» »

Milijonska tožba za omogočanje piratiziranja

Milijonska tožba za omogočanje piratiziranja

Gamasutra - ESA, igračarski ekvivalent RIAA-e, je javno oznanila rezultat tožbe japonskega podjetja Sony proti francosko-kanadskemu podjetu Divineo. Tožba sloni na zloglasnem Digital Millenium Copyright Act (DMCA), ki v konkretnem primeru obsojencu prepoveduje prodajo t.i. modchipov in HD Loader-ja, programa ki omogoča zapis iger na trdi disk tudi iz neoriginalnih medijev (varnostnih kopij na primer).

Sodba, ki je stopila v veljavo 11.9., nalaga 3,750,200.00 ameriških dolarjev kazni kanadskemu podjetju Divineo. Prav tako pa je sodnica Claudia Wilken iz Kalofornijskega sodišča naložila kazen 5,791,400.00 ameriških dolarjev Divineotovi francoski izpostavi. Predstavnik ESA-e še dodaja, da je ta sodba pomembna ker "prikazuje ogromno škodo, ki jo igračarski industriji povzročajo izdelovalci modchipov in pisci zloglasnih programov ter hkrati jasno sporoča, da bo vsak poskus izmikanja zaščiti avtorsko zaščitenih vsebin, strogo kaznovan. "

Kar pa je ESA v svojem sporočilu pozabila omeniti je to, da obsojeni podjetji ne poslujeta v ZDA in zato omenjena sodba nima neposrednega vpliva na njuno finančno stanje. Ampak to so že detajli...

43 komentarjev

Blazz ::

''Kar pa je ESA v svojem sporočilu pozabila omeniti je to, da obsojeni podjetji ne poslujeta v ZDA in zato omenjena sodba nima neposrednega vpliva na njuno finančno stanje. Ampak to so že detajli... ''


OWNED! :))))

PaX_MaN ::

Hm, bi se jih dalo tožit nazaj, da je to tvoje avtorsko delo in mi nimajo kaj govort kje ga ne smem prodajat?
Pa naj dajo tisto "omogoča zapis iger na trdi disk tudi iz neoriginalnih medijev" v undocumented features, pa bo :D

CWIZO ::

A to pomeni, da jim v bistvu ni treba nič plačat al kako?
hancic.info
I can't uninstall it, there seems to be some kind of "Uninstall Shield"...

Hardstyle ::

Zakaj pa proizvajalci iger ne dajo poleg original ploščka še en plošček na katerem bi bila ista igra samo, da bi igrali z drugim ploščko da se originalni oz. tisti fancy izvod z slikicami gor nebi uničil. Ker če se mi uniči špil za 15k jih bek spravim!

poweroff ::

Ne, ni jim "treba" plačati. Samo če bo šel kakšen lastnik ali pa direktor tega podjetja na izlet v ZDA, ga bodo priprli. Pa svojih izdelokov v ZDA ne bodo mogli prodajati. Pa podružnice odpreti.

Sploh ni problema, ne...
sudo poweroff

WarpedGone ::

Tožili so firmo.

Če lastniki to firmo ukinejo, pravna oseba kot takšna preneha obstajat. Nato pa odprejo novo firmo ki od stare odkupi/podeduje/dobi v dar vso tehnologijo, a sodba velja tut za novo firmo?
Zbogom in hvala za vse ribe

simnov ::

pač nekateri se izgovarjajo na na varnosno koupijo :)) namesto če bi se ti medij uničil nesel v trgovino in bi ti novega dali zastonj

LedStorm+++ ::

Bi ti dali??? Vprašanje... Kupljenega ne vzamemo :P
Pingvin :-)

Blazz ::

warpedone

ce firma gre v stečaj in potem se z drugim kapitalom odpre novo, patent pa se ji recimo proda, potem to vec ne velja za novo firmo

neki podobnega je naredila LB in NLB

antonija ::

Tožili so firmo.

