» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
2 / 14
»»

WarpedGone ::

V čem točno je prednost električnih avtomobilov za kupca (uporabnika), v primerjavi z ICE avtomobili? Brez eko mumo jumbota, če je le možno.

Pod črto:
- najbolši možen avtomatski menjalnik - elektronski
- najbolša možna odzivnost motorja
- nobenega hrupa, smradu
- tankaš lahko doma, tudi lastno pridelano energijo
- ...
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

To z menjalnikom ne razumem, ker še nisem vozil električnega avta, ampak zakaj je boljši v primerjavi z avtomatskim v ICE avtu, oziroma kako to opazi voznik?

Najbolje boš razumel, če nekje ujagaš reklamno prezentacijo in se zmeniš za testno vožnjo ter tako stvar doživiš prvoosebno.
Teorija pa pravi, da si vedno v pravi prestavi in vedno pri pravih vrtljajih. Ni nobenega šaltanja dol, ko je treba prehitevat, nobene turbo luknje itd. "Gas pedal" je tko odziven kot zavora. Avtomatski menjalnik je le poskus kako računalnik predvideva, kaj bi ti rad in ustrezno sam menja prestave in učasih še dodaja plin. Stvar načeloma dela, a nujno zamuja glede na to kar bi ti res rad v posamezni desetinki sekunde.

Dodatna prednost je zaviranje z motorjem. Pri ICE avtomatiku zaviranja z motorjem praktično ni, ročni menjalnik to sicer pozna a je precej groba reč in zahteva opletanje s prestavno ročico. Električni avto pa lahko voziši skorajda brez dotikanja zavore, to nucaš le ob nepredvidenih situacijah in popolnih zaustavitvah.

BTW, kako se bo reklo gasu ko nebo vec na gas avto? :D

Američani mu pravijo "accelerator" torej bi lahk bila pospeševalka.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

EV avti za 20 jurjev bodo taki kot iOn, ne taki kot Tesla, vsaj naslednjih 10-20 let.

Lepo, da si dojel to kar že dolgcajta trobim, pa ne dojamete - štrom košta. Zato je brezveze na silo delat poceni štromarja, ker bo podn od podna. Poskusi sedaj to dopovedat še Audiju, VW, Peugeotu, Mitshubishiju, BMWju, itd, itn.

Sploh pa je smešno ko ti velikani zasledujejo stare modrosti iz ICE sveta in v te poceni jajčke tlačijo motorčke iz električnih vrtalnikov.
Nobenega pametnega razloga ni, da v električnem avtomobilu ni vsaj 200 kW motor. Sploh edini problem je, ali je dovolj baterij da zagotovijo dovolj toka. Močnejši motor bo imel v povprečju manj izgub kot šibkejši.

V ICE svetu je V12 bistveno dražji in večji in težji od trilicilinderske pokalice zato je izbira jasna. 200kW električni motor je pa praktično enako velik in težak kot 20kW motor - mogoče je razlike za faktor 2, en ma 20 kil, drug pa 40 kil. Nepomembno.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Grey ::

WarpedGone je izjavil:

EV avti za 20 jurjev bodo taki kot iOn, ne taki kot Tesla, vsaj naslednjih 10-20 let.

Lepo, da si dojel to kar že dolgcajta trobim, pa ne dojamete - štrom košta. Zato je brezveze na silo delat poceni štromarja, ker bo podn od podna. Poskusi sedaj to dopovedat še Audiju, VW, Peugeotu, Mitshubishiju, BMWju, itd, itn.

Sploh pa je smešno ko ti velikani zasledujejo stare modrosti iz ICE sveta in v te poceni jajčke tlačijo motorčke iz električnih vrtalnikov.
Nobenega pametnega razloga ni, da v električnem avtomobilu ni vsaj 200 kW motor. Sploh edini problem je, ali je dovolj baterij da zagotovijo dovolj toka. Močnejši motor bo imel v povprečju manj izgub kot šibkejši.

V ICE svetu je V12 bistveno dražji in večji in težji od trilicilinderske pokalice zato je izbira jasna. 200kW električni motor je pa praktično enako velik in težak kot 20kW motor - mogoče je razlike za faktor 2, en ma 20 kil, drug pa 40 kil. Nepomembno.

Štrom košta ker idioti prodajajo baterije zraven.

WarpedGone ::

Polnjenje se ne meri v kW al pa kWh/h ampak v km/h - cca kolk realnega dosega dobiš v avto v eni uri polnjenja.

Sploh pa se ne meri v klasičnih "napolni se v štirih urah", "napolni se v osmih urah", "napolni se v 15 urah" katere tako radi mečejo okrog študenteki aka novinarji v svojih psevdo člankih, te pa nato povzemajo 'znalci' in pametujejo kako da to pa ja nikakor ni dovolj hitro.

Čas polnjenja je najprej in predvsem odvisen od velikosti baterije v vozilu.
Here is a shocker for you: avtomobil z dvakrat daljšim dosegom, bo imel dvakrat večjo baterijo ki se bo zato polnila dvakrat dlje. Štima?

Uporabna metrika za hitrost polnjenja je zato kolk km dobim v baterijo v eni uri oz. enostavko s kolk km/h se avto polni iz domače vtičnice na 240V in kolk hitro se polni na posebnih polnilih postajah.
"Hecno" pri tej metriki je, da bodo imeli mali lahki jajčki opazno višjo hitrost polnjenja v km/h enostavno zato ker bodo z določeno količino energije prevozili daljšo razdaljo. Težji oz. večji kot bo avto, počasneje se bo polnil (v km/h) ker bo za en km pač potreboval tolk več energije.

Še bol "hecno" pa je, da se z razvojem avtomobilov ta hitrost ne bo kaj povečevala, raje še padala. Zakaj? Odgovor je v konstantni rasti mase vozil. Ta se je v zadnjih 20letih praktično podvojila. Mogoče bodo EVji predstavljali takšen izziv da se bo ta trend spremenil a zaradi potrebe po bateriji kakšnega opaznega nižanja mase ni za pričakovati. Kvečjemu rast mase ne bo tako "majhen problem", kot je to danes in bo zato počasnejša.

Iz dane vtičnice se namreč lahko potegne le točno določena in omejena največja moč predno pregori varovalka. Ni videt, da bi se električno omrežje v globalu razvijalo v smeri večje moči pri končnih malih odjemalcih. Mala povečanja ne predstavljajo nobenega resnega profita, tipično domačo moč bi bilo potrebno dvigniti za celoštevilčne faktorje kar se enostavno ne bo zgodilo.

Zelo pomembno vprašanje je zato kakšne hitrosti bo dosegalo domače poljenje na klasični garažni vtičnici z 240V skozi 16A varovalko?
To predstavlja cca 3kW polnilne moči, kar brez upoštevanja izgub v polnilcu (cca 20%) omogoča ocenje čez palec:
Tesla Roadster
- baterija 55kWh, 390km dosega, polnjenje 0-100% na 3kW: 19h
- Na poljubni domači vtičnici se stvar polni z do 20 km/h
- Na posebnih "fast chargerjih" se polni z do 87 km/h

Tesla Model S
- baterija 85kWh, 500km dosega, polnjenje 0-100% na 3kW: 29h
- Na poljubni domači vtičnici se stvar polni z do 17 km/h
- Na posebnih 90kW DC "superchargerjih" se polni z do 500 km/h

Renault Zoe
- baterija 22kWh, 210km dosega, polnjenje 0-100% na 3kW: 9h
- Na poljubni domači vtičnici se stvar polni z do 23 km/h
- Na polnilnih postajah z dovolj moči (nad 43kW) se polni z do 410 km/h

Nissan Leaf
- baterija 24Wh, 175km dosega, polnjenje 0-100% na 3kW: 8h
- Na poljubni domači vtičnici se stvar polni z do 21 km/h

Problem teh hitrosti polnjenja je še, da so direktno odvisne od hitrosti dejanske vožnje in so zato le ocene za nek tipičen stil vožnje. Upošteval sem objavljen doseg avtomobila po nekem (EPA ali NEDC) standardu, zato številke med sabo niso direkt primerljive ampak so vseeno dovolj podobne, da je sporočilo jasno. Hitrost polnjenja v domači garaži brez posebnih nadgradejn in dodatkov omogoča polnjenje med 15 km/h do 25km/h. Baterije same pa že danes omogočajo tudi polnjenje z 20x višjimi hitrostmi, če je le na voljo ustrezen priključek .
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

Nobenega trollanja ni bilo v tem.
Problem je, da je ene 99% folka sposobno razmišljat le črno/belo. Če rečeš da je A sposobn tega pa tega, potegnejo ven da mislš da to pa nujno čist vedno velja in ti postrežejo primere, ko to ne velja. Da obstajajo realni primeri, ko to velja jih ne briga.

