Prijavi se z GoogleID

» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
strani: 1 ... 4 5 6 7 8 ... 764

Matev ::

chernobil pa mislm da so kar prec po nesreči ustavl.


černobil je deloval še krepko /edit "dlje"

nesreča se je zgodila leta 1986
zaprli so ga leta 2000

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Matev ()

Pyr0Beast ::

off

no, da so reaktor preobremenili... kolikor vem so ga lavfali na 1% nazivne moči. Stvar se je nekako začela kuhati, in ko so moderator porinili noter je moč poskočila za 1000x.

.. zanima me, kako bi dejansko zgledalo, da bi se reaktor 'kuhal' nekaj sekund, nato pa bi ga 'poskušali' ustaviti. Stvar bi sigurno dobila tisto nazivno moč (če je ni takrat že presegla).

EDIT: Brisal napačen podatek

Ukraine closed December 15th, 2000 the Chernobil nuclear power, forteen years after the disaster that caused the death of near 30.000 persons since 1986 ..

.. upam da mod tega ne bo brisal 0:)
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

bbf ::

kva, pa res! ne morm si predstavlat, da so laufal dalje, bogi delavci.. po vsem kr je blo tm..

ja neki so ga sral z izklopom varnostnih naprav, ker je en pameten inženir neki hotu probat, kolk nizko še lohk laufa al kako že..

Matev ::

delavce so iz mesta pripiat preselili v novo zgarjeno mesto malce dlje
in so se vozili po nekontaminiranih asfaltnih cestah na delo

sicer pa več tule:
http://www.kiddofspeed.com/chapter1.html

Azrael ::

O Černobilski nesreči, vzrokih, posledicah in ravnanjih smo obilno razpravljai v 20. obletnica černobilske katastrofe in bi bilo mogoče bolje, da pogovor o Černobilu nadaljujemo v tisti temi.

Tukaj nas utegne kdo vprašati, kaj ima skupnega nesreča v Černobilu in avto na elektriko.
Nekoč je bil Slo-tech.

Pyr0Beast ::

ja neki so ga sral z izklopom varnostnih naprav, ker je en pameten inženir neki hotu probat, kolk nizko še lohk laufa al kako že..

No, kolikor sem se o tem informiral, je bilo malce več razlogov :D
Ja, američani so rusom zamolčali, da so grafitni reaktorji nevarni :\

Na tejle strani najdete vse o tem (med drugim tudi to, da sem se v prejšnjem postu nekako motil) :D

Samo nekaj palic je prišlo do kraja, druge so se 'zataknile' na poti tam zaradi ekspanzije pregretih gorivnih elementov. Tako so samo pospešile reakcijo (glup dezajn kaj čmo).

Dejansko bi lahko eksplozijo 'preprečili' samo, če bi palice pustili zunaj in povečali pretok. Ko bi se stvar dovolj ohladila, bi lahko palice dokončno spustili. (Čudno se sliši, vendar je nekako res)
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

snow ::

Azrael

Saj lahko vodik uporabljamo tudi v gorivnih celicah ( Fuel cell), kjer so temperature dosti manjše = energija dosti čistejša.

Poleg tega pa se dosti dela na raznoraznih virih za pridobivanje vodika. Pri nas se dosti s obojem (pridobivanjem in gorivnimi celicami) ukvarjajo na kemijskem inštitutu.


Po mojem mnenju bi bilo potrebno naredit enega mini hibrida tipa Toyota Prius, ampak velikosti Smarta. Ponoči ga priklopiš na elektriko, da se lepo počasi fila in se z njim voziš podnevi... če je kje panika pa se prižge mini bencinar.
Random mutation plus nonrandom cumulative natural selection - Richard Dawkins

bbf ::

ja za enkrat bi bil plugin hibrid prava rešitev. sam k je to tolk drago.. že prius je za svoj razred predrag. Sicer bi bil lasten razvoj cenej, ampak je zadi en kup problemov, ki bi ti žrli živce. bo treba enga kitajskega dobavitelja elektroavtov al pa vsaj opreme za DIY elektroavto najdt..

bbf ::

vodik pa ni prava rešitev, ker ima večjo ceno na kw kot nafta. pa še vložena energija v pridobivanje je večja kot jo da iz sebe med potrošnjo.

WarpedOne ::

lepo se je treba sprijaznit da električni avtomobili še lep čas ne bodo pocen. če pa že bodo, bodo pa za en drek.

dejstvo 1: baterije so drage (cca 20k USD za 50kWh; cca 400km dosega)

niso pa vsi avtomobili pocen. redkokdo se zgraža nad ceno ferrarijev, porschejev, buggatijev, etc. v tem rangu je cena sekundarna stvar, včasih celo že del imiđa. ti avtomobili se kupujejo na podlagi performans in tu lahko električni avtomobili zelo konkurirajo.

dejstvo 2: skoraj konstaten velik navor => odlična odzivnost

dejstvo 3: mehanska enostavnost motorja => visoka zanesljivost in enostavno vzdrževanje

za množice pa bodo še neki časa "kislo grozdje". vsaj dokler se svetovna proizvodnja baterij vsaj ne podvoji al pa potroji.
Do you know what you don't know?

edge540 ::

Kak pa je sedaj s baterijami, ki jih uporabljajo ti hibridi? Kaj se naredi z starimi NiMH baterijami? Se jih da reciklirati? Ker če bomo čez xx let vsi furali na elektriko bodo izrabljene baterije verjetno postale problem ne?

Brane2 ::

Baterije se AFAIK da povsem fino reciklirati, sploh če so res namensko posortirane.

Če iamš na kupu stare baterije istega tipa in istega proizvajalca, bi IMHO moral izkoristek biti res visok...
On the journey of life, I chose the psycho path.

