Forum » Pomoč in nasveti » Garancija - vrnitev kupnine
Garancija - vrnitev kupnine
Domoljub2 ::
Živjo!
Zanima me, če mi kdo lahko kaj sevetuje pri tem problemu:
Pol leta nazaj sem kupil prenosnik ACER. Pokvaril se mi je v enem mesecu(matična je bila fuč), na servisu sem čakal več kot 45 dni in potem so mi dali novega. Imel sem ga tri tedne in spet mi je crknil (spet maična fuč - seveda ACER). Sedaj je spet minilo 45 dni, vendar sem se sedaj odločil, da hočem denar nazaj. Sedaj mi pa na urednem servisu za ACER pravijo, da se je cena prenosnika v tem času znižala za 150€ in mi nočejo vrniti celotne kupnine.
Kaj naj naredim, da bom dobil celotno kupnino nazaj?
Ali sem tudi upravičen do odškodnine za neuporabljanje prenosnika, ker je bil toliko časa na servisu.
LP, hvala
Zanima me, če mi kdo lahko kaj sevetuje pri tem problemu:
Pol leta nazaj sem kupil prenosnik ACER. Pokvaril se mi je v enem mesecu(matična je bila fuč), na servisu sem čakal več kot 45 dni in potem so mi dali novega. Imel sem ga tri tedne in spet mi je crknil (spet maična fuč - seveda ACER). Sedaj je spet minilo 45 dni, vendar sem se sedaj odločil, da hočem denar nazaj. Sedaj mi pa na urednem servisu za ACER pravijo, da se je cena prenosnika v tem času znižala za 150€ in mi nočejo vrniti celotne kupnine.
Kaj naj naredim, da bom dobil celotno kupnino nazaj?
Ali sem tudi upravičen do odškodnine za neuporabljanje prenosnika, ker je bil toliko časa na servisu.
LP, hvala
darkolord ::
"Zagrozi" jim s prijavo. Vrnit ti morajo kupnino, ki si jo vplačal, ne pa neke številke, ki si jo lahko izmislijo.
Če bi šlo tako, kot si oni zamišljajo, potem bi lahko ceno za tisti čas, ko ti vračajo denar, znižali na 1€ in ti vrnili nazaj 1€
Glede "odškodnine":
Če bi šlo tako, kot si oni zamišljajo, potem bi lahko ceno za tisti čas, ko ti vračajo denar, znižali na 1€ in ti vrnili nazaj 1€
Glede "odškodnine":
(2) Proizvajalec oziroma pooblaščeni servis lahko potrošniku za čas popravila blaga, za katerega le ta uveljavlja garancijo, zagotovi brezplačno uporabo podobnega izdelka.
(3) V primeru, da proizvajalec oziroma pooblaščeni servis tega potrošniku ne zagotovi, ima potrošnik pravico do povračila škode, ki jo je pretrpel zaradi tega, ker stvari ni mogel uporabljati, in sicer od trenutka, ko je zahteval popravilo ali zamenjavo, do njune izvršitve.
CitroX ::
Celotno kupnino.
Če bodo še kaj mučkali pa takoj na zavod za varstvo potrošnikov ali kak odvetnik (samo ti bo kaj skasiral). Morajo in v končni fazi tudi bodo plačali, samo iščajo krivine....
Če bodo še kaj mučkali pa takoj na zavod za varstvo potrošnikov ali kak odvetnik (samo ti bo kaj skasiral). Morajo in v končni fazi tudi bodo plačali, samo iščajo krivine....
Domoljub2 ::
ja sm poslal mejl na zvezo potrošnikov, pa so mi odgovoril:
Svetujemo samo članom, včlanite se lahko........ plačilo članarine je.....
Svetujemo samo članom, včlanite se lahko........ plačilo članarine je.....
neres ::
Eno podobno vprašanje:
Kupil sem 1GB DDR2 RAM palčko, ko je bil RAM cenejši kot je zdaj. Sedaj se je pokvaril in sem ga nesel v garancijo.
V trgovini pravijo, da so na servisu rekli, da ne morejo dati novega/enakovrednega izdelka, zato mi bojo vrnili kupnino. Sklepam, da mi bojo vrnili znesek, ki sem ga odštel za RAM (kar se jim bolj splača, ker je RAM sedaj dražji).