V tej temi sem vsaj 10x ponovil, da EVji še dolgo ne bodo zamenjava za *vse* ampak še vedno mi nazaj oporekate, kako se na morje v turčijo ne bo dalo z njimi furat, pa da se ne splača itd, itn. Eni in isti 'argumenti', ki so bili že vsaj 10x ovrženi oz. pojasnjeni.

Naslednji argument bo zopet, kako da bo zarad EV zmanjkalo štroma. Kdo bo junak in to dal na mizo spet?

Sploh edina omejitev EVjev je energetska gostota baterij in posledično trenutna relativno visoka cena za cca 50kWh, kar je praktični minimum. 25kWh kolkr trenutno ponuja nisan in podobni je pač premalo in je tam samo da je cena le visoka, ne pa čist absurdna.

Ampak ne boste verjel - cene padajo. Kljub temu da se iz baterij delate norce, kako da so nonstop neke novice o novih baterijah, kup pa kao da se jih ne da. V merkatorju čez cesto res ne, a zadeva napreduje. Ne za faktor 10 na leto, ampak za skromnih 10% letno pa. In v 10letih to znese vsaj podvojitev performans za isto ceno/težo. 10 let se morda zdi veliko - a prva novica glede Tesla Roadsterja je prišla leta 2006 - že 6 let je od tega, ko je takratna tehnologija omogočala štart na 250 milj dosega. Realnost je nato to rahlo oklestila a vseeno. Danes prihaja na cesto naslednik, ki za opazno nižjo ceno ponuja opazno večji doseg, opazno večjo uporabnost in udobje.

Pametnjakoviči, ki pametujejo da to pa še vedno mase: Good work, Capitan Obviouses! A pa ste sposobni dojet, da se trend zelo očitno premika v smeri masovnosti? Ste sposobni zapopadit da je 'cunning plan' že v štartu bil tak? Najprej visoko-nišno vozilo kot dokaz koncepta, da se sploh da. Da se razvijejo osnovne tehnologije za električni pogon civilnih avtomobil in sfinancira razvoj naslednika.

Kjer pa se cunning plan ponovi - naslednik še ni za mase, je pa za velikostni rang bol dostopen - namesto 2500 vozil v 4 letih, gremo na 20.000 letno. Še vedno ekskluziva a bistveno nižja. Če je v sloveniji par roadsterjev, bo torej v sloveniji čez 5 let nekaj deset Model S-ov. To je pa že rang 'ekskluzivnosti' čist navadne (moje) Lagune Coupe.

Teslina tretja generacija, ki pride čez cca 5 let, bo pa štartala na začetno ceno v rangu 20-30k USD.

Seveda boste jamral, da je to še vedno dražje od Cliotov in spačkov ampak tu vas je ujel renalut s svojim Zoe za 16k EUR danes tukaj. Seveda baterija ni vaša in seveda so omejitve kaj lahko s tem sploh počnete.

Natanko tako kot sm razlagal vsem pametnjakovičem, ki so trdili kaka neumnost je prodaja baterij in da bi se jih moralo sposojat. Kot da pol ti bo pa zadevo plačal kdo drug in ne ti sam.

Če ne moreš baterije kupt z enkratnim plačilom si lahk čist komot že danes vzameš kredit in si natanko na istem. Oz. ne nisi, ceneje prideš skozi.
Zbogom in hvala za vse ribe

Gregor P ::

jype je izjavil:

Ker tvoje težave so jasne: Ne razumeš razlike med obvladljivimi emisijami v okviru proizvodnih procesov in neobvladljivimi emisijami v življenski prostor ljudi v okviru prometa, ki ga poganjajo motorji na notranje izgorevanje.
Sam nimam nobenih težav, ker menim, da sem dokaj korektno ocenil trenutni in prihodnji položaj EV v našem celotnem življenjskem prostoru (t.j. vsaj zaenkrat še vedno planet Zemlja) in gledam malo širše na vse skupaj, ne le kaj koristi meni osebno. Zato v tej temi pričakujem, da bomo iskali rešitve prihodnosti za boljše življenje vseh nas, ne samo nekaterih "eko bogatašev" s slabo vestjo.

Namreč tvoj koncept se podre že na prvi trditvi t.j. "obvladljivimi emisijami v okviru proizvodnih procesov" to bi vsekakor bilo lepo, če bi bilo kdajkoli res, tako pa nobenega zares ne briga, da bi obvladoval karkoli drugega kot le stroške; potem nadalje pa še popolnoma spregledaš človeški faktor (kar je osnovna napaka vseh utopistov), ki misli da se bo na milijone novih uporabnik EV kar lepo držalo vseh pravil, ki jim jih bodo "zeleni fašisti" lepo napisali ... ter seveda nekje vmes vsekakor pridemo na izredno povečano proizvodnjo elektrike, kjer jih bo tudi bk za "zlata zelena pravila", pa tudi pri reciklaži jih bo bk za eko pravila itd. ... in potem bo pa, ravno ko nam bo končno uspelo vsaj na pol tako dobro omejiti eko katastrofo EV kot smo jo pri klasičnih vozilih (gledano splošno na povprečje), že počasi zmanjkalo litija (tam nekje do leta 2100).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

WarpedGone ::

Modeli z manj baterij bodo počasnejši, kljub temu da bodo verjetno občutno lažji (koliko manj moči bodo imeli? bo drugačno tudi prestavno razmerje?). In imeli bodo omejitev garancije na baterijo na prevožene kilometre, ki jo model z največjo baterijo nima.

Kar je povsem logično, če mal razumeš kako ta stvar dela in kakšne omejitve ma - manjša baterija isto moč oddaja pri višjem C kot večja baterija. Višji C pomeni večjo obremenitev kemije, večjo obrabo, gretje, staranje in vse. Višji C prinaša same minuse in nobenega plusa. Neomejena garancija na 85kWh pa ni tolk posledica nižjega C glede na ostale, kot tega, da je to pač top-of-the line in je garancija le dodatni bonbonček. Bo pa 85kWh najmanj obremenjena, kljub temu da je avto zarad nje opazno težji kot avto z 40kWh baterijo.

Predno kdo začne zopet zganjat paniko, garancija na baterijo je:
40kWh: 8 let, 160.000 km
60kWh: 8 let, 200.000 km
85kWh: 8 let, neomejeno km

Garancija predivdeva tut omejeno število hitrih polnjen na SuperChargerjih, ker to pač bateriji škodi bolj kot nežnejša polnjenja, predvideva tudi vsakodnevno poljenje v Standard načinu, ki ne omogoča polnega dosega ampak cca 10% manj, in le občasno polnjenje v Range načinu. Garantira pa vsaj 80% nazivni doseg ob nakupu tudi čez 8 let, če je bilo opravljenih manj kot cca 1000 0-100 polnjenj.

Mehanski deli in prestavna razmerja so enaki ne glede na baterijo, razlika bo le v softveru in nastavitvi trdote podvozja - kar je pa zaradi aktivnega zračnega vzmetenja itak zopet stvar softvera.

Le Performance verzija ima fizično drugačen motor in inverter.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

Ne le konkurenčne, superiorne iz enostavnega razloga: nižje težišče, nobenega poltonskega kupa železa v nosu, ki hoče naravnost.

Z elektroniko se da temu pomagat in BMW to počne, če enak level elektronskih pomagal vtakneš v Model S, maš boljš handling.

Kaj točno bo nastalo iz tega, bo pa jasno čez par mesecev ko se tole sproba na pisti.
Zbogom in hvala za vse ribe

PrimozR ::

WarpedGone je izjavil:

Ne le konkurenčne, superiorne iz enostavnega razloga: nižje težišče, nobenega poltonskega kupa železa v nosu, ki hoče naravnost.

Z elektroniko se da temu pomagat in BMW to počne, če enak level elektronskih pomagal vtakneš v Model S, maš boljš handling.

Kaj točno bo nastalo iz tega, bo pa jasno čez par mesecev ko se tole sproba na pisti.

Poltonski kup železa v nosu? Kaj the hell ti kadiš človek? 600 kg ima komplet motor+menjalnik iz Veyrona. 8 litrski quad turbo W16 z menjalnikom za 1000+ konjev. Če ima 335i motor z menjalnikom več kot 300 kg bi bil precej presenečen. Pa itak je zadeva postavljena kompletno za prednjo akso, menjalnik pa že lepo med sprednja sedeža. Toliko o 'teži v nosu'. O tem, da imajo BMW-ji razporeditev teže hudičevo blizu 50:50 pa itak sploh ne bi. Lepo dokazuješ svoje (ne)poznavanje avtomobilskega sveta oz. objektivnost...