Ubistvu v novici manjka del kjer pise, da sta kazen dobila tud en kanadski drzavljan in en francoski drzavljan (sklepam da lastnika/direktorja). V originalni novici (gamasutra) je vse napisano.
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.

balocom ::

če so neumni, so pač neumni.
V svetu brez googla bi bil najbolj uporabljen ukaz v bash-u ukaz man

_n00b_ ::

da obsojeni podjetji ne poslujeta v ZDA
WTF? In so jim ameriskih zakonih dali xyz mio $ kazni? 8-O :O

Tu je podobno kot s thepiratebay.org; Saj jim americani (naj nebi - vsi vemo kaj je bilo) nc ne morjo ce majo oni serverje na svedskem, in ne krsijo nobenega svedskega zakona... Tako to podjetje ni z zda nic melo.

Nekdo tam cez luzo je resno bolan, pa se mal prevec si dovoli ;((

Pithlit ::

Kaj pa je narobe, če nekdo ščiti svoje interese kjer je to pač mogoče? Kjer DMCA velja so ga ti kandčani najebal... povsod drugje pa lahko nemoteno poslujejo. Glede na to, da je trg v ZDA kar precej velik, je to velika zmaga.

Koliko je vse skupaj glupo je pa druga zgodba. Kot vse ostalo tudi to ni le črno/belo. Dejstvo ostaja... "piratstvo" je potrebno zatreti. Seveda ob tem ne smemo omejevati svobode potrošnika - zveni kot znanstvena fantastika.

Mulariji je treba dopovedat da piratsvo ne prinaša nič dobrega, ampak vedno so bo našel kakšen nadebuden slo-techovec, ki bo trdil, da mora biti vse zastonj. Žalostno.
Life is as complicated as we make it...

TekO ::

A ni neka fora da zločin po nevem kok deset letih zastara, al kko je že to. A je za tožbo isto?
Ideas are bulletproof.

MrStein ::

Kje je originalna novica (oziroma link nanjo) ?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

c3p0 ::

A če uporabljam modchip, sem zdaj po novem pirat? Zanimiva povezava.
Xbox namreč ne uporabljam za nič druga kot XBMC, ki pa je povsem legalen produkt, a ga je brez čipa nemogoče uporabljat.

(Na Divineo pa piratskih igric ne prodajajo.)

Daedalus ::

Nadzor nad uporabljanjem produkta je ključna besedna zveza. Temle kljukcem bi pač najbolj pasalo, da z "nakupom" sploh ne bi bil lastnik nekega izdelka in kot takemu bi ti lahko nekdo na remote določal, kaj lahko/česar ne smeš početi s shiny novim xboxom. Seveda se vsako odstopanje od osnovnega paketa mastno plača. Če je nepooblaščeno - še tolko bolj. Tu nekje je namera - na najetih izdelkih predvajati najete vsebine. Ker samo tako bojo lahko gospodje Požrešni Založniki še naprej poslovali čimbolj nemoteno in jim ne bo raven holesterola v krvi bistveno padla. Pol bojo pa spet srečni.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

poweroff ::

WTF? In so jim ameriskih zakonih dali xyz mio $ kazni?
Ni tolk nenevadno. Tudi Slovenija je po naših zakonih ukrepala proti tujim spletnim stavnicam... 8-)
sudo poweroff

alsb ::

Slovenija je na svojem ozemlju ukrepala proti tujim spletnim stavnicam, ki delujejo pri nas. Lastne zakone pač lahko izvršuješ na svojem ozemlju.

Glede novice: zelo verjetno je, da imata Kanada in ZDA sistem priznavanja in izvršitve tuih, pravnomočnih sodnih odločb. Pod določenimi pogoji seveda. Slovenija ga ima.

SasoS ::

stavnice delujejo točno toliko na našem ozemlju kot amazon ki ti po pošti pošlje knjigo ali pa tile ki delajo mod čipe.

Daedalus ::

Slovenija je na svojem ozemlju ukrepala proti tujim spletnim stavnicam, ki delujejo pri nas. Lastne zakone pač lahko izvršuješ na svojem ozemlju.

Ma nemoj:\
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

Gavran ::

Omogočanje piratiziranja je torej kaznivo, omogočanje ubijanja (proizvodnja in prodaja orožja) pa je dovoljeno...
Enkrat sem že zapisal: s svojo lastnino (pa četudi piše gor Playstation) bom delal kot meni paše - po potrebi tudi razbil na glavi tistega ki mi bo dokazeval da s svojo lastnino ne smem prosto razpolagati (čitaj vgraditi modchip). V Ameriki lahko ustreliš tistega ki krši tvojo lastnino (zemljišče). Me zanima če bi lahko tak zakon uveljavil proti tem idiotom.

alsb ::

stavnice delujejo točno toliko na našem ozemlju kot amazon ki ti po pošti pošlje knjigo ali pa tile ki delajo mod čipe.