Mene zanima, če imam mogoče pravico iztržiti enakovreden DDR2 RAM, ki je še vedno naprodaj (tisti izgovor, da ne morejo dati novega/enakovrednega izdelka mi je čuden) ali pa kupnino v znesku sedanje cene izdelka.
Tudi na sploh me zanima, če kupnina vedno pomeni prvotno ceno ali kaj drugega.
Kupil sem 1GB DDR2 RAM palčko, ko je bil RAM cenejši kot je zdaj. Sedaj se je pokvaril in sem ga nesel v garancijo.
V trgovini pravijo, da so na servisu rekli, da ne morejo dati novega/enakovrednega izdelka, zato mi bojo vrnili kupnino. Sklepam, da mi bojo vrnili znesek, ki sem ga odštel za RAM (kar se jim bolj splača, ker je RAM sedaj dražji).
Mene zanima, če imam mogoče pravico iztržiti enakovreden DDR2 RAM, ki je še vedno naprodaj (tisti izgovor, da ne morejo dati novega/enakovrednega izdelka mi je čuden) ali pa kupnino v znesku sedanje cene izdelka.
Tudi na sploh me zanima, če kupnina vedno pomeni prvotno ceno ali kaj drugega.
BlueRunner ::
Tudi na sploh me zanima, če kupnina vedno pomeni prvotno ceno ali kaj drugega.
Kupnina je kupnina - cena, ki so jo plačal, ko si stvar kupil. Vendar pa ti zakon ne daje pravice do povrnitve kupnine, če si uveljavljal garancijo - garancijsko popravilo. Tukaj lahko po preteku roka zahtevaš samo nov enak izdelek.
Če bi prijavil stvarno napako pa bi bil upravičen do kupnine. Res pa je, da so stvarne napake čisto druge vrste in ne vidim kako jo bi lahko v svojem položaju zahteval.
Izračunaj kaj se ti bolj splača - vzeti denar ali vzeti še tretji primerek. Inšpekciji pa jih lahko še vedno prijaviš, saj so avtomatično v prekršku, če so prekoračili 45-dnevni rok. Tudi, če se potem s teboj pogodijo bodo še vedno fasali globo, če jih prijaviš. Najnižja globa pa je 3000EUR.
BALAST ::
Izračunaj kaj se ti bolj splača - vzeti denar ali vzeti še tretji primerek.
Najboljši odgovor!
neres ::
BlueRunner je izjavil:
Tukaj lahko po preteku roka zahtevaš samo nov enak izdelek.
Ga lahko zahtevam?
Ker oni mi hočejo vrniti kupnino. Nov enak izdelek bi mi bolj ustrezal.
BlueRunner ::
Zakon o varstvu potrošnikov ti daje v 20. členu pravico, da po preteku 45 dni od dneva, ko si oddal izdelek v popravilo, zahtevaš novega enakega, če ti originalnega niso popravili.
Link in citat: "(1) Proizvajalec mora zagotoviti, da pooblaščeni servisi razpolagajo z vsemi potrebnimi nadomestnimi deli za odpravo okvar in pomanjkljivosti, da takoj sprejmejo blago v popravilo in da napake odpravijo najkasneje v skupnem roku 45 dni od dneva, ko je dajalec garancije oziroma pooblaščeni servis prejel zahtevo za brezplačno odpravo okvare in pomanjkljivosti izdelka. Če proizvajalec tega v tem roku ne stori, mora potrošniku brezplačno nadomestiti tak izdelek z enakim novim in brezhibnim izdelkom."
Seveda pa to ni ovira, da se s proizvajalcem (oziroma pooblaščenim servisom) dogovoriš drugače, če ti to ustreza. Glede na to, da so 45-dnevni rok že zamudili pa jih imaš v kotu saj lahko kadarkoli pokličeš tržno inšpekcijo, ki jih bo kaznovala. Takšne imajo najraje, ker je to kršitev, ki jo je najlažje dokazati. Praktično je ni možno skriti.
Odločitev je tokrat (kar se sicer redko zgodi) v celoti v tvojih rokah. Če pa ti porinejo v roke še treji in enak primerek prenosnika, pa so svojo zakonsko zahtevo izpolnili. Če ti to ustreza, potem jih kar brcni v to smer.
