» »

izsiljevanje z garancijo ?

izsiljevanje z garancijo ?

PALOMINO ::

Prosim za pomoč pravnike :)

Letos sem preko Bolhe prodal notesnik katerega sem dobil v nagradni igri.
Kupcu sem razložil da pač papirjev nimam je pa servis na pooblaščenem servisu v Ljubljani kjer imajo vse podatke - serijsko številko notesnika ipd...

No, ker uporabnik ni ravno vešč uporabe je moral zaradi lastne napake notesnik peljati na servis, kjer so mu napako ki jo je sam zakrivil brezplačno odpravili.
Da ne govorim o tem kako mi nabija na moji službeni cifri da hoče pisno garancijo itd...

Danes spet kliče in pravi da računalnik spet ne dela in da hoče denar nazaj ali pa uradno garancijo.
Da ima priče in da me bo prijavil na ZVP, dal v časopise in podobno, da hoče denar nazaj, da je do tega upravičen.

Torej, povejte mi...uporabim svojega odvetnika, da ga prijazno opozri, da je kupil zadevo preko spletne avkcije od fizične osebe ter da je notesni pod garancijo 2 leti na pooblaščenem servisu.

Povejte prosim kako in kaj postopati s takimi primerki.

Hvala.

Phoebus ::

Kaj teži, ko je kupil je bil seznanjen s pogoji, če mu kej ni prav pa naj gre krompir sadit. Sej je kupil robo iz druge roke!

marvin42 ::

ko kupiš rabljeno zadevo od fizične zadeve, kupiš "as it is". Garancija in podobno je stvar dogovora in ničesar drugega. Noben resen časopis ne bo objavljal takih neumnosti.
Mostly Harmless

perci ::

Zakon o varstvu potrošnikov, ki ureja garancijo za prodajo novih stvari NE VELJA za fizične osebe, ki prodajajo lastne rabljene stvari. Velja pa za pravne osebe in fizične osebe, ki opravljajo dejavnost. Za vaju pride v poštev obligacijski zakonik. Vendar tudi garancija po obligacijskem zakoniku zate ni relevantna, saj gre za rabljen prenosnik in predvidevam, da mu nisi izdal garancijskega lista. Odgovarjaš pa za stvarne napake stvari. Očitne napake ti je dolžan sporočiti v 8ih dneh od dneva, ko je zadevo prevzel. Za skrite napake odgovarjaš največ pol leta od prevzema stvari. Preberi si člene 458-487 Obligacijskega zakonika. TOREJ, zavod za varstvo potrošnikov se mu bo samo nasmejal, če bo kaj hotel od njih, saj kot razumem si zadevo prodal kot fizična oseba, ki ne opravlja dejavnosti. Fizične osebe, ki ne opravljajo dejavnosti pa niso v pristojnosti zavoda za varstvo potrošnikov.
ko kupiš rabljeno zadevo od fizične zadeve, kupiš "as it is". Garancija in podobno je stvar dogovora in ničesar drugega.
Kot sem že zgoraj napisal in kot jasno določa tudi Obligacijski zakonik, to seveda ni res. Za stvarne napake se odgovarja, razen ce se dogovori drugace. Ce si pa si se dogovoril, da ne odgovarjas niti za skrite napake, pa si za doloceno skrito napako vedel in si jo zamolcal kupcu, odgovarjas ne glede na pogodbeno dolocilo.

ZLOky ::

Samo a ni v tem Obl. zakoniku govora o "pogodbi", prek bolhe je šlo pa vse "keš na roke" brez papirjev?
Tako da, šmrk pod nosom za kupca, žal. Ali se motim?
http://www.google.com/ dela čudeže!!!

perci ::

Motiš se. To, da ni papirja, ne pomeni, da pogodba ni sklenjena. Pač je bila sklenjena ustno.

Za prenos lastninske pravice potrebuješ pravni naslov. Če ne bi bilo pogodbe, bi bil palomino še vedno lastnik laptopa in bi mu ga oseba, ki ga ima trenutno v posesti, vrniti.

Ker pa ga je prodal, je sklenil s kupco prodajno pogodba, četudi ne oblično ampak zgolj ustno. Nima to veze. Problem je edino dokazovanje.

