Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
gensi ::
Še en zanimiv elektro avto: http://www.autoblog.com/2013/11/21/gord... .
Ko bodo začele EV cene upadati, bodo postali zaresna alternativa.
Ko bodo začele EV cene upadati, bodo postali zaresna alternativa.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
jebiveter2 ::
Ste vedeli, da se naši npr. mobiji filajo le s kakimi slabimi 10 procenti dejanskega iskoristka pretvorbe energije od izvora?
To je 90% več kakor je potrebno.
ICE ima precej manjši izkoristek kot gorivne celice
Ne, nima.
Skupaj z vplivi na okolje.
O kakšnem vplivu na okolje vi to sanjate ?
Sej ga ni. Mi smo še vedno živi in prav dobro nam gre.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Pro_moted ::
jebiveter2 je izjavil:
Ste vedeli, da se naši npr. mobiji filajo le s kakimi slabimi 10 procenti dejanskega iskoristka pretvorbe energije od izvora?
To je 90% več kakor je potrebno.
ICE ima precej manjši izkoristek kot gorivne celice
Ne, nima.
Skupaj z vplivi na okolje.
O kakšnem vplivu na okolje vi to sanjate ?
Sej ga ni. Mi smo še vedno živi in prav dobro nam gre.
Potem pa ni potrebe da kaj spreminjamo.Če je tako.
AMD FX8120;GB 990FXA-UD3
FirePro V4900 ;Corsair Vengance 16Gb
XFX 650W;Corsair Force GT, Asus Xonar DGX
FirePro V4900 ;Corsair Vengance 16Gb
XFX 650W;Corsair Force GT, Asus Xonar DGX
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
PrimozR ::
Tak prototip bo pa izdeloval kdo? IMO vodik pride v poštev samo za določene primere (letala, morda tovorni promet) ter še to samo v primeru, ko bomo imeli (čiste) elektrike preveč. Torej s fuzijo.Vodik nima nobenega smisla, že zaradi težavnosti shranjevanja. Če bomo že imeli velike količine poceni elektrike na voljo, se bo veliko bolj splačalo kuhati npr. metanol, ki se ga lepo shranjuje v navadnih tankih kot bencin ali kerozin (za tovorni, ladijski in letalski promet).
Za manjše razdalje in osebni promet pa pač filanje baterij.
Nedvomno. Ampak zagovornike vodika je pač treba na realna tla spustiti počasi, sicer si bodo polomili noge ;)
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
PrimozR ::
Tak prototip bo pa izdeloval kdo? IMO vodik pride v poštev samo za določene primere (letala, morda tovorni promet) ter še to samo v primeru, ko bomo imeli (čiste) elektrike preveč. Torej s fuzijo.Vodik nima nobenega smisla, že zaradi težavnosti shranjevanja. Če bomo že imeli velike količine poceni elektrike na voljo, se bo veliko bolj splačalo kuhati npr. metanol, ki se ga lepo shranjuje v navadnih tankih kot bencin ali kerozin (za tovorni, ladijski in letalski promet).
Za manjše razdalje in osebni promet pa pač filanje baterij.
Vodik da nima prihodnosti? Bedarija, pa saj se najbrž hecaš! Najbolj razširjen element vesolja, pa vsaj tretji po pogostnosti na našem planetu, tisti z npr. največjo znano toplotno kapaciteto, izredno visoko potencialno /energetsko vrednostjo, osnova vseh "bodočih" fuzijskih elektrarn, pa že sedaj najbolj pogosto gorivo gorivnih celic?
Ok, res je, da je trenutno še problem uspešnega (in cenenega shranjevanja), to je trenutno resda GLAVNA OVIRA. Kar pa bo definitivno lažje odpravit, kot izumit še ne vem kakšno izboljšavo na znanih tehnologijah baterij.
Dejstvo, da se zadnja leta "dogaja" predvsem na področju baterij (vsaj kar se tiče širše javnosti), ne pomeni, da je vodik odpisan. Še zdaleč ne.
Teoretična energijska meja vrednosti vodika s pretvorbo v elektriko je še zelo, zelo daleč, medtem ko je sicer sama kemična vrednost (skladiščenje energije s "polnenjem") precej, precej nižja. Še vedno živimo torej v obdobju iskanja najboljše tehnologije. Vse je še v igri.
In, ne, večino vodika pridelujemo na razne bistveno bolj ekonomične načine, le manjši del z elektrolizo vode. Celoten ciklus predelave lahko seže prek 90%, z uporabo "odpada" (kogeneracija npr. toplota) pa celo višje... Vsaj administrativno.
