» »

Informacijski pooblaščenec podal mnenje o elektronskem cestninjenju

1
2
»

WamPIRe- ::

Nemci imajo na račun tega nekaj dražji bencin.

Glede tega se ne strinjam.. tudi pri nas je gorivo drago (oz. veliko dražje glede na osnovno plačo) , kot tudi po vsej Evropi. V Savdski Arabiji je 1l = 8centov.

Strinjal, bi se tudi, da bi se uporaba cest plačevale iz cene goriva.
Msi Z77 | Intel i7-3770K | Kingston HyperX DDR3 16GB
CM Silent Pro Gold 700W | Asus RTX 2080 | Samsung 850 EVO 250GB
Samsung 850 EVO 500GB | 2x Asus ROG PG279Q

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: WamPIRe- ()

FrizzleFry ::

A plačevanje po pavšalu pri dostopu do interneta je pa OK?

Ali naj se ISPje tudi prisili, da bodo za poplačilo avtorskih pravic zaračunavali toliko kilobytov, kolikor jih s P2P "prevozite" po informacijski avtocesti?

Hm...mislim, da ne moremo enačiti pavšala pri dostopu do interneta s pavšalnim plačevanjem cestine. Če ne zaradi drugega zaradi negativnih eksternalij na okolje, ki nastajajo pri uporabi cest. In ja, že vidim komentarje, da tudi pri P2P-ju (lahko) povzročaš škodo lastnikom intelektualnih pravic, ampak poudarek je na lahko, okolju neškodljivih vozil pa (zaenkrat) še ni. Popolačila avtorskih pravic iz plačevanja dostopa do interneta ne podpiram.

Sicer pa:
- cestnine iz cene goriva odpadejo, ta odločitev je na EU ravni že dokončna, nima smisla nadaljevati v to smer.
- več o nemškem sistemu je v mnenju pooblaščenke:

Izkušnje iz nemškega sistema za tovornjake (Toll Collect) namreč kažejo, da se tovornjakarji v 90% odločijo za vgradnjo naprave za satelitsko cestninjenje in le slabih 10% uporablja druge načine (npr. napoveš in plačaš pot na avtomatu). Zanesljivost in natančnost pri vgrajenih napravah je 99,75% in tako rekoč vse težave z vidika nadzora in nepravilnosti nastajajo pri tistih, ki se najavljajo in plačujejo ročno (vozila brez vgrajenih naprav). Zadeva je zeeeelo učinkovita, več (v slovenščini!) pa tukaj.

@Tear DROP: se močno strinjam s tabo!
@LuiIII: Lokacijo vozila in čas se določa z GPS, če imaš v vozilu pametno napravo, potem naprava sama na podlagi prednaloženih zemljevidov cestninskih cest in tarif izvede obračun in (samo) porabljeno vsoto posreduje nadzornemu centru. Če pa imaš thin client, potem ta ves čas vse podatke sporoča nadzornemu centru (prek GPRS), obračun in obdelava tvojih podatkov se izvršuje tam. Tehnologije kratkih valov (DSRC) so sicer v direktivi tudi dovoljene, menda pa naj ne bi bile najbolj primerne za cestninjenje vseh cest (ne pozabi - gre za prosti prometni tok, brez ustavljanja).

Katere ceste bo država cestninila, je njena odločitev - lahko se odloči tudi za regionalke in odpravi tisto pavšalno obrabnino.

Glede nadzora, anten in ostalega, pa bi rekel, da so se ponudniki že pobrigali, da se bo kršitelje dalo odkriti, se vam ne zdi?

poweroff ::

Glede nadzora, anten in ostalega, pa bi rekel, da so se ponudniki že pobrigali, da se bo kršitelje dalo odkriti, se vam ne zdi?


Tako kot na Nizozemskem, kjer so RFID pametne kartice shekali še preden so se zares uvedle?

