» »

Kaj prinaša Direct3D 10?

Kaj prinaša Direct3D 10?

Tom's Hardware -

Nove grafične kartice s podporo DirectX-a 10 počasi prihajajo na police računalniških trgovin, mnogi pa, razen tega, da gre za uberkul novost, sploh ne vedo kaj to sploh je in kaj bomo zaradi nove tehnologije videli v igrah naslednje generacije. Na Tom's hardware guide so se odločili, da poskusijo zadevo približati povprečnim uporabnikom, zato so spisali strokoven članek, v katerem so se posvetili predvsem komponenti DirectX-a z imenom Direct3D. Najbrž ste že iz samega imena razbrali, da stvar skrbi za tisti najbolj viden del iger - izrisovanje 3D slike na zaslonu. Po njihovih ocenah gre za obetaven skupek programske kode, vsem navdušencem, ki bi želeli globlje razumeti delovanje, pa priporočam branje članka, v kolikor vas k temu še ni pritegnila slika v novici.

21 komentarjev

Roadkill ::

Tole je novica ki očitno kaže na to, da bi bilo bolje, da je oblikovanje po defaultu WYSIWYG in šele na zahtevo HTML.....
Ü

Good Guy ::

rofl taka ti bo grafika iz crysla .:::S
http://goo.gl/7ItKpU
Naj računalnik dela za vas^^

R33D3M33R ::

As you can tell from what you have read in this article, and what you have previously heard about DX10, it will represent a massive increase to performance in existing games


Torej če prav razumem bodo obstoječe igre delovale hitreje pod novim DirectX, čeprav niso bile spisane posebej zanj? Torej če bi obdržal trenutno strojno opremo in menjal le DirectX mi bodo igre (verjamem, da ne vse) hitreje delovale?
To zna biti zanimivo. To je potemtakem en razlog več zakaj preklopiti na Visto.
Moja domača stran: http://andrej.mernik.eu
Na spletu že od junija 2002 ;)
:(){ :|:& };:

Looooooka ::

Kokr so developerji igrc rekl dx10 ne bo cist nc revolucionarnega...niti kar se tice grafike.Edina razlika bo performance in kar se tice spilov prinasa vec problemov kot koristi ker bojo mogl met dvojno kodo se za dx9 v vseh najnovejsih spilih.
je pa lepo vidt da so se odlocil da je to kar dons dosegajo v spilih kar se tice likov za njih "realisticno".Kar se mene tice bi mogl ze mal vec nardit...

Jernej L ::

Zelo je tole vse skupaj z DX10 butasto.. govorijo kako bo vse hitro in ql, v resnici nebo dx10 sploh nič revolucionarnega.. enako grafiko lahko že z današnjimi karticami in DX9 ali OPENGL 2.0 narediš.. ampak bo malo počasneje delovalo.. in zakaj? ker so grafike preslabotne.. dx10 pa bodo podpirale le najnovejši nabasani silikoni atija in nvidie. torej dx10 ne prinaša dejansko prav nič novega, če bodo igre zahtevale dx10 je to zato, ker zahtevajo veliko grafično procesirno moč, ki jo grafika rabi da ima lahko nalepko DX10.

Mavrik ::

Malo ste zaslepljeni... tudi če bo "samo" večja hitrost, bo to omogočalo da avtorji iger naredijo bolj podrobno okolje, pokrajne, like... kar se bo v praksi pokazalo kot koneckoncev lepša grafika.
The truth is rarely pure and never simple.

keber ::

Pa če primerjam realističnost grafike na zadnjih dveh slikah v članku (Flight Smulator X, srednja je "veljavni" dx9, spodnja simulirani dx10), bo tudi ta precej pridobila.:)

Pesimist ::

Torej če prav razumem bodo obstoječe igre delovale hitreje pod novim DirectX, čeprav niso bile spisane posebej zanj?


Jaz sem razumel kot da je cist enostavno obstojece DX9 igre za programerje napisat se za DX10 ker obstajajo ze vsa orodija kao in te bi delale hitreje ne pa kr direktno. Delajo sicer hitreje ampak to je bol surova moc.

Spc ::

Če tak študiram malo...
V bližni prihodnosti si bom verjetno umislil X1950 Pro na agp..
Sedaj pa je vprašanje če bo X1950 Pro potem podpirala celoten direct x 10 .. saj če se spomnite je bilo isto z Radeonom 9500 Pro, ki je prvo podpiral samo Direct X 8.
:)
 

Pesimist ::

Kaj te sanjas 1950pro nima niti hardwerskih osnov za DX10. Te lahko reces isto da bo moj stari Geforce 2MX podpiral Dx9 in DX10.

3p ::

Če razumem, ima večina tule problem z DX10, ker je from evil empire (odkoder že ne more nič dobrega prit), pa ker so grafične (zaenkrat) drage. Pa zato se jim verjetno niti izvorne novice ni ljubilo prebrati.

Aja, in ne, x1950pro ne bo podpirala nič DX10. ATIjev prvi DX10 (Radeon "R600") pride ven v prvem kvartalu 2007.

Pesimist ::

Upam trdit da sta se vsej dve generacijo vmes med photorealisticno grafiko.