Ko govorimo o višini težišča, kako visoko je ta za Tesle (Roadster ali Model S)?

TribesMan je izjavil:

Ima pa S druge prednosti, recimo ne zbudi pol mesta ko ga zahodiš do daske...

No ja, M3 pa GTR nista super predstavnika ne-zbujanja, ampak nasploh turbobencinarji niso tako grozni. Povsem simpl bi bilo narediti relativno tiho zverinico. Ampak itak to ne pomaga, ko je pa elektro avto 100% tih! (vklopite sarkazem detektorje za tole zadnje)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

jype ::

nekikr> To niti slučajno ni res in ti to veš, ker nisi bedak. Se pa delaš da si, da bi svoje lahko naprej gonil.

Seveda je res. Električni avtomobili pač niso za vse, se pa proda vse, ki se jih naredi (in nobenega pod ceno).

-valvoline- ::

Problem je to da smo že dosegli vrhunec razvoja baterij pač takšnih ki so danes na voljo.Ni moč več izboljšat obstoječo tehnologijo,pa tudi pocenit se ne da,litija ni dost,pa tudi cena je pač tržno določena. Več ko bo hibridov in EVjev večje bo povpraševanje po Li in bo cena še poskočila z tem tudi cena battery packa. Mislim da baterije kar se tiče cene in dometa nimajo praktično nobenega prostora več za nadaljno pocenitev in izboljšave.Na žalost.

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

-valvoline- je izjavil:

Problem je to da smo že dosegli vrhunec razvoja baterij pač takšnih ki so danes na voljo.Ni moč več izboljšat obstoječo tehnologijo,pa tudi pocenit se ne da,litija ni dost,pa tudi cena je pač tržno določena. Več ko bo hibridov in EVjev večje bo povpraševanje po Li in bo cena še poskočila z tem tudi cena battery packa. Mislim da baterije kar se tiče cene in dometa nimajo praktično nobenega prostora več za nadaljno pocenitev in izboljšave.Na žalost.

Tele ideje nimajo nič skupnega z realnostjo.
Letna rast kapacitete "povprečne" celice je še vedno linearna, i.e. tipično po 8% na leto. Ko se bo ta rast vsaj začela upočasnjevat bo morda meja že kje blizu. Litij ni nafta, da bi se v baterijah nepovratno izrabljal tako da tudi ko bomo enkrat nekoč vsega izkopali iz zemlje, se ga bo z 'obnavljalo' z reciklažo. Pa že sedaj se ga tudi.

Avti bodo imeli zvočnike prek katerih bodo oddajali digitalno generiran zvok. Vsak avto bo imel 17 "melodij".

Ko so se pojavili prvi avtomobili je pred njimi moral laufat fantek in cingljat z zvončkom.
Digitalno generiran zvok je natanko enako smešno zblojena ideja/zahteva.
Zbogom in hvala za vse ribe

-valvoline- ::

WarpedGone je izjavil:

-valvoline- je izjavil:

Problem je to da smo že dosegli vrhunec razvoja baterij pač takšnih ki so danes na voljo.Ni moč več izboljšat obstoječo tehnologijo,pa tudi pocenit se ne da,litija ni dost,pa tudi cena je pač tržno določena. Več ko bo hibridov in EVjev večje bo povpraševanje po Li in bo cena še poskočila z tem tudi cena battery packa. Mislim da baterije kar se tiče cene in dometa nimajo praktično nobenega prostora več za nadaljno pocenitev in izboljšave.Na žalost.

Tele ideje nimajo nič skupnega z realnostjo.
Letna rast kapacitete "povprečne" celice je še vedno linearna, i.e. tipično po 8% na leto. Ko se bo ta rast vsaj začela upočasnjevat bo morda meja že kje blizu. Litij ni nafta, da bi se v baterijah nepovratno izrabljal tako da tudi ko bomo enkrat nekoč vsega izkopali iz zemlje, se ga bo z 'obnavljalo' z reciklažo. Pa že sedaj se ga tudi.

Avti bodo imeli zvočnike prek katerih bodo oddajali digitalno generiran zvok. Vsak avto bo imel 17 "melodij".

Ko so se pojavili prvi avtomobili je pred njimi moral laufat fantek in cingljat z zvončkom.
Digitalno generiran zvok je natanko enako smešno zblojena ideja/zahteva.

Link?
Mogoče le v primeru če se sorazmerno poveča tudi teža celice. Glih o tem sem nekje prebral članek da pač Litijeve celice so pri maksimumu svojega potencijala,in da enostavno nima šans da se karkol izboljša v prihodnosti.
Ko se bo povpraševanje po litiju konkretno povečalo,se bo tudi cena,in si upam stavit da se bo v naslednjih letih najmanj podvojila. Nafta je včasih bila 10-20usd za sod,ko se je zgodilo da je svetovno povpraševanje preseglo ponudbo pa so cene takoj šle v višave. enako se bo zgodilo z litijem,brez ogleda če se ga da reciklirat ali ne. Svinec se je v zadnjih letih tudi orenk podražil,čeprav se ga skoz reciklira.

Zgodovina sprememb…

PrimozR ::

-valvoline- je izjavil:

Boeing je izjavil:

-valvoline- je izjavil:

Zato VW ni navdušen nad EV tehnologijo,saj dobr vedo da nima prihodnosti


Zato ni navdušen, ker ga ne zna nardit.

Japonci, recimo, ga pa znajo. In ga prodajajo. In z njim zaslužijo.

To bo šele pod vprašanjem,če ne bodo vmes težke subvencije.
Če pa pod EV reklamiraš priusa,lahko samo facepalmam.Skoraj pol cenejši golf tdi bluemotion ga poseka podolgem in počez v vseh pogledih,še posebej pri porabi. Še moj 15 let stari a4 pije manj k tole čudo od tehnike,tak da ne hvala. Ko bo dizelski hibrid na voljo z porabo 2l na 100km bomo rekl da se je tehnologija nekam premaknila. VWjev XL1 z porabo 1l na 100km je tista taprava opcija za prihodnost.

Skoraj pol cenejši Golf od Priusa? A to govorimo o 10 let stari gajbi?

Dejstvo, da kante od VW-ja tako dobro držijo cene, mi je še bistveno manj jasno, kot dejstvo da imajo te iste kante že začetno ceno tako visoko.

Prius je v Sloveniji 25 jurjev.

EDIT: čeprav Priusa ne maram, ker trdim, da je modna muha (pa ker se zapenjava glede Toyot z jypom), pri izbiri VW-ja in Priusa gladko vzamem Priusa. Nobenega pa ne z veseljem :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

Brane22 ::

Ja, "začenja se resno obdobje" ampak "zametki so prav zanimivi".

Which is it ?

Ne moreš imeti "resno obdobje" brez dejanjsko dosegljivih in uporabljanih modelov na cesti.

In tisti posnteki povedo v bistvu mnogo.

Če morašp vložiti toliko napora v futuristično obliko, potem najbrž tisto pod pokrovom smrdi.

Sami reklamni posnetki in CGI, nikjer nobenega "Top Gear" testa.

SplitCookie ::

Tak motor bom cenil, ko ga bom videl vpetega, lavfati na nazivni moči. Glede na splošno dostopnost in preprostost priklopa česa takega na el. omrežje, tak test ni težko izvedljiv.

To da nimajo težav z motorjem, ne pomeni, da tak motor ni defekten. 3-fazniki lavfajo včasih tudi po par mesecev v kup na 2 fazi, preden kdo sploh pogrunta da je kaj narobe.
In lomljenje kletke ni nujno takoj očitno. Mikrorazpoke, ki se s časom lepo razširijo, je silno težko opaziti. In glede na to, da se rotor vliva, so napake pri litju preproste za naredit.
Prekinjena ena povezava v kletki ne bo imela nobenega opaznega efekta, razen pri polni moči, oz. primankljaju nje, v povprečni vožnji pa bo samo bolj pregrevala rotor, ter žrla malce več baterij.

V najboljšem primeru bo kontroler ostal cel, v najslabšem ga bo zaradi čudnih parametrov raztrgalo na prafaktorje.