Ja, in tud njim se lahko to prepove, če bi blo v nasprotju z zakonom.

Zgoj za razumevanje: ne govorim o pravilnosti odločitve, temveč o pravnih možnostih, da po lastnih zakonih ukrepaš proti ponudniku storitev iz tretje države. Kar je eden od elementov, ki tule povzroča začudenje.

Ziga Dolhar ::

> Ameriki lahko ustreliš tistega ki krši tvojo lastnino (zemljišče).

Ma ja, to bo.
https://dolhar.si/

Matrin ::

Ziga, ne misli da v Ameriki to ni možno. Se pač obravnava kot samoobramba. Pri njih pride na sodiščih vse skoz.

Pithlit ::

Enkrat sem že zapisal: s svojo lastnino (pa četudi piše gor Playstation) bom delal kot meni paše - po potrebi tudi razbil na glavi tistega ki mi bo dokazeval da s svojo lastnino ne smem prosto razpolagati (čitaj vgraditi modchip).


Noben ti tega ne preprečuje (še). Problem je v tem, da nekateri (ogromna večina) mislijo, da z nakupom medija, postanejo lastniki tudi njegove vsebine. Kar je zmotno. Problem je pa v tem, da lastniki te vsebine, le-te ne morejo ustrezno zaščititi, saj jim to onemogoča ravno ta modchip. Torej poiščejo najlažjo pot in tožijo proizvajalca čipov. Problem pa ostaja v mentaliteti potrošnikov, ki jr resnici na ljubo, povsem na psu.

Ponovno: dokler se ta mentaliteta ne spremeni, bomo priče vedno bolj "glupim" poizkusom zajezitve pojava piratstva. Vključno z vedno bolj ostrimi omejitvami do uporabnika, tako s strani proizvajalcev (razni DRM in TC) kot s strani države (zakoni). Da parafraziram - če ne bi bilo piratstva... se nam ne bi bilo treba bati TC.

Pa da ne bi kdo mislil da polagam krivdo na uporabnike... Proizvajalci bi morali poskrbeti za učinkovite zaščite. Vem, ni lahko...
Life is as complicated as we make it...

Nejc Pintar ::

@Pithlit: Z nakupom igre pravzaprav postaneš lastnik vsebine. Po tvoji logiki torej ne smem igrati igre čeprav sem kupil original. Lahko si kvečjemu CD/DVD podajam iz roke v roko.

Modchip se ne uporablja le za piratiziranje. Z vgradnjo modchipa se tudi odpoveš garanciji, torej...
Lahko je biti prvi, če si edini!

Pithlit ::

Nejc: vsebino ti najameš. Z njo ne smeš početi karkoli. Lahko jo uporabljaš, ne smeš je spreminjat ali razmnoževat brez privoljenja lastnika.

In ne, modchipi se ne uporabljajo le za pirateriziranje. Večinoma pa. In kaj je za neko firmo lažje? Prepovedat čipe ali vložiti ogromno denarja in časa v razvoj neke zaščite, in jo bo nekdo kmalu zaobšel?

Da ne bo pomote, ne branim tožnikov. Vendar pa mislim, da se za nastalo situacijo, lahko zahvalimo izkjučno piratom (kar sem že parkrat povedal, pa se vsi obešate na to kako čipi niso le za piratstvo). Največi izgubarji tu smo pošteni uporabniki.

P.S. to, da se odpoveš garanciji, ni nobeno jamstvo oz. kazen. Znano je da proizvajalci konzol služijo predvsem s prodajo iger. Ti torej kupiš konzolo, ki ti jo sponzorira proizvajalec, in potem vgradiš modchip, ki ti omoča, da temu proizvajalcu odžiraš nadaljni zaslužek od prodaje iger. Proizvajalec torej svojega "sponzorskega" denarja nikoli ne dobi nazaj. In najhuje pri tej zgodbi je, da se velikanski večini to zdi povsem POŠTENO!