Pa še en čisto kratek komentar: inšpekcije in inšpektorji obstajajo zato, da poskrbijo, da podjetja ne kršijo zakonodaje. Torej "poklicati inšpektorja" ni maščevanje ali zamera, temveč samo bistven in na žalost v nekaterih primerih tudi nujen korak, da se zagotovi, da se ne bo isto ponovilo še naslednji stranki in za njo še naslednji in za njo še naslednji, ...
Link in citat: "(1) Proizvajalec mora zagotoviti, da pooblaščeni servisi razpolagajo z vsemi potrebnimi nadomestnimi deli za odpravo okvar in pomanjkljivosti, da takoj sprejmejo blago v popravilo in da napake odpravijo najkasneje v skupnem roku 45 dni od dneva, ko je dajalec garancije oziroma pooblaščeni servis prejel zahtevo za brezplačno odpravo okvare in pomanjkljivosti izdelka. Če proizvajalec tega v tem roku ne stori, mora potrošniku brezplačno nadomestiti tak izdelek z enakim novim in brezhibnim izdelkom."
Seveda pa to ni ovira, da se s proizvajalcem (oziroma pooblaščenim servisom) dogovoriš drugače, če ti to ustreza. Glede na to, da so 45-dnevni rok že zamudili pa jih imaš v kotu saj lahko kadarkoli pokličeš tržno inšpekcijo, ki jih bo kaznovala. Takšne imajo najraje, ker je to kršitev, ki jo je najlažje dokazati. Praktično je ni možno skriti.
Odločitev je tokrat (kar se sicer redko zgodi) v celoti v tvojih rokah. Če pa ti porinejo v roke še treji in enak primerek prenosnika, pa so svojo zakonsko zahtevo izpolnili. Če ti to ustreza, potem jih kar brcni v to smer.
Pa še en čisto kratek komentar: inšpekcije in inšpektorji obstajajo zato, da poskrbijo, da podjetja ne kršijo zakonodaje. Torej "poklicati inšpektorja" ni maščevanje ali zamera, temveč samo bistven in na žalost v nekaterih primerih tudi nujen korak, da se zagotovi, da se ne bo isto ponovilo še naslednji stranki in za njo še naslednji in za njo še naslednji, ...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlueRunner ()
neres ::
Ne sej pri meni se ne gre za 45 dnevni rok, gre za običajno uveljavljanje garancije RAM palčke. In meni bi bilo bolj všeč če bi mi dali nov enak RAM kot pa da mi vrnejo kupnino. Me samo zanima, če jih lahko na kak način v to prisilim (recimo z argumentom, da tak RAM še vedno prodajajo) ali jim ne morem nič in lahko samo sprejmem denar.
(Sej ne vem če se bom šel tega - malo pregledujem opcije - ampak me vseeno zanima.)
(Sej ne vem če se bom šel tega - malo pregledujem opcije - ampak me vseeno zanima.)
BlueRunner ::
No, pa palčko RAM-a namesto prenosnika. Zakon je isti za oboje.
Če 45 dni še ni preteklo, potem jim ne moreš nič. Ne rabiš pa sprejeti denarja, če ti ne ustreza. Nikjer ne piše, da ga pri garanciji moraš in v to te proti tvoji volji ne morejo prisiliti.
Lahko pa jim namigneš, da boš po 45 dnevih čakanja pač pričakoval novo palčko, ker si po zakonu do nje upravičen, če stare ne bodo popravili. Torej si lahko samo vsi skupaj skrajšate muke in dogovorite za menjavo že prej.
To, če se RAM še prodaja ali pa ne, pa je nerelevantno... Dokler je v garanciji, ga morajo servisirati oziroma zamenjati, če servisiranje ni možno.
Če 45 dni še ni preteklo, potem jim ne moreš nič. Ne rabiš pa sprejeti denarja, če ti ne ustreza. Nikjer ne piše, da ga pri garanciji moraš in v to te proti tvoji volji ne morejo prisiliti.
Lahko pa jim namigneš, da boš po 45 dnevih čakanja pač pričakoval novo palčko, ker si po zakonu do nje upravičen, če stare ne bodo popravili. Torej si lahko samo vsi skupaj skrajšate muke in dogovorite za menjavo že prej.