WarpedOne ::

NiMH baterije so offlimits za avtomobile. Licenco ma mislm da GM, ki dovoli le določeno količino baterij v avtomobilu. Zato so serijski plug-in hibridi s kolikortoliko uporabnim električnim dosegom utopija.

Pri uporabi LiIon baterij menda takih zapletov z licencami ni. Nobena firma nima izključne pravice do masovne uporabe te vrste baterij. Poleg tega se da LiIon baterije čisto fino reciklirati. Tut splača se.
Do you know what you don't know?

bbf ::

fino!

GM (oziroma en star fotr in njegova žena!!) v parih letih (in to 15 let nazaj!!!) razvije baterije in z njimi dokaže seb in celemu svetu, da je tehnologija zrela za na ceste in jo 10 let uporablja. nato pa projekt ubije in drži roke nat to tehnologijo. kaj vam to pove? kdo tle koga zajebava s tem, da nimamo tehnologije za električna vozila? keri delajo iz nas bebce in nam vsiljujejo vodik in podobne bedarije?

@ warpedone:
dejstvo 1: baterije so drage, ker niso v masovni uporabi, to je jasno in tut ne bodo, dokler se ne zgodi nov konkurenčni tip električnega vozila, kar pa gre ob tej politiki verjetnost tega dogodka proti 0 (nič, nula, zirou)

dejstvo 2: poleg tega pa še izvrsten izkoristek in ne mečemo pol svojga dnarja stran! opa!

dejstvo 3: odlično za nas, pogreb pa za proizvajalce in serviserje, da ne omenjam mreže trgovin z rezervnimi deli.

škoda res, da ne delajo že tovarniško predelanih priusov v plug-in (aftermarket se seveda da dobit - kva je pa problem en polnilc na baterije čez noč prklopt??), to mu mučos poveča izkoristek. ampak ker elektriko (zaenkrat!!) še ne obremenjuje trošarina, je temu pač tko.

še eno pomembno dejstvo: tolk kot bo mela raja dnarja, tolk bo država dnarja od njih pobrala. če raja nau mela, bojo živel z majhnimi stroški, če bo mela, bojo pa stroški dražji. in država se ne bo sekirala, kaj si raja misle, ker država itak nima prave konkurence in je boga raja usojena na to, kar ji država vsili. to je tako zelo očitno lih pri naši politiki. drugje pa ni velik drgač. razen mogoče na Islandiji, kjer jim večino energije pride iz zemlje, đabe - ampak ali oni živijo poceni -- NOT.

edino pozitivno razliko med fosilnimi in električnimi avtomobili bo občutila narava. politiko pa narava en kurc briga.

snow ::

> vodik pa ni prava rešitev, ker ima večjo ceno na kw kot nafta.

Jaz pa mislim, da se alternative razvijajo zaradi problema v obnovljivosti virov in onesnaževanju. In v končni fazi tudi dragem gorivu/nafti!


Mini priusa na plug-in. Pa velik baterij not.

Baterije se lepo razvijajo... poraba bencina je manjša in se lahko s časom zamenja z vodikom/etanolom/oljno repico za tiste morebitne momente, ko elektrike zmanjka.

Licenca na količino NiMh baterij? Hmm. It's all about money.
Random mutation plus nonrandom cumulative natural selection - Richard Dawkins

njok ::

bbf ::

subcompact, oh yeah. zakva morjo bit vsi sedanji električni avti majhni in grdi?

edge540 ::

>>zakva morjo bit vsi sedanji električni avti majhni in grdi?

Evo to pa je ena stvar, ki me je vedno zanimala. Zakaj ne naredijo električnega Cliota al pa Corse al pa pač kaj takega? Zakaj mora meti obliko kot leteči krožnik iz ZF filmov iz 60tih let? Sux|O

Roadkill ::

The Japanese automaker [Nissan] also plans to develop and sell gas-electric hybrids by 2010 in an attempt to catch up with Honda and Toyota.
Ü

jozek ::

Pozdravljeni!
No zaenkrat je edina praktična alternativa Hibrid, tipa Toyota ali pa morda Honda.
Toyota je pustila konkurenco za sabo, vendar ne razumem zakaj ne naredijo še drugih manjših modelova z hibridnim pogonom. bi bil že čas:\ .
Honda pa po mojem mnenju dela le na nekem kompromisu med hibridom in običanjim morotjem.
Hibridni dizl načrtujejo pri citroenu(?) za leto 2010. pa tudi druge znamke imajo nekjaj napovedi.. No men se zdi da so kar prespali ta razvoj.

Edina prednost vodika pa po mojem mnenju je da so lahko zalogovnik in gorilne celice precej majhne.;(( Ampak praktična uporaba vodika še dolgo ne bo smiselna. Zato mislim da jo bo kakšna druga tehnlogija prehitela.

Pri elektriki je največji problem njeno shranjevanje. Edini učinkovit sistem za shranjevaje velikih količin elektrike je na žalost še vedno prečrpavanje vode na hrib (komenzacijske hidroelektrarene). Glede baterij pa dvomim da se bodo dale prav veliko (nekajkrat) izboljšati.

Torej (bencinski) Hibrid je tehnologija sedanjosti. Z mnozično uporabo le te pa se bodo razvile tako baterije, elektromotorji in druge napeljave, tako da se bomo nekoč dejanko lahko vozili z električnimi avtomobilčki. Pa parkirplace z polnilniki bomo inštaliral ;-):P

A. Smith ::

>>Torej (bencinski) Hibrid je tehnologija sedanjosti.