No, pa še nekaj. Taisti zajedalci so krivi zato, da proizvajalec modchipov nosi posledice njihovih nepoštenih dejanj. Dajte malo razmišljat v tej smeri. Ne pa, da so velike firme apriori krivci za vse slabo. Bo šlo?
Life is as complicated as we make it...

Poldi112 ::

V bistvu ne bo šlo. Delno imaš prav, ampak samo delno. Dokler mod chip in moddanje škatle ni ilegalno je vse ok. Če ima Sony zaradi tega izgubo, who cares. Naj pa prodaja po tržni ceni. Isto kot drugje. Recimo mobitel. Zaklene mi ga na ponudnika. Jaz podpišem aneks. Kaj potem delam z mobitelom? Grem na simobil. Zakaj ne? Firma dela tisto kar se splača njej, potrošnik pa tisto kar se splača njemu.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

Daedalus ::

P.S. to, da se odpoveš garanciji, ni nobeno jamstvo oz. kazen. Znano je da proizvajalci konzol služijo predvsem s prodajo iger. Ti torej kupiš konzolo, ki ti jo sponzorira proizvajalec, in potem vgradiš modchip, ki ti omoča, da temu proizvajalcu odžiraš nadaljni zaslužek od prodaje iger.

Nisem jim jaz kriv, če mi hočejo subvencionirat nakup konzole. Jo pa naj prodajajo po tržni ceni, če se pa lih hočejo it dumping, pa naj sprejmejo tveganje na drugi strani. Da prodaja iger mogoče ne bo pokrila dumping luknje iz prodaje hardvera. In ne, ni pošteno, da se hw modificira, nato pa gor poganja ukradene igre.

Samo, neumno je pa tožit izdelovalca kosa, ki omogoča modificiranje s predpostavko, da je kriv za piratiziranje. Ker pač ni. Naše ljube firme se pač na napačnem koncu lotevajo problema. Naj bo konzola malo dražja, pa špili ene pol cenejši, pol se pa čudi in glej, kaj se bo zgodilo s prodajo le-teh (konzole se bojo še vedno krasno prodajale, špili pa precej bolj krasno, kot sedaj). Monopolnih ekstraprofitov pa ob odiralskih cenah naj ne pričakujejo.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

Pithlit ::

Še vedno nočete videti kje tiči zajec... Sony-ju in ostalim ne preostane drugega kot da počnejo te neumnosti.

Daedalus: odiralske cene gor ali dol. Več kot je piratov in večje kot so izgube teh podjetij... večje in bolj extremne bodo tožbe.

Poldi112: Sony nima izgube zaradi subvencioniranih konzol. Ampak zato, ker ljudje presnemavajo igre in jih poganjajo na zmodanih konzolah. Če konzol ne bi subvencioniral be bile izgube sicer za malenkost manjše, ampak še vedno velike.

Dejte BRAT moje poste pa mal razmislit zraven. Da mi ne bo treba nekih znanstvenih razprav pisat. Vsakemu kolikor toliko normalnemu človeku mora bit jasno kje je napaka v tem sistemu... Naprej pa v tej temi ne bom odgovarjal, ker očitno nima smisla.
Life is as complicated as we make it...

Matrin ::

Ta je pa zlata vredna.
normalnemu človeku mora bit jasno kje je napaka v tem sistemu
:D :D :D

Vsaka medalja ima dve strani. Res da je piratstvo nezakonito in vsekakor je nepošteno. Ampak po drugi strani pa so nepoštene tudi cene samih iger. Res da reklamiranje stane, da je založništvo lahko riskanten posel, vendar ko jaz kupim igro nočem zraven plačati še za tečne reklame in dnarja-lačne založnike. Cene bi se lahko kamot spustile, reklam se res ne potrebuje toliko (dovolj je revij o igrah kjer so dobri opisi = reklamiranje). Stroški izdfelave ploščkov pa se tako in tako eksponentno bližako ničli.

Pithlit ::

Ok... še zadnjič... ker se mi pač smejiš v glavo...

Naredim igro, prodam eno kopijo, iz te kopije nastaneta dve piratski. Če sem pač firma, je jasno, da je treba imet več denarja, če hočem manj piratskih kopij. Torej je treba ceno igre dvignit.