Primoz78 ::

Cakte zdaj mal...pred cca. 1 letom sem pa spraseval glede "skritih" napak pri avtomobilu prav tako prodan preko oglasa....avto druge roke po 1 mesecu sel menjalnik (kolega je prodajal)...pa so mi vsi povedali, da velja kao garancija 6 mesecev za skrite napake, ceprav je prodala fizicna oseba...a to velja potem samo za avtomobile ali kako?

Lp Primoz

p.s. Malenkost off topic...sam vseeno me zanima, ker zdaj zagovarjate, da ni garancije...
GAMING HTPC I5 2500k/ASUS P8P67/4GB CORSAIR XMS3/
VERTEX 3/ASUS 670 GTX OC/Antec TP-650 NEW/

LapD ::

Kokr vem sam določene trgovine z rabljenimi avtomobilo dajo garancijo 6 (ali kolikor pač) mesecev. Da pa ti enmu prodaš 5 let star avto ni tle nobene garancije. Vsaj pomojem :)

Primoz78 ::

Bom temo poiskal pa ti link prilepim...bos se sam preprical :\

Lp Primoz

p.s. Ze nasel... klik!
GAMING HTPC I5 2500k/ASUS P8P67/4GB CORSAIR XMS3/
VERTEX 3/ASUS 670 GTX OC/Antec TP-650 NEW/

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Primoz78 ()

kekz ::

Garancija za skrite napake pri prodaji rabljenih zadev med fizičnimi osebami je larifari.
Le zakaj bi moral jaz garantirati nekaj pri avtu, katerega prodajam, če niti meni tega nihče ne garantira, niti nisem mehanik, niti ni to moj proizvod.
Načeloma prodajalec odgovarja samo za napake, za katere naj bi vedel, pa jih je zamolčal oz. celo zanikal. Temu se lahko reče celo, da je imel goljufivi namen.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: kekz ()

roscha ::

@kekz

Točno tako

@ PALOMINO

Tistega tvojega kljukca pošlji tja, kamor sonce ne posije in se ne obremenjuj več.
Če ima čas in preveč denarja naj se gre kar zajebavat.

Stvarno napako je med drugim treba tudi DOKAZAT z izvedencem. Ki seveda ni gratis.
Tako da...

Kupcu omeni spolne odnose z bližnjo osebo in ga začni ignorirat.Ccase closed.

Brane2 ::

Ne vem, če je res closed. Tip je omenjal, da je kupca seznanil s tem, da je prenosnik v garanciji.
To je bil eden od elementov deala, ki je vplival na ceno.

Saj to je rekel tudi sam tu, torej to ni sporno.

Če je vse to res, in če ima tip voljo poklicat odvetnika in založit denar za stroške, potem se lahko za Palomina to slabo konča...

EDIT: IMHO seveda. Jaz bi prebral OZ,s e zamislil nad tem kako je bil deal speljan in na kaj se kupec lahko sklicuje (pošteno - brez laganja in prikrivanja) in temu ustrezno ukrepal...
On the journey of life, I chose the psycho path.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Brane2 ()

Matty ::

... in garancija se velja oz. bi se morala veljati?

roscha ::

@ Brane

Naslednja dokazljiva stvar pa je da je bila v trenutku prodaje luna retrogardno v ozvezdju bika,
kar je vplivalo na psihično presojo kupca...

Prosim te lepo.

Blago je prodano videno kupljeno. Če garancija še vedno velja pri zastopniku je to samo plus.
Za gajbo pira grem stavit da je kupec kak prepotentni računalniški analfabet, in da je s prenosnikom
vse v najlepšem redu, z virusi in ostalo nesnago pa pač ne.

To ni stvarna napaka.


Moj odgovor bi v besedno zvezo še vedno vključil psa, mater in spolne odnose :D

Brane2 ::

Možno, ati se pri tem opiraš na to, kdo je ta tip-kupec, ne pa na naravo prodaje.

Spomnim se , da sem z "Najdijem" nekaj iskal na to temo in našel kup tekstov z domačih sodišč - razsodbe v podobnih primerih- prodaja rabljenega avta itd. In še zdaleč se niso vsi končali v prid prodajalca, ne glede na stanje polne lune in moč dokazovanja kupca.

