» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
7 / 1139
»»

edge540 ::

>>Jaz čakam, da bo meni ustrezen električni avtomobil na voljo.

Se podpišem. Ko za 2 miljona dobim VW Lupo stil električni avtek z dometom 200 km ga kupim.

Stepni Volk ::

jype, WarpedOne - lahko navedeta še toliko pametnih razlogov, dokler sam en vidiš v tem razloga za nakup, se ne zgodi nič. Razlogi so praktični, ekonomski in ekološki.
Če si zelo ekološki se tako voziš s kolesom. Razliko v denarju potrebno za vozilo raje pretočiš v nepremičnino, ki stoji nekje v centru tvojega življenjskega miganja...
Bolj pogost razlog je ekonomski. Recimo, da bi za isti denar dobil primerljiva avtomobila. ICE in EE. Prostor in teža, ki jo sicer zavzema ICE, izpušne cevi, menjalnik... lahko nekako zamenjamo z akumulatorji, da smo skoraj na istem. Pri EE je motro tako lahko vgrajen v kolesa (glej nazaj o Siemensovih tovrstnih primerkih)
Potem pride na vrsto PRAKTIČNOST. Če zmore vozilce 200km z enim polnjenjem (ta z leti upada, kot vsi uporabniki mobilnih napravic dobro vemo), bi to nekako v mojem primeru zadostovalo za pet voženj v službo in nazaj. Kar je čisto dovolj. Problem bi se pojavil, ko bi moral en dan peljati dalj ali po drugi poti zaradi različnih ovir... ni možno instantno poljnenje. Podoben problem imajo dvosedežniki... saj večino časa si v avtu sam... toda, ko hočeš peljati družino...

Zato je elekrični avto v sedanjem stanju primeren pogojno le za drugo oz. tretje vozilo. In še to za bogate t.i. Apple userje :)
neobjavljeno.blogspot.com

Zgodovina sprememb…

Daedalus ::

Potem pride na vrsto PRAKTIČNOST. Če zmore vozilce 200km z enim polnjenjem (ta z leti upada, kot vsi uporabniki mobilnih napravic dobro vemo), bi to nekako v mojem primeru zadostovalo za pet voženj v službo in nazaj. Kar je čisto dovolj. Problem bi se pojavil, ko bi moral en dan peljati dalj ali po drugi poti zaradi različnih ovir... Enak problem ima Smart... saj večino časa si v avtu sam... toda, ko hočeš peljati družino...

Če pokrije 90% potreb, je praktičen. za tistih par daljših potovanj pa mamo tud ostala transportna sredstva, niso avti edini način, kako priti hitro iz točke A v točko B.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

edge540 ::

>>Zato je elekrični avto v sedanjem stanju primeren pogojno le za drugo oz. tretje vozilo. In še to za bogate t.i. Apple userje :)

Eno leto imam Corso, ki jo uporabljam 99% časa za vožnjo v šolo. V enem letu sem naredil 7000 km. Deli cifro z 365 pa boš ugotovil koliko je to na dan. Avto pa v eni rundi še ni bil dlje kot iz Maribora v Ljubljano in nazaj, pa še to samo enkrat. Takrat bi lahko brez problema šel z vlakom.

>>Če si zelo ekološki se tako voziš s kolesom.

Ja - takoj bi se vozil s kolesom in ob lepih dnevih tudi se - ampak pol leta je ali dež ali pa pod nulo kar pa zna biti malo neprijetno.

Stepni Volk ::

Kako prečudovita je subjektivnost. Ob družini se stvari in zahteve do vozila zelo spremenijo. Razen seveda, če ostaneš DINKi - Double Income No Kids... potem kupiš Smarta in podobne dvosedežnike. Živiš v metropoli (ne zaselku majnosti Ljubljane) in je to pravzaprav pametna odločitev. Še pametnejša je, da se lepo voziš z metrojem. In avto samo najameš, ko res nekam odletiš. Smart ima tako pogodbo z Avisom.

Že v Švici, kjer premorejo dva mini metropolisa, obstaja vrsto ljudi, ki ne poseduje avtomobila. Iz verskih razlogov. A si to lahko privoščijo. Vlaki in avtobusi so točni in predvsem v običajnih urah dovolj pogosti. Zvečina električni in tako že vrsto let uresničujejo sen, vožnje z elektrikčnim vozilom.

