Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

Gregor P ::
[Še posebej, ker ne sme biti parkiranega nobenega vozila poleg
3. Resitev je brezzicno filanje pod nadstreskom oz. v garazi (avto parkira in se nacentrira sam). Kar pa ne resi problema blokarjev.

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

joez7 ::
Govoriš kot da si bil priča redkemu dogodku.
Je bil res ekstremen primer in niti priblizno ne bi sel cez tehnicnega.
Primer napačnega tuninga. Pač NOB poveča tlak CR in odklopi EGR, poveča overbust, dobi nekaj konjev in veliko problemov. Pravi tunerje spedenejo, mape pravilno, ni nobenega dima.

dronyx ::
Bedarija. Proizvodnjo mobilnih telefonov je mozno izjemno avtomatizirati. Problem je, da bi jih morali proizvajati v stotinah milijonov primerkov letno.
Kot da cena delovne sile in moč sindikat nima nobenega vpliva na končno ceno izdelka. So pa ZDA kot kaže res dvignile carine za Kitajske EV na 100%. Torej praktično zaprle trg za ta vozila.

codeMonkey ::
Elektronika je tudi na terenu boljsa. Das motor na vsako kolo pa je. Elektricni MB G npr.: https://www.motor1.com/reviews/719118/2...
Ker na koncu steje kaksen navor je na razpolago na kolo in kako hitro se ga regulira. Near-wheel ali celo in-wheel sta tu vsekakor boljsa stvar od enega motorja z menjalniki in klasicinimi diferenciali. Ostane samo se faktor teze, pa se to se bo samo izboljsalo. Enostavno ni nobenega dobrega razloga za rocni menjalnik. In to velja tudi za sportno voznjo. Razen ce ma kdo kako dobro razlago zakaj je ukvarjanje s tremi pedali in iskanjem prave prestave oz. obratov bolj sportno. Hitro sigurno ni.
Ker na koncu steje kaksen navor je na razpolago na kolo in kako hitro se ga regulira. Near-wheel ali celo in-wheel sta tu vsekakor boljsa stvar od enega motorja z menjalniki in klasicinimi diferenciali. Ostane samo se faktor teze, pa se to se bo samo izboljsalo. Enostavno ni nobenega dobrega razloga za rocni menjalnik. In to velja tudi za sportno voznjo. Razen ce ma kdo kako dobro razlago zakaj je ukvarjanje s tremi pedali in iskanjem prave prestave oz. obratov bolj sportno. Hitro sigurno ni.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

Utk ::
Torej sem jaz merodajen za to? Če jaz rabim kje prestave, pol jih vsi rabimo, če pa ne, potem naj jih nima nobeden?![]()
Jaz sem prepričan, da jih ne rabiš niti ti, niti jaz, niti nihče drug tu.
Se mi je zdelo da samo nakladaš... Isto kot dronxy.
codeMonkey je izjavil:
Enostavno ni nobenega dobrega razloga za rocni menjalnik. In to velja tudi za sportno voznjo.
Ja, celo cvt, ki pri internetnih dirkačih velja kot ultimativni "antišportni" in penzionistični menjalnik, so prepovedali v formuli 1, ker je bil par sekund hitrejši od vseh ročnih. Ampak tu imamo večje mojstre kot so bli takrat Prost, Mensel in podobni...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()

iloveboobz ::
codeMonkey je izjavil:
Elektronika je tudi na terenu boljsa. Das motor na vsako kolo pa je. Elektricni MB G npr.: https://www.motor1.com/reviews/719118/2...
Ker na koncu steje kaksen navor je na razpolago na kolo in kako hitro se ga regulira. Near-wheel ali celo in-wheel sta tu vsekakor boljsa stvar od enega motorja z menjalniki in klasicinimi diferenciali. Ostane samo se faktor teze, pa se to se bo samo izboljsalo. Enostavno ni nobenega dobrega razloga za rocni menjalnik. In to velja tudi za sportno voznjo.
In wheel defenitivno odpade, če hočes velik navora, ker potem ti odpade tudi reduktur... Ker praktično vsi EVji majo vsaj reduktor (iz obvious razlogov), če ne tudi diff, če gre več kolesn na en motor...

codeMonkey ::
iloveboobz je izjavil:
codeMonkey je izjavil:
Elektronika je tudi na terenu boljsa. Das motor na vsako kolo pa je. Elektricni MB G npr.: https://www.motor1.com/reviews/719118/2...
Ker na koncu steje kaksen navor je na razpolago na kolo in kako hitro se ga regulira. Near-wheel ali celo in-wheel sta tu vsekakor boljsa stvar od enega motorja z menjalniki in klasicinimi diferenciali. Ostane samo se faktor teze, pa se to se bo samo izboljsalo. Enostavno ni nobenega dobrega razloga za rocni menjalnik. In to velja tudi za sportno voznjo.
In wheel defenitivno odpade, če hočes velik navora, ker potem ti odpade tudi reduktur... Ker praktično vsi EVji majo vsaj reduktor (iz obvious razlogov), če ne tudi diff, če gre več kolesn na en motor...
Ni ravno res. In wheel ima dovolj navora, ko narejen za to (hlajenje, zasnova). Tezave ima z doseganjem visjih obratov (vrti se tam do 1500 rpm) in je bolj koncna hitrost problem. Reduktor pa je za low torque high rpm zasnove, ker imajo druge prednosti (izkoristek, kompaktnost)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

fikus_ ::
codeMonkey je izjavil:
Elektronika je tudi na terenu boljsa. Das motor na vsako kolo pa je. Elektricni MB G npr.: https://www.motor1.com/reviews/719118/2...
Ker na koncu steje kaksen navor je na razpolago na kolo in kako hitro se ga regulira. Near-wheel ali celo in-wheel sta tu vsekakor boljsa stvar od enega motorja z menjalniki in klasicinimi diferenciali. Ostane samo se faktor teze, pa se to se bo samo izboljsalo. Enostavno ni nobenega dobrega razloga za rocni menjalnik. In to velja tudi za sportno voznjo. Razen ce ma kdo kako dobro razlago zakaj je ukvarjanje s tremi pedali in iskanjem prave prestave oz. obratov bolj sportno. Hitro sigurno ni.
Če bi bil In-Wheel motor tako superiorna varianta pogona, bi bil bolj razširjen med avtomobili za široko potrošnjo, tako pa ni! Najdeš jih pri skuterjih, skirojih,.... in testnih vozilih.
Ti se že okrog 15 let trudijo s tem, pa še nič za serijsko proizvodnjo in vgradnjo v avtomobile, živijo pa od EU subvencij.
https://in-wheel.com/en/
codeMonkey je izjavil:
Ni ravno res. In wheel ima dovolj navora, ko narejen za to (hlajenje, zasnova). Tezave ima z doseganjem visjih obratov (vrti se tam do 1500 rpm) in je bolj koncna hitrost problem. Reduktor pa je za low torque high rpm zasnove, ker imajo druge prednosti (izkoristek, kompaktnost)
Si si sam odgovoril, zakaj In-Wheel ni dober. Ti še jaz dodat, EM imajo boljšo momentno karakteristiko kot ICE, ampak na skrajnih območjih delovanja (min.-maks. vrtljaji) imajo pa slabe izkoristke, posledično močno segrevanje, kar moraš odvesti, 7zato rabiš prostor, tega pa v kolesu ni.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: fikus_ ()

