» »

Fasada

Fasada

1
2
3

Samson ::

Kolikor vem zakon doloca debelino samo pri subvencijah. Nobeden ti ne more predpisevat debelino fasade oz. ometa, saj je pri vsakemu drugace naceloma. Sploh ce govorimo o financiranju. Ce pa racunas na subvencije drzave pa je resda predpisana mislim da najmanj 14cm stiroporna fasada, za volno pa ne vem.
condom.com not found - load pregnant.bat - done :O)

OttoParts ::

Samson je izjavil:

Perlit je ze tko fasada. Malce potrkaj po njej in poslusaj. Ce zvoni je odstopila. Drugace pa premazat za boljsi oprijem in gasa cez z lepljenjem.

Saj to zvonenje je ravno čudno, je samo na eni steni od hiše, na majhnem delu, ampak zdi se, da "raste". Tako da če na to zalepimo novo izolacijo se lahko zgodi, da bomo imeli potem obe fasadi na tleh.....

Samson ::

Manj kot je slisat zvonenja, boljse je. Slisi se pa tko da ne mores falit ce je spodaj odstopilo os zida. Ce je kje odstopilo, odbij stran tistie dele in namesto njih nalepi isto debelino stiroporja da dobis isto ravnino kot je sedaj. Potem pa se cez pac kolikor bos imel debelo fasado.
condom.com not found - load pregnant.bat - done :O)

OttoParts ::

Delno odstranit fasado, ki je odstopila bo res še najboljše, sicer pa bo svoje povedal majstor, ko bo prišel pogledat in sestavit predračun.

MadMax ::

Samson je izjavil:

Kolikor vem zakon doloca debelino samo pri subvencijah. Nobeden ti ne more predpisevat debelino fasade oz. ometa, saj je pri vsakemu drugace naceloma. Sploh ce govorimo o financiranju. Ce pa racunas na subvencije drzave pa je resda predpisana mislim da najmanj 14cm stiroporna fasada, za volno pa ne vem.

Ne le za subvencije, tudi za projekte novogradnje ali večje renovacije, kjer rabiš GD. Predpis se nanaša na lambdo in debelino, da pač dosežeš predpisano izolativnost. Za povprečni fasadni EPS je to 12cm, IIRC.
Sicer res lahko daš manj (v primeru dela po GD to pomeni da nisi gradil skladno s projektom in ti načeloma nadzorni ne bi smel podpisat žegna), a razlika je zgolj v ceni stiroporja in drobiž pri okenskih policah.
Grušt, lepilo, mrežice, vogalniki, odkapniki, podporni profili, ostali pritrdilni material, zaključni sloj.... vse to je enako tako za 2 kot za 20cm.
Razlika v stiroporju med 8 in recimo 14cm pa je koliko? Jurja-dva? Če stane cela fasada 20k?
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MadMax ()

tsh2 ::

20k? wtf to je kot ena bajta skoraj.

MadMax ::

Ok, sem precenil zadevo.
Ampak ene 15k pa pride (sicer odvisno od velikosti bajte, jasno... Recimo 50EUR/m^2), tudi police (ki jih moraš menjat) nanesejo, pa še kak skriti cukrček... Pa napušč se dostikrat obdela skupaj s fasado, .... Fasade pač ne delaš za 5 let, ali pač?

Sem malce pobrskal, vsak dodatni cm EPS nanese nekih 0.7EUR po kvadratu, pa naj si vsak zračuna za svoj primer.
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MadMax ()

c3p0 ::

Za 20k mora res bit konkretna bajta. Precej nanese tudi, če daš delat "škatlo", ki pa ni nujna.

Samson ::

MadMax: Odlicno nastudirano in opravljeno - kakor vedno :O)
Drugace pa mislim da se cene motajo tam okrog 33-35€ z materialom po kvadratu. Tukaj odstejemo material 10€ po m2 za debelino 10cm stiroporja. Ostalo je delo, hehe.

