» »

Naučimo se igrati kitaro

Naučimo se igrati kitaro

««
15 / 16
»»

svedson ::

Pozdravljeni. Forum berem že vrsto let, kitaro igram cca 5 let, tole nit pa sem odkril pred kratkim. Imam nekaj vprašanj, v zvezi z akustičnimi kitarami. Poznate to kaj, ali bolj štrom?
Če malo opišem svojo pot. Torej, učiti sem se začel na sposojeni klasični kitari. Po nekaj mesecih, ko sem bil prepričan, da bom vztrajal, sem si kupil akustično (200€). Lahko rečem, da je učenje na klasični priporočljivo. Kajti, prehod na akustično je bil 'vau moment'. Vse je bilo lažje, razen prstne blazinice so bolj trpele (plastične proti kovinskim strunam). Ker nimam glasbenega predznanja, sem moral začeti, ja, na začetku :) In ker so najboljši vodiči na netu v angleščini, ne poznam slovenskega izrazoslovja. Danes znam open chords kar dobro, E shape bare chords zadovoljivo in A shape bare chords solidno. Nekaj osnovnih struming patterns in osnovno fingerstyle. In pa minor pentatonic lestvico. Vem, lahko bi znal več, glede na začetno (ne)prijemanje osnovnih akordov, pa sem kar zadovoljen. Kitaro sem se začel učiti, da bi znal igrati blues, sem pa najprej želel znati te osnove, ki sem jih opisal zgoraj. In tu se mi porajajo vprašanja, če bi kdo kaj povedal.
1. Malo se mi zatika pri učenju bluesa, mogoče zaradi pomanjkanja tutorialov. Kakšen nasvet kako začeti s tem, na kaj naj bom pozoren?
2. Ko primem v roke kitaro višjega cenovnega razreda (recimo med 1k Furch in 3k€ Taylor, modelov žal ne vem) se mi zopet pojavi 'vau moment'. Kar na smeh mi gre, kako se to lepo igra. Pa tud sliši. Tako da sem odločen, da upgreadam mojo super 200€ kitaro. Vprašanje bi bilo, kakšne so razlike med takimi za 1k in 3k? Trenutno jih še ne opazim. Igralnost mi je pri obeh noro dobra, zvok takisto. Cilj bi bil kupiti takšno kitaro, ki po nekaj letih ne bo rabila upgradea.
3. Nova kitara bo elektro akustična. Najbolj zaradi tega, ker bi se rad igral z loop-om. Torej, vem, da mora imeti kitara elektroniko in biti povezana v ojačevalec. In da so nekje še pedala. Torej, kakšna elektronika v kitari, kakšen ojačevalec, da dovoli pedala? Cilj bi bil zopet kupiti tako, da po nekaj letih ne bo potreben upgrade. Berem o teh vprašanjih že cel teden, pa je toliko informacij in različnih artiklov, da se mi že meša.
4. Ker želim kitaro pred nakupom preizkusiti, me zanima kje v bližini bi bila še kakšna takšna trgovina, podobna esse.it? Podobna po količini kitar. Ker, ko sem v trgovini zaigral na kitari za 1k in 2k, od istega proizvajalca, bi vsakič, tisto za 1k vzel pred drugo za 2k (mi je bil neprimerno lepši zvok, pa igrati mi jo je bilo lepše/lažje).
Če se bo komu dalo, vnaprej hvala za odgovore. Se priporočam tudi za kakšne linke, v povezavi z zgornjimi vprašanji.

Zvezdica27 ::

kupuj rabljeno v italiji preko mercatino musicale (bolha), prej pa dobro zgooglaj

Drugi nasvet je: ne rabiš nove kitare. BOš čez 2 leti, ko boš vedel kaj sploh hočeš. Ampak - v resnici ne rabiš.

jaz ti svetujem https://www.justinguitar.com/ Justin Sandercoe ima zastonj youtube lekcije in če si boš za tole vzel pol leta in vsak dan narediš 2 lekciji, boš potem v hudimano dobri formi + nekaj osnovne teorije boš znal. Pa še zastojn je.

Bodi srečen za Youtube. Mi tega nismo imeli.

zz

zztop ::

1. Pri učenju bluesa je dobro, da si na začetku izbereš enega izvajalca in naučiš njegove pesmi, njegov način igranja. Recimo za začetnika poglej BLackwellovo verzijo pesmi Nobody Knows You When You're Down And Out ali Rolling Stones verzijo pesmi Prodigal Son.

Če ti zanima slajdanje, je za začetnika primeren komad No Expectations od Rolling Stonesov.

Ko boš hotel oboje združit(picking in slajdanje) v isti pesmi, je en izmed primernih komadov Cut My Wings od Seasick Steve.

--- Igranje bluesa je na začetku zelo zajebano, zato ne obupaj in igraj zelo počasi. Ko se boš enkrat navadil, bo zelo naravno. ---

2. Razlika zvoka pri navadni akustični kitari pri igranju bluesu je minimalna, pojdi s tisto kateri ti je bolj všeč. Za elektro-akustično ne bi znal povedati. Pri resonator kitarah pa je boljše dati več, tam pod 1kEUR sploh ne gledaj. Če te zanima blues, poglej še parlor kitare. Record King izdaja kar epic parlor kitare.

3. Ojačevalec za elektro-akustično ne bi znal predlagati.

4. Se mi zdi, da je še največ kitar na voljo v musicmaxu. Najboljše, da greš na izlet v Avstrijo ali Italijo in tam stestiraš.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: zztop ()

Meizu ::

Ce resno razmisljas o ucenju kitare priporocam obvezno ucitelja in lekcije. Tutoriali so bolj tako tako - vsak te uci svoje grife in na koncu imas zmesnjavo.

Razlika med kitaro za 1k in 3k je ogromna, zacnes oa razlike tokiko bolj cutit kasneje, ko si ze advanced player. Sploh pri akustikah cena nima meja, ker je les in resonanca trupa se toliko vecji faktor kot pri elektrikah.

svedson ::

O, hvala za odgovore.

@Zvezdica27
Brez youtuba mi igrati ni :) In hvala, da si me spomnil na Justina. Vse osnovne stvari sem se naučil na njegovem kanalu, ampak že dolgo nisem bil gor. In vidim, da ga je zelo posodobil in da je celo dodal lekcije bluesa. Hvala še 1x.
Kar se tiče nasveta o nakupu kitare, ni vprašanje ali rabim, bolj je dejstvo, da hočem :) Saj ti si muzičar, a nisi? Probaj si malo zavrtet čas nazaj, ko si se loteval podobnih ali enakih nakupov, hehe.
Rabljeno ne bi kupoval, edino ob izrednih okoliščinah.

@zztop
Ko praviš naj grem v Avstrijo ali Italijo, v katero trgovino pa (za Esse sem že zvedel v tej temi)? Za musicmax mi v tujini nič pametnega ne najde. Grem pa cca 2x letno v ljubljanskega, kjer si dovolim prosit, če lahko malo probam in mi vedno dovolijo. Sem pri njih tudi kupil svojo kitaro.
Ja, še preden sem prvič zabrenkal po strunah, sem vedel kaj se hočem naučit. Celo plato Clapton Unplugged. Druga, ki se mi zdi bolj nedosegljiva (pa še na električno igra, kar me ne privlači toliko kot akustika) pa SRV Slow blues. S Claptonom sem nekje na četrtini plošče (tudi down&out je vmes, le verzija je drugačna od Blackwellove), SRV pa je bil zamenjan. Ne toliko s posamezno ploščo ali izvajalcem, ampak bolj z stilom igranja. In to je ravno ta Blackwellov stil, ki se mu reče kako? A je to finger picking? Trenutno občudujem mojstre kot so C.Atkins, T.Emmanuel, T.McManus, M.Simpson, R.Smith.. in sem tudi že naredil prve korake v to smer. Pa hvala za Blackwella, nisem poznal.