paradajzos ::
Zaenkrat ni sprejemljivega električnega avta na voljo:
Tesla: Smerniki kot knofki na volanu so kaplja čez rob. Pa že prej je bilo na meji (vse preko zaslona, nobenega instrument clustra za volanom)
VW skupina:
IDx: buggy softver, crappy zaslončki za volanom, chip shit izdelava, butasti drsniki na volanu
Audi: beden doseg, cena
Škoda: Najboljši p/p v skupini, kljub temu so avti težki in neokretni cegli, dodajo moč, pospeški nespremenjeni...
Hyundai/Kia: Švoh kvaliteta, crkovanje 12 V akumulatorjev.
BMW: serija 5 predraga, serija 4 namenoma narejena tako, da razen za mularijo ni uporabna
Tesla ima najboljši pogonski sklop in softver, najboljši sistem hitrih polnilnic. Glede na ponujeno najbolj ugodna cena. Ampak psiho Musk je odpustil celotno ekipo odgovorno za superchargerje in iz nekega razloga je namensko zjebal erogonomijo modela 3 in modela Y, v najnovejši različici preveč celo za fanboye.
Bomo še malo počakali.
Tesla: Smerniki kot knofki na volanu so kaplja čez rob. Pa že prej je bilo na meji (vse preko zaslona, nobenega instrument clustra za volanom)
VW skupina:
IDx: buggy softver, crappy zaslončki za volanom, chip shit izdelava, butasti drsniki na volanu
Audi: beden doseg, cena
Škoda: Najboljši p/p v skupini, kljub temu so avti težki in neokretni cegli, dodajo moč, pospeški nespremenjeni...
Hyundai/Kia: Švoh kvaliteta, crkovanje 12 V akumulatorjev.
BMW: serija 5 predraga, serija 4 namenoma narejena tako, da razen za mularijo ni uporabna
Tesla ima najboljši pogonski sklop in softver, najboljši sistem hitrih polnilnic. Glede na ponujeno najbolj ugodna cena. Ampak psiho Musk je odpustil celotno ekipo odgovorno za superchargerje in iz nekega razloga je namensko zjebal erogonomijo modela 3 in modela Y, v najnovejši različici preveč celo za fanboye.
Bomo še malo počakali.

kow ::
paradajzos je izjavil:
Tesla: Smerniki kot knofki na volanu so kaplja čez rob. Pa že prej je bilo na meji (vse preko zaslona, nobenega instrument clustra za volanom)
Imo, si ti samo normaliziral stanje. Kot nekdo, ki redko vozi ti lahko 100% zatrdim, da so palcke smrtno nevarne, ko pridem v rental avto. Ker se tudi palcke razlikujejo po modelih ter s casom dodajajo funkcionalnosti ipd.
Veliko bolj varno bi bilo imeti velik zaslon in poseben 'rental nacin' z vecjimi knofi in z manj nepotrebnimi informacijami.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

matobeli ::
PHEV in MHEV do nekje srednji-višji razred tudi nimajo nobenega predgretja serijsko, mogoče edin v najvišjih trimih.
Sploh pa ne "na app".
Sploh pa ne "na app".

Utk ::
PHEV in MHEV do nekje srednji-višji razred tudi nimajo nobenega predgretja serijsko, mogoče edin v najvišjih trimih.
Sploh pa ne "na app".
Nove toyote imajo, tudi te, ki niso phev. Že osnovni hibridi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()

Okapi ::
Na, prebiraj.
https://www.iea.org/commentaries/the-gl...
https://www.oecd.org/en/topics/fossil-f...
Sem prebral in nikjer nobenega konkretnega podatka, kje točno in kako država (EU) subvencionira nafto. Če v Venezueli ali Libiji prodajajo bencin pod tržno ceno, nas tu ne zanima. Premog je druga stvar (pa še v tem primeru so subvencije v bistvu zato, da je elektrika cenejša). Poleg tega, davčne olajšave niso subvencija. Če za kurilno olje plačaš manj davka, kot za dizel, to ni subvencija za nafto.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()

BigWhale ::
Nizanje trosarine je subvencija za tistega, ki jo placuje. To sem napisal.
Ti si napisal, da je "polovička" kazni pri prometnem prekršku subvencija. Ampak očitno tega ne razumeš.
Ja, seveda. Tako ko so v izredno sirokem pomenu besede kazen tudi trosarina, pa DDV in carina. :D
Subvencija, olajsava, znizanje prispevka, oprostitev placila takse, ...
To so vse sinonimi za "nekdo bo nekje placaj manj kot ostali".
In kar se tice naftne industrije in fosilnih goriv, se jim zavoljo skupnega interesa podeljuje razno razne olajsave, subvencije, ... S cimer ne v bistvu nic narobe, dokler ljudje, ki s tem nimajo nobenega problema, ne zacnejo kricat, kako nas bodo pa ravno te subvencuje, olajsave, ... za elektricna vozila pa ugnobile in kar naenkrat smo pa bogi in vsi placujemo za to, kar je popolnoma nezaslisano.
Ko pa neko random cerkev ali pa kozolec obnovijo s pomocjo drzavnega denarja ali evropskih sredstev, pa noben ne trzne.

rileo ::
iloveboobz je izjavil:
Shocking...
Kakšna jajca od Tesle, zavore, če temu sploh lahko rečeš zavore in pregrevanje, pa še enega kroga normalno ne moreš odfurat. Jebeš takšen "avto"!
Pri običajni, tudi zelo športni vožnji (preganjanju čez ovinke) se zavore nikoli ne pregrejejo. Za dirkanje pa rabiš vzet Track Pack. Isti Youtuber je testiral s Track Packom in je zadevo ZELO pohvalil (nobenega pregrevanja zavor, tudi vse ostalo poštimano zelo lepo).
Kako vas Tesle fane brez Tesel hitro triggerira vsaka novica, ki ne potvarja podatkov v prid Tesli. Mentalne kapacitete na minmumu
Tvoja na minimumu ja, naša na maksimimumu. Ravno obratno je, trigerira nas novica ki podatke potvarja v prid nemškim avtom, ko pa kristalno jasno da gre za čisto laž. Preberi si kaj je UTK napisal, ta ADAC test v resnici ni noben test, je samo računsko združen njihov range test pri 90 km/h in 20 minutno polnjenje od nekega neznanega procenta dalje. Koliko je 90 km/h reprezentativno ko potujemo na relacije? Ni reprezentativno. Kje je pri ADACU upoštevano da se pri mnogih avtih baterija pri večih zaporednih polnjenjih pregreje in se moč polnjenja zelo zmanjša (ali pozimi podhladi), tako imenovali rapidgate in t.i coldgate. Ni upoštevano. Pri Bjornju pa je vse to upoštevano, ker on je dejansko naredil test in to po avtocesti (za razliko od ADACA), vzel je štoparico in štopal v koliko časa naredi 1000 km, vključno s polnjenjem. "Test" ADACA, ki to ni, Bjornovemu testu ne seže do kolen. Če hočeš čim prej naredit 1000 km, potem verjetno ne boš vozil 90 km/h tako kot je pri tem ADACovem "testu", ki to sploh ni (je neka v praksi neuporabna računska žlobodravščina).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: rileo ()

rileo ::
Nobenega pregrevanja. 27 zaporednih štartov od nule do 200 km/h in bremzanje nazaj na nulo.

