» »

Garancija in odškodnina

Garancija in odškodnina

WarpedGone ::

V začetku maja sem kupil novo mašino po komponentah. Precej hitro je grafična kartica odpovedala pokorščino in sem zato zanjo uveljavljal garancijo. Od takrat je že 38 dni, uvoznik ima torej še 7 dni časa da stvar uredi.

Nadomestne grafične kartice nisem dobil. Prodajalec mi je v izogib čakanju sicer ponudil takojšnjo zamenjavo za slabšo in cenejšo kartico. Pri tem pa ni nikoli omenil, da bi šlo le za začasno zamenjavo, dokler uvoznik ne uredi zadeve, temveč se je obnašal, kot da bi ta zamenjava bila dokončna. Ker ni želel vrniti razlike v ceni (ponujena kartica je bila po njegovem lastnem ceniku 28EUR cenejša) ponudbe nisem sprejel.

Nova mašina je brez te kartice seveda neuporabna in pod mizo izgublja vrednost. Študiram, da bi zahteval odškodnino v višini kolikor je vsem tem komponentam padla cena od dneva nakupa pa do dneva razrešitve garancije (ali poteka roka 45 dni).

Je taka zahteva realna ali je z tisto odškodnino mišljeno povsem kaj drugega?

Garancija ali stvarna napaka
Proizvajalec oziroma pooblaščeni servis ni dolžan za čas popravila stvari, za katero potrošnik uveljavlja garancijo, zagotoviti potrošniku začasni nadomestni izdelek. Lahko pa to stori ter se na ta način izogne tudi morebitnemu zahtevku potrošnika, s katerim bi ta uveljavljal pravico do povračila škode, ker stvari ni mogel uporabljati (od trenutka, ko je zahteval popravilo pa do izvršitve popravila ali zamenjave).

Debata na Pravna.net
NADOMESTNA STVAR
· ''Dobra volja'' proizvajalca oz. prodajalca
· Uporaba podobnega izdelka v času trajanja popravila
· Če tega ni – ima potrošnik pravico do ODŠKODNINE oziroma POVRNITVE ŠKODE, ki jo je pretrpel zaradi tega, ker stvari ni mogel uporabljati, in sicer od trenutka, ko je zahteval popravilo oz. zamenjavo, do izvršitve
· VSC sodba in sklep Cp 713/95

Še nekaj na to temo:
Joj, ne dela!
Vprašanje na forumu

Edit:
Na današnji dan so vse ostale komponente skupaj brez grafične kartice cenejše za 60,5 EUR. Čez en teden ko poteče 45 dni, znajo bit pa še za par EUR cenejše.
Zbogom in hvala za vse ribe

-ziga- ::

Vprašaj na Urad za varstvo potrošnikov. Na e-mail odgovorijo v petih delovnih dneh. Torej preden preteče rok.
Jaz bi rekel, da si povsem upravičen do odškodnine z obrestmi, ampak se ne spoznam na to področje.

Zheegec ::

Po zakonu imajo časa 45dni. Tista zamenjava za slabšo komponento seveda ne gre skozi, zaradi tega bi jih teoretično že lahko prijavil inšpekciji. Drugače pa nimaš nobenih osnov za vračilo odškodnine če;

- nisi zahteval nadomestne kartice za čas popravila, ki bi ti bila zavrnjena. To seveda uradno napisano.
- škode ne moreš dokazati -> lahko bi jo če bi računalnik rabil za delo in lahko dokažeš škodo.

Drugače pa če 46. dan ne dobiš NOVE enake ali boljše grafične v roke, takoj na inšpekcijo brez zavlačevanja. Da jih boš malo znerviral :)
Drugič pa uveljavljaj stvarno napako za očitne okvare, je dosti hitrejše.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Šimpanz ::

Če boš hotel odškodnino boš moral oškodovanje na sodišču dokazaovati, kar pa najbrž ne pride v poštev. Me pa res zanima v kateri trgovini tako mečkajo z zamenjavo.

Bellzmet ::

Lahko še zvemo, kje si kupil?

