Forum » Loža » Avtoplin in Saxo
Avtoplin in Saxo
veget_25 ::
Na kratko :)
Imam avtomobil Citroen Saxo letnik 2000 z opravljenimi 100.000 kilometri. Prostornina benzinskega motorja je 1.100.
Razmišljam o vgradnji plinskega sistema, glede na to, da dnevno z avtomobilom opravim neklje od 160 do 200 km.
Če vozim relacijsko in če predelam na plin, koliko km (subjektivna ocena) bi moral zdržati motor (redno servisiranje).
Imam avtomobil Citroen Saxo letnik 2000 z opravljenimi 100.000 kilometri. Prostornina benzinskega motorja je 1.100.
Razmišljam o vgradnji plinskega sistema, glede na to, da dnevno z avtomobilom opravim neklje od 160 do 200 km.
Če vozim relacijsko in če predelam na plin, koliko km (subjektivna ocena) bi moral zdržati motor (redno servisiranje).
jrtjtejtt ::
Ja, nekteri pravijo, da plin nič ne škoduje motorju, eni pravijo da. Poglej si na kakem avtomobilskem forumu - avtomobilizem.com
Phoebus ::
Eni reklamirajo celo da plin manj škodi motorju, čeprav v to dvomim.
V račun ne pozabi vzeti da plina spije do 15% več kot bencina, ter seveda da imaš na nekaj km (mislim da 15.000) menjavo filtrov (kar ni drago, ampak nekaj malega pa je).
Vrži v excel in izračunaj. Jaz sem zase pri 2.5 mašini in z zelo malo prevoženimi kilometri (12-15 letno) izračunal da se mi ne izplača prej kot v ca 50.000 km, kar je zame 5-6 let.
Ob tem je treba poudariti da nikoli ne veš kaj bo s cenami energentov (plin navzdol vsekakor ne bo šel, bancin pa bo najbrž v treh letih padel).
V račun ne pozabi vzeti da plina spije do 15% več kot bencina, ter seveda da imaš na nekaj km (mislim da 15.000) menjavo filtrov (kar ni drago, ampak nekaj malega pa je).
Vrži v excel in izračunaj. Jaz sem zase pri 2.5 mašini in z zelo malo prevoženimi kilometri (12-15 letno) izračunal da se mi ne izplača prej kot v ca 50.000 km, kar je zame 5-6 let.
Ob tem je treba poudariti da nikoli ne veš kaj bo s cenami energentov (plin navzdol vsekakor ne bo šel, bancin pa bo najbrž v treh letih padel).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Phoebus ()
Boeing ::
Ne nabijat.
Bencin/dizel vsebujeta detergente, ki perejo saje s kanalov in ventilov. In seveda tudi olje s sten cilindra.
Plin tega nima, zato olje, katalizator in svečke (zaradi manj saj) držijo najmanj 2x dlje.
Glede porabe je pa tako: če daš vgraditi sistem s sekvenčnim vbrizgom, je zadeva malo dražja, je pa zato poraba plina v rangu do +5% v litrih glede na bencin (kar je zanemarljivo), izguba moči pa do 5%, kar je zopet bolj ali manj zanemarljivo.
Preprost izračun za trenutno stanje: plin je 0,68€ (+/- kak cent), super 95 pa 1,16€ /L.
Razlika je torej precej okroglih 48 centov na liter.
Pri 20.000 km na leto in porabi 8L (neko splošno povprečje za benzince), znaša finančna razlika cca 760€, pri povprečni ceni vgradnje cca 1500€ se investicija povrne v kake 2 letih.
1 tank na leto, kolikor porabiš bencina kljub plinu (vžig in ogrevanje motorja se vedno opravi na bencin), sem zanemaril.
Seveda bi bilo fino upoštevati še, da je cena plina enaka od lanskega oktobra, cena bencina pa je od takrat kar precej zrasla... in če vsaj približno veljajo napovedi, da bo cena sodčka letos prebila 200$, se bo razlika samo še poglabljala, rentabilnost investicije pa rasla.
Da ne načnem "eko" plat medalje, kot je najmanj 20% manj CO2-ja, 30% manj NOx-ov in nič SOx-ov v izpuhu, brez saj...
Ni pa vse tako uber kul. Vgradnja in homologacija stane, kak teden si brez avta... in še, če se vgradnja dela na novem oz. vozilu, ki je še v tovarniški garanciji, ti pade garancija na motor. RAZEN, če imaš srečo, in kateri od pooblaščenih servisov za tvojo znamko opravlja še vgradnje plina, kar pa zaenkrat omogočajo samo 2 znamki pri nas (subaru in ford - če se motim me prosim popravite).