Glede tekočinskega hlajenja pa je večinoma samo to, razen malenkost slabših performansov, baker bolj malo briga al lavfa na 20 ali 100°C

In tisti modeli S s nekimi kvazi na roke navitimi motorji (LOL! če kdo temu vrjame) lahko v prihodnosti povzročijo nemalo težav. Zategovanje navitja za povečevanje magnetnega fluxa ima za posledico ekstra mehanične strese na samo navitje. Razen kvadratnega drata, pa še ta ni tako mnogo boljši, kaj več niti ne moreš narediti, neko ročno delo tako ne bo prineslo niti minimalnega profita.
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

Ima svoje področje uporabe, a to ni osebni avtomobil. Prinese mu le kup minusov in nobenega plusa.
Zbogom in hvala za vse ribe

energetik ::

Jasno da inwheel nimajo smisla v osebnih avtih, tovornjakih, busih itd. Polosovina zdrži brez problema življensko dobo avta, hkrati zelo malo vpliva na nevzmeteno maso. Nobenega razloga za inwheel.
So pa inwheel odlična zadeva za kakšne delovne stroje, traktorje itd, kjer nevzmetena masa praktično nima veze, gibov vzemetenja ni veliko, hkrati pa predstavljajo lahko regulacijo vsakega kolesa posebej.

nodrim ::

za takšno ceno najema ne kupim nobenega avta več, ever

WarpedGone ::

Še en video s principom delovanja. Sicer pa kako bi blo s hibridom elektrika-zrak? Je to sploh smiselno glede na to da lahko regeneriraš z bremzanjem nazaj v elektriko?

Možno? Ja.
Smiselno? Ne.
Zakaj? Za regeneracijo pri AC gnanem EV ne potrebuješ *nobenega* dodatnega HW, niti SW da stvar dela v povratni smeri i.e. zavira. Vse kar je nek parameter, katerega pri pogonu držiš v neki pozitivni vrednosti, pri regeneriranju daš na negativno vrednost in se hoče motor vrtet počasneje kot pa trmarijo kolesa. Posledično gre motor hitreje od zahtevanega in voila generiran električni tok na enaki učinkovitosti, kot pa jo maš pri 'pozitivni vrendosti'. I.e. če maš pogon v povprečju 80% učinkovit, maš tut regeneracijo 80% učinkovito. Perfekcija.

Za regeneracijo na stisnjen zrak pa nucaš zraven še zračno črpalko, ki lahko deluje tudi kot motor in imaš dodatno težo, mehansko obrabo, gretje in učinkovitost na ravni ICE motorja. Mizerija.

Učinkovitost AC pogona je ultimativna. Ničesar mehanskega se ji ne mora niti približat, kaj šele presečt.

Povsem druga pesem pa je, če se stisnjen zrak uporabi poleg oz v ICE motorju, ki je že itak 'navadna' plinska črpalka. Dodat je treba "le" nekaj ventilov in nekaj litrski hranilnik stisnejega zraka. To je bistveno cenejše in lažje od dodatnega elektromotrja in baterij. Kakšna ideja, zakaj se to ne uporablja v širšem obsegu? 5% višja učinkovitost med vožnjo je razlika med 7 in 6,5 porabe, največ pripomore v slower/faster režimu vožnje, ki prevladuje v mestih.

Tkole na suho ima tak hibrid bistveno več smisla in elegance kot ICE + EM variante.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

SplitCookie ::


Zakaj? Za regeneracijo pri AC gnanem EV ne potrebuješ *nobenega* dodatnega HW, niti SW da stvar dela v povratni smeri i.e. zavira. Vse kar je nek parameter, katerega pri pogonu držiš v neki pozitivni vrednosti, pri regeneriranju daš na negativno vrednost in se hoče motor vrtet počasneje kot pa trmarijo kolesa. Posledično gre motor hitreje od zahtevanega in voila generiran električni tok na enaki učinkovitosti, kot pa jo maš pri 'pozitivni vrendosti'. I.e. če maš pogon v povprečju 80% učinkovit, maš tut regeneracijo 80% učinkovito. Perfekcija.


Lol what ?

Asinhronc ne bo pola kurca šljivil tvoje logike o regeneraciji če mu gor ne pritisneš napetosti, s katero boš induciral napetost v ostalih navitjih iz katerih potem pumpaš ven štrom.
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_

M-XXXX ::

dstr17_ je izjavil:

Aja še za primerjavo: teh 70 000 nanese pri 6L/100km pri ceni 1.4EUR na liter slabih 6000EUR.
Ja, v enem letu. V 10 letih se pa investicija povrne. Če bodo cene bencina naraščale (kar bodo) pa še prej. Tako da tvoja primerjava je zgrešena.

Nisi bral vsega kajneda? Kot sem rekel je zadeva zelo verjetno 100 000€ in več (da zgradiš tako postajo), pa gredo zneski zelo verjetno proti 200k in več (zemlja, dovoljenja....) Če letno prihraniš pri 100 000€ ter 6000€ letno teh 100k v 17 letih. To pomeni, da se v 17 letih nič ne pokvari. Ne rabiš nobenega človeka ki bi to karkoli pogledal kaj šele poservisiral. Nikoli ščistit.. Uglavnem čisti bullshit PR, sama zadeva je popolnoma neuporabna (razen seveda za polnjenje avtov obstoječim lastnikom (brezplačno), kakšno koli sanjanje o vožnji na sončno energijo je pa seveda še večji bullshit.
V teh 20, 25 letih se bo toliko stvari že spremenilo...

Če prav razumem, ti računaš, da sonce sije 24 ur na dan, in to vse dni v letu.

Da. Prvi primer (zgornji) je teoretični maximum celice, spodnji račun pa je podatek, ki sem ga našel za slovenijo in je približna realna številka.

Magic1 je izjavil:

Sončne celice so itak fail, dokler jim še kakšnih 80% cena ne pade(razen če država časti v obsežni subvenciji)

Subvencija je še večji fail. To cene čisto nič ne spremeni. To je tako, kot da bi na črpalki prodajali gorivo, ki stane 15€/L, in ima isto energijsko vrednost kot bencin, isto onesnažuje (ali celo bolj). Dejansko nima čisto nobene prednosti (same slabosti), ob enem pa je realna vrednost 10x večja. Edina prednost je to, da jo subvencionira država (mi) da jo ti točiš ceneje!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: M-XXXX ()

Gregor P ::

Čim slišim besedo Chevrolet me vozilo (katerokoli) ne zanima; kar v bistvu praktično velja za vsa ameriška vozila ... saj ne rečem, morda čisto po krivici; v bistvu sploh ne vem, zakaj imam takšen negativen odnos do njih, čeprav nisem še nobenega zares dlje časa vozil, nekako sem si ustvaril mnenje, da so zanič vozila (napram konkurenci; zastarela potratna tehnologija itd.):8)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

WarpedGone ::

Ampak on tega kot stranka ni mogel ali moral vedeti. Ne vidim zakaj bi bilo nemogoče,d a bi mu kdo svetoval tak quick-fix v posebej mrzlih razmerah.

Ker ni absolutno nobenega profita od tega ampak direktna škoda. Skratka neumnost.

Sicer pa od naprednega EV za 100.000 ali več evrov (torej vozila prihodnosti) dejansko pričakujem, da bo imel v svojem potovalnem računalniku seznam vseh polnilnih postaj v regiji (seznam lahko posodabljajo preko interneta, na servisu, ali kakorkoli že) ter me bo nemudoma opozoril, da moram iti in kam moram iti polniti

Seveda, in to zadeva ima in še marsikaj zraven ampak uporaba tega zahteva opravilno sposobnost.
Za idiote tak avto pač ni (kot noben drug tut ne).

To so mu svetovali Teslini strokovnjaki.

Ob njegovi izkazani debilnosti in nesposobnosti tega pač ne moreš trdit.
Komot mu je reku, da naj naredi A on je pa razumel in trdi da so mu rekl B.
Zbogom in hvala za vse ribe

Brane22 ::

Ker ni absolutno nobenega profita od tega ampak direktna škoda. Skratka neumnost.


In kje piše, da bi stranka to morala vedeti ?

Gregor P ::

Jah ali tako, ali pa vklopiš vse meglenke, četudi ni prav nobenega razloga za to;((
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

WarpedGone ::

Sej, mainstream je vedno zastarel :)
Si prepričan, da si prpravlen plačat par jurjev za polnilec in vso dodatno potrebno režijo za polnenje manj kot 10kWh baterije?
10kWh energije pride glih kak EUR, da to pokriješ nucaš nekaj tisoč polnenj, to pa gre tja proti 10 let uporabe da se investicija sploh povrne. PlugIn se začne splačat šele ko baterija ni več helper ampak glavni zalogovnik energije. Ne rečem, če bi s plugin pristopom hkrati profitiral še kej druzga, ampak ne. Košta denar, težo in kompleksnost in prostor.

