» »

Intel predstavil osemjedrnike, AMD pripravljen splaviti šestjedrnike

Intel predstavil osemjedrnike, AMD pripravljen splaviti šestjedrnike

X-Bit Labs - Intel je pred kratkim predstavil delovanje prihajajoče pošasti, osemjedrnega Nehalem-EX procesorja. Čip s kodnim imenom Beckton, ki prihaja na vrh ponudbe Xeon, bo tako lahko naenkrat preračunaval kar 16 niti, s podatki pa jih bo zalagalo skupaj kar 24 MB predpomnilnika in štirikanalni pomnilnik. Izdelan bo seveda v že znanem, 45 nm proizvodnem procesu, število tranzistorjev pa znaša kar 2,3 milijarde.

Da Intel resno konkurira AMDjevi liniji Opteronov nakazuje s kar štirimi QPI povezavami, kar bo omogočalo sisteme z osmimi procesorji (128 sočasnih niti), v prihodnosti pa naj bi bilo to mogoče razširiti na kar 32 ležišč. Novinec bo, poleg novega podnožja (LGA 1567), prišel tudi z novostmi, ki bodo povišale zanesljivost in olajšale vzdrževanje, saj bo vseboval strojno preverjanje arhitekture (Machine Check Architecture), ki morebitne napake javi operacijskemu sistemu.

Proizvodnja čipov naj bi se začela pozno v drugi polovici letošnjega leta, a čeprav naj bi prvi čipi na trg prišli še pred koncem letošnjega leta, strežniki oz. sistemi izidejo šele v začetku leta 2010. Intel pravi še, da naj bi imel zagotovljenih že vsaj 15 matičnih plošč oz. sistemov od osmih proizvajalcev.

Omeniti velja tudi izid novega AMDjevega čipa, saj bodo 2. junija na začetku Computexa javnosti predstavili šestjedrnik Istanbul, ki naj bi na trg sprva prišel s frekvenco 2,6 GHz.

29 komentarjev

Personanonim ::

..koliko jeder še do skynet-a:D?

zee ::

Upam, da naslednje leto pridejo ven osmerojedrni Xeoni za ljudske mase. Potem pa dva taka v namiznika in imam superracunalnik na mizi in ne rabim vec clustra 8-)
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.

Prospekt ::

Spet novo podnožje? A ga niso že v 2008 zamenjali?

Anyway, sci-fi is now 8-O

Mitja358 ::

Spet novo podnožje? A ga niso že v 2008 zamenjali?

Anyway, sci-fi is now 8-O

V podnožju je prednost AMD-ja. Ko pa hoče super računalnik pa bo plačal visoko ceno za cel novi kit.

filip007 ::

Splaviti 6 core :))

To je HyperTrans splav...;((

Ma nevem no jaz bi raje 2 jedra z 10GHz je v bistvo isto 6 jeder s 3GHz.
Trevor Philips Industries

opeter ::

izgleda, da nikoli ne bomo imeli stock 5-6 ali več gigahercov... ampak 500 jeder z max. 3 Ghz.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

PrimozR ::

Splaviti 6 core :))

To je HyperTrans splav...;((

Ma nevem no jaz bi raje 2 jedra z 10GHz je v bistvo isto 6 jeder s 3GHz.


Ni isto, dvojedrnik bi zmagal v manjnitnih aplikacijah, 6 jedrnik pa v večnitnih, kamor se usmerja razvoj.

Opeter tako nekako ja, intel je že nekaj let nazaj predtsavil protoip z 80 'neumnimi', hitrimi jedri.

squngy ::

2 jedra bi pokurila bistveno več štroma in bi se zato bistveni bolj grela, tudi pri pravih večnitnih opravilih bi imela majhen handicap...

Drugače pa bi manj zmogljivejših jeder načeloma bilo bolje kot veliko švohnih, to je res.

mihamedo ::

Splaviti 6 core :))

To je HyperTrans splav...;((

Ma nevem no jaz bi raje 2 jedra z 10GHz je v bistvo isto 6 jeder s 3GHz.


Ni isto, dvojedrnik bi zmagal v manjnitnih aplikacijah, 6 jedrnik pa v večnitnih, kamor se usmerja razvoj.