Drugi problem je, da so črpalke za LPG zaenkrat še čudo božje v deželi podalpski.
Ampak, če imaš doma več avtomobilov na plin in imaš plinovod/plinohram, je cena polnilne postaje 500€, in lepo tankaš doma. Razen če nisi iz LJ, tam so seveda zopet privilegirani.
Plin se splača, tako in drugače.
edit: napaka pri NOx-ih. Ne gre čisto brez njih, jih je pa precej manj
Bencin/dizel vsebujeta detergente, ki perejo saje s kanalov in ventilov. In seveda tudi olje s sten cilindra.
Plin tega nima, zato olje, katalizator in svečke (zaradi manj saj) držijo najmanj 2x dlje.
Glede porabe je pa tako: če daš vgraditi sistem s sekvenčnim vbrizgom, je zadeva malo dražja, je pa zato poraba plina v rangu do +5% v litrih glede na bencin (kar je zanemarljivo), izguba moči pa do 5%, kar je zopet bolj ali manj zanemarljivo.
Preprost izračun za trenutno stanje: plin je 0,68€ (+/- kak cent), super 95 pa 1,16€ /L.
Razlika je torej precej okroglih 48 centov na liter.
Pri 20.000 km na leto in porabi 8L (neko splošno povprečje za benzince), znaša finančna razlika cca 760€, pri povprečni ceni vgradnje cca 1500€ se investicija povrne v kake 2 letih.
1 tank na leto, kolikor porabiš bencina kljub plinu (vžig in ogrevanje motorja se vedno opravi na bencin), sem zanemaril.
Seveda bi bilo fino upoštevati še, da je cena plina enaka od lanskega oktobra, cena bencina pa je od takrat kar precej zrasla... in če vsaj približno veljajo napovedi, da bo cena sodčka letos prebila 200$, se bo razlika samo še poglabljala, rentabilnost investicije pa rasla.
Da ne načnem "eko" plat medalje, kot je najmanj 20% manj CO2-ja, 30% manj NOx-ov in nič SOx-ov v izpuhu, brez saj...
Ni pa vse tako uber kul. Vgradnja in homologacija stane, kak teden si brez avta... in še, če se vgradnja dela na novem oz. vozilu, ki je še v tovarniški garanciji, ti pade garancija na motor. RAZEN, če imaš srečo, in kateri od pooblaščenih servisov za tvojo znamko opravlja še vgradnje plina, kar pa zaenkrat omogočajo samo 2 znamki pri nas (subaru in ford - če se motim me prosim popravite).
Drugi problem je, da so črpalke za LPG zaenkrat še čudo božje v deželi podalpski.
Ampak, če imaš doma več avtomobilov na plin in imaš plinovod/plinohram, je cena polnilne postaje 500€, in lepo tankaš doma. Razen če nisi iz LJ, tam so seveda zopet privilegirani.
Plin se splača, tako in drugače.
edit: napaka pri NOx-ih. Ne gre čisto brez njih, jih je pa precej manj
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Boeing ()
zee ::
kaj pa vgradnja v avto z dizel mašino?
za koliko časa pa traja en tank plina pri normalni vožnji?
za koliko časa pa traja en tank plina pri normalni vožnji?
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.
IceIceBaby ::
Jaz sem računal, ko sem kupoval avto. Pri novem swiftu (1.5, 100km) in povprečni porabi 6,5 bi se mi investicija povrnila v cca 2,5 letih (cca 90km na dan povprečno).
Glede na to, da začetna investicija ni nizka in ima avto že tako majhen prtljažnik se nisem odločil.
Se pa pomoje plin splača pri večjih avtomobilih. Večja kot je poraba prej se investicija povrne.
zee, odvisno od rezervoarja za plin. Imaš razične prostornine, odvisno od tega kam ga namestiš. Tisti, ki jih namestijo v prostor za rezervno kolo imajo ponavadi okoli 60 litrov. Poraba je pri sodobnih sistemih malo višja kot pri bencinu. Je pa še ena pozitivna stvar to, da lahko neopazno preklapljaš med bencinom in plinom. Če imaš oba tanka polna lahko narediš ogromno kilometrov :)
Glede na to, da začetna investicija ni nizka in ima avto že tako majhen prtljažnik se nisem odločil.
Se pa pomoje plin splača pri večjih avtomobilih. Večja kot je poraba prej se investicija povrne.
zee, odvisno od rezervoarja za plin. Imaš razične prostornine, odvisno od tega kam ga namestiš. Tisti, ki jih namestijo v prostor za rezervno kolo imajo ponavadi okoli 60 litrov. Poraba je pri sodobnih sistemih malo višja kot pri bencinu. Je pa še ena pozitivna stvar to, da lahko neopazno preklapljaš med bencinom in plinom. Če imaš oba tanka polna lahko narediš ogromno kilometrov :)
Spajky ::
Pri povprečni porabi bencinca 8L/100km potroši predelan na plin 9L plina. Cena plina (plačilo z got.) je 0,7357e, kar znese razlike v ceni 2,65e/100km. To pomeni 56.000km , da se znesek s predelavo (1.500e) vred izenači!