Na koncu potem postane vprašanje, je avto smiseln? Živečim v metropolah gotovo ne. Za nas transportno nerazvite pa ostaja eden izmed občutkov civiliziranosti.
neobjavljeno.blogspot.com

edge540 ::

Hja na naš javni prevoz se ne gre ravno zanašati... polovica avtobusov crkne ko gre temperatura pod -10. Potem pa še malo snega vrže in mimogrede se ti lahko zgodi, da čakaš avtobus kakšno urico. Pa ravno ko se ti mudi|O

Bibi ::

Warped one pohvale. Jaz nisem vsega pisal, saj že tako ali tako sem napisal cele romane. Moraš vedet, da je to področje moje stroke in da presneto dobro vem o čem govoriš, ko govoriš o akumulacijskih elektrarnaih itd itd. Naredili so celo rotirajoče vztrajnike, ki se vrtijo v vakumu in so povezani na generatorje, vendar tale rešitev ni ne vem kako dobra. Elektrarne, ki si jih omenjal imajo v Švici, saj imajo tam zraven sira z ogromnimi luknjami in dobre čokolade tudi vlado, ki ima zdravo pamet, kar ravno ne premore vsaka država. Tako so naredili točno takšne elektrarne, katere omenjaš.

Glede izdelave sončnih celic nimam preveč pojma priznam, vendar vem da so energijsko zelo potratne. Ovshinsky je naredil tudi patent za prepoglljivo celico, ki jo nalepimo na streho. Tako imam zelo "zeleno hišo". Vendar spet se pojavi vprašanje. Koliko naša vlada želi, da smo samostojni? Si predstavljate, da je naenkrat pol slovenije samostojne. Pod to mislim, da pridelajo svojo hrano in inajo svojo energijo? Kaj bodo potem obdavčli? Zrak? (ne smem take nemnosti pisat, ker še res znajo)

Največja grožnja državi je samostojna oseba, ki razmišlja trezno. preudarno in racionalno. Jutri bom uplodal na partis Terrorstorm.A.History.Of.Government.Sponsored.Terrorism, kjer opisuje in dokazuje kako so si američani sami podrli Twinse in Angleži sami razstrelili podzemno. Takrat sem tudi trgoval na borzah in moram povedat, da so se tisti dan dogajale zelo čudne stvari. Nafta je padla na bombni napad (vedno skoči) in celo vrednost fonta je zrastla za neka procentov (teroristi so z pokvarjeno železnico dodali na vrednosti anglije in valute... morebiti zaradi terrorističnega turizma :) )

Vljudno vabljeni k downloadu.

Me veseli, da vedno več ljudi vidi pomembno st električnega avtomobila. Zanimivo je, da ne moremo porepričati nikogar, da bi začel prirejat avtomobile. (jaz nimam tovrstnega znanja, saj bi to durgače že počel).Aha glede baterij.. z enim packom novih baterij je mogoče narediti 400 km.. četudi pade kapaciteta na 200 km po 7 letih to ni nič groznega. Plus tega je bil narejen generator, kateri se vklopi ko pade polnost baterije pod 40 % in v njem lahko kurimo vse kar se da prižgati (olje, nafta, bencin, špirit, kurozno olje, petrolej, domače žganje, tekilo itd itd... ) Tehta malenkost pod 100kg in proizvede dovolj energije, da se lahko z avtom peljemo 80 km/h, brez baterij vendar tukaj še imamo na voljo 40 % baterij. Torej.. JASNO JE, DA NE ŽELIJO DELAT TEH AVTOMOBILOV!!!

Pozabil sem dodat argument. Ne, da ga ne želijo.. ne smejo ga ker vlada to ne dovoli. Razlogi za kaj takega so navedeni na prejšnji strani.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Bibi ()

Daedalus ::

Država je drag način preživljanja (za neiznajdljive) in država ne izbira sredstev, s katerimi drži državljane v ekonomski odvisnosti. tle vidim edino rešitev za ekonomsko samostojnost posameznika: pridružitev Strojanom - v romantičnem, ne prestopniškem načinu.

Ti kr. Pa poročaj občasno, kako ti gre.

To je sicer tema o električnem avtu in ne o groznem, grdem oblastnem kapitalizmu, ki nas, preko države, boge revčke, drži za vrat. Tak da back on topic...romantične pridružitve pa naj najdejo svojo temo.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

jozek ::

Politične debate preselite v kak drug forum. predvsem pa take nepoznavalske.

Električni avtomobili bodo rentabilni, ko.. -glej podpis. Šele ko bo nafta dejansko predraga, očitno sedaj še ni, ji bodo druge tehnologije lahko konkurenčno. Pri celi nafte, ki je nišja od sedaje, je pač premalo interesa podjetij, investitorjev in porabnikov po teh tehnologijah. Premalo denarja se investira v razvoj.
Tudi motorji z notranjim izgorevanjem imajo sedaj mnogo boljše izkoristke kot prvi ki so jih izdelal. So pač imeli dovol motivacije in denarja da so jih razvili.
Tukaj NE gre za zlobno državo, tudi za Zlovešče korporacije in lobije, odloča predvsem denar. Zakonitost trga...