@Meizu
Ja, hvala za predlog. Ta nasvet sem dobil že večkrat, mogoče enkrat v prihodnosti.
Glede razlik med cenovnimi razredi, mi je jasno, da so. In da so, recimo temu vidne razlike, predvsem v izbranih materialih in procesih dela ter kontrole. Ampak kaj so tiste nevidne razlike? Ker, kot pravim, sem igral v musicmax-u na dva Forch-ova modela. Enega za cca 900€ in drugega za nekaj čez 2k€. Pa bi vedno izbral tistega za 900. Ker mi je bil občutek na vratu, ob igranju, pač boljši. Pa še zvok mi je bil bolj všeč. Kaj bi kot advanced kitarist zaznaval drugače? Res me zanima.

lp

c3p0 ::

Kitaro najprej sprobaj, ne glede na ceno. Opcija je Thomann, kjer jo lahko brezplačno vrneš, če ti ne ustreza. Ne boš pa na tak način vedel, če ti bi kaka druga še boljše sedla v roko. Ni vse za vsakega enako.

Moja zadnja kitara je stala precej znižana 2.6k€, in se vidi kaj je to AAAA les, detajli, ročna izdelava, ročno zaobljene prečke in ostali detajli na vratu, itd. (električna). Seveda pa bo dosti večja razlika med kitaro za 300€ in 900€, kot tisto za 1k€ in 3k€. Diminishing returns. Če ne brenkaš že kar nekaj let, nekih velikih razlik ne boš opazil.

svedson ::

Ja, saj pravim, da bi rad sprobal. Po možnosti čim več kitar naenkrat, na istem mestu. Zato pa sprašujem po trgovinah. Mogoče nisem dovolj jasno povedal, da po fizičnih trgovinah. Esse music store je ena taka. Thomann je zdaj druga, je pa mnogo bolj daleč kot prva (se mi zdi, da si predlagal online nakup, ampak vidim, da imajo tudi fizično prodajalno in to v Nemčiji, blizu Nurnberga).
Nekaj me še zanima v zvezi s trgovino Esse MS (in podobnimi). Ali lahko visiš v trgovini cel popoldan in sprobavaš različne kitare?

Zvezdica27 ::

če že kupuješ novo - googlaj prej. Imaš toliko rangov, namenov... lej, to je cela zmeda. Firm. namenov. Skal. Teža. Eden je celo resonator omenjal, heh... Sam ko točno veš... jaz recimo sem se na koncu odločil za Yamaho lj6, ker je best price/performance, manjši trup, pasivni piezo da ni glomazna in ne dam toliko za kitaro, kjer sem omejitev jaz in ne inštrument. Naš pevec ima ročno izdelano japonsko Takamine za 2,8k E pa jih ni vredna IMO. Vmes so yamahe a3m. Pri akustikah mislim, da čez yamaho ni glede p/p. Jaz na lepoto lesa in AAA ne gledam, ker pol ko pijan butaš okoli... on pa jo za vsak odmor skriva, da kak pijanček ne gre brenkat... brezveze. Kitara je za na žur in delovni stroj.

jaz si zdaj recimo sam delam telecaster (vrat sem kupil warmoth, telo pa bo vse ročno, deli pač kupljeni), ker je ravno več covid časa. Lih zaključujem rezkanje.

kitare za jurja, dva, tri... pa ljudje, rabljene fenderce (USA da ne bo pomote) dobi za 600 700 v Italiji, da kake res dobre warmoth variante ne omenjam...

Jaz ti svetujem kako večjo italijansko trgovino, Esse je ena od njih, če ne pa mercatino musicale - Italijani se pri glasbi ne hecajo, ja lahko visiš not cel dan, kupec je kralj, čedalje bolj.

v glavnem... pojdi čez celega Justina in takrat pol kupuješ. Za štrom je en svet, akustično drugo. Najprej se pa nauči, lej, Stefanovksi, Clapton... tudi na najbolj cheap yamahi bodo še zmeraj obvladali...

moj nasvet bi bil Yamaha akustična (L serija, l6 ali l16 serija, da imajo manjši body - ne bo pa tako polna pri akordih) in Marshall AD 80 ali AD100 akustični ojačevalec (da je še za vokal). Za štrom pa tele/strat/SG made in USA in en rabljen Laney/Peavey lampaš in imaš za 1500-1700 vso robo, kar jo boš v življenju rabil - in jo boš vedno lahko prodal za približno isto ceno. Rabljeno seveda. Ko boš pa vedel, kaj je OK in kaj ne - pa boš lahko kupil rabljeno USA Parkerco, ker folk ne ve kaj prodaja (jaz jo imam... 120e ;).

V glavnem - ne obremenjuj se - najprej je treba znat, ko pa boš znal boš pa tudi takoj začutil dobro kitaro. Da ne omenjam, da potem v roke primeš Tanglewood strata za 80e rabljenega, ki trga gate...

3/4 vsega je marketing. Ko si pro pa je drugo. Sam to ne bomo, 95% nas, nikoli.

zz

Meizu ::

Seveda pa bo dosti večja razlika med kitaro za 300€ in 900€, kot tisto za 1k€ in 3k€. Diminishing returns.


Se ne strinjam ravno. Dejstvo je, da za 1k danes ne dobiš odlične kitare. Ja, je svirljiva in ima nek svoj karakter in težo, to že, sam nima pa tistih malenkosti, harmonicsov, enakomernega outputa po vratu, zna imet dead spote, pač, pozna se.

Tega se ne da ravno napisat z besedami, je bolj občutek, ki ga imaš - sicer priznam, mogoče je to tudi zato, ker smo muzičarji ponavadi mahnjeni na drage inštrumente in če ne drugega nas placebo prepriča, da je to to :)

Pa ne mislim s tem, da so kitare za 1k ali manj zanič - klinc, Yamahine Revstar se dobijo krepko izpod jurja in so top vesla porkaduš. Takamine glede akustičnih v sub 1k totalno razpali. Pa Yamahine akustike tudi. Kot pa je že itak blo omenjeno, je treba najprej sprobat vseskupaj in takrat veš, če ti sede al ne. Pa še jaz se po kljub 20ih letih igranja in dvemi diplomami iz glasbene akademije (ne v sloveniji) kdaj pa kdaj pošteno zajebem, kupim nekaj, kar me totalno napali takrat, ko inštrument sprobam, prinesem domov, in čez nekaj tednov se že kažejo hibe inštrumenta, ki mi ne odgovarjajo povsem. Od 20ih+ kitar, ki sem jih imel kdaj v lasti je le ena do zdaj bla res dober match, pa še tam najdem par stvari, ki me motijo. Seveda govorimo o kitarah 2k+, tako da tudi v tem rangu ni glih vse rožnato. S časom res avtomatsko pogruntaš kaj ti paše in kaj ne, je pa treba tudi poznat razliko, kje že začneš fantazirat, ala "krive so kopačke, da nisem gola zabil" in kje je dejansko inštrument krivec. Treba pač vadit, pa je.

