Forum » Zvok in slika » [Vse o DSLR]
[Vse o DSLR]
Temo vidijo: vsi

skyline ::
Večinoma se števec ne resetira.
Zato je na servisu ob menjavi zaklopa fino zahtevat izpisek, kjer je navedeno št. posnetkov ob menjavi.
Zato je na servisu ob menjavi zaklopa fino zahtevat izpisek, kjer je navedeno št. posnetkov ob menjavi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: skyline ()

KTr1sk ::
a je ta compact flash kartica kaj drugačna? bi delovala na fotoaparatu, ker po luknjah sodeč izgleda da je širša, kaj pravite?
http://www.ebay.com/itm/HGST-Hitachi-3K...
http://www.hjreggel.net/hdtechdat/hd-hi...
http://www.ebay.com/itm/HGST-Hitachi-3K...
http://www.hjreggel.net/hdtechdat/hd-hi...
i5-14500k,32gb ddr5,6700xt,nvme2x,hdd4x, Dell G3223Q

skyline ::
Precej šans je, da ti fotič ne podpira Type II medijev (debelejši so od Type I, možno da ga niti v režo ne moreš zbasat).
IMHO stran od Microdrive zadev, drži se CF kartic.
IMHO stran od Microdrive zadev, drži se CF kartic.

Matek ::
Jap, pozabi na to. Microdrivei so bili aktualni pred leti, ko je bil flash pomnilnik še tako drag, da se ni dobilo par-gigabajtnih flash kartic. Danes so obsolete.
Bolje ispasti glup nego iz aviona.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Matek ()

Okapi ::
In? Saj menda si varno v bunkerju, ne? Mikrodrajvi so sedaj iskana roba pri doomsday prepperjih.
O.

O.

dottor ::
Tokina pripravlja nove 25-70mm/f2.8:
http://multimedia.benchmark.rs/multimed...
http://multimedia.benchmark.rs/multimed...
Xeon X5650@3.8GHz |Asus P6T|
2x4GB+4x2GB|ASUS R9 280X@1100MHz|
WD Green 240GB SSD + 4x1TB Hitachi
2x4GB+4x2GB|ASUS R9 280X@1100MHz|
WD Green 240GB SSD + 4x1TB Hitachi

PARTyZAN ::
Me zanima kako se bo primerjal s Tamronom. Upam, da mi ne bo žal za nakup njihove 24-70ke. Do zdaj sem sicer zelo zadovoljen, stabilizacija se pri videu obnese odlično.

Okapi ::
Ne bo držalo.
Tokina is a Japanese lens maker. It was founded in 1950 and NOT founded by former Nikon engineers as some seem to think - that was Kino (Kiron). Its lenses became available under the Tokina brand for a range of camera mounts as they established themselves as a third party manufacturer. Along with Sigma and Tamron, they are a survivor as a mostly independent lens maker. Tokina uses optical glass made by Hoya. Nowadays it belongs to Kenko.Tu bi bilo treba dodati še, da Tokina po novem tesno sodeluje s Pentaxom (enake objektive prodajajo kot Pentax za Pentax in kot Tokina za vse druge).

LuiIII ::
Jaz imam sedaj nov Nikon 24-120/f4 VR kot casual objektiv na D800E. Moram reči, da nisem zadovoljen. Detajli pri blendah 5.6-8 so razred slabši kot pri 24-70 (fokus plane sem seveda preveril pri več goriščnih razdaljah). Prav tako so veliko večje težave pri avtomatskem fokusu na majhne detajle v ospredju. Pri srednjih goriščnicah je sicer popolnoma sprejemljiv objektiv, medtem ko ga v obeh ekstremih kar malo preveč daje slaba ostrina.