To sicer drži, ampak če bi slučajno vozil Priusa (jaz sem ga), bi vedel, da ima po mestu porabo 4L, na avtocesti pa 9(!)L. Drag za svoj razred, pa praktično nič bolj varčen od konkurence. Osebno bi se mi zdel uporaben edino, če bi bil poročen, pa bi hodil vsak večer lumpat >:D Lahko se namreč vozite samo z elektromotorjem (do 50 km/h), ki je praktično neslišen.

Hibridi bodo ostali zadaj. Prehiteli jih bodo pa tisti, ki bodo lavfali na tole in tole.

Pet let, pravijo MIT-jevci. Kratka doba.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

bbf ::

točno tako bi se mogle stvari odvijat že 15 let nazaj, pa se niso. se pa bodo, ampak ne kmalu, niti ne 2010, ampak IMHO bolj proti 2020. vmes bo pa mogla bit še ena major energetska kriza. brez nje ne bomo vidl popolnoma električnih spodobnih avtomobilov.

sedanji električni avti so pa najbrž zato tok majhni in grdi, da jih kupijo res uni friki, ki jih druzga kot to, da laufa na elektriko in ima kakršnkoli domet že, sploh ne zanima. le tko lahko prizvajalc doseže enako razmerje med proizvodnjo in prodajno ceno (vključno s post-prodajnimi stroški vozila - s servisi in nadomestnimi deli - ki je pri takem avtu skoraj ni). tko da si ne dela zgube.

jest bi se zelo rad vozu na elektriko. in se 10 let še gotovo nam, razen če bom sam kazga na elektro predelal. tut to je še možn..

A. Smith ::

>>>točno tako bi se mogle stvari odvijat že 15 let nazaj, pa se niso. se pa bodo, ampak ne kmalu, niti ne 2010, ampak >IMHO bolj proti 2020. vmes bo pa mogla bit še ena major energetska kriza. brez nje ne bomo vidl popolnoma električnih >spodobnih avtomobilov.

2010 morda res še ne, kmalu zatem pa zelo verjetno. Ne more namreč v tako kratkem času celo ljudstvo prodat vseh avtomobilov. Čez 10 let bo na trgu skoraj gotovo že en kup avtov na el. pogon, ljudje bojo pa še vedno vozili une gajbe od Golfa 2 >:D. Ker bojo pač še vedno delali.

Menim, da je okrog "izumrtja" avtomobila na el. pogon vse preveč megle. Je blo politično 1920, pa je blo politično 1980... not. Vsemu je botroval preprost razlog: tekoča goriva vsebujejo na prostorninsko enoto BISTVENO večjo količino energije, kot baterije. Še pri LiIon bateriji je tako, pa je stara komaj kakih 10 let. Se pa to spreminja.

No, na forumu smo že nekajkrat omenili efektiven političen razlog za prehod na štrom. To je neodvisnost od arabskih držav in rusije.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

Boeing ::

A. Smith: jaz sem tudi vozil Priusa, in to kar precej daleč. Pa je imel po mestu porabo 0.0/2.8 (elektro/kombinirano), na avtocesti KP-CE cca 4x pa 5.2, seveda s tempomatom. Kar te posledično postavlja na laž in pomeni, da si ali divjak, ki nima pojma o var(č)ni vožnji, ali pa si avto namensko tiščal do konca, da bi diskreditiral tehnologijo in/ali proizvajalca.
Sicer mi je čisto malo mar, kaj si misliš o hibridih kot takšnih, samo prosim te, ne zavajaj ljudi z nerealnimi podatki.


Pa še ena o tem, zakaj nam vsiljujejo vodik - veliki naftarji nočejo, da vi avto napolnite. Oni hočejo, da ga natankate, tankali ga boste pa s tistim, s čimer ga že danes, le malo bolj bo predelano, dražje in malo manj bo smrdelo.



ps. tudi priusa se da med močnim pospeševanjem v B načinu spraviti na 25, 30 litrov, pa to še ne pomeni, da je to konstantna poraba. Pritisni malo močneje kakega golfa, pa ti bo cangar pokazal konkretno nad 40. Ups, ne bo, ker golf tega nima :)
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

A. Smith ::

EDIT
Avto sem vozil pred dvema mesecema in od takrat se pozabil pomembno podrobnost. Vozilo je imelo AVTOMATSKI menjalnik. Tako, da se opravičujem, ker tega nisem povedal že prej.



Vozil sem Priusa, ki je imel bencinski motor s 100km in pri tem sem imel še kar težko nogo (vendar ne do skrajnosti). Na avtocesti je bila poraba pri 140 km/h devet litrov pa če se postaviš na glavo. Morda bi se zmanjšala, če bi vozil recimo 100 km/h in uporabljal tempomat. Po Ljubljani se nisem vozil, v podeželskem naselju pa je bila poraba pri počasni vožnji 4 litre. Morda bi v bolj gostem naselju dobil boljše rezultate, ampak ne govori mi, kako je avto varčen. Z istim načinom vožnje in Golfom (moj avto) imam povprečno porabo nekaj čez 5L.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: A. Smith ()

Pyr0Beast ::

gorilne celice

... goriVne celice (ker je v njih gorivo in notri nič ne gori)
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

A. Smith ::

Boeing,
tudi tukaj so izračunali povprečno porabo precej višjo, kot ti.