Seveda pa to v glavi večine ljudi zveni zlobno in pohlepno. Cene pa se dvigujejo ne le zaradi razvoja, ampak je s cenami, ki jih pošteni ljudje plačujejo, pokrivati izgube zaradi nekaterih drugih ljudi. Ta strošek pa je vsaj tako velik kot sam razvoj iger.

Je izjava še vedno vredna toliko zlata?

(ne pravim, da bodo igre cenejše, če piratov kar naenkrat ne bo več. Mislim pa, da bi bile igre sedaj cenejše, če piratov sploh ne bi bilo. In ponovno... dejte mal razmišljat namesto slepo obtoževat vse velike da samo kradejo...) Popolnoma pa mi je v tej debati jasno naslednje - od slo-tech populacije, je zelo majhen odstotek takih, ki vsaj približno lahko zaobjamejo širšo sliko problema, katerega simptom je ta tožba.

Vsaka medalja ima dve strani. Res da je piratstvo nezakonito in vsekakor je nepošteno. Ampak po drugi strani pa so nepoštene tudi cene samih iger.


To ti seveda daje vso pravico igro ukrasti? Če se ti zdi cena pretirana in nepoštena, potem igre ne kupuj. Ne pa da jo ukradeš. Tudi cena bencina je pretirana in nepoštena... ali zato ti 90% tankov ne plačaš? Cena iger (in vsega ostalega) se bo spustila le če se bodo le-te bojkotirale (zavoljo cene). Seveda se bo našel še kdo, ki bo gnojil z nizkim življenjskim standardom od ameriškega... če si nečesa ne moreš privoščiti, to še ne pomeni da si to lahko prisvojiš. Lastnik proizvoda (bilokaterega) ima vso pravico ta proizvod prodajati po ceni, ki jo sam določi.
Life is as complicated as we make it...

Daedalus ::

Mislim pa, da bi bile igre sedaj cenejše, če piratov sploh ne bi bilo.

Hudičevo pogumna trditev. Pomoje pa bi bla cena ista, če ne celo višja. Ker enostavno ne bi bilo ničesar, kar bi s svojo zastonjskostjo mogoče celo preprečevalo navijanje cen do onemoglosti. Konec koncev - kaj bi založniku ob vedenju, da ni možno narediti kopije preprečevalo navijanje cene originala do nebes? Umetnega dvigovanja cene ob umetno ustvarjeni nezadostni ponudbi, podprti z gromozanskim obsegom oglaševanja?

Naredim igro, prodam eno kopijo, iz te kopije nastaneta dve piratski. Če sem pač firma, je jasno, da je treba imet več denarja, če hočem manj piratskih kopij. Torej je treba ceno igre dvignit.

Ehm, spet - pogumno sklepanje. Zakaj? Ja, kje pa piše, da bi v primeru neobstoja piratske kopije firma dejansko prodala dva originala? Folk si omisli piratski špil lih zato, ker je zastonj, ne zato, ker bi ga meli resn namen nabavit. Tak da za lep procent piratske robe vela, da tud če ne bi obstajala, se originali ne bi prodali. Valda je pa za namene založnikov bolj primerno prikazat vsako spiratizirano kopijo kot izgubo, čeprav to niti od daleč ne drži vode.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

Jumping Jack ::

Pithlit:
Cena iger (in vsega ostalega) se bo spustila le če se bodo le-te bojkotirale (zavoljo cene).

Kaj pa je piratstvo drugega kot bojkotiranje nakupa zavoljo previsoke cene? Če tvoja predpostavka drži, potem očitno prodajo še preveč originalov, da bi bili pripravljeni spustiti ceno. Ampak mislim, da tvoja predpostavka ne drži. Obstaja namreč precej iger, ki so se prodajale v milijonih, pa se zaradi tega še nobeni ni spustila cena (da o raznih Oknih in Pisarnah ne govorim). Založniškim podjetjem in njihovim delničarjem pač denarja nikoli ni dovolj. Če zaslužijo tisoče dolarjev, se jim toži po milijonih. Če zaslužijo milijone, se jim toži po milijardah. In tudi če zaslužijo milijarde, so še vedno oni tisti reveži, ki jim pripada več, pa jim hudobni pirati trgajo od ust.