Zvezdica27 ::

ja, dead spote ima pa ... ma skor vsaka kakega. SAm preden to veš...

NIkoli ne bom pozabil, da kreten nisem kupil ene fibenare za 800e... sploh ne vem kaj mi je bilo...

zz

svedson ::

Se strinjam, vadit je treba. In tudi, da en mojster iz moje poceni kitare potegne čuda. Resnica ne laže niti o marketingu. In ravno zato ker googlam in je vse skupaj ena taka ''cela zmeda. Firm. namenov. Skal. Teža'', se mi je kot nepoznavalcu težko prebijat skozi ta šmorn. Ampak ok. Nekaj stvari mi je že jasnih.

Ko sem kupoval prvo kitaro, je bil z mano frend, ki zna kar dobro igrat. Šla sva v tri trgovine, vedno je on igral isti komad. Mene je zanimalo kako se sliši, on pa je povedal kakšna je za igrat. Favorit iz prvih dveh trgovin je bila Yamaha za okoli 400EUR, na koncu sem v Musicmaxu vzel Lag Tramontane za 210EUR. Frend je rekel, da se zelo dobro igra za ta denar, meni pa je bil zvok veliko bolj všeč od Yamahinega. Pa še 200 sem bil v plusu. Sem kasneje tudi pogruntal, da mi Yamahe na splošno ne sedejo. Nekaj z zvokom. Z visokimi ali pa srednjimi toni, ne znam povedat. Sem pa igral klasično Yamaho, tista bila je res dobra. :)

Medtem, mi je že youtube ponudil tole.. kot da bi vedel kaj sem danes surfal. En model primerja kitari za 500 in 5000 EUR.

V glavnem, igram oz. se učim okoli pet let. Imam se še vedno za začetnika. Ampak, zadnje čase se mi dogaja, da mi srce začne drugače utripat, ko primem kakšno malo boljšo kitaro. Zelo opazim razliko v igralnosti. A je pravi izraz. Prav noro dobro. In zato si jo bom kupil. Eno malo boljšo. Pa če bo pod jurja, bom izredno vesel. Se mi pa nikamor ne mudi in zato srfam in sem vprašal tudi vas.

In evo, mogoče se kaže nekaj napredka. Meizu, če lahko poveš kaj več o tem. Glede na tvojo izobrazbo in prakso bi zelo cenil tvoj odgovor.
in čez nekaj tednov se že kažejo hibe inštrumenta, ki mi ne odgovarjajo povsem. Od 20ih+ kitar, ki sem jih imel kdaj v lasti je le ena do zdaj bla res dober match, pa še tam najdem par stvari, ki me motijo.

Ne zagotavljam, da bom razumel a vendarle, kakšne so to hibe, stvari ki te zmotijo? Dvomim da je kaj vizualnega. Pa še, kaj so to harmonicsi?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: svedson ()

Meizu ::

Ne zagotavljam, da bom razumel a vendarle, kakšne so to hibe, stvari ki te zmotijo? Dvomim da je kaj vizualnega. Pa še, kaj so to harmonicsi?


Bolj mislim na malenkosti, ki so del vsakega posameznika in vsak od nas ima seveda svojo preference, glede na tehniko igranja, ki si jo vajen izvajat oziroma navsezadnje konstrukcijo in ergonomijo lastnega telesa.

Od velikosti prečk, do tenzije strun pri bridgeu (hi-mass bridgei imajo višjo tenzijo strun kot low mass, kar se precej pozna), predvsem pa nastavljivost inštrumenta - kaj se da iz njega ven potegnit, če narediš konkreten setup. Tu se lahko kar precej zatakne, saj imaš kombinacij miljon, vsak milimeter pa lahko naredi veliko razliko - če se inštrument in les seveda odzivata - pri cenejših inštrumentih je to precej večja loterija kot pri mastercraftih.

Harmonicsi so pa prisotni povsod, pri vsakem zvoku/zvenu/šumu. Edini zvočni signal, ki ne vsebuje harmonicsov je sinusoidni val. Druga beseda za harmonicse je alikvoten ton, ali resonanti (resonants) - za slednje nisem ziher, če je to pravilen slovenski izraz, zato sem dodal še angleško različico. Inštrumenti npr. imajo lahko isti register (npr. bas kitara ali kitara v določenih registrih, kot npr. bas prazna G struna ter recimo kitara 6. struna 3. polje), vendar zvenijo drugače. Tudi kitare med seboj imajo seveda isto uglasitev, a ne zvenijo enako. Zato, ker ima vsak ton inštrumenta (ali človeški glas) poleg osnovne frekvence tona še veliko resonačnih primesi oziroma harmonicsov/alikvotov. Te primesi med drugim definirajo sam zven. Angleško govoreči narod bi temu rekel "timbre". Načeloma si alikvoti sledijo v intervalnih zaporedjih glede na osnoven ton in glede na stopnjo naraščanja v frekvenci, padajo v jakosti. Bolj kot je les pri kitari npr. resonanten, več alikvotov je slišnih v primesi zvoku in posledično bolj bogat ton dobimo - to velja sploh za akustične inštrumente, magneti pri elektrikah lahko namreč seveda vplivajo na zajem zvoka. Kompresor npr. (kot naprava za kompresiranje signala, ne tisti za pihat ali filat gume :) ) naredi ton veliko bolj saturiran med drugim ravno zato, ker reže najprej največje peake, kar je načeloma osnoven ton, ter nekaj prvih alikvotov, ter umetno ojača zven višjih alikvotov. Zato ponavadi kompresirane kitare zvenijo veliko bolj polno in glasneje - temu med drugim rečemo tudi dvig RMSja glede na peak inštrumenta. In kaj je eden od primerov kompresije? Distorzija. It is why everybody loves it ;)

Več o alikvotih lahko prebereš tukaj:

Alikvotni toni @ Wikipedia

Alikvoti so lepo vidni, če posnameš inštrument ter posnetek predvajaš skozi real-time EQ graf.

Še zadnja stvar, ker sem začel editirat že preko meje okusa: Zakaj npr. rečemo, da neka kitara zveni bolj "zamolklo", druga pa bolj odprto, sveže? Ker slab les (ali slaba integracija vratu, ali pa neka tretja hiba) ubije vibracije, ampak posledično najprej ubije tiste frekvence, ki imajo najmanjšo moč oziroma jih najhitreje ustavimo - visoke frekvence oziroma visoko-stopenjske alikvote. Od tu izvira zamolklost. Prav tako je to efekt npr. starih strun.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Meizu ()

psps ::

Jaz pa imam en drug predlog glede kitare in opreme. Lastim si elektro-akustično že 20 let pa mislim, da sem jo ravno ene 2 x priklopil na štrom. Ravno tako sem opzil pri kolegih. Folk večinoma kupuje elektro-akustično zaradi dodatnega featurja, ki ga pa redko kdo po začetnem navdušenju koristi.

Prvo električno kitaro sem pa kupil rabljeno. Pa sem po določenem času ugotovil, da sem kupil mačka v žaklju. Sem potreboval nekaj let, da sem kupil naslednjo. Ko sem preklopil na to tanovo električno sem končno napredoval v igranju.

