» »

Priklop računalnika na 12V omrežje.

Priklop računalnika na 12V omrežje.

Lincolin ::

Na vikendu imam 12V dovod energije preko akumulatorja, ki se polni s Sončnimi celicami.
Zanima me za koliko časa, bi mi lahko deloval računalnik s manjšo predelavo na 12V akumulatorju? Seveda je problem v tem ko se akumulator sprazne se kaj kmalu ne more napolniti zaradi oblačnega vremena.
Priklopil bi samo računalnik brez monitorja.

L.P. Grega

Pyr0Beast ::

Kakšen akumulator pa imaš
Ene 3h bi mogu minimalno delat.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Duhec ::

Če je akumulator npr. 50Ah potem ima moč 600W ali drugače 1 uro lahko futra porabnika, ki kuri 50A. Če tvoj povprečen PC skupaj s kakšnim LCDjem porabi recimo 150W potem je to cca. 4 ure. Večji problem bo to vse skup nafilat nazaj.
Uporabiš lahko pretvornik iz 12V/220V , ki ima kleme za lažji priklop na akumulator.

Brane2 ::

To ne bo res.

Prvič zato ne, ker napetost akumulatorju s časom praznjenja upada in drugič zato, ker je kapactita avtomobilskega akumulatorja podana pri kar nekaj urnem praznjenju (mislim da 20h). Pri enournem praznjenju verjetno ne boš dobil niti 50% nazivne kapacitete.
On the journey of life, I chose the psycho path.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Brane2 ()

Lincolin ::

Potem,na vikendu žal ne bom mogel postaviti računalnika. :(

Še eno strojniško vprašanje.
Bi lahko s kakega starega avtomobila ven vzel pač altinator ter kestel za bencin in povezal na akumulator.
Sam tehnično nebi vedel kako bi povezal, saj bi za ta opravek prosil nekoga drugega.
Mislim, da bi ga uporabil potem kot agregat.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lincolin ()

balocom ::

Motor od Tomosa je za to bul uporaben. Sm obrati so problem, tko da bi mogu dat gor ustrezn verižnik.
Motor od avta pa bil bil dober za 230VAC:D
V svetu brez googla bi bil najbolj uporabljen ukaz v bash-u ukaz man

ZetaNeo ::

ne kompliciraj veliko, v današnjih časih se da že vse kupit za malo denarja, predno boš šel nekaj sestavljet in vezat, in seveda neke stare črepinje kupovat.
Poglej si tukaj naprimer en agregat za el.energijo, sicer pa vpiši na google agregati pa ti bo ven vrglo juhu stvari. Če boš zadevo kupoval v tujini jo boš dobil še za manjšo ceno, tak da to ni več problem....
Lahko pa povečaš kapaciteto sončnih celic in število akumolatorjev in s tam zagotoviš večjo avtonomijo. Tudi to ni več ztako hudo drago, malo je samo treba prebrskat okoli...
Kompletne rešitve se dobijo za malo denarja.

Pyr0Beast ::

Lahko kupiš mlin na veter :D
Tele "mini" vetrne elektrarne so še kar poceni, s tem da dajejo od sebe več kot 50W@12V
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Azrael ::

Vetrna elektrarnica ni slaba ideja, če le stoji na vsaj malo vetrovni poziciji. Ne glede na sonce ali dež delujejo, če le piha veter.

Izdelava majhnega bencinskega agregata, ki bi poganjal avtomobilski alternator, je vsekakor možna, vendar je treba uporabiti bencinski motor, ki je mišljen za stabilno obratovanje. Avtomatiki in podobne zadeve brez prisilnega hlajenja odpadejo. Od Tomosa pridejo v poštev motorji UMO in samo mogoče od APN mopeda, druga dobra izbira so motorji od kosilnic. Potem se samo še jermenica montira na izhodno gred motorja in z jermenom poveže z jermenico alternatorja. Jasno vse skupaj mora biti na kovinskem podstavku, ker improvizacije v stilu risank A je to, ne trajajo dolgo.

Avtomobilski motor (otto ali diesel) je prvič premočan in bi kuril mnogo več in drugič ni mišljen za tako (stabilno) obratovanje in bi ga moral predelati na podoben način, kot se avtomobilske motorje predela v vgradne motorje za čolne in gliserje. To v praksi pomeni zelo izboljšati hlajenje izpušnega kolektorja, včasih še kakšne druge modifikacije. V nasprotnem zaradi nehlajenega izpušnega kolektorja hitro pride do težke okvare motorja ali še kaj hujšega.

Res pa je, da bi z njim lako poganjal precej močan generator, samo to za tvoj primer ne pride v poštev.
Nekoč je bil Slo-tech.

balocom ::

To v praksi pomeni zelo izboljšati hlajenje izpušnega kolektorja, včasih še kakšne druge modifikacije. V nasprotnem zaradi nehlajenega izpušnega kolektorja hitro pride do težke okvare motorja ali še kaj hujšega.