Da ne začnem naštevati še ostalih primerov...
sudo poweroff

FrizzleFry ::

Glede nadzora, anten in ostalega, pa bi rekel, da so se ponudniki že pobrigali, da se bo kršitelje dalo odkriti, se vam ne zdi?


Tako kot na Nizozemskem, kjer so RFID pametne kartice shekali še preden so se zares uvedle?

Da ne začnem naštevati še ostalih primerov...

Seveda se da danes (skoraj vse). Imaš pač trade-off, koliko varnosti želiš in koliko te stane. Če se zna majhno število posameznikov izogniti nadzoru (pri tem pa "zna" še ne pomeni, da se tudi dejansko "upa" izogniti, zlasti če so kazni zelo visoke), boš pač ocenil, ali gre za sprejemljivo raven tveganja ali ne.

poweroff ::

Seveda pa je najbolje da to ocenijo ponudniki sami, ki tudi ne bodo nosili stroškov odkrivanja in preganjanja zlorab, niti stroška izpada dohodka. Jim bo pa "izpad" stroška razvoja in implementacije varnosti prišel zelo prav.
sudo poweroff

PROTOTIP ::

Po Sloveniji je še precej preveč makadamskih cest in to oni mislijo cestninit?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PROTOTIP ()

Fojkar ::

mene, bolj zanima čigave satelite bojo uporabljal za satelitsko cestninjenje, ker po pravici povedano Galileo ne bo uporaben do leta 2013 (če jim bo šlo vse po planu), GPS, pa unga Ruskega sistema pa ne morjo uporabljat, ker je oboje razvito in uporabljeno v vojaške namene, in kadar oni hočjo lahko zaprejo pipco ;)
edini način za elektronsko cestninjenje je tako kot majo v Avstriji in Nemčiji za tovornjake, da ti začne štet ko zapelješ na avtocesto in ugasne ko dol zapeleš (zato tud majo vsi tovornjaki tisto belo reč na šip uspred, no ja to je za vse nad 3.5t)

OChack ::

Kaj pa hekanje tega sistema? Če deluje na radijske valove (GPS, ABC, ...), samo zaviješ škatlico v folijo od čokolade, pa bo mislila, da nikoli nisi zapustil garaže. Bol podjetni si bodo za 10€ kupili lokalni jammer, ki ga boš vtaknil v vtičnico za vžigalnik, ko boš hotel postati "neviden".


A ne bo kontroli, ki bo šla mimo, malo čudno, kaj je to zaeno vozilo, ki se je iz lufta pojavilo na cesti?
Brez skrbi, sistem ima gotovo luknje, ampak tudi izdelovalci so se spomnili na aluminijaste folije in podobne reči. V Nemčiji zaenkrat (po začetnih težavah) zelo dobro laufa. In kolikor so Nemci mahnjeni na zlorabe osebnih podatkov, tudi to vse štima.

zakaj, saj na more vedeti ali anm dela sprejemnik ali ne, itak smo samo z satelitom povezani, to d abi nekdo v realnem času preverjal naše sledenje pa je že nezakonito :) o tem tudi teče debata tukaj..... torej tehnično je zaenkrat možno izklopit anteno ali dat v folijo da zgubimo signal in imamo zastonj avtocesto
Int€l inside, IDIOT Outside

MrStein ::

sokol11:
Jaz bi rajše obratno. Če plačujemo pavšal za internet dostop in ceste zakaj nebi bilo fiksnega pavšala pri mobilni telefoniji?

Saj je.


FrizzleFry:
Če ne zaradi drugega zaradi negativnih eksternalij na okolje, ki nastajajo pri uporabi cest.

Kaj točno misliš s tem ?
(in zakaj je to večji problem pri pavšalu kot sicer ?)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Sc0ut ::

Kombiji!