WarpedGone ::

Funtech. Drugače niso komplicirali, le tista "ponudba" mi smrdi, ker je očitno da so hoteli še dodatno zaslužit. Uvoznik bo slej ko prej dal drugo kartico, ki bi jo oni še enkrat prodali. Takoj bi mu segel v roko, če bi mi povrnil še razliko v ceni, tako pa ...
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

šernk ::

ko smo že ravno glede garancije, učeraj mi je crknu 2 leti star monitor in je še v garanciji.

zdej me zanima če se ga ne bo dalo popraviti, in istega monitorja nimajo več, kaj so mi dolžni dati??? nov monitor v isti vrednosti kot je bil prejšnji??? ali novega iste velikosti, le da je danes precej manj vreden??

za 17" monitor sem dal takrat 250€, danes za ta denar dobiš že vrhunske 19" in solidne 20" monitorje.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

Furbo ::

Mislim da je klicanje inšpekcije brezveze, dandanes jo že vsak kliče in se temu primerno odzivajo.

Počakaj še ta teden, vem da ni lahko, nakar zahtevaš in dobiš novo z novo garancijo, lahko pa tedaj tudi zahtevaš kupnino nazaj, vendar le za okvarjeni del seveda. Če ti ne bodo ugodili, pa lahko ustrezno zaropotaš.

Za kakšno izgubo vrednosti, pa pri naši zakonodaji ni šans. Tule lahko optimisti napišejo, da to zahtevaj, vendar ni nobene pravne podlage.
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC

Mavrik ::

Od kdaj je proizvajalec enako kot prodajalec?
The truth is rarely pure and never simple.

Zheegec ::

Počakaj še ta teden, vem da ni lahko, nakar zahtevaš in dobiš novo z novo garancijo, lahko pa tedaj tudi zahtevaš kupnino nazaj, vendar le za okvarjeni del seveda. Če ti ne bodo ugodili, pa lahko ustrezno zaropotaš.

On je uveljavljal garancijo, torej bo serviser (NE prodajalec) kartico popravil (malo verjetno) ali pa zamenjal za novo enako ali boljšo. Nikjer v postopku nimaš nikakršne zakonske podlage za zahtevo vračila česarkoli.

Če bi pa uveljavljal stvarno napako, bi pa lahko zahteval vračilo kupnine. Prosim, ne nakladajte v prazno če ne poznate zakona. Drugič priporočam, da proti prodajalcu uveljavljaš stvarno napako. Sedaj je pa prodajalec (v tvojem primeru Funtech) zadevo poslal na priporočeni servis in čaka, da oni zadevo popravijo/zamenjajo/whatever.

Šernk - morajo popraviti zadevo, ali pa ga zamenjati za novega enakega ali boljšega. Cena novega nima nobene veze. Če je od nakupa že več kot 2 leti, potem ne moreš uveljavljati stvarne napake.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

WarpedGone ::

Alien:
Drugič pa uveljavljaj stvarno napako za očitne okvare, je dosti hitrejše.


Hvala za nasvete. Problem je, da imamo "pod kožo" le garancijo, ta "stvarna napaka" ni tko znan in domač princip in ko neki crkne in so živci napeti in slabe volje dovolj za izvažat, nekak zmanjka energije in volje študirat kako bi stvar sploh predstavil oz. kako bi ji rekel. Prideš v štacuno in rečeš "ne dela".

Zgoraj praviš, da bi sedaj odškodnino lahko terjal le, če bi takrat že zahteval nadomestno stvar pa je nebi dobil. To mi nekako ne gre skupaj z že zgoraj zapisanim citatom:
Proizvajalec oziroma pooblaščeni servis ni dolžan za čas popravila stvari, za katero potrošnik uveljavlja garancijo, zagotoviti potrošniku začasni nadomestni izdelek. Lahko pa to stori ter se na ta način izogne tudi morebitnemu zahtevku potrošnika, s katerim bi ta uveljavljal pravico do povračila škode, ker stvari ni mogel uporabljati (od trenutka, ko je zahteval popravilo pa do izvršitve popravila ali zamenjave).


Nič ne omenja, da je potrebno takoj karkoli zahtevat, omeni pa da je nadomestni izdelek zaščita pred mojim naknadnim morebitnim zahtevkom po povračilu škode. Verjamem pa, da če stvar pride na sodišče, bo sodnik precej "kreativen" pri tolmačenju vsega skupaj in bo sodnih stroškov in zgubljenega časa bistveno več, kot pa morebiten "profit". Toliko o pravnem varstvu ...
Zbogom in hvala za vse ribe

Zheegec ::

Poglej direktno v zakon, tukaj je malo čudno napisano.

Anyway, ti moraš zahtevati nadomestni artikel. To ti lahko (na servisu - uveljavljaš garancijo) ugodijo ali pa ne, če ti ne pa moraš s tem dokazati škodo, katero ti morajo povrniti.
Kakšna je že škoda, ker nisi moral gledati filmov, igrati iger in pa surfati po netu?
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

WarpedGone ::

Poglej direktno v zakon, tukaj je malo čudno napisano.