Mogoče mu ti lahko omenjaš mamina rodila a z malo "sreče" lahko njegov odvetnik obdela tvojo...

Ne pravim, da ima tu kupec prav, le da se malo previdnosti v takih primerih _vsekakor_ splača...
On the journey of life, I chose the psycho path.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Brane2 ()

Brane2 ::

In kot je že nekdo rekel- deal fizičnih oseb preko malih oglasov ŠE ZDALEČ ni avtomatično videno-kupljeno, pa še takrat so možna s*anja.
On the journey of life, I chose the psycho path.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Brane2 ()

perci ::

To čemur vi rečete garancija, je v tem primeru nič drugega kot jamčevanje za skrite stvarne napake. Fizična oseba ne daje garancije.

In ja, je 6 mesecev jamčevanja za skrite napake, kar sem napisal že zgoraj. Razen, če sta to eksplicitno izločila in palomino ni vedel za te skrite napake.

Druga stvar je pa to, če je palomino pri sklenitvi pogodbe rekel, da obstaja garancija pri serviserju, pa je v resnici ni. To bi pa spadalo pod PRAVNE NAPAKE - rok za uveljavljanje je 1 leto od dneva, ko je kupec izvedel za tako napako.

Sicer pa razen braneta v tej temi vsi meglo prodajate. :\

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: perci ()

Tarzan ::

Kupcu sem razložil da pač papirjev nimam je pa servis na pooblaščenem servisu v Ljubljani kjer imajo vse podatke - serijsko številko notesnika ipd...


Po mojem laičnem mnenju je bil kupec obveščen o vsem, garancijo je kljub temu da je nabavil prenosnik od fizične osebe dobil in tudi že enkrat izkoristil, stvarne napake po vsej verjetnosti ni, čeprav resnici na ljubo jo lahko kak kljukec najde pri vsaki zadevi...

Rekel si, da je prodaja bila izvedena letos. Ker se leto že preveša v naslednje, me zanima, koliko je že minilo od prodaje.

Če se je res pripravljen bosti na sodišču, potem verjetno tega ne dela prvič, zato je v vsakem primeru pametno biti previden. Srečno.

Ziga Dolhar ::

perci,

> In ja, je 6 mesecev jamčevanja za skrite napake, kar sem napisal že zgoraj. Razen, če sta to eksplicitno izločila in palomino ni vedel za te skrite napake.

A to jamčevanje sploh lahko izključita? (A contrario določbi OZ 462/2, ki strankama daje možnost, da jamčevanje lahko podaljšata nad zakonskih šest mesecev, sklepam, da je ne moreta skrajšati/izključiti.)
https://dolhar.si/

perci ::

Mislim, da nimaš prav.

466/2

(1) Pogodbenika lahko omejita ali popolnoma izključita prodajalčevo odgovornost za stvarne napake stvari.
(2) Pogodbeno določilo o omejitvi ali izključitvi odgovornosti za napake stvari je nično, če je bila napaka prodajalcu znana, pa o njej ni obvestil kupca, kot tudi tedaj, ko mu je prodajalec to določilo vsilil, ker je izkoristil svoj prevladujoč položaj.
(3) Kupec, ki se je odpovedal pravici odstopiti od pogodbe zaradi napake stvari, obdrži zaradi teh napak druge pravice.

roscha ::

Sami Čeferini ni kaj. Edini problemček ki vas daje je funkcionalna nepismenost.

No, ker uporabnik ni ravno vešč uporabe je moral zaradi lastne napake

...

Danes spet kliče in pravi da računalnik spet ne dela


Tip je navaden drekač in tukaj ni nobene stvarne napake... Vsi bi se pa enostavno v hlače
isti moment ko nekdo omeni OZ.

A v RL ste tudi taki pussy-i da vsakomur ki vam reče: Daj mi jurja! to tudi daste,
saj bi v nasprotnem OBSTAJALA možnost batin?!

Brane2 ::

Ko boš izkašljal parsto jurjev za odvetnika in sodne stroške v takem primeru in potem doživel vračilo stroškov, te bom bolj resno jemal.

Eno je, kar bi rad da bi bilo res, ker to ustreza tvoji predstavi pravičnosti.

Drugo je dejansko stanje po rundi ali dveh na sodišču.

Razen če tipu svetuješ, da če stvar pride na sodišče pač vsem razbije pi**o in lepo odkoraka... :\

Saj, kakor veste. Nisem odvetnik, sklepam pač na podlagi lastnih izkušenj, kot sem jih imel.
On the journey of life, I chose the psycho path.

Brane2 ::

In kar se funkcionalne nepismenosti tiče, bi se mogoče dalo kaj reči tudi o tem.

Bistvo problema ni v tem, da je tip zaradi lastne napake ( če je to res in ne samo domneva) odnesel stvar na servis. SFW ? To je med njim in servisom.

Problem je v tem, da tip hoče videt garancijski list. Od prodajalca je dobil samo izjavo, da stvar je v garanciji in ker ga serviserji je*ejo, hoče imeti pač garancijski list, s katerim ne bo odvisen od dobre volje serviserja.
On the journey of life, I chose the psycho path.

Zheegec ::

Pač pokliči servis naj ti izdajo potrjen garancijski list za omenjeni prenosnik glede na ser. št., brez česar (ali pa računa, torej če bi ti izdali račun z 99% popusta tudi ne bi škodilo) garancija po zakonu tako ali tako ne velja.

Če si prenosnik zadel na nagradni igri in je bilo rečeno da garancija JE, potem bi moral obvezno dobiti potrjen gar. list, če mora biti gor datum "zadetka" ali dne ko si ti zadevo prejel, pa ne vem, ampak tako in tako ne vpliva pri tem problemu.

Daj mu potrjen gar. list po katerem velja garancija, pa je zadeva rešena. Če so napake njegova krivda ti tako in tako ni potrebno vrniti denarja ker skrite stvarne napake pač ni (tudi v primeru stvarne napake bi se tukajle lahko obrnil na servis, ker je pač še garancija, IMHO even better, čeprav ostaneš nekaj časa brez prenosnika in imaš lahko tudi kakšne probleme), tudi gar. list v tem primeru ne pomaga, ga pa ima pravico dobiti glede na to kar si mu rekel, oziroma lahko on razveljavi pogodbo (according to Perci&obligacijski zakonik 0:) ).

Fantje, ne si izmišljevat, ponekod imate precej več pravic kot si mislite, nekje pa manj kot si mislite 0:)
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Brane2 ::

Pač pokliči servis naj ti izdajo potrjen garancijski list za omenjeni prenosnik glede na ser. št., brez česar (ali pa računa, torej če bi ti izdali račun z 99% popusta tudi ne bi škodilo) garancija po zakonu tako ali tako ne velja.



In serviser ti mirno lahko reče, da on garancijske liste _UPOŠTEVA_ ne pa _IZDAJA_ . Mnogi servisi imajo pogodbo z prodajalcem. Ta izdaja garancijo ob prodaji. Prodajalec ti pa mirno lahko reče, da je servisno garancijo izdal ob prodaji ob računu in da je odgovornost kupca hranjenje garancijskega lista.
Jasno ne vem, kako bi se stvar lahko končala, ampak odsotnost garancije je definitivno minus.
On the journey of life, I chose the psycho path.

Zheegec ::

Ja, pardon, trgovino seveda... Ali pa račun za 0sit s pravim artiklom in datumom, pač tudi če je nagradna igra so določena pravila.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

OZZY ::

naj te prijavi pa da v časopise pa tko naprej....Ti si mu razložu, da papirjev ni, kje je garancija katero pa je že uveljavljal in jo še vedno lahko..On se je strinjal z tem, da kupi prenosnik brez papirjev in to je to. Nima tebi kaj zdej težit da hoče papirje, saj je bil v dogovoru prodan prenosnik brez teh in to je kupec vedel.

Jaz se ne bi sekiral zarad tega...pač mu tko poveš pa naj ukrepa naprej. Sicer pa verjento obstaja kak zapis tam kjer si dobil nagrado pa mu reči, da naj tam naprej štima....in jim teži, da bi oni pač mogli to dat zraven....ti pri tem nimaš nič več edino, da greš zraven, da ti izdajo tisto potrdilo al karkoli že na tvoje ime...verjento pa si moral pri tem plačati tudi kak davek, saj ni šlo za poceni stvar...