Če delaš v povprečju 14.000km letno. rabiš 4 leta, da znesek izenačiš! Šele po tem času se je predelava splačala !!!
Če nov avto po 3-5 letih menjavaš, se IMHO predelava ne splača. Splača se, če avto zvoziš do amena (npr.10 let in več, ali pa si kupil rabljenega 3-5 starega in ga spet zvoziš do amena na plin!)
Jest npr. raje dodajam aceton v mojo staro cizo z dodanim 4.-tim-šparovnim pedalom (TL prihranek 15% goriva, oz. 1e/100km) ...
Če delaš v povprečju 14.000km letno. rabiš 4 leta, da znesek izenačiš! Šele po tem času se je predelava splačala !!!
Če nov avto po 3-5 letih menjavaš, se IMHO predelava ne splača. Splača se, če avto zvoziš do amena (npr.10 let in več, ali pa si kupil rabljenega 3-5 starega in ga spet zvoziš do amena na plin!)
Jest npr. raje dodajam aceton v mojo staro cizo z dodanim 4.-tim-šparovnim pedalom (TL prihranek 15% goriva, oz. 1e/100km) ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...
edge540 ::
Vse se da, je pa spektakularno nesmiselno ker te stane tolko da se ti bolj splača avto prodat, kupit bencinarja in tistega predelat.
V-i-p ::
Ah no, tudi dizla se da bp predelat, le računica je bolj tako tako...
Kar lahko storiš danes, ne odlašaj na jutri. Raje reci, da si naredil že včeraj!
Boeing ::
Pri dizelaših je treba spremenit kompresijsko razmerje, dodat svečke na iskro in še par drugih malenkosti. Tehnično izvedljivo, okolju precej bolj prijazno kot dizel, neke računice pa ni, ker takšne predelave stanejo med 2 in 2.5k ojro. Raje pred nakupom razmisliš in kupiš benzinca.
Glede cen predelav pa lahko povem, da je za s-maxa predelava prišla 1350 ojro s homologacijo vred (65L tank), za novega ford transita 2.3 DOHC pa 1600 ojro (2x 80L cilindrični tank na vsaki strani šasije pod kesonom). Gre za sistem s sekvenčnim vbrizgom in mazanjem ventilov.
Malo za občutek
Glede cen predelav pa lahko povem, da je za s-maxa predelava prišla 1350 ojro s homologacijo vred (65L tank), za novega ford transita 2.3 DOHC pa 1600 ojro (2x 80L cilindrični tank na vsaki strani šasije pod kesonom). Gre za sistem s sekvenčnim vbrizgom in mazanjem ventilov.
Malo za občutek
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
jrtjtejtt ::
Pri povprečni porabi bencinca 8L/100km potroši predelan na plin 9L plina. Cena plina (plačilo z got.) je 0,7357e, kar znese razlike v ceni 2,65e/100km. To pomeni 56.000km , da se znesek s predelavo (1.500e) vred izenači!
Če delaš v povprečju 14.000km letno. rabiš 4 leta, da znesek izenačiš! Šele po tem času se je predelava splačala !!!
Če nov avto po 3-5 letih menjavaš, se IMHO predelava ne splača. Splača se, če avto zvoziš do amena (npr.10 let in več, ali pa si kupil rabljenega 3-5 starega in ga spet zvoziš do amena na plin!)
Jest npr. raje dodajam aceton v mojo staro cizo z dodanim 4.-tim-šparovnim pedalom (TL prihranek 15% goriva, oz. 1e/100km) ...
Kje si dobu tako ceno plina? Na Petrolu kaže 0,681. Hiter izračun pokaže, če ti kuri 8 l benza oz 9 l plina in delaš 10.000 km (kar je zlo malo), se ti investicija povrne v slabih 4 letih. Pri 20,000 se ti povrne v dveh.
Plus kar je blo že omenjeno, si bolj eko. Se splača, toliko bolj če si veliko na poti. Edini pomislek, ki bi ga imel jaz je glede vzdržljivosti mašine, ampak kot sem prebral na več forumih, ni problema.
Spajky ::
Cena avtoplina pri Istrabenzu je 0,6970 €/liter z DDV. Ona cena gori je prej veljala za plin (enak) ma za gospodinjstvo, katerega bi zaradi malo plinČrpalk sami pretakali doma (s fabriško pretakalico) kot je bilo omenjeno. Torej je prihranek 3e/100km oz. povrnitev (samo to in brez prihranka do takrat!) po 50.000km.
