» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
3 / 14
»»

J.McLane ::

Še en vidik TE mi je zanimiv, imamo recimo TE na premog in lignit, ki dosegajo 43% izkoristek imamo pa tudi plinske elektrarne, ki na zemeljski plin dosegajo 57%-60% izkoristek.

Kako bodo temu konkurirale gorivne celice na zemeljski plin, ki imajo in bodo imele bistveno nižji izkoristek kot celice na vodik?
Že res da plinska turbina za gorivo danes uporablja zemeljski plin, ampak "baje" ni nobenega zadržka da bi zadeva delovala na dizel, bencin, kerozin, propan, metanol, etanol, bioplin ... Ampak seveda za elektriko porabimo tisto kar se ne uporablja drugje (promet) in je zato tako gorivo cenejše.

Velika prednost EV je, da se svinjarija kontrolirano kuri v velikih sistemih z majhnimi emisijami, posamezni avtomobili pa potem niso problematični iz vidika, da so emisije odvisne od vzdrževanja in kontrole vozila. Učinkovitost pa je kljub vsem pretvorbam mehanske energije v električno in v kemično (baterije) pa potem spet v električno in mehansko, večja kot pa stanje na semaforju in kurjenju dizla v prazno, ker voznik pač ne verjame da je Start&Stop sistem dober za življenjsko dobo vozila in ga je raje izklopil.

jebiveter2 ::

Nehaj motoviliti

Akku se sam prazni s močjo 100W
Vsa elektronika na kateremkoli vozilu danes ima porabo globoko pod 0.1A ~ oz. 1W. Hot start na dizlih pa velja kako minuto, ko odkleneš vozilo. Ni prav nobenega razloga da bi štrom kuril po nepotrebnem.

To je le slab design in nič drugega

Nikec3 ::

Vedno bolj sem prepričan, da je BMW i3 res navaden shitty EV.



Grd je zunaj in znotraj, nobenega oprijema, 140 km dosega pri MESTNI vožnji brez enega kilometra velikih hitrosti, 4 zvezdice za varnost (kar danes ne dobi skoraj noben resen avtomobil)...
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

jebiveter2 ::

Aktiven sistem ICE-ja ne porabi 100W skupaj. Ni nobenega pametnega razloga, da nebi tudi tesla varčevala, saj to opcijo že imajo vgrajeno. Obstaja le še drugi razlog, da to počnejo ker so v to prisiljeni.

Edini razlog, da stalno kuri je, da se jim kaj obesi ob zbujanju ali spanju in tega ne znajo porihtati.

Pro_moted ::

Nikec3 je izjavil:

Vedno bolj sem prepričan, da je BMW i3 res navaden shitty EV.



Grd je zunaj in znotraj, nobenega oprijema, 140 km dosega pri MESTNI vožnji brez enega kilometra velikih hitrosti, 4 zvezdice za varnost (kar danes ne dobi skoraj noben resen avtomobil)...


In po čem ti to sklepaš?
Potem ko je samo OMENIL (ne testiral), da ima ozke gume in misli da nima oprijema. In pa da ga ni testiral na avtocesti,potem pa da avtocesta pobere VSEM električnim avtomobilom veliko.
V normalni regionalni vožnji pa dosega tisto kar je v specifikacijah podano.
AMD FX8120;GB 990FXA-UD3
FirePro V4900 ;Corsair Vengance 16Gb
XFX 650W;Corsair Force GT, Asus Xonar DGX

M-XXXX ::

O ugasnjenem avtu, h kateremu stopiš, pritisneš gumb (al še to ne?) in se odpelješ. Tako, kot da bi se usedel za mizo, odprl laptop in tipkal. Standby torej.

Imam avto do katerega prideš, primeš za kljuko, odpreš vrata, pritisneš na gumb in se odpelješ. Ne rabiš narediti čisto nič drugega. Nobenega ključa, nobenega obračanja, kontaktov, nobenega odklepanja nič. In NE žre 100W.

Si hotel s svojo izjavo kaj pametnega dokazat?

PrimozR ::

M-XXXX je izjavil:

O ugasnjenem avtu, h kateremu stopiš, pritisneš gumb (al še to ne?) in se odpelješ. Tako, kot da bi se usedel za mizo, odprl laptop in tipkal. Standby torej.

Imam avto do katerega prideš, primeš za kljuko, odpreš vrata, pritisneš na gumb in se odpelješ. Ne rabiš narediti čisto nič drugega. Nobenega ključa, nobenega obračanja, kontaktov, nobenega odklepanja nič. In NE žre 100W.

Si hotel s svojo izjavo kaj pametnega dokazat?

A maš laptop tut tak?

WarpedGone ::

Imam avto do katerega prideš, primeš za kljuko, odpreš vrata, pritisneš na gumb in se odpelješ. Ne rabiš narediti čisto nič drugega. Nobenega ključa, nobenega obračanja, kontaktov, nobenega odklepanja nič. In NE žre 100W.

Žleht vprašanje: kolk pa žre?
Zbogom in hvala za vse ribe

Gregor P ::

Saj, zakaj avtor primerja neprimerljivo? Nima nobenega smisla. :8)

In pa ljudje, ki imamo takšna vozila, se tudi peljemo po EU v takšnih vozilih, ker uživamo v vožnji, razen seveda, če ni kaj nujnega in moraš biti npr. v Londonu v nekaj urah ... kaj pa je to, iti tako malo na Dunaj, Salzburg, München, Milano, Benetke itd.? Je to zate daleč? V parih minutah imaš poln tank in greš naprej (ker koristen čas preživljaš na drugih lokacijah ne na bencinskih postajah):)

Za na kratke "mestne" razdalje, pa seveda uporabiš lokalni javni prevoz, kolo, greš peš ali celo uporabiš kakšne manjše električno vozilo ipd.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

WarpedGone ::

Bili so vsaj trije:
Amsterdam: Livestream, YouTube, povzetek

Minhn: kratek povzetek, še en povzetek

Oslo: povzetek.

