» »

Razvoj v bliznji prihodnosti

Razvoj v bliznji prihodnosti

1
2
»

Phil ::

Kako do toliko vodika? Kako ga (v avtu)skladiščiti?
Pa link prosim za ta avto, da se ne bo na koncu izkazalo da govorimo o malo boljšem "mopedu".
LP

gfighter ::

Ne japonci, švicarji. Stvar je res bolj podobna mopedu kot avtomobilu, ampak vseeno....predstavljajte si 3x večji avto ki gre 2x več in še vedno pije liter na 500 kilometrov.
Catapultam habeo. Nisi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput saxum immane mittam

keber ::

Grey, prosim da tvoj nonsens malo obrazložiš; to pomeni 1 liter na 2500 km ali 4 centilitre na sto kilometrov (en štamperle).
Kaj ima to fuzijski pogon? Ali šiba po superprevodnih magnetih v vakuumu? :D

popravljam:

Aha, lepo. Samo kaj ko je do praktičnega avta v današnjih izmerah in zmogljivostih še daaaaleč. Ne bo se to kar tako uveljavilo. Avtomobili na sončno energijo se nikoli niso, pa čeprav je prišlo celo do serijske proizvodnje nekaterih avtomobilov (ki bi bili idealni za bolj sončne države). Avto, da je uspešen, mora biti praktičen IN zmogljiv, ne samo varčen.

Še to: ravno gledam domačo stran tega PAC-Car-a, in ugotavljam, da ima motor v vozilu na voljo 0,3 kW. Žal bodo morala imeti vozila prihodnosti precej precej več moči, to pa bo izvedbo takega vozila samo dražilo in zapletalo.
Grey-u: ko praviš, kdo rabi pospeške: Večinoma se ljudje odločijo za močnejšo različico, če ta ni tudi pretirano potratna. In šibkejši motor še ne pomeni varčnejši.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: keber ()

keber ::

Ko smo že pri avtomobilih, jaz veliko več vlagam upanje na samodejno vodenje avtomobilov. Oktobra bo že drugi DARPA Challenge ( Tom's Hardware o dveh tekmovalcih). Tokrat se je notri vrgla tudi prva avtomobilska korporacija. Tako da avtomobilski promet na sistemu filma I, Robot se počasi bliža. (ne bi o singularnosti, ki bo tukaj čez 10 let - naslednjih 10 let :D).

Sicer je pa res, prve sadove samodejnega vodenja imamo že nekaj časa v splošni uporabi: tempomat, tempomat II generacije (se preko radarja prilagaja varnostni razdalji drugim vozilom), kontrola prevoženja bele črte (Citroen), kmalu pa pride še samodejno obračanje volana glede na črte ob cesti (najprej tovornjaki in avtobusi) ter s pomočjo radarjev tudi zmanjšanje razdalje med tovornjaki na cestah na vsega kak meter ali dva (kombinacija vsega zgornjega), vodenje je seveda samodejno - to pomeni da se ustvarjajo konvoji več tovornjakov z zračnim uporom samo enega vodilnega, prav tako pa poveča varnost in kapaciteta cest.

O drugih energetskih virih pa zaenkrat ne bi razmišljal, navsezadnje je v obstoječih še mnogo rezerv za privarčevanje.

Daedalus ::

Tak avto bi takoj mel... Si lahko predstavlaš - greš nekam žurat in pol se zjutraj, ko se ti itak nič več ne ljubi, sam vržeš na sedež in rečeš domov:)) Al pa nič stresa zaradi prometa med vožnjo v službo. Idealno.

Glede alternativnih virov so pa IMO gorivne celice ene najbolj resnih alternativ.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

gfighter ::

Evo še uradna stran projekta.

keber: Jaz niti ne pričakujem takšnega avta v praksi, pravzaprav menim, da se kaj takšnega, kot je tale avto, ne bo nikoli vozilo po normalnih cestah. So pa taki projekti potrebni, ker pokažejo na možne izboljšave sedanje tehnologije ki se bodo po mojem dogajale vsaj tako hiro ali še hitreje kot je šlo to do sedaj. Samo primerjaj kakšno kao varčno 5-ko iz leta 1990 in Lupota 3L 10 let kasneje.
Catapultam habeo. Nisi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput saxum immane mittam

keber ::

Na ja, varčna petka dizel je porabila izven laboratorijskih meritev okoli 4,5 litre nafte.
Lupo 3L pa je porabil 3L samo v tovarni. Novinarjem in navadnim potrošnikom pa skoraj nikoli pod 4 litre.

Tako da napredek je včasih stvar marketinga;)

Se pa strinjam, da bencinski motor ni večen. Ampak ima pa še zelo veliko za pokazati.

gfighter ::

Hehe, se čist strinjam s tem da je imel marketing nekaj zraven. Največja razlika med starimi in novimi avti je pa itak v elektroniki. Ampak so se pa tudi avtomobili IMHO kar podražili od leta 90. Bo kar res, da je pri napredku odločilna ekonomija. Pač, najprej je bila na vrsti hitra motorizacija čimveč ljudi na račun kakovosti, sedaj ko je avto vsakdanja stvar, pa tovarnam ni več v interesu prodajanje poceni in zdržljivih avtomobilov brez kakršnekoli notranje opreme.