Ja, piratiziranje ni pošteno, ampak tudi založniške firme niso nič bolj poštene, saj ne delajo drugega, kot da se z vsemi sredstvi (legalnimi, pol-legalnimi in nelegalnimi) trudijo izpulit čim več denarja s čim manj "nepotrebnimi stroški", kot so kazni in plače razvijalcev. Pirati vsaj nikomur direktno nič ne izpulijo.

Tržna ekonomija narekuje, da moraš izdelek prodajati po ceni, ki je za trg sprejemljiva. Če s tem nisi sposoben ustvariti dobička, potem se ne lotevaj posla. Ti kekci pa pričakujejo (oz. celo zahtevajo), da se njihovi artikli MORAJO prodajat, in to po ceni, ki so si jo oni zamislili. In če se ne prodaja, je to krivica, krivi pa so vsi razen njih. Tako razmišljanje ne sodi v tržno, ampak v plansko gospodastvo. In te isti ljudje so se tako bali komunizma, čeprav je bil ravno njim pisan na kožo... :D

EDIT: Ni res, da se počutijo ogoljufane, če se njihova roba ne prodaja. Oni se V VSAKEM PRIMERU počutijo ogoljufane. In se mi prav nič ne smilijo.

Zgodovina sprememb…

Pithlit ::

Saj sem rekel da nima smisla sploh debatirat ker ne znate brat...

Bojkotirat pomeni to da ti igre ne kupiš, niti je ne ukradeš. ali si sposodiš, ali jo igraš pri frendu. Če se nek produkt krade.... ponavadi pomeni da je popularen (ne nujno dober...)

in še enkrat NE ZAGOVARJAM POČETJA ZALOŽNIKOV. Bo tokrat dovolj na veliko in debelo? Jih pa popolnoma razumem. Ponovno: Oni kako drugače sploh ne morejo ravnati. Zakaj? Zato ker se bo vedno našel lolek ki bo hotel _tisto_ imeti zastonj.

Neverjetno pri tej naši debati pa je to - jaz vaju popolnoma razumem. Se načeloma celo strinjam z vama. Ampak vidva ne moreta zastopit kako lahko jaz razmišljam pod drugačnim kotom. Dejte se mal postavit v njihove škornje... pa od tm pogledat situacijo. Sej znata.

Se pa očitno vsi strinjamo da je piratsvo "the root of evil" in ne korporacije. Ali ne?
Life is as complicated as we make it...

Jumping Jack ::

Bojkotirat pomeni to da ti igre ne kupiš, niti je ne ukradeš. ali si sposodiš, ali jo igraš pri frendu. Če se nek produkt krade.... ponavadi pomeni da je popularen
Narobe razmišljaš. Če se njihove igre ne bi kupovale niti kradle, bi to pomenilo, da so zanič in da morajo narediti boljše. Če se ne kupujejo, kradejo pa, pa to pomeni, da so špili v redu, samo cena je previsoka. Drugače povedano, igra mora imeti ceno, primerno svoji kvaliteti. Zgodovina je pokazala, da se res dobre igre brez težav prodajajo po trenutnih cenah, in da se prodajo v popolnoma zadostnih količinah (založniki se seveda kljub temu pritožijejo, da bi morali pokasirati več). Slabše igre bi se morale prodajati po nižjih cenah, pa bi šle tudi v promet. OK, vedno bodo ljudje, ki ne bodo hoteli NIČ plačat za noben softver. Ampak tudi na drugi strani bo vedno dovolj ljudi, ki se bodo VEDNO pritoževali, kako so ogoljufani, pa čeprav so si pravkar v žep zbasali milijon. In za take bi rekel, da je piratstvo nekakšna "božja kazen".

Se pa očitno vsi strinjamo da je piratsvo "the root of evil" in ne korporacije. Ali ne?
Jaz ne bi rekel. Predvsem ni tako črno-belo. Če človek nima za kruh, ga bo ukradel. V revnih predelih in državah se to dogaja več, v bogatih pa manj. Pa zaradi tega ne moreš reči, da so revni ljudje manj pošteni ali bolj "evil" od bogatih. Gre za popolnoma naravno prilagajanje razmeram. In ko se človek navadi krast, bo verjetno kradel tudi kasneje, čeprav mu ne bi bilo treba. In ravno to je to, kar piratstvo žene naprej - dobršen del sveta je od nekdaj navajen piratizirati, in to zavest je zelo težko spremeniti (bosta minili še ena ali dve generaciji, preden se bo to zares spremenilo).

