt vektorjev AB in FG enak nic, dolzini samih vektorjev pa nista 0, je edina moznost ta, da je cos(phi) enak nic. To pa je takrat, ko jo kot phi enak 90 (ali 270 stopinj, odvisno od kje stejes).


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Kot med vektorjema

Oddelek: Šola
272541 (2106) mirator
»

Matematika - trapez

Oddelek: Šola
229005 (6008) Yacked2
»

Matematika

Oddelek: Šola
313422 (2202) Math Freak
»

Vektorji

Oddelek: Šola
103272 (2980) lebdim
»

skalarni, vektorski in ostali produkti

Oddelek: Šola
114954 (3795) sherman

Več podobnih tem