Zadeve, ki so mi ostale v glavi:
- 100 SuperChargerjev v Evropi do konca leta
- Model S s štirikolesnim pogonom se bo zgodil (šele), ko bo Model X že stabilno v proizvodnji
- Model E je tehnično izvedljiv danes, nobenega tehnološkega napredka ne potrebujejo več, potrebujejo "le še" goro denarja za postavitev proizvodne linije in speglat morajo še konfiguracijo, da se jo bo dalo dovolj poceni sestavlat
- za Model E bodo letno potrebovali več baterij kot pa jih kitajci in japonci proizvedejo skupaj - vsaj 30GWh letno - zato bodo postavili lastno proizvodnjo in v enem koraku postali največji proizvajalec baterij

In še glavna: Vsi bodoči Teslini avtomobili bodo lahko uporabljali SuperChargerje - kar pomeni da bo njihov doseg zadoščal za tipično razdaljo med SC in hkrati tudi, da njihov doseg ne bo nikoli mnogo večji od tipične razdalje med SCji.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

fpbs ::

WarpedGone je izjavil:

Zadeve, ki so mi ostale v glavi:
- 100 SuperChargerjev v Evropi do konca leta
- Model S s štirikolesnim pogonom se bo zgodil (šele), ko bo Model X že stabilno v proizvodnji
- Model E je tehnično izvedljiv danes, nobenega tehnološkega napredka ne potrebujejo več, potrebujejo "le še" goro denarja za postavitev proizvodne linije in speglat morajo še konfiguracijo, da se jo bo dalo dovolj poceni sestavlat
- za Model E bodo letno potrebovali več baterij kot pa jih kitajci in japonci proizvedejo skupaj - vsaj 30GWh letno - zato bodo postavili lastno proizvodnjo in v enem koraku postali največji proizvajalec baterij

Zelo mamljivo
You'll also get internet music and be able to ask for any song at any time
.

100 SuperChargerjev v Evropi do konca leta
V Ameriki bo pa še vedno ostalo nekaj držav brez

- za Model E bodo letno potrebovali več baterij kot pa jih kitajci in japonci proizvedejo skupaj - vsaj 30GWh letno - zato bodo postavili lastno proizvodnjo in v enem koraku postali največji proizvajalec baterij

Največji proizvajalec baterij je korejski LG Chem, in ima licenco za proizvodnjo varnih neeksplozivnih baterij.
http://english.yonhapnews.co.kr/busines...
Drugi največji proizvajalec je AESC, ki je v večinski Nissanovi lasti. Pri vsem skupaj je pa velika neznanka kitajski BYD.

Primerjava nevarnih klasičnih baterij in varnih,neeksplozivnih:
http://chargedevs.com/newswire/video-ex...

Tu je pa še mala skrivnost:
In other words, li-ion batteries that contain nickel and cobalt have a significant effect on health and the environment. More specifically, this includes Panasonic's automotive grade li-ion batteries, which contain lithium, nickel, cobalt , and aluminum, and a proprietary cathode geometry developed jointly by Panasonic and Tesla -- and are currently used in the Model S.

celada ::

WarpedGone je izjavil:

celada:
Mah ne bluzi. Več poti do Brescie (1 postanek), Munich ( 1 postanek), Slavonski brod ( kombi s 4imi mulci, voznik pa še kaka ženska notri 1 postanek) . To so vse poti po 300-400 km in nikoli se ne ustavimo za 30+ min. 15 min postanki so bolj pravilo.

A je funkcionalna nepismenost zahtevani standard na SloTech?
Pol ure na 400km je ocena čez prst kaj si normalni ljudje privoščijo. Udobje n stuff.
Tut teh pol ure ni nujno 30 minut in 0 sekund ampak karkoli med ~20 in ~40 minut.

A je res tako zaHebano dojet prebrano?



Ti si nabijal o enem biološkem minimumu, ko pa ne poznam res nobenega, ki bi potreboval take postanke. Ko se enkrat narod odpravi na pot hočejo biti čim prej fertik ne pa zgubljat čas po postajališčih. In res nevem kaj je tolk neudobno v potovanju v kakem Passatu ali pa A4 tistih 400 km z eno pavzo za kofe pa wc. Pač ko voli nek izvoli toda nabijat pa res ni potrebno.

WarpedGone ::

Nesmiselno za navadnega uporabnika, ICE avtomobili so že dovolj dodelani za povprečnega uporabnika in imajo že ESP in TC.

Bi držalo, če bi lahko z resnim obrazom trdil, da ICE avtomobili na teh področjih ne bodo videli nobenega napredka več.

Stvari so res že precej dodelana a še daleč od 'popolnosti'. Takoj ko mehansko reč kontroliraš z mehanskim sistemom imaš problem z odzivnimi časi nadzornega sistema. Enostavno je težko narest zares dobro in hitro kontrolo mehanskega sitema na mehanski način.
Največ o stvari pove kolk je na teh področji EV z 10 let razvoja že boljši od ICE zadeve s 100 let razvoja za sabo.
Ko so šli tjunat ABS v Roadsterju so bli fertig v 2 dneh - sprembe samo v SW, od nule do konca. Običajna praksa je nekaj tedensko testiranje z N obiski in vračanji v fabriko.
Zbogom in hvala za vse ribe

fpbs ::

Tukaj pa jaz ne vidim nobenega zavajanja.
Nimajo vsi electric cars tako zanemarljive kapacitete kot Leaf.

Pa tudi niso vsi "electric cars" tako vnetljivi kot Tesle. V petih mesecih pet Tesel.

WarpedGone ::

Če se pamet ne strinja s prakso je napačna praksa al pamet?
Na cesti je že 35.000 Model S, *nobenega* reporta o fentani bateriji zaradi SC.