Maš prav, šteje to kar je zapisano v samem zakonu. Tule je celoten obligacijski zakonik. O garanciji govorijo členi 481 do 487.

Člen 482 pravi:
(1) Če stvar ne deluje pravilno, lahko kupec v garancijskem roku zahteva od prodajalca oziroma od proizvajalca, da jo popravi ali zamenja, ne glede na to, kdaj se je pokazala napaka v delovanju.
(2) Pravico ima tudi do povračila škode, ki mu je nastala zaradi tega, ker stvari ni mogel uporabljati, in sicer od trenutka, ko je zahteval popravilo ali zamenjavo, do njune izvršitve.

Nikjer ne vidim pogojev kdaj točno sem upravičen do povračila škode, ker stvari nisem mogel uporabljati. Je to stvar interpretacije in sodne prakse? A ima sploh kakšno vezo za kaj točno bi jaz kupljeno stvar uporabljal? Dejstvo je, da sem jo kupil in plačal. Zaradi napake je določen čas nisem mogel uporabljat zato je to zame isto kot da bi stvar kupil šele sedaj. Ker pa bi sedaj za isto reč plačal cca 60 EUR manj, smatram da je to škoda, ki mi je bila povzročena zaradi te napake.
Zbogom in hvala za vse ribe

Ziga Dolhar ::

Ne pozabi na ZVPot.
https://dolhar.si/

Zheegec ::

Ja, poglej direktno v ZVPot. Kot rečeno, če ne moreš dokazati škode, nimaš nobenih zakonskih možnosti.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

WarpedGone ::

ZVPot je glede odškodnine bolj skromen. Najdem le 20. člen, ki v tretji točki pravi:
(3) V primeru, da proizvajalec oziroma pooblaščeni servis tega potrošniku ne zagotovi, ima potrošnik pravico do povračila škode, ki jo je pretrpel zaradi tega, ker stvari ni mogel uporabljati, in sicer od trenutka, ko je zahteval popravilo ali zamenjavo, do njune izvršitve.

Po tem naj bi imel pravico do odškodnine edino, če servis stvari ne uredi v 45 dnevih. Kdaj velja zakon o varstvu potrošnikov in kdaj obligacijski zakonik? Kako se stvari interpretira, kadar dva zakona isto stvar urejata rahlo različno?
Zbogom in hvala za vse ribe

Zheegec ::

Prednost ima tisti zakon, ki to ureja bolj podrobno. Saj mislim, da je v obeh enako napisano. Kot že rečeno - pozabi na odškodnino v tvojem primeru.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Šimpanz ::

Po mojih izkušnjah lahko odškodnino izterja samo tisti ki ima res razlog za kaj takega. Pri nas smo imeli podoben zahteve od nekega prevajalca, ki je računalnik uporabljal samo za posel na domu (imel je SP). Ko mu je comp crknil (po 8 mesecih), je hotel takoj novega, saj da ne more delati brez njega. Popravilo je bilo izvedeno v tednu dni ampak gospod nas je potem tožil, za izgubljeni zaslužek v tem tednu. Sodišče mu je zavrnilo zahtevek, saj smo dokazali da četudi bi mu dali nadomestni računalnik, mu ne bi mogli namestiti softwerja, ki ga je uporabljal za prevajanje (letega lahko uporabljšaš samo na enem računalniku) in tako bi imel škodo v vsakem primeru. Poleg tega ga je še podučilo da se v takem primeru kupi nadomestni računalnik, ki se uporabi v primeru nuje, oziroma se kupi dodatna garancija, ki ti zagotavlja odpravo napake v 24 urah (gospod je to možnost pri nakupu zavrnil).
Če njemu ni uspelo tudi tebi ne bo, saj boš silno težko dokazal morebitno škodo ki si jo imel.

dolenska ::

ja dobr da si to sedaj pisal, ti bo funtech zadni dan poslal grafikuljo. vrjetn tut kakšen od njih prebira slotech. jaz bi tako temo napisal zadnji dan. tako boš pa vrjetn zadnji dan dobil nazaj grafo.

WarpedGone ::

>> tako boš pa vrjetn zadnji dan dobil nazaj grafo.