LP
Ja, najbolj pogost element. Vezan povsod, razen v jedrih zvezd. Kjer se raztaplja en z drugim v helij. Kar se bo pravzaprav dogajalo tudi v fuzijskih elektrarnah, torej ti vsa kemija, osnovana na vezeh in njihovih energijah (s kisikom recimo) odpade.
Bo lažje? A bodo vodikovi atomi kar naenkrat z razvojem postali tako veliki, da ne bodo mezeli skozi praktično vsak material? Al kaj... Ker AFAIK je ravno to problem, poleg energijske gostote, ki je nična, če nimaš par 100 barov (kar je tudi zelo fun, ko moraš izdelati kanister) oz. zadeve ohlajene pod vrelišče (kar je pa spet fun z vidika izolacije takšne posode).
Ne pravim da je vodik odpisan. Sam neke hude smiselnosti pa IMO nima... Tako kot ICE ne, kar v bistvu rečem stežka, glede na to, kakšen petrolhead sem. Ampak pač, takšna je realnost, treba bo začeti gledati na CO2 izpuste in določene užitke prepustiti premožnim (tako kot se samo redki dandanes naokrog vozijo s parnimi lokomotivami, kar počnejo iz čistega užitka).
Tesla Motors CEO Elon Musk went on record awhile back saying that fuel cell vehicles are "bullshit."
Who Needs Fuel Cells When EVs Already Exist?
Nissan CEO Carlos Ghosn echoes that statement, but of course he doesn't use that word.
Instead, Ghosn says that, while automakers (mostly Toyota and Honda) continue to show off fuel cell concept vehicles, those vehicles have no chance of becoming a production reality until at least the end of the decade.
Ah ja, wunder kids... FC da je bullshit? No, počakajmo še par let.. Pa se bo videlo.
Možakar je briljanten, ni kaj. Ampak. Če le pogledam njegov zadnji projekt (Hyperloop), se mi pa kar kozla.
Pa saj ima najbrž kakšne svetovalce in pomočnike? Kako, da je s pompom obelodanil načrte (kot svoje!) za nekaj, kar se pojavlja kot ideja (in je princip patentiran) že vse od leta 1880?
A človk ne pozna nič tehnične zgodovine?
Očitno ne.
Torej, po njegovem je FC tehnologija BS.
Najbrž bo treba to sporočit vsaj NASI, ker je ta princip sicer okostje energetike njihovih vesoljskih igračk..
Ja, dejmo primerjat avtomobile in vesoljska plovila pri načinu pogona. Ker kilogram sploh ne stane nekih 10.000 USD, da ga spraviš v vesolje... Obenem poraba elementov olajša plovilo, kar naredi povratek v atmosfero enostavnejši (potrebuješ manjše toplotne ščite, ker so energije pri vstopu manjše). Tukaj ti vodik pride prav, ker itak s seboj potrebuješ kisik za dihanje, iz gorivne celice pa dobivaš vodo, ki jo, glej ga zlomka, spet potrebuješ. Torej je vse skupaj bolj smiselno, kot gorivne celice. Sicer pa v precej primerih ne potrebuješ ne baterij (oz. nekaj malega), ne gorivnih celic, ker se napajaš iz sonca. Ker je to bistveno cenejše in lažje, kot karkoli drugega.
-valvoline- je izjavil:
Tak prototip bo pa izdeloval kdo? IMO vodik pride v poštev samo za določene primere (letala, morda tovorni promet) ter še to samo v primeru, ko bomo imeli (čiste) elektrike preveč. Torej s fuzijo.Vodik nima nobenega smisla, že zaradi težavnosti shranjevanja. Če bomo že imeli velike količine poceni elektrike na voljo, se bo veliko bolj splačalo kuhati npr. metanol, ki se ga lepo shranjuje v navadnih tankih kot bencin ali kerozin (za tovorni, ladijski in letalski promet).
Za manjše razdalje in osebni promet pa pač filanje baterij.
Iz česa pa se bo proizvajal metanol? Kej boš dobil tolk organskega materijala? Vodik je že zdaj konkurenčen in je bistveno cenejši k naftni derivati. Ne vem sicer kolk je energijska gostota za 1l vodika vs 1l benzina. V ZDA ce se ne motim je galon vodika pol cenejši k galon benza. Se pravi pr nas bi biv 3x cenejši če upoštevamo še nabite trošarine na goriva.