Še vedno nimaš pojma kaj tumbaš.
Zbogom in hvala za vse ribe

fpbs ::

jebiveter2 je izjavil:

Ker baterija se fenta tisti moment ko se jo SC dotakne ?
Lokalno pregrevanje bo kurilo tisto celico vse dokler ne bo dokončno odpovedala v najslabšem možnem momentu

Za vse baterije, se priporoča če je le mogoče počasno polnenje. Hitro polnenje samo v primeru, ko je to nujno. Pri hitrem polnenju kljub hlajenju prihaja do močnega pregrevanja elektrod in celotne baterije, kar povzroča krivljenje, lomljenje in razpadanje elektrod. Pri nekaj deset, ali 100 polnenj ne boš zapazil kakšne posebne razlike, bo pa to vplivalo na končno zmanjšanje ciklov, v najslabšem primeru, kot si omenil, pa lahko zelo hitro pride do popolne okvare.

Če se pamet ne strinja s prakso je napačna praksa al pamet?
Na cesti je že 35.000 Model S, *nobenega* reporta o fentani bateriji zaradi SC.

Warpi, triletna uporaba baterij je prekratka, da bi lahko govorili o kakšni praksi, in ne pričakuj od Tesle "nobenega reporta o fentani bateriji". To bomo izvedeli iz drugih virov.

M-XXXX ::

nekikr je izjavil:

Taxi: 20km/dan *0,9€ (povprečje) = 18€/dan = 6.570€ letno. Velja za polno ceno po ceniku.

Avtomobil:
Privzamemo, da imaš višji srednji razred, ki je tik pod Taxi avomobili (da drži, da je bolj udoben, taxiji pač niso slabi, povečini).
Zavarovanje, servis, gume, vinjeta = 1500-1700€ letno.
Izguba vrednosti avtomobila: 50% v štirih letih (lahko tudi 90 v desetih). Višji srednji razred je nekje 45.000€, torej 5625€ letno.
Gorivo: 569€ pri teh kilometrih
Skupaj: 7694-7894€ letno.
Ob predpostavki, da ti nikdar in nikjer ni potrebno plačati parkirnine, da se ti avtomobil nikoli ne pokvari, da se ti nikdar in nikjer nihče ne zaleti vanj itd.

Če še kaj ne znaš izračunati kar povej. Si bom vzel čas in te malo izobrazil.

Seveda tvoj izračun drži. Če predpostavljaš, da kdorkoli ki bi hotel čim cenejše pridet čez vzame avto za 45 000€ po in ga primerja s taxiji ki so vredni mogoče recimo 10 000€. Seveda pa si prikladno pozabil štartnino. Vožnja do trgovine in nazaj (par km v eno smer) ne stane 2-3€ s taksijem ampak bližje 5-6€, z avtom pa koliko? Par 10 centov.

Zdaj pa vzemi recimo vzemimo nek povprečen scenarij. Oziroma prilagodimo tvoj izračun.

Taxi: 20km/dan *0,9€ (povprečje) = 18€/dan = 6.570€ letno. Velja za polno ceno po ceniku. Tukaj recimo prištejmo še 500€ štartnin (pa sem rekel premalo), pa dajmo zaradi to kompenzirat z malo višjo ceno katero si uporabil za vožnjo. Zaokrožimo vse skupaj na 7000€.

Avtomobil:
Privzamemo, da imaš podoben avto kot jih ima večino taxijev katere boš uporabil, da prideš relativno ugodno čez situacijo. Predpostavimo, da imaš nek avto za 15-20k€ (razred Megane, Golf in podobno). Dajmo povprečje usekat 17 000€.
Zavarovanje, servis, gume, vinjeta = dajmo rečt 1000€ (približno)
Izguba vrednosti avtomobila: 50% v štirih letih (lahko tudi 90 v desetih). To je 2100€ letno.
Gorivo: 569€ pri teh kilometrih (pustim isto).
Skupaj: cca 3500-4000€.

Z drugimi besedami daš približno polovico manj, da si totalno neodvisen od vseh ostalih, nobenega čakanja, manjše/krajše vožnje te pridejo za faktor nekaj 10x cenejše (do trgovine in nazaj) in vse skupaj Z OGROMNO PREDPOSTAVKO DA ŽIVIŠ V NAJVEČJEM SLOVENSKEM MESTU. Mogoče v Mariboru še nekako sprejemljivo, drugje pa kratko malo odpade.

Po drugi strani pa je res, da ti ni treba skrbet glede pijane vožnje, glede kazni, da imaš nesrečo, ter parkiranja.

Vendar 4000€ razlike nanese cca 1/3 dela po povprečni slovenski plači za veliko manj svobode ter pod pogojem da spadaš pod cca 15% slovenskega prebivalstva, ki to lahko prakticirajo.

Če te še kaj zanima pa kar povej, ti z veseljem razložim REALNO sitaucijo.

jebiveter2 ::

WarpedGone je izjavil:

Ti je bilo tudi povedano, ne le z moje zanemarljive strani, da jim par stvari fali.

Kaj fali faktu, da povprečna rast porabe električne energije vsaj 10x presega porabo EVjev ob zelo optimistični oceni 'hitrosti njihovega uvajanja'?
Brez EVjev nucamo za X več štroma vsako leto, v 'idealnem EV svetu' pa 1,1X več. Škoda zgubljat besed, sploh ko je na mizi tolk drugih prednosti med katerimi je glavna možnost kuhanja lastne energije in kazanje sredinca dobaviteljem energije.



http://www.cnsnews.com/news/article/ter...

Production goes down, prices go up.
Go america or smthn. Nobenega vložka, samo kapitalistično cuzanje denarja za čedalje slabšo storitev.

Večanje porabe ob čedalje manjši proizvodnji je res produktivno

WarpedGone ::

PrimozR je izjavil:

http://qr.ae/tLEU1

Dead-give-away kolk tip dejansko šteka sceno je v grafu v katerem kaže volumetrično gostoto in niti enkrat ne omeni bistveno pomembnejše specifične gostote - Wh/kg.
Glavni omejujoča faktorja baterij sta:
a) teža
b) cena
Oboje ima še prostor za vsaj podvojitev, tudi potrojitev in več. Oboje že danes zadošča za avto s ~500km dosega kar je že praktično uporabno brez hudega stiskanja zob. Še parkratno izboljšanje in bodo baterije "čez glavo dovolj dobre".