BTW: povprecna hisa stane 10-12 tisoc ojrov.
condom.com not found - load pregnant.bat - done :O)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Samson ()

MadMax ::

Mah, sem pozabil, da so cene fasadam v zadnjih dveh letih, odkar sem nekaj kalkuliral zase, padle za tretjino, od tu prejšnjih 20k čez mezinec...
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

tsh2 ::

se spomnim da je nekdo pisal na temle forumu, da jo je sam naredil za okoli 5k. rabiš pa najprej natančna navodila, kako delati. delavci vzamejo vsaj polovico. torej če praviš 15k potem če sam delaš bi se dalo za 7k.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: tsh2 ()

Samson ::

Jaz sem jo sam naredil....res pa da sem cca 15 let po gradbiscih skaku - sicer pa ni nobena raketna znanost, verjemi. Edin na vogalnikih se bos malce dlje zajebaval dokler ti v grif ne pride.
condom.com not found - load pregnant.bat - done :O)

MadMax ::

Saj tu nekje te pride material, tako kot je že Samson omenil.
Navodila pa... Imaš vse v tehničnih listih uporabljenih materialov.
Posamezne firme pa imajo tudi že pripravljene specifikacije kaj in koliko česa rabiš.
Če si torej sam zbiješ grušt (= gradbeni oder) in imaš par pomočnikov, ki nimajo po dve levi, se da marsikaj.
Edino za sam zaključni sloj je pa le fajn, da najdeš nekoga ki to ne bo počel prvič 8-)
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

Samson ::

Tako ja. Zakljucni sloj je pa druga pesem, saj mora iti zvezno, eden za drugim od zgoraj navzdol. Najmanj 4 ljudeki so potrebni, pa veliko zivcev, hehe.
condom.com not found - load pregnant.bat - done :O)

x45 ::

kaj lahko kdo poda faktoje k oz lambda za stiropor bel , kameno volno in stekleno volno , npr of knaufa.

zakaj je kamena volna boljša?
AMD x4 965 BE, 8 gb ddr3 1600, SSD Samsung, 960 GT
Xeon x3430, 8 GB DDR3, Matrox grafa

nejcek74 ::

ce gres na stran od urse mas v katalogih podatke za njihove proizvode (volna pa xps). Lahko pa poberes njihov programcek in imas notri vec podatkov, mislim da so tudi za elemente izven njihove proizvodnje.

Baltazar-x ::

Če se pogovarjamo o kakršnikoli vlagi = kamena volna, zadeva je narezana na kvadre tako da so "rasti" od zidu proti zunanjem sloju in ne tako kot smo vajeni pri klasičnih podstrešnih izolacijah. Če se bo napušč obnavljalo z istim materjalom kot bo fasada, glej da bo vmes prekinitev, ker ponavadi streha ne zdrži toliko časa kot fasada. Debelina = zakon + 2 cm.

LordTado ::

Ravno delam izolacijo in me zanima kako debelino stirodurja dat na temelj od zunaj,zid je 40cm...
V mislih imam 10cm...

Master_Yoda ::

Da ne odpiram nove teme bom vprasal kar tukaj: V nasem bloku bomo verjetno obnavljali/dodali izolacijo/fasado, pa me zanima kako ste tisti ki zivite v blokih in so vam to ze naredili zrihtali "problem" klim. Kaj mora vsak ki ima klimo poklicat svojega monterja prej da mi jo da dol, potem pa ko je narejeno nazaj gor ali je kako bolj elegantno to reseno?

letmein ::

Prej se pripravi daljše nosilce/priključni material(trenutna dolžina + nov ovoj fasade) , da potem "gledajo" ven iz fasade. Je dosti lažje tako, kot naknadno skrunit novo fasado.

SmotaniJanez ::

Hiša ima fasado. Starejšega tipa. Lega je taka, da se bivalni prostori segrejejo sredi zime za 3,5 stopinje ker večji del dneva v ta del hiše sije sonce. Nismo v kotlini. Je precej sončnih dni. Nismo pa ob morju.