2x'=2 ::
Ne bo držalo.
Tokina is a Japanese lens maker. It was founded in 1950 and NOT founded by former Nikon engineers as some seem to think - that was Kino (Kiron). Its lenses became available under the Tokina brand for a range of camera mounts as they established themselves as a third party manufacturer. Along with Sigma and Tamron, they are a survivor as a mostly independent lens maker. Tokina uses optical glass made by Hoya. Nowadays it belongs to Kenko.Tu bi bilo treba dodati še, da Tokina po novem tesno sodeluje s Pentaxom (enake objektive prodajajo kot Pentax za Pentax in kot Tokina za vse druge).
to je bilo v časih ko je Tokinin in Pentaxov lastnik bil skupen - Hoya. Bomo videli kako bo v prihodnje.

s1m0n ::
Mislim, da Pentax zdaj, ko je pod Ricoh ni prekinil vseh stikov s Tokino. Kar nekaj objektivov so/bodo posodobili.

2x'=2 ::
Pa saj Pentax prodaja tudi Tamronov objektiv pod svojo znamko, glede posodobitev - nič pametnega.

Bellzmet ::
LuiIII: no seveda je verjetno optično slabši. Je pa 30% cenejši (500 EUR) in ponuja veliko večji zoom razpon. Pač tehtaš kaj ti je bolj pomembno.
Seveda bi bilo najbolje imet 24-300mm F2.8 z istim IQ na celotnem spektru zooma in blend (tudi v kotih) kot 24-70 F2.8.
Pač kompromisi glede kvalitete in cene.
lp
Seveda bi bilo najbolje imet 24-300mm F2.8 z istim IQ na celotnem spektru zooma in blend (tudi v kotih) kot 24-70 F2.8.
Pač kompromisi glede kvalitete in cene.
lp
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Bellzmet ()

Saintek ::
Sam narediš pa je :). Sem sprva tudi mislil, da je to nek baw baw pa ni nix. Pa imaš takoj narejeno in je

Saintek ::
Bog nedaj s kakim čopičem, ki ni specialno za čiščenje senzorja šarit po njem.
Sam imam dust aid wand kit(nekako tako se reče :) )s posebnimi palčkami na katero daš gor krpico in jo nato pokapaš z posebno tekočino, ki je priložena in po navodilih greš čez senzor. Če imaš srečo spučeš v prvem poiskusu (sam vedno rabim več posegov, da je spucano kot želim :) ) Imaš pa tudi na youtubu kupe videov kako se to dela.
Sam imam dust aid wand kit(nekako tako se reče :) )s posebnimi palčkami na katero daš gor krpico in jo nato pokapaš z posebno tekočino, ki je priložena in po navodilih greš čez senzor. Če imaš srečo spučeš v prvem poiskusu (sam vedno rabim več posegov, da je spucano kot želim :) ) Imaš pa tudi na youtubu kupe videov kako se to dela.

s1m0n ::
Kaj je z ljudmi, da jih moti v kakšnem načinu(P,Av, Tv, M) drugi uporabljajo dslr.
Danes mi je en videl, da imam aparat v P načinu in že začel komplicirat, da on nikoli ne uporablja P ampak samo M. In kak brezveze je da uporabljam P...
Osebno mam 95% aparat na P kjer še vedno lahko po želji z e-dieli nastavim f in čas bp in imam vedno pravo osvetljitev. Tako, da ni neke velike razlike, če bi uporabljal Av ali Tv. M pa ko imam čas ali fotografiram ponoči, drugače bolj redko. Av in Tv sploh ne uporabljam saj mi je oboje omogočeno v P načinu.
Danes mi je en videl, da imam aparat v P načinu in že začel komplicirat, da on nikoli ne uporablja P ampak samo M. In kak brezveze je da uporabljam P...
Osebno mam 95% aparat na P kjer še vedno lahko po želji z e-dieli nastavim f in čas bp in imam vedno pravo osvetljitev. Tako, da ni neke velike razlike, če bi uporabljal Av ali Tv. M pa ko imam čas ali fotografiram ponoči, drugače bolj redko. Av in Tv sploh ne uporabljam saj mi je oboje omogočeno v P načinu.