Nekaj smisla je v 'mild' hibridih, ki poleg same hibridnosti (in s tem nižje porabe, izpustov) dajo na mizo še kej bol oprijemljivega like AWD kot naprimer PSAjev Hybrid4. Za moje pojme edini smislni hibrid out-there. Če bi bil bencinski, bi mel še neki več smisla.

Glede Ampere ... ja, ujel si glavni absurd 'full hibridov' ki hočejo bit vse. Obilo teže in nobenega prostora v avtomobilu. Ko to primerjaš s pravim EVjem se lahk principu hibrida samo smejiš.
Fisker Karma vs. Model S:
Zbogom in hvala za vse ribe

SplitCookie ::

- večji praznili tokovi bol obremenjujejo baterijo kot manjši - 50kWh baterija iz katere vlečeš do 100kW se bo hitreje starala kot 100kWh baterija iz katere vlečeš enakih 100kW

Odvisno predvsem od tipa celic.

Razlika med 0.5C in 1C je mnogo manjša kakor pa med 1C in 1.5C

Vse kar je pod 2C je že zelo dobro. Pa tudi pod 3C če je take uporabe sub 5%


- konkretna delovna temperatura baterije - koliko časa baterija 'prebije' na višjih temperaturah - najbol nežne temperature so okrog sobnih, nad 40 je problem, nad 50 je že precej pospešeno staranje

Kar spet ni problem, saj se bo baterija več starala zaradi samega staranja v stanju, kakor pa zaradi ciklov.
Vse skupaj je lovljenje bilk. Realno bo avto v uporabi mogoče 2h/dan, ostalih 22ur bo pa počival, je varianta tudi da se bo baterija bolj obrabljala pri 'polnjenju'/stand-by-u kakor pa pri praznenju.


- polnenje mrzlih baterij - če zelo mrzlo baterijo posiljuješ z močnim polnilnim tokom ti bo bol zamerila (== hitreje starala) kot pa če se prej mal segreje al pa če ji vsiljuješ manjši polnilni tok

Glih toliko zameri, kakor polnjenje popolnoma izpraznjene baterije, tudi tam rabiš regulirat polnilni tok.

Spet, tega je zelo zelo malo, hkrati pa 0.1C pri 22kWh bateriji pomeni da bož praktično do kraja obremenil povprečno vtičnico pri 10A 230V

Opcija je, da ti bo regeneracija skurila življensko baterijo bolj kakor tako celodnevno polnjenje, ker tega je namreč ogromno + ogromni tokovi

Zato lahko Tesla ta knowhow lepo prodaja drugim.

Tle ni nobenega know-how-a, ki ga nebi vedel že proizvajalec celic.
Marketing in nič drugega, prodajanje trapastih idej, zato da folk misli da je kupil dejansko nekaj kar je vredno tega keša.


Lahko pa seveda vse to direkt ignoriraš in v avto montiraš 'dumb' baterije, ki pol crknejo že po letu ali dveh vožnje po floridi.

Realno nima veze ali imaš eno tono podporne elektronike ali sam Low/High-Voltage/temperature/current cut-off
Tako kakor svinčen akku zdrži v avtu toliko pa toliko časa pa če se na glavo postaviš. Ponavadi tovarniški 5-7-let, vsa ostala aftermarket jajca pa tam 3-4.
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_

TribesMan ::

Nobenega predimenzioniranja ni potrebnega. Mogoče bi temu lahko rekel inteligenten design. Uporabit je treba pravilen tip kondenzatorjev na pravilnih mestih, vmes pa dodati ravno prav induktivnosti na povezavah znotraj krmilnika, pa ne rabiš nobene špule.

Sicer pa zanimivo razmišljanje, če nekaj narediš tako kot je treba je "predimenzionirano", če pa namesto tega izbereš neustrezne komponente in zraven dodaš drago in veliko špulo si pa zmagal :D

Drugače pa to kar ti govoriš preprosto ne pije vode. Razen če imaš baterijo 10cm stran od razsmernika. V vseh ostalih primerih pa je že induktivnost kabla zadosti velika da prepreči vse "divje" tokovne impulze ki bi karkoli kurili.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

WarpedGone ::

Na kratko: Šparam.

Na dolgo: Trenutni testni model S v Milanu je temno sivi 85kWh model z osnovno opremo i.e. zici so le delno v usnju. Avto je 'amercan specced' in garažno dodedaln, da je možna registracija v EU (avto ma nemške tablice). EU predpisi baje zahtevajo zadnje meglenke, ki v USA niso obvezna reč.

Ko se človek, ki še ni peljal avtomatika, navadi na le dva pedala in odsotnost šalthebla zadeva postane milina za peljat. Obvezno je treba ugasnit creep (grda lastnost avtomatikov da lezejo ko imaš v Drive in ne tiščiš zavore). Drugo pa je da je treba regen imet na Standard (alternativa je Low) da avto ob dvigu gas pedala 'ravno prav hitro' upočasnjuje. Po občutku sodeč primerljivo z dvalitrskim dizlom v četrti, mogoče tretji prestavi. Skrbelo me je, da bo ob dotiku 'gas' pedala zadeva preveč skočila (pač 360konjev ) ampak ne, avto se začne premikat kot bi ga nekdo potegnu z elastiko, bol ko pritisneš pedalo, močneje te ta elastika vleče naprej. Ves čas se mi je po glavi hodila primerjava z letenjem. Testna vožna je bila žal le po ulicah Milana, kar pomeni omejitev 50 (recimo 60), hitreje nismo mel šanse it. Odsotnost vibracij in rohnenja motorja je sprva kr problem - nimaš zvočnega fidbeka kaj se z avtom dogaja in česa naj bi bil v tistem momentu sposoben a ko se tega navadiš se le še vprašaš kdaj bo RollsRoyce končno električen. Speljevanje brez najmanjših vibracij je treba doživet predno ga lahk razumeš. Iz avta sm potegnu največ 200kW ob pospeševanju na mestnih ulicah - nobene drame sploh, avto sam skoč naprej. Italijanska vožnja je mal drugačna kot ultraregulirana po sloveniji. Cesta je široka za cca dva vozna pasa, na vprašanje kolk vozhih pasov je tle je sovoznik odvrnil "This is italia" - če je prostor greš lahk tja. In tko se je zgodilo da sm peljal bol po desni, pred mano se je pa nekdo odloču parkirat. Moral sem ustavit in čakat na prostor po levi, ko mi zadaj nekdo odstopi sm v desetinki sekunde stinu pedalos in bil že pred njim. Nobenega šaltanja in čakanja da se obrati povzpnejo tja, kjer konji končno oživijo.

Bi ga kupu? Ne, ker je izven mojega cenovnega razreda. Avto za 100k kupiš ko maš vsaj 100k letne plače. Bo pa genIII definitivno moj. Pravi električni avtomobili so proti 'klasiki' nekaj takega kot LCD proti CRT monitorjem. Ohranijo bistvo (prikaz slike), losajo se pa celega kupa balasta (teža, prostor, vzrdžlijvost, ...).

Čez kake 2 tedna se neham smejat ...

P.S. 8. in 9. aja so tesne vožnje na dunaju, 10. maja pa v Linzu. Če bi to vedel prej, bi šel gor namesto v milano. A mi ni žal.
Zbogom in hvala za vse ribe

Utk ::

nekikr je izjavil:

Nikec3 je izjavil:

Ne razumem teh debat. Stvari so jasne. Osnovna naloga avtomobila je, da te pripelje od točke A, do točke B. Vse kar je več od tega je luksuz.

Zato pa -> vsi dragi avtomobili se kupujejo zaradi luksuza in ne zaradi potreb. Ni važno ali je električen ali ne.

Se vidi, da ne razumeš. S čimer ni v bistvu nič narobe. Dokler si povprečen delavec, ki ima povprečno službo oddaljeno nekaj kilometrov (ali nekaj 10) in zasluži povprečno plačo je stvar jasna in drži kot praviš. 5 let star Clio je že več kot rabiš. Ko pa presežeš te okvire in delaš daljše poti in si lahko privoščiš, da tvoja hrbtenica ne trpi in da na cilj prideš spočit, je pa stvar drugačna. Želim ti, da bi nekoč razumel to debato in prerasel svojo povprečnost.