3/4 slovenceljnovih avtov dela pod 15.000km/leto! Se pravi da po dobrih 3 letih si v povprečju na nuli, šele potem se začne prihranek. Če predelan avto prodaš pred imeti ga vsaj 4 leta, nisi razumel nič! Seveda pa je pol tak kupec tvojega rabljenega avta za "pametno ceno "(če je drugače brezhiben) zadel terno!
3/4 slovenceljnovih avtov dela pod 15.000km/leto! Se pravi da po dobrih 3 letih si v povprečju na nuli, šele potem se začne prihranek. Če predelan avto prodaš pred imeti ga vsaj 4 leta, nisi razumel nič! Seveda pa je pol tak kupec tvojega rabljenega avta za "pametno ceno "(če je drugače brezhiben) zadel terno!
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...
Dr_M ::
Predelava na plin je nekaj cenejsa, kot nekateri mislijo.
Komplet za 4 cilindre je cca 1000-1200€, za 5 in 6 cca 1500€ in 8 cilindrov okoli 2000€.
Se pa da ponekod dobit tudi ceneje
Komplet za 4 cilindre je cca 1000-1200€, za 5 in 6 cca 1500€ in 8 cilindrov okoli 2000€.
Se pa da ponekod dobit tudi ceneje
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
K0K0 ::
Plinsko inštalacijo se da prenest na drug avto, tko da ni treba da imaš 5 let isti avto.
Ko smo pri nas pred kakim letom kupovali avto sem ugotovil da je med rabljenim dizlom in bencinarjem istega letnika cca. 2-3K€ razlike.
Razlika v porabi je preverjeno 2l (2.5 TDI 9.4 , 11.4 2.4 bencinar) z tem da ima diesel 16KM manj. Seveda je zmagal bencinar. Predelava je koštala 1500-1600€ (z homologacijo...) in zdej se vozim za cca 8€/100km (če računamo samo gorivo). Če bi kupil dizla bi me 100km pri trenutni ceni nafte koštalo 11,8€, pa še avto bi bil dražji.
Enkrat sem zasledil da obstoja EU direktiva po kateri mora bit avtoplin do leta 2015 vedno vsaj za polovico cenejši od bencina. V sloveniji imamo "baje" umetno nizke cene bencina (v Nemčiji je že 1,5€/l) in zato zaenkrat to razmerje še ne velja.
Ko smo pri nas pred kakim letom kupovali avto sem ugotovil da je med rabljenim dizlom in bencinarjem istega letnika cca. 2-3K€ razlike.
Razlika v porabi je preverjeno 2l (2.5 TDI 9.4 , 11.4 2.4 bencinar) z tem da ima diesel 16KM manj. Seveda je zmagal bencinar. Predelava je koštala 1500-1600€ (z homologacijo...) in zdej se vozim za cca 8€/100km (če računamo samo gorivo). Če bi kupil dizla bi me 100km pri trenutni ceni nafte koštalo 11,8€, pa še avto bi bil dražji.
Enkrat sem zasledil da obstoja EU direktiva po kateri mora bit avtoplin do leta 2015 vedno vsaj za polovico cenejši od bencina. V sloveniji imamo "baje" umetno nizke cene bencina (v Nemčiji je že 1,5€/l) in zato zaenkrat to razmerje še ne velja.
Buggy ::
Enkrat sem zasledil da obstoja EU direktiva po kateri mora bit avtoplin do leta 2015 vedno vsaj za polovico cenejši od bencina. V sloveniji imamo "baje" umetno nizke cene bencina (v Nemčiji je že 1,5€/l) in zato zaenkrat to razmerje še ne velja.
Tudi jaz imam isto informacijo...tako da na dolgi rok iz tega naslova ni bojazni.
edge540 ::
Vem, pa Angleži tudi. Italijani morajo nekje dobiti denar ko jim mafija vse požre. Angleži pa so tako znani po tem da od voznikov poberejo vse mogoče in nemogoče davke, ki si jih zmislijo.
T0RN4D0 ::
Hehe, kr navad se, tud pr nas bo zelo kmalu 1.5€ liter ;)
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Zakaj nočete imet avta na plin? (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )Oddelek: Na cesti | 43814 (31206) | KAVINSKY |
» | Poraba avtoplina vs bencina (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 12256 (5630) | zobnik |
» | Predelava na plin (Megane II 1.6 16v)Oddelek: Na cesti | 4345 (1116) | zobnik |
⊘ | avto na plin (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 29503 (18502) | WarpedGone |