OK, če se vrnem k vprašanju, kdo je tu "the root". Formalno gledano vsekakor pirati, ampak kot sem rekel, tu gre za naravno vedenje ljudi. Moje mnenje je, da so predvsem založniki tisti, ki bi morali biti pametnejši, ne pa da rinejo z glavo skozi zid. Oni so tisti, ki bi se morali prilagoditi ekonomskim, sociološkim in fizikalnim zakonom, ne pa jih poskušati spremenit. Ker spremeniti način prodaje in cenovno politiko je bistveno lažje kot spremeniti miselnost polovice sveta. To, da oni samo vztrajajo pri svojem, je predvsem pljuvanje v njihovo lastno skledo. In s tem tudi prav nič ne prispevajo k izboljšanju zavesti ljudi.

"Če sem do včeraj vse igre igral zastonj, zakaj bi danes za eno plačal 5-10% mesečne plače (ali celo žepnino)? Ne bom in pika. In niti slabe vesti nimam pri tem. Če bi igra stala 3 jurje, bi imel vsaj slabo vest, ker bi si jo dejansko lahko privoščil, ampak mi navada in škrtost še ne da... Čez čas bom kupil nek špil na razprodaji za jurja in pol in pri tem imel blazno dober občutek, da nečesa nisem spiratiziral. In sčasoma bom pripravljen plačat tudi kaj več." Nekako tako bi lahko nek posameznik izvedel prehod "od pirata k poštenjaku". Ampak nič ni videti, da bi bili založniki pripravljeni omogočiti prvi korak. Cenovna politika iger je tako toga, da človek kar ne more verjet. Zakaj je nek kos hardvera, ki je na začetku zelo drag, kasneje lahko napol zastonj, igre pa ne? Zakaj pri hardveru lahko obstaja ogromno različnih cenovnih razredov, med katerimi je lahko razlika v ceni tudi do 100x, pri igrah pa to ne gre? Po moje samo zato, ker proizvajalci hardvera nimajo večnega grešnega kozla, kamor bi valili krivdo za neuspeh, založniki softvera pa ga imajo. In ker je lažje ves čas valiti krivdo na druge, kot pa priznat svoje napake in se spametovat.

Založniki imajo dovolj možnosti in sredstev, da bi situacijo postopno spremenili na bolje, a žal rešujejo problem na popolnoma napačen način. Vidijo, da se ne prodaja, in potem še dvignejo ceno, namesto da bi jo spustili. Tržna ekonomija, kaj je že to? In raje vlagajo denar v tožbe in razne zaščite, ki onemogočajo pošteno uporabo, kot da bi spustili cene. Ugajanje kupcem, kaj je že to? Kateri kupec bo imel sočutje do firme, ki je tako očitno nastrojna proti njim?

P.S.: Pa sori, ker vlečem debato naprej, ko se tebi ne da več ;) Nič osebnega, samo sem prišel malo kasneje in še nisem povedal svojega :)

Zgodovina sprememb…

Matrin ::

Nakup originala ima kup prednosti pred piratsko verzijo, ki jo potegneš z neta. Res da je software identičen, vendar pa pri nakupu dobiš igro na kvalitetnem natisnjenem ploščku (najbolj na živce mi gre, ko dobiš zraven kakega hardware-a zapečen CD), dobiš lepo škatlco, knjižico,... Vendar 10k je vreden samo zelo dober špil, ki ga lahko igraš več kot enkrat. Večina današnjih špilov je za enkratno uporabo. Preigraš pa je konec (razen mogoče če ima net-multiplayer). Takšna igra je vredna kvečemu 3k.

Kdo je root of evil? Tu ni izvora zla. Imaš samo dve zlobni strani, ki sta druga od drue neodvisni (oderuštvo in kraja), vmes pa smo ujeti navadni smrtniki, ki nobene resnično ne razumemo dovolj, zato se pač zatečemo k eni strani in jo zagovarjamo.