Kitajci pa tud Indijci bodo prispevali k razvoju Električnih (hibridnih, vodikovih...) avtomobilov. Pa ne z lastnim razvojem. Ne, oni bodo pač pokupili toliko nafte za svojo indstrijo da se bo cena dviglina. :\ :\
Draga nafta je gonilo razvoja ;-P ..

gzibret ::

> Politične debate preselite v kak drug forum. predvsem pa take nepoznavalske.

Odlično povedano! Velja za vse, ki vidite rdeče.
Vse je za neki dobr!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gzibret ()

Bibi ::

Jozeh... imaš prav, da politične debate ne spadajo sem. Sicer koliko so amaterske je zopet vprašanje, saj to je malo težko presodit. Če imamo nekateri drugačno prepričanje in drugačen pogled na stvari to še ne pomeni, da smo amateri. Glede povpraševanja in takih stvari bi jaz ostal bolj zadržan, saj jaz še vedno menim, da povpraševanje je. Interesa prodaje sploh z strani držav pa ni.

Ali lahko utemeljiš:
Tukaj NE gre za zlobno državo, tudi za Zlovešče korporacije in lobije, odloča predvsem denar. Zakonitost trga...

Prepričan sem, da bi nekateri ljudje plačali tudi malo več (tudi jaz). Zakonitost trga? He he... Ja mogoče reguliranega :)

jozek ::

>Ali lahko utemeljiš:
>Tukaj NE gre za zlobno državo, tudi za Zlovešče korporacije in lobije, odloča predvsem denar. Zakonitost trga...

>Prepričan sem, da bi nekateri ljudje plačali tudi malo več (tudi jaz). Zakonitost trga? He he... Ja mogoče reguliranega :)

OK če sem že izzvan.
Seveda gre za v določeni meri subjektivno mnenje OK:D
Tudi jaz plačal za tako tehnologijo več. No večina pa pač kupi kar se jim zdi denarno najbolj sprejemljivo. Jaz bi dal za hibridnega Yarisa 4.000k sit (za svojega dizla sem pa dal 3,300k sit). Pa vseeno mislim da sama tehnologija ni tako komplicerana da nebi morali narediti hibrida za 3.500ksit. SAMO Toyoti se še ne splača (očitno) da bi naredila tak sistem. Ko pa bo enkrat v seriski proizvodni pa ne bo več tako drag...
No tle je en konkreten primer. No naša država daje še(?) subvencijo za Hibridne in električne avtomobile. Torej država tle ni omejujoč dejavnik. Gre le za razvono politiko nekega podjetja, ki je odvisno od denarja $$$.

Tudi druge firme imajo polno prototipov, pa jih ne dajo v serisko proizvodnjo. Zakaj?
-zato ker jim države ne pustijo? Mislim da ne, splo sedaj ko se govori o GW in kjotu...
-Zato ker naftni lobiji žlajfajo? Do neke mere je to možno nekoliko tudi res. Vendar ko kodo te tehnologije dejansko bolj rentabilne (ali kakore se pravilno ekonomsko to izrazi) od običajnih avtomobilov, ne bo nihče mogel več preprečiti proizvajalcem prodaje teh tehnologij. pač:P - Najberž gre res za lobije (ali pa za zaspanost menedžerjev) da so evropske znamke prespale hibridno tehnologije. Sedaj jih pa japonci prehitevajo po desni, oni pa paniko z prototipi za leto 2010...

Sevedagre v določeni meri za regulacijo trga, če ne drugega to prepreči da bi imeli čiste monopole... Ampak ta regulacija v katerikoli smeri izgubi svojo moč če je razlika prevelika. Če bi Administracija v ZDA prepovedala električne avtomobile in bi po drugi strani ti bili veliko bolj ugodni kot običajni, bi se našli ljudje ki bi kljubtemu, proizvajali in kupovali take avtomobile. Ko bi bil pritisk premočan bi tudi administracija popustila...
Sem dovolj jasen? 0:) 0:) 0:)
Če je še kakšno vprašanje lahko razložim svoj pogled. Nisem ekspert na vseh teh področjih, sem pa Fan teh tehnologij!
Draga nafta je gonilo razvoja ;-P ..

bbf ::

ok, ok, sem zašel, priznam. kar sm hotu povedat je to, da električni avtomobili zaenkrat predstavljajo prevelik ekonomski razkorak med tem, kar si želi državljan, kaj pa od njega pričakuje država. Vsi bi se seveda radi napol zastonj vozil naokrog, to je jasno. ampak na žalost je ekonomija naravnana točno tako, da denar v državi kroži. tako denar teh, ki ga nimajo veliko, kot denar onih, ki ga majo preveč. če denar ne kroži, prav lahko pride do deflacije in bye-bye država. no sedaj, ko smo v evropski monetarni uniji, je težko da bi se kaj tazga zgodil podalpski državici, ampak globalno pa lahko upad dohodka od prodaje naftnih derivatov povzroči val neslutenih posledic.