Torej me zanima če bi lahko dve stene hiše ki so obrnjene stran od sonca izoliral z 10 cm izolacijske fasade, na ostalo pa samo mrežico in zaključni sloj, da bi dobil v hišo tisto toploto aprila in maja, da mi ne bi blo treba kuriti.

konspirator ::

Izoliraj celotno fasado z 20 cm stiroporja ? = 0.040 W/m2K.

btw, zakaj bi 2018 dajal samo 10 cm stiroporja je izven mojih mej dojemanja.
Oder, mrežica, lepilo itd, vse to potrebuješ pri obeh variantah, med 10 in 20 cm je razlike jurja dvesto čez palec.


btw, weber ponuja tole ? = 0.020 W/m2K
https://www.weber-terranova.si/fasade-i...


Lahko pa tudi izoliraš samo dve strani, tvoja hiša, tvoje upravljanje, vendar potem pozabi na Eko sklad.
--

Zgodovina sprememb…

Invictus ::

Najprej si izračunaj ali ti debelejša izolacija (ki je seveda dražja) prinese dovolj prihranka.

Zna se zgoditi, da bo zadeva kljub EkoSkladu dražja.

Ne splača se za vsako ceno loviti subvencijo...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

SmotaniJanez ::

konspirator je izjavil:

Izoliraj celotno fasado z 20 cm stiroporja ? = 0.040 W/m2K.

btw, zakaj bi 2018 dajal samo 10 cm stiroporja je izven mojih mej dojemanja.
Oder, mrežica, lepilo itd, vse to potrebuješ pri obeh variantah, med 10 in 20 cm je razlike jurja dvesto čez palec.


btw, weber ponuja tole ? = 0.020 W/m2K
https://www.weber-terranova.si/fasade-i...


Lahko pa tudi izoliraš samo dve strani, tvoja hiša, tvoje upravljanje, vendar potem pozabi na Eko sklad.


Pri 20 cm stiropora ti ne ostane nič balkona. Hiša postane čudna. Balkon postane kozja steza.

Zime so vedno bolj mile, pri nas v Podravlju so se temperature parkrat spustile pod ničlo....meli smo sneg dva dni....to zimo.

Zgodovina sprememb…

fikus_ ::

20 cm je za novogradnje, za starejše hiše pa okrog 10 cm. Že tako okna zgledajo malo čudno ob 10 cm, pri 20 cm pa še bolj. Sicer tvoja odločitev, ampak če že delaš, daj fasado na vse stene.
Za zaključni sloj daj nekaj kar diha, da ne boš imel preveč vlage v zidu.

energetik ::

Za katerokoli hišo je primerno dosti izolacije, ne vem od kje ti to, da na stare bajte pa ne 20cm. Optimalno debelino se izračuna (ne ugiba!) glede na predviden energent, ceno izolacije in želeno dobo vračila + upoštevanje tveganja za rast cen energentov. Pa nima veze ali so zidovi stari 100 ali 0 let. Če se dela fasada na popolnoma neizolirani bajti in se bo v tej bajti živelo vsaj par 10 let, potem 20cm ni nič pretirano. Stiropor je načeloma poceni, delo, oder in zaključni sloj pa stanejo enako.

Glede vlage v zidovih je samo pomembno, kateri tip iolacije se vgradi. In če kapilarne vlage iz zemlje ni preveč, bodo zidovi po izoliranju kvečjemu manj vlažni, saj bodo na sobni temperaturi in kondenzacija bo izključena.

fikus_ ::

Energetika, ti daj na svojo hišo kar hočeš in debelina tudi po tvojih željah. Jaz sem samo svetoval. OP naj izračuna, kaj se mu splača na dolgi rok.
Glede vlage pa imajo mnogi težave po menjavi oken in novi fasadi. Težava je v premajhnem prezračevanju ker nova okna tesnijo, stara pa niso.

Map ::

Kolikor jaz šlišim, imajo več težav z vlago tisti s plastičnimi okni, ker praktično preveč tesnijo in če ne prezračuješ se lahko pojavi vlaga.

Pri starih hišah pa debela izolacija izgleda čudno, ker so okna postavljena na sredino zidu, če dodaš še izolacijo pa okna izgledajo kot strelne line.

konspirator ::

Če daješ fasado morajo biti okna na začetku zunanje strani zida.
Seveda ne pozabi na izolacijo "cokla", če ga imaš.
Cene energentov bodo šle samo gor.