codeMonkey ::
Nobenega pregrevanja. 27 zaporednih štartov od nule do 200 km/h in bremzanje nazaj na nulo
Imas zgoraj Mischo in ga poslusaj v zakljucni "thoughts" sekciji. Naj uganem, zdaj njegovo mnenje ni vec pomembno.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

rileo ::
codeMonkey je izjavil:
Ja, jebeš avto, ki je narejen za normalno cestno vožnjo, ti ga pa teraš po dirkalni stezi! Tako mimogrede, Tesla ti vsaj pri modelu S z veseljem proda boljše zavore, ki so bolj primerne za take zabave. Skratka, taki videi so neumnost. Kot če bi rekel, da si kupil super cestno kolo, ampak na pump tracku je pa zadeva čisto zanič.
Ne niso neumnost. Ker pokaze kaj dobis. Poglej se video od Ioniq 5N pa bos videl ogromno razliko. Imas tudi na tem forumu padalce, ki trdijo, da je ta Tesla nekaj, kar ni, pa je iz teh posnetkov jasno koliko je kdo vlozil v dolocene stvari in na podlagi teh lahko vsak sam presodi ali so razlike v cenah smiselne.
Tesla model 3 P ima Nürburgring lap time 7:44, ta tvoj Ioniq 5N 7:45.. Pa ne rečem da je Model 3 P namenjen za dirkanje, ni, ampak tudi pri dirkanju se ne odreže slabo. Na navadni cesti se pa nikoli ne pregreje, nima veze koliko ga boš priganjal.
https://www.teslarati.com/tesla-model-3...
codeMonkey je izjavil:
Nobenega pregrevanja. 27 zaporednih štartov od nule do 200 km/h in bremzanje nazaj na nulo
Imas zgoraj Mischo in ga poslusaj v zakljucni "thoughts" sekciji. Naj uganem, zdaj njegovo mnenje ni vec pomembno.
Sem pogledal cel posnetek že pred meseci. Nisi dojel kaj sem hotel povedat.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: rileo ()

rileo ::

mertseger ::
Ampak mislim da smo sedaj dovolj obdelali to tematiko in se lahko vrnemo nazaj na temo, ali so (sedanja) EV prava stvar ali ne oz. kakšno je trenutno stanje na trgu. Trenutno namreč kaže, da je začetno navdušenje pojenjalo.
Seveda, tisti navdušeni so kupili kar so ostalim je pa predrago. Ampak kljub temu številke rastejo, maloiluzorno je pričakovati da so blo v 100% na četrletne rasti kot je bilo to v preteklosti, sploh ker je bilo malo avtomobilov. Kitajska je imela letos do julija 31% rast na letnem nivoju prodaje (ki je največji svetovni trg), cel svet pa 21%, torej ostali del sveta še precej manj.
Ampak na kitajskem vlada zelo huda konkurenca včeraj sem bral da Xiaomi na kitajskem naredi z SU7 9800$ izgube na avto (ki pri njih stane 32k$) samo zato da ga dajo na trg.
32k€ dam jaz takoj za tak avto pa tudi kaj več. Ampak pri nas bo 50+, toliko pa ne dam za nobenega.
Kitajska je danes drug svet kar se EV tiče, pri nas so pač začeli bremzati ker je EU industrija spet zamudila (tako ko že vse v zadnih 20 letih) in sedaj pač nočejo da jih kondurenca čisto povozi.

borisk ::
Ampak na kitajskem vlada zelo huda konkurenca včeraj sem bral da Xiaomi na kitajskem naredi z SU7 9800$ izgube na avto (ki pri njih stane 32k$) samo zato da ga dajo na trg.
32k€ dam jaz takoj za tak avto pa tudi kaj več. Ampak pri nas bo 50+, toliko pa ne dam za nobenega.
Kitajska je danes drug svet kar se EV tiče, pri nas so pač začeli bremzati ker je EU industrija spet zamudila (tako ko že vse v zadnih 20 letih) in sedaj pač nočejo da jih kondurenca čisto povozi.
Za avtomobile največjega kitajskega izdelovalca električnih avtomobilov BYD bodo tako uvedli dodatno carino v višini 17,4 odstotka, za avtomobile podjetja Geely 19,9-odstotno (namesto prvotno predvidenih 20 odstotkov) in za avtomobile izdelovalca SAIC 37,6-odstotno (namesto prvotno predvidenih 38,1 odstotka).
https://forbes.n1info.si/novice/znano-j...
se pravi 32k$*1,21(carina)*1,22(ddv)+5k(prevoz) je 52k$. Dobro si ocenil

grimmir3 ::
Jaz ne pustim 100eur na Petrolu za vsak tak tako da nima nobenega smisla se za kamioni vozim, kot dizelasi.

MikeRotch ::
Ne to, da nimaš pojma. Nimaš izkušenj s potovanji in EV-ji ;).
Nekaj poti čez 1000km v eno smer sem že naredil. Pa veliko takih po 400-500km. Tvoja kristalna krogla očitno nekaj narobe kaže :)
Moje izkušnje so precej drugačne, nimam praktično nobenega od problemov, o katerih pišeš.
Polnilnice so na 20-30km, se lahko ustaviš kjer ti paše. Verjetno tudi z dizlom ne ustaviš sredi avtoceste, da se olajšaš? Jaz za poti dolge 400-500km porabim enako časa kot z dizlom. Na 1000km v eno smer sem pa kakšno uro počasnejši.
Po avtocesti dam tempomat na 150 in peljem kolikor hitro gre. Od oka bi rekel, da je 80% časa hitrost nižja zaradi gužve ali gradbišč.

bciciban- ::
Katerih?
In ima seveda tudi veliko slabosti, ne pozabit na to.
Za referenco vozim teslo Y in ioniq5.
Ioniq5 je precej bolj prijeten avto, je pa dražji in ima nekaj slabši doseg.
Saj sem napisal zgoraj po točkah primerjavo.
To, kaj je bolj prijetno je povsem subjektivno. Zame osebno ni, za koga mogoče je.
Samo sw buge morajo še popucat nemci. Kar je dost žalostno ker infotejmenti so v avtih že 10 let pa še kar šepajo v sw-ju.
Ni problem v bugih ampak v tem, da Tesla cel avto zasnuje okrog softvera (software-defined vehicle), VW pa se to še vedno trudi narediti in načrtuje svojo SDV platformo za nekje po 2030.
To kar si napisal nima popolnoma nobenega pomena za končnega kupca.
Meni je vseeno če dela Tesla sw defined avto ali ne. Pod črto je zame Y slabši od Ioniq5.
Boljši doseg Y je bolj domena boljše baterije /motorja.
Ampak je razlika mala in mogoče je prenovljeni ioniq5 že izenačil.