povod k (ponovnemu) preboju električnega avta bo zagotovo pomanjkanje nafte oziroma njena visoka cena. tle ni druge filozofije. zeleni gor al pa dol. vse kar je danes na trgu je al predrago, al pregrdo, al prespecifično naravnano na ozek krog uporabnikov al pa sam da rajca folk (prius in bodoči hibridi) v bistvu pa nič revolucionarnega.

dejstvo je da imamo že 15 let vso tehnologijo za potrebe 90% prebivalstva po EE, zgodi se pa nič. zdej al po zaslugi naftnih lobijev al pa zarad neelastičnosti politike in ekonomije, zagotovo pa je zadaj državni oziroma globalni aparat, ki to bremza. in zakaj bremza bi blo že lohk vsem jasn.

na žalost ekonomsko nismo še dovolj razviti oziroma ozaveščeni, da bi lahko fural tako tehnologijo, kot je električni avto. gre pa na bolje, na srečo.

Pyr0Beast ::

Tudi motorji z notranjim izgorevanjem imajo sedaj mnogo boljše izkoristke kot prvi ki so jih izdelal. So pač imeli dovol motivacije in denarja da so jih razvili.

.. tudi bencin v prejšnjih desetletjih je bil zelo slab in namesto, da si ti dobil 100kW iz mašine si jih dobil komaj 25 ali še manj (veliko žvepla)
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

jozek ::

Ja tud pri nas je problem v čistilki! :P

Razvoj goriva in "gorilnik" je seveda povezan. Nekje sem prbral da v USA že prodajajo diezel, ki skoraj nima žvepla in še kaj... u glavnem da je izpuh skoraj kot bencinski..

Pri električnih avomobilih je stvar podobna. Poleg baterij, ki so sedaj največji problem in jih je potrebno razviti, se bodo razšerili tudi načilni filanja le teh.. Tako bo polnilnik na vsakem drugem parkirplacu... Morda.
Kdo si je kdaj mislu da se bomo vozili z 130km/h z porabo 5l/100km?:\ ...
Draga nafta je gonilo razvoja ;-P ..

Pyr0Beast ::

... papirje premika ? :D

Jst se vozim že lep cajt s 130/h pri porabi 2.9L XD
.. kdo bi si mislil :D

Dejansko se bi električni avtomobili popolnoma okoljsko obnašali, če bi dobili elektriko iz vodnih/jedrskih/sončnih/vetrnih virov. V kolikor pa je s termoelektrarno je pa dejansko isto SR4 ...

... in ja, spet so Zeleni ta glavni tukaj. če bi le jst bil na oblasti XD
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

gruntfürmich ::

ktir avto pa imaš da ti kuri 2,9 l ? in koliko ima nazivne moči? to se mi zelo dopade, take male porabe. vsi bi morali-morali imeti take nepotratne avte.
eletrični avtomobili bi se okoljsko obnašali tudi z elektriko pridobljeno iz termoelektraren, finta je da je v avtu izkoristek do 20%, v elektrarnah pa do 40%.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Pyr0Beast ::

'Legendarni' citroen AX, porab apa merjena glede na količino v tanku/prevoženimi km
Nazvna moč; 37kW Gewicht; okoli 800kg :D
aja... pa dizli nimajo izkoristka samo 20% se zna gibati tudi okoli 35% :D
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

jozek ::

najberž mal pretiravaš:\ saj sem tud jaz kuril 3,5 l z sojim 90KM in 1100kg avtom... ja:P
Ampak dejansko je ta koncept pravi. Moč do 50KM pa lahak avtomobil..
SUV so mi totalno mim. SO le za zadovoljevanje :\ Kompleksa malega pe...s ki je očitno precej razširjen.
Poleg tega vidim ljudi na avtocesti, na ovoznici je pa še bolj očitno, ki se vozijo gas, bremza, gas... skoraj pol več skurjo s svoim nepremišljenim tiščanjem, pa še emisije so takrat presej večje...
Ker smo pa ravno pri Električnih avtih vam šeenkrat priporočam film Who killed the electric car. Je zelo zanimiv vedeti kaj je že blo..:'(
Sedaj je polno konceptov (kot Tesla motors), samo upamo lahko da bodo kmalu na cesti.
Zaenkrat je hibrid edina nova tenologija ki je že dostopna..
Draga nafta je gonilo razvoja ;-P ..