Saj ne da se gensko moificira alge, ki bi namesto sladkorja izpljuvale alkohol, metanol ali pa kar približek dizla. Obenem se razvija mikrobe (al spet alge), ki bi razgrajevale celulozo in iz tega delale alkohol - danes je problem etanola kot pogonskega goriva v tem, da se ga prideluje iz sladkorja, torej iz (pšeničnega, koruznega) zrnja, s čimer se odžira hrano za ljudi in živali.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PrimozR ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
PrimozR ::
-valvoline- je izjavil:
Bo prišel čas k boš mel opcijo nafta = 5e za liter, vodik = 1e za liter, dizel vozilo cenovno = vozilo na FC, EV bo pa 3x dražji(brez davčnih olajšav in subvencij). Kaj boš izbral?
-valvoline- je izjavil:
Iz česa pa se bo proizvajal metanol? Kej boš dobil tolk organskega materijala? Vodik je že zdaj konkurenčen in je bistveno cenejši k naftni derivati. Ne vem sicer kolk je energijska gostota za 1l vodika vs 1l benzina. V ZDA ce se ne motim je galon vodika pol cenejši k galon benza. Se pravi pr nas bi biv 3x cenejši če upoštevamo še nabite trošarine na goriva.
Vodik je plin tako da je volumen kot merska enota idiotska mera. Vprašaj kilogram. Je pa precej dražji od bencina za enako energetsko vrednost.
The price of hydrogen including producing and delivering to fueling stations varies from about $2. 10 per gallon to $3. 20
Trenutna cena benza v ZDA je 3.5-4.5usd/galon.
A da bo? Kdaj pa bo ta čas, ko bo EV 3x dražji kot 'liter' vodika (defiiraj liter vodika)?
Spet, definiraj galono. To je pri stadnardnih sobnih pogojih? Če ja, ne vem če si lahko privoščiš 'tankati' vodik :P
Pri metanolu v ICE lahko oksidiraš še ogljik, pri gorivni ga IMHO ne moreš.ICE ima precej manjši izkoristek kot gorivne celice. Lahko sicer da vseeno odtehta izgube pri kompresiji vodika, ne vem številk na pamet.
Seveda pri predpostavki, da je bil metanol skuhan z elektriko izTako.nuklearkeSonca.
Pol je vseeno, če kar takoj nehamo razvijati karkoli, ker se s tem preselimo v kameno dobo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PrimozR ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
PrimozR ::
Da npr. (termo) elektrarne delujejo v najboljšem primeru z iskoristkom nekje okoli +50%?
Da je neposredno pridobivanje vodika lahko tudi 10x učinkovitejše?
IIRC gre tudi do 60 %. Kar je še vedno bolje, kot tistih 30-40% v dizlih, če ne upoštevaš distribucije dizla do črpalk.
Pri metanolu v ICE lahko oksidiraš še ogljik, pri gorivni ga IMHO ne moreš.ICE ima precej manjši izkoristek kot gorivne celice. Lahko sicer da vseeno odtehta izgube pri kompresiji vodika, ne vem številk na pamet.
Seveda pri predpostavki, da je bil metanol skuhan z elektriko izTako.nuklearkeSonca.
Ja pa saj HV vozila ki prihajajo niso samo ICE na vodik, ampak tudi elektromotor z gorivnimi celicam, kot virom energije.
Sicer pa zakaj bi en način pogona izključeval drugega. Možno je da bosta uspela oba načina.
Zakaj bi pa delal ICE na vodik?!? o.O
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PrimozR ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
dstr17_ ::
Zakaj bi pa delal ICE na vodik?!? o.OPrimerjava je med ICE na metanol in gorivno celico na vodik. V tem primeru je gorivna celica verjetno boljša, kljub težjemu shranjevanju vodika.
Lahko tudi da se bo uveljavilo več različnih tehnologij, ne samo ena.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
energetik ::
Ma kje. Nove premogovne TE imajo na pragu dobrih 40% izkoristka. Ja, sam proces rabi konkretne MW, da sploh laufa. Potem pa še transformacija, prenos, filanje baterij in izkoristek EV. Z dizlom je tam-tam, sploh s hibridnim dizlom.Da npr. (termo) elektrarne delujejo v najboljšem primeru z iskoristkom nekje okoli +50%?
Da je neposredno pridobivanje vodika lahko tudi 10x učinkovitejše?