O kvaliteti vozila in sami vsakodnevni uporabnosti se je prepričal tudi nemški Auto Bild na 4270 km dolgi poti iz Rovaniemija v Rim. Povprečna poraba enega vozila je bila 5.8 l, drugega pa 5.6 l na 100 km. Pomembnejše od porabe je najbrž dejstvo, da je na tej poti Prius spustil v ozračje za približno 200 kg manj C02 v primerjavi z ostalimi vozili istega razreda.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

A. Smith ::

Govoril sem z možakarjem, ki mi je posodil avto. Povprečna poraba malo pod 6L, avto je imel 60km agregat (+50 km elektromotor), menjalnik je pa tako ali tako en sam.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

M.B. ::

Mogoče bomo pa meli avte na power chip, ki bodo meli čip na motorju, ki pretvarja toploto v elektriko. :D

BTW Tesla motors je prodal vse Tesla roadsterje v samo 4 mesecih, naslednja pošiljka pride komaj 2008. Tako da potreba je.
Everyone started out as a newbie.
Sadly only a handful ever progress past that point.

Gundolf ::

Hočeš reči povpraševanje je.

edge540 ::

Mogoče malo off topic, ampak ko že govorimo o emisijah - http://www.breathingearth.net/

Tu lahko med drugim gledate koliko CO2 spuščajo posamezne države. ZDA recimo spustijo 1000 ton CO2 v zrak vsake 5,4 sekunde, Slovenija pa potrebuje za enako količino 34,3 minute:D

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: edge540 ()

jozek ::

No A. Smith v marsičem imaš prav glede Priusa, in očitno se ti ne dopade.:D
Marcedezova primerjava v bistvu ni fer, ker Priusova niska poraba ne pride do izraza pri takih turah ampak pri krajših bolj prekinjenih vožnjah. V tem primeru je bil Prius le bencinar, ki je s seboj vleku še baterijo. :) :)
No jaz Priusa nimam sem ga pa vozu. S svojim dizelčkom pa porabim 4,5l, kar je po kataloških specifikacijah. pa mislim da bi tudi z priusom lepo shajal z 4l kakor navajajo, pa je skupna moč ker večja. V glavne Prius se da bolj varčno voziti kot običajen avtomobil. Vendar to NI>:D povprečen stil vožnje (ko gledam ljudi ki se zaganjajo po avtocesti...)

Hibrid je po mojem mnenju prehodna tehnologija, ki prebija led do kvalitetnih elektronskih avtomobilov. In je za razliko od električnih avtomobilov ŽE povsem dostopna v "običajni" avtomobilski obliki.;)
Bomo videli kaj nam bo prihodnost prinesla. Dokler ne vidim električnih avtomobiolov v "običajnih" salonih in v dejanski uporabi na cesti je to še bolj fantastika, ŽAL!!

A. Smith ::

>>No A. Smith v marsičem imaš prav glede Priusa, in očitno se ti ne dopade.
Všeč mi je bil navor elektromotorja, moti me pa na primer, da bi moral za izrabo varčevalnih lastnosti avtomobila voziti kot penzionist (pa nisem tak divjak, kot bi šlo sklepati po zadnjih nekaj postih).

>>Bomo videli kaj nam bo prihodnost prinesla. Dokler ne vidim električnih avtomobiolov v "običajnih" salonih in v dejanski uporabi na cesti je to še bolj fantastika, ŽAL!!
Avtomobili znamke Tesla motors so že nekaj časa na cesti (če slučajno nisi prebral prve strani). Na ostalo pa bo res potrebno še počakati.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

jozek ::

Avtomobili znamke Tesla motors so že nekaj časa na cesti (če slučajno nisi prebral prve strani). Na ostalo pa bo res potrebno še počakati.


Ja o teslotih sem si prebral in se mi zdi zelo zanimimivo, ampak kot praviš na "običajne" električne avtomobile pa bo treba še počakati.
Priusa in podobne hibride pa lahko kupiš. Pa če pogledaš tako kaj dobiš za 6.000.000sit Najdi.si in kaj ponuja Prius je povsem konkurenčen. (če pomisliš da je DIezl 200-400k sit dražji od primerljivega bencinarja 8-O 8-O ).
To je to kar mislim ko rečem da so h9ibridi sedanjost.

Čakam na učinkovite električne avtomobile!!:8) :8) :8) :8)

gruntfürmich ::

najbolj varčno in ekonomično bi bilo - že sedaj, za bi avtomobili imeli bencinski motor, največ 50 KM, ki bi gnal dinamo in kolesa bi bila gnana z elektromotorji. to bi bil zelo dober koncept varčne vožnje.
ne razumem kako pa so lahko hibridni in električni avti z več kot 100 konji varčni in ekološko sprejemljivi?
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

WarpedOne ::

Bi si ti kupu nov avto, ki ma max hitrost 130km/h?

Ni treba odogovorit, ker vsi poznamo odgovor. Prodajajo se performanse, 'zelenost' je sam dodatek, da je bol mirna vest. Električni avto bo zaživel, ko bo deklasiral "klasiko". Tesla Roadster je na dobri poti, da mu to uspe.

Hibriden pogon bo pa vse bolj zanimiv za tovorna in delovna vozila, ko bodo tut njih zadeli okoljski predpisi. Najvišji razred teh strojev je že dolgo hibriden - diesel-electric lokomotive, tovornjaki v dnevnih kopih ipd.
Do you know what you don't know?

suntrace1 ::

Jest bi takoj kupil avto, ki ima lahko konstantno hitrost 130 km/h, je pa to res za lase privlečena cifra, ker jo skoraj vsak električen avto zlahka prebije. Po večini kupci takih avtomobilov nimajo kompleksa majhnega penisa, za čimer pa trpi velika večina slovenske populacije. Da ne omenjam ameriške :D

Če bi vsaj še Fiat naredil novega Topolina z elektromotorjem, bi ga kupil, čeprav bi bil verjetno dražji kot večji avti.

jozek ::

Evo me. Sem najdu zanimivo stran(En) za vse ki jih zanima hibridna in elektronska tehnologija.
Vaprimer v članku pišejo kako praktično vse firme delajo neke hibridne, električne in vodikove prototipe. >:D Ma samokaj nam pomagajo prototipi če jih ne moreš za normalen denar kupiti.:\ :\
Pišejo tudi da z hibridi dosežejo običajno 15% manjšo porabo, ampak gre predvsem za "lahke" hibride.
AH razvija se že samo kaj ko se tako počasi.:))
Draga nafta je gonilo razvoja ;-P ..