Stepni Volk ::

Tesla ni konzept. Temveč avtomobil na tržišču.

BTW, eden izmed lastnikov je že fasal kazen za prehitro (in pretiho) vožnjo :)
neobjavljeno.blogspot.com

OwcA ::

Otroška radovednost - gonilo napredka.

bond007 ::

Iz napisanega je razvidno, da so to verjetno dosegli z dodatnimi lečami in ogledali. PAč koncetrirali so svelobo... Tudi same celice so malo spremenjene. JE pa prej bil rekord okol 30%...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: bond007 ()

gruntfürmich ::

električni avti za zdaj še niso možno. pred 5 leti je bila skupna nazivna moč avtov v sloveniji več kot 20 × večja kot vse elektrarne skupaj. kje bi jih pa polnili? dokler nimamo celih puščav prekritih z sončnimi celicami, električni avtomobili ne bodo možni, niti pod razno.

ottovi in dizel motorji imajo v bistvu izkoristek od 35-40% naprej, samo v avtu to zelo zbija naša težka noga, na 15-20%, včasih še to ne. če bi imeli hibriden pogon, pa bi to bil visok izkoristek zelo možen, ker bi motor tekel pod optimalnimi pogoji.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

OwcA ::

električni avti za zdaj še niso možno. pred 5 leti je bila skupna nazivna moč avtov v sloveniji več kot 20 × večja kot vse elektrarne skupaj. kje bi jih pa polnili?

1) polniš lahko dle časa kot prazniš
2) nazivna moč avtomobila je le poredko izrabljena
Otroška radovednost - gonilo napredka.

jozek ::

Smisel % izkostistka ki ga imajo sončne celice je skorej brez pomena. Sonce je itak zastonj in je kadar je. Edina star je da lahko prišparaš nekaj prostora, ki ga je treba manj pokriti (sicer pa je še ogromno streh in sten stavb, ki so idealni nosilci sončnih celic). Edini smislel je če ti pride kWh kaj ceneje. Torej, le naj razvijajo naprej!

> električni avti za zdaj še niso možno. pred 5 leti je bila skupna nazivna moč avtov v sloveniji več kot 20 × večja kot vse elektrarne >skupaj. kje bi jih pa polnili?

>1) polniš lahko dle časa kot prazniš
>2) nazivna moč avtomobila je le poredko izrabljena
3) zaradi ogromega navora dosežeš isti občutek pospeška z elektromotorjiem pri manj kW
4) tako kot so se razrasle črpalke ob naših cestah, se bodo tudi polnilna mesta po parkiriščih
5) če skuriš nefto, becncin, plin v sistemu, ki ima z lahkoto boljši izkoristek kot ga ima avtomobil na cesti in narediš elektriko, potem pa se s to elektriko voziš si ševedno boljše izkoristil kurilno vrednost goriva (natančnejši izračuni so, mislim, na začetku te teme).
...

V glavnem elektrika je prihodnot. Največja (beri: najtežja) overa so še baterije, vendar gre tudi tu naprej.
Zal je Teasla za nas večino še "koncept" (osnovna verzija: $92,000), mnogo bolj dostopen bi bil EV1 o katerem je govora v Who killed the electric car.

>> Brisal del posta, ki namiguje na nelegalno pridobivanje avtorsko zaščitenih del.
Draga nafta je gonilo razvoja ;-P ..

Zgodovina sprememb…

gruntfürmich ::

ok ok. popravljam. poraba energije v avtomobilih je bila za 1,5× večja kot poraba (proizvodnja) električne energije (2005, še sem prav prebral podatke). no, te številke so že bolj vzpodbudne.
še vedno pa je to problem, ki ga bomo zelo težko rešili samo z sončnimi celicami na strehah in stenah, morali še bomo veliko drugih stvari vključiti v proizvodnjo el. energije, pa tudi jo bolj smoterno uporabljati. možno je, samo z našimi navadami in s takimi vladami NE.

-polniš lahko dalj časa kot prazniš: bedarija, to ni argument, količina E je količina, konec
-nazivna moč je le redko izrabljena: ja, večino časa se vozimo pri kakih 20 KM (2000 o/min)
-zaradi navora....: to je deloma res, vendar pa sta Nm in kW povezani, in še vseeno ne moreš močno pospeševati če nimaš močnega motorja
-polnilna mesta na prakiriščih: meni se zdi to totalna bedarija, to lahko samo na slo-tech prebereš; najeleganteje bi bilo, da bi kar na ''bencinski'' zamenjali cele baterije, in se odpeljali s polnimi naprej; seveda tudi z možnostjo polnjenja doma, če ima avto čas
-na številke varpeda se ne sklicevat, ker fant nima pojma in so skoraj vse napačne; to pa zato, ker misli da v vikipediji piše vse in vse pravilno (gorilne celice izkoristek 40% ?????? daj no !!!!! dejansko to res piše v vikiju, po strokovni literaturi pa zaslediš procente kot so: 80, 85, celo več kot 90)
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Gundolf ::