In v čem je finta nakupa tega, če bo sistem itak začasen. Na bruhanje mi gre ob tem razmetavanju denarja.
1231 v3, Z97 A, 16GB ram 1600mhz, 3070 RTX, HX850

Ch4N93 ::

Če bodo elektronsko cestninili tudi ostale ceste, predlagam, da še naj zmontirajo senzorje na kolesa, ki bodo šteli koliko lukenj sem prevozil po teh "cestah". Nato pa mi naj za vsako luknjo odštejejo od cestnine recimo 1 cent. Mislim, da bodo oni meni dolžni konec meseca. :P
Ali pa mi naj popravijo avto, ko mi bo zaradi vožnje po "cestah" odpovedal kak del podvozja.

Sicer pa: v čigavi lasti so lokalne ceste? Državni? Občinski? Kam bo šel denar? Kaj pa zasebne ceste (daljši asfaltirani dovozi do hiš)? Kaj bo zdaj Joža iz Dupleka dobil 23 € za cesto od mene, ker sem prišel na pir k njemu?



Glede kombijev pa: v letu, dveh bodo itak totalno zgonjeni in za odpis.
Ni nam lahko...

poweroff ::

Osnovna barva 20 vozil, ki so predvidena za mobilno enoto, je sivo-srebrna, na strehi mora biti napis Dars v temno modri barvi, na strehi morajo biti oranžne signalne luči, ostale oznake pa se bodo izvedle v skladu s celostno grafično podobo Darsa, ki jo bo izbrani ponudnik prejel takoj po podpisu pogodbe. Eno vozilo – to je za potrebe Darsa – mora biti v beli barvi, brez drugih oznak.


Očitno DARS pridobiva policijska pooblastila.
sudo poweroff

Ziga Dolhar ::

Matthai, saj sem ti že v tisti temi o uvedbi vinjet ("ali jo že imate"? :)) napotil na določbe zakona al uredbe, ki ureja pooblastila kontrolorjev.
https://dolhar.si/

Karen ::

Mene bolj skrbi kako je informacijska pooblaščenka "strokovnjakinja" za te reči (tehnologije) oz. je več kot očitno zlobirana. Komentira novi zakon o cestninjenju, ki je tehnološko nevtralen (če ga je slučajno prebrala bi morala to vedeti). Zakaj torej podaja mnenje glede zakona kakšne tehnologije so "sprejemljive" in kakšne ne, če o tehnologiji izvedbe cestninjena zakon ne govori ničesar? Naj mi to nekdo razloži.... kam smo prišli...

jype ::

WamPIRe-> V Savdski Arabiji je 1l = 8centov.

Voda (pitna) je pa 1.3 ojro po litru.

VolkD ::

Satelitskega cestninjenja še zlepa ne bo. Razlogov je mnogo. Spotaknil se bom le ob enega, ker ga najbolj poznam in to je tehnični razlog. Močno dvomim, da bo "samostojna evropa" (sistem naj bi bil evropski projekt) želela imeti sistem, ki ga lahko Amerika kadarkoli izključi(GPS). Ostane torej le Galileo. No z njim je pa tako, da ta trenutek obvladuje situacijo en sam samcat satelit. S tem se lokacije preprosto ne da določati.
Druga stvar je razvoj naprave, ki bi morala biti dovolj zanesljiva in ekonomsko upravičena. Glede na povedano zgoraj za to napravo ni niti še tehničnih specifikacij, kaj šele kaj drugega. Razvoj take stvari pa ne gre preko noči.
Preden zaspiš zapri oči. Preden zapreš oči, ustavi avto.

perci ::

Če že satelitsko cestninjenje, potem bi jaz uvedel sledeč sistem:

1) vinjete v katere je vključeno toliko in toliko km vožnje po avtocestah (lahko prevoziš manj, vendar moraš še vseeno nabavit vinjeto)
2) za presezene kilometre placujes cestnino po GPS.