Da je volumentrična gostota že dovolj dobra je kronski dokaz avto, ki ima prtljažnik spredaj - je na baterije. Nobenega praktičnega profita v večji volumski gostoti.
Zbogom in hvala za vse ribe

Nikec3 ::

fpbs je izjavil:

Pro_moted je izjavil:

fpbs je izjavil:

bmw i3 world-car-of-the-year:
http://www.mein-elektroauto.com/2014/04...

Samo potrjuje da je BMW naredil odličen produkt.

Od petih kategorij ocen, so vse pobrali Nemci, o Tesli ne duha ne sluha.

Ker Tesla v lanskem letu ni izdala nobenega avtomobila?

Sicer pa je bila konkurenca res "huda":
Der BMW i3 hat sich gegen 3 Finalisten durchgesetzt, dazu gehörten:

Audi A3 Sportback g-tron (+ Audi e-gas)
Volkswagen XL1

Audi je najslabša firma na področju EV tehnologij, in se z njimi itak samo sramotijo, XL1 pa je nepomemben prototip. Še WarpedOne bi to nagrado dal BMW-ju i3.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

WarpedGone ::

Če bi vedel koliko ur simulacij in optimizacij gre, da dobiš en tak spodoben motor ven, bi verjetno govoril malo drugače.

Vse te ure simulacij in optimizacij naredijo 82% učinkovito zadevo, ki je brez teh optimizacij direkt v toploto spustila celo petino energije.

Če bi razumel napisano, bi dojel da ne trdim da od "simulacij in optimizacij" ni nobenega profita, le da niso tista reč, ki neuporabno spremeni v uporabno.
Omenjeni 700km doseg z letrikinim superduper motorjem bi imel s zarjavelim 40 let starim motorjem iz odpada dosega ~550km. Razlika? Ja. World chaning? Ne.
Zbogom in hvala za vse ribe

TribesMan ::

Montirat senzor temperature rotorja pa res ni noben problem.
Če bi bile potrebe po nadzoru temperature rotorja, bi senzor tam bil 100%. Samo mislim da rotor ni problem.

Na rotorju se mogoče sprosti kakih 15% vseh izgub asinhronca, kar je manj kot 5kW (to v primeru da bi gonil 100% ves čas, kar je seveda nemogoče, večina dirkališč ima full throttle kakih 60% časa).

In s tem da se rotor lahko segreje na konkretne temperature, preden pride do težav, max. delovna temperatura enega navadnega "poceni" rotorja je 180°C. Se da pa naredit tud take ki zdržijo preko 200°C.

Če uspeš držat temperaturo statorja z vodo na nizki temperaturi, ne vidim nobenega problema zakaj se rotor nebi mogel hladiti kar preko zraka (znotraj motorja je konkreten prepih). Še toliko manj pa je to problem če rotor hladiš vodno, kot ga Tesla.

Jaz bi stavil da gre za zaščito krmilnika, take časovno pogojene degradacije moči se ponavadi vprogramirajo zaradi zaščite krmilnika. Vsaj mi jih... V krmilniku so hlajena samo IGBT stikala, vse ostalo je prakitčno nemogoče vezat na vodo, in se hladi samo preko konvekcije znotraj krmilnika. Določene zadeve (recimo kondenzatorji) kar gagajo.

Primerjat KERS z motorjem v Tesli nima smisla. KERS tehta nekje 7kg (držiš ga v eni roki brez problema, dimenzije okoli fi100x200mm). Je velik približno toliko kot štarter navadnega avta (mnogo manjši kot Teslin motor). Ima permanentne magnete na rotorju. Je montiran direktno na blok super navitega V6 turbo motorja katerega hladilna tekočina ima 130°C, olje pa še malo več in s tem motornim oljem se "hladi" KERS. Vrti se s konkretnimi obrati (25.000rpm če se ne motim). Different kettle of fish.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

alexa-lol ::

Gre zato da sposobnost Tesle da hkrati pripelje 7 potnikov nima prav nobenega vpliva na to da bo nekdo kupil ta avto.

Poleg tega 2 zasilna sedeža nista ravno nek sinonim za udobje

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

nekikr ::

Jaz sem jo imel na testu in ne vidim prav nobenega objektivnega razloga zakaj bi kdo to kupil. Slabšega avtomobila res še nisem vozil, pa sem jih vozil precej. Voznih lastnosti ni, poraba visoka, baterije praktično ni. Edini razlog za nakup (samo ne moj) je tista hybrid značka, drugega res ne vidim.

fpbs ::

WarpedGone je izjavil:

Dacia za 35k EUR? Hvala ampak ne hvala.

Nissan sedaj v drugo poskuša skuhat baterije, ki ne crkujejo prehitro. Še vedno pa tišči glavo v pesek in trdi, da je pasivno dovolj dobro. Mojga dnarja ne dobi.

Povsem nekaj drugega je pa baterija brez aktivnega hlajenja ki se segreje kolkr se pač segreje.

Dacia, ki je 3krat cenejša in ima "uornk" baterije je z lahkoto premagala Teslo. Potem so se pri Tesli nekaj vekcali in pritoževali in dosegli, da sedaj Dacia ne more več tekmovati, in s tem Tesli omogočili "boljše" rezultate.
Nissan ne poskuša sedaj v "drugo skuhat baterije", ampak vseskozi dela na lastnem razvoju boljših baterij. Tekočinsko hlajenje baterij, ki ga uporablja Tesla bo pa kmalu zgodovina. Tesla ima v vezi s tem kup patentov, pa sedaj ob njihovi sprostitvi ni nobenega zanimanja od ostalih ali bodočih proizvajalcev EV.

J.McLane ::

Kakorkoli obračaš v 6 miljah se ni porabila vsa kapacitete baterije, pri tistih 11 miljah "blended" po EPA pa je bila povprečna poraba bencina zgolj 0,2 gal/100 milj, pa si izračunaj koliko je prispevala elektrika in koliko bencin.