Bellzmet ::
@okapi: yup res je. In za vse takšne bi moral imet fotič samo M način, ker če pa M ne uporabljaš pa brez veze, da imaš DSLR in kar ostani na kompaktnem ker "itak fotič zate vse naredi"... Ah ja...

s1m0n ::
No saj se je lepo učit v M načinu a, ko nimaš časa mrdat in gledat, če imaš pravo osvetlitev se mi ne da s tem ukvarjat.
Meni niti ne moti, da imajo ljudje aparat v Auto (ali zelenem) načinu, če jim to ustreza in dobijo željen rezultat! Ko pa hočeš bit bolj ustvarjalen pa pač treba it ven iz Auto načina.
Meni niti ne moti, da imajo ljudje aparat v Auto (ali zelenem) načinu, če jim to ustreza in dobijo željen rezultat! Ko pa hočeš bit bolj ustvarjalen pa pač treba it ven iz Auto načina.

Super Sonic ::
Av in Tv sploh ne uporabljam saj mi je oboje omogočeno v P načinu.
To je zelo, zelo pereča tema, ne bo prilival ognja nanjo, ampak dejstvo pač je, da če na fotografskih izobraževanjih tipa VIST in podobno (se pravi ko hočeš postat profesionalni fotograf), vrtiš zadevo na P (P-repovedano), te pošlje ven. Kar je tudi prav, ker P je program, ki sam določa kaj bo vzel, neki tko naprbližno, kar je v stvari delo fotografa: ne aparata. P se uporablja v ekstremnih primerih.
Vsak fotograf določa tri parametre: čas, blendo in občutljivost. Iz tega ven ti postaviš fotografijo, te osnovne parametre na aparatu postaviš zato, da narediš tisto kar želiš povedat. Če to namesto tebe dela aparat,... Da ne bom preveč žaljiv še jaz, se bom tu ustavil.
Seveda po drugi strani nekateri ne želite biti profesionalni fotografi in imate vso pravico kupiti najnovejši DSLR, z lečo za 10k€ in ga postavit na P. Te pravice ti nihče ne more vzet in še vedno se ti bo zgodilo, da boš trofinil par dobrih fotk.
Če se boš kdaj izobraževal pri Arnetu (Hodalič) pa ti ravno tako odsvetujem, da omenjaš, da fotografiraš na P, ker boš pokasiral dozo vsega (slabega ja). Večina fotografov uporablja A (Av), redki Tv (S), še bolj redko se pa tolče M, ki je praviloma bolj za studijsko delo, čeprav tudi to ne drži. Dejstvo tudi je, da če bi si prebral kakšno knjigo o fotografiji, bi spoznal da je Av precej priročen program, se pa strinjam, da zanj rabiš leče in če imaš slabo opremo ti ne bo dal ven tistega, kar ti da P, ki te popravlja, s tem da ti sploh ne veš kje, kdaj in zakaj. Najslabše pri vsem tem, da so takšni potem najbolj glasni pri kakšni kompoziciji.
Ko sem poslušal predavanje Jake Gasarja je povedal, da večino dela na M. Je reportažni fotograf, ki trenutno dela za Dnevnik.
Skratka zate je pomembno, da razumeš, da je ta tema občutljiva za profesionalne fotografe in verjetno, če se boš še kdaj gibal v teh krogih, boš slišal še kakšno opazko na ta račun.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

BigWhale ::
Men je v bistvu mal nerodn pri tej temi, zato ker si nikoli nisem v resnici prebral kako dela P mode in dejansko ne vem kako dela. :/
Kar se pa tice samega fotkanja, pa vecino casa delam v M z obcasnimi skoki v Av.
Nekako sem se navadil, da raje skrajsam cas ali zmanjsam ISO, kot pa da drkam exposure compensation. Idealno bi pa itak bilo, da bi imel aparat, ki ima tri kolescka. Time, Shutter in ISO. :)
Kar se pa tice samega fotkanja, pa vecino casa delam v M z obcasnimi skoki v Av.
Nekako sem se navadil, da raje skrajsam cas ali zmanjsam ISO, kot pa da drkam exposure compensation. Idealno bi pa itak bilo, da bi imel aparat, ki ima tri kolescka. Time, Shutter in ISO. :)