Ko bi jo vsaj dobil. Te MSI kartice so presahnile pri vseh naših ponudnikih, tudi uvoznik jih nima. Verjamem, da so v godlji, ker nimajo crknjene zadeve tako s čim zamenjat. V torek grem po vrnitev kupnine.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zheegec ::

Ja, njim ni po nobenem zakonu potrebno vrniti kupnine. Po preteku 45 dni ti morajo grafično zamenjati za novo enako ali boljšo. Če sami želijo, ti pa lahko vrnejo kupnino, to je čisto od njih odvisno. Potem pa tako ali tako od servisa (ki zavlačuje že 45 dni) zahtevajo dobropis...
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

WarpedGone ::

>> Po preteku 45 dni ti morajo grafično zamenjati za novo enako ali boljšo.

Sumim, da maš kar nekaj izkušenj s temi zadevami :) Kako se pojmuje "nova enaka"? Mora to nujno biti tudi od istega proizvajalca in imeti vse specifikacije enake ali je lahko tudi drug proizvajalec, ki uporablja iste osnovne komponente in gre le za v grobem enak izdelek?

Konkretno gre za 8800GT od MSI, ki je tovarniško navita. Bi se kot enako smatrala tudi 8800GT od kakega drugega proizvajalca, ki recimo ni tovarniško navita in ima drugačno - slabše hlajenje? Meni kmečka logika prvi da ne, vendar ...
Zbogom in hvala za vse ribe

Zheegec ::

Načeloma po vseh karakteristikah enaka ali boljša, torej ne smeš biti na slabšem. Glede tovarniškega navitja bi bilo meni (osebno) vseeno, če pa je imela boljše hlajenje (torej je recimo bolj tiha med delovanjem) pa to seveda ni vseeno.

pa saj te stvari v Funtechu tako in tako poznajo.... :)
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

WarpedGone ::

>> pa saj te stvari v Funtechu tako in tako poznajo.... :)

Bi verjel da ja, pa se mi je ravno tam prodajalec neki zvijal, češ da je Club3D ja ista stvar, ta je sam mal našponana, to da ja ni nbene razlike. Če ne, zakaj je potem 28 EUR razlike v ceni?
Zbogom in hvala za vse ribe

Zheegec ::

Razlika v ceni nima čisto nobene veze. Važno je ali je slabša ali boljša ali enaka.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Tilen ::

Tako iz prakse. V JAE garancijo sem dal teden manj kot 3 leta staro 6800GT na AGP, po 45 dneh ni bilo nič, po 50 pa še manj. Na koncu so pa dali 8800GT 512MB, takoj po tem ko so prve prišle na police. Vmesna štorija je pa predolga da bi razlagal.
413120536c6f76656e696a612c20642e642e

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Tilen ()

WarpedGone ::

Če bo koga zanimalo:

46. dan sem dobil nadomestno kartico XFX 8800GT XXX Alpha dog Edition. Po papirjih zgleda še malo boljša kot pa moja orignalna, zato sm bil pač zadovoljen.

Ampak sreča ni trajala dolgo. Doma skuplam vse skupaj in ugotovim da imam pod mizo nenadoma sušilnik za lase. Da je vse še hujše, po brskanju po netu ugotovim, da ta reč sploh nima kontrole obratov ventilatorja. Baje so zajebal softwersko kontrolo in enostavno precviknejo povezavo. Rezultat je 5cm ventilator, ki nonstop laufa na 100% - tam je približno sposoben odvajat 120W toplote. Ne vem kateremu hudiču sm se tako zameril, da dobivam samo defektne produkte. Al je defekten po nesreči al pa že kar po designu.

Ker 190EUR zahtevat za stvar, ki se ti bo nonstop drla kot zverina je enostavno zajebavanje v glavo. In jutri je spet praznik, tko da čakam do četrtka, ko gre ta super duper stvar nazaj v štacuno. In XFX naj bi bil odličen proizvajalec? Navadna nategancija.
Zbogom in hvala za vse ribe

Ted ::

Mislim da je tako pri vseh XFX (8800gt) karticah.
Mah...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Ted ()

WarpedGone ::

Če je to res, je XFX pri meni dokončno izgubil totalno ves ugled. Prva in zadnja njihova kartica. To je podn in zajebavanje strank. Predno kdo začne pametovat o softwareski kontroli - je ni:
http://forums.techguy.org/hardware/7238...
Customer reviews:
Cons: The fan runs at 100% all the time. According to the XFX forums, this is not a flaw, but done on purpose from the factory. Any of the models that end with “H” in the 3rd to last digit (PVT88PYH??) do NOT have fan control so the card runs at 100% all the time. The models that have a “D” have adjustable controls (for the most part). This wouldn’t be a problem, but the fan is LOUD!!