MikeRotch ::
To kar si napisal nima popolnoma nobenega pomena za končnega kupca.
Zgoraj sem po točkah napisal prednosti pred Kono. Za manj denarja pri Tesli dobiš večji, hitrejši, boljše opremljen avto z boljšim softverom.
Če primerjaš z Ioniq5 in Model Y je rezultat podoben. Tesla je tehnološko pač konkretno spredaj.
Kar seveda ne pomeni, da morajo nujno vsi kupiti Teslo. Avto, sploh tak za 40-50 jurjev, ni racionalen nakup zato so takšne debate v resnici nesmiselne. Meni je Tesla npr. všeč, toliko, da sem skeširal 50 jurjev za njo. Ampak se vseeno z večjim nasmehom vsedem v 20+ let staro ICE kanto za 10% cene.
Boljši doseg Y je bolj domena boljše baterije /motorja.
Ne samo baterije in motorja ampak celotne zasnove avtomobila. Model Y ima pri 120kmh cca. 20% nižjo porabo od Ioniq5. Številka sama po sebi ni kritična, elektrika je poceni. Ampak lepo pokaže filozofijo, ki je pripeljala do končnega izdelka.
V glavnem, za moje pojme je Tesla pol izdelek in še zdaleč neko resno in varno prevozno sredstvo!
Enake komentarje lahko najdeš za vsak model. No, za tiste, ki so dovolj priljubljeni, da imajo svoje FB skupine.
Glede varnosti pa bolj verjamem EuroNCAPu kot random forumašu.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: MikeRotch ()

kow ::
Zato pa se Tesla ne fokusira na model S, Roadster ipd. Ker so "in big picture" to irrelevantni projekti. Pomembna je samodejna voznja ter prilagajanje cele arhitekture vozila taksnemu namenu. Imo, se bo v nekaj letih pokazalo, da so imeli prav.
Imo, bodo ljudje se vedno hoteli imeti lastna prevozna sredstva, ampak v vecjih mestih bo vse vec ljudi, ki bodo imeli samo 1 avto ali pa celo nobenega.
Ker bodo taksiji "prepoceni", da bi se jim izplacalo. Slovenski upokojeni profesor, bo pa do smrti vozil premium nemsko vozilo, ne dvomim.
Imo, bodo ljudje se vedno hoteli imeti lastna prevozna sredstva, ampak v vecjih mestih bo vse vec ljudi, ki bodo imeli samo 1 avto ali pa celo nobenega.
Ker bodo taksiji "prepoceni", da bi se jim izplacalo. Slovenski upokojeni profesor, bo pa do smrti vozil premium nemsko vozilo, ne dvomim.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

kow ::
Še vprašanje, kakšna je cena elektrika za eno polnjenje na tej polnilnici?!
Verjetno kaksnih x3 cene. Itak pa v splosnem samo "dotocis" da prides do cilja. Ce si pa "blokar" in redno hitro polnis, imas pa itak razne membership scenarije, ki ti zbijejo ceno polnenja.
Poleg tega imajo vsi novejsi bloki garaze in ni nobenega pametnega razloga, da se tam ne postavlja infrastruktura, ki omogoca pocasno polnenje cez noc ipd.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

fikus_ ::
Še vprašanje, kakšna je cena elektrika za eno polnjenje na tej polnilnici?!
Verjetno kaksnih x3 cene. Itak pa v splosnem samo "dotocis" da prides do cilja. Ce si pa "blokar" in redno hitro polnis, imas pa itak razne membership scenarije, ki ti zbijejo ceno polnenja.
Poleg tega imajo vsi novejsi bloki garaze in ni nobenega pametnega razloga, da se tam ne postavlja infrastruktura, ki omogoca pocasno polnenje cez noc ipd.
Tukaj link do Petrolovih cenikov, da ne bomo na pamet pisali
https://www.petrol.si/mobilnost/zasebni...
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

a_borlak ::
1/3 slovencev živi v blokih, ne da se ne da, ne morejo montirat polnilnice.
Bollocks. Gledam en blok, ravno na novo postavljajo parking, garaže oz. nadstreške. Nikomur ni niti na pamet padlo, da bi potegnil vsaj cev za kakšen kabel kdaj v prihodnosti. So be it...
Pa pustmo njih, očitno nočejo, zakaj pa 2/3 nima električnega?
25kEUR za drugi avto pri hiši je pač tu mač, če dobiš kliota za 15kEUR :) z razliko 10kEUR se voziš celo življenje, pa še "kitajc" ni.
10 jurjev se zelo hitro porabi na gorivu in na servisih. Ampak, kdo pa še kaj računa...
Ampak zdaj pišeš, kot da EV nima stroškov polnjenja in servisov.
Računica polnilnic na bloku je enostavna. Če je v njem npr 20 stanovanj, in vsako stanovanje ima en EV, potem bi moral blok imeti zagotovljenih 20*11kW moči samo za polnjenje EV vozil (čeprav se lahko gremo tudi overprovisioning in računamo, da vsi hkrati ne bodo nikoli polnili Evja ali pa znižamo na 7kW polnjenje, ali pa bi dali recimo 2 ali 3 polnilni mesti z 50kW in ostale na šuko 2kW ipd trike) in dodatno še vsaj 6kW na stanovanje. to smo na skoraj 0,4MW moči samo za en (mali) blok.
Po tvoji logiki na vsakega Slovenca odpade polovica ročke na črpalki? Daj no, blokovci ne rabi vsak svojega polnilnega mesta, že vsak tretji je več kot dovolj. Poleg tega ne rabijo niti hitrega polnenja, počasno, 15A (se pravi 3,6kW) je več kot dovolj. Če polni vsako noč je to vsaj 25kWh ali 150km. Močno dvomim, da se *vsi* blokovci vsak dan vozijo v službe več kot 100km stran, velika večina jih ima službe morda 10km stran. Skratka nobenega razloga, da vsi rabijo polno moč, dovolj sta dve 11kW, 6 počasnih in vsi bodo imeli dovolj polne avte za teden. Za čez vikend se pa pač bodo dogovorili, saj ni težko.