Simple & fair.

driver_x ::

Meni pa hodi po glavi naslednje:
- kako se bo zadeva napajala?
- če se bo iz avtomobilskega omrežja, kdo bo pooblaščen za vgradnjo?
- kako bo v tem primeru z garancijo avtomobila?
- kako boš vedel, da zadeva deluje in ali boš sam odgovoren, če ne bo?

FrizzleFry ::

FrizzleFry:
Če ne zaradi drugega zaradi negativnih eksternalij na okolje, ki nastajajo pri uporabi cest.

V primeru negativnih eksternalij je tržna alokacija resursov pogosto neučinkovita, saj producenti ne nosijo vseh stroškov (negativnih eksternalij), ki jih s svojo produkcijo povzročajo. Beri: več onesnažuješ, več si dolžan, zato pavšal v takšnih okoliščinah ni ustrezen, ker daje potuho tistim, ki nadpovprečno povzoročajo neg. eksternalije, in zavira tiste, ki jih povzročajo manj.

@Karen: A si ti dejansko prebrala mnenje pooblaščenke? Jaz sem ga in ne komentira nobenega zakona, ker ga še ni (razen za vozila nad 3,5 tone kolikor vem) in v njem ni govora o tem, katere tehnologije so sprejemljive in katere ne (po Direktivi EU so sprejemljive GNSS/CN in GSM/GPRS ali DSRC), ampak KAKO naj bo tehnologije uporabljena, da bo ščitila zasebnost voznika. Eko, smo ti raložili, kam smo prišli? Je pa res, da je njeno mnenje - po mojem pravočasno - neobvezno in vlada bo povedala, ali nas hoče imeti nadzorovane ali ne (khm...). Bets, anyone?

poweroff ::

Mene bolj skrbi kako je informacijska pooblaščenka "strokovnjakinja" za te reči (tehnologije) oz. je več kot očitno zlobirana. Komentira novi zakon o cestninjenju, ki je tehnološko nevtralen (če ga je slučajno prebrala bi morala to vedeti). Zakaj torej podaja mnenje glede zakona kakšne tehnologije so "sprejemljive" in kakšne ne, če o tehnologiji izvedbe cestninjena zakon ne govori ničesar? Naj mi to nekdo razloži.... kam smo prišli...


Informacijska pooblaščenka je kot neodvisen organ seveda trn v peti marsikomu - med drugim tudi ministru ruplu, ki ga je oglobila zaradi nezakonite obdelave osebnih podatkov zaposlenih na njegovem ministrstvu.

V mojih očeh je vohunjenje (za svojimi zaposlenimi) skrajno zavrženo dejanje, vendar pa se v primeru MZZ Rupel, ki je za tak nadzor odgovoren skuša prikazati kot "žrtev" Pooblaščenke.

Toliko za uvod.

Kar se pa tiče mnenja, pa ima Pooblaščenec pravico in dolžnost, da podaja mnenja, da pomaga pri pripravi zakonov in podzakonskih aktov, ki zadevajo informacijsko zasebnost in celo da sproži pobudo za presojo ustavnosti.

Bolje je, da svoje mnenje poda predhodno in - pogosto neukega zakonodajalca in še bolj zarukano vlado - predhodno opozori na možne probleme, kot da bi naknadno "zvonil po toči" in prepovedoval neustrezno ali neustrezno implementirano tehnologijo.

Še kaj?
sudo poweroff

keber ::

Odprti standardi, RFID čipi in podobna jajca ...

Satelitski sistem je sprejela evropska komisija in to je to. Važno je, da bo enoten sistem po celi Evropi, da ne boš čez 10 let rabil 15 različnih škatlic in 20 nalepk po celi šipi, če boš hotel na kak roadtrip. Satelitski sistem je najenostavnejši glede potrebne infrastrukture ob cestah, zato se pač ta uvaja.

imagodei ::

Konec koncev satelitsko cestninjenje niti ni tako slaba ideja, če v sistem zastavimo malo drugače in vanj vdelamo par varovalk...