Defective design by XFX
Zbogom in hvala za vse ribe

Urc ::

Ah ja... Itak imajo vse 8800 GT u pizdi hlajenje. Tako da nekega zmanjševanja obratov ne pričakuj pri nobeni firmi s tem 5x5 ventom. Razen če hočeš imet peč u kišti ? Reskiraj še 20 € za accelerota in boš imel pasivno in s tem neslišno hlajenje... Lahko tudi flešaš bios pri XFX z biosem druge firme, vendar boš s tem zgubil "navite" clocke, ki jih lahko manualno potem spet omogočiš v npr. Riva Tunerju. Mogoče se s tem lahko tud garancija zakomplicira. Drugače pa upam, da ti ne bo treba zmanjševat ročno clockov, ker pri mojem frendu je prišel XFX tovarniško malo prenavit (artifakti, nepojasneni freezi).:\

WarpedGone ::

Sorry, ampak prvotna MSI 8800GT OC verzija je bila neobremenjena praktično neslišna. Tudi obremenjena je bla tišja kot sedaj ta XFX sesalec nonstop.
Menjava BIOSa mi ne pomaga nič, ker ma ventilator samo 2 kabla.
Tule je horror tema: XFX 8800GT Alpha Dog Edition Fan Stuck On 100%
Zbogom in hvala za vse ribe

Steinkauz ::

Če se da snet dol ventilator ga dej lepo dol pa pod grafo daš v pci mrežo en "modificirano" zvočno. V eno staro zvočno sm na sredo zrezal 6x6 centi luknjo, s slikonom zlimal gor vent in to je to. Dokej tiho pa še fajn hladi :))

Urc ::

@WarpedOne

Če je pa tako, potem pa res najbolše da neseš nazaj, čeprav ne vem če ti bojo kako pomagali, ker prodajalec ni kriv za tole... Drugače pa sem imel do zdaj 3 8800 GTjke pri sebi, XFX, Asus in EVGO. Rezultat: čisto vse se derejo s stock ventom... Vsaj meni :)

@Steinkauz

Pri 8800 GT se tega ne da nardit, razen če misliš da bi z odstranitvijo hladilnika in pihanjem samo na GPU bol hladilo :D

WarpedGone ::

Prodajalec tule ni kriv, kriv je proizvajalec - XFX, ki direkt nateguje folk.
Imajo 8 različnih modelov z različnimi cenami, katerim se vsem reče enako XFX8800GT XXX Alpha Dog Edition 512MB. Razlikujejo se v ENI črki v kodi modela. 4 modeli naj bi imeli nadzorovan ventilator, 4je pa ventilator nonstop na 100%. Iz škatle same je nemogoče razbrat kaj boš dobil razen da v naprej poznaš to foro s kodami modela. To je zame skrita napaka, ki so lahko ugotovi šele ob prvi uporabi.

Ja, lahko bi modificiral obstoječ ventilator, lahko bi kupil drug hladilnik in zgubil garancijo na celo kartico. Ne, hvala.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Urc ::

S tem da menjaš celoten hladilni sistem ne izgubiš garancije. Tudi ne bi bilo fer da bi jo. Potemtakem lahko kar zaprejo prodajo alternativnih hladilnikov? V skrajnih primerih pa tudi jo, določene kartice kupljene večinoma v tujini imajo gor neko nalepko, ki se utrže pri snemanju hladilnika... Če je za v garancijo, daš nazaj original hladilnik gor in to je to.

Šimpanz ::

Tudi pri nas smo imeli iste kartice drugega proizvajalca, ki so se drle kot bi mel cirular notri. Proizvajalec je rekel da je to da vent dela z 100% edina varovalka proti možnemu pregrevanju.

bluefish ::

yea right. Od kdaj je delo v Win grafično požrešno (izvzemam Aero)?


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Vračilo artikla,kupnine, zamenjava, stvarna napaka?

Oddelek: Pomoč in nasveti
337529 (6998) Ziga Dolhar
»

Okvara nove TV Panasonic Plazme - postopek

Oddelek: Zvok in slika
216242 (4670) vrossi46
»

Garancija - vrnitev kupnine

Oddelek: Pomoč in nasveti
163436 (2739) BlueRunner
»

Garancija nokia e51 (do česa smo upravičeni) - Simobil

Oddelek: Mobilne tehnologije
133927 (3592) Goldee
»

garancija-kako dolgo čakate na zamenjavo?

Oddelek: Kaj kupiti
182579 (2323) Gr00vY

Več podobnih tem