No, na to na koga se ni za sklicevat, ker nima pojma bi se dalo debatirat. Ampak v eni normalni debati se temu poskuša izognit. Manj obkladanja, več dejstev, ok? Eno tako dejstvo recimo je, da če gledaš izkoristek gorivnih celic (in ne napačno poimenovanih gorilnih celic) od proizvodnje vodika preko transporta in do uporabe v avtu, le-ta ni niti približno 80, 90%.

OwcA ::

polniš lahko dalj časa kot prazniš: bedarija, to ni argument, količina E je količina, konec

Bedarija je kvečjemu, da ti ne ločuješ med energijo in močjo.
Otroška radovednost - gonilo napredka.

edge540 ::

Danes mi je uspelo povprečno porabo v Volvotu S80 2,5 TD spravit na 18 litrov. Dizli so varčni samo ko jih voziš kot stara babica:D

OwcA ::

Povprečno čez koliko časa?
Otroška radovednost - gonilo napredka.

edge540 ::

50 km

Daedalus ::

-zaradi navora....: to je deloma res, vendar pa sta Nm in kW povezani, in še vseeno ne moreš močno pospeševati če nimaš močnega motorja

Ja, sta povezani, res. Moč motorja v kW je odvisna od navora in hitrosti vrtenja. Za vse nedirkače je pa itak bistven navor, moč je drugotnega pomena. Navor je tisti, ki opravlja "delo" motorja:

Machine torque

Torque is part of the basic specification of an engine: the power output of an engine is expressed as its torque multiplied by its rotational speed. Internal-combustion engines produce useful torque only over a limited range of rotational speeds (typically from around 1,000–6,000 rpm for a small car). The varying torque output over that range can be measured with a dynamometer, and shown as a torque curve. The peak of that torque curve usually occurs somewhat below the overall power peak. The torque peak cannot, by definition, appear at higher rpm than the power peak.

Understanding the relationship between torque, power and engine speed is vital in automotive engineering, concerned as it is with transmitting power from the engine through the drive train to the wheels. Typically power is a function of torque and engine speed. The gearing of the drive train must be chosen appropriately to make the most of the motor's torque characteristics.

Steam engines and electric motors tend to produce maximum torque close to zero rpm, with the torque diminishing as rotational speed rises (due to increasing friction and other constraints). Therefore, these types of engines usually have quite different types of drivetrains from internal combustion engines.

Torque is also the easiest way to explain mechanical advantage in just about every simple machine.


Wiki link.

Od tu tudi prednost električnega motorja, ki ma skoraj vodoravno krivuljo navora preko območja uporabnih vrtljajev. Kar lepo prikaže tale slikca:



Rdeča - navor Tesla roadsterja, modra - moč, črna (po navedbi na strani) navor 4 cilindrskega bencinarja. Ajde, treba vzeti z malo rezerve, samo zadeva dela na polno dobesedno iz nule.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

gruntfürmich ::

ja, dedalus, sj jst razumem pa tudi tudi razumeš, ampak za pospešek 1t avta od 0 do 100 kmh še useeno potrebuješ minimalno 100kW motor, ne glede na navor (seveda ga ne sme biti premalo).
hočem samo povdariti da ne bi nepoznavalci menili, da moč ni pomembna, da je pomemben samo navor; samo to jaz želim.
vsi smo pa enotnega mnenja, da je el. motor daleč pred otovim po karakteristikah (mislim da ti motirji za avte gredo na polno nekje od 500-1000 o/min, nimajo že od 0 navora velikega). ampak tudi el. motorjev je kot smetja in vsak ima drugačno karakteristiko.

glede baterij: tehnologija gre res zelo naprej in danes se razvijajo zelo zmogljivi akumolatorji, ampak se mi zdi, da je za use avte tega premalo litija na zemlji, in zelo zelo je ta material tehnologija draga, in nekje sem tudi prebral, da ko so delali primerjave med akumolatorji za el. avtomobil, so na koncu glede na vse + in - (recikliranja, okoljske obremenitve, CENE, teže, količino energije, možnost masovne proizvodnje) prišli nekako do sklepa, da so bile najprimernejše svinčeve baterije!!! malo hecno?
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

OwcA ::

ampak za pospešek 1t avta od 0 do 100 kmh še useeno potrebuješ minimalno 100kW motor

Kako si pa do tega prišel? Trdiš namreč, da velika večina superminijev trenutno v prodaji ne zmore pospešiti do 100 km/h.
Otroška radovednost - gonilo napredka.

edge540 ::

Mislim da je hotel povedati da je fajn če maš takšno mašino, da avto rabi do 100 majn kot 20 sekund;)

jozek ::

Katere električne avtomobile se že da dobiti pri nas? Ima kdo kakšnega, pozna kdo koga ki se že z njim vozi? koliko stane?