To, če se RAM še prodaja ali pa ne, pa je nerelevantno... Dokler je v garanciji, ga morajo servisirati oziroma zamenjati, če servisiranje ni možno.
St235 ::
Pozoren moraš biti samo na eno stvar. Garancijo ti jamči proizvajalec in ne trgovina. Tako, da če trgovina še vedno prodaja RAM, medtem, ko je naprimer proizvajalec ukinil svojo linijo RAMov ti ne moreš od trgovine zahtevat rama drugega proizvajalca.
BlueRunner ::
V Sloveniji se obveznost prenese na uradnega uvoznika - ta mora poskrbeti za vse detajle okoli izvajanja garancije.
Sicer pa lahko pravice iz garancije uveljavljaš tako proti proizvajalcu (posredno torej uvozniku), kot tudi proti trgovini (16. čl. Zakona o varstvu potrošnikov). Proti komu boš te pravice uveljavljal je tipično stvar udobja za potrošnika (če je bližje štacuna, potem v štacuni, če je bližje servis, potem v servisu).
Edini način, da ostaneš na suhem, je, da propadeta trgovina in uvoznik (najlažje se to zgodi, če je to ena in ista pravna oseba).
V zakonu pa sicer piše "enak nov in brezhiben izdelek". Kaj točno to pomeni pa je tipično stvar prerekanja in malo upoštevanja kaj je sploh izvedljivo. Saj pri elektroniki res velikokrat pride to tega, da določen izdelek hitro izgine iz proizvodnje.
Tukaj je potem zatikanje, če je DDR3-1066 podjetja Apacer "enak" tehnično enako specificiranem izdelku podjetja A-Data. Hmmm.....
Sicer pa lahko pravice iz garancije uveljavljaš tako proti proizvajalcu (posredno torej uvozniku), kot tudi proti trgovini (16. čl. Zakona o varstvu potrošnikov). Proti komu boš te pravice uveljavljal je tipično stvar udobja za potrošnika (če je bližje štacuna, potem v štacuni, če je bližje servis, potem v servisu).
Edini način, da ostaneš na suhem, je, da propadeta trgovina in uvoznik (najlažje se to zgodi, če je to ena in ista pravna oseba).
V zakonu pa sicer piše "enak nov in brezhiben izdelek". Kaj točno to pomeni pa je tipično stvar prerekanja in malo upoštevanja kaj je sploh izvedljivo. Saj pri elektroniki res velikokrat pride to tega, da določen izdelek hitro izgine iz proizvodnje.
Tukaj je potem zatikanje, če je DDR3-1066 podjetja Apacer "enak" tehnično enako specificiranem izdelku podjetja A-Data. Hmmm.....
St235 ::
Po mojem bi se sodišče, če bi prišlo do tega postavilo stran potrošnika in bi intepretiralo nov in enak izdelek kot izdelek z enakimi tehničnimi lastnostmi. Dvomim, pa da bi to šlo skozi pri dveh različnih proizvajalcih rama. Druga zgodba pa je če se splača zaradi rama toliko zakomplicirat. Po moje bi se bilo pametno z trgovino pogovorit in jim tudi pokazat prej omenjeni 20. člen.
BlueRunner ::
20. čl. pride na vrsto po 45 dnevih. Koristen je samo v toliko, da lahko nakažeš kakšen bo končen rezultat, če ne bodo prej sklenjen drugačen dogovor. Glede na to, da je končen rezultat za kupca bolj ugoden... bi znala pogajanja obroditi sadove.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | telefon na servisu že 47-48 dniOddelek: Pomoč in nasveti | 5218 (4377) | andromedar |
» | Rok garancije (strani: 1 2 )Oddelek: Pomoč in nasveti | 12950 (10068) | solatko |
» | Nočejo reklamirat diska - ponudili so mi dobropis (strani: 1 2 )Oddelek: Pomoč in nasveti | 12761 (8869) | amigo_no1 |
» | mobitelov servis [že več kot 45 dni]Oddelek: Loža | 11882 (9764) | jan01 |
» | Garancija in odškodninaOddelek: Pomoč in nasveti | 3580 (2500) | bluefish |