Point je v tem, da moj izračun 1€ prihranka na polnjenje verjetno ni daleč od realnosti in je mizeren, priznam. S kapaciteto kot jo ima, pa ni nobenega smisla, da bi imel več moči v EV načinu, saj ti baterijo požre tako hitro, da jo izprazniš v večini primerov. Tudi po AC ko delujeta oba pogona se baterija prazni.

WarpedGone ::

Če že igraš na ceno...

Js ne. Na ceno igrajo vsi ki uporabljajo izraz "se splača" skupaj z "hibrid".
Avto se splača edino če si avtoprevoznik ali taksist, kjer je avto v vlogi delovnega sredstva ki daje vsakdanji kruh. Noben drug avto se ne splača.
Lahko se le "splača bolj kot" i.e. splača relativno na kej drugega "primerljivega", kjer je pa vse odvisno s čim in po kakšnem kriteriju zadevo primerjaš.
Prius se bol splača od Mercedesa S, ker je trikrat cenejši. C-Ellise se bol splača od priusa ker je 3x cenejši. Oboje čisto res in hkrati povsem zgrešeno.

Se pa prius sploh ne splača v primerjavi s kakšnim ICE pol-enoprostorcem s podobno prostora in podobnimi zmogljivostmi ko ignoriraš njegov "blue crystal".
Pribitek na hibridni sklop je znanten tudi potem, ko odšteješ nižjo porabo. Ergo lahko za hibride navijaš ker ceniš električni pogon sam po sebi in si zanj pripravljen plačat. Potem pa smo že pri tem, kakšen "električni pogonski sklop" ti kupi "električni denarni pribitek". Za čisto vse hibride, za plugin hibride pa še 2x bolj velja, da plačaš precej EUR za precej mizeren EV pogon.

Kater hibridni avtomobil je resno boljši od nehibridne verzije po ne-eko kriterijih?

Pri tesli ni hinavščine - dobiš ornk EV za ceno, kakršna pač je. Nobenega izvgovaranja na ICE mašino, ko je mizerna baterija prazna, nobenega izgovarjanja na ICE mašino, ko mizernemu elektromotorju zmanjka moči in nobenega izgovarjanja na elektropogon, ko je govor o onesnaževanju, hrupu, stroških itd.
Zbogom in hvala za vse ribe

telexdell ::

J.McLane je izjavil:

Ne vem če si ju res pomešal, si pa omenil prispevek za priključno moč (kW) pri izračunu cene za kWh, brez da bi podal skupno mesečno porabo.

Infrastrukturo je potrebno graditi, jasno da to ne moreš enačiti z davkom ali trošarino, nima direktne veze če za infrastrukturo stoji država ali privatno podjetje. Ima veze kam gre višek (dobiček) če ga kaj ostane, ampak to še zdaleč ni kar celoten znesek omrežnine.

A državni denar od bencina pa gre izključno v izgradnjo bencinskih črpalk ali še kam drugam? Pa 3.pomol luke Koper se bo financiral iz pristojbin za preveze? Denar kateri pride v proračun nima pečata nepomembnosti. Tako lahko gre denar od omrežnin za plače šolnikov, denar od bencina za izgradnjo daljnovoda...
Iz navedenih cen se vidi, da so vsi energenti tako ali drugače obremenjeni s pretirano visokimi dajatvami. Če bo padla prodaja ogljikovodikov in narasla prodaja elektrike država ne bo za nič bistvenega prikrajšana. Zato so grožnje o občutni podražitvi elektrike zaradi množične uporabe električnih avtomobilov prazni strahovi nepoznavalcev in naftnih lobijev. Še posebej če vemo, da daljnovodi stojijo in ne bodo povzročali nobenega dodatnega stroška, če se po njih namesto 1. MW pretakata 2. MW, le država bo dobila enkrat več denarja iz naslova omrežnin.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Malajlo ::

A ti še nisi videl nobenega BMWja ob cesti? Na tovornjakih jih pa s plahto pokrijejo, da ni sramote videti?
Sicer je pa crknil akumulator, tisti, ki ga imaš tudi ti v avtu.

-valvoline- ::

trololo2 je izjavil:

-valvoline- je izjavil:


Cena baterij ne pada, kvecjemu se bodo podrazili, ce se bo stevilo EVjev povecalo.


Seveda. Se sploh ne mislim truditi s tabo, če se te ni prijelo do zdaj se te tudi z mojim pisanjem ne bo.

Nek clanek je bil ga ne najdem ker je lepo napisano da je cena baterij pac fizicno omejena zarad cene litija in zmes ki se uporabljajo za izdelavo. Ni vec prostora za nizanje cen, mogoce par procentov ce se gre v uber production, ampak to bo spet potegnilo visjo ceno litijevih zmes itn...
Dokler so baterije LI based, ne bo nobenega napredka. Musk bo prisparal mogoce na transportu, ce bi baterije uvazal z Kitajske, in tu se bo pocenitev koncala.

Zgodovina sprememb…

Brane22 ::

-valvoline- je izjavil:

-valvoline- je izjavil:


Cena baterij ne pada, kvecjemu se bodo podrazili, ce se bo stevilo EVjev povecalo.


Nek clanek je bil ga ne najdem ker je lepo napisano da je cena baterij pac fizicno omejena zarad cene litija in zmes ki se uporabljajo za izdelavo. Ni vec prostora za nizanje cen, mogoce par procentov ce se gre v uber production, ampak to bo spet potegnilo visjo ceno litijevih zmes itn...
Dokler so baterije LI based, ne bo nobenega napredka. Musk bo prisparal mogoce na transportu, ce bi baterije uvazal z Kitajske, in tu se bo pocenitev koncala.


Prej so kraljevali članki z "dokazi", da bodo novi računalniki nujno bodisi optični ali pa na Galijevem arzenidu, ker da ima slicij fundamentalno mejo na parsto MHz.
Kje so zdaj ti članki ?