IIRC gre tudi do 60 %. Kar je še vedno bolje, kot tistih 30-40% v dizlih, če ne upoštevaš distribucije dizla do črpalk.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
J.McLane ::
Vseeno je treba pri dizlu upoštevati še predelavo iz surove nafte in odstranjevanje žvepla (15% do 20%), pri termo elektrarni se tako rekoč kuri kurivo direktno iz rudnika.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
jebiveter2 ::
Za predelavo se navadno kuri 'odpaden' material, odstranjevanje žvepla pa s seboj prinese tudi bolj učinkovite motorje.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
J.McLane ::
Da nisi zamešal emisije (ne mislim CO2) in učinkovitosti?
Kakršnokoli kurjenje "umazanih" goriv privede do nedovoljenih emisij ali zahtevnih čistilnih postopkov, ki so rentabilni samo na velikih sistemih. Zato v TE lahko kurijo "umazan" lignit s 43% izkoristkom, vključno z vsemi čistilnimi postopki. Avto pa s prečiščenim dizlom v praksi dosega komaj 30% učinkovitost.
Če pogledamo CO2 kot merilo koliko osnovne energije skurimo za nek učinek, je podatek najnovejših TE 0,87 kg/kWh, če nek učinkovit EV pokuri 17 kWh/100 km na vtičnici, potem iščemo dizla, ki pokuri manj kot 5,6 l/100 km (tank-to-wheel) oziroma ca. 4,6 l/100 km če zadevo gledamo (well-to-wheel).
Torej v praksi smo energetsko tam-tam, tudi če vso elektriko pridobimo iz TE, vprašanje pa je ali čiščene ostalih emisij raje zaupati velikim sistemom ali zaupamo vsakemu posameznemu avtu, kjer se brez problema stran odreže DPF, če se ta zabaše.
Kakršnokoli kurjenje "umazanih" goriv privede do nedovoljenih emisij ali zahtevnih čistilnih postopkov, ki so rentabilni samo na velikih sistemih. Zato v TE lahko kurijo "umazan" lignit s 43% izkoristkom, vključno z vsemi čistilnimi postopki. Avto pa s prečiščenim dizlom v praksi dosega komaj 30% učinkovitost.
Če pogledamo CO2 kot merilo koliko osnovne energije skurimo za nek učinek, je podatek najnovejših TE 0,87 kg/kWh, če nek učinkovit EV pokuri 17 kWh/100 km na vtičnici, potem iščemo dizla, ki pokuri manj kot 5,6 l/100 km (tank-to-wheel) oziroma ca. 4,6 l/100 km če zadevo gledamo (well-to-wheel).
Torej v praksi smo energetsko tam-tam, tudi če vso elektriko pridobimo iz TE, vprašanje pa je ali čiščene ostalih emisij raje zaupati velikim sistemom ali zaupamo vsakemu posameznemu avtu, kjer se brez problema stran odreže DPF, če se ta zabaše.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Nikec3 ::
Da nisi zamešal emisije (ne mislim CO2) in učinkovitosti?
Kakršnokoli kurjenje "umazanih" goriv privede do nedovoljenih emisij ali zahtevnih čistilnih postopkov, ki so rentabilni samo na velikih sistemih. Zato v TE lahko kurijo "umazan" lignit s 43% izkoristkom, vključno z vsemi čistilnimi postopki. Avto pa s prečiščenim dizlom v praksi dosega komaj 30% učinkovitost.
Če pogledamo CO2 kot merilo koliko osnovne energije skurimo za nek učinek, je podatek najnovejših TE 0,87 kg/kWh, če nek učinkovit EV pokuri 17 kWh/100 km na vtičnici, potem iščemo dizla, ki pokuri manj kot 5,6 l/100 km (tank-to-wheel) oziroma ca. 4,6 l/100 km če zadevo gledamo (well-to-wheel).
Torej v praksi smo energetsko tam-tam, tudi če vso elektriko pridobimo iz TE, vprašanje pa je ali čiščene ostalih emisij raje zaupati velikim sistemom ali zaupamo vsakemu posameznemu avtu, kjer se brez problema stran odreže DPF, če se ta zabaše.
Torej, EV-ji so čistejši od ICE-jev tudi v najbolj negativnem primeru. Pa še en vidik smo pozabili. Boljše je, da imaš emisije in trde delce v okolici elektrarn, kjer živi manj ljudi, kot v mestih.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Gregor P ::
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: gzibret ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
jebiveter2 ::
Da nisi zamešal emisije (ne mislim CO2) in učinkovitosti?
Ne.