Zadevo bi bilo mogoče implementirat na ta način, da te ne bi sledil satelit in se to ne bi zapisovalo v bazo, pač pa bi škatlica na vsako sekundo, npr., pridobivala info _od satelita_ in pri sebi beležila prevožene kilometre. Naprava lahko šteje kilometre samo, ko je na določenem območju (avtoceste), ali pa na vseh cestah. Ravno tako bi se lahko določene ceste zaračunavale dražje, druge ceneje. Podatki so lahko ustrezno kriptirani, tako da jih lahko s čitalcem prebere samo pooblaščena oseba na tehničnem pregledu, nato plačaš cestnino za dejansko prevožene kilometre na enak način, kot sedaj ob plačilu pristojbin.

Baze, ki bi sledila, kje se potikaš, torej ni in satelit ima kvečjemu trenutne podatke o tem, kje se nahajaš. Skratka, sistem bi moral biti zasnovan tako, da se ne bi hranili podatki o gibanju, niti ne identifikacijske številke škatlic za cestninjenje.

Mislim, da bi tak sistem bil sprejemljiv?

Matthai? Anyone?
- Hoc est qui sumus -

Matevžk ::

Pa si prebral mnenje Pooblaščenke? Pa razumeš, kaj je napisala?
lp, Matevžk

FrizzleFry ::

@imagodei: Saj si skoraj isto povedal kot pooblaščenka:) No, razen tega, da satelit pač nima nič oz. ne more imeti nobene zbirke podatkov, ker so GPS sprejemniki pasivni in nič ne "pošiljajo gor".

FrizzleFry ::

Na en resen problem pa vsi pozabljajo. Po uvedbi teh dumpinških cen vinjet, ko smo (skoraj vsi) veseli, kako poceni so sedaj avtoceste, bo uvedba e-cestninjenja precejšen šok in katerakoli vlada že bo na oblasti, bo imela resne težave prepričati ljudi v tak sistem. Ljudi-beri različne lobije. Mariborčan, ki se dnevno vozi v Ljubljano in nazaj (sedaj za 35EUR za pol leta) najbrž ne bo vesel plačevanja po prevoženem kilometru, pa čeprav bo cena kilometra nizka.

kopernik ::

Nič ne pozabljamo na ta "problem". To sploh ni problem, temveč branik pred uvajanjem satelitskega cestninjenja :-)

imagodei ::

@Matevžk:
Saj to vprašanje ni namenjeno meni, kajne?

@FrizzleFry:
Seveda sem povedal skoraj isto, saj je to edino sprejemljivo. Moje sporočilo je pač odgovor na splošno klimo tukaj, ko se pač ustvarja vtis, da je edina možna izvedba takšna, da ti noč in dan sledijo.
- Hoc est qui sumus -

poweroff ::

Zadevo bi bilo mogoče implementirat na ta način, da te ne bi sledil satelit in se to ne bi zapisovalo v bazo, pač pa bi škatlica na vsako sekundo, npr., pridobivala info _od satelita_ in pri sebi beležila prevožene kilometre.


Emmm, GPS in podobne zadeve delujejo tako, da sprejemajo signale od satelita. Satelit nič ne beleži. Satelit je samo "svetilnik", ki oddaja svojo lokacijo.

Ostalo so ti pa že drugi odgovorili.
sudo poweroff

imagodei ::

Joj, sem že imel zapisan odgovor, pa sem ga zbrisal, ker sem mislil, da ni potrebe odgovarjat na to banalnost.