Opeter tako nekako ja, intel je že nekaj let nazaj predtsavil protoip z 80 'neumnimi', hitrimi jedri.


no pa mi pokaži 10 najbolj popularnih programov/iger ki dejansko polno podpirajo 2 jedra.. kaj šele 4 ali 6 ali celo 8.. software je tok za svetom in ni napredka. zato ni niti bistvenih razlik v hitrosti delovanja novih mašin, ki so tako ali tako dovolj močne... je pa res da z izboljšavami hardwara se dela potuho programerjem
-AMD phenom 955be @4.0ghz--
- 4x4gb ocz vengeance 8.8.3.7@2000--
-revodrive x2 220gb-2x spinpoint f3 500gb

Spc ::

Video / rendering programi znajo komot izkoristit 8 jeder plus tega pa je seveda tudi odvisno od OS-a koliko jeder/processorjev podpira.
Nisem pa še videl špila ki bi dejansko uporabljal oba core-a na 100%.
 

squngy ::

SQL
obdelava slik
obdelava videa
Virtualizacija
HPC
...

Tisti ki jih rabi jih je osem še premal. Za tvojih 10 špilov pa počaki nekaj let (razvoj igre traja povprečno 3 leta če se ne motim), tako ali tako so pa omejene z GPUjem...

Zgornje aplikacije tako dobro nucajo jedra tudi zato, ker so imela navoljo že leta razvoja za večjedrne sisteme (serverje, workstatione).

Kar se pa potuhe tiče... Se mi oglasi ko boš sprogramiral kej uporabnega.

bluefish ::

Kot rečeno, večina rendirnikov zna brezkompromisno obremeniti vsa jedra do daske.

MrStein ::

Spc:
Video / rendering programi znajo komot izkoristit 8 jeder

Je kateri h264 dekoder, ki uporablja več jeder ?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Spc ::

Govorim o encoderjih in o 3D programih, ki renderirajo 3D sliko.
 

Poldi112 ::

>no pa mi pokaži 10 najbolj popularnih programov/iger ki dejansko polno podpirajo 2 jedra.. kaj šele 4 ali 6 ali celo 8.. software je tok za svetom in ni napredka.

Photoshop je to delal že leta nazaj - na 2x celeron 400 se je dual proc občutno poznal. Je pa nepodprtost posledica tako zahtevnosti kot pomanjkanja potreb. Pred prihodom multocore procesorjev se večina ni zabavala z večnitnostjo, se pa to spreminja. Itak nimajo izbire :)
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

BoLhCa ::

@Spc GTA_IV, Lost Planet, Supreme Commander, ter Forged Alliance.

D3m ::

Team Fortress 2 :D
|HP EliteBook|R5 6650U|

ABX ::

Splaviti 6 core :))

To je HyperTrans splav...;((

Ma nevem no jaz bi raje 2 jedra z 10GHz je v bistvo isto 6 jeder s 3GHz.


Ne gre, 10Ghz trenutno ni dosegljivo. Zato pa imamo multi-core.
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!

PrimozR ::

Mah ne, je dosegljivo, samo ni pointa. Arhitektura bi morala biti še bolj ekstremna kot P4, za tega pa vemo, kako se je obnesel... :)

Jst ::

>no pa mi pokaži 10 najbolj popularnih
>programov/iger ki dejansko polno podpirajo 2
>jedra..

Večina Server aplikacij, like *SQL, Apache, Exchange,...

Na strani iger pa Unreal Engine 3 lepo izkorišča 4 jedra, čeprav zaradi premajhne kompleksnosti iger, teh jeder ne izkoristi 100%, vendar pomoje pride že kar kmalu igra na tem pogonu, ki se bo približala 85% zasedenosti vseh štirih jeder.

Nato GTA4 je bistvego bolj zadovoljen z 4core...

Napredek je že viden tudi pri igrah, samo oči je potrebno odpreti.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

Dr_M ::

Spet se odkriva toplo vodo.


THG
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Tr0n ::

Hmm, torej za upgrade bomo cakali na naslednje leto, kjer bodo 8-jedrniki in next-gen DX11 graficne.

destroyer2k ::

Jst

Pozabil si na flight simulation x, ki je edina igra, ko še 8 jedrnika (2x4 jedrne) izkoristi lahko 85% vse jedra.

PrimozR ::

Hmm, torej za upgrade bomo cakali na naslednje leto, kjer bodo 8-jedrniki in next-gen DX11 graficne.


8.jedrniki za desktop so IMO še daleč, prej bodo 6-jedrniki, ker intlovi (Dunnington) pridejo na LGA1360, AMD pa, glede na to da Opteroni uporabljajo Socket F, vejretno tudi pridejo na AM3, nekje po poti.