A lahko kaj o tem poveš kaj več? Vsk dan se naučimo nekaj novega:))
V svetu brez googla bi bil najbolj uporabljen ukaz v bash-u ukaz man

Pyr0Beast ::

Pri navadnem dizlu dvomim da bi moral kolektor močno hladiti, vseeno pa bi bilo dobro. Je pa zanimivo, da je pri našem dizlu auspuh mlačen, poleti ali pozimi, če stoji pri miru ali
če se pelješ.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

balocom ::

hmmm ... dizli majo še višje temperture zgorevanja, tako da se še bolj segreje. Sm tam motor stoji na mestu in NI pisilnega pretoka zraka ki bi hladil kolektor.
V svetu brez googla bi bil najbolj uporabljen ukaz v bash-u ukaz man

Pyr0Beast ::

hmm... če prov razumem je kolektor ena cev ki združuje izpušne cevi iz vsakega "bloka" motorja. Kaj bi se pri cevi lahko uničlo, razen če pri tem misliš še na izpušne ventile, ti bi pa znal naj... :D
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

Azrael ::

@balocom:

Pri avtomobilu je izpušni kolektor postavljen vedno tako, da med vožnjo mimo njega piha zrak in ga hladi. Ker je motor pri avtomobilu zelo redko obremenjen, kadar je avto pri miru, se v kratkem času speljevanja stvar ne pregreje. Seveda pa neprestano speljevanje v klanec zelo hitro zakuha motor.

Če pa motor stoji pri miru in tega hladilnega zraka sploh ni, izpušni kolektor zažari, sploh če je motor nekaj časa obremenjen. To istočasno pomeni pregrevanje izpušnih ventilov in pregrevanje olja, kar pomeni močan padec tlaka olja (slabo ali nikakršno mazanje) in posledično hitro uničenje motorja. Če se ne stalijo ventili, bo motor zaribal. V vsakem primeru katastrofalna okvara.

Zato se pri mariniziranih motorjih uporabljajo izpušni kolektorji, ki so vodno hlajeni. Ostale predelave so še dodatni vodni hladilniki za olje in včasih drug karter (če je motor v avtomobilu montiran poševno (BMW), včasih še druge črpalke za olje in vodo. Jasno zraven sodi tudi dvokrožen hladilni sistem, ker se motor ne hladi z rečno ali morsko vodo, ker bi ga to uničilo zelo hitro.

Edini kolikor toliko izjemi sta zračno hlajena motorja VW hrošča in Fiata126P, vendar je tudi tam treba poskrbeti, da zračna turbina žre čim več zraka in da se odstranijo vse morebitne lopute, ki omejujejo pretok hladilnega zraka . In tudi v teh primerih ni pametno motorja gnati na polno, mogoče največ do 3/4 gasa, še bolje le do polovice.

Sem prebral preden sem hotel odposlati.

Diesel motor ima res višje temperature izgorevanja, vendar tudi všjo kompresijo in zato izpuh precej bolj ekspandira (se razširi) in mu posledično bolj pade temperatura. Zažari pa tudi izpušni kolektor primitivnega traktorskega dizla, če nimaš pameti.
Nekoč je bil Slo-tech.

Pyr0Beast ::

Nisem vidu še traktorja z razžarjenim kolektorjem, se opravičujem za nevednost.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Azrael ::

Saj sem napisal, če nimaš pameti.

Zgodbo mi je povedal sodelavec, njegov sosed je kupil nov el. motor za puhalnik, moči 11kW, ker mu je prejšnji standardne moči 7.5kW večkrat pregorel. Dandanes se motorjev takih moči skoraj ne splača več previjati.

Sodelavec mu je potegnil nove kable, vgradil zaščito in kar je še elektrikarskih del. Ker je tudi nov motor izklapljal je bila seveda reklamacija. Prišel, videl stanje in lastniku povedal, da je puhalnik mišljen, da vanj meče seno samo en, ne pa trije hrusti, kot je bilo v tem primeru. In jasno zaščite ne bo prestavil višje, ker bo spet skuril motor.

Takrat se je eden spomnil, da bi puhalnik lahko gnal traktor, saj ima 30KM. Rečeno, storjeno, zagnano delali dalje in čez kakšne pol ure je zavladala panika, ker je izpuh na traktorju postal take lepe rdeče barve...

Seveda so takoj nehali, ustavili, saj bo drugače šel traktor rakom žvižgat. Pri el. motrorju pač nič ne žari, dokler ni prepozno.
Nekoč je bil Slo-tech.

balocom ::

Kaj pa če bi na izpušni kolektor dal ventilator ali dva, ki bi dovajal hladen in odvajala vroč zrak iz kolektorja?
V svetu brez googla bi bil najbolj uporabljen ukaz v bash-u ukaz man


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Izboljšanje izkoristka ICE motorja - Peltier

Oddelek: Znanost in tehnologija
222051 (1612) Spajky
»

VPP Naprava za dodajanje vodika v diesel motorje (strani: 1 2 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
7816217 (12483) overman
»

termočlen

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
295658 (5210) YZY
»

Motor z notranjim izgorevanjem (strani: 1 2 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
7011556 (9803) ani
»

Testiranje pretoka zraka ?

Oddelek: Loža
51615 (1484) balocom

Več podobnih tem