Bo že nekdo kaj scumpral. Ali bodo pocenili proizvodnjo, našli način za nadomestek ali pa povečali trajnost. Verjetno vse hkrati.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Brane22 ()

ZaphodBB ::

J.McLane je izjavil:

Vse kar so dokazali kitajci je da poceni ne more biti kvalitetno, ne vidim pa razloga zakaj Kitajci ne bi mogli delati drago in dobro, ampak kje je potem smisel, aja zgoraj piše pri surovinah in kapacitetah proizvodnje.

Seveda, nobenega smisla. Rajši uvažajo kvalitetno robo iz oddaljene Nemčije. Nihče ni rekel, da kitajci ne bi mogli delati kvalitetne robe. Trdim celo, da delajo najbolj kvalitetno kar zmorejo. In verjemi mi, da bi si vsi želeli robe Zahodne kvalitete po Kitajskih cenah.

Ampak, da to dosežeš ni dovolj samo en partijski dekret "od danes naprej delamo dobro" - potrebno je imeti dovolj ustrezno usposobljenih kadrov in še najpomembneje potrebno je imeti družbo v kateri sta osebna etika in individualna neodvisnost pomembni vrlini. In Kitajci tega (še) ne zmorejo. Tako kot mi tudi ne.

Ampak mi recimo smo neprimerno bližje Nemškemu standardu in etiki, pa vidiš kako težko je narediti zadnjih par korakov. Ne trdim, da je nemogoče. Trdim, pa da bo trajalo še deset ali pa dvajset let preden bodo Kitajci tako daleč.

Eno od njih je strojegradnja.

Če pod "kitajci" misliš Tajvan, potem da. Če misliš celinsko Kitajsko, pa lol.
"Naši dedje so se borili za to, da lahko odločamo
o lastni usodi - ne o usodi drugih ljudi." -jype

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ZaphodBB ()

nekikr ::

Tesla bo morda v krizi, ko bo proizvodnja prehitela naročila.

Ampak zakaj potem Musk grozi in odpušča kitajske managerje? Če niti za Ameriko ne morejo narediti dovolj, zakaj bi bil razjarjen na kitajskega prodajalca, ker nič ne proda, če pa tako ali tako ne bi dobil nobenega avtomobila, ker jih ni...

WarpedGone ::

Oh, really?
Hudiči, ki se skrivajo v detajlih:
CCS Plugs: 1

In slepo morm zaupat, da bo zadevadelujoča ko se bom do nje priplazil z zadnjimi Wh v bateriji.
Nobenega podatka o protokolu plačila i.e. politiki uporabe.
Slovenija: 0 postaj.

Sploh pa kaj mi nuca CCS, če ne obstaja niti en EV, ki je sposoben z njimidosegat neko nemizerno povprečno hitro polnjenje.
Komot je seštevat, težje je razumet številke.

Na koncu bo podobno kot s prvimi Chademo postajami, ki so sposobne futrat Leafe, ko se gor priklopi Model S pa polnilna postaja čez 10 minut spusti dušo, ker se pregreje.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

-valvoline- ::

Ni nobenega profita, subvencije,subvencije in se enkrat subvencije. kljub vseh subvencij neto izguba, ki jo pokrivajo spet z davkoplacevalskim denarjem (spaceX) in od neumnih investitorjev.
Cena delnic pravis, a to tako kot so zavohal kaj se bo zgodilo z Enronom in podobnim al kako?
Nekaj mu pa mormo priznat, takega maherja za worldwide pobiranje davkoplacevalskega denarja svet se ni in ga ne bo vidu. Svaka cast.

Nikec3 ::

Komplet profit, ki so ga naredili z roadsterji so investirali v fabriko in proizvodnjo Model S. Komplet profit, ki ga naredijo z Model S investirajo v vzpostavitev naslednika - MOdel 3.

Ne vem kako točno se Tesla financira, ampak s profitom vsekakor ne. Od svojega obstoja naprej so imeli namreč samo eno profitabilno četrtletje. Predvidevam da Tesla dobi kredite, ki jih krije z vrednostjo firme. Ker ne vem kako drugače.

Ja, resno, zadnji par vrat bo takešn kot na sliki - dvižna vrata. Doseg bo primerljiv dosegu Model S i.e. še vedno tja do 500km. Bo pa v njem še več prostora 7 odraslih. In še kup bonbončkov, ki jih v Model S še ni.
Stvar bo seveda dražja od Model S.

O bateriji se že kaj ve? 85 kWh ali kaj več?

Ni nobenega profita, subvencije,subvencije in se enkrat subvencije. kljub vseh subvencij neto izguba, ki jo pokrivajo spet z davkoplacevalskim denarjem (spaceX) in od neumnih investitorjev.

Pišeš bedarije. SpaceX je privat firma in noben ne ve kako posluje. SpaceX ne dobiva denarja kar tako, ampak NASA od njega zahteva konkretne usluge. Zaenkrat 12 tovornih misij na ISS, kasneje prevažanje astronavtov. Tudi če NASA ne kupi nobene SpaceX rakete več, lahko komot obstajajo samo v komercialnem segmentu izstrelitev.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

-valvoline- ::

Nikec3 je izjavil:

Komplet profit, ki so ga naredili z roadsterji so investirali v fabriko in proizvodnjo Model S. Komplet profit, ki ga naredijo z Model S investirajo v vzpostavitev naslednika - MOdel 3.

Ne vem kako točno se Tesla financira, ampak s profitom vsekakor ne. Od svojega obstoja naprej so imeli namreč samo eno profitabilno četrtletje. Predvidevam da Tesla dobi kredite, ki jih krije z vrednostjo firme. Ker ne vem kako drugače.

Ja, resno, zadnji par vrat bo takešn kot na sliki - dvižna vrata. Doseg bo primerljiv dosegu Model S i.e. še vedno tja do 500km. Bo pa v njem še več prostora 7 odraslih. In še kup bonbončkov, ki jih v Model S še ni.
Stvar bo seveda dražja od Model S.

O bateriji se že kaj ve? 85 kWh ali kaj več?