Daedalus ::

Bi si ti kupu nov avto, ki ma max hitrost 130km/h?

Takoj. Za 95% potreb IMO povprečn prebivalec ne rabi več ko tolko, če greš pa kam daleč maš pa poceni vlak al pa avion. Sam pa bi bil prav vesel električnega avta velikosti Cliota z okoli 60KM za jajcanje po Ljubljani, ki bi ga lahko ponoči v miru nafilal. Doseg? Kakih 250 - 300 km bi blo prek glave zadosti. Pa cena bi naj bla uporabniku prijazna, to je pa tud vse. Treba je pač vedet, da itak vedno več prebivalstva živi v mestih, kjer ti je neka požrešna ropotarnica prej konkretn minus v proračunu, ko pa kaj drugega. Pa tud 200 km/h končne verjetno ne rabiš za do BTC-ja skočit...

Samo verjetno se določena industrija dobro zaveda, da bi se kaj takega znalo prodajat, pa rajši ne hitijo v to smer.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

Matev ::

Bi si ti kupu nov avto, ki ma max hitrost 130km/h?


smo imelei dolgo časa fičota ki več kot 120 ni šel
a verjemi - na morje ali v gore smo kljub vsemu lepo in brez problemov šli

Bibi ::

Sem slučajno preko iskalnika naletel na tole temo, saj sem jo spregledal.
Zanimivi so bili komentarji:

Ni ga čez rohnenja 8 valjnega motorja itd itd...

Bi te v garažo zaprl z njim, ti pokazal rohnenje in po 20 min spustil celega zelenega ven, da bi šel na kliniko. Ali bomo nekaj spremenili ali pa bomo zaradi tega umrli. Sedaj je to že jasno. Morebiti ne mi ampak zagotovo pa naši otroci.

Strinjam se, da električni avto ne more zadostit potrebam vseh ljudi. Definitivno jih ne more!
VENDAR!!!!
ZADOSTI LAHKO POTREBAM 90 % LJUDI. To pa je ogromno. Recimo jaz poleti hodim z kolesom v službo (če je vreme ok). Delam skupno cca 25 km na dan (živim v primestju). Če bi imel avto kateri ima doseg 300km, bi pomenilo da bi se lahko vozil malo več kot 2 tedna v službo? Hja.. sam vem kaj pa če moram v Ljubljano? Ja np. Še vedno sem v dometu baterij. Ojoj.. ne morem več kot 130 max? Uja.. to pa je res težava. Če se v trenutnem avtu peljem 130km/h mi začne znoj po čelu tečt saj ne vem katera vrata mi bodo prej odpadla. Jeba je, če imaš avto ki je že polnoleten. Ampak tudi to me ni oviralo, da sem šel letos poleti v Bolgarijo z njim! Naredil sem preko 3000km in nisem se vozil več kot 100km/h (ne to ni povprečna hitrost). Vem, da se z električnim avtomobilom ne bi mogel spustiti v takšno avanturo, vendar saj bi si privoščil letalo. Prej sem imel avto, ki je šel samko 100 km/h in še to si moral imet vato v ušesih, saj je preveč ružilo in pelo v avtomobilu (avto je bil predhodnik smarta - pejek). Vendar je prejšnja lastnica naredila z njim poti v Nemčijo in Švico, brez kakšnih težav.

Vodikova tehnologija je težavna. Sam sem po poklicu dipl. ing. in v bivšem laboratoriju smo delali poskuse z vodikom. Vodik smo pridobivali z pomočjo elektorlize po tehnologiji Steven Myersa. Ta izgleda tako, da poskušamo izboljšati elektrolizo z pomočjo kvadratne pulzne napetosti.... Vendar po močnem poku v labu smo ugotovili, da je zadeva močno explozivna (naredili smo ga sami z kontrolirano količino) in ogromni problemi se pojavljajo z skladiščenjem vodika. (zanimivo to nihče ne omenja). Zakaj je problem skladiščenja? Vodik je najmanjši atomček, ki obstaja in posode imamo ponavadi narejene z kombinacijo mnogo večjih atomov. Torej pojavi se težava, kako preprečiti "uhajanje atomov" z prehodom skozi material oz skozi luknje med molekulami? (ni mi jasno in če imamo koga, ki bo to pojasnil bom zelo vesel).
Vodik se da pridobiti na mnogo načinov, eden izmed njih je tudi pridobivanje z bakterijami (to tudi ni nihče omenil). Bakterije prežvečijo neke snovi in sproščajo vodik. Ne vem točno kakšen postopek je ampak je obetaven. Gorljiva celica je pomoje fikcija prihodnosti in imam občutek, da nam je električni avto ŽE NA DOSEGU ROKE. Vendar zakaj ga ni je pa povsem druga debata, za katero bomo sigurno porabili 10 novih strani tega foruma. Najmočnejši razlogi so zagotovo:
- naftni lobij
- problem bencinskega tolarja
- problem delovnih mest