Če imaš nova okna, je čisto isti klinc ali so plastična ali lesena, pri obeh variantah je potrebno redno zračiti.
--

Zgodovina sprememb…

bigbada ::

Tudi mi razmišljamo o novi fasadi. Bomo še pred tem okna menjali pa potem izolirali celotno hišo. Hiša je stara... Spodaj je siporeks gor pa je pač penzlšpric navadno. Zdaj me pa zanima kaj je boljše? Sem slišal da stiropor ne gre dobro skupaj s siporeksom? Je to res? Potem je boljše kamena volna? Ima kdo kake izkušnje?

konspirator ::

bigbada
http://www.podsvojostreho.net/forum/vie...
http://www.podsvojostreho.net/forum/vie...
http://www.slonep.net/zakljucna-dela/om...

Ne vem kje ste privlekli kameno volno, ki se jo daje prvenstveno okoli dimnika.
--

Zgodovina sprememb…

bigbada ::

A ni ponavadi ali se da stiropor ali pa kamena volna? Kako to mislis daje okoli dimnika? Nisem najbolj vešč v teh zadevah, zato sprašujem. Sem pa slišal da stiropor ne gre dobro skupaj s siporeksom.

Map ::

Tudi jaz sem že slišal, da naj bi na siporeks šla steklena oz. kamena volna, mi še pa noben ni znal točno povedat zakaj.

energetik ::

Zato ker je siporeks odlično paroprepusten in rabi odlično paroprepustno izolacijo zunaj. To pa so luknjičavi stiropor, multipor ali kamena volna!

energetik ::

fikus_ je izjavil:

Energetika, ti daj na svojo hišo kar hočeš in debelina tudi po tvojih željah. Jaz sem samo svetoval. OP naj izračuna, kaj se mu splača na dolgi rok.
Glede vlage pa imajo mnogi težave po menjavi oken in novi fasadi. Težava je v premajhnem prezračevanju ker nova okna tesnijo, stara pa niso.
Kaj sem pa jaz drugega napisal, kot da naj izračuna?
Glede vlage imajo težave v starih bajtah le tisti, ki so bili že prej leni z zračenjem in so jih reševala le stara okna z dobesedno centimetrskimi režami. Nova fasada pa nima praktično nič pri tem. Večina izmenjave vlage notri/zunaj se vrši preko zračenja (oken). Mi smo "zadihtani" v bajti s 15cm stiropora in diht okni, brez prezračevalnega sistema, pa niti ene težave z vlago. Ker redno in pametno zračimo.

fikus_ ::

Prej nisem tega pisal, pri starih hišah (in tudi novih) in debelih izolacijah se lahko pojavi problem s kodenzacijo vlage v izolaciji, ki s tem izgubi funkcijo izolacije, saj je prepojena z vlago!
Točko kodenzacije je težko določiti, ker je odvisna od vlage in temperature. Če se pojavi v zidu, ni takšen problem, se najkasneje poleti posuši, v izolaciji ste pa za tisto zimo "pečeni", ker se la te ne posuši tako hitro.
To vam razni "fasaderji" ne povedo, ker niti sami ne vedo, ali se bo pojavilo ali ne.

In če to, da fasada diha je bolj kot ne teorija. Teoretično vsak material prepušča pline (npr. He prepuščajo vsi materiali). Ne se zanašat na to, ampak je potrebno prezračevat.
Če dajete nova okna in dodatno izolacijo na fasado, se morate navaditi na precej več prezračevanja! Pri novih hišah je rešitev prezračevalni sistem, pri starih je pa problem izvedbe.

energetik ::

Tisti kondenz v izolaciji ni tako grozen problem, saj se posuši že v nekaj dneh ugodnejših razmer.