Ma dej no dej, hrbtenica (lahko) manj trpi v nekem pežoju 508 za 23 jurjev kot v audiju za 80 jurjev, pa zato nekdo, ki razmišlja o audiju, ne bo niti pomotoma kupil pežoja. Nobenega racionalnega razloga ni za petkrat dražji avto nad nekim avtom srednjega razreda. Ljudje jih kupiju samo zato, ker jih hočejo. Tudi povprečen delavec si kupi raje golfa namesto cliota, ali pa kie, čeprav za to nima nobenega racionalnega razloga - plačevat par jurjev za "občutek v ovinku" je pri slovenski povprečni plači popolna norost. Ljudji si v normalnem svetu kupijo avto za par plač, ne pa da bojo dali par plač za boljšo plastiko. Ko pa enkrat greš nad te avte, ima cena samo še manj veze s pametjo, udobjem, varnostjo ali čimerkoli. Saj si niti 50 colske televizije nihče ne kupi, ker jo rabi, ampak ker jo hoče. S tem ni čisto nič narobe, jaz delam enako, ampak potem tu razpravljat koliko se splača tesla proti bmw-ju 5 ali škodi octaviji je pa totalna bedarija.

WarpedGone ::

Nobenega nategovanja in priprejanja ni, le dejstvo da različna vožnja zahteva različno količino energije in da posledično tut dva avta nimata točno enake porabe, ker jih furajo različni ljudje, po različnih cestah pod različnimi pogoji. V ameriki se objavljajo rezultati EPA, ki ima svoje standardne teste, v evropi NEDC, japonci so pa svoja precej optimistična zgodba po kateri za Leaf obljubljajo 200km dosega.

Leaf ima 24kWh baterijo == mizerija, splošna uporabnost se začne okrog 40kWh.
Tut iz Leafa se da potegnit 300km dosega ampak to je daleč od 'normalnega' načina vožnje. Tak doseg se zgodi ob povprečni porabi 80 Wh/km kar je v rangu povprečne porabe lahkih električnih motociklov. Sam naj si sam predstavlja kako moraš peljat avto da bo v povprečju porabu tolk kot lahek motocikel.
Zbogom in hvala za vse ribe

Gregor P ::

LOL kako lahko tako hitro in nepremišljeno suvereno izrečeš nekaj, o čemer očitno nimaš pojma oz. predstave? Povej mi, zakaj meniš, da rabiš za menjavo kolesa več kot 15 minut (to je 15x60 sekund)?8-O Morda razumem, da ti prvič vzame malo več časa, ampak že drugič je stvar zelo rutinska.

Moja kolesa so zelo velika in težka (pri enem vozilu, pri drugem so dosti lažja), a kljub temu gre (zastonj fitnes). Zavrteti telefon (resno, kdo pa nima takšne ali drugačne asistence dandanes?!?) je resda enostavno, ampak na pomoč pa čakaš dosti dlje kot če sam zamenjaš kolo. In dejansko je to takšno "moško opravilo", ki se ga v bistvu rad sam lotiš (ne zato ker ne bi imel denarja).

Se pa strinjam, da ni sedaj nujno potrebno, da ima vsak avto "klasično" rezervo kolo, so tudi drugačne sodobne komercialne rešitve (kjer rezervnega kolesa sploh ne potrebuješ). In verjetno je vedno več ljudi, ki ne bo znalo opraviti prav nobenega opravila pri lastnem vozilu, ker bodo pač povsem odvisni od proizvajalca:'(
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

WarpedGone ::

Ignoriram BS o tujih kurcih in se osredotočam na pomembno : Tesli ratuje.

Kaj točno je ratalo Fordu narest z več kot 10x večjim kreditom - 6,9 MILIJARD USD?
Kje je jok in stok in jamr, kako zapravlajo (še 10x več) tuj denar? Slišim padanje buckik v slamo... Vas sploh ne moti zapravljanje 'tujega' denarja ampak vas moti tuj uspeh. Vas moti da se vaše pametovanje, kako bojo propadli, kako so EVji brezveze, itd izkazuje za totalen bullshit.

Sploh ni vašega jamra, da je kak fisker zapravil 512M kredita. Nobenega jamra da ford z milijardami ne naredi *nič* omembe vrednega.
Kjer ni uspeha, vas ne moti izgubljen denar. Kjer je uspeh, vas pa moti da ima država profit. Kako slovensko ...
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

To Fiskerju sigurno ni pomagalo in je bil še dodaten kamen okrog vratu ampak takšne sorte težav se v principu da premostit s frišnim denarjem, če le imaš produkt v katerega potencialni investitorji (lahko) zaupajo. Tuki je bil glavni problem Fiskerja: imel je avto, ki je bil lep in potem precej hitro konec. Obupno malo prostora, obupne performanse glede na nazivno moč, napake v designu, napake v delovanju, zgrešene strategije, visoka cena, ... Firma sama ni imela nobenega lastnega razvoja/znanja razen dizajna, komplet internalije so kupili pri drugih firmah oz. njihov razvoj outsourcali. Zakaj bi kdo vlagal denar v takega sestavljalca in ne raje kam drugam? Ko se takšni ekipi kaj zalomi, zunanje pomoči običajno ni, ker ima zelo malo 'lastne dodane' vrednosti.
Fisker se bo težko pobral v svoji prvotni obliki, ... ko je firma še bila delno nad vodo so nagnali človeka, ki ji je dal ime. Takšne reči se še niso undo-jale.

Tudi Tesla je mel svoj kup težav in potreb po frišnem denarju. Roadster je zamujal za skoraj dve leti, R&D stroški so šli čez vse plane, plani se niso izšli, moral so trikrat spreminjat "trivalni menjalnik" predno so naredili/dobili zadevo ki je zdržala mal dlje kot par krogov po parkirplacu. Prve enote so zavestno dobavljali s 'kripl' menjalnikom, da so končno dobili nekaj denarnega toka in da so stvari prišle na cesto. Ampak so se zadeve izšle, tudi zato ker ima firma precej lastnega znanja, ki je vedno vredno nekaj $$$. Takšne reči 'mirijo' investitorje in ti lažje še mal odprejo denarnice.

Fisker je propadel zaradi mnogo malih napak ampak pod črto: propradu je, ker ni bil dost dobr, da bi preživel. Težave v poslu s name of the game.
Zbogom in hvala za vse ribe

PrimozR ::

WarpedGone je izjavil:

To Fiskerju sigurno ni pomagalo in je bil še dodaten kamen okrog vratu ampak takšne sorte težav se v principu da premostit s frišnim denarjem, če le imaš produkt v katerega potencialni investitorji (lahko) zaupajo. Tuki je bil glavni problem Fiskerja: imel je avto, ki je bil lep in potem precej hitro konec. Obupno malo prostora, obupne performanse glede na nazivno moč, napake v designu, napake v delovanju, zgrešene strategije, visoka cena, ... Firma sama ni imela nobenega lastnega razvoja/znanja razen dizajna, komplet internalije so kupili pri drugih firmah oz. njihov razvoj outsourcali. Zakaj bi kdo vlagal denar v takega sestavljalca in ne raje kam drugam? Ko se takšni ekipi kaj zalomi, zunanje pomoči običajno ni, ker ima zelo malo 'lastne dodane' vrednosti.
Fisker se bo težko pobral v svoji prvotni obliki, ... ko je firma še bila delno nad vodo so nagnali človeka, ki ji je dal ime. Takšne reči se še niso undo-jale.

Tut v Applu ne?

Sicer pa, bogati, ki bogatijo na račun povprečnežev, s svojim uspehom povprečnim dajejo službe.

WarpedGone ::

Zamisliti se je potrebno tudi nad tem, kaj pomeni 6183 baterij povezat med seboj. Kaj se bo zgodilo po parih leti delovanja, tresenja, vibracij, temperaturnih sprememb, utrujenosti materiala, hladnih spojev...Kakšen strošek bo povzročilo iskanje ene defektne baterije v celotnem paku?

Roadsterji so na cesti že 5 let.
Nobene drame, nobenega omembe vrednega problema z baterijami.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

J.McLane ::

No, Warped ali Model S uporablja regeneracijo tudi ob pritisku zavore ali ne? Sem 100% da jo in meni osebno ti razni gumbki in doziranje koliko naj bo generacije na gas pedalu ne predstavljajo nobenega dodatnega plusa.

Vse kar hočem od avta je da lahko noga občasno počije (ja vem da obstaja za to tempomat) in da pri tem avto ne bremza na full. Ker počasi se bodo začele pojavljati ideje o samo enem pedalu, ki bi bil gas in bremza hkrati.