Tukaj sem izpostavil le tiste najbolj pereče probleme, kateri zagotovo najbolj zavirajo električni ali bilo kakšni podoben avto. Naftni lobij ne bo dovolil izgube posla in opustitve fosilnega goriva, saj je tukaj prevelika izguba dobička. Vendar kaj se ne zaveda nihče od teh lobistov je to, da ne bodo mogli denarja nikjer porabit, če ne bo več zemlje.
Državo skrbi bencinski tolar, saj je cena bencina sestavljena iz (trenutna dobavne cene bencina), ki je v tem trenutku 231,70 SIT sestavljena iz :
nabavne cene bencina = 97,22 SIT
trošarnine = 95,86 SIT
DDV = 38,62 SIT
Sami lahko opazite, da gre skoraj 2/3 denarja k državi. Zakaj je tako? Politiki bo odgovorili, da so naše cene še nizke v primerjavi z evropskimi, vendar vidimo lahko kakšen kos pogače si vzame država. Si predstavljate, da zaradi čistega okolja tale vir dohodka ponikne? Koliko manj denarja bi se prililo v državno blagajno in sedaj še imamo novo težavico. Smo v evropski uniji in tudi ne moremo in ne smemo kar tako nekaj po svoje. Sedaj nam vVELIKI govorijo kaj lahko in kaj ne. Tako, da tukaj električni avto spet pade na izpitu.

Predlagal bi tudi nekaj rešitev, katere bi pripomogle k čistejšemu okolju in tudi ne bi države "oropale" za njen kos pogoače. Na električne avtomobile bi se namestile merilne naprave, katere bi merile izmerjeno pot preko GPS sistema in tako bi se obračunavala "trošarnina+ cestnina" obenem. Tisti kateri veliko vozijo bi bili bolj izpostavljeni vendar tako bi prišli do pravične razdelitve stroškov nad vsemi. Vsi skupaj bi uživali v čistejšem zraku in država bi pokrivala "bencinski tolar". Tehnologija je že na razpolago, malo volje je potrebne in bi vse skupaj lepo steklo. Smo sposobni narediti tak korak?
Prav tako se tudi zavedam, da bi potrebovali še več elektrarn vendar nekako moramo naredit korak naprej. Vsekakor je lažje kontrolirat en dimnik kot pa 10.000 izpušnih cevi? V Mb je največji problem narediti sežigalnico smeti, sedaj bomo verjetno izvažali "energijo" k avstrijcem, ki bodo naše smeti lepo pokurili in še plačali jim bomo za to. MI bi lahko z njimi poganjali manjšo elektrarno in segrevali del mesta. Prav neverjetni smo, ko pride do takšnih zadev.
Vsekakor bi potrebovali nek nov način priobivanja energije, ki ne bi sproščal toliko emisij. Zelo mi je všeč pridobivanje energije z izkoriščanjem vodnih virov in vetra. Solarno pridobivanje je še nekoliko potratno (sama izdelava solarnih celic + njihova cena), vendar močno upam, da se bodo še pocenile. Nuklearna energija je zelo problematična.

Jaz bi tudi kupil električni avto, če bi se dal dobit za razumljivo ceno. Če pogledamo, da battery pack ni tako drag in da bi se ga dalo naredit "za razumljiv denar" menim, da ni več daleč do EV. (Electric Vhecicle). Kot zanimivost bom še dodal, da je kitajska letos poleti lansirlaa igračko, katero poganja vodik, ki ga pridobimo z pomočjo sončnih celic (nafta je padla točno takrat iz 78 na68 $). Kar se tiče kitajske je tako, da smo tja preselili vso večjo industrijo za cel svet in če ti začnejo producirat takšne avtomobile, katere bo poganjala alternativna tehnologija potem bo cel svet pripravljen sledit. Imam občutek, da je vse že pripravljeno na prihod te tehnologije, vendar se proizvajalci spogledujejo med seboj in čakajo kateri bo pri lansiral proizvodnjo, da mu bodo sledili. Vendar za to je potrebna moč in volja, kar pa se najverjentje ne bo zgodilo zelo hitro in tudi tisti prihod eletričnega avtomobila čez 3 leta je samo fikijca, saj ga verjetno ne bodo spustili na tržišče. (žal žal žal).

V filmu Who killed Electric car je zanimiva trditev raziskovalca Stanford R. Ovshinsky :
Vsakdo, ki želi narediti revolucijo, ne bi smel zgrabiti za orožje temveč bi moral primiti za delo in poskušati spremeniti svet z uporabo znanosti in tehnologije.
Tale odgovor leti na plačanca Busha, kateri dela za naftne lobije, vendar se v njemu skriva zelo veliko resnice.

Viri:
-www.petrol.si
-http://www.teslamotors.com/engineering/...
-slo tech forum
-različne raziskave
etc..

gruntfürmich ::

RE:
- električni avto ni pametna izbira, zaradi samih akumolatorjev kot takih, teže, cene izdelave, strupenih snovi.

- v vodiku ni prihodnosti, ker veliko preveč energije gre za njegovo pridobitev, pa čeprav ga proizvajajo bakterije, elektroliza ali pa stresanje, in ne da se enostavno in ekonomsko uskladiščiti, tudi če ga vežeš na kovino, ogljik ali raztopiš v koloidnih platinatih kovinah.. pa tu ne mislim da bi nam uhajal čez material; bo pač potrebno kupiti boljše jeklenke in narediti bolj urejeno kristalno strukturo materiala jeklenk, ne toliko amorfne.

- prihodnost je v poceni in enostavni gorilni celici na bencin ali kake druge tekoče energente (etanol za brazilijo), z porabo < 1 L /100 km

- nuklearna energija je del prihodnosti, tudi zdajšnja; v franciji že delajo fuzijsko elektrarno

- veter in voda sta hecni zadevi; glede veternih elektrark so mnenja deljena in nekateri pravijo da se ne izplačajo in da samo mastno služijo investitorji, elektrika je pa draga (ni računice). akumolacijske vodne elektrarne pa lahko zelo uničujejo okolje; umetna jezera lahko kazijo okolje ali pa ga onesnažujejo z metanom, če se ni prej področje očistilo rastlin, veliko bolj kot enako močna termoelektrarna!!!