Glede vlage v bajti pa kot sem napisal - 2x/dan naredimo za 2min prepih po (sicer zadihtani) bajti, ob kuhanju redno uporabljamo napo z odvodom navzven in po vsakem tuširanju prezračimo kopalnico. Vlage nikjer niti v sledovih. Pa nimamo centralnega prezračevanja.

c3p0 ::

Map je izjavil:

Kolikor jaz šlišim, imajo več težav z vlago tisti s plastičnimi okni, ker praktično preveč tesnijo in če ne prezračuješ se lahko pojavi vlaga.

Pri starih hišah pa debela izolacija izgleda čudno, ker so okna postavljena na sredino zidu, če dodaš še izolacijo pa okna izgledajo kot strelne line.


Menjaš še okna in rešeno :). PVC ali lesena okna, barvana z oljno barvo, ki ne diha, je vse isti šmorn.

energetik ::

Izračun kondenza v izolaciji, notri 22°@60%, zunaj -10° in megla:
- klasika modularc in 15cm stiropora na fasadi. V 90 dneh izredno hudih razmer (kar ni praktično nikoli) nastane v stiroporu dobre 3 deci vode na kvadrat, posuši se v parih dneh toplejših razmer:



- 40cm ytong in 10cm multipor na fasadi. V 90 dneh izredno hudih razmer (kar ni praktično nikoli) nastane v multiporu dobre 8 deci vode na kvadrat, suši se par dni dalj kot v prvem primeru:



Vendar že pri okoli konstantnih 0° zunaj v prvem primeru kondenz ne nastaja več, pri ytongu pa šele pri zunanjih +6°.

Zgodovina sprememb…

fikus_ ::

"Tisti kondenz v izolaciji ni tako grozen problem,. . . "

V večini res ne, tam kjer pa je, se pa se skoraj nobeden tega ne zaveda, da ima vlago v izolaciji. Stiropor ni toliko problematičen (veže do 4-5 % vlage), kot pa steklena ali kamena volna.

Cowboy6 ::

Ko sem bil pri svetovalcu za energetske obnove je rekel, če vsakdan dvakrat na dan odpreš okna na stežaj za 10 minut, da se naredi prepih po hiši, potem mogoče ne bo težav z vlago. Drugače pa mi je predlagal vgradnjo rekuperatorjev v vsak prostor, ko se bo na staro hiši dalo izolacijo.
Tukaj naj bi bil moj podpis.

fikus_ ::

Magic1 ::

Kamena volna je dovzetna na vlago. Sploh zna bit problem če kje zamaka, saj se prepoji z vodo in izgubi svojo izolativnost pa še vlaži notranjost. Stiropor kot vem je zelo vodo odbojen.
Je bilo pa že dostikrat napisano na forumu. Pri izolirani hiši, brez zamakanja ne boš imel težav z vlago, če le primerno zračiš. Hidrometer je obvezna oprema in vlago moraš držati pod 60%. Nova lesena okna in "posebne" zračne fasade zanemarljivo prezračijo notranjost, edini efekt je primerno zračanje. Težavni znajo bit toplotni mostovi (ki jih ne bi smelo bit, če je dobro izvedena izolacija). Edino poleti zna bit problem regulirat vlago z zračenjem, samo takrat se na srečo vlaga ne kondenzira na stenah.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

PINki ::

Malo offtopic, ker nisem hotel odpirati nove teme.

Zanima me zaradi česa nastanejo takšne poškodbe na fasadi? Lokacija: južna primorska

toro69 ::

Dež. Visoke stavbe in kontaktna fasada kličejo po problemih.

fikus_ ::

Izpostavljena fasada dežju in en fasader je imel slab dan.

atubbuta ::

Odvisno, kaj želiš.

Res, da se določene karakteristike razlikujejo glede na kvaliteto proizvajalca oz. sistema. Recimo stiropor je lahko povsem navaden ali pa grafiten z izboljšanimi lastnostmi. Isto je lahko mineralna volna. Vedeti moraš, da ni niti vsak stiropor (EPS) niti vsaka mineralna volna primerna za kontaktne fasade. Izdelek mora biti namenjen fasadi, ki jo nameravaš dati.