WarpedGone ::

Sm sam zbrskal podatke o prodaji hibridov - od januarja lani do konca letošnjega junija je bilo v sloveniji na novo registriranih:
- 23 Citroen DS5 Hybrid4
- 20 Peugeot 508 Hybrid4
- 20 Peugeot 3008 Hybrid4

Ergo skupaj 63 kosov PSAjevih hibridov proti skupno 11 novih Amper.
Slavnih Priusov je bilo v tem času na novo registriranih 48 kosov, lexusov pa 26. Honda v tem času ni prodala nobenega novega hibrida (insight, cr-z).

PSA je s svojim Hybrid4 praktično v štartu ujel uveljavljeno Toyoto, ki hibride ravzija in promovira že 15 let... They must do something right.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

Brezžično polnjenje je ena taka reč, da dokler ga nimaš v njem vidiš preseravanje in stran vržen denar.
Ko ga enkrat imaš, ne znaš več živet brez njega. Podobno velja za vse tehnološke novotarije, ki pomembno spremenijo življenje.

Jamrarija okrog izkoristka je neumnost. Zakaj ni nobenega jamranja o izkoristku hitrega polnjenja? Kr tiho privzamete da je enak kot pri "počasnem" polnjenju? Narobe.
Hkrati pozablate da je "počasno" polnjenje kar brezžično nujno je, bistveno bol nežno do baterije in zato direkt idealno za redno "vsakdnevno" čez-noč polnjenje.

Edini minus je dodaten striošek, ki pa je skor direkt enak kot dvojni onboard polnilec v ModelS. Al pa doplačilo za lederzice...

Redno ubadanje s kablom ni le delo ampak tudi umazanija, spotikanje, nevarnost, ...
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

Dejstvo, da Musk res več ali manj gembla, zato pa se tudi čaka z tretjo generacijo Tesle (35.000 $, 300 km dosega). Prvoten načrt je bil, da bi ta avto prišel za Model S, kasneje so se pa odločili, da bodo prej naredili še Model X. Tukaj je precej jasno, da čakajo na cenejše baterije. Je pa EV industrija naredila velikanski skok naprej v primerjavi z letom 2006, ko se je ta tema odprla.

The Secret Tesla Motors Master Plan - Nobenega posebnega gamblanja ni, le osnovne tržne zakonitosti.
Model X je lepo Gen2, skupaj z Model S. Zgodil se bo, ker:
a) so SUVji v ameriki iskano blago
b) obstajajo SUVji z visoko ceno
c) Gen2 EV platforma, omogoča praktično poljubno nadgradnjo vozila - dobesedni skateboard, primerljivega nima nobena druga firma
d) imajo razpoložljive proizvodne kapacitete in kapital

Gen3 ima nespremnjene gabarite že 10 let ... zgodil se bo, ko bo tehnika to dopuščala.
Zbogom in hvala za vse ribe

energetik ::

PrimozR je izjavil:

Tak prototip bo pa izdeloval kdo? IMO vodik pride v poštev samo za določene primere (letala, morda tovorni promet) ter še to samo v primeru, ko bomo imeli (čiste) elektrike preveč. Torej s fuzijo.
Vodik nima nobenega smisla, že zaradi težavnosti shranjevanja. Če bomo že imeli velike količine poceni elektrike na voljo, se bo veliko bolj splačalo kuhati npr. metanol, ki se ga lepo shranjuje v navadnih tankih kot bencin ali kerozin (za tovorni, ladijski in letalski promet).
Za manjše razdalje in osebni promet pa pač filanje baterij.

Maestral ::

energetik je izjavil:

PrimozR je izjavil:

Tak prototip bo pa izdeloval kdo? IMO vodik pride v poštev samo za določene primere (letala, morda tovorni promet) ter še to samo v primeru, ko bomo imeli (čiste) elektrike preveč. Torej s fuzijo.
Vodik nima nobenega smisla, že zaradi težavnosti shranjevanja. Če bomo že imeli velike količine poceni elektrike na voljo, se bo veliko bolj splačalo kuhati npr. metanol, ki se ga lepo shranjuje v navadnih tankih kot bencin ali kerozin (za tovorni, ladijski in letalski promet).
Za manjše razdalje in osebni promet pa pač filanje baterij.


Vodik da nima prihodnosti? Bedarija, pa saj se najbrž hecaš! Najbolj razširjen element vesolja, pa vsaj tretji po pogostnosti na našem planetu, tisti z npr. največjo znano toplotno kapaciteto, izredno visoko potencialno /energetsko vrednostjo, osnova vseh "bodočih" fuzijskih elektrarn, pa že sedaj najbolj pogosto gorivo gorivnih celic?

Ok, res je, da je trenutno še problem uspešnega (in cenenega shranjevanja), to je trenutno resda GLAVNA OVIRA. Kar pa bo definitivno lažje odpravit, kot izumit še ne vem kakšno izboljšavo na znanih tehnologijah baterij.

Dejstvo, da se zadnja leta "dogaja" predvsem na področju baterij (vsaj kar se tiče širše javnosti), ne pomeni, da je vodik odpisan. Še zdaleč ne.

Teoretična energijska meja vrednosti vodika s pretvorbo v elektriko je še zelo, zelo daleč, medtem ko je sicer sama kemična vrednost (skladiščenje energije s "polnenjem") precej, precej nižja. Še vedno živimo torej v obdobju iskanja najboljše tehnologije. Vse je še v igri.

In, ne, večino vodika pridelujemo na razne bistveno bolj ekonomične načine, le manjši del z elektrolizo vode. Celoten ciklus predelave lahko seže prek 90%, z uporabo "odpada" (kogeneracija npr. toplota) pa celo višje... Vsaj administrativno.:D

LP

-valvoline- ::

energetik je izjavil:

PrimozR je izjavil:

Tak prototip bo pa izdeloval kdo? IMO vodik pride v poštev samo za določene primere (letala, morda tovorni promet) ter še to samo v primeru, ko bomo imeli (čiste) elektrike preveč. Torej s fuzijo.
Vodik nima nobenega smisla, že zaradi težavnosti shranjevanja. Če bomo že imeli velike količine poceni elektrike na voljo, se bo veliko bolj splačalo kuhati npr. metanol, ki se ga lepo shranjuje v navadnih tankih kot bencin ali kerozin (za tovorni, ladijski in letalski promet).
Za manjše razdalje in osebni promet pa pač filanje baterij.

Iz česa pa se bo proizvajal metanol? Kej boš dobil tolk organskega materijala? Vodik je že zdaj konkurenčen in je bistveno cenejši k naftni derivati. Ne vem sicer kolk je energijska gostota za 1l vodika vs 1l benzina. V ZDA ce se ne motim je galon vodika pol cenejši k galon benza. Se pravi pr nas bi biv 3x cenejši če upoštevamo še nabite trošarine na goriva.

Zgodovina sprememb…

energetik ::

Maestral je izjavil:

WarpedGone je izjavil:


Konkretni procenti sploh niso važn: pod črto je "vodikova družba" vsaj pol manj učinkovita kot "baterijska družba".


Oprosti, ampak tale graf je pa res čisti BS. Oziroma, vsaj zelo omejen pogled na ekonomijo EV.

Več kot 90 % svetovne proizvodnje vodika ne nastaja z elektrolizo, ampak na druge, precej bolj ekonomične načine.
Ekonomične načine? Misliš iz nafte? :|
Se mi zdi nekako, da ne razumeš točno da je vodik le prenašalec energije. In če imaš dovolj električen energije (npr. fuzija), nima nobenega smisla delat iz nje vodik, ker jo bolje izkoristiš v baterijah.
Tam kjer pa ne moreš uporabiti baterij (npr. letalo), je pa bolje kuhati metanol iz CO2 in H20, pa odpadejo vse izgube za kompresiranje vodika, hkrati pa metanol pohlevno leži v navadnem plehnatem tanku za gorivo.
Skratka vodik je fail. Razen če ne odkrijejo 1000letne zaloge čistega vodika na Zemlji. (tega ni)

Okapi ::

nima nobenega smisla delat iz nje vodik, ker jo bolje izkoristiš v baterijah.
Kar seveda sploh ni nujno res. Enkrat smo že računali, da stane akumulator več kot vsa elektrika, ki jo lahko shrani v svoji življenjski dobi. Baterija pa sploh. Prav lahko da je shranjevanje električne energije v obliki vodika cenejše kot v akumulatorjih ali baterijah, kljub večjim izgubam, ker moraš najprej še vodik narediti.

O.

mn ::

Okapi je izjavil:

nima nobenega smisla delat iz nje vodik, ker jo bolje izkoristiš v baterijah.
Kar seveda sploh ni nujno res. Enkrat smo že računali, da stane akumulator več kot vsa elektrika, ki jo lahko shrani v svoji življenjski dobi. Baterija pa sploh. Prav lahko da je shranjevanje električne energije v obliki vodika cenejše kot v akumulatorjih ali baterijah, kljub večjim izgubam, ker moraš najprej še vodik narediti.