Pišite. Nepoznavanje je pač ena največjih ovir električnega avtomobila.>:D

Poleg tega me zanima še vaše mnenje do gorivnih celic in hibridni tehnologiji.
Priusa poznam, kakšne imate pa izkušnje z Hondinimi hibridi?
Draga nafta je gonilo razvoja ;-P ..

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jozek ()

edge540 ::

Nazadnje ko sem preveril je bilo možno dobiti edino električne skuterje. Že tisti me je mikal :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: edge540 ()

gruntfürmich ::

heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee pozabil napisat: v 5 sekundah, tako kot recimo tesla
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Azrael ::

> najprimernejše svinčeve baterije!!! malo hecno

IMHO niti ne. Svinčeve trakcijske baterije (za pogon elektro viličarjev, avtomobilčkov za golf in podobnega) so izjemno robustne, zanesljive in več kot dovolj zmogljive, pač tehnologija je izpiljena do konca.

Ob približno pravilni uporabi so trakcijski akumulatorji uporabni tudi več kot 10 let, zmorejo ogromne tokovne obremenitve brez škode, polnjenje je tudi najmanj komplicirano od vseh drugih vrst akumulatorjev. Mogoče še najpomembnejša stvar, napetostna razlika med polnim in praznim akumulatorjem je najmanjša ravno pri svinčevem akumulatorju, kar poenstavlja tudi vso regulacijo motorja. Raznih samovžigov pri svinčevih akumulatorjih tudi ni bilo nikoli.

Ekologija je pri akumulatorjih, ne glede na vrsto, vedno khm, vprašanje je samo kaj je manjše zlo. Litij, svinec, kadmij, kislina ali lug je tu vprašanje.

Konec koncev smo v tej temi tudi ugotovili, da fičo na elektriko zgrajen bolj v maniri A je to risanke (zgrajen pred četrt stoletja), po svojih karakteristikah ne zaostaja veliko za Tesla Roadsterjem, ki je nabit z vso mogočo high-tech tehnologijo.

Zame osebno so litijevi akumulatorji brca v temo in slepa ulica. Razen neznatno nižje teže ne vidim na njih ničesar boljšega v primerjavi z Ni-Mh ali Ni-Cd, po robustnosti in trajnosti jih pa še trakcijski Pb akumulatorjem pustijo za seboj.
Nekoč je bil Slo-tech.

gruntfürmich ::

se strinjam z zgornjim postom. in najbolj ključni dejavnik je še tu vejetno cena.
pozna kdo karakteristike teslinega rodsterjevega akumolatorja? teža in energija, ker tega res nisem zasledil
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Zgodovina sprememb…

OwcA ::

Electric car makes 2957 kilometres in 14 days:
It has a life cycle of 200,000 - 400,000 kilometres. The ingredients are ceramics, nickel and natrium. It can be
recharged 1000 - 2000 times. The 3,000km trip to Spain trip cost 17 recharge cycles total .. Purchase includes disposal; all ingredients are recyclable.

The vehicle


* can be recharged at every 220V outlet
* costs 1 Euro electricity for 100 km
* gets 100 km with the energy equivalent of 0.8 litres of fuel
* has a range of 210 km at 50km/h speed or 110km at 80 km/h
* has a movable steering wheel; drivers can change during the ride
Otroška radovednost - gonilo napredka.

husko ::

Zdravo.

mislim, da v tem trenutku EV pride v poštev le kot 2. avto. Z njim se ne moreš peljat npr. na morje kampirat al pa smučat za en tedn. Ampak 90% časa se pa vozimo v službo in nazaj in to za večino ljudi pomeni manj kot 50km dnevno. To pa je v dosegu današnjih EV -jev. (nekateri so, mimogrede, nič dražji od ICE bratov)

Tudi sam sm sem velik fan motorjev (avtomobilov) z notranjim zgorevanjem. Ampak poglejte skozi okno! če vidite modela v kratkih hlačah je to zato, ker je zunaj 15 stopinj! gdo si upa trdit da to ni posledica globalnega ogrevanja?

mislim, da je prihodnost "čistih vozil" v visoki tehnologiji -vodiku, gorivnih celicah itd, ampak tuki mora bit zravn cela industrija. To se pa še ne bo začel kmalu dogajat. BMW-jev hidrogen 7 je korak v pravo smer. Ampak če je gdo gledu Avto Motor und Sport TV v nedeljo na VOX-u je lahko vidu da njegov 12-valjnik porab tok vodika, da je pridobivanje le-tega za okolje trenutno veliko bolj obremenilno kot vožnja z bencincem.