Kolikor razumem električne še nimaš. Jaz bi predlagal Squier stratocaster za začetek z HSS konfiguracijo pickupov. Fender design narejen v indoneziji. Sicer imaš več kakovostnih razredov Bullet, Affinity, Contemporary, Classic Vibe itd...

Poznam več kitaristov ki si lastijo različne kitare različnih cenovnih razredov in marsikdo pravi, da pa na Squierja naraje igra. Jaz imam npr Bullet serijo(2 leti), ki je hkrati najcenejša kitara, ki si jo lastim igram pa največ na njo saj jo imam skos kar v avtu. Pač ne pazim ravno na njo. Naročil prek spleta, naštimana je bla v nulo. Baje fender quality control like. Cena od 120 eur do 500 eur. Ce vzames kaksen classic vibe mas elektroniko spodobno pa tudi tunning bo drzala.

Kar se tiče vzdrževanja pa je podobno pri vseh kitarah. Sem nazadnje imel v roki stratocaster ultra pa je bil finish na vratu ocitno znucan, da je roka težko drsela... pa ni bila ravno ne vem kako stara, v glavnem manj kot 10 let. Tako, da jaz squerja ne bi menjal za tistega fender ultra :) Ajde kar se elektronike in materialov tiče je to čisto druga zgodba.

Zraven bi ti priporocal multiefekt od zoom-a. Vzami tistega z expresion pedalom. Cca 100 eur. Dela na baterije. Zraven pa nek ta tamali zvocnik od ankerja ali kaj podobnega. Od 20 eur gor. Pa maš prenosljivost enako kot pri akustični.Vse skupaj lahko v bag stlačiš.

Sicer nebi rad delal reklame ampak, če te zanima Squier lahko pri Musicmax narociš in ti dostavijo v eno od njihovih poslovalnic. Lahko sporobas in primerjaš z ostalimi od Fenderja itd...

Podobno se lahko zmeniš s Hartmanom ampak za njih vem, da nimajo fender/squier ker niso zastopnik.

Kar se pa napredovanja tiče ti priporočam, da se naučiš blues lestvico/minor penthatonic z blue note. Nek rek pravi da 90% kitaristov samo to goni pa uspejo impresionirat večino ne-kitaristov z njo. Pa lahko zacnes z kak 12 bar blues v a molu zraven pa a mol pentatoniko. Ko bos to zvezbal pa bos ugotovil, da lahko vecino muzike zraven soliras to lestvico. Le key moras vedet v katerem je komad.

mr_chai ::

Vsakemu začetniku toplo priporočam, da se najprej nauči tale solo. Je zlo tak easy in lepo se sliši.



:))

c3p0 ::

Zvezdica27 je izjavil:


kitare za jurja, dva, tri... pa ljudje, rabljene fenderce (USA da ne bo pomote) dobi za 600 700 v Italiji, da kake res dobre warmoth variante ne omenjam...


Imam tudi USA fenderco, nova za skoraj 2 jurja, pa mi ni niti za sekundo žal nakupa kitare za 2.6k, bo še kmalu kak PRS zraven, pa ESP, kjer 4k€ sploh ni dosti.

Ne igram več v skupini, tako da ni skrbi, da bi jo kam butal.

c3p0 ::

Meizu je izjavil:

Seveda pa bo dosti večja razlika med kitaro za 300€ in 900€, kot tisto za 1k€ in 3k€. Diminishing returns.


Se ne strinjam ravno. Dejstvo je, da za 1k danes ne dobiš odlične kitare. Ja, je svirljiva in ima nek svoj karakter in težo, to že, sam nima pa tistih malenkosti, harmonicsov, enakomernega outputa po vratu, zna imet dead spote, pač, pozna se.

Tega se ne da ravno napisat z besedami, je bolj občutek, ki ga imaš - sicer priznam, mogoče je to tudi zato, ker smo muzičarji ponavadi mahnjeni na drage inštrumente in če ne drugega nas placebo prepriča, da je to to :)


Pravim le, da bo pri nižji cenovni kategoriji večja razlika ko greš malo gor s ceno, ko si enkrat nad recimo 2k€, pa razlike več niso tako očitne, so pa. Govoriš človeku, ki ima nekaj dragih kitar in jih bo le še več :)

Gre pač za hobby, vrednost dobro ohranjenim zadevam ne pada in z leti lahko le še zraste, tako da nekega metanja denarja stran ni.

Zvezdica27 ::

Hm.

Jaz mislim, da dobiš za pod jurja odličen kos. A veš... Grašič je svoj čas igral na squierja, en drug jazz kitarist je igral na Nicka (ročno delo enga Hrvata, ki se prodajajo po cca 500e), da v bistvu dobrih fenderjevih mexico, korea, brazil in japan serij ne omenjamo (in da so rabljene USA v Ita cca 600-700e, lahko pa še ceneje). Sestavljeni warmothi se prodajajo po 500, 600, 700e, pa so sami top kosi gor. Stare Yamahe so brez vrednosti - recimo stare variacije na temo Gibson SG - pa jo kupim na slepo, novih pa niti ne bi... Pol imaš one fantastične Yamahe SGV... uf. Koliko robe je naokoli...

To je čist isto kot z avti - VW ni tekmovalni stroj, sam običajneš lahko kupi tuti kakega passata s 170 konji in se lepo vozi, za kakih 20.000 rabljeno, lahko pa greš kupit Pucha/Meco G klaso za 300.000. Po naših cestah bo cca isto. Za dirkanje pa pač to ni (medtem ko muziko ustvarja pri nas folk s tako bedno robo, da samo gledaš).

Jaz samo pravim, da več amater ne rabi. Ko pa bo šlo za wembley in 100000 ljudi pod tabo, bo pa lahko v igri kak custom shop. Od tu naprej je stvar osebne filozofije - jaz imam vse kitare rabljene in vse ampe in v bistvu vse iz Italije. Pa znamke, da kadarkoli lahko prodam brez neke izgube (G SG, F Usa series strat, Parker Nitefly, USA standard jaguar bas). Imam tpa tudi cheap yamaho akustiko in cheap yamaha aktiven bas, ki se igra lepše kot USA fender in ga imam raje. SAmo fenderja bom lahko priodal takoj za tistega jurja, ta yamahca pa je bla rabljena 150e, en pot sem moral zamenjat. Največ je pa v roki akustika - a bi imel Martina? Sem špillal, je boljši zvok - sam ni pa v roki tak, kot moja yamahca, ki meni res sede. Bi... sam na žurih, yamahco pustim in se igra, tam pa bi skoz neki gledal, pa bil živčen... Tud jaz sem se v lajfu že 3, 4x zajebal s cheap (nisem vedel in nateguni so me nategnili), dajal denar Šinku za čist brezveze (nikdar več, vse samo še sam rihtam razen preprečkanja), kupil Gibson LP Slash model, vermillion - pa je šel po 2 dneh nazaj, totalna katastrofa, nevredna tistih 2,5k E (je bla pa lepa, to pa). Boljši bo ta tele, ki ga sam delam - če drugega ne, bo moja zgodba in to je to. Če drugega ne, zdaj znam lotati ;)

Zdaj pa - to je taka industrija, da je kar slabo - in dec kupuje Lag kitare...

Torej - v tem trenutku mislim da ni boljšega p/p od Fender Mex Player series, 22 prečk, spodobna elektornika... to je to, katerikoli model. Sploh rabljeno. Če pa hoče "pravo", pa pač USA fender ali Gisbson SG, PRS S2 serijo in je v "standardu". Ali pa kak Music man, USA G&L. In če ni OK - vedno prodaš brez izgube. Izbire pa je nebroj - v tem trenutku je 10.562 električnih kitar na mercatino musicale - samo tistih, ki so naprodaj. Zdaj pa izberi.

Še zmeri pa je treba... špilat, se igrat... sam to je. MOjster dela vajo, ker vaja dela mojstra - in obratno. In za blues, za tisti I-IV-V harmonije ...

In to je smao polovica - ker potem je pa še amp, box in pedali. Juhej. (Kupi Kemperja, če si tehnološki freak, če ne pa rabljenega Laneya, pravim jaz).

Pol pa maš folk, ki ima super robo, ne zna pa nič razen open chordov in (mol) pentatonike. Blues pa je so-much-more, sam kaj ko noben do čustev suženjstva sploh ne pride (ne moremo...).

mercatinomusicale.com in nekaj pameti pri nakupu preko te bolhe in to je to.

zz

c3p0 ::

Ja, nekaj je kar rabiš, drugo je kar si lahko privoščiš in še posebaj, če te to veseli kot neko zbirateljstvo. Poznam ljudi s po 30 kitarami po stenah in jim še zdaleč ni dovolj.

Sam raje primem kitaro v roko, ko vidim dovršeno izdelavo in da res lepo sede v roko. In če mi s tem pomaga, da zato več igram, toliko bolje, se je torej že tu splačalo. Pa bi mogoče mehiški squier bil dovolj. Pa mi niti USA fender ni vedno, seveda pa ima svoje mesto, ker določen komad je bil zaigran na tak fender in tak magnet, in le tako dobim vse finese originalnega zvoka, ne glede na amp, efekte ali IR profil.

Glede glasbe, kar ti sede, jaz osebno raje kot blues, igram hard rock ali metal. Marshall, Engl sound, Mesa Boogie pa še pride ;).

Zvezdica27 ::

hoho... meni je pa poštar lih prnesel bridge za tele - in sem takoj lahko videl, da sem nekaj narobe porezkal. Ampak ni sile, se izide, šlamparijo bo pa plastika skrila...

zz

svedson ::

@Meizu
Vau, izčrpno, poučno, hvala. A bi ohlapno poenostavljeno rekli, da harmonicsi določijo zvok inštrumenta?
Kaj pa se vse lahko nastavlja pri kitari. Omenil si tenzijo strun v odvisnosti od bridga. Se to lahko nastavlja kasneje ali je potrebno biti pozoren ob nakupu? Vem, da se lahko nastavlja tudi oddaljenost strun od vratu, kaj več pa žal ne vem. Bom vklopil google, če je pa kje kakšen link pri roki, se toplo priporočam.

@psps
Hvala za priporočila. Me pa električne ne zanimajo. Zgolj akustika. O ojačevalcih bi se menil kasneje, ko obdelamo tekoče zadeve :)

@mr_chai
Hvala tudi tebi, ampak nisemštromar in verjetno še dolgo ne bom. Če sploh kdaj bom. Imš kakšen predlog za akustiko mogoče (blues)?

@c3p0
Ja, nekaj je kar rabšĄ, drugo je kar si lahko privoščiš
jaz bi pa dodal še: in si želiš. Si zadel na glavico.
Tole tudi zame drži
Sam raje primem kitaro v roko, ko vidim dovršeno izdelavo in da res lepo sede v roko. In če mi s tem pomaga, da zato več igram, toliko bolje, se je torej že tu splačalo.
No, vsaj zdi se mi, da drži tudi zame. Bom poročal po nakupu, kar pa ne obljubim, da bo prav kmalu :)

@Zvezdica27
Zdaj pa - to je taka industrija, da je kar slabo - in dec kupuje Lag kitare...

A veš kaj je najbolj zanimivo? Tistih nekaj prijatlov, ki znajo dobro igrat (niso profesionalci, si pa vsi lastijo tudi dražje kitare) in so zabrenkali na ta Lag, vsi so se čudili, kako se lepo igra in dobro sliši. Itak pa, kot smo že večkrat rekli, važno, da je meni všeč :) Je pa dejstvo, da se od sedme prečke navzgor zelo matram, da vse zveni kot je prav.
Si pa dal odlično primerjavo z avti. Tudi sam razmišljam podobno. In ni da hočem AMG-ja, le iz fičkota do pasata recimo. Če bom pa kdaj res tako not padel, pa zadel na lotu, bi pa tudi AMG-ja parkiral v garažo (še vedno mislim na kitare). No če bolj razmislim, bi rabil samo loto dobitek, notri sem že :)

No, da še enkrat ponovim vprašanje okoli katerega se sedaj vrtimo.
Glede razlik med cenovnimi razredi, mi je jasno, da so. In da so, recimo temu vidne razlike, predvsem v izbranih materialih in procesih dela ter kontrole. Ampak kaj so tiste nevidne razlike? Ker, kot pravim, sem igral v musicmax-u na dva Forch-ova modela. Enega za cca 900EUR in drugega za nekaj čez 2kEUR. Pa bi vedno izbral tistega za 900. Ker mi je bil občutek na vratu, ob igranju, pač boljši. Pa še zvok mi je bil bolj všeč. Kaj bi kot advanced kitarist zaznaval drugače?

Torej v tem primeru, bi jaz osebno izbral cenejšo kitaro. Kaj bi kasneje, kot advanced kitarist, lahko obžaloval? Če se mi zdaj zdi lepši zvok (to dvomim, da bi se spremenilo) in lažje za igrat - občutek na vratu. Meizu je že ponudil delček svojega uvida, ampak sam nisem niti približno, niti blizu njegovega nivoja. Sprašujem pa zato, ker me vse to zanima. Pa še cajt mam :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: svedson ()

svedson ::

Zvezdica27 je izjavil:

hoho... meni je pa poštar lih prnesel bridge za tele - in sem takoj lahko videl, da sem nekaj narobe porezkal. Ampak ni sile, se izide, šlamparijo bo pa plastika skrila...

zz


Kapo dol za projekt. Maš kaj poslikano ali posneto in bi objavil na vpogled?

Verjetno poznaš Justin Johnsona? Dela svoje kitare, ampak take, nevsakdanje :)

Zvezdica27 ::

lahko nekam uploadam, saj pravim, warmoth vrat sem kupil, rabljen, ker dec ni znal odviti glave truss roda ko je pobral vijak in sem dobil ugodno. Les sem kupil v bloku na ebayu in na grobo izrezal po kolegovem teletu, izrezkal (par napak...), ostalo pa - magneti od dveh Hrvatov ki jih delata sama, poti so CTS, bridge wilkinson ostala pizdarija pa najcenejša možna od kineza, štrihal bom pa sam s tamalima s tem, kar bo tisti trenutek v garaži (plan je wood look, firnež kao grain filler + malo na sonce, pol pa dve tanki roki najcenejšga akril laka čez in da vidmo kaj bo). Če zajebem - pa full color čez in čao. Bi bila cabronita, sam bi moral preveč paziti, ker ni pickguarda. Naslednjič.

Itak sem narobe tud luknje v neck pocketu zvrtal, tko da sem tudi to že popravljal...

Ziher ni zadnja, uživam. Izzivov cel kup, ker mam pač domače orodje in čaram, moje mnenje je, da pač če na stratu magneti visijo na pickguardu, les nima take veze, kot vsi sanjajo, ampak je glavna elektronika in EM motnje v magnetnem polju, ki ga povzroči struna. Torej - feder v floydu ali tremolu ja, les ne. Tako jaz razmišljam, po treh pirih daš pa pač gain +2 in je rešeno kakrkoli je narobe.

V glavnem: za akustiko, nič ni narobe z LAG, prav nič. Jaz bom celo trdil, da je najbolj cheap kitajska FG yamaha super zadevca, do višjih kaj so že DW in pol L (te so že ročno delane, sicer še kitajske) in A3M, pol pa zadeve ratajo predrage (zame). Pa sem imel Sever (za en kurc), cheap Takamine G (presenetljivo ok za tistih 80e) do sedaj ta yammy lj6 in lahko primerjam s primerljivo cheap Ibanezkami, Fenderji in to kolegovo japonsko Takamine. Prešpilal pa sem vse živo.

Kar moraš ti narediti je - dati v roke mnogo zadev in najprej iskati obliko vratu in kitare, torej firmo. Da lahko najbolj komot primeš svoje akorde. Jaz mam manjšo roko, a mi iz nekega razloga bolj ustrezajo baseball bat vratovi. Ko imaš firmo, pa iščeš model v smislu zvoka (oblika, cutaway ja ali ne in kakšen - klasičen, zaobljen ali firenški). Meni se je strašno dopadel tudi Guild, sam če že mora biti kitajska, sem raje vzel Yamaho, ker dreadnought ali jumbo kitare so mi prevelike, te yamahale L pa imajo manjše trupe in ful lažje igram, držim, tovorim - ni pa tako poln zvok za akorde (kar me itak ne zanima, cowboy chords igranje) pa še z yamaho nikdar nisem imel ene težave (kolega štromarco, brat motor, prijatelj motor za čoln, ena flavta...). Ibanez vratovi recimo so mi čudni. Aja - pri akustikah pa zagovarjam tudi novo robo oziroma čimmanj rabljeno - tu se les še najbolj stara, suši in ... drugi kolega ima cca 40 let staro japonsko Takamine pa ni lih bogve kaj, pa se vse kar sem dozdaj imel sem zjebal (akustike) - a nič ni bilo nepopravljivo, štromarce pa še nobene. Vendar saj pravim - pri meni je akustika delovni stroj in za žur in tudi če se bo pivo polilo čez, se pač bo.

zz

ginekk ::

Za popolnega začetnika nima veze kitara - važno da se ne razglašuje.

Ne fokusiraj se preveč na opremo. Jaz sem bil drkal navaden hlod od klasične dve leti, preden sem zbral denar za prvo električno (takisto hlod). Po tridesetih letih igranja in nastopanja, pa točno vem kaj mi paše, kakšen vrat, katere strune, kakšne trzalice. In ne da brez tega ne bi znal, gre samo za 2% razlike ki ga rabiš če recimo igraš tehnično zelo zahtevne stvari.

Najbolj važna je seveda motivacija. Pa obvezno od prvega dne dalje treniraj posluh, je bolj pomembno kot znat vse možne lestvice in njihove modalitete.

svedson ::

Ok, štekam.. ne rabim nove kitare :)

Ste mi pomagali odgovorit na tri vprašanja iz prvega posta. Hvala vsem.

A lahko kdo odgovori še na tole, lepo prosim: So v glasbenih trgovinah kdaj večji popusti.. black friday like?

dolenc ::

Redko, so kdaj, ampak ponavad za kako stvar k ne gre v promet(ni nujuno slaba kitara). Tuje trgovine majo bol to.

Kitaro je itak zmer fejst kupet novo, ne glede na to al rabeš al ne in nikol jih ni preveč!

svedson ::

Hvala

mr_chai ::

svedson je izjavil:


@mr_chai
Hvala tudi tebi, ampak nisemštromar in verjetno še dolgo ne bom. Če sploh kdaj bom. Imš kakšen predlog za akustiko mogoče (blues)?



Je bila samo šala, ker ta solo ni lahek ;) Sploh pa karkoli od AH, pač ni lahko, ker je tip bil virtuoz skladatelj in kitarist.
Kar se pa akustike tiče, sta mi pa všeč Tommy Emanuel in Monte Montgomery. Poglej si kaj od teh dveh. Po kakšne pol leta igranja, pa bi verjetno lahko že približno zaigral kaj takega (seveda brez petja, če nisi ravno talent za petje ;))





EDIT: Aja, si omenil blues.


Za blues imaš materiala ogromno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: mr_chai ()

c3p0 ::

Zvezdica27 je izjavil:

hoho... meni je pa poštar lih prnesel bridge za tele - in sem takoj lahko videl, da sem nekaj narobe porezkal. Ampak ni sile, se izide, šlamparijo bo pa plastika skrila...

zz


Razmišljam kupit kak telecaster kit komplet, ker orodja za obdelovat les ravno nimam, fino obdelal in pobarval (nitro) pa bi. Če bo le vrat in bridge spodobne kvalitete, ali pa ga morda nabavim posebaj, enako magnete. To do.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: c3p0 ()

Meizu ::

Vau, izčrpno, poučno, hvala. A bi ohlapno poenostavljeno rekli, da harmonicsi določijo zvok inštrumenta?
Kaj pa se vse lahko nastavlja pri kitari. Omenil si tenzijo strun v odvisnosti od bridga. Se to lahko nastavlja kasneje ali je potrebno biti pozoren ob nakupu? Vem, da se lahko nastavlja tudi oddaljenost strun od vratu, kaj več pa žal ne vem. Bom vklopil google, če je pa kje kakšen link pri roki, se toplo priporočam.


Lahko rečemo tako, da. Harmonicsi definirajo timbre inštrumenta.

Ok tenzija strun ni direktno vezana na samo kitaro. Neka debelina specifične strune pač pri določenem tonu predstavlja neko vpetno silo. Gre se bolj za to, da to isto struno vplivamo z različnimi kosi, med katerimi so najpomembnejši nut, bridge, tunerji in potem seveda kar se bridgea tiče ali je body thru vpetje ali bridge thru. Nato pa pri vsakem od teh elementov vplivamo na obnašanje z različnim materialom (brass, stainless steel itd.), potem pa na vse skupaj vpliva še skala inštrumenta oziroma pri nekaterih lahko tudi variabilna skala za vsako posamezno struno - to sicer ne moreš nastavljat, je fiksni del dizajna inštrumenta.

Načeloma če ne menjuješ kosov na kitari štimaš action strune (t.j. oddaljenost strun od prečk), do neke mere string spacing, če bridge to omogoča, ter oktave - to so tisti šravfki ponavadi na samem bridgeu, ki pomikajo sedelca bliže nutu ali dlje od nuta. To seveda neposredno vpliva na uglašenost oktav na isti struni (npr. open string ter 12. polje ali 24.to, če imaš 24 fret neck), tako da to želiš imet v vsakem primeru naštimano čim boljše. Dražji inštrumenti imajo npr. te stvari načeloma že poštimane kot del tovarniškega setupa, ni pa nujno, odvisno je pa tudi od načina skladiščenja in klime ozračja, kjer je inštrument skladiščen, saj lahko temperaturne amplitude ali pomanjkanje vlage npr. seveda vplivajo na les, kar posledično ne samo razštela celoten inštrument, ampak lahko tudi poškoduje sam les ali hardware. Poleg tega lahko nastavljaš še višino magnetov, ter trussrod v necku, s čimer nastavljaš ukrivljenost vratu. Vsi ti mehanizmi morajo delovati v tandemu, zato je precej pomembno, da poznaš vsak mehanizem posebej, ter kako kaj vpliva na kaj, v sorazmerju.

Nastavljanje inštrumenta je kar delikatna zadeva, predvsem pa se gre za to, da univerzalnega setupa za inštrument praktično ni - obstajajo neke tovarniške predispozicije, kjer proizvajalec navede neke standardne mere za tovarniški setup, je pa to v veliki meri odvisno od načina igranja pri posamezniku, ter tudi moči v roki, sile udarca na strune pri igranju itd itd.

Načeloma je dobro, da posameznik ugotovi svoj optimalni setup za svoj inštrument, zahteva pa to dosti poznavanja inštrumenta ter tega, kako ti mehanizmi delujejo in kaj pravzaprav pridobiš/izgubiš s spreminjanjem setupa - ne samo pri občutku igranja ampak tudi samemu karakterju inštrumenta v nekem miksu/zvrsti - enako velja za ustrezno debelino strun.

Preveč je malenkosti uglavnem, da bi strnil vse skupaj v en post, načeloma za te stvari obstajajo cele literature, ki jih lahko prebereš, kar seveda priporočam, če te te stvari zanimajo. Sicer je na začetku zelo priporočljivo, da neseš inštrument nastavit k poznavalcu, ki ti bo po možnosti podal tudi kakšen nasvet ali dva, kako lahko kakšno stvar postoriš tudi sam. Je pa za to potreben občutek, kar je bolj stvar prakse let in let nastavljanja, ni to stvar, ki jo osvojiš v enem tednu.

Meizu ::

Grašič je svoj čas igral na squierja


Grašič je igral in igra na svašta inštrumentov, med drugim je tudi endorser za določene brande, kar tudi do neke mere pogojuje njegovo izbiro inštrumentov. Itak, da lahko kupiš Squierja in iz njega izvlečeš simfonijo. Je pa to v veliki meri odvisno od izkušenj inštrumentalista, kako dobro pozna svoj inštrument in koliko izkušenj ima z igranjem res kvalitetnih inštrumentov, na podlagi katerega lahko oceni, če ima nek inštrument potencial ali ne. Na kitarah lahko menjaš vse razen lesa, pa še tu lahko menjaš neck in stvari na njem (prečke), sam če je point, da ohraniš samo trup, bi bilo mogoče smiselno potem sestavljati kitaro iz posameznih delov.

Kakorkoli, pri cenejših inštrumentih je zadetek dobrega primerka velika loterija in ni glih nekaj, kar bi svetoval vsakemu plejerju, čeravno ni zageekan v te stvari in dobro ve, kaj dela. Tudi sam sem že sestavil kitare iz npr. Fender Mexico bodyja, USA 60th anniversary hardware, CTS 250 poti, neck iz nemškega "custom shop" luthierja... Kitara se špila ne samo po soundu, ampak tudi po filingu absurdno podobno Fenderjevim custom shopom, ampak da sem do tega prišel, sem rabil najprej nardit ogromno researchev, najti ustrezne luthierje, ki so mi že kupljene kose tudi konkretno in profesionalno obdelali (lakiranje vratu, prečke itd.).

Nekdo, ki je začetnik v nekem inštrumentu, bo ali totalno kiksnil pri izbiri kosov, ali pa iz pomanjkanja izkušenj skupaj nabral kose, ki niso vredni denarja, za katerega se prodajajo (rabljeno ali novo, ni razlik). Iz tega izhajam, da so dražje kitare dražje tudi zato, ker proizvajalec tovrstno selekcijo že opravi zate, kar ti lahko prihrani precej živcev in časa, sama kvaliteta materialov pa na višjem nivoju. Ampak ja, ni nujno, imaš Fender, kjer čeravno ne kupiš Custom Shop, komot zagoniš 2.5k na kitari in kupiš lemon. Videno, sprobano, evidentirano. Še vedno je treba vedet kaj kupuješ, predvsem sprobat kitaro in na podlagi tega kupit ali odit stran, dokler je še čas. :)

Ko pa enkrat potrefiš THE Fender, potem redkokdaj trefiš bolj prikladno veslo za to, kar Fenderjeve kitare znajo delat.

svedson ::

@mr_chai
Je bila samo šala, ker ta solo ni lahek ;)

Ti šaljivec, ti :) Sem zdaj pogledal (ker, električna), res ni za začetnika.
The easiest blues je bil moj prvi blues komad, ki sem se ga naučil ;)

@Meizu
Spet sem kaj novega izvedel. Tnx.

Zvezdica27 ::

glede trgovin in popustov: praktično vse glasbene zadeve so - po mojem - trenutno v krizi. Tako trgovine, kot privat prodaja - in pač cjenkaš. Dobra stvar je tudi, da za nakup preko spleta ti morajo vrniti denar če nisi happy (trgovine, ne zasebna prodaja). Brez razloga. Pač prej vprašaš po mailu za pogoje vrčaila, rok, kdo plača poštnino itd. in si safe. To se je vedno dalo, potrošniška EU zakonodaja in nacionalna zakonodaja in sedaj po moje še bolj - vsaj zdi se mi, da to ne laufa tako dobro spletno kot druge stvari.

Najceneje boš tako prišel čez, če boš v spletni trgovini kupoval rabljeno zadevo (in ti jo trgovina pregleda, da je brezhibna), pa jo lahko vrneš če nisi happy, tu pa smo potem spet v tej debati kaj in za kateri denar in katere potrebe.

Trenutno in tradicionalno so cene najnižje v Italiji. Z amaterskim znanjem limone ne boš prepoznal v smislu slabega kosa - ko pa boš pozoren na to čez leta boš pa tudi točno vedel, kaj hočeš (ne kaj rabiš). Za kak dober popust se da vedno dogovoriti, samo pač malo egota rabiš, da težiš, saj se ve, kake so marže in trgovec mora tudi živeti. Popust pri kitari za jurja, dva, tri bo seveda možen, pri oni za 100e pa seveda ne. Za referenco jaz osebno vzamem oglaševane cene F american standard, JS1000, Fender HRD in Marshall JVM da vidiš kako je. Trg je kar nizko, cene, sploh za opremo, kitare pa kar držijo nek relativno nizek nivo in nočejo nižje ;) Po moje je tole kar blizu minimumu, razen če ne bo vojna, kar pa nočemo, ane...

Torej, če veš kaj, je fizični obisk boljši (sam pol ni vračila), če pa ne veš pa bi malo iskal, pa lahko prek neta in vrneš oz. menjaš - samo prej se zmeni s trgovino da imaš mail potrditve in je 100% (roki itd).

zz

Meizu ::

Zvezdica, to kar praviš je sicer res, vendar glede vračil obstajajo določene "iffy" situacije.

EU zakonik med drugim jasno pravi, da do vračila ob spletnem nakupu potrošnik ni upravičen do vračila blaga, ki je za naročnika izdelano po naročilu.

Med tovrstne alineje lahko arguably spada vsak izdelek, ki je bil pri dobaviteljih naročen posebej za naročilo kupca (torej izdelki, ki niso na zalogi fizično v trgovini), zaradi česar lahko trgovec zavrne zahtevek za plačilo.

Zato je smotrno bit brihten in ob sumu na vračanje artiklov naročati samo izdelke, ki so imeli ob času nakupa status skladiščne zaloge.

Zvezdica27 ::

ja, če je po naročilu, to ni potrošniško razmerje, pač pa pogodba o delu in ni tega. Zato pa vedno prej po mailu vprašaš - v tem priemru je nujno kupiti iz trgovine. Jaz še nisem imel slabe izkušnje z Italijo.

zz

c3p0 ::

Thomann npr. vzame skoraj vse nazaj, brez kompliciranja, še poštnino častijo. Sem vzel par B-stock zadev in upal, da so OK, a vse niso bile. Razen izleta na pošto, ni sitnosti.

Meizu ::

Thomann je ena redkih izjem.

Trgovina takšne magnitude kot je Thomann bo najlažje požrla RMA oziroma vračilo izdelka, ker jim je bolj pomembna splošna ocena servisa trgovine in njenega osebja, kjer je eno vračilo procentualno gledano glede na število vseh prodanih izdelkov minimalna cena, ki jo tzrgovec plača, da pri strankah ohrani zadovoljstvo. Torej gledamo turnover podjetja v sorazmerju z rvcjem in izgubo zaradi returna in posledično b stock prodaje, ki je najbrž zelo blizu nabavni ceni izdelka z vključenim DDVjem. Včasih tudi nižje.

Manjše trgovine imajo pa s tem lahko velik problem, sploh, ko morajo neko vrnjeno robo oglaševati kot B-Stock. Sploh tisti izdelki, kjer je embalaža zapečatena s tovarniškim pečatom.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Meizu ()

Zvezdica27 ::

jebiga - tako je, potrošnik je varovan - z razlogom. Pač, to morajo požreti, ampak to je del poslovnega načrta/tveganja/cene izdelkov


zz

Meizu ::

Pač, to morajo požreti, ampak to je del poslovnega načrta/tveganja/cene izdelkov


Saj pravim, ja in ne - zakon je dovolj dvoumno spisan, da mora potrošnik za vsak spletni nakup najprej preveriti pogoje vračila, saj se lahko drugače s plačilom predračuna npr. strinja s pogoji, ki so zavedeni na spletni strani trgovine. Ti pogoji pa lahko vključujejo tudi druge stroške-

c3p0 ::

Kot prvo, lahko boljše obveščajo o stanju B-stock itema. Tu sem doživel že artikle, za katere ne bi opazil da niso tovarniško novi, drugič pa dobil precej obtolčeno kitaro, kot da je videla že 5 let odra.

Če bi bila objavljena slika z dejanskim stanjem poškodb, ne bi niti naročal in bi prišparali na poštnini v obe smeri. Nek drug nemški shop tako počne in gotovo imajo manj problemov z vračili. Thomannu pa se očitno še vseeno splača, oz. so stroški manjši od časa, potrebnega za obdelavo artikla, iskanjem poškodb, slikanjem vsake posebaj, itd.

rolik ::

Večna dilema.
Bolj slabo igram akustično kitaro pa si vseeno želimo novo (ni potrebe-imam eno bolj poceni Takamine GD11mce)).
Zanima me Taylor 214e ali Martin GPC 11e-saj vem da obstajajo druge znamke in tudi bolj kvalitetne kitare, ma je tako kot pri avtih (BMW, MB in Audi so malo bolj cenjeni , ne samo zaradi kvalitete). Niti ene niti druge nisem imel v rokah, se mi pa ne da nekam v tujino vozit. Ali je kdo kaj podobnega preizkusil-jaz preko Youtuba težko ocenim občutek igranja. Kot sem rekel je bolj želja kot potreba, bom pa verjetno preko spleta nabavil saj pri nas ni nele izbire.

c3p0 ::

Naroči prvo preko Thomanna in vrni, če ti ne ustreza, ne gnjavijo. Obe sta dobri kitari, tako da bo bolj vprašanje individualnega občutka.

Zvezdica27 ::

Jaz bi dal v izbor še kako Yamaho, vsaj L serijo, če imaš malce več keša L16, rabljeno magari. Torej višji srednji rang.

Prej kot firme glej oblike, dred, jumbo, mini verzije... vse vpliva na zvok. Jaz recimo ne grem več na polno velikost, ker tele miniD ali minijumbo kitare so noro dobre v srednjih in visokih tonih, basov pa seveda ne more biti tako zelo polnih. Tudi guild, se spomnim, so se mi dopadle po zvočni sliki.

šanji ::

En kveščn. A jack, če je use uredu, mora met kakšno slightly resistance ko ga piknem v kitaro, pa mora kaj kliknt ob priklopu v kitaro, al mora it vse gladko kot zdaj, in mi občasno ven pade, če lih gre do konca not. Mislim da če bi moglo biti proper, sploh ven past ne bo smelo. Gre se pa za kitaro Flanders, in Rocksmith Real Tone kabel.

Meizu ::

Odvisno od vhoda. Klasičen switchcraftov vhod zagrabi kar konkretno, se je treba včasih že kar zborit, da dobiš jack ven. S časom se malce omehča in postane ravno pravšnji.

šanji ::

Ne vem no. Že malo bolj jo stresem pa mi jack od sebe ven pade, pa tudi tista matica ni ravno pritrjena. Če gre za kak in (po možnosti) hiter postopek tu v Ljubljani, pol bi magari šel dal to popravit/menjat.

Meizu ::

Neseš k šinkotu ali komu, ki se na to spozna (magari najbližji štromar) in ti ga zamenja. Novi switchcarfti pasivni stanejo tam nekje 3-5eur, odvisno od trgovine. Če bo imela oseba, ki bo menjavo izvedla prosto luknjo vmes v delavniku, ti to lahko izvede pred očmi v par minutah.

šanji ::

Aha, tole v Mengešu? Je kdo bližje v Ljubljani? Hartman? O temule govoriva?

Meizu ::

Yes. Ziher imaš v Ljubljani kakšne podobne majstre, sam nikoli ne nosim v LJ. Imam tudi sicer svoje tehnike. Pač to res ni raketna znanost za menjat, najbolje da povprašaš na kakšnem kitarskem forumu za kakšne usmeritve znotraj LJ.

šanji ::

Kateri si pa kakšni aktivni forumi (ki se selijo na discord/facebook/...)? Čedalje več forumov opažam, da umirajo oz. je zelo malo aktivnih uporabnikov (zadnji post pred mojim na kitarist.si glede servisa je bil sredi marca letos)

Meizu ::

Ma ja to je brezveze. Greš na FB pa vprašaš taprvega s kitaro na fotki.

Al pa kličeš šinkota al pa zaletelja (oba sta en prdec stran od ljubljane) in če nima noben od njiju časa povprašaš če poznata koga, ki bi to lahko naredil prej.
««
15 / 16
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Kitara - narodnozabavna glasba

Oddelek: Sedem umetnosti
1511385 (4456) chrush
»

Uglaševanje kitare

Oddelek: Loža
83890 (3505) c3p0
»

Začetnik....kitara :D

Oddelek: Sedem umetnosti
99366 (9203) gzibret
»

Glasbeniki

Oddelek: Sedem umetnosti
342851 (2255) gzibret
»

note

Oddelek: Sedem umetnosti
96461 (6394) drevo

Več podobnih tem