Manj žvepla vodi v boljše izgorevanje
Hkrati pa manj žvepla tudi manj obrablja motor, olje in ostale dele in posledično se lahko tehnologijo še bolj pretera
Torej v praksi smo energetsko tam-tam, tudi če vso elektriko pridobimo iz TE, vprašanje pa je ali čiščene ostalih emisij raje zaupati velikim sistemom ali zaupamo vsakemu posameznemu avtu, kjer se brez problema stran odreže DPF, če se ta zabaše.
V praksi se bolj obnese rešitev kurjenja poceni goriva v TE, saj tako ali tako ni primerno za kamorkoli drugam.
Dizel pa lahko uporabiš od tega, da je za ogrevanje, do tega, da se poganjaš z njim, morebiti celo kaj očistiš (je precej dobro topilo za svinjarijo)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jebiveter2 ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
fpbs ::
Fisker se pa poslavlja: http://www.theverge.com/2013/11/23/5137...
Nastala bo druga firma in Karme se bodo delale še naprej.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: fpbs ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
J.McLane ::
Še en vidik TE mi je zanimiv, imamo recimo TE na premog in lignit, ki dosegajo 43% izkoristek imamo pa tudi plinske elektrarne, ki na zemeljski plin dosegajo 57%-60% izkoristek.
Kako bodo temu konkurirale gorivne celice na zemeljski plin, ki imajo in bodo imele bistveno nižji izkoristek kot celice na vodik?
Že res da plinska turbina za gorivo danes uporablja zemeljski plin, ampak "baje" ni nobenega zadržka da bi zadeva delovala na dizel, bencin, kerozin, propan, metanol, etanol, bioplin ... Ampak seveda za elektriko porabimo tisto kar se ne uporablja drugje (promet) in je zato tako gorivo cenejše.
Velika prednost EV je, da se svinjarija kontrolirano kuri v velikih sistemih z majhnimi emisijami, posamezni avtomobili pa potem niso problematični iz vidika, da so emisije odvisne od vzdrževanja in kontrole vozila. Učinkovitost pa je kljub vsem pretvorbam mehanske energije v električno in v kemično (baterije) pa potem spet v električno in mehansko, večja kot pa stanje na semaforju in kurjenju dizla v prazno, ker voznik pač ne verjame da je Start&Stop sistem dober za življenjsko dobo vozila in ga je raje izklopil.
Kako bodo temu konkurirale gorivne celice na zemeljski plin, ki imajo in bodo imele bistveno nižji izkoristek kot celice na vodik?
Že res da plinska turbina za gorivo danes uporablja zemeljski plin, ampak "baje" ni nobenega zadržka da bi zadeva delovala na dizel, bencin, kerozin, propan, metanol, etanol, bioplin ... Ampak seveda za elektriko porabimo tisto kar se ne uporablja drugje (promet) in je zato tako gorivo cenejše.
Velika prednost EV je, da se svinjarija kontrolirano kuri v velikih sistemih z majhnimi emisijami, posamezni avtomobili pa potem niso problematični iz vidika, da so emisije odvisne od vzdrževanja in kontrole vozila. Učinkovitost pa je kljub vsem pretvorbam mehanske energije v električno in v kemično (baterije) pa potem spet v električno in mehansko, večja kot pa stanje na semaforju in kurjenju dizla v prazno, ker voznik pač ne verjame da je Start&Stop sistem dober za življenjsko dobo vozila in ga je raje izklopil.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
jebiveter2 ::
ker voznik pač ne verjame da je Start&Stop sistem dober za življenjsko dobo vozila in ga je raje izklopil.
Sej ni
Sicer pa delovanje v prostem teku ni nekako hudo vredno kar se tiče porabe.
Problem ki se pojavlja je, da nastajajo emisije samo zato, ker se vozila brezveze ustavljajo v križiščih zaradi popolnoma neoptimizirane prometne politike
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
J.McLane ::
Kar se porabe tiče mogoče ne, kar se pa ostalih emisij tiče je pa katastrofa, sploh zato ker se katalizator pri taki vožnji ne ogreje na optimum in ker dizelski motor v prostem teku deluje na izredno revni mešanici, kar privede do povečanih NOx emisij. Iz tega vidika je klasičen bencinar, ki sicer v prostem teku pokuri več bolj ekološki.