Znaima me pa sledeče: a bi se v sloveniji sploh dal registrerat ev? a se je gdo že kej pozanimu?
govorim recimo o predelavi serijskega avtomobila (npr. porsche 914 (če koga zanima: link) ) na elektriko. a obstaja celo kkšna davčna olajšava?

Predstavljejte si celovško ob 8h zjutri brez izpušnih plinov!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: husko ()

gruntfürmich ::

he he: electric car makes.... bi ti imel tak in samo ta avto?
kolko sem jaz naračunal, je na enoto mase v litijevih akumolatorjih samo ~2× več energije kot v svinčevih. sem se morda uštel? je še kdo računal?
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Zgodovina sprememb…

Azrael ::

Verjetno se ne motiš, uporabnik Brane2 je prišel do enako zanimivih ugotovitev v primerjavi med litijevimi in Ni-Mh akumulatorji, povezava.

Litij ima prednost samo pri malenkost nižji teži pri enaki gostoti energije. V vsem ostalih pogledih je pa daleč slabši od ostalih (delujočih) rešitev, saj so za začetek preveč občutljivi pri polnjenju in praznenju.

Poleg tega jim povišana in nizke temperature okolice ter velike tokovne obremenitve zelo skrašujejo že tako mizerno kratko življensko dobo, čemur se pri avtomobilu ni moč izogniti, zato so za el. avto litij akumulatorji v sedanji obliki, brezvezna in huda zabloda, ne pa rešitev.
Nekoč je bil Slo-tech.

VolkD ::

Mogoče bi bila pa ideja, da se postavi bencinske (čitaj akumulatorske) postaje za električna prevozna sredstva. Lepo pripelješ, zamenjaš prazen akumulator za polnega, plačaš in greš dalje. Dobro - reklamacije bi bile, če bi dobil slab akumulator, ampak reklamacije so povsod in se jih pač rešuje.
Preden zaspiš zapri oči. Preden zapreš oči, ustavi avto.

jype ::

Ni treba. Če se pelješ 200km daleč ni nič narobe, če potem narediš urni postanek, sploh če greš na dopust.

Pa EV ni 2. avto, ampak prvi. 2., bencinski avto, imaš samo za takrat, ko greš na morje in smučat v Francijo, 98% časa pa uporabljaš električnega.

Brane2 ::

Problem so akumulatorji, pa če jih kupiš in polniš ali če jih menjaš.

Problem bo njihovo polnjenje in seveda reciklaža. Če ti akuje recimo oddajaš tako kot flaše plina (lastnik kupi enega, nato pa ga zamenja za polnega ob plačilu elektrike in ustreznega nadomestka za obnovo akuja) potem to pomeni, da bodo akuje morali relativno pogosto obnavljati, če hočejo imeti vse primerke približno enake, recimo z 90% nazivne kapacitet ali več. Recimo da jh filajo na vsakih 200 polnjenj in da eno znese za 200 km na povprečnem avtu. To pomeni,d a bi jaz porabil ene 3-4 polnjenja tedensko in da bi po nekako 30 tednih, torej 8 mesecih morali zame reciklirati en komplet akumulatorjev.

Kolk je osebnih avtomobilov v sloveniji ? Ene 500.000 ? Pa recimo da je povprečna poraba manjša in da bi ostali potrebovali reciklažo nekako 1x letno.

To pomeni 500.000 reciklaž letno. Pa ne po enega akuja ampak kompleta, v katerem je kar nekaj celic... :\

taki kompleti bi morali biti ZELO modularni, verjetno tako,d a bi se dalo hitro potegniti komplet plošč iz vsake celice, to pa nekako izključuje kompaktnost...
On the journey of life, I chose the psycho path.

WarpedGone ::

Baterije so v primerjavi z zaplankanostjo ljudi trivialen problem.
Zbogom in hvala za vse ribe

jype ::

"Nezrelost" Li-ion baterij se vidi predvsem v tem, da 10 dek težek mobitel en teden zdrži brez polnenja.

LiPo so še boljše (več energije v manj mase).

Da gre razvoj hitro naprej, pa še hitreje bi šel, če bi se začeli proizvajalci električnih avtomobilov grebst za tržišče, pa tudi ni nobena skrivnost.

Pyr0Beast ::

Heh, zakaj pa nebi akumulatorje 'prodajali' glede na kapaciteto?
Naprimer akku za 100km bi bil cenejši od tistega za 200 ?
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
««
7 / 1139
»»