Ni nobenega profita, subvencije,subvencije in se enkrat subvencije. kljub vseh subvencij neto izguba, ki jo pokrivajo spet z davkoplacevalskim denarjem (spaceX) in od neumnih investitorjev.

Pišeš bedarije. SpaceX je privat firma in noben ne ve kako posluje. SpaceX ne dobiva denarja kar tako, ampak NASA od njega zahteva konkretne usluge. Zaenkrat 12 tovornih misij na ISS, kasneje prevažanje astronavtov. Tudi če NASA ne kupi nobene SpaceX rakete več, lahko komot obstajajo samo v komercialnem segmentu izstrelitev.

Lopov par exelence:
http://rt.com/usa/264065-musk-tesla-gov...

Zgodovina sprememb…

Nikec3 ::

Če temu rečeš izguba, prav. Ampak pol ti bom pač rekel bedak, ki ne zapopade pojma investicija, niti kakšni so denarni tokovi v podjetju, ki misli še nekaj časa preživet. Komot bi tesla ne postavil GFja, niti dodatnih proizvodnih linij, niti razvil Model X in še nekaj naslednih let prodajal Model S. V teh letih bi beležil lep profit ampak slej ko prej bi se to končalo. Trg bi se nasitil, konkurenca bi se zbudila itd. Kaj pa potem?

Warpi jaz zelo dobro razumem, da bi Tesla lahko imela kratkoročni profit, če bi to na vsak način želela. Ampak dejstvo je, da so imeli v vsej svoji zgodovini eno profitabilno četrtletje, ostalo pa so pridelali minus. In to je defacto izguba. Kako ti temu rečeš pa ne vem.

Izgubo bodo delali še nekaj let, ker si to enostavno lahko privoščijo. Delničarji so se s tem sprijaznili, zato ni nobenega razloga, da bi na silo želeli profit, ter se omejevali pri širjenju in rasti.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Nikec3 ::

This is because the overarching purpose of Tesla Motors (and the reason I am funding the company) is to help expedite the move from a mine-and-burn hydrocarbon economy towards a solar electric economy, which I believe to be the primary, but not exclusive, sustainable solution.

Cut the crap. Do tega cilja brez dobičkonosnosti dolgoročno pač ne bodo mogli. Da moraš čakati na avto 2 leti pač nima nobenega smisla. Ne za uporabnika, ne za firmo.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

J.McLane ::

Golf GTE je kao primerljiv z Golfom GTD, kao zato ker naj bi imel podobno moč ampak je zaradi mase vseeno manj zmogljiv.

Torej 37.753EUR vs. 30.253EUR.

PHEV z 8 kWh baterijo pa nekje pomeni največ 15k EV km/leto, če polniš 1x na dan, to pa pomeni nekje 1k EUR prihranka na leto.

Se pa strinjam z WP1, ena od glavnih prednosti hibridov je da je lahko pogon na vsa štiri kolesa izveden bolj kompaktno, ker ni nobenega kardana pod vozilom, tudi BMW je odkril da to zna bit prednost:



Govori se celo da naj bi novi Prius imel opcijo 4WD, to bomo videli jutri zjutraj pri predstavitvi 4. generacije. Novi RAV4 kolikor vem bo imel 4WD samo v hibridni verziji, klasičnega 4WD ne bo z nobeno drugo opcijo motorjev.

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

nekikr ::

Nobenega takega primera ne poznam. Razen tam, kjer imamo dva "prva" avtomobila, pa potem nima prav veliko veze s katerim greš kam. Da bi imel pa nekdo Hondo Accord karavan in Twinga, pa šel potem na daljše poti s Twingom...no, sigurno jih je milijone takih ane ;)

BigWhale ::

nekikr je izjavil:

Nobenega takega primera ne poznam. Razen tam, kjer imamo dva "prva" avtomobila, pa potem nima prav veliko veze s katerim greš kam. Da bi imel pa nekdo Hondo Accord karavan in Twinga, pa šel potem na daljše poti s Twingom...no, sigurno jih je milijone takih ane ;)


Po mojem je blo misljeno tko:

- kupis prvi avto, nek karavan
- kupis drugi avto, nek peglajzn
- vecino km nardis po mestu, sluzba, stacuna, etc, vozis vedno drugi avto
- na morje se peljes s prvim avtom

Na konc leta ima prvi avto manj prevozenih km kot drugi avto.

Torej, drugi avto postane prvi avto. :)

7982884e ::

navadn dizl DS5 s 180 konji ima na AC za 5% nižjo porabo kot pa (paralelno) hibridna varianta z nekaj šibkejšim dizlom.

od kdaj je pa to problem?
samo 5% slabše v praktično najslabših možnih pogojih, in pri avtu kjer je ta serijska izvedba hibrida daleč od optimalne, je zelo dobro.
namesto dizelskega motorja daš noter miniaturen agregat, katerega delovanje upravlja zgolj računalnik, recimo nekaj takega:
http://www.extremetech.com/extreme/1857...
kar je popolnoma druga stvar kot pa navaden motor, ki so ga zvezali na baterije.
in s tem boš iz minut 5 procentov hitro prišel na plus, v najslabši možni situaciji. in doš dobil zraven vse pluse all-electric avta, recimo performanse, regeneracija energije ob zaviranju. in potem ni več nobenega razloga po nekih kompleksnih paralelnih sistemih.

7982884e ::

edit, sem spregledal, da je tisto paralelna izvedba. no, saj nima veze.

recimo tale miniaturen motorček od toyote naj bi imel učinkovitost 42%. če ima električni motor učinkovitost 90%, je na koncu učinkovitost 37%, še vedno dosti bolje od najbolj učinkovitih motorjev, ki jih vgrajujejo v avte.
z neko komplicirano paralelno izvedbo kjer ICE direktno žele kolesa, se ne moreš ti it uporabe takih miniaturnih agregatov, ker potem seveda ne bo nobenega efekta.