- sončna energija je kr prava, vendar gredo proizvajalci sončnih celic v popolnoma napačno smer; delajo drage celice z 'kao' visokim izkoristkom; morali bi delati celice z manjšim izkoristkom brez hi-tech tehnologije in eksotičnih materialov, ki bi jih kupili za drobiž.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Vikking ::

Bibi: lepo napisano ampak se spozabljaš, ker če so sedaj naftni lobiji bodo potem pač lobiji tisti ki proizvajajo elektriko, bo pač država tukaj nabila trošarino.

Gundolf ::

> nuklearna energija je del prihodnosti, tudi zdajšnja; v franciji že delajo fuzijsko elektrarno
No, delajo poskusni fuzijski reaktor. To je še daleč od resne elektrarne.
Ampak bo pa verjetno tako, da ko bo elektrike na odmet, se bo pa električni avto uveljavil. Ampak to bo pa verjetno res šele ko bodo pošteno velike fuzijske centrale začele obratovati.

Daedalus ::

električni avto ni pametna izbira, zaradi samih akumolatorjev kot takih, teže, cene izdelave, strupenih snovi.

No no, kaj pa strupenost naftnih derivatov, ki jih na veliko zlivamo v avto? Poleg tega se da baterije čisto lepo zatesniti in ne bo iz njih nikol kaj priteklo... medtem ko pri naftaših ostaja problem goriva in raznih maziv (olje za menjalnik, motor). Teža - klasičen ottov motor z menjalnikom je verjetno težji od primerljivega elektromotorja z variatorjem, recimo. S tem, da je vzdrževanje slednjega precej bolj enostavno, ker ima vsega skup en večji gibljivi del plus par ležajev. Vzdržljivost je pa verjetno itak daleč boljša - manj gibljivih delov, manj možnosti za okvare.

Kar se pa tiče cene izdelave - ko bojo enkrat v masovni proizvodnji, bojo poceni. Tud računala so bla svoj čas draga ko žafran, pa niso več.

Največji problem trenutno so strukture, ki se ne bojo tako na hito odrekle bajnim $$ in mentaliteta uporabnikov, ki pa se bi se znala ob konkretni in konkurenčni ponudbi hitro zamenjat. No ja, pa tud politika bi lahko začela malo misliti na spodbujanje kake nove tehnologije, al pa vsaj usposabljanje infrastrukture. Samo to je verjetno ob hudih političnih temah z rokom trajanja kak ted al pa dva - prevelik zalogaj. Tehnologija je pač tu, sicer kako generacijo al pa dve še ne bi čisto dozorela, sam kaj. Tud prvi avti niso bli bogve kaj, slab motor, slabe bremze, bolj nevarni ko koristni, pa so se vseeno prodajali - takoj ko so bli dovolj poceni. Zgovarjanje na tehnologijo je IMO en tak ludizem, ki se pač vedno pojavi z nekimi novostmi.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

Luka Percic ::

Dodaten problem so IMO zeleni.

Zakaj?
Trenutno bi za vsak avto na elektriko morala povečati proizvodnja elktrike.
Kako pa jo bomo povečali?
Z veternicami je predrago, ljudje ki živijo zraven jederskih odpadkov pa zeleno svetijo.
Torej bomo delali elektrarne na nafto in plin.

Zdej mi pa povejte zakaj nebi raje tisto nafto uporabili direktno v avtomobilih?

Bibi ::

gruntfurmich:

Akumulatorji so ok. Seveda, če jih primerno recikliraš po uporabi. Avto v življenjskem ciklu 100k km proizvede cca 30l odpadnega olja. To pa je ok?

Zelo modra ugotovitev: ; bo pač potrebno kupiti boljše jeklenke in narediti bolj urejeno kristalno strukturo materiala jeklenk, ne toliko amorfne.
Kdo pa jih bo naredil? Urejeno strukturo.. my as. Vodik ti skozi rešetko pobegne, ker lahko potuje intersticijsko. (upam, da si to sedaj razumel).

Veternih elektrarn so mnenja deljena? Sem mislil, da je forum namenen izražanju svojih mnenj ne pa citiranje nekoga drugega. No vseeno jaz menim, da se bodo veterne elektrarne še bolj primle, saj je to zastonj energija, ki sicer malo straši ptiče ampak to je pa tudi to. Menim, da bi bilo potencial vodne energije še bolj izkoristit, saj je to tudi zelo čista energija in je vpliv metana na okolje zanemarljiv v primerjavi z kakšno termo ali plinsko elektrarno (v smislu CO2). Ko si rekel, da je elektrika draga je to zelo relativno. Predstavljaj si, da v sloveniji neha delat NEK (nuklearna elektrarna krško, kar se bo zgodilo 2015). Nuklearka proizvede nekje tretino električne energije, ki je ne moremo nadomestit z alternativnimi viri. V kolikor se bo pojavilo pomanjkanje elektrike jo za normalno življenje prisiljeni odkupovati po bilokakšni ceni, saj smo se trenutno ne moremo brez nje. In takrat se bo pojavilo vprašanje, če bi vseeno financirali 4 termo elektrarno in postavili vse tiste "neprofitne" elektrarne ali ne bi bila elektrika vseeno cenejša? Tukaj je potrebno razmišljat za 10 ali 15 let vnaprej, saj lahko samo tako dobimo čisto sliko o "pravi ceni energije". Glede na dejsto, da porabimo vsako leto od 3 do 4 % več energije zaradi naših razvad in potreb, nove infrastrukture skoraj ne gradimo plus tega nam bo NEK dotrajala smo lahko resnično zaskrbljeni nad ceno in dobavo energije. Električni avto bi sicer porabo povečal vendar bi tako potegnili kar nekaj smoga ipd iz zraka. V skrajnem primeru še vedno lahko kurimo kurilno olje in z njim proizvajamo energijo, vendar bi raje svetoval takojšnjo nabavo alternativnih elektrarn v čim večji meri. Plus tega je direktiva Evropske unije,d a mora država proizvesti določen % energije iz obnovljivih virov. Tukaj pa bomo verjetno kake penale plačali... žal....