Jernej L ::

keber: tisto sploh ni dx10, tisto je "artists's concept" slike dx10.

dx10 ni nobena pohitritev, dx9 ali opengl 2.0 imajo lahko čisto enake efekte in hitrost kot dx10 na DX10 kartici, da poudarim: tukaj se gre samo za dx10 kartice, ki bodo pač hitrejše, in ne zaradi novega directx-a.

3p ::

Delfi: V bistvu bodo isti efekti izvedeni z DX10 20-30% hitrejši... Zaradi DX10 in ne zaradi hitrejših kartic. (Aja, seveda nikakor ne govorim, da bo vse 20-30% hitrejše)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: 3p ()

Senitel ::

Vsako orodje je samo tako dobro, kot tisti, ki z njim upravlja... To velja tudi pri programiranju in grafiki...

Če bodo programerji samo portali DX9 kodo na DX10, potem jasno ne pridobimo nič na lepoti. Pridobimo nekaj na hitrosti zaradi tega, ker so recimo Draw klici 10x hitrejši v DX10, to je pa to (in recimo kakšen Oblivion bi bil že tega krvavo potreben). DX10 omogoča nekatere prijeme, ki so v DX9 zelo nerodni, nemogoči, ali strašno neučinkoviti (potrebujejo švicanje CPU-ja).
Ni šans, da recimo renderiraš cel cube map v enem passu v DX9 ali OpenGL 2.0. Pa tega noben igralec niti ne bo niti opazil. Treba bo najprej uporabit nekaj domišlije in se spomnit kakšen nov algoritem in potem sprobat kako zgleda... Saj tud ko je prišel DX9 vn špili niso kar naenkrat zgledal taki kot so današnji. Pa tu ni samo to, da je hardware postal bistveno hitrejši...
Niti ne moreš kar Renderman-ovih shaderjev portat na DX hardware. Prvo zarad tega, ker tisto kar je hitro na render farmi iz nevem 1000 CPU-jev ni nujno hitro tudi na GPU-jih in drugo zaradi tega, ker je celotna struktura drugačna. Treba bo pač svoj stuff si spomnit.

keber ::

>>> keber: tisto sploh ni dx10, tisto je "artists's concept" slike dx10.
In kaj sem jaz v osnovi drugače napisal? :\

Sicer je pa tako: Milijon poligonov in tekslov bo še vedno milijon poligonov in tekslov. Zakaj bi dx10 to hitreje računal?

stock ::

Ker jih (poligone) računa ne kot milijone, ampak kot enega. Ne rabi za usakega določat to je to, to je to...ampak samo teli so (recimo). Nekaj takega sm jst meu u mislih ko sm brau članek.

Drugac pa se je tudi meni vedno zdelo logicno da bi lahko u katerem koli DX-u spisal kodo za isto sliko kot je ta u DX10. Samo kakor (ne)vem je za to da ti nekaj tako narises potrebno da je to že spisano v DX-u.

3p ::

stock: kodo za vsako sliko lahko spišeš s katerimkoli DX-om, openGLom ali pa čisto brez, samo... poskusi recimo en pixel shader (recimo da je 4.0 - ali pa recimo geometry shader), ki v starem DXu ne teče z nadomestit s CPU obdelavo, pa imaš takoj namesto 50 slik na sekundo 1 sliko na 50 sekund.

Senitel ::

stock: Huh? Ne kot milijone ampak ena po ena? Če smo že pri poligonih jih je vedno bolje risati milijon hkrati kot pa vsakega posebej. Je pa res, da je DX10 hitrejši glede tega in bo posledično hitrejši v primerih, ko igre delajo velikokrat po malo poligonov (kar jih je praktično večina).

stock ::

Senitel> kaj sm pa jst napisu?
3p> Torej se DX-i razlikujejo od predhodnjih samo po hitrosti? Sepravi bi tudi u Dx9 lahko imel crysis takšno(kot u Dx10) sliko...samo pac niso dali ker bi šlo prepočasi??

Senitel ::

stock: Ti si pa napisal nekaj v stilu, da bo DX10 hitrejši, ker bo vsak trikotnik obdeloval posamezno? "Ker jih (poligone) računa ne kot milijone, ampak kot enega."
Ne DX-i se ne razlikujejo samo po hitrosti, ampak predvsem po funkcionalnosti. GPU ni tako kot CPU, ko je že 8086 znal izračunat čisto vse kar znajo današnji Pentiumi in Athloni. Če čip ne zmore radirat ali generirat novih trikotnikov (DX10 geometry shader), potem programer tega ne bo mogel počet. Razen seveda če naredi vse skup na roke (mimo DX) in zadevo sprogramira na CPU-ju, kar je pa v večini primerov ne samo prepočasno, ampak tolk prepočasno, da je totalno neuporabno.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Valve izdal SteamOS in predstavil prototip Steam Machine in Steam Controller

Oddelek: Novice / Konzole
4415411 (10417) Testman42
»

Zamrzovanje računalnika

Oddelek: Strojna oprema
271678 (1277) R-H-O
»

DirectX 8 ali 9?

Oddelek: Novice / Grafične kartice
52386 (2386) Filo
»

Test grafičnih kart

Oddelek: Zvok in slika
101548 (1243) kuglvinkl
»

OpenGL v asmju?

Oddelek: Programiranje
141906 (1733) ^cyer3d

Več podobnih tem