» »

Poraba goriva v avtomobilu!

Poraba goriva v avtomobilu!

egregor ::

Bom vam kar na hitro razložil.
Ali je manjša poraba pri avtomobilu, bencinar seveda, da se peljem 50km/h v peti brzini pri 1500 orb/min, ali je za manjšo porabo boljše da se vozim v četrti pri isti brzini pod 2000 obr/min? Zanima me najbolj kako je z vbrizgu goriva, mislim da pri 2000 obr/min več vbrizguje kot pri manj, vendar stvar je v tem , da v četrti brzini ne potrebujem veliko gasa.

Lepo bi vas prosu za odgovore, če je tema out jo brišite.

gregor

mkonci ::

Bom jst napisu svoje menje, res da nisem hodu na avtomehanično, sam jst mislem tkole!
Če hočeš res šparat na bencinu gre sledeče (vem nekateri se boste smejal, sam sem gledu resnične teste, in se je na tank poznalo za 2-5l)!
- Nikoli čez 3000 obratov najbolje šaltat pod 2500 če ti razmere dopuščajo
- Če se da preskoči 3 prestavo (ta je poleg 1 najbolj požrešna)
- Če vidiš na semaforju da se bo prižgala rdeča, ti pa si še daleč od semaforja, ne stopi na bremzo, spusti gas in se lepo počasi zapelji do semaforja (tam ustavi ker je rdeča!:))!
- v peti prestavi se z avtom s okoli 75KM da voziti tudi 40km/h, zato čez mesto vozi v 5
- če stojiš pred spuščenimi zapornicami ugasni avto
- izklapljaj vse nepotrebne porabnike (ventilacija, gretje zadnjih šip...)
- izven naselja in avtoceste vozi 90-110 km/h
- ...

Če si ti splača pršparat kak liter pa premisel.
Upam da sem ti kej pomagal, vem pa da sem nekaterim ziher spravu nasmešek na lica, me veseli :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: mkonci ()

pirat ::

Čisto resno - uporabljaj tempomat.
Z nogo na plinu nikoli ne boš vozil tako ekonomično kot bo to počel računalnik (v poštev pride predvsem na avtocesti, magistralkah, tudi daljših ravninah).
Sam sem to spremljal na računalniku, kjer prikazuje sprotno porabo, razlika je opazna, najbolj viden dokaz (če imaš diesel stroj) pa lahko vidiš zjutraj, ko je precej mraz in je avto še ohlajen. Pelji se 60 km/h z nogo na plinu in poglej v ogledalo koliko dima spuščaš za sabo - potem preklopi na tempomat ob enaki hitrosti - količina dima se takoj drastično zmanjša!!
lp

krneki0001 ::

Premisli, avto dozira bencin in zrak v cilindre. Pri 1500 obratih dozira 1500x4cilindre, pri 2000 obratih pa 2000x4cilindre. Kje je večja poraba?

AndrejS ::

@nebivedu: ni ravno tako.
Če avto vozi z premalimi obrate, se mašina muči ker je premajhen navor in zaradi tega elektronika vbrizga več goriva.

mkonci ::

AndrejS jst rečem na tvoje JA-NE. Premale obrate je treba definirati, res je da se ne moreš v 5prestavi voziti 20kom/h, če pa se peleš 45/km/h v 5 prestavi (jaz s Cliom 1.4) so obrati na ~1500/obr, kar ni ravno mučenje mašine!:D

BendeR ::

- v peti prestavi se z avtom s okoli 75KM da voziti tudi 40km/h, zato čez mesto vozi v 5


Daj no mir. Pol pa hočeš pospešit pa je efekt isti, ko da bi en avto vzadi tiščal. >:D

Še v avtošoli voziš 50 v 3. in 60 v 4. Za tisti liter na kesl pa se ne bo svet podrl. Vsaj izpado ne boš kot oma na cesti. :\

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BendeR ()

mkonci ::

BendeR: Jah ne vem kak avto voziš, ampak, jst ti povem da se čist normalno peleš 50 v 5 prestavi. Tist v avtošoli je itak zgodba zase:D. Res pa je da če greš prehtevat prešaltaš pač v nižjo! Sicer pa kdo pa pravi da mora fant tko vozt, jst sem sam povedal moje mnenje!8-O

Calligula ::

Saltaj pri nizjih obratih. Naceloma pa je pravilo tako, da avto vozis v tisti prestavi in tako, da ce pohodis plin, da avto se vedno lahko dokaj normalno pospesuje brez, da bi ga dusilo. Tako se po domace nekako vidi kje je optimum in da ni ne prevec ne premalo.

Ce pa vozis tako ,da ves, da bo neka konstantna hitrost potem pa lahko vozis tudi z 1300 obrati ali podobno-odvisno od proznosti posameznega motorja...

Tudi pri pospesevanju saltaj prej in pohodi gas do konca. Bo poraba manjsa. So pri Mercedesu te teste delali in je poraba tako manjsa. Tudi ce do konca pohodis plin, ker ne bo predoziral goriva oz ga napumpal vec kot ga lahko dejansko izkoristi.

Gume mej dobro nafilane, bremzaj vecinoma z motorjem, mej varnostno razdaljo in glej semaforje ze vnaprej, da se ne zaganjas v njih,..
Vozi cimbolj konstantno.. ko cakas na vlak ipd... izklopi motor,...

Fizikalko ::

Optimalna poraba pri 40 v 5.? Saj se hecaš. Poraba NI odvisna le od obratov, dragi moji. Da o uničevanju mašine in 3x večjih stroških kot posledici sploh ne govorim...

mkonci ::

Folk zdej jst ne vem kaj vam ni jasen, da se bol natančen napišem!!!:\
40 km/h se da voziti v 5 prestavi brez da bi dušilo mašino!!!!¨!!!!!!
Seveda to ne gre v hrib, pri pospeševanju, prehitevanju, .....:\ >:D

kixs ::

Tudi pri pospesevanju saltaj prej in pohodi gas do konca. Bo poraba manjsa. So pri Mercedesu te teste delali in je poraba tako manjsa. Tudi ce do konca pohodis plin, ker ne bo predoziral goriva oz ga napumpal vec kot ga lahko dejansko izkoristi.

To bi pa rad videl tudi pri ostalih avtih! Ker pri vseh dosedanjih, je mashino zalilo :\

Najbolj se pozna pri porabi predvidevanje in nastudirana voznja kjer se vsak dan vozis - da imas naucene semaforje ipd.

Kar se tice prestavljanj, sam prestavljam pri izzi pospesevanju pri 2500 obratih, pri malo bolj pa 3000 obratov. Zelo redko nad tem (se pa zgodi, da tudi pri 7000 obratih :D ).

V 5. prestavi se vozim pri 60km/h (1750 obratov), kaksen trenutek pade tudi na 1500, pod to pa ne grem.

lp

kixs ::

Ce pa govorimo o optimalni porabi, kar pomeni, da naredis cimvec kilometrov s tem manjso porabo goriva. Bi rekel od oka, da je to nekje 80-90 km/h. Pri priblizno 2500 obratih v 5. prestavi. To velja za vsak avto (bencinar)!

Potem velja se naslednje:

- uporabljajte gume predpisanih dimenzij (nic 195 in sirsih...)
- uporabite lahke alu feltne (tudi standardnih dimenzij)
- gume imejte malo bolj napumpane (cca 2.5bara), s tem se sicer zmanjsa oprijem in udobje!!
- avto naj bo cist!

Na koncu pa seveda zamenjajte za diesel ali pa si vgradite plin :P

LP

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kixs ()

krneki0001 ::

Optimalna poraba pri 40 v 5.? Saj se hecaš. Poraba NI odvisna le od obratov, dragi moji. Da o uničevanju mašine in 3x večjih stroških kot posledici sploh ne govorim...


Fizikalko kaj tebe muči. Jst se po naseljih vedno vozim s peto prestavo in 50km/h. Mašina se s tem nič ne uničuje, navora imam dost, ker imam najvišji navor pri 2400 obratih in avto ima 1200kg pa 85KM, tko da je moči in vsega dost za vožnjo v primerjavi s težo. Po avtocestah vozim 100 in ne več, ker se ne splača zapravljat bencina za 60do 70km/h več, gre tut 60% več bencina pri tem avtu(terenc in ima prevelik zračni upor). Porabo sem pa že napisal v eni drugi temi, pa si lahko pogledate kako zgleda ob normalni vožnji.

Zgodovina sprememb…

gzibret ::

Vsak avto ima deklarirano najekonomičnejše število obratov. Ti ne smejo biti ne previsoki, ne prenizki. Za dizle je med 2000 in 2500, za bencinarje pa malo več. Drugače pa je to odvisno od moči motorja, teže avta in obremenjenosti, velikoti mašine.... Poglejte v knjigo, ki ste jo dobili zraven avta..... Tam vse piše :D
Vse je za neki dobr!

Stepni Volk ::

Že bilo: Varčna vožnja. Zaklepam.

Zgodovina sprememb…



Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Optimalna vožnja 1.0TSI (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
12621307 (18184) fikus_
»

efektivna vožnja dizla (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
15034365 (29965) Siddh
»

Najbolj ekonomično pospeševanje (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
12824597 (21694) Pyr0Beast
»

Se avto res matra? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
10725888 (23621) energetik
»

Dva centa za pospeševanje iz cestninske postaje (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
637142 (4672) Tomi

Več podobnih tem