Bom pisal najprej za stiropor, potem pa mineralno volno:

Izolativnost: dobra - dobra (oboje okoli 0,037 W/mK, spet odvisno od kvalitete posamezne)
Zvočna izolativnost: slaba - dobra
Cena: nizka - srednja
Fazni zamik pregrevanja: zelo kratek - srednje kratek (za fazni zamik velja, da je dobro, da je čim večji)
Gorljivost: gorljiv - negorljiva (za močnejše požare zna biti stiropor neugoden
Kapilarni vlek: zanemarljiv - velik (večja pozornost pri coklu)
Absorbcija vlage: nizka - visoka
Nosilnost: oboje odvisno od proizvoda
Paropropustnost: slaba - zelo dobra (če je kontaktna fasada je ta podatek skoraj nerelevanten, saj je prav fasada največja parna ovira in je treba gradbeno fiziko preverjati za celotno sestavo)

Toliko o teh dveh materialih. Obstajajo pa tudi boljši napr. lesno vlaknene plošče (LVP). Ti pa imajo karakteristike sledeče:
Izolativnost: dokaj dobra (okoli 0,04 W/mK)
Zvočna izolativnost: dobra
Cena: višja
Fazni zamik pregrevanja: zelo velik
Gorljivost: slabše gorljive
Kapilarni vlek: zelo velik (cokel!!)
Absorbcija vlage: visoka
Nosilnost: praviloma zelo dobra
Paropropustnost: zelo dobra
Delovanje: zaradi večjega delovanja je potreben debelejši certificiran sloj fasade.

Za cokel priporočam EPS, ki je za to namenjen (stirocokel). Pomembna je uporaba vseh tipskih vogalnikov in odkapov, skratka strokovna izvedba.
:)

Horas ::

PINki je izjavil:

Malo offtopic, ker nisem hotel odpirati nove teme.

Zanima me zaradi česa nastanejo takšne poškodbe na fasadi? Lokacija: južna primorska



to je stara fasada vsaj 15let.

atubbuta ::

Kako se ogniti vlagi?
1.) Iz nobene strani ne sme zamakati.
2.) Gradbena fizika celotne sestave mora biti narejena tako, da zaradi prehoda vodne pare skozi konstrukcijo nikjer ne sme prihajati do kondenzacije. Za to je potreben izračun s programom za gradbeno fiziko, načeloma pa velja zunaj toplotno izolativni materiali, znotraj ne, ter zunaj paropropustni materiali, znotraj pa manj paropropustni.
3.) vlago ne sme vleči iz tal (niti ne skozi glavno konstrukcijo, niti ne ob dotiku fasade s tlemi oz. z odbojem dežnih kapljic od podlage).

Svetujem večjo granulacijo, saj to skrije napake. Ne uporabljati no-name fasad ter izogib povsem belemu tonu ali pa sploh izogib živim barvam.
:)

atubbuta ::

PINki je izjavil:

Malo offtopic, ker nisem hotel odpirati nove teme.

Zanima me zaradi česa nastanejo takšne poškodbe na fasadi? Lokacija: južna primorska



Do tega pride lahko zarade več različnih razlogov, praviloma (če ne gre za kak fatalen kiks) pa mora biti kombinacija večih:
- neupoštevanje navodil pri izdelavi fasade,
- toplotni most,
- zamakanja,
- slabi materiali,
- prevelika izpostavljenost vremenskim uplivom (burja, dež, hitre spremembe, ...),
- oblikovne nepravilnosti (izbokline, udolbine, fasade iz vage, …),
- razne police v preveliko bližini fasad ter napačno izvedeni odkapi,
- delovanje konstrukcije (razpoke in posledično večja izpostavljenost na mestu razpok), …

Še kaj bi se našlo.
:)
1
2
3


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Nasvet za izbiro načina gretja. (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
828737 (5687) Lonsarg
»

Nakup hiše (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Loža
27153600 (28865) Matejjjjj
»

Staro neobnovljeno ali staro obnovljeno hišo? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
12421639 (17945) borut_p
»

Izolacija stene z notranje strani

Oddelek: Loža
3812973 (11507) kljuc
»

kaj uporabiti pri zidavi stanovanja?? (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
5018179 (17247) madmitch

Več podobnih tem