Remember R4? I do!

Grey ::

gfighter:
To kar si ti pokazal je en drug projekt. Tega, katerega sem jaz mislil, so naredili Japonci.

Hehe...sem odkril zanimiv članek. Znanstveniki na čikaški univerzi so se spomnili načina, kako bi shranjevali vodik v avtomobilih in črpalkah ceneje in varneje - zmrznjen v obliki "hydrogen clathrate hydrate".

Kot sem rekel...vodik ni daleč. Problem je političen in ne tehnološki, ker je vsa potrebna tehnologija že iznajdena in realizirana.

keber ::

A bi ta prečudoviti članek mogoče delil z nami? :\

Vodik pa bo verjetno še vedno tam kjer je. Jaz dam kvečjemu kaj na tehnologijo, ki jo razvijajo velike firme, ker jo tudi znajo praktično uporabiti. Če bo kak uporaben in praktičen avto na vodik, potem bo ta prišel od Mercedesa, BMW-ja, Forda in podobnih. Žal razni inštituti na svojo roko tukaj nimajo kaj iskati, ker imajo daleč premalo finančnih sredstev. Ni se tak problem ponašati z 0,4 kW motorjem. Mene bolj zanima (pa še velika večina drugih) 140 kW in več motor. In ja, velikostna razlika JE pomebna pri razvoju.

Mogoče bi sao še to dodal: Motorji na vodik in gorivne celice morajo odločno prehitevati razvoj bencinskih motorjev (in posledično na biogoriva - biodizel, etanol, plin in podobni), sicer jih ne bodo dohiteli po zmogljivostnih, cenovnih in praktičnih pogledih. Zaenkrat pa se to (še) ne dogaja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: keber ()

Grey ::

Push the technology advancements forward I say...

Ni potrebe se zaustavljat na umazani tehnologiji. Tudi rad bi videl, da če ne bojo tako hitro napravili avtomobilov na gorivne celice, da dajo vsaj dobro zvočno izolacijo na izpušne cevi in na stekla(notranjost tišja). Da zmanjšajo pline na tako zanemarljivo vrednost, da se ga ne bo vohalo po mestih. Takrat se pa bom strinjal, da še vedno ženejo to zastarelo tehnologijo naprej.

Grey ::

Toyota je prehitela vse v vodikovi dirki...Japonci so pač strokovnjaki kar se tiče avtomobilov. Tu ni kaj. :))

Ti motorji so že kar praktični. Zmogljivi so zadosti za normalno vožnjo(itq, če se bo nadzor hitrosti poostril, ne boš potreboval hitrejšega avtomobila tako, da je to čisto vseeno). Važno, da bo čisto, tiho in okolju prijazno.

Cenovno se pa da še dosti kompenzirat, vendar cena ne sme biti izgovor za to, da se ne odločimo za nakup takšenga avtomobila.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Grey ()

Myth ::

Če bi rad vedel. Tvoji Japonci so začeli delat vso elektroniko v nekaterih avtomobilih. Nakar je cela serija imela elektronsko napakico, pa je šel npr. vžig za motor, etc. V glavnem, niso spet tako dobri kot bi jih ti rad opisal. Mogoče da sn zdaj kaj čudno napisal, ampak nekaj resnice je v tem (my bad da mam spomin v k****). :)
¤ Space is Mystery. And Myth is on Earth. ¤

keber ::

Grey, spusti se na realna tla. Tvoja trditev "vendar cena ne sme biti izgovor za to, da se ne odločimo za nakup takšenga avtomobila." je neuresničljiva idealistična utopija (Thomas bi rekel, da je komunistična, kar celo do neke mere drži). Taki avti bodo lahko postali popularni samo, če: je primerno poceni, primerno zmogljiv, primerno praktičen. če ne izpolnjuje VSEH TREH pogojev, gre lahko samo še v muzej.

Pa še tale trditev: "Važno, da bo čisto, tiho in okolju prijazno"; to je za ljudi pomembno šele po faktorjih cena, zmogljivost, praktičnost (tankanje vodika v avtomobil je kljub velikim napredkom še vedno silno zapleten postopek in potencialno precej bolj nevaren od bencinskega tankanja - čeprav nesreč na črpalkah še ni bilo, se nikoli ne ve)

Recimo, poglejmo si primer Toyote Prius II. Zanimiv avtomobil, ki je ponekod postal zelo popularen. Zakaj? Ker je cenovno še nekako sprejemljiv, prav tako je dovolj praktičen in primerno zmogljiv. Seveda pa v Evropi ni uspel (kupili so ga samo nekateri zanesenjaki in pa MOP), kar je čisto logično, ker smo pač celina dizlov, ki so varčnejši, zmogljivejši, cenejši in še bolj praktični. Uspel je pač na Japonskem (ker so proti dizlom- čeprav so ekološko bolj sprejemljivi, še posebej tisti, ki imajo fitre za trdne delce) in v ZDA (kjer imajo prepotratne avtomobile). Ampak tudi tam niso prodajne številke v nebo segajoče.

Ljudi se pač na foro ekologije in čistoče ne da pretentati:\

korenje_ver2 ::

japonci niso strokovnjaki pri avotