Forum » Problemi človeštva » Who killed the electric car - je kdo gledu ?
Who killed the electric car - je kdo gledu ?
robert512 ::
Gre za nov dokumentarec v stilu michaela moora o prvi serijski proizvodnji elektricnega avta EV1 s strani GM-a in njegovo klavrno usodo, ki naj bi ga pokopala sama avtomobilska industrija v navezi s naftnim lobijem.
potem je tuki zgodba o vodikovih gorivnih celicah, ki so bile pompozno naznanjene leta 2003 s strani busha, vendar baje nimajo prihodnosti ...
in na koncu zalostne zgodbe nek kompromis med naftarji in zelenimi ... prius.
skratka je kdo gledal, any comments ?
dokumentarec je dostopen tudi preko Google video !
potem je tuki zgodba o vodikovih gorivnih celicah, ki so bile pompozno naznanjene leta 2003 s strani busha, vendar baje nimajo prihodnosti ...
in na koncu zalostne zgodbe nek kompromis med naftarji in zelenimi ... prius.
skratka je kdo gledal, any comments ?
dokumentarec je dostopen tudi preko Google video !
- premaknilo iz Znanost in tehnologija: Alec999 ()
xabre ::
Če bi bila volja in interes, bi se že zdavnaj na štrom ali nekaj podobnega vozili. Problemček je samo ker se svet vrti okol nafte in nenaden prehod na alternativo bi bil poguben. Ko jo bo pa zmankal ali pa bo nenormalno draga, pol se bojo pa že zmigal.
Vikking ::
Kr neki, prvo si poglej kakšni so razvojni stroški avtomobila, pa naredit električni pogon za avtomobil, ni kar tako. Prvo more biti cenejši kot nafta, performanci morajo biti dobri oz. približni avtomobilom na nafto. Cena teh avtomobilov na električni pogon bi bila neprimerno višja od sedanjih, za isti razred in oopremo vozila.
Kapaciteta pogona, distribucija električnih mest za polnjenje, čas in denar ki ga izgubiš napram avtomobilom na nafto, če vemo da avtomobila na električni pogon ne napolniš v 30sekundah kot naftaša.
Če ti zmanjka elektrike sredi ceste kaj boš naredil? če ti zmanjka bencina greš do prve črpalke po flašo bencina.
Recimo kombinacija kot jo ima Prius se mi zdi trenutno najboljša rešitev.
Isto kot bi gledu oddajo Super Size Me, ne moreš vsega verjet kar vidiš, še posebi če zadeva temelji na nepravilnih postavkah, primerjavah.
Kapaciteta pogona, distribucija električnih mest za polnjenje, čas in denar ki ga izgubiš napram avtomobilom na nafto, če vemo da avtomobila na električni pogon ne napolniš v 30sekundah kot naftaša.
Če ti zmanjka elektrike sredi ceste kaj boš naredil? če ti zmanjka bencina greš do prve črpalke po flašo bencina.
Recimo kombinacija kot jo ima Prius se mi zdi trenutno najboljša rešitev.
Isto kot bi gledu oddajo Super Size Me, ne moreš vsega verjet kar vidiš, še posebi če zadeva temelji na nepravilnih postavkah, primerjavah.
robert512 ::
ja no sej vsako stvar je treba pogledat iz vec zornih kotov ...
no meni se zdi precej zanimivo kako so na hitro pokopali elektricni avto (takratni EV1 je bil kar uporabna masina, poleg tega so obstajale tudi posebne "crpalke" oz parka placi kjer si lahko EV1 priklopil na strom) in pompozno naznanili prihod gorivnih celic.
kot da bi sli iz dezja pod kap, cena cistro obicajnega avta na gorivne celice s dosegom 100km naj bi bla okol 1 mio $, cena goriva 5x drazja od nafte.
no meni se zdi precej zanimivo kako so na hitro pokopali elektricni avto (takratni EV1 je bil kar uporabna masina, poleg tega so obstajale tudi posebne "crpalke" oz parka placi kjer si lahko EV1 priklopil na strom) in pompozno naznanili prihod gorivnih celic.
kot da bi sli iz dezja pod kap, cena cistro obicajnega avta na gorivne celice s dosegom 100km naj bi bla okol 1 mio $, cena goriva 5x drazja od nafte.
xabre ::
Če bi približno isto vsoto denarja vlagal v razvoj električnih avtov, kot ga za bencinarje, bi sigurno naredili nekaj privlačnih modelov. Seveda ne bi izpodrinili bencinarje, ampak kot mestni, primestni avti bi se sigurno obnesli. Isto velja za črpalke. Če ti pa zmanjka štroma, greš pa na črpalko po napolnjeno baterijo, prazno pa tam pustiš.
Ja, utopične sanje še kar nekaj časa.
Ja, utopične sanje še kar nekaj časa.
robert512 ::
je pa na Google video zanimivo pogledat pospeske med elektricnim pa med kakim porschom in ferrarijem, ki jih pelje scat.
to pa dela navor od 0 rpm naprej ...
to pa dela navor od 0 rpm naprej ...
Pujcek ::
seveda elektriko potegnemo iz riti, akumulatorji itak niso ekolosko oporecni in se lahki povrh vsega... ce pogledas minuse in pluse je nafta se dalec prepoceni in ima prevec dobrih lastnosti da bi jo lahko nadomestil z elektriko ali gorivnimi celicami, zarote gor ali dol. sicer si pa tudi drzave ne zelijo odreci miljardam od davka na goriva...
ajd
ajd
:)
edge540 ::
Všeč mi je bilo tisto: ''An electric car is not for all. It's only for 90% of people.''
Električne avtomobile (EV1) so sprejeli z dvomom zato ker so vsi najprej začeli z njihovimi omejitvami, ne pa z prednostmi. To pa jasno odbija kupce. Če hočeš nekaj prodati ne našteješ prvo slabosti izdelka ne?
Za veliko mesto, na primer Los Angeles, kjer je večina prometa dnevnih vozačev, ki gredo na delo in nazaj, je takšen avtomobil optimalen. Kljub relativno majnemu dosegu.
Električne avtomobile (EV1) so sprejeli z dvomom zato ker so vsi najprej začeli z njihovimi omejitvami, ne pa z prednostmi. To pa jasno odbija kupce. Če hočeš nekaj prodati ne našteješ prvo slabosti izdelka ne?
Za veliko mesto, na primer Los Angeles, kjer je večina prometa dnevnih vozačev, ki gredo na delo in nazaj, je takšen avtomobil optimalen. Kljub relativno majnemu dosegu.
robert512 ::
mislim da je imela zadnja generacija tik pred ukinitvijo ze poskusno NiMH baterije. ki so imele doseg okol 500km, kar je na ravni danasnjih bencincev !
pa tud nekateri pravijo da je problem cena tega avtomobila .... jz pravim tko, ce toyoti ekonomsko gledano prius prinasa dobicek, ne vem zakaj ga ne bi tud elektricni avto.
prius ima popolnoma vse zahtevane elemente elektricnega in bencinskega avta + mehaniko in logiko za upravljanje obeh motorjev, torej gre za podvajanje elementov in stroskov. Edino pri bateriji mal prisparajo ker je manjsa.
Tipicen primer kako velika serijska proizvodnja spravi ceno hibrida na 20.000€ in dela firmi dobicek.
pa tud nekateri pravijo da je problem cena tega avtomobila .... jz pravim tko, ce toyoti ekonomsko gledano prius prinasa dobicek, ne vem zakaj ga ne bi tud elektricni avto.
prius ima popolnoma vse zahtevane elemente elektricnega in bencinskega avta + mehaniko in logiko za upravljanje obeh motorjev, torej gre za podvajanje elementov in stroskov. Edino pri bateriji mal prisparajo ker je manjsa.
Tipicen primer kako velika serijska proizvodnja spravi ceno hibrida na 20.000€ in dela firmi dobicek.
imagodei ::
@xabre:
irony on
A ne veš, da naftnega lobija sploh ni?
irony off
Vsaj tako bi Thomas želel, da verjamemo.
irony on
A ne veš, da naftnega lobija sploh ni?
irony off
Vsaj tako bi Thomas želel, da verjamemo.
- Hoc est qui sumus -
rkasteli ::
Jest mam že dve leti električnga skuterja za po LJ in če bi nardil električn avto po nam dostopnih cenah tkoj ga grem kupt.Baterija pr taki zadevi mi zdrži en teden stem da vsak dan nardim 15km končna hitrost je pa 65 km/h.Aja kar se pa polnjenja tiče maš pa tud fast charge opcijo k ti baterijo v 30min nafila tolk da z njo nardiš še ene 20km,drgač pa normalno filanje baterije je pa 5 ur.Tko da kar se elektrike tiče ma folk ful preveč predsodtkov...V dve letih odkar ga mam razn tistga začetnga nakupa k me je pršu 350 prešernov zanjga ni blo za vzdrževanje mi treba dat niti tolarja tist kar pa elektrike porab sm pa zračunu da v enmu letu za to plačam okol 1000 al 2000 tolarjev. Tko da elektrika je zlo dobra zadeva in folk se bo počas začeu tega zavedat je pa res da se naftna industrija ne bo kar tko dala...Sam pomislte kok ljudi in država na leto zasluži z našimi avti oziroma nej drugač povem kolk ljudi ima službo na račun tega...Kar se pa skeptikov tiče lohk pa sam rečem da tehnologija dandanes dela čudeže tud na področju kot so eletrični avtomobili. Aja pa še to če pa na cest ostaneš maš pa backup baterijo k če ne druzga te prpele do ene gostilne kjer se usedeš popiješ eno kavo in natakarja vprašaš če si lohk skuter na hitr nafilaš.
rkasteli
rkasteli ::
Še to lohk dodam tuki...Zdej so že pogruntel skuterčka k se med vožnjo tud sam fila sicer ni še ne vem kva ampak ti pa pomaga da nardiš kar neki kilometrov več...Tko da tehnologija zna bit res krasna stvar v pravih rokah
rkasteli
upirna ::
Tekoča goriva v Sloveniji pokrijejo 50% potreb. Elektrika pokrije 20% potreb. 20% elektrike dobimo iz obnovljivih virov (20% procenov elektike je iz NUK, 30 iz termoelektraren, ostalih 10% pa so razne toplarne itd.)
Zdej pa v razmiselk, koliko jedrskih elektraren še rabimo.
Elektrika ni realen nadomestek nafti.
Zdej pa v razmiselk, koliko jedrskih elektraren še rabimo.
Elektrika ni realen nadomestek nafti.
[to sporočilo bo spremenil upirna, kadar bo to njemu pasalo]
Zgodovina sprememb…
- spremenil: upirna ()
WarpedGone ::
spomn se tega, ko boš naslednjič sanjal o vodiku, etanolu, biodizlu, oljni repici, koruzi, odpadnem olju iz McDonaldsa, metanu iz prašičjega gnoja, etc etc etc.
Elektrika ni vir energije, ampak oblika energije.
Bol se splača narest elektrarno na nafto in potem furat na elektriko, kot pa nafto kurit v milijon vozilih.
Elektrika ni vir energije, ampak oblika energije.
Bol se splača narest elektrarno na nafto in potem furat na elektriko, kot pa nafto kurit v milijon vozilih.
Zbogom in hvala za vse ribe
upirna ::
->Elektrika ni vir energije, ampak oblika energije.
Dobr, to je že res.
->Bol se splača narest elektrarno na nafto in potem furat na elektriko, kot pa nafto kurit v milijon vozilih.
Ok, zdej jst težko rečem. Vendar moraš upoštevati, da je treba pri elektriki izgraditi tudi omrežje in ga vzdrževati, česar pri nafti ni treba.
Dobr, to je že res.
->Bol se splača narest elektrarno na nafto in potem furat na elektriko, kot pa nafto kurit v milijon vozilih.
Ok, zdej jst težko rečem. Vendar moraš upoštevati, da je treba pri elektriki izgraditi tudi omrežje in ga vzdrževati, česar pri nafti ni treba.
[to sporočilo bo spremenil upirna, kadar bo to njemu pasalo]
WarpedGone ::
Moraš pa nafto v cisternah okol razvažat, kar tut ni zastonj in brez izgub. Pol so še zapleti s samo kvaliteto goriv. Recimo razna zaribanja mašin zaradi nečistoč v nafti etc. Takšne probleme ne upošteva nobena raziskava cene goriva, pa marsikoga močno udari po žepu.
Glavni profit elektrike je, da te ne briga več kako se pridobiva. Niti ne kje se pridobiva. Lahko jo kupuješ, če se ti da, si lahko postaviš lastno elektrarnico. Na sonce, veter, vodo, plin al pa na papir, kar ti pač paše. Na avtomobilu samem pa ti ni potrebno spremenit ničesar.
Odvisnost od velikih elektrarn bo počasi postala preživeta stvar. V prihodnosti bo bistveno več majhnih, družinskih elektrarn, ki bojo primarno pokrivale le svoje lastne potrebe. Morebitne presežke se bo prodajalo v omrežje, primanjkljaje pa kupovalo. Omrežje z mnogimi šibkimi ponori in viri je precej lažje vzdrževati, kot pa omrežje s parimi močnimi viri in mnogimi šibkimi ponori.
Glavni profit elektrike je, da te ne briga več kako se pridobiva. Niti ne kje se pridobiva. Lahko jo kupuješ, če se ti da, si lahko postaviš lastno elektrarnico. Na sonce, veter, vodo, plin al pa na papir, kar ti pač paše. Na avtomobilu samem pa ti ni potrebno spremenit ničesar.
Odvisnost od velikih elektrarn bo počasi postala preživeta stvar. V prihodnosti bo bistveno več majhnih, družinskih elektrarn, ki bojo primarno pokrivale le svoje lastne potrebe. Morebitne presežke se bo prodajalo v omrežje, primanjkljaje pa kupovalo. Omrežje z mnogimi šibkimi ponori in viri je precej lažje vzdrževati, kot pa omrežje s parimi močnimi viri in mnogimi šibkimi ponori.
Zbogom in hvala za vse ribe
Thomas ::
Da se ne bi govorilo, kako Thomas govori, da naftnega lobija ni.
Naftni lobi JE.
Vendar, če nekdo da jutri ven avto na nenaftni pogon, ki je konkurenčen ali presega bencinarje, se naftni lobi lahko samo slika ali ustreli v glavo.
Vendar dokler se to ne zgodi, bodo OPEC & Co. pač relativno pomemben faktor.
TAK je moj pogled, da ne bo nesporazumov.
Naftni lobi JE.
Vendar, če nekdo da jutri ven avto na nenaftni pogon, ki je konkurenčen ali presega bencinarje, se naftni lobi lahko samo slika ali ustreli v glavo.
Vendar dokler se to ne zgodi, bodo OPEC & Co. pač relativno pomemben faktor.
TAK je moj pogled, da ne bo nesporazumov.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
Vikking ::
Hmm... sedaj vsi kričijo: naftni, naftni, naftni lobiji... ko bodo vsa vozila smao še na elektriko, bodo pa vsi vpili: električni, električni, električni lobiji.
Itak bi se takoj naredile trošarine na elektriko, potem bi tudi recimo zelo pazu koliko časa boš na slo-tech forumu pisu kozlarije.
Uporaba vseh naprav ki potrebujejo štrom bo draga... tko da si 100% na koncu isto kot sedaj pri nafti, mogoč pri štromu še na slabšem, le čistejše okolje bi bilo, ampak ne pozabimo na akumulatorje, ter podobne shranjevalce energije.
Jst sem bolj za uporabo vseh virov, V mestnih središčih jasno čim bolj poskušati uvesti električna vozila, država naj se pobriga za vire goriva recimo z pridelavo oljne repice oz. spodbudo kmetov na tovrstni način kmetovanja.... za sabo potegne kar nekaj dobrih rešitev, tudi slabih, ampak kombinacija vseh virov je še najboljše.
Nekdo je pisal o električnem skuterju... vse lepo in prav za po mestu , a bi se odpelu s tem svojim skuterjem recimo iz Celja do MB-ja in nazaj v enem dnevu?
Ko ti bo crknu bo crknu za vedno, se ti ga ne bo splačalo popravljati to je edini keč teh elektro gadgetov. Če ti ribne mopedek, ga še vedno lohka prodaš, popraviš za majhen denar.
Itak bi se takoj naredile trošarine na elektriko, potem bi tudi recimo zelo pazu koliko časa boš na slo-tech forumu pisu kozlarije.
Uporaba vseh naprav ki potrebujejo štrom bo draga... tko da si 100% na koncu isto kot sedaj pri nafti, mogoč pri štromu še na slabšem, le čistejše okolje bi bilo, ampak ne pozabimo na akumulatorje, ter podobne shranjevalce energije.
Jst sem bolj za uporabo vseh virov, V mestnih središčih jasno čim bolj poskušati uvesti električna vozila, država naj se pobriga za vire goriva recimo z pridelavo oljne repice oz. spodbudo kmetov na tovrstni način kmetovanja.... za sabo potegne kar nekaj dobrih rešitev, tudi slabih, ampak kombinacija vseh virov je še najboljše.
Nekdo je pisal o električnem skuterju... vse lepo in prav za po mestu , a bi se odpelu s tem svojim skuterjem recimo iz Celja do MB-ja in nazaj v enem dnevu?
Ko ti bo crknu bo crknu za vedno, se ti ga ne bo splačalo popravljati to je edini keč teh elektro gadgetov. Če ti ribne mopedek, ga še vedno lohka prodaš, popraviš za majhen denar.
imagodei ::
Vikking@Itak bi se takoj naredile trošarine na elektriko, potem bi tudi recimo zelo pazu koliko časa boš na slo-tech forumu pisu kozlarije. Uporaba vseh naprav ki potrebujejo štrom bo draga... tko da si 100% na koncu isto kot sedaj pri nafti, mogoč pri štromu še na slabšem, le čistejše okolje bi bilo, ampak ne pozabimo na akumulatorje, ter podobne shranjevalce energije.
Non Sequitur. To se lahko zgodi, ker na trgu el. energije trenutno še ne vlada prava konkurenca in ker so elektrarne trenutno še bolj ali manj v državni lasti oz. cene štroma oblikuje država. Mimo tega pa lahko rečemo, da bo cena el. energije tako draga, kot so drage surovine in postopki za pridobivanje el. energije. Ko bo v prihodnosti tehnologija za izdelavo sončnih celic bistveno cenejša in se jih bo prodajalo v večjih količinah, bo cena sončnih celic padla toliko, da si boš lahko postavil svojo mini elektrarno na streho svoje bajte. Morda si bo kak kmet, ki ima zemljo na Krasu, omislil tudi par vetrnic in štrom pridobival iz vetra... Skratka, kot je povedal WarpedOne, ko boš imel svojo elektrarno, svoj štrom, boš lahko tudi akumulatorje polnil doma, poleg tega se ti pa ne bo treba bati, koliko časa boš na Slo-Techu pisal ali bral kozlarije.
Non Sequitur. To se lahko zgodi, ker na trgu el. energije trenutno še ne vlada prava konkurenca in ker so elektrarne trenutno še bolj ali manj v državni lasti oz. cene štroma oblikuje država. Mimo tega pa lahko rečemo, da bo cena el. energije tako draga, kot so drage surovine in postopki za pridobivanje el. energije. Ko bo v prihodnosti tehnologija za izdelavo sončnih celic bistveno cenejša in se jih bo prodajalo v večjih količinah, bo cena sončnih celic padla toliko, da si boš lahko postavil svojo mini elektrarno na streho svoje bajte. Morda si bo kak kmet, ki ima zemljo na Krasu, omislil tudi par vetrnic in štrom pridobival iz vetra... Skratka, kot je povedal WarpedOne, ko boš imel svojo elektrarno, svoj štrom, boš lahko tudi akumulatorje polnil doma, poleg tega se ti pa ne bo treba bati, koliko časa boš na Slo-Techu pisal ali bral kozlarije.
- Hoc est qui sumus -
edge540 ::
>>Nekdo je pisal o električnem skuterju... vse lepo in prav za po mestu , a bi se odpelu s tem svojim skuterjem recimo iz Celja do MB-ja in nazaj v enem dnevu?
Bodimo realni, koliko ljudi se z skuterji vozi iz CE v MB?
edit:typo
Bodimo realni, koliko ljudi se z skuterji vozi iz CE v MB?
edit:typo
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: edge540 ()
edge540 ::
rkasteli eno vprašanje. Kak se kaj baterija obnaša pri nizkih temperaturah? Si že preizkušal na kakšnih -10? Ker nazadnje ko sem mel telefon na smučanju pri -15 je polna baterija omagala po pol ure. Pomagalo je šele ko sem jo pritisnil na šalco vročega čaja
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Nizozemska se spogleduje s prepovedjo prodaje bencinskih in dizelskih avtomobilov (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 79225 (67920) | PredatorX |
» | In osmi dan je Audi ustvaril dizel iz vode in zraka (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 43740 (30533) | Spajky |
» | Zaloge nafte (strani: 1 2 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 11073 (7193) | Matev |
» | Vozilo na vodik (strani: 1 2 3 )Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 36481 (34606) | jest10 |
» | Tesla Motors - Avto, bolje rečeno "Športni avto" - Tesla Roadster (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 22141 (16203) | popster |