Razumem kaj hočeš povedati in spoštujem tvoje osebno mnenje, vendar pa se z njim ne morem strinjati. Na žalost sma na različnih straneh.:)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Matrin ()

kriko1 ::

Nakup originala ima kup prednosti pred piratsko verzijo, ki jo potegneš z neta. Res da je software identičen, vendar pa pri nakupu dobiš igro na kvalitetnem natisnjenem ploščku (najbolj na živce mi gre, ko dobiš zraven kakega hardware-a zapečen CD), dobiš lepo škatlco, knjižico,..

Errmmm, nazadnje sem kupil hl2. Knjižice? Karton na katerem je sprintana registracijska. Še kaka prednost? Aja, s tistim steamom se moraš drkat namesto da namestiš in takoj igraš.

Gavran ::

@ Pithlit: novica je o HARDVERU (modchipu in vgradnji v neko škatlo). Piratiziranje ni point mojega posta, point je v omejitvi razpolaganja z lastnino ki sem jo kupil, predpis pa me kriminalizira PREDEN sem piratiziral igro. Pri vsem tem me za poslovno politiko Sonyja koli burac - zaradi mene jih lahko podarjajo in upajo na veliko prodajo iger ali pa hočejo za kos 100000 $, pa ne bo nihče piratiziral iger. Še enkrat, problem (zame) je v omejevanju moje svobode razpolaganja z legalno kupljeno lastnino. Seveda pa je zanimiva tudi sposobnost ameriškega sodišča da obsodi na visoko kazen podjetje ki sploh ne spada pod ameriško jurisdikcijo - razumel bi, da bi prepovedali prodajo modchipa v ZDA, tole je pa višek idiotizma.

antonija ::

@Ziga Dolhar: V USA imajo veljaven t.i. Shoot first law, ki ti dovoljuje uporabo deadly force-a brez Duty to retreat-a.

Po sprejetju na Floridi se je zanj "odlocilo" se najmanj 15 zveznih drzav. Na istem linku je opisan tudi primer tega zakona v praksi ("Jason Rosenbloom was shot twice during a dispute over how many garbage bags Mr. Rosenbloom had put out. The shooter was not arrested."):\
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.

Ziga Dolhar ::

antonija:

"Shoot first laws" kot razširitev pogojev, ki so potrebni za upravičenje silobrana (ali skrajne sile) so še vedno omejeni na zahtevo po [sicer res skoraj putativni] nevarnosti za osebo.

Nikakor pa se ta razširitev ne razteza na branjenje lastnine (real property) pred trespasserji. Zgolj da nekdo "krši tvojo lastnino" ne zadošča, saj sploh ne gre nujno za silobran ( šolski primer, ki takisto ponazori, kdaj ne gre za silobran)
https://dolhar.si/

antonija ::

On October 1, 2005, Florida became a more dangerous place. That's when the Shoot First Law goes into effect, giving the people of Florida the right to use deadly force as a first resort when they feel threatened, even in a public place.

To pomeni da se vsak sam odloci kdaj se pocuti orgozenega in takrat mirno uporabi deadly force. Po sprejetju tega zakona je stevilo strelnih ran in z njimi povezanih smrti naraslo, povecal pa se je tudi odstotek morilcev ki dbivajo nizje kazni ker "se pocutijo ogrozene".

Ta zakon v USA (v dolocenih zveznih drzavah) velja in daje posamezniku pravico da po lastni presoji ubije osebo, za katero je presodil da ga ogroza. Po tem zakonu so oprostili ze nekaj ljudi ki so druge ustrelili v hrbet, kar cloveku nekako daje misliti kako so jih lahko ogrozali...:\

Seveda lahko temu reces tudi "razširitev pogojev, ki so potrebni za upravičenje silobrana", ampak to pali samo v parlamentu in na TV, pri mislecem cloveku pac ne.
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Raketo Antares ob izstrelitvi razneslo (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
5022612 (20359) 7982884e
»

Nova revizija Wii-ja bo zatrla čipe

Oddelek: Novice / Konzole
185200 (4163) BaToCarx
»

Milijonska tožba za omogočanje piratiziranja

Oddelek: Novice / Avtorsko pravo
434388 (2350) antonija
»

FairUse4WM ponovno udaril

Oddelek: Novice / Avtorsko pravo
224282 (2816) kriko1
»

Prvič izmerjen učinek umetne (inducirane) gravitacije! (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
5514349 (10798) Thomas

Več podobnih tem