damirj79 ::
1/3 slovencev živi v blokih, ne da se ne da, ne morejo montirat polnilnice.
Bollocks. Gledam en blok, ravno na novo postavljajo parking, garaže oz. nadstreške. Nikomur ni niti na pamet padlo, da bi potegnil vsaj cev za kakšen kabel kdaj v prihodnosti. So be it...
Pa pustmo njih, očitno nočejo, zakaj pa 2/3 nima električnega?
25kEUR za drugi avto pri hiši je pač tu mač, če dobiš kliota za 15kEUR :) z razliko 10kEUR se voziš celo življenje, pa še "kitajc" ni.
10 jurjev se zelo hitro porabi na gorivu in na servisih. Ampak, kdo pa še kaj računa...
Ampak zdaj pišeš, kot da EV nima stroškov polnjenja in servisov.
Računica polnilnic na bloku je enostavna. Če je v njem npr 20 stanovanj, in vsako stanovanje ima en EV, potem bi moral blok imeti zagotovljenih 20*11kW moči samo za polnjenje EV vozil (čeprav se lahko gremo tudi overprovisioning in računamo, da vsi hkrati ne bodo nikoli polnili Evja ali pa znižamo na 7kW polnjenje, ali pa bi dali recimo 2 ali 3 polnilni mesti z 50kW in ostale na šuko 2kW ipd trike) in dodatno še vsaj 6kW na stanovanje. to smo na skoraj 0,4MW moči samo za en (mali) blok.
Po tvoji logiki na vsakega Slovenca odpade polovica ročke na črpalki? Daj no, blokovci ne rabi vsak svojega polnilnega mesta, že vsak tretji je več kot dovolj. Poleg tega ne rabijo niti hitrega polnenja, počasno, 15A (se pravi 3,6kW) je več kot dovolj. Če polni vsako noč je to vsaj 25kWh ali 150km. Močno dvomim, da se *vsi* blokovci vsak dan vozijo v službe več kot 100km stran, velika večina jih ima službe morda 10km stran. Skratka nobenega razloga, da vsi rabijo polno moč, dovolj sta dve 11kW, 6 počasnih in vsi bodo imeli dovolj polne avte za teden. Za čez vikend se pa pač bodo dogovorili, saj ni težko.
Se vidi da nisi prebral vsega. Računati moraš worst case scenarij. Ali pa tudi ne, odvisno od sorazmerja. Pač enako kot to počnemo s parkirišči v mestih, z avtocestami itd. Če je polnjenje dovolj hitro, seveda ne rabiš zagotovo ne. Ampak kot vidiš polnjenje preko šuko vtičnice traja. Le malo oz bolj 0 EV avtov preko šuko vtičnice polni z več kot 10A (se pa da pohekat). Zdaj če je to nek 20 stanovanjski blok in dve hitri polnilni mesti, kako bi se po tvojem šli dogovarjanje? Stanovanje 1 bo polnilo od polnoči do 3h zjutraj, stanovanje 2 od 3h zjutraj do 6h, stanovanje 3 od 6h do 9h itd? Ali vlečejo listke kot na občini? To je nonsense. Na točilnih mestih se vse skupaj premika bistveno hitreje. Medtem ko na polnilnih mestih nekateri vztrajajo tam dlje kot samo par minut, pol ure ni redkost ali pa še dlje. Itak je gužva marsikdaj.

jernejl ::
Ali pa prodaš vse skupaj in kupiš stanovanje s parkingom v normalnem bloku, kjer ne živijo samo socialci...Hja, nekdo bo moral živeti v socialističnih blokovskih naseljih, ne morejo vsi iti v novogradnje.
Pa tudi če imaš denar in si lahko privoščiš nakup novogradnje z garažo in polnilnico, selitev + doplačilo samo zato, da boš lahko vozil EV, ni ravno neka dobra rešitev. Bolj v skladu "se da". Alternativno lahko to razliko med obstoječim stanovanjem in novogradnjo vržeš tudi v en ETF in si z dobički financiraš bencin in še vse ostale stroške ICE, skratka, zelo težko bo EV + nakup novogradnje cenejši kot če se voziš z ICE.
Daj no, blokovci ne rabi vsak svojega polnilnega mesta, že vsak tretji je več kot dovolj. Poleg tega ne rabijo niti hitrega polnenja, počasno, 15A (se pravi 3,6kW) je več kot dovolj. Če polni vsako noč je to vsaj 25kWh ali 150km. Močno dvomim, da se *vsi* blokovci vsak dan vozijo v službe več kot 100km stran, velika večina jih ima službe morda 10km stran. Skratka nobenega razloga, da vsi rabijo polno moč, dovolj sta dve 11kW, 6 počasnih in vsi bodo imeli dovolj polne avte za teden. Za čez vikend se pa pač bodo dogovorili, saj ni težko.Mogoče ne živiš v bloku in ne razumeš, kako stvari funkcionirajo. Tisti, ki imajo do službe blizu (ali pa ne hodijo v službo), se bodo bolj zgodaj vrnili domov in zasedli parkirna mesta s polnilnicami. Tisti, ki imajo do službe 100km in dejansko polnilnice najbolj potrebujejo, se bodo vrnili kasneje in bodo lahko parkirali samo še tam, kjer polnilnic ni.
Če pa pridemo do tega, da se bodo stanovalci morali dogovarjati in prositi drug drugega, da prestavljajo avtomobile sem ter tja, da bo vsak dobil toliko, kolikor rabi... no, smo pa spet tam, da to nikakor ni dobra rešitev.

kow ::
Še kar nabijaš svoje ;))). Fak eni ste res posebni...ja res je, ne vem koliko subvencij plačajo države rafinerijam in pa tistim ki nafto črpajo. Ampak teh v Sloveniji nimamo. Vse ostalo kar zelenci trdijo da so subvencije za ICE je pa navaden bullshit.
Subvencije so bile v preteklosti OGROMNE. Ni mi jasno kako lahko kdorkoli zanika kaj takega. Ali mislis, da so se zeleznice zgradile same? Kaj pa tankerji? Naftovodi? Refinerije? Jeklarska industrija? Ceste? Vse to je bilo v preteklosti MOCNO subvencionirano in je pomagalo zgraditi ucinkovito distribucijo goriv.
Nobenega razloga ni da ne bi mocno subvencionirali BEV in infrastrukturo. V bistvu je zadeva no brainer in precej poceni. Ker prihranki v prihodnosti bodo ogromni.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

nejc_nejc ::
Nobenega razloga ni da ne bi mocno subvencionirali BEV in infrastrukturo. V bistvu je zadeva no brainer in precej poceni. Ker prihranki v prihodnosti bodo ogromni.
Prihranki kje in komu?

mehatronik12 ::
Zakaj EV, če ne moreš polnit doma?
Ker je na firmo. Firma vse stroske iz naslova avta placa (torej mu je vseeno, ce na fila na Petrolu), njemu pa ni treba bonitete placevat. Za ICE je boniteta pri avtu te vrednosti preko jurja na mesec. Ce ima polnilno infrastrukturo kolikor toliko vredu, tam kjer jo rabi, je EV nobrainer.
Razumem kako deluje EV na firmo. Ampak osebno bi raje plačal tistega jurja na mesec več (oz. vzel cenejši avto), če ne bi imel možnosti polnjenja doma.
Nevem več če se norca delaš al ne?
1000€ več bi dal na mesec????
==> A tu se pogovarjamo kak se prišpara 200€ na mesec če maš EV in ne ICE!
Koliko pa zaslužiš, da lahko daš 1000€ na mesec več kr tak!?
Ostaja še drug problem, ni na voljo nobenega ICE. Kot sem ti že napisal se preprosto ne splača ne za delavce ne za podjetje!