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
WarpedGone ::
Problem ki se pojavlja je, da nastajajo emisije samo zato, ker se vozila brezveze ustavljajo v križiščih zaradi popolnoma neoptimizirane prometne politike
Hja, kdo bi pričakoval da se bom strinjal s tabo? Če smo fejst natančn ni problem ustavljaje, niti ni nek problem stanje na mestu - problem je vnovično pospeševanje ko čisto vsak ICE deluje daleč od optimalnih pogojev izgorevanja in skozi auspuh steče precej le delno ali sploh še ne okisidiranih zadev.
Najcenejši ukrep za izbolšanje zraka v mestu (brez birokratskofašističnega omejevanja) je - ukinitev semaforjev.
Kar se porabe tiče mogoče ne, kar se pa ostalih emisij tiče je pa katastrofa, sploh zato ker se katalizator pri taki vožnji ne ogreje na optimum in ker dizelski motor v prostem teku deluje na izredno revni mešanici, kar privede do povečanih NOx emisij. Iz tega vidika je klasičen bencinar, ki sicer v prostem teku pokuri več bolj ekološki.
Ne preveč na suho sklepat. Te stvari so znane tudi proizvajalcem zato se stop/start ne dogaja dokler/kadar motor in izpušni sistem ni ornk segret. Kar je doublefail tega pristopa: večina mestne vožnje je kratkotrajne in v pretežnem delu traja pri neogretem motorju. Tle bi SS najbol koristil ampak zaradi svojih omejitev bi bil minus večju od plusa zato ga ni. SS tako deluje le na dalših vožnjah ko končno prispeš do kazga semaforja z vročo mašino. Tudi to se dogaja a je v praksi končen profit glede na dodaten strošek precej vprašljiv. Je politično korekten in "feels good", števike bi pa rad vidu predno bi verjel da zadeva koristi.
Zbogom in hvala za vse ribe
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
fpbs ::
Je bil pa lep na pogled (očitno dizajn ni vse)
one caught fire![]()
Žal vzrok propada ni bil "one caught fire", ampak orkan, ki jim je uničil 300 avtomobilov in pa izguba
precejšne vsote denarja ob bankrotu firme A123.
Novi kupec je sin od največjega azijskega bogataša. V primerjavi z njim je Elon pravi siromak.
Proizvodnja se bo v kratkem pričela.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
telexdell ::
Saj ne da se gensko moificira alge, ki bi namesto sladkorja izpljuvale alkohol, metanol ali pa kar približek dizla. Obenem se razvija mikrobe (al spet alge), ki bi razgrajevale celulozo in iz tega delale alkohol - danes je problem etanola kot pogonskega goriva v tem, da se ga prideluje iz sladkorja, torej iz (pšeničnega, koruznega) zrnja, s čimer se odžira hrano za ljudi in živali.
Sem bil pred kašnimi 10 leti v Braziliji. Tam dobiš na vseh črpalkah etanol. Etanol pa ne pridobivajo iz pšenice ali koruze ampak iz sladkornega trsa. Tega pa je tam kot pri nas listja in trave. Potem pa so še podobna področja v Afriki, Aziji... Torej niti ena miška ne potrebuje umreti od lakote pa lahko trenutno svetovno proizvodnjo industrijskega etanola večkrat povečamo.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Okapi ::
No ja, tam ga je toliko, kolikor ga pač hočejo pridelovati. Poljščina, kot vse druge. Problematično je recimo, če zaradi tega izsekavajo pragozd oziroma na splošno uničujejo naravo. Problematično je tudi, če ga pridelujejo namesto "konkretne" hrane (konec koncev je sladkorni trs tudi hrana, iz njega se dela sladkor), oziroma če se zaradi tega draži hrana. Kmet bo seveda prideloval tisto, kar se mu najbolj splača - njegova naloga je preživeti svojo družino, ne reševati svetovno lakoto.
Jaz raje vidim, da se kuri nafta iz podzemlja, kot da se zaradi etanola uničuje tropski pragozd.
O.
Jaz raje vidim, da se kuri nafta iz podzemlja, kot da se zaradi etanola uničuje tropski pragozd.
O.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
jebiveter2 ::
Torej niti ena miška ne potrebuje umreti od lakote pa lahko trenutno svetovno proizvodnjo industrijskega etanola večkrat povečamo.
Ne, umirajo pa ljudje oz. nabiralci trsa
S tem da se povzroča ogromno onesnaženje ko se te plantaže trsa zakuri, zato da se olajša nabiranje.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
nekikr ::
Je bil pa lep na pogled (očitno dizajn ni vse)
one caught fire![]()
Žal vzrok propada ni bil "one caught fire", ampak orkan, ki jim je uničil 300 avtomobilov in pa izguba
precejšne vsote denarja ob bankrotu firme A123.
