» »

geotehnična sidra

geotehnična sidra

matusk ::

Tukaj bi rad pri tej temi spodbudil prevsem poznvalce materialov, elektrotehnike. V praksi vgradnje geotehničnih sider se že vrsto let srečujejo z pojmom korozije sidra. Torej sidro je izdelano iz viskovrednih jekl, ki izpolnjujeo napenjalne lastnosti, oz natezne lastnosti sidra. Problem se pojavi korozija. Mene pa zanima, če obstajajo drugi oz. umetni materiali, ki še vedno zagotavljajo natezne in druge lastnosti sider in so antikorozivni. Torej povejte svoje mnenje, mogoče rešite dolgoleten problem trajnosti geotehničnih sider.

barbarpapa1 ::

Zdravo.

Bi bilo dobro, da poveš, za kakšne mehanske napestosti (N/mm^2) so predvidena ta sidra in pa kako se jih vgrajuje (sem strojnik, zato ne vem nič o tem) in pa, kakšno ceno bi naj imela. Če ostanemo pri jeklih, obstajajo tudi visokotrdnostna nerjavna jekla (drago!), druga obcija pa bi bila kakšna galvanska prevleka (kromanje, niklanje) ali pa termično nanešena (vroče cinkanje). Če ni prvelikih obremenitev pri vgradnji (npr da se sidro zasuje z materialom in ne "zavrta" v tla), je možnost tudi plastificiranje.

Plastične mase načeloma ne dosegajo nateznih napetosti, kot jih imajo visokotrdnostna jekla (govorim o plastičnih masah, ki se predelujejo z brizganjem. Ne gre za laminate iz aromatskih vlaken (kevlar)-ti so trdnsotno najvišje!). Sam trenutno uporabljam material, ki ima modul elastičnosti ekvivalenten aluminiju. Pri plastiki res da ni korozije v klasičnem smislu, so pa različne plastike občutljive na različne druge kemijske vplive (zemlja - vlažno okolje - hidroliza). In pa plastične mase starajo v smislu, da jim s časom pada predvsem žilavost (pomembno za dinamične obremenitve)

Pa da bi Vam sidra držala....

LP

Jože

neoto ::

Kaj pa zaščita sidra z elektriko? Podobno, kot so v avtu napravice proti rjavenju delovale...

matusk ::

Sidra zdržijo natezne sile od 500 do 1000kN. Za dosego protikorozijske zaščite se sedaj uporabljajo razni premazi, pocinkanje, in plastificiranjem. Vse to je vredu, problem je v tem, da se zaščita velikokrat poškoduje pri vgradnji, in tako nimamo nobenega zagotovila glede trajnosti sider. Se pravi najboljša rešitev so drugi materiali. Če veste kaj napišite!

neoto ::

Kot pravim: kaj je z električno antikorozijsko zaščito, kjer sidro uporabiš kot eno elektrodo, drugo elektrodo, ki pa je potrošna, pa prav tako namestiš v vodo?

edit: ups, prehitro sem prebral naslov. Sem si že mislil, da gre za ladijska sidra... Ampak po mojem bi se vseeno dalo narediti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: neoto ()

barbarpapa1 ::

Zdravo

Podal si obremenitve, nisi pa podal kritičnega preseka sidra. To potrebujem, da lahko izračunam napetosti v materialu in na podlagi tega predlagam material (predvidevam, da so obremenitve čisto natezne, brez kakšnih strižnih komponent). Brez tega podatka bi rekel, da pri plastiki uporabi npr PA66 (poliamid), armiran s steklenimi vlakni, lahko pa tudi PA66 armiran s kevlarjem. Vendar, dokler niso znane napetosti, je zadeva samo na načelni ravni....

LP

Jože

iskra ::

OK, do poškodbe pride pri vgradnji. Glede na to, da morajo sidra prenašati neko obremenitev, sklepam, da delujejo podobno kot šotorski klini.

Če prihaja do poškodb pri vgradnji, kaj ko bi spremenili postopek vgradnje? Najprej se zabije v tla eno cev, ki ima na nekaj mestih odprt profil, nato pa se v to cev privijači sidro, ki cev razširi - podobno kot zidni vložki. S tem bi se moralo sidro dosti manj poškodovati. Sidro se magari bolj na debelo pocinka in ko se privijači v vložek, se tisti del tesno stisne v vložek in ostane zaščiten.

Kar se tiče materiala z umetnimi masami ne boš kaj dosti pridobil, ker se večinoma starajo in skozi leta izgubijo začetne trdnostne lastnosti - sploh če so pod obremenitvijo (izjeme so tisti materiali, ki stanejo v rangu avto/palica).


Pošlji še kako sliko takega sidra, da se malce bolj seznanimo s problemom :)
Ajow! 5 metru drow ...
Če bi imel Ronaldinho izvenzakonskega sina, bi se klical Bastardinho.

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

matusk ::

No tukaj je en primer sidra. Presek A=5,498*10na -4mna kvadrat, Čista natezna sila je 500kN. Povedal bi da prihaja do čiste natezne napetosti. Se bi dal kešn slikico pa ne vem kako naj jo vstavm iz worda.

iskra ::

Razloži še malo kaj je m, n in a v tej enačbi:A=5,498*10na -4mna oziroma kar podaj presek - številsko vrednost.

Sliko iz Worda se da kopirat. Skopiraj jo v odložišče in prilepi v Slikarja, shrani, spravi na nek server in poveži sem. Lahko mi tudi pošlješ na mail in objavim sliko zate.

Če ti ne uspe skopirat slike iz Worda, naredi kopijo datoteke, izbriši tekst in mi pošlji na mail, pa uštimam jst to tip-top :)

mail
Ajow! 5 metru drow ...
Če bi imel Ronaldinho izvenzakonskega sina, bi se klical Bastardinho.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: iskra ()

matusk ::

Torej presek je A=0,0005498m na kvadrat.

barbarpapa1 ::

Ja, pri obrmenitvi 500kN je napetost cca 910 N/mm^2. Za te napetosti je potrebno orenk jeklo....

LP

Jože

iskra ::



Samo za to pa rabiš res hudo hudo jeklo... Da zareznega učinka zaradi dolžine, obremenitve in poškodb pri montaži niti ne omenjam... Žal imam strojniški priročnik v Ljubljani - vsekakor pa imam občutek, da bo treba tle povečat presek.
Ajow! 5 metru drow ...
Če bi imel Ronaldinho izvenzakonskega sina, bi se klical Bastardinho.

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

matusk ::

Ja pri sidranju se uporablja zelo kvalitetna jekla. Presek sidra bi se eventuelno dalo povečati, vendar to za sabo potegne večji premer vrtine, se pravi višji stroški. Je pa možno uresničjivo, se pravi, če bi drugi materiali bili boljši v smislu korozije, čeprav bi morali povečati presek, se pravi višji stroški, bi vseeno za sabo potegnili večjo uporabnost sider. Tukaj bi povedal še to, da je sidro izpostavljeno različnim agresivnim razmeram, kot so razne kisline, prisotnost vode, če je v bližini še železnica, vse skupaj še poslabša zaradi blodečih tokov iz enosmernega vira.V praksi pa se že uporablja v posameznih primerih uporaba električnega toka za znižanje potenciala.

iskra ::

Čeprav po drugi strani se največ vijakov strže pod prvim navojem pod matico se pravi, da bo tam stvar imela recimo 2x večji presek, potem pa se počasi zoža.



Če povečaš premer sidra na 30mm (iz trenutnih 26), dobiš natezno napetost okrog 710N/mm^2, kar se še da dobit za eno normalno cifro oz. je na voljo več jekel v tem rangu.

Kolikor sem iz tvoje slike razbral, pride luknja kar precej večja na račun polnila. Je 4mm res hudo preveliko povečanje luknje?

Zdej najbolje, da vzameš Excel pod roke in izračunaš:
- koliko te stane n lukenj za 26mm sidro & koliko stane n sider iz tako kvalitetnega jekla
- koliko te stane n lukenj za 30mm sidro & koliko stane n sider iz šibkejšega/cenejšega jekla

Za odpornost na kisline si oglej strojno tehnološki priročnik - taka rjava bukvica, kjer dobiš vsegaboga materialov. Tudi tega imam v Ljubljani tako da ti ne morem kaj preveč pomagati :\
Ajow! 5 metru drow ...
Če bi imel Ronaldinho izvenzakonskega sina, bi se klical Bastardinho.

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

matusk ::

Sem pršu do zalkjučka, da ne glde na to da bi se dalo uporabljat cenejše jeklo in večji premer vrtine, bi to bilo dražje kot pa da se uporabljajo dražja in bolj zmogljiva jekla, ki pa potegne za sabo manjše stoške vrtanja. Problem je pristal v slepi ulici. Hvala za sodelovanje.

matusk ::

Vprašal bi, če kaj vsete o ogljikovoh vlaknih, koliko je njihova natezna in tlačna trdnost, odpornost proti koroziji, kakšna je cena proti jeklu in, če bi slučajno lahko nadomestili ogljikova vlakna z jeklom pri geotehničnih sidrih?

Smorny ::

Matusk: a prosim poveš točno področje uporabe teh geotehničnih sider, ker ne obstajajo "1 for all". Ponavadi se uporabljajo visokokvalitetna jekla, ki se nato zinjektirajo, kar predstavlja zaščito sidra in da potrebno trenje proti izvleku (vsaj v predorih, kjer sem bil jaz poleg). Strabag ima stroje (velike kot kombajn), ki vrtajo, vstavljajo sidra in injekrirajo avtomatsko. Če so želje lahko slike prilimam v nedeljo, ko se vrnem domov. Sploh pa je cement v navezi hitech polimerov zelo dobra zaščita jekla.
Motiti se je človeško.
Ampak, če hočeš stvar totalno zajebati potrebuješ računalnik!
http://www.smorny.com/

gzibret ::

Tukaj poglej. Pa tukaj tudi.
Vse je za neki dobr!

matusk ::

Zelo zanimivi podatki o lastnostih ogljikovih vlaken. To je definitivno prihodnost materialov. Vprašal bi še za ceno proti jeklu?

Smorny ::

Cena je kar nekajkrat višja, ker drugače bi že vsi delali lupine za avtomobile iz ogljika. Ogljik se dobavlja v vlaknih ali tkaninah.
Motiti se je človeško.
Ampak, če hočeš stvar totalno zajebati potrebuješ računalnik!
http://www.smorny.com/

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Smorny ()

gzibret ::

Ogljikova vlakna so sicer odličen material - lahek in trden. A na žalost tudi krušljiv (kar sicer tudi ni nujno slabost) in drag.

Pri geotehničnih sidrih bi moral najprej gledati natezno trdnost, ali ogljikova vlakna temu ustrezajo. Samo IMO je uporaba teh vlaken pri sidrih nesmiselna, saj teža sidra tukaj ne igra bistvene vloge. Morda bi bila vlakna uporabna zgolj zaradi tega, ker so kemično odpornejša od jekla (razne kisline jim ne pridejo do živega, prav tako spremembe eh-ph pogojev, ki so v zemljinah (predvsem, če je v hribini prisoten tudi pirit), kar velike.
Vse je za neki dobr!

Loki ::

ce so kemicno bolj odporna in pri "obratovanju" ne bo prihajalo do drasticnih sprememb temperature, potem so idealna prevleka. je pa res, da bi bilo npr. cinkanje... cenejse.

gzibret ::

Samo jeklo je elastično, ogljikova vlakna niso (ne trdim 100%, popravite me, če se motim). Če bi imel prevleko sidra iz njih in bi se sidro vpelo v hribino, bi se rahlo raztegnilo in vprašanje, kaj bi se zgodilo s prevleko. A bi odstopila?
Vse je za neki dobr!

madviper ::

Po mojem mnenju, bi odstopla, ker bi se premer jekla zmanjšal, oglikov vlakna pa ne bi mogla slediti tej sprembi. Varianta bi bila, če bi bil raztezni koeficient enak pri obeh materialih, kar pa je zraven prej omenjenih pogojev (odpornost na kisline ipd.) precej neverjetno, če pa že pa predrago.

Zanimiv je koncept sider iz oglikovih vlaken, vendar je za enkrat po moje res problem v ceni.

Laično vprašanje, ker nisem strojniške smeri. Kaj pa kakšne zlitine "rost-frie"-ja? Ta je odporen na rjavenje, vendar bi po mojem moral biti večji premer, kar pa po podatkih iz prejšnih odgovorov (ne vem kdo je preračunaval) pomeni večji strošek.
I'd like to do something crazy!

STASI ::

Možna substitucija za ogljikova vlakna bi lahko bila kevlarjeva vlakna, ki jih je že omenil barbarpapa1. Opcija je tudi čista celuloza, pri kateri se pa pojavijo drugi problemi.
"WAR IS PEACE, FREEDOM IS SLAVERY, IGNORANCE IS STRENGTH"

abcčdefghijklmnoprsštuvzž

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: STASI ()

gzibret ::

Glavna lastnost materiala za ta sidra je elastičnost do neke mere ter velika natezna trdnost. Sidra se v hribino vpnejo tako, da so že na začetku napeta, s časoma pa se ta nateg še povečuje. In če ni natezne trdnosti, potem takšna sidra popokajo, kar se kaže v tem, da jeklen šrauf s 30 cm premera skupaj z glavo sidra zabriše nekaj 50 m daleč stran.
Vse je za neki dobr!

Smorny ::

30cm premera? Ki si ti te to videl? Pri nas v Sloveniji kje? Pri velikih napetostih se uporablja najkvalitetnejše jeklo (tudi za prednapenjanje), ki se fiksira z zagozdami, ne z maticami. Pri gradnji predorov, pa so matice do ca M50.
Motiti se je človeško.
Ampak, če hočeš stvar totalno zajebati potrebuješ računalnik!
http://www.smorny.com/

gzibret ::

> Pri gradnji predorov, pa so matice do ca M50.

Ja, vredu, boš že ti bolš vedel. Jaz sem le gledal, kako so to delali in nisem se glih štulil z metrom zraven, da bi izmeril. Vem pa, da so bile matice kar precej velike. Pa napiši še zraven, kaj pomeni M50. A to pomeni 50 mm ali cm polmera ali premera.

Pa matice imaš tudi na vpetjih ob avtocestah na podpornih stenah, kjer sidrajo zaradi zagotavljanja stabilnosti oz. preprečevanja plazov. Tudi tam so matice. Če sidro držijo ne vem, zaradi lepšega jih IMO tudi niso vgrajevali.

> Pri velikih napetostih se uporablja najkvalitetnejše jeklo (tudi za prednapenjanje)...

In ti to določiš s pogledom?
Vse je za neki dobr!

Smorny ::

Ne, ne določam s pogledom. Sem gradbinec. Na podpornih stenah, ki se gradijo ob avtocesti, niso sidra iz jekla, ampak so trakovi, ki so podobni varnostnemu pasu v avtu ali "gurtnam". Matic pa tam 100% ni! Če slučajno vidiš, da je še kaka glava odprta, je to zaradi monitoringa.

Tukaj pa so bile uporabljene matice.





Še notranjost predora, uvrtano sidro, vidna glava. Zraven laserski nivelir.

Motiti se je človeško.
Ampak, če hočeš stvar totalno zajebati potrebuješ računalnik!
http://www.smorny.com/

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

gzibret ::

Ja, to sem videl (druga slika). A tiste velike matice so potem tam zaradi merjenja morebitnih raztezkov ali premikov (predno dokončno ne zabetonirajo)? Samo zakaj pa so potem tako velike? Vsa ta zadeva mi ni najbolj logična.
Vse je za neki dobr!

Smorny ::

Druga slika, je samo zavarovanje brežine pred erozijo in zdrsi. Na predoru se še naredi fiksen portal. To, kar pa je na tem posnetku, je odgrnjeni del na sredini predora in bo pozneje zasut.
Monitoring se izvaja preprosto za to, da vidijo, če je sila napenjanja trajna ali se s časom zmanjšije zaradi raztezanja sidra ali izgube trenja med sidrom in hribino. Matice se upobabljajo samo pri "malih" silah. Pri večjih silah se uporabijo napenjalne glave in zagozde.

Zakaj so tukaj matice tako velike: ker je globina sidra velika in sidro je narejeno v proporcu dolžina/premer. Jeklene plošče (če se ne motim tukaj 60/60), tudi ne nudijo tako velikega upora na vtiskovanje v hribino (tukaj gline in melji). Če bi to matico šraufali še naprej, bi plošča enostavno lezla vedno bolj noter. Pri podpornem zidu, je površina veliko večja, hribina manj stabilna, sile v kablih veeliiko večje -> tam ni matic!
Motiti se je človeško.
Ampak, če hočeš stvar totalno zajebati potrebuješ računalnik!
http://www.smorny.com/

gzibret ::

> Druga slika, je samo zavarovanje brežine pred erozijo in zdrsi.

Ja, in ta portal je sidran. Definitivno! Se vidi iz slike. Sidra se zarijejo tako globoko, da so vpeta v hribino. Betonski zid sam ne varuje pred plazom. Sidra so tista, ki zagotavljajo stabilnost. In dokler sidra držijo, drži tudi zid.
Vse je za neki dobr!

Smorny ::

Saj nisem rekel, da ni sidran. Če bi se jim bolj splačalo narediti položem izkop, in ga zavarovali z geotextilom, bi to naredili, tako, pa je bilo to bolj ekonomično. Ampak ta sidra ne prenašajo takih napetosti, kot sidra v podpornem zidu. Sidra so itak v hribini, morajo biti tako dolga, da pridejo za porušnico (teoretična ploskev zdrsa). In ker je ta ploskev tako daleč, morajo biti sidra tako dolga, ker so tako dolga imajo večji premer, ker je večji premer so večje matice. Nihče ni rekel, da so ta sidra 100% izkoriščena. Lahko bi jih bilo veliko manj, ampak tedaj bi tukaj moral biti podporni zid, ki bi lahko aktivno prenašal silo iz sidra na brežino. Ta betonski špric je tukaj, da zavaruje brežino pred erozijo, notri je tudi mreža, da ne poka. Nihče ne mara, da se mu blato cedi po glavi in dela še večje sranje, kot že vlada na gradbišču.

Lahko ti dam en plastičen primer: Je lažje potisniti en prst v zemljo ali celo dlan? P=F/A P...pritisk,napetost; F...sila; A...površina
Če bila tukaj skala, ne bi sidrali. Ker pa se gre za gline in melje, pa je sidranje potrebno. Če je plošča pod matico majhna, tudi sila ne more biti velika. Če je plošča velika (kar podporni zid vsekakor je), pa je tudi sila v v sidru velika.
Motiti se je človeško.
Ampak, če hočeš stvar totalno zajebati potrebuješ računalnik!
http://www.smorny.com/

matusk ::

Vidim, da imate nekateri izkušnje iz prakse. Sam sem geotehnična sidra spoznval bol teoretično, tako, da če še kdo kaj ve o sidrih iz praktičnega vidika, naj kar napiše. Mogoče tudi, kdo kaj ve, kaj pa delajo v tujini (Avstrijci, Nemci...), če so kakšne posebnosti.....ta tema je postala zelo zanimiva, tako da vsak komentar bo dobrodošel.

gzibret ::

Pred kratkim sem obiskal sem gradnjo tunela Šentvid. Evo, dve fotki:

Prva slika je slika stene tunela cca 5 m za čelom tunela. Vidimo vgradne deformacijske elemente (oni valji). Gradbeniki imajo raje, da se ob povečanih deformacijah deformirajo ti elementi, kot pa, da popoka beton in stenska obloga. Vidimo tudi eno vgrajeno sidro.



Pri spodnji sliki pa vidimo steno tunela tik za čelom. Gradnja poteka v številnih fazah, saj se ne odkoplje celotna površina čela naenkrat, ampak v večih fazah. To je potrebno zato, da se minimizira morebitne deformacije hribine. Če odkopljemo vse naenkrat so veliko večje možnosti zruškov. Pri postopnem odpiranju čela pa z geotehničnimi sidri ter špric betonom (ki sicer prevzame nase le manjšo količino napetosti in je bolj pomemben za zagotavljanje stabilnosti v prvih dneh po odprtju) poskrbimo, da se novonastale napetosti v hribini porazporedijo na sidra ter na okoliško hribino.

Na sliki je odprta le desna polovica ene cevi, zato je ta stena, ki je vidna, v bistvu pravokotna na strop. To steno bodo v naslednjih fazah gradnje še enkrat odkopavali. V spodnjem delu slike vidimo delavca za boljšo predstavo velikosti tunela. Vidimo številna geotehnična sidra ter deformacijske elemente.




Ta tunel je grajen v zelo neugodnih geomehanskih razmerah, DARS pa si je izmislil celo dva priključka znotraj tunela, kar je IMO nepotrebno zapravljanje denarja. Ko bo zadeva končana, bodo nastali glomazni podzemni prostori (že sedaj so, pa je odprta le polovica projektirane cevi).

Sliki sta veliki cca 0.5 MB vsaka.
Vse je za neki dobr!

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

gzibret ::

Pa še nekaj iz prvega posta te teme:

> V praksi vgradnje geotehničnih sider se že vrsto let srečujejo z pojmom korozije sidra...

Tukaj zna biti IMO problem zaradi korozije sider, ker se v hribini pojavljajo sulfidni minerali (pirit recimo), ki ob stiku s kisikom (najsi bo to kisik, raztopljen v vodi ali kisik iz zraka) tvorijo žveplovo (IV) kislino, ki ne vpliva ravno ugodno na jeklo >:D .

Tukaj to rešujejo in razlagajo tako, da je sidro itak počiva v betonski oblogi in da voda sploh ne more priti do jekla. Glede na to, da se deformacije pojavljajo tudi po vgradnji sider in da beton lahko zaradi tega razpoka, v to teorijo malo dvomim.

No, sicer pa so tuneli itak projektirani za toliko in toliko let.......


Drugače pa bi bila ena potencialna rešitev ta, da bi sidra med seboj povezali s prevodnimi žicami in jih speljali do neke kovine, ki je bolj (manj:\ ) elektronegativna od sidrnega jekla. Zato bi korodirala najprej tista plošča. Ploščo seveda vgradiš na lahko dostopnem mestu in jo menjaš vsakih nekaj let ali po potrebi.

Na takšen način preprečujejo korozijo jekla pri ladijah.
Vse je za neki dobr!

Smorny ::

Drugače pa bi bila ena potencialna rešitev ta, da bi sidra med seboj povezali s prevodnimi žicami in jih speljali do neke kovine, ki je bolj (manj ) elektronegativna od sidrnega jekla. Zato bi korodirala najprej tista plošča. Ploščo seveda vgradiš na lahko dostopnem mestu in jo menjaš vsakih nekaj let ali po potrebi.

Zadevo bi bilo smiselno uporabiti tudi pri ograjah mostov, kjer se jazno vidi, da so določeni deli ograje povsem rjavi, čeprav je uporabljena pocinkana pločevina ali profili.
Motiti se je človeško.
Ampak, če hočeš stvar totalno zajebati potrebuješ računalnik!
http://www.smorny.com/

keber ::

>>> DARS pa si je izmislil celo dva priključka znotraj tunela, kar je IMO nepotrebno zapravljanje denarja.

No, tole je precej mimosun. Prometa bo za ta priključek več kot dovolj (če ne sedaj, pa čez recimo 10 let). Na stvari projektantov in izvajalcev pa je, da to uresničijo. Navsezadnje, takale mala kaverna v evropskem merilu ni kaj posebnega, obstajajo mnogo mnogo večje.

gzibret ::

Ja, ampak kaverne so ponavadi v kakšnem apnencu ali granitu, ne pa v "maslu", kot je to primer Šentviškega tunela.

Sicer pa dovozi se lahko premaknejo tudi 200 m proti severu izven območja tunela. Je dosti lažje zgradit. In ceneje tudi.
Vse je za neki dobr!

keber ::

Glede na to, v kakšnem maslu so šele nekatere podzemne železnice s svojimi glomaznimi postajami, je tale Šentvidski primer precej mala zadeva.

>>> Sicer pa dovozi se lahko premaknejo tudi 200 m proti severu izven območja tunela.
Kam? Pomisli, kako oddaljena je Celovška cesta od začetka hriba (par 10 metrov). Seveda obstaja predlog za novo cesto med Stanežičami in Brodom, ampak zaradi Novih Stanežič do ta cesta samo ublažila pritisk na Celovško (sploh, ko bo zgrajena štiripasovnica do Medvod). Zato je polni priključek Celovška nujnega pomena (ob letni rasti prometa samo 2% je to v dvajsetih letih okoli 50%)

Kapitalna napaka je bila verjetno narejena že davno nazaj, ker niso gorenjske avtoceste priključili na (sicer takrat še nezgrajeno) severno obvoznico med Litostrojem in Bežigradom. Ampak kar je, je.

matusk ::

Tud sam sem bil pred kratkim v Šentvidu in sem videl začetek gradnje izkopa velikega profila. Ko so to pred leti načrtovali si niso mogli predstavljat, da bi lahko bila ta možnost izvedljiva. Dejstvo je, da se je znanje o tunelogradnji in hribinski mehaniki tako izboljšalo, da je to danes tudi izvedljivo.

gzibret ::

Šentvid gradijo po NATM metodi (nova avstrijska metoda). Po tej metodi so zgradili tudi Trojane, kjer tunel poteka v zelo podobnih geoloških pogojih.

Fora te metode je, da hribino pripravijo do tega, da sama nase prenese spremenjeno napetostno stanje. Za razliko od drugih metod, kjer novonastale napetosti prenesejo na betonsko oblogo. Pri tej metodi so deformacije do neke mere po izkopu dovoljene.
Vse je za neki dobr!

matusk ::

NATM je nova avstrijska metoda gradnje tunelov. Upošteva se, da je hribina breme in tudi, da prenaša del bremena. Vse sloni na mehaniki elasto-plastične teorije. Torej kamnina se deformira tudi plastično. V okolici predora se formira nosilno obroč, ki prenese breme nadrkritja na spodnjo stran predora (nadkritje je največja višina od izkopa do površja). Zato so talni deli predorov izjemno ojačani. Porušitev predora pod Angleškim letališčem je bil posledica slabega spoja talnega dela predora, posledica je bila celotno porušitev in porušitev stavb na površini. Vse je seveda odvisno od pomikov. Ponavadi se gradi v treh delih. Če so pomiki npr. preveliki v kaloti (zgornji del), je potrebno počakati za napredovanjem in dokončati ostala dva koraka, da se formira nosilni obroč. Za izračun napetosti in deformacije so najbolj primerne Kirschejeve enačbe za hitro oceno, drugače se uporablja simulacijske programe, ki delujejo na principu metode končnih elementov MKE, npr. program plaxis.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Hilti kemično sidranje - kje kupiti?

Oddelek: Loža
487786 (6399) mat xxl
»

Kaj dati pod sidro pri bordanju, da ne bo bolelo?

Oddelek: Loža
51118 (849) vostok_1
»

Pridržali ladji, ki sta povzročili internetni mrk na Bližnjem vzhodu

Oddelek: Novice / Omrežja / internet
267508 (5343) OChack
»

Ali lahko v zaznamek (bookmark) dodam link, ki se izvede....NUJNO

Oddelek: Izdelava spletišč
6997 (948) CWIZO
»

enačbe tunelogradnje

Oddelek: Znanost in tehnologija
173121 (2538) keber

Več podobnih tem