O.


Poleg tega lahko delaš vodik ko imaš presežke električne energije in ga hraniš dokler ga ne potrebuješ. Polnjenje akumulatorjev doma ti tega ne omogoča. Ravno tako je verjetno prenos na dolge razdalje cenejši (recimo sončne celice v sahari).

Bomo videli kaj nam bo prihodnost prinesla. Jaz osebno menim, da čistega vodika v širši potrošnji ne bomo videli. Kvečjemu kak metanol ali kaj podobnega.

PrimozR ::

energetik je izjavil:

PrimozR je izjavil:

Tak prototip bo pa izdeloval kdo? IMO vodik pride v poštev samo za določene primere (letala, morda tovorni promet) ter še to samo v primeru, ko bomo imeli (čiste) elektrike preveč. Torej s fuzijo.
Vodik nima nobenega smisla, že zaradi težavnosti shranjevanja. Če bomo že imeli velike količine poceni elektrike na voljo, se bo veliko bolj splačalo kuhati npr. metanol, ki se ga lepo shranjuje v navadnih tankih kot bencin ali kerozin (za tovorni, ladijski in letalski promet).
Za manjše razdalje in osebni promet pa pač filanje baterij.

Nedvomno. Ampak zagovornike vodika je pač treba na realna tla spustiti počasi, sicer si bodo polomili noge ;)

PrimozR ::

Maestral je izjavil:

energetik je izjavil:

PrimozR je izjavil:

Tak prototip bo pa izdeloval kdo? IMO vodik pride v poštev samo za določene primere (letala, morda tovorni promet) ter še to samo v primeru, ko bomo imeli (čiste) elektrike preveč. Torej s fuzijo.
Vodik nima nobenega smisla, že zaradi težavnosti shranjevanja. Če bomo že imeli velike količine poceni elektrike na voljo, se bo veliko bolj splačalo kuhati npr. metanol, ki se ga lepo shranjuje v navadnih tankih kot bencin ali kerozin (za tovorni, ladijski in letalski promet).
Za manjše razdalje in osebni promet pa pač filanje baterij.


Vodik da nima prihodnosti? Bedarija, pa saj se najbrž hecaš! Najbolj razširjen element vesolja, pa vsaj tretji po pogostnosti na našem planetu, tisti z npr. največjo znano toplotno kapaciteto, izredno visoko potencialno /energetsko vrednostjo, osnova vseh "bodočih" fuzijskih elektrarn, pa že sedaj najbolj pogosto gorivo gorivnih celic?

Ok, res je, da je trenutno še problem uspešnega (in cenenega shranjevanja), to je trenutno resda GLAVNA OVIRA. Kar pa bo definitivno lažje odpravit, kot izumit še ne vem kakšno izboljšavo na znanih tehnologijah baterij.

Dejstvo, da se zadnja leta "dogaja" predvsem na področju baterij (vsaj kar se tiče širše javnosti), ne pomeni, da je vodik odpisan. Še zdaleč ne.

Teoretična energijska meja vrednosti vodika s pretvorbo v elektriko je še zelo, zelo daleč, medtem ko je sicer sama kemična vrednost (skladiščenje energije s "polnenjem") precej, precej nižja. Še vedno živimo torej v obdobju iskanja najboljše tehnologije. Vse je še v igri.

In, ne, večino vodika pridelujemo na razne bistveno bolj ekonomične načine, le manjši del z elektrolizo vode. Celoten ciklus predelave lahko seže prek 90%, z uporabo "odpada" (kogeneracija npr. toplota) pa celo višje... Vsaj administrativno.:D

LP

Ja, najbolj pogost element. Vezan povsod, razen v jedrih zvezd. Kjer se raztaplja en z drugim v helij. Kar se bo pravzaprav dogajalo tudi v fuzijskih elektrarnah, torej ti vsa kemija, osnovana na vezeh in njihovih energijah (s kisikom recimo) odpade.

Bo lažje? A bodo vodikovi atomi kar naenkrat z razvojem postali tako veliki, da ne bodo mezeli skozi praktično vsak material? Al kaj... Ker AFAIK je ravno to problem, poleg energijske gostote, ki je nična, če nimaš par 100 barov (kar je tudi zelo fun, ko moraš izdelati kanister) oz. zadeve ohlajene pod vrelišče (kar je pa spet fun z vidika izolacije takšne posode).

Ne pravim da je vodik odpisan. Sam neke hude smiselnosti pa IMO nima... Tako kot ICE ne, kar v bistvu rečem stežka, glede na to, kakšen petrolhead sem. Ampak pač, takšna je realnost, treba bo začeti gledati na CO2 izpuste in določene užitke prepustiti premožnim (tako kot se samo redki dandanes naokrog vozijo s parnimi lokomotivami, kar počnejo iz čistega užitka).

Maestral je izjavil:

fpbs je izjavil:

Tesla Motors CEO Elon Musk went on record awhile back saying that fuel cell vehicles are "bullshit."

Who Needs Fuel Cells When EVs Already Exist?

Nissan CEO Carlos Ghosn echoes that statement, but of course he doesn't use that word.

Instead, Ghosn says that, while automakers (mostly Toyota and Honda) continue to show off fuel cell concept vehicles, those vehicles have no chance of becoming a production reality until at least the end of the decade.


Ah ja, wunder kids... FC da je bullshit? No, počakajmo še par let.. Pa se bo videlo.

Možakar je briljanten, ni kaj. Ampak. Če le pogledam njegov zadnji projekt (Hyperloop), se mi pa kar kozla.
Pa saj ima najbrž kakšne svetovalce in pomočnike? Kako, da je s pompom obelodanil načrte (kot svoje!) za nekaj, kar se pojavlja kot ideja (in je princip patentiran) že vse od leta 1880?
A človk ne pozna nič tehnične zgodovine?
Očitno ne.

Torej, po njegovem je FC tehnologija BS.
Najbrž bo treba to sporočit vsaj NASI, ker je ta princip sicer okostje energetike njihovih vesoljskih igračk..

Ja, dejmo primerjat avtomobile in vesoljska plovila pri načinu pogona. Ker kilogram sploh ne stane nekih 10.000 USD, da ga spraviš v vesolje... Obenem poraba elementov olajša plovilo, kar naredi povratek v atmosfero enostavnejši (potrebuješ manjše toplotne ščite, ker so energije pri vstopu manjše). Tukaj ti vodik pride prav, ker itak s seboj potrebuješ kisik za dihanje, iz gorivne celice pa dobivaš vodo, ki jo, glej ga zlomka, spet potrebuješ. Torej je vse skupaj bolj smiselno, kot gorivne celice. Sicer pa v precej primerih ne potrebuješ ne baterij (oz. nekaj malega), ne gorivnih celic, ker se napajaš iz sonca. Ker je to bistveno cenejše in lažje, kot karkoli drugega.

-valvoline- je izjavil:

energetik je izjavil:

PrimozR je izjavil:

Tak prototip bo pa izdeloval kdo? IMO vodik pride v poštev samo za določene primere (letala, morda tovorni promet) ter še to samo v primeru, ko bomo imeli (čiste) elektrike preveč. Torej s fuzijo.
Vodik nima nobenega smisla, že zaradi težavnosti shranjevanja. Če bomo že imeli velike količine poceni elektrike na voljo, se bo veliko bolj splačalo kuhati npr. metanol, ki se ga lepo shranjuje v navadnih tankih kot bencin ali kerozin (za tovorni, ladijski in letalski promet).
Za manjše razdalje in osebni promet pa pač filanje baterij.

Iz česa pa se bo proizvajal metanol? Kej boš dobil tolk organskega materijala? Vodik je že zdaj konkurenčen in je bistveno cenejši k naftni derivati. Ne vem sicer kolk je energijska gostota za 1l vodika vs 1l benzina. V ZDA ce se ne motim je galon vodika pol cenejši k galon benza. Se pravi pr nas bi biv 3x cenejši če upoštevamo še nabite trošarine na goriva.

Saj ne da se gensko moificira alge, ki bi namesto sladkorja izpljuvale alkohol, metanol ali pa kar približek dizla. Obenem se razvija mikrobe (al spet alge), ki bi razgrajevale celulozo in iz tega delale alkohol - danes je problem etanola kot pogonskega goriva v tem, da se ga prideluje iz sladkorja, torej iz (pšeničnega, koruznega) zrnja, s čimer se odžira hrano za ljudi in živali.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()
««
2 / 14
»»