no comment ::
Če se kak profesionalni fotograf spotakne ob način preko katerega prideš TI do TVOJIH fotk... ga lahko gladko ignoriraš. Na kupe (boljših) fotografov je na svetu, ki nikoli niso potrebovali več kot enostavnega kompakta in si lahko popolnoma miren pri uporabi P-ja (če že imaš tak fancy aparat, ki ima to).
Seveda pa ne škodi, če poznaš kakše možnosti ima aparat. In da znaš aparat nastaviti tako, da izpljune tisto kar si si zamislil.
Nikon Df.
Seveda pa ne škodi, če poznaš kakše možnosti ima aparat. In da znaš aparat nastaviti tako, da izpljune tisto kar si si zamislil.
Idealno bi pa itak bilo, da bi imel aparat, ki ima tri kolescka. Time, Shutter in ISO. :)
Nikon Df.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: no comment ()

s1m0n ::
Če lahko v P-ju brez problema z zadnjim e-dialom nastavim čas in s sprednjim zaslonko zakaj bi pol visel v Av in Tv(S), če pa lahko oboje naredim tule brez premika koleščka na izbrano?. Itak je isto če v Av dam f2.8 kot, če to naredim v P v obeh primerih bo čas nastavljen za pravo osvetlitev, če hočem določen ISO tudi to gre nastavit v Pju enako kot v Tv in Av... Nimam časa ko fotografiram še koleščka premaknit pa nastavit hitrejši čas ko samo nasučem e-dial v P načinu.

driver_x ::
Nekako sem se navadil, da raje skrajsam cas ali zmanjsam ISO, kot pa da drkam exposure compensation. Idealno bi pa itak bilo, da bi imel aparat, ki ima tri kolescka. Time, Shutter in ISO. :)
Jaz si ISO natavim v naprej, glede na pogoje, sam nastavljam zaslonko, čas pa prepustim avtomatiki (razen kadar potrebujem kaj posebnega). Ostrim večinoma avtomatsko z eno centralno točko, s katero najprej določim objekt, ki ga želim imeti ostrega in nato kadriram.

s1m0n ::
Ma, ko te ljudje ne poslušajo. Sem mu razložil, da uporabljam P ker mi omogoča enake možnosti kot Av, Tv in M saj lahko v P načinu uporabljam oba e-diala tako kot v M in imata enako funkcijo, če ju uporabljam ločeno le enega hkrati pa je Av ali Tv način kjer se ena od vrednosti nastavlja avtomatsko za pravilno osvetlitev kadra.

Lonsarg ::
Mene tudi moti, da ISO nima svojega diala, ampak nekje ekstra, na večini fotoaparatih veliko počasneje zemenljiv. Ponoči bi jaz lih za vsako drugo fotko šel ISO spreminjat.
Drugače pa ja, v P lahko nastaviš poljuben A in S, z tem da rado malo skače, ko se osvetlitev spreminja, men so te skoki všeč. Če je ful svetlobe naj skoči na malo manjši A za več ostrine in obratno. Če hočem pa točno določeni A pa pač vrtiš dial, šele ko imaš tarčo v objektivu in deluje identično kot A mode.
Drugače pa ja, v P lahko nastaviš poljuben A in S, z tem da rado malo skače, ko se osvetlitev spreminja, men so te skoki všeč. Če je ful svetlobe naj skoči na malo manjši A za več ostrine in obratno. Če hočem pa točno določeni A pa pač vrtiš dial, šele ko imaš tarčo v objektivu in deluje identično kot A mode.

PARTyZAN ::
Nikon ima možnost binda programibilne tipke za ISO sensitivity. Ko ga držiš lahko ISO spreminjaš s koleščkom. To je feature, ki ga najbolj pogrešam zdaj, ko sem presedlal na Canon tabor.

s1m0n ::
No ne vem kak je drugje pri meni, če sem v Av ali Tv je drug kolešček lahko ISO (odvisno kako nastavim v nastavitvah) v M načinu pa ni tako preprosto :)

no comment ::

Štrubsi ::
Nikon ima možnost binda programibilne tipke za ISO sensitivity. Ko ga držiš lahko ISO spreminjaš s koleščkom. To je feature, ki ga najbolj pogrešam zdaj, ko sem presedlal na Canon tabor.
Moj Canon 650d ima tudi to možnost. Posebaj tipka za ISO, pritisneš enkrat in potem s koleščkom nastavljaš vrednost. Tako da dvomim da dražji modeli (vsaj novejši) tega nimajo.