Sicer pa a nima tud neka EU direktiva neko foro, da mora dat tud fizična oseba garancijo....edino, če se strinja kupec, da kupi brez nje..al kako je že..
Go with the flow.

Zheegec ::

Jaz se ne bi sekiral zarad tega...pač mu tko poveš pa naj ukrepa naprej. Sicer pa verjento obstaja kak zapis tam kjer si dobil nagrado pa mu reči, da naj tam naprej štima...

Če rečeš da je garancija, to pomeni original račun ali pa original izpolnjeni garancijski list, po možnosti oboje. Če rečeš da garancija je, potem pa se nekaj izgovarjaš da imajo pri servisu serijsko in papirje, to nič ne pomeni - sploh pa ne moreš reči da naj sam ukrepa, tudi če so tebe nategnili, ti njega ne smeš. Moraš dati papirje in konec.
On tudi še ni uveljavljal garancije, saj je moral plačati servis.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

KandazaR ::

No, ker uporabnik ni ravno vešč uporabe je moral zaradi lastne napake notesnik peljati na servis, kjer so mu napako ki jo je sam zakrivil brezplačno odpravili.

Saj so mu zastonj popravili. In kot je napisal še celo njegovo napako. Sicer pa zakaj pa rabi garancijski list oz račun. Saj ga lahko nese na servis pa je. A če bi imel garancijski list bi blo pa kaj drugače?

BluPhenix ::

Če rečeš da garancija je, potem pa se nekaj izgovarjaš da imajo pri servisu serijsko in papirje, to nič ne pomeni -

To že, ampak ti je že uporabil servis in so mu ga naredili brez problemov. Torej, je bil seznanjen s pogoji in je naknadno ugotovil, da le-ti držijo. Sicer bi mu pa servis po omenjenem servisu moral dati vsaj en pildek, kjer piše, da je garancija na določen del podaljšana (no nekateri si samo zabeležijo v računalnik).
Podpisa ni več, ker so me poskušali asimilirati.

Brane2 ::

Kot sem razumel, je servis tipa potem odpikal, verjetno ko je dojel,d atip nima nobenih papirjev in da e vse odvisno od dobre volje servisa.

Zato tip seveda zdaj hoče nek papir, ki mu bo garantiral tovrstne pravice. To, da ti je enkrat servis zrihtal neko malenkost zastonj še ni enako temu, da imaš v roki veljaven garancijski list, na katerega se lahko sklicuješ.
On the journey of life, I chose the psycho path.

BluPhenix ::

No, ker uporabnik ni ravno vešč uporabe je moral zaradi lastne napake notesnik peljati na servis, kjer so mu napako ki jo je sam zakrivil brezplačno odpravili.

Meni se ne zdi, da bi ga odpikali...
Podpisa ni več, ker so me poskušali asimilirati.

Zheegec ::

To konec koncev sploh nima veze ali so ga odpikali ali ne.

Naslednjič naletiš na drugega serviserja in te "odpikajo", potem si pa seveda jezen in je kriv tisti, ki je rekel da je v ceno vključena orig. garancija.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

BuDi79 ::

Ko sem jaz zadel nekaj na nagradni igri in potem takole prodal so mi je kupci zbijali ceno za kar občuten % po tem ko so ugotovili da ni prapirjev z garancijo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BuDi79 ()

Morfejus1 ::

Palomino: Ta tvoja zadeva je malo čudna. Če si prenosnik dobil v nagradni igri bi moral zraven dobit tudi garancijo.

OZZY ::

jaz sem enkrat na večerovi dražbi dobil kartico pa nisem dobil nobenih papirjev zraven glede garancije itd....niti računa..
Go with the flow.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Prodaja avta in reklamacija kupca, pomoč! (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
13417581 (7047) BadgerSkin
»

Prodal Avto - okvarjen avto po 1mescu (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Na cesti
20633330 (21614) zobnik
»

Zakon o varstvu potrošnikov in rabljen avtomobil (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
5920477 (10914) bambam20
»

Garancija na rabljene avtomobile

Oddelek: Na cesti
277320 (6661) Redkvica

Več podobnih tem