Novi kupec je sin od največjega azijskega bogataša. V primerjavi z njim je Elon pravi siromak.
Proizvodnja se bo v kratkem pričela.
Evo, malo več o tem iz 24ur. Zanimivo bo (ker je Karma precej lepa proti Tesli).
Hongkongško podjetje Hybrid Technology, ki ga vodi telekomunikacijski tajkun Richard Li, bo v propadli Fisker vložilo okrog osem milijonov ameriških dolarjev. S tem bodo krili predhodno posojilo ameriške vlade Fiskerju in stroške bankrota. Ameriška vlada bo s Fiskerjem sicer še vedno izgubila slabih 140 milijonov ameriških dolarjev, saj Fisker tudi ni plačal vseh davčnih obveznosti.
Fisker je proizvodnjo električne karme ustavil lani, letos marca pa je podjetje zapustil tudi njegov ustanovitelj Henrik Fisker. Mesec dni pozneje so tudi odpustili veliko zaposlenih.
Usodo karme je pisal propad dobavitelja električnih baterij, okrog 300 karm pa je uničil tudi hurikan Sandy.
Novi lastnik Hybrid Technologyja bo proizvodnjo iz Finske preselil nazaj v ZDA, v načrtu pa imajo nadaljevanje proizvodnje karme.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Gregor P ::
To vse praktično piše že v prvi (zgoraj prilepljeni) novici tukaj (kako bodo reinkarnirali karmo)
![8-)](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_cool.gif)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
fpbs ::
WarpedGone je izjavil:
Novica bo, ko bo mel Leaf 300km dosega.
Ja tudi to že testirajo:
http://cleantechnica.com/2013/10/24/nis...
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
WarpedGone ::
Žalosten detajl v komentariju:
This is not Nissan's project, but it is just Nissan employee privately made modification to standard Leaf in order to compete in the race. In practice there is just extra 24 kWh battery pack fitted into trunk. Rear seats were removed.
Zbogom in hvala za vse ribe
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Gregor P ::
... če že citiraš komentarje:
I think you are underestimating Nissan's institutional involvement. The employees raced in their own time, but the vehicle came out of the technical centre. However, it is a test rig not a production prototype. For the road, we will have to wait for denser batteries; not long I trust.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
WarpedGone ::
A si jih tut prebral in razumel?
Iz tvojega citata:
Pomeni: Nissan jim tega ni plačal, ergo ni naročil, ergo to ni "testiranje".
Iz tvojega citata:
The employees raced in their own time
Pomeni: Nissan jim tega ni plačal, ergo ni naročil, ergo to ni "testiranje".
Zbogom in hvala za vse ribe
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Gregor P ::
... ne, pomeni da ti ne razumeš, kako Nissan vzpodbuja inovativnost delavcev v skupno dobro podjetja 24/7 (ker mimogrede na Japonskem delavec živi za podjetje tudi v prostem času)
![;)](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_wink.gif)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
WarpedGone ::
Ja, pa trava je zelena, voda pa mokra. Gremo še bolj stran od teme? S čim Nissan futra svoje zaposlene nema veze.
Žalosten fakt je da ni kakšnih resnih znakov, da bi Nissan nameraval ponuditi Leafe z več dosega.
Zgoraj omenjenih "testiranj" ni videt.
Žalosten fakt je da ni kakšnih resnih znakov, da bi Nissan nameraval ponuditi Leafe z več dosega.
Zgoraj omenjenih "testiranj" ni videt.
Zbogom in hvala za vse ribe
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Gregor P ::
... ali povedano drugače, če temu Japoncu tole ne bi uspelo, bi se moral javno opravičiti in narediti seppuku ... potem pa ti govori še naprej o "plačilu" in "testiranjih"
![>:D](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_twisted.gif)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
nekikr ::
Žalosten fakt je da ni kakšnih resnih znakov, da bi Nissan nameraval ponuditi Leafe z več dosega.
Morda ne vidijo potrebe (se pravi, da opravlja nalogo za katero je namenjen, za ceno, ki jo ima). Konec koncev so prodali 85.000 enot. Vem, da se ne strinjaš, ampak rekel bi, da so pametnejši od tebe, pa čeprav si omnipresenten Forumaš.
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
WarpedGone ::
@gregorP
O čem blodiš? Pomoč polpismenim - trditev je bila:
1. Novica bo, ko bo mel Leaf 300km dosega.
2. Ja tudi to že testirajo
Zadeva, ki jo nekdo sestavi v lastnem prostem času ne more štet kot testiranje bodočih produktov.