ABX ::

Mah ne, je dosegljivo, samo ni pointa. Arhitektura bi morala biti še bolj ekstremna kot P4, za tega pa vemo, kako se je obnesel... :)


Ne, ni dosegljivo po konkurenčni ceni. Čeprav vedno več programov izkorišča multi-core, še vedno bi prišel prav poceni single-core CPU z podvojeno hitrostjo procesiranja.
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!

Icematxyz ::

Počakati bo treba na to kaj bodo razvijalci v raznih branžah rekli na nove grafične "tehnologije" ki prihajajo.

Če kdo komaj čaka na to da pride ven DX11 in bo to začrtalo nove smerice naj samo pripomnim da bo to najslabša možna varianta, ki se lahko dogodi.

Upam da bodo razvijalci na večih področjih dovolj sposobni da bodo sami povedali kako bodo se zadev lotili in ne bodo čakali na DX11 in podobna jajca.

Ko bodo to sposobni narediti in iskreno upam da bo večian šla na to pot potem tudi tako slab iskoristek vsakega dodatnega CPU jedra pri raznoraznih aplikacijah ne bo več tako slab da ne rečem porazen. Pa pustimo sedaj renderidanje in konvertiranje. To že tako dela solidno se zavedam. Ampak to ni dovolj dober izgovor za "lenobo" na ostalih področjih. Na koncu bomo imeli 100 jedrnike in še vedno se bomo pogovarjali da v neki aplikaciji ali igri kaj več kot 1 jedro tako nič ne pomeni... Oziroma imeli bomo 100 jedrnike "iskoristek" bo pa kot da bi imel 20 ali 30 jeder. Z vidika porabe energije nesprejemljivo.

PrimozR ::

Mah ne, je dosegljivo, samo ni pointa. Arhitektura bi morala biti še bolj ekstremna kot P4, za tega pa vemo, kako se je obnesel... :)


Ne, ni dosegljivo po konkurenčni ceni. Čeprav vedno več programov izkorišča multi-core, še vedno bi prišel prav poceni single-core CPU z podvojeno hitrostjo procesiranja.


Nihče ni rekel nič o konkurenčni ceni, torej zadeva še vedno je dosegljiva. Ampak tukaj govorimo o 'CPUju', ki gre na 10 GHz. Po možnosti POPOLNOMA okleščen, performace na ravni PII. Ampak je pa res, cenovno bi bilo to izdelovati idiotsko.

squngy ::

Oziroma imeli bomo 100 jedrnike "iskoristek" bo pa kot da bi imel 20 ali 30 jeder. Z vidika porabe energije nesprejemljivo.


S temi jedri je že sedaj tako, da se ne uporabljena izklopijo.
Sicer je res da se lahko (singlecore) downclocka, ko ni blazno obremenjen ampak to ni pol tako elegantna rešitov kot izklapljanje jeder (še posebaj zato ker jih ne moreš downwoltat).

Drugače sem pa že napisal, eno 10Ghz jedro bo že zaradi same fizike porabilo precej več energije kot 4 2.5Ghz jedra (pri podobni arhitekturi, enakem proizvodnem procesu itd.).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: squngy ()

opeter ::

>no pa mi pokaži 10 najbolj popularnih programov/iger ki dejansko polno podpirajo 2 jedra.. kaj šele 4 ali 6 ali celo 8.. software je tok za svetom in ni napredka.

Photoshop je to delal že leta nazaj - na 2x celeron 400 se je dual proc občutno poznal. Je pa nepodprtost posledica tako zahtevnosti kot pomanjkanja potreb. Pred prihodom multocore procesorjev se večina ni zabavala z večnitnostjo, se pa to spreminja. Itak nimajo izbire :)


Že leta 1994-95 (v času legalnih Mac klonov) je Photoshop na Macu znal koritisti več procesorjev.
Kar nekaj klonov je imelo 2 procesorja PowerPC, nekaj celo štiri (!).
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Utrinki s CESa

Oddelek: Novice / Ostale najave
84338 (2672) BestAnti7
»

Po poti Slatea in Courierja še LG GW990

Oddelek: Novice / Ostale najave
53533 (3079) LordPero
»

IMFT omogoča še cenejše SSDje

Oddelek: Novice / Pomnilnik
125504 (4868) Dr_M
»

AMD predstavil prvo 65nm Barcelono

Oddelek: Novice / Apple iPhone/iPad/iPod
494827 (2831) Zheegec
»

Intel v drugem kvartalu še slabše

Oddelek: Novice / Rezultati
344154 (2936) Poldi112

Več podobnih tem