Bellzmet ::
Hmm sej to imajo. Pač stisneš "ISO" gumb, naštelaš in slikaš naprej. Max 2s dela s tem.
Drgač pa slikanje v Av načinu 90% časa.
Drgač pa slikanje v Av načinu 90% časa.

PARTyZAN ::
Na 5D3 je enak sistem. Ampak je precej počasnejši, ISO tipka da se odpre meni, potem kolešček na želen ISO in potem še potrditev s sprožilcem ali ISO tipko. Pri Nikonu ISO spreminjaš medtem ko držiš gumb, skoraj tako effortless je, kot bi imel dedicated kolešček.

nodrim ::
Av večino časa in po potrebi M, ko še polavtomatika odpove ali pa rabiš hitrejšo odzivnost in vse nastaviš ročno (tudi fokus)

Spock83 ::
Ma programov skoraj niti ne rabiš, če imaš dial za zaslonko, speed in ev. Jaz imam avto samo taakrat, ko moram neka jna hitro fotkat in ni časa, da bi nastavil.

mile ::
V bistvu P mode niti ni tako napačen, jaz sem kar nekaj street fotk naredu v P mode-u, trditev da to uporabljajo samo neznalci, je popolnoma zgresena...
Recimo, on vse fotke naredi v P mode-u na Olympusu
http://www.flickr.com/photos/thomasleut...
Recimo, on vse fotke naredi v P mode-u na Olympusu
http://www.flickr.com/photos/thomasleut...

Super Sonic ::
Dejstvo je, da P mode ni nekaj kar bi večina fotografov, ki to dela z dušo in telesom, pa tudi za denar in od tega živi, često uporabljala. Zato so spotikanja ob ta P ponavadi iz drugih razlogov, ker je treba priznat da ljudi v vsaki branži boli, če ti en amater krade delo. Pri fotografiji gre stvar še naprej, ker se v splošnem razveljavlja pomen dobre fotografije, ki je že od nekaj relativna, zato se dogaja, da profesionalnemu fotografu za en portet ponujajo po 20€.
http://www.dnevnik.si/objektiv/intervju...
Rekel bi da večina, ne tale, ki si ga ti linkal, P uporablja zato, ker ostalega ne zna.
Tudi sicer je proizvajalcem v interesu P spravit v najboljši možni scenarij, ker bo potem fotografija bolj dostopna še širši množici. Njih ne zanima ali nekdo dela na A, B, Ž ali P programu, njih zanima da čim več prodanih aparatov.
In kako to analogno deluje, hecno do amena. Najprej imaš fotografa z 20 jurji opreme, ki ja zjebe en amater, ki je kupil en kit za 599€ in fotka na P. Potem pa pride mim en s telefonom in z Instagramom zjebe še tega, ki je kupil aparat za 600€. Never ending story.
Zato je pomembno da veš kaj delaš in se ne daš motit. Karkoli že počneš.
http://www.dnevnik.si/objektiv/intervju...
Rekel bi da večina, ne tale, ki si ga ti linkal, P uporablja zato, ker ostalega ne zna.
Tudi sicer je proizvajalcem v interesu P spravit v najboljši možni scenarij, ker bo potem fotografija bolj dostopna še širši množici. Njih ne zanima ali nekdo dela na A, B, Ž ali P programu, njih zanima da čim več prodanih aparatov.
In kako to analogno deluje, hecno do amena. Najprej imaš fotografa z 20 jurji opreme, ki ja zjebe en amater, ki je kupil en kit za 599€ in fotka na P. Potem pa pride mim en s telefonom in z Instagramom zjebe še tega, ki je kupil aparat za 600€. Never ending story.
Zato je pomembno da veš kaj delaš in se ne daš motit. Karkoli že počneš.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

s1m0n ::
No tu je treba tudi dodat, da je pomembna fotografija in ne oprema tudi ne v kakšnem programu je narejena (P, Tv, Av...). Če dobiš dobro fotko je to to!
To še ne pomeni, da če si dobro plačan fotograf, da bo stranka s tvojim delom zadovoljna.
To še ne pomeni, da če si dobro plačan fotograf, da bo stranka s tvojim delom zadovoljna.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: s1m0n ()