Bi pa iskreno rad videl *možnost* večje baterije z 2x dosega. Po možnosti brez omembe vredne izgube prtljažnega prostora.
@nekikr:
Predvsem je očitno da niso sposobn narest avta z več dosega - "sposobn" vklučujoč marketing in "product placement".
Težko zanikaš potrebo po več dosega ko je glavni argument proti EV ravno kratek doseg. ~100km je mizerija kakorkoli jo obrneš. Sploh ko greš študirat kaj se z dosegom EV dogaja v praksi in skozi čas. Njihova tehnologija baterij pač ne omogoča avtomobila z večjo kapaciteto. Si pa vseen zaslužijo vse pohvale za pogum in resnost. Vsaj ne komplicirajo zabrezeze.
O čem blodiš? Pomoč polpismenim - trditev je bila:
1. Novica bo, ko bo mel Leaf 300km dosega.
2. Ja tudi to že testirajo
Zadeva, ki jo nekdo sestavi v lastnem prostem času ne more štet kot testiranje bodočih produktov.
Bi pa iskreno rad videl *možnost* večje baterije z 2x dosega. Po možnosti brez omembe vredne izgube prtljažnega prostora.
@nekikr:
Morda ne vidijo potrebe (se pravi, da opravlja nalogo za katero je namenjen, za ceno, ki jo ima).
Konec koncev so prodali 85.000 enot.
Predvsem je očitno da niso sposobn narest avta z več dosega - "sposobn" vklučujoč marketing in "product placement".
Težko zanikaš potrebo po več dosega ko je glavni argument proti EV ravno kratek doseg. ~100km je mizerija kakorkoli jo obrneš. Sploh ko greš študirat kaj se z dosegom EV dogaja v praksi in skozi čas. Njihova tehnologija baterij pač ne omogoča avtomobila z večjo kapaciteto. Si pa vseen zaslužijo vse pohvale za pogum in resnost. Vsaj ne komplicirajo zabrezeze.
Zbogom in hvala za vse ribe
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Gregor P ::
Ne bi bilo prav nič narobe, če bi recimo tesla omogočila navdušenim delavcem "doma" (pomeni nudila vso podporo, delavnice, tehnologijo, vozila itd.) eksperimentirati na njihov vozilih
![:)](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_smile.gif)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
WarpedGone ::
Nihče nikomur ne preprečuje igranje z zadevami za katere so plačal.
J.B.Straubel @Stanford&SLAC 2013:
J.B.Straubel @Stanford&SLAC 2013:
Zbogom in hvala za vse ribe
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Gregor P ::
Zakaj bi bilo treba posebej plačati, saj gre vendar v obojestransko korist?
![:8)](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_redface.gif)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
WarpedGone ::
NCAP je objavil rezultate crashtestov i3: dobil je (samo) štiri zvezdice.
Pripombe so res na bol marginalnih zadevah (švoh naslon za glavo, švoh opozorila za izklopljen sovoznikov airbag, ...) pa vseeno.
Malo pozabljen Renaultov Zoe jih je dobil pet.
"Nepoštena" primerjava: Zoe | i3
Doseg (NEDC): 210 km | 130 - 160km
Onboard charger: do 43 kW | 7,4 kW
Sedežev: 4 | 4
Vrat: 5 | 5
Prtljažnik: 340 L | 260 L
Cena: 20k EUR | 35k EUR
Pripombe so res na bol marginalnih zadevah (švoh naslon za glavo, švoh opozorila za izklopljen sovoznikov airbag, ...) pa vseeno.
Malo pozabljen Renaultov Zoe jih je dobil pet.
"Nepoštena" primerjava: Zoe | i3
Doseg (NEDC): 210 km | 130 - 160km
Onboard charger: do 43 kW | 7,4 kW
Sedežev: 4 | 4
Vrat: 5 | 5
Prtljažnik: 340 L | 260 L
Cena: 20k EUR | 35k EUR
Zbogom in hvala za vse ribe
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
jebiveter2 ::
Ne bi bilo prav nič narobe, če bi recimo tesla omogočila navdušenim delavcem "doma" (pomeni nudila vso podporo, delavnice, tehnologijo, vozila itd.) eksperimentirati na njihov vozilih![]()
Teslo se kupuje zato da pokažeš da maš keš in si hippi.
Thinkering z vozilom na takem nivoju kot si ga zamišljaš ni domena takih ljudi.