TribesMan ::

Si pokazal kolk točno veš. Predvsem se trudiš navidezno zmagat v forumski debati, na koncu pa kot svoj princip predlagaš v konceptu isto kot js, le da je cena tvojih predlogov še višja.


Nevem kdo se bolj trudi... :*

Kjer je že sam menjalnik svojih 100 kil in 3 jurje pribitka. Za koga k***a?
Da se v eksotične tricilindrske turbo bencince z ohoho kilovati sploh ne spuščam.


In the 8HP70 version, it has a torque handling limit of 700 newton metres (516 lbf?ft), and weighs 90 kilograms.

Našel sem še podatek da 8HP45 (450Nm) vaga 77kg ( http://www.zf.com/media/media/img_1/cor... ). Za najšibkejšeka 8HP30 ne najdem podatka, ampak recimo 70kg?
Obični ročni menjalniki vagajo 40-50kg.
Sicer pa nevem če bereš ali ne, ampak nikjer nisem napisal da je ta menjalnik obvezen.

Eksotični tricilindrski turbo bencinarji niso danes nič kaj eksotični. Ford jih prodaja v stotisočih 74kW-92kW.

Ko nism pripravljen plačat, pa iščem narcenejšo vmesno varianto. ZF menjalnik to ni, eksotičen bencinar tudi ne.


Torej vozi dalje eksotičnega turbo dizla in ročni menjalnik.
Na žalost tvojega koncepta ne bo nihče sestavil vsaj ne v naslednjih 10 letih.

Če si alergičen na AWD, pa pač fentaj oni dodatni elektromotor na zadnji osi in prišparaj tistih 20 kil. Stvar okusa.


Pa diferencial 10 kil, pa polosovine 10 kil, pa spremenjeni premniki, ležaji in vpetje kolesa, krmilnik, pa vsa električna napeljava... pa seveda tak sistem ne zavzame popolnoma nobenega prostora.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

WarpedGone ::

Pa diferencial 10 kil, pa polosovine 10 kil, pa spremenjeni premniki, ležaji in vpetje kolesa, krmilnik, pa vsa električna napeljava... pa seveda tak sistem ne zavzame popolnoma nobenega prostora.

Point je da hibridizacija ne bo zastonj, par jurjev bo dodala, pa še nekaj teże in vzela nekaj prosotra. iščem varianto ki doda minimum vsega tega. Pacanje po ice motorju zahteva svoj pribitek, pacanje po menjalniku zahteva svoj pribitek, plus električni sistem. Zadnja prema s pogonom seveda tudi da nekaj a pribitek s ceno je treba uravnotežit s fičr listom. Kolk bolši in cenejši bo fwd hibrid v primerjavi z awd hibridom? Max 500 eur in max 50kg nižja teža. Še vedno bo pribitek proti čistemu ice svojih 4 do 5 jurjev, le da na seznamu profita ni več awdja in je vseh dodatnih 5 jurjev treba opravičit s krajšim seznamom fičrjev. Dodaš še avtomatiko in je pribitek še dva jurja al kolk? Komlicirsnje s turbo bencnarjemje sploh v konceptu zgrešeno. Point turbine n benvinu je nižanje izgub ko motor ne dela na max, elektromotor mu bo odnašal rit ko ne bo delal na max ergo maš podvajanje. Turbina na dizlu služi nižanju teže in višanju odzivnosti motorja. Pri nizkih obratih p še dodatno duši cel sistem ergo mu bo em pomagal.

Bencinu so šteti dnevi, dizlu pač še ne tolk.
Zbogom in hvala za vse ribe

nekikr ::

WarpedGone je izjavil:

Če je to res

Laž, večja laž, statistika.

Edino kar zares šteje, je "buy again" rating.

Tole sem hotel komentirati, pa so me prehiteli. Samo toliko in toliko ljudi lahko navdušiš do te mere, da ti odpustijo vse možne napake in šlamparijo. če hočeš imeti pa proizvodnjo v milijonih, kot velike firme, potem boš imel pa tudi kupce povprečne in ne samo Tesla navdušencev. Buy again ima toliko veze kot buy again rating prvih 5000 kupcev Apple Watch. Nobenega.

Nikec3 ::

No signature series for Model 3. Same reservation amount for all.

To mi je všeč. Nobenega preseravanja. Avto bo za mase.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

kow ::

Nikec3 je izjavil:

No signature series for Model 3. Same reservation amount for all.

To mi je všeč. Nobenega preseravanja. Avto bo za mase.


Za mase v tem primeru pomeni top 2 procenta :)

WarpedGone ::

Hmm, kako je zdaj s temi baterijami?

Čezdalje bolje.

Koliko časa zdaj že zdržijo?

Dokler jih uporabljaš.


Ne mislim praznjenja ampak kakšna je kaj življenska doba?

Dokler ne crknejo.

Kaj z njo narediš ko je zanič, vržeš v bližnji potok pa novo nabaviš ali neseš v Merkur in vržeš v tisti ladlc kjer zbirajo iztrošene LR3 baterije?

Daš avto na servis naj scoprajo, da bo delal.


Kako je z garancijo in recimo zavarovanjem baterije?

Enako kot z avtomobilom, 8 let neglede na km.

Se plača kakšne dajatve za _svinjanje_ s temi baterijami?

Nobenega svinjanja ni.

Pri Renoju vem da jo imaš baje samo v najemu?

Lahko jo tudi kupiš, nekaj jurjev.


Ali morda z nakupom nove hkrati že plačaš tudi njeno razgradnjo?

Stvar politike prodajalca.

Ali je tako kot z računalniško opremo, kjer pri brand vendorjih z nakupom baje plačaš tudi že razgradnjo ampak ti potem naši distributerji to še enkrat veselo zaračunajo?

Stvar prodajalca.


Kam gredo te iztrošene baterije, v Afriko, na dno morja v mednarodnih vodah ali kam drugam?

Reciklaža.

Skratka matra me dejanski energy/co2/waste footprint, se je kdo že poglabljal v to?

Matra te BS FUD.
Zbogom in hvala za vse ribe
««
3 / 14
»»