Jasno, da satelit ne beleži, to se mi je nerodno zapisalo. Beleži pa nadzorni center na planetu Zemlja, v primeru da bi bila zadeva tako realizirana.
- Hoc est qui sumus -

Fojkar ::

Satelitskega cestninjenja še zlepa ne bo. Razlogov je mnogo. Spotaknil se bom le ob enega, ker ga najbolj poznam in to je tehnični razlog. Močno dvomim, da bo "samostojna evropa" (sistem naj bi bil evropski projekt) želela imeti sistem, ki ga lahko Amerika kadarkoli izključi(GPS). Ostane torej le Galileo. No z njim je pa tako, da ta trenutek obvladuje situacijo en sam samcat satelit. S tem se lokacije preprosto ne da določati.
Druga stvar je razvoj naprave, ki bi morala biti dovolj zanesljiva in ekonomsko upravičena. Glede na povedano zgoraj za to napravo ni niti še tehničnih specifikacij, kaj šele kaj drugega. Razvoj take stvari pa ne gre preko noči.


sj jst sm to reku, da Galileo ne bo funkcioniru pred letom 2013!!!! (to je po njihovih pričakovanjih), delov bo na isti način kt GPS sistem, samo da ne bo razvit v vojaške namene, glede satelitov sm pa pred kratkim bral, da jih rabijo vsaj 40 za normalno delovanje omrežja, za natančno pozicijo avtomobila, pa se more ˝avto˝ povezat z vsaj 3 različnimi sateliti, 4 če hoče še nadmorsko višino vidt. tko da bomo mi vinjete kr ene par let fural ne pa samo do konca 2009, ker noben ni tolk neumen da bi šu na GPS sistem to dajat, ker se lahko zgodi da se bomo pol po avtocesti zastonj vozil ;)

Matevžk ::

@Imagodei:
@Matevžk:
Saj to vprašanje ni namenjeno meni, kajne?


Natanko tebi. Ker si predlagal točno to, kar je predlagala tudi pooblaščenka. Potem pa še tistale nerodna izražava glede tega, kako navigacijski satelit karkoli beleži ali te spremlja - ta me je pa dokončno prepričala v to, da ne veš, kaj govoriš.
lp, Matevžk

imagodei ::

Ti se kar tolaži, pa svoje frustracije glede manjvrednostnega kompleksa kar javno povej. Olajšaj si dušo, ti bo lažje...

Taglavn, da je bila "tistale nerodna IZRAŽAVA", ane?

"Baldrick, have you no idea what irony is?"
"Yeah! It’s like goldy and bronzy, only it’s made of iron."
- Hoc est qui sumus -

Matevžk ::

Besede "izražava" so me naučili ugledni gospodje na ljubljanski univerzi, se opravičujem, ker je ni v SSKJ.
Ampak še vedno ne razumem, kaj si skušal doseči s svojim komentarjem (tistim daljšim, o katerem zdaj govoriva). Predlagal si točno to, kar je predlagala informacijska pooblaščenka, le da si idejo prodajal kot da bi bila tvoja. Torej nisi prebral niti članka, ki je osnova za to diskusijo?
lp, Matevžk

imagodei ::

Oh, come on...

Očitno, ja, da sem idejo prodajal, kot da je moja.

Pa dobro - malo resnosti, če se že obešaš na ta moj komentar, kot da sem tako grozno pomemben...

Očitno ne bereva istega teksta. Jaz sem prebral par komentarjev, zaradi katerih sem šel napisati tisto, kar sem napisal. Novico sem si prebral, ko je bila objavljena, takrat sem pogledal tudi pdf z objavljenim mnenjem, potem pa teme nisem preveč spremljal. Ko sem danes videl nekatere komentarje (jih mal nižje lahko prebereš), sem pač napisal odgovor, ne zato, ker bi želel idejo prodajat kot svojo in ne zato, ker bi mislil, Pooblaščenka ni napisala iste zadeve, pač pa zato, ker _smo na forumu in napišemo pač svoje mnenje_. Ja?

Res pa nisem bral tvojega teksta in tvojih razglabljanj na to temo. Tebe očitno res ni treba popravljat in se ti globoko opravičujem, če te je moj post kakorkoli prizadel.