Super Sonic ::
No tu je treba tudi dodat, da je pomembna fotografija in ne oprema tudi ne v kakšnem programu je narejena (P, Tv, Av...). Če dobiš dobro fotko je to to!
No, tu je treba dodat tudi to, da je dobro fotografijo težko naredit. Kaj je za nas dobro, ne pomeni kaj dosti pri predstavi, kaj današnja fotografija lahko ponudi.
To še ne pomeni, da če si dobro plačan fotograf, da bo stranka s tvojim delom zadovoljna.
Dobro plačan fotograf pa postaneš šele takrat, ko so vse tvoje bivše stranke z delom zadovoljne. A si že slišal za koga, ki je kupil za 20 jurjev opreme in postal fotograf, sicer neznan v teh vodah, prej pa širše poznani pek, da mu je uspelo z visoko ceno prodreti na trg? Ne. Tko da koleracija je tle obratna in drži, da če imaš neko višjo ceno za storitev, boš izdelek tudi dostavil. Če ga ne boš, boš hitro out. Tko da v fotografiji kar velja; več daš, več imaš (tako pri opremi, kot pri končnem izdelku), torej višja cena garantira neko kvaliteto.
Edino kar lahko je to, da pogledaš še drugo stran in da se jaz strinjam z njo, je, da nikjer ne piše, da ti en amater ne bo dostavil enako dobre fotografije. To je pa seveda na naročniku, ki to plačuje, da presodi.
Kar dela kdo za zabavo, pa resnično nobenega ne zanima.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Super Sonic ()

BigWhale ::
Super Sonic je izjavil:
Dobro plačan fotograf pa postaneš šele takrat, ko so vse tvoje bivše stranke z delom zadovoljne. A si že slišal za koga, ki je kupil za 20 jurjev opreme in postal fotograf, sicer neznan v teh vodah, prej pa širše poznani pek, da mu je uspelo z visoko ceno prodreti na trg? Ne. Tko da koleracija je tle obratna in drži, da če imaš neko višjo ceno za storitev, boš izdelek tudi dostavil. Če ga ne boš, boš hitro out. Tko da v fotografiji kar velja; več daš, več imaš (tako pri opremi, kot pri končnem izdelku), torej višja cena garantira neko kvaliteto.
V bistvu poznam vsaj tri fotografe, ki so bili prej poznani kot medijske osebnosti. Potem so pa kupili foto aparat in sedaj se ukvarjajo s fotografijo in svoje storitve prodajajo naprej. Kako drago, ne vem, ker se nisem ukvarjal. Je pa zanimivo videti, kako lazje si je ustvariti foto portfolio, ce ze od prej poznas en kup ljudi, ki so ti pripravljeni stopiti pred objektiv. :)

Spock83 ::
Je pa res, da večinoma na foto natečajih ponavadi zmagajo ljudje z navadnim kompaktnim. :D

driver_x ::
No tu je treba tudi dodat, da je pomembna fotografija in ne oprema tudi ne v kakšnem programu je narejena (P, Tv, Av...). Če dobiš dobro fotko je to to!
To še ne pomeni, da če si dobro plačan fotograf, da bo stranka s tvojim delom zadovoljna.
Razlika med P in ostalim je v tem, da se pri P-ju namesto tebe odloča elektronika po nekem v naprej predvidenem scenariju, pri ročnih oz. pol ročnih programih pa imaš nadzor nad nekaterimi pomembnimi dejavniki fotografije sam. Sam delam reportažno fotografijo in mi je zelo pomembna globinska ostrina, zato zaslonko in objekt izostritve izbiram sam. Program P to dvoje težko določi namesto mene.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: driver_x ()