jabe ::
Ne, zato je Tesla Y dalec bolj prodajani EV, ioniqu pa niti ta PR ne pomaga. Edino glasovanje, ki je vazno, je tisto z denarnico.Pri raznih tekmovanjih je fino, da lahko glasujejo tudi tisti, ki nimajo dovolj debele denarnice, da bi si avto v tem cenovnem razredu lahko privoščili. PR stunt, ki ga ti tule izvajaš, pa pravi, da oni nimajo pojma.
Če bi kot edino merilo vzeli glasovanje z denarnico, potem so za povprečnega kupca ICE daleč boljši od EV.
Nič ni narobe, če je tebi bolj všeč oz. boljše pokrije tvoje specifične potrebe. Ampak trditev, da je Ioniq 5 "boljši" nima nobene uporabne vrednosti.Trditev, da obstaja konsenz, da je tesla Y boljši avto, tudi nima nobene uporabne vrednosti (poleg tega, da ni resnična, ker se z njo očitno marsikdo ne strinja).
No, dejansko nimajo pojma... Odločajo se na podlagi vsega drugega razen avtov, ker... nimajo dostopa do nobenega izmed katerih glasujejo in prav nobenih izkusenj z njimi. Njihov glas je vreden nic, kot se kaže na primeru Ioniqa. Kdor pa si privošči, pa kupi, kar kupi in to "glasovanje" pravi, da trenutno najraje Teslo. Se bolj poceni fora je pa, da na vprašanje, kateri EV, das odgovor ICE.
Se enkrat, vprašanje ni, kateri je boljši, ce se sploh da nanj odgovoriti. Vprasanje je, za katerega kuoec teh avtomobilov misli, da je boljši. In ko pridemo do starega pregovora: "put your money, where your mouth is", je odgovor jasen.
Odgovori tudi na drug del. Tu je edina uporabna vrednost.
Zgodovina sprememb…
- spremenila: jabe ()

Grimnir3 ::
Ne, zato je Tesla Y dalec bolj prodajani EV, ioniqu pa niti ta PR ne pomaga. Edino glasovanje, ki je vazno, je tisto z denarnico.Pri raznih tekmovanjih je fino, da lahko glasujejo tudi tisti, ki nimajo dovolj debele denarnice, da bi si avto v tem cenovnem razredu lahko privoščili. PR stunt, ki ga ti tule izvajaš, pa pravi, da oni nimajo pojma.
Če bi kot edino merilo vzeli glasovanje z denarnico, potem so za povprečnega kupca ICE daleč boljši od EV.
Nič ni narobe, če je tebi bolj všeč oz. boljše pokrije tvoje specifične potrebe. Ampak trditev, da je Ioniq 5 "boljši" nima nobene uporabne vrednosti.Trditev, da obstaja konsenz, da je tesla Y boljši avto, tudi nima nobene uporabne vrednosti (poleg tega, da ni resnična, ker se z njo očitno marsikdo ne strinja).
No, dejansko nimajo pojma... Odločajo se na podlagi vsega drugega razen avtov, ker... nimajo dostopa do nobenega izmed katerih glasujejo in prav nobenih izkusenj z njimi. Njihov glas je vreden nic, kot se kaže na primeru Ioniqa. Kdor pa si privošči, pa kupi, kar kupi in to "glasovanje" pravi, da trenutno najraje Teslo. Se bolj poceni fora je pa, da na vprašanje, kateri EV, das odgovor ICE.
Se enkrat, vprašanje ni, kateri je boljši, ce se sploh da nanj odgovoriti. Vprasanje je, za katerega kuoec teh avtomobilov misli, da je boljši. In ko pridemo do starega pregovora: "put your money, where your mouth is", je odgovor jasen.
Že tretjič...
Ravno sem ti povedal da sem kupil Y ker je to nek default EV.
Zihersaska opcija, vsi kupujejo, ziher je kul.
Tako ga kupuje povprečni uporabnik.
Po spletu okoliščin sem začel vozit še Ioniq5 in je pač boljši.
Folk je včasih tako kupoval golfe, ker je bil ziheraški nakup. Ne najbolši ampak ne najslabši. Pa vsi so hvalil golfa.
Danes je pa tesla to med EV-ji.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Grimnir3 ()

jernejl ::
Res je, povprečen kupec nima pojma, ker nikoli ni mogel preizkusiti vseh avtov, da bi vedel, kateri je zanj dejansko najboljši.Ne, zato je Tesla Y dalec bolj prodajani EV, ioniqu pa niti ta PR ne pomaga. Edino glasovanje, ki je vazno, je tisto z denarnico.Pri raznih tekmovanjih je fino, da lahko glasujejo tudi tisti, ki nimajo dovolj debele denarnice, da bi si avto v tem cenovnem razredu lahko privoščili. PR stunt, ki ga ti tule izvajaš, pa pravi, da oni nimajo pojma.
Če bi kot edino merilo vzeli glasovanje z denarnico, potem so za povprečnega kupca ICE daleč boljši od EV.
Nič ni narobe, če je tebi bolj všeč oz. boljše pokrije tvoje specifične potrebe. Ampak trditev, da je Ioniq 5 "boljši" nima nobene uporabne vrednosti.Trditev, da obstaja konsenz, da je tesla Y boljši avto, tudi nima nobene uporabne vrednosti (poleg tega, da ni resnična, ker se z njo očitno marsikdo ne strinja).
No, dejansko nimajo pojma... Odločajo se na podlagi vsega drugega razen avtov, ker... nimajo dostopa do nobenega izmed katerih glasujejo in prav nobenih izkusenj z njimi.
Tisti, ki avte testirajo, imajo pa vseeno malo več pojma, ker so jih testirali več od povprečnega kupca in imajo z različnimi avti več izkušenj.
Njihov glas je vreden nic, kot se kaže na primeru Ioniqa.Pomembno je, da je marsikdo mnenja, da je Ioniq 5 boljši avto, tvoje forumsko nabijanje pa je za razliko od nagrade "svetovni avto leta" vredno natanko nič.
Se bolj poceni fora je pa, da na vprašanje, kateri EV, das odgovor ICE.Hja, to je tvoja fora, ker praviš, da je edino pomembno glasovanje z denarnico. In to glasovanje pravi, da je ICE boljši od EV, ker se ICE-jev proda nekajkrat več. Ampak zgleda ta tvoja fora velja samo, ko je treba delati PR za Teslo, medtem ko ta ista fora očitno ne deluje, če pokaže stran od Tesle.

Se enkrat, vprašanje ni, kateri je boljši, ce se sploh da nanj odgovoriti. Vprasanje je, za katerega kuoec teh avtomobilov misli, da je boljši.Ah, tvoj spomin je precej kratkotrajen. Izjava, na katero sem jaz repliciral in ti je moj odgovor očitno šel v nos, je bila, da obstaja "konsenz med tistimi, ki avto testirajo in splošno populacijo, da Tesla ponuja boljši paket za povprečnega kupca.". Noben konsenz ne obstaja, pa če se na glavo postaviš.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jernejl ()

BigWhale ::
Ne nabija, ker je steklo zatemnjeno. Kondukcija pa tudi ni relevantna, če se ne dotikaš stekla. Zrak ima pa izjemno nizko toplotno prevodnost.
Saj ves, da zatemnitev strehe samo se poveca kolicino IR sevanja, ki ga mora oddati streha? In da polovico tega sevanja odda v notranjost kabine?
Streha bi se MANJ segrela, ce bi soncne zarke spustila skozi. Ti soncni zarki bi sicer tebe potem bolj segrevali, zato je zatemnitev ok, ce uspes s strehe potem dovolj hitro odvesti to topoloto, ki jo streha mora izsevati.
Tesla nima nobenega pretoka zraka okrog strehe in streha te lepo segreva. Vroc poletni zrak pa tudi zunaj strehe ne ohladi, ne na avtocesti, se posebaj pa ne, ce stojis pred semaforjem. :)
Kater avto pa ima tak rolo, ki se sam odpira in zapira?
From the top of my head, Volvo XC60 ima rolo, ki ga ni treba rocno zapirati in odpirati. Se vec, ima celo streho, ki se odpira in zapira s pritiskom na gumb. :>
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()

MikeRotch ::
Saj ves, da zatemnitev strehe samo se poveca kolicino IR sevanja, ki ga mora oddati streha? In da polovico tega sevanja odda v notranjost kabine?
Še enkrat. Sevanje tople strehe ni problem. Sevanje, ki ga oddaja streha je minimalno v primerjavi z direktnim soncem v glavo skozi prozorno steklo.
Tesla nima nobenega pretoka zraka okrog strehe in streha te lepo segreva. Vroc poletni zrak pa tudi zunaj strehe ne ohladi, ne na avtocesti, se posebaj pa ne, ce stojis pred semaforjem. :)
Jaz sem letos poleti pri 33 stopinjah na direktnem soncu povsem udobno sedel v avtu z laptopom v naročju par ur skupaj.
Za tiste, ki jih sonce moti pa obstajajo senčniki, kot smo ugotovili. Lahko kupiš iz aliexpressa, če imaš pomisleke greš pa v Tesla salon po take s Tesla značko.
Če te steklena streha neznosno moti in nikakor ne želiš montirati senčnikov pa drugič malo bolj premisli kak avto kupuješ. Res ne vem v čem je point kupovanja stvari, ki ti niso všeč oz. ne izpolnjujejo tvojih potreb.
From the top of my head, Volvo XC60 ima rolo, ki ga ni treba rocno zapirati in odpirati. Se vec, ima celo streho, ki se odpira in zapira s pritiskom na gumb. :>
Ti si govoril o avtomatskem zapiranju, ko sije sonce. Šibedah na knof sem imel jaz na 35 let starem avtu.
Btw, najcenejši Volvo XC60 s sončno streho na avto.net stane 70.641 €. Cca.

MikeRotch ::
n zakaj se še naprej delaš butastega, da ni razlike med senčnikom, ki bi ga naredila Tesla in bi imel zanj podporo v samem avtomobilu, imel bi user interface za to, lahko bi ga zaprl na daljavo, tako kot to naredis z okni ali pa tako kot lahko vklopis gretje in hlajenje ... in med sencnikom, ki ga kupis od random kitajca, ki ga pritrdiš na avto z nekim majavim mehanizmom in ce hoces se elektrificiran pomik, ga moras prek nebroj adapterjev nekak zvezat se na elektriko.
V Volvotu za 25 jurjev več dobiš navaden senčnik na knof. Nobenega odpiranja na daljavo, interfaca itd. Tesla Y, ki je že tako med cenejšimi, če ne celo najcenejša v svojem razredu bi morala imeti pa to vgrajeno po defaultu?
Obstaja bistvena razlika med funkcionalnostjo, ki jo je vgradil in predvidel sam proizvajalec in aftermarket dodatkom, ki ga je naredil nek random in ga moras nahackat na avto, ce zelis, da deluje in tudi takrat, ko deluje, deluje na pol v najboljsem primeru.
Kaj točno na tem senčniku ne deluje oz. deluje na pol? Jaz ga nimam, nimam potrebe po njem. Ti si jih pa očitno že kar nekaj preizkusil, da lahko govoriš o delovanju in majavem mehanizmu.
Pa še vedno nisi razložil kaj točno je ta razlika med OEM in aftermarket kosi. Nabijati v nedogled "original je original" ni ravno produktivno.

Grimnir3 ::
Jaz grem stavit da bom prej avto menjal kot bomo v EU doživeli vsesplošnen FSD, ki bo vozil povsod in vozniku ne bo treba imet rok na volanu.
Torej pred 2030,ne pričakujem tega od nobenega.
Ne od Tesle, ne od koga drugega.
Za začetek lahko Tesla naredi delujoč radarski tempomat, ki ne izvaja fantomskega zaviranja.
To jim očitno ne gre ampak FSD bo pa drugo leto.
Majkemi.
Torej pred 2030,ne pričakujem tega od nobenega.
Ne od Tesle, ne od koga drugega.
Za začetek lahko Tesla naredi delujoč radarski tempomat, ki ne izvaja fantomskega zaviranja.
To jim očitno ne gre ampak FSD bo pa drugo leto.
Majkemi.

Zgodovina sprememb…
- spremenil: Grimnir3 ()

kow ::
Ne poznam nobenega, ki bi vozil mercedes (tudi ICE). Kaksen segment prebivalstva sploh kupuje mercedese?
Ce jih kupujejo premozni konzervativni ljudje.. zakaj bi kupili elektricarja? Za okolje jim ni mar, denarja imajo dovolj, tankati so pa tudi navajeni, performance oz. (pretirani) pospeski jih tudi ne ganejo.
Ce jih kupujejo premozni konzervativni ljudje.. zakaj bi kupili elektricarja? Za okolje jim ni mar, denarja imajo dovolj, tankati so pa tudi navajeni, performance oz. (pretirani) pospeski jih tudi ne ganejo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

igorpec ::
Ne poznam nobenega, ki bi vozil mercedes (tudi ICE). Kaksen segment prebivalstva sploh kupuje mercedese?
Tistim ki žena prepove nakup BMW-ja? :), ki nismo več rosni mladi in pa če si pripravljen odšteti malo več. Mislim da je okoli avtov precej stereopipov. Nekoč so mi bili Audiji všeč, zdaj prisegam na bolj klasičen MB dizajn, ki me je nekoč odbijal - morda to pride z leti? Ne vem. Sicer pa Mercedes ponuja vse - od entry level to high performance. Sam vozim dizel plugin hibrida že cca. 2 leti, polovica km je električnih, povprečna poraba pod 5 litrov, nafto tankam izjemno redko, štrom vsak dan. Izpuh modernih dizlov je že nekaj čas prijazen okolju. Eko je. Sistemskega navora je čez 700nm, moči 320ps, kar nudi nadpovprečni performance.

bm1973 ::
Ne poznam nobenega, ki bi vozil mercedes (tudi ICE). Kaksen segment prebivalstva sploh kupuje mercedese?
Ce jih kupujejo premozni konzervativni ljudje.. zakaj bi kupili elektricarja? Za okolje jim ni mar, denarja imajo dovolj, tankati so pa tudi navajeni, performance oz. (pretirani) pospeski jih tudi ne ganejo.
Bogatim se jebe za okolje, tudi tistim, ki jim je to evangelij.
Zakaj bi bil pol jaz drugačen?
Mercedeze kupuje folk z denarjem.

paradajzos ::
Spet se zapikuješ v nepomebne podrobnosti, karavan je itak še bolj uporaben. Limuzinsko odpiranje prtljažnika pri Tesli 3 je slabost in ne feature. Enako skrajno neergonomična notranjost.
Seveda je karavan bolj uporaben, ampak Tesla ne dela karavanov. Tvoja zahteva je nesmiselna. Če hočeš karavana pač ne kupiš Tesle, povsem enostavno.
Sem ti dal pa primerjavo med ICE in EV od iste firme, isti razred avtomobila. EV stane toliko kot ICE. Opreme je pri EVju več, motor je skoraj 2x močnejši, tekoči stroški pa 3x nižji.
Tvoj pristop je napačen, sorry. Meni ne igra vloge, če je karavan ali ni. Lahko je tudi hatchback, limuzinska odprtina prtljažnika je še najslabša varianta. Tesla 3 mi je minimalna še sprejemljiva velikost, če je večji je plus.
Se pravi pod črto je Tesla 3 pri vseh kriterijih bare minimum. Opremo ima smešno, niti brisalci ne delujejo zanesljivo, da ne omenjam norega dejstva, da je brez palčke za smernike, konkurenčni ICE je večji, ima boljšo opremo, izdelava je v vseh ozirih boljša in nihče ne rabi 2 krat močnejšega motorja. Pri zadnji točki je ICE 4x4 in ima malenkost manj kot 200 konjev, kar povsem zadostuje za karkoli in ni potrebe po skoraj 500 konjskem 4x4 od Tesle, s katerimi zgolj uničuješ gume in imaš preveliko težo vozila.
Sorry, Tesla je avto za fenboye, nobenega racionalnega argumenta za nakup ni - edino morda kakšne rabljene trojke za malo denarja.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: paradajzos ()

MikeRotch ::
Tvoj pristop je napačen, sorry. Meni ne igra vloge, če je karavan ali ni.
Ja odloči se že enkrat. Ali je velikost pomembna ali ne?
Pa kot sem napisal. Cherrypickaš. Najdi mi VW alternativo športni limuzini z zadnjim pogonom za 35 jurjev. Ni? Vidiš, ni, vsi ICE avtomobili so zanič. Check mate.
Opremo ima smešno, niti brisalci ne delujejo zanesljivo, da ne omenjam norega dejstva, da je brez palčke za smernike, konkurenčni ICE je večji, ima boljšo opremo, izdelava je v vseh ozirih boljša in nihče ne rabi 2 krat močnejšega motorja.
Seveda. Saj sem že napisal. Tesla je v vseh pogledih slabša, tisto, kar je boljše pa tako ali tako nihče ne rabi :)
Sorry, Tesla je avto za fenboye, nobenega racionalnega argumenta za nakup ni - edino morda kakšne rabljene trojke za malo denarja.
Ponavljaš svoje v nedogled. Trust me bro varjanta. Namesto, da bi prilepil konkurenčen avto v tem razredu.
Dokler smo debatirali o razikah med Model Y in Ioniq 5 je šlo vsaj za primerljiva avtomobila. Tam lahko realno rečeš kaj ima kdo boljše. Dokler primerjaš hruške in jabolka pa nima smisla nadaljevati debate.

codeMonkey ::
Vpraši lastnike Tesle ki so imeli nesrečo kako hitro se avto popravi.
Odlitke se lahko popravlja. Razpoke se lahko vari, zvite odlitke se lahko poravna.
Da se nekaj lahko, se ne pomeni, da se splaca. Totalka s strani zavarovalnice je jasno kaj pomeni. Ravno dozivel, oz. dozivljam posledice trka v bok nad zadnjim kolesom. Zvitih odlitkov jaz ne bi prevec pricakoval. Zadeve prej pocijo. Saj je nekdo limal tu video Cybertrucka, kjer je bilo jasno pokazano v praksi. Sicer na pretiran nacin, ampak nesrece niso nikoli normalna stvar.
Kljub temu pa se strinjam, da ce je to za proizvodnjo in za zasnovo vozila bolje, je na koncu dobro tudi za kupca. Se vedno sicer stojim za tem, da se je tega dobro zavedati, ampak ce razgradnja teh razbitih avtomobilov dobro deluje, in se npr. baterijski del uporabi za hranilnik, drugo pretopi, gledano v celoti, nimam nobenega problema s tem.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

kow ::
Gumbi v kroznem so neprakticni, to se strinjamo. A ne morete mimo tega, da so palcke velik distraction med voznjo, ker niso standarizirane. Pa to zacuda nobenega ne moti. Oziroma, kje so vsi clanki o nevarnosti voznje s palckami?
Kje so boti na redditu, ki trdijo, da ne bodo kupili ICE avtomobila, ki ne bo imel gumbov ali kaj podobnega. Enaki vatli, kolega.
Kje so boti na redditu, ki trdijo, da ne bodo kupili ICE avtomobila, ki ne bo imel gumbov ali kaj podobnega. Enaki vatli, kolega.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

MikeRotch ::
A je res tolk tezko kabel dat ven preden spakiras vse avto, ce ves da ga bos rabil? :D
Kam ga pa spakiraš? Na zadnje sedeže? Gor na kufre?
Že za majhen frunk ni nobenega pametnega razloga, ampak pri raznih VW, Škodah, Kiah itd. imaš vsaj namenski prostor za kable. Odsotnost frunka je pa zame osebno deal breaker.
paradajzos je izjavil:
Zagotovo drži:
1. da so manj praktični od ice avtov - doseg, čas polnjenja, ukvarjanje z načrtovanjem daljših poti
2. če večkrat delaš dolge poti, potrebuješ še en ice avto, ki to pokriva ali pa zapraviš kar nekaj dni na leto za to, da na dolgih poteh polniš avto. To pa dejansko lahko pomeni drastično višjo nabavno ceno.
3. da veliko hitreje od ice avtov izgubljajo vrednost
1. in 3. je bullshit.
2. je pogojno res. Ampak takih, ki pogosto delajo 600-700km in več v enem dnevu je izjemno malo. Njih noben ne prepričuje naj si kupijo EV.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: MikeRotch ()

endelin ::
Frunk bi bil uporaben če bi imel električno odpiranje in zapiranje. Ne vem zakaj ne naredijo tega da je treba zapirat potem tisto umazano havbo ročno. Še nikoli nisem nikjer nobenega videl da bi to odpiral.
Ko sem si sposodil porša sem se pa še zajebaval tisto odpreti :D
Verjetno je res uporabno za namene kot jih ima kmetovalec bigwhale ko vrže notri umazane škornje od gnoja in lahko vse skupaj s šlavfom izpere. Da boš pa vsak dan uporabljal frunk da boš eno vrečko iz trgovine odložil zelo dvomim vsaj dokler ne bo električno
Ko sem si sposodil porša sem se pa še zajebaval tisto odpreti :D
Verjetno je res uporabno za namene kot jih ima kmetovalec bigwhale ko vrže notri umazane škornje od gnoja in lahko vse skupaj s šlavfom izpere. Da boš pa vsak dan uporabljal frunk da boš eno vrečko iz trgovine odložil zelo dvomim vsaj dokler ne bo električno
Zgodovina sprememb…
- spremenil: endelin ()