Tole je pa par komentarjev, ki so me navedli, da sem _na hitro_ skracal tisti odgovor (zato tudi nejasnost glede tega, da bi satelit hranil bazo podatkov):

Scout> "Kaj koga briga kje vse se vozim. Ok, ne rečem da me merijo na avtocesti. Ampak pol me še lahko merijo na stari cesti, v gozdu, povsod. Nekje bo zapisan podatek na sekundo natančno, kje sem se nahajal. Tukaj pa se vse konča. Tega pa ne dopustim."

Gospodar-> "to ja začetek, čez par let bodo pa dal sistem policiji, ki bo točno vidla kje si in ker si u mestu se moraš peljat 50 in ti se boš 55 in boš domu dubu prec listek... take ideje so čista neumnost."

exodus> "Mene se najbolj moti takorekoc real-time vpogled na hitrost"

WamPIRe> "Sem proti takšnem sistemu, saj je ga je prelahko uporabit še v druge "stranske" namene."
- Hoc est qui sumus -

driver_x ::

imagodei: streljaš kozle!

imagodei ::

I'm glad for you...

(Glavno, da ste se uspeli zdaj zataknit v eno moje sporočilo. Ga vzamem nazaj, zaboga, žal mi je, da sem zagrešil to grozodejstvo in se kesam. A zdej lahko živimo naprej?)
- Hoc est qui sumus -

FrizzleFry ::

Tako je, vrnimo debato nazaj na strokovni nivo, je Imagodei lepo napisal;)

Torej:

Nič ne pozabljamo na ta "problem". To sploh ni problem, temveč branik pred uvajanjem satelitskega cestninjenja :-)

Hm...težka bo s tem branikom;) Direktiva ima že brado (iz 2004), nihče je ni vlekel na nobeno ustavno sodišče, kot kaže bo obveljalo, da nas čaka elektronsko cestinjenje (poudarjam da ne nujno satelitsko, saj direktiva dopušča tudi kratkovalovne tehnologije).

Glede Galilea in GPS, da ni noben nor, da bi zadevo "obešal" na GPS? Halo, na čem pa uspešno deluje nemški Toll Collect z ne vem koliko tovornjaki in nekaj predlogov podobnih poslovnih modelov? Na GPS. Dokler ne bo Galilea, bo zadeva pač delovala prek GPS (se pa zna res usposobitev Galilea zavleči, drži).

Kar bo na koncu ključno pri vsej tej zgodbi je to, da bomo spet imeli trade-off. Zasebnost namreč stane. Če bodo odgovorni ocenili, da stane preveč, bomo nadzorovani, that's it. Potem zagovornikom pravice do zasebnosti (menda je ustavna) ostane samo še zahteva za presojo ustavnosti.

CaqKa ::

Če štartaš iz jasnega v gozd bo še nekaj malega signala (sicer takrat stvar postane zelo nenatančna), če pa štartaš iz gozda so pa kar problemi za začetni "sync"

prvič kaj takega slišim, si morda dal gpsu nore gobe za jest?

glede informacijskega pooblaščenca me je pač čudlo kaj se je z Pirčevo zgodilo, saj se je prej vedno govorilo o informacijski pooblaščenki.. sedaj pa kar o informacijskem pooblaščencu,...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: CaqKa ()
1
2
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Ustavno sodišče nad samodejno prepoznavo tablic (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Zasebnost
6117047 (14224) vesolc
»

Kako Informacijski pooblaščenec vidi dobre prakse pri spletni zasebnosti v Sloveniji

Oddelek: Novice / Zasebnost
287055 (5423) spegli
»

Ali smejo davčne številke po spletu potovati nešifrirane?

Oddelek: Novice / NWO
4818007 (14653) Miha 333
»

Folija za vinjeto (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
10635773 (32935) pegaso
»

Informacijski pooblaščenec podal mnenje o elektronskem cestninjenju (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Zasebnost
8711632 (8854) CaqKa

Več podobnih tem