Forum » Šola » Turbopolnilnik
Turbopolnilnik
sidd ::
Lep pozdraav!
no, mene pa zanima če kdo ve kemijsko zgradbo omenjene stvari ter po možnosti še postopke izdelave, predvsem turbine(lopatic). Gre za obični turbopolnilnik (kompresor) pri avtomobilih.
Vem da gre za neke vrste keramike, kaj se lopatic tiče, samo aj več pa nevem... po internetu že iščem kak teden pa ne najdem nič pametnega, sploh pa ni ničesar o postopkih izdelave ter vplivol le teh na zgradbo oz. kemijsko sestavo.
Tako da če ima kdo kakšen uporaben link (polgedal že tud na wiki...) ali pa če kdo kaj ve ali ima doma kaj o tem, se lepo priporočam
hvala in lp
no, mene pa zanima če kdo ve kemijsko zgradbo omenjene stvari ter po možnosti še postopke izdelave, predvsem turbine(lopatic). Gre za obični turbopolnilnik (kompresor) pri avtomobilih.
Vem da gre za neke vrste keramike, kaj se lopatic tiče, samo aj več pa nevem... po internetu že iščem kak teden pa ne najdem nič pametnega, sploh pa ni ničesar o postopkih izdelave ter vplivol le teh na zgradbo oz. kemijsko sestavo.
Tako da če ima kdo kakšen uporaben link (polgedal že tud na wiki...) ali pa če kdo kaj ve ali ima doma kaj o tem, se lepo priporočam
hvala in lp
sidd ::
mislim da sem napisal da sem iskal tudi na wiki.... tudi tole ko si podal sem že preletel.. nikjer podatkov o kemični sestavi ali postoku izdelave ali materialov uporabljenih ter vplivu postopka izdelave na lastnosti materiala
hvala vseeno!
lp
iščem nekaj v stilu tegale:
Ohušje pogonskega dela je malolegirana siva litina 300,ohišje sesalnega dela je AlSi12,pogonski rotor je narejen iz X53CrMnNiN219,os turbine je iz X80CrNiSi20,rotor tlačnega dela je iz AlCu4SiMg.Radialni ležaji so drsni in so izdelani iz sintranega brona in enako tudi aksialni ležaj, vendar je sestava tega brona neznana.Rotorja sta skupaj z osjo balansirana dinamično na 0,01grama natančno.
samo je še tole ubčutno premalo nažalost. Torej, lepo prosim za pomoč
hvala vseeno!
lp
iščem nekaj v stilu tegale:
Ohušje pogonskega dela je malolegirana siva litina 300,ohišje sesalnega dela je AlSi12,pogonski rotor je narejen iz X53CrMnNiN219,os turbine je iz X80CrNiSi20,rotor tlačnega dela je iz AlCu4SiMg.Radialni ležaji so drsni in so izdelani iz sintranega brona in enako tudi aksialni ležaj, vendar je sestava tega brona neznana.Rotorja sta skupaj z osjo balansirana dinamično na 0,01grama natančno.
samo je še tole ubčutno premalo nažalost. Torej, lepo prosim za pomoč
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: sidd ()
smilyxx ::
sidd lahko probaš poslat email kakšni firmi ki jih izdeluje (greddy, garret, hks, turbonetics, apexi,...).
Save water.
drink beer.
drink beer.
Vesoljc ::
ja, mogoce ti poslejo se kak blueprint :)
Abnormal behavior of abnormal brain makes me normal...
sidd ::
hmmm, hvala za idejo če ne druga lahko iščem dalje po imenu firm. upam na najbolše
thnx smilyxx
pa če še kdo slučajno ve kaj o materialih ki so uporabljeni, naj se kr razpiše, se ne branim nobene informacije
lp
thnx smilyxx
pa če še kdo slučajno ve kaj o materialih ki so uporabljeni, naj se kr razpiše, se ne branim nobene informacije
lp
barbarpapa1 ::
Zdravo
Za turbinske tekače turbopolnilcev se uporablja cela vrsta materialov, od posebnih jekel do različnih keramik. Ko si že omenjal keramiko, en tip keramike, ki se uporablja v ta namen, je silicijev nitrid. Več lahko prebereš tukaj (Mimogrede ime Kyocera je sestavljena iz besed Kyoto in Ceramics)
Še nekaj boš našel tule, pa tudi tukaj.
Skratka, google je tvoj prijatelj....
LP
Jože
Za turbinske tekače turbopolnilcev se uporablja cela vrsta materialov, od posebnih jekel do različnih keramik. Ko si že omenjal keramiko, en tip keramike, ki se uporablja v ta namen, je silicijev nitrid. Več lahko prebereš tukaj (Mimogrede ime Kyocera je sestavljena iz besed Kyoto in Ceramics)
Še nekaj boš našel tule, pa tudi tukaj.
Skratka, google je tvoj prijatelj....
LP
Jože
sidd ::
barbarpapa1, thnx za silicijev nitrid že vem, googlam že cel teden za posebna jekla tudi vem, samo vem samo to da se uporabljajo tudi v te namene. Zanima pa me predvsem če kdo ve kako izdelujejo to? (s sintranjem? ) ter kako ma postopek izdelave vpliv na lastnosti in strukturo materiala.
Osredotočil pa se bom na keramiko (predvsem silicijev nitrid) ter titanove zlitine, ker o teh je še nekako največ na netu, čeprav nič kaj uporabnih zadevščin.
hvala še 1x!
lp
Osredotočil pa se bom na keramiko (predvsem silicijev nitrid) ter titanove zlitine, ker o teh je še nekako največ na netu, čeprav nič kaj uporabnih zadevščin.
hvala še 1x!
lp
barbarpapa1 ::
Večer...
Večina tehnologije pri izdelovanju keramičnih predmetov je sintranje. Se pa ta postopek uporablja tudi pri kovinah (praškasta metalurgija), poznamo tudi npr. sintrana jekla (sam sem zadevo srečal pri enem projektu, za jedra v orodju je bilo uporabljeno rusko praškasto jeklo). Jekla pa se pri proizvodnji tekačev lijejo, nato pa strojno obdelajo. Prednost sintranja je, da ima sam kos zelo malo ali nič notranjih napetosti in se v primeru keramike po končanem postopku sintranja ne obdeluje več. Liti kosi imajo zaradi strjevanja vedno več ali manj notranjih napetosti, ki pa se odpravijo z žarjenjem. Pri žarjenju se material v bistvu zmešča in notranje napetosti se sprostijo tako, da v bistvu izdelek deformirajo. Zato je potrebno po žarjenju kos obdelati, da se dosežejo točne mere. Obstajajo pa postopki preciznega litja, ki omogočajo izdelavo končnega izdelka. Ostaja pa problem notranjih napetosti, ki se v takem primeru rešuje z dobro kontrolo ohlajanja ulitka. Pri litju kovin imaš vedno neko povezavo med sestavo jekla, hitrostjo ohaljanja, rastjo in velikostjo kristalov v strukturi in posledično trdnostjo, trdoto, notranjimi napetostmi in deformacijami....cela znanost skratka....
Toliko v ilustracijo.....Sam že dolgo nisem več v tem....
LP
Jože
Večina tehnologije pri izdelovanju keramičnih predmetov je sintranje. Se pa ta postopek uporablja tudi pri kovinah (praškasta metalurgija), poznamo tudi npr. sintrana jekla (sam sem zadevo srečal pri enem projektu, za jedra v orodju je bilo uporabljeno rusko praškasto jeklo). Jekla pa se pri proizvodnji tekačev lijejo, nato pa strojno obdelajo. Prednost sintranja je, da ima sam kos zelo malo ali nič notranjih napetosti in se v primeru keramike po končanem postopku sintranja ne obdeluje več. Liti kosi imajo zaradi strjevanja vedno več ali manj notranjih napetosti, ki pa se odpravijo z žarjenjem. Pri žarjenju se material v bistvu zmešča in notranje napetosti se sprostijo tako, da v bistvu izdelek deformirajo. Zato je potrebno po žarjenju kos obdelati, da se dosežejo točne mere. Obstajajo pa postopki preciznega litja, ki omogočajo izdelavo končnega izdelka. Ostaja pa problem notranjih napetosti, ki se v takem primeru rešuje z dobro kontrolo ohlajanja ulitka. Pri litju kovin imaš vedno neko povezavo med sestavo jekla, hitrostjo ohaljanja, rastjo in velikostjo kristalov v strukturi in posledično trdnostjo, trdoto, notranjimi napetostmi in deformacijami....cela znanost skratka....
Toliko v ilustracijo.....Sam že dolgo nisem več v tem....
LP
Jože
sidd ::
@barbarpapa1:
najlepša hvala za tole, sploh neveš kako si mi polepšal dan (oz. večer) . Skratka, sedaj vem kaj še iskati poleg keramike ter rotorjev in turbopolnilnikov.
še 1x hvala!
lp
najlepša hvala za tole, sploh neveš kako si mi polepšal dan (oz. večer) . Skratka, sedaj vem kaj še iskati poleg keramike ter rotorjev in turbopolnilnikov.
še 1x hvala!
lp
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Natisnite si svoje ohišje za nokio (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Nokia / Symbian | 17546 (14772) | antonija |
» | F.DickOddelek: Loža | 6062 (4141) | Ales |
» | Apple licenciral novo superzlitinoOddelek: Novice / Apple iPhone/iPad/iPod | 11029 (8909) | sidd |
» | geotehnična sidraOddelek: Znanost in tehnologija | 5915 (4827) | matusk |
» | Še naši novi VODNI BLOKI (strani: 1 2 )Oddelek: Hlajenje in modifikacije | 5441 (4237) | The B |