Sončna energija je ok, vendar kot sem že poudaril velik problem nastopi pri izdelavi sončnih celic saj za izdelavo porabimo skoraj toliko energije, kot jo bo oddala sončna celica v svojem življenjskem ciklu. Torej nismo naredili nič pametnega.

Fuzijska elektrarna je samo testna ampak tudi tam je velikanska težava. Fuzija poteka pri izredno visokih temperaturah in na žalost še nismo našli materiala, kateri bi zdržal tiste temperature. Tako, da poteka fuzijska reakcija na magnetnem polju in pri tem se večina energije porabi za vzdrževanje magnetnega polja. Torej spet nismo naredili nič extremno pametnega. Rešitev bi bila v hladni fuziji, ki pa je še na žalost niso odkrili.

VIking.... cilj je zmanjšanje polucije, ne lobiranje. Tako ali tako smo vedno odvisni od nekoga in rad sem odvisen od nečesa kar vem, da mi ne bo škodilo.

Ne bom rekel, da je elekrični avto pametna izbira, vendar tehnologija baterij je napredovala. Plus avto nima klasičnega motorja z pogonskimi mehanizmi, temveč ima kar na kolesa nameščene elektromotorje. Tako se teža močno zmanjša. Dvomim, da je avto kaj težji od klasičnega, kvečjemu še kaj lažji. Tesla roadster ima 1250 kg,

Luka.. zaradi nadzora polucije. Lažje nadzoruješ emisije enega dimnika in namestiš ustrezne katalizatorje kot pa emisije tisočih. Sem videl kontrolne pulte termoelektrarn (Šoštanj, Trbolvlje) in povem ti da kotrolirajo vse. Ti tega ne more kontrolirat v avtomobilu? Vsaj v takšni meri ne.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Bibi ()

edge540 ::

Dokler ne spravijo fuzijskih elektrarn v pogon (še 20,30 let?) so po moje najboljša rešitev jedrske. Tisti ki se bojijo raznih černobil scenarijev morejo vedeti da je tehnologija v zadnjih 20 letih tudi na tem področju konkretno napredovala in je možnost kakšne takšne nesreče ob upoštevanju vseh varnostnih predpisov blizu nič. Tudi če kaj pihne v zrak - če bi Černobil bil grajen z ustreznim betonskim ščitom okoli reaktorja, bi bile posledice dosti milejše.

Odpadke pa lahko zakopljejo na mojem vrtu. Izrabljene palice, zavite v svinec in nevem kaj še in zalite z betonom 200 metrov pod zemljo se mi nekako ne zdijo problematične.

Seveda podpiram alternative v stilu veternic, ampak to lahko poskrbi za samo majhen odstotek vse potrebne energije.

WarpedOne ::

Sončna energija je ok, vendar kot sem že poudaril velik problem nastopi pri izdelavi sončnih celic saj za izdelavo porabimo skoraj toliko energije, kot jo bo oddala sončna celica v svojem življenjskem ciklu. Torej nismo naredili nič pametnega.


To že dolgo ni več res. Poguglaj malo.

Glede porabe elektrike. Elektrarne so dimenzionirane na špice porabe, sposobne so zgenerirat tolk energije kot se jo porabi v maximumu - čez dan. Ponoči so elektrarne obremenjene nekje okrog 20%. To pomeni, da so v povprečju elektrarne izkoriščene le 60%. V principu se lahko poraba energije dvigne za polovico, pa ne nucamo niti ene dodatne elektrarne.

Hakelc je le, da je treba to porabo bolje razporedit čez celih 24 ur. Zato je cena elektrike ponoči in med prazniki toliko nižja. Vsak pameten bo tako svoj električni avto polnil ponoči in izkoristil nižjo ceno energije. Če kdo ne verjame, se naj vpraša zakaj naši študirajo o akumulacijski elektrarni. Ta bo ponoči s črpalkami pumpala vodo v jezero, čez dan jo bo pa šibala čez turbine. Le zato, da se pokrije špice.

Pri tem pokrivanju dnevnih špic bodo lahko sodelovali tudi električni avtomobili. Ponoči boš po nizki ceni nafilal svojo baterijo, podnevi pa po višji ceni to energijo prodajal nazaj v omrežje (kadar avtomobila seveda ne boš potreboval). Ti boš na profitu, država bo na profitu, ker ji ne bo treba gradit še ene slabo izkoriščene elektrarne.
Do you know what you don't know?

jype ::

Men se zdi, da je WarpedOne povedal že tolk razlogov, zakaj se e-avtomobili splačajo, da je smešno, kako se nekateri upirate ideji.

Jaz čakam, da bo meni ustrezen električni avtomobil na voljo. Dokler ne bo, osebnega avtomobila niti pod razno ne mislim kupovat.

Pa desetkrat je že ovrgel veliko večino pomislekov, ampak če hočete, da avto smrdi, potem pač ni drugega, kot da je na fosilna goriva, kaj čmo.
strani: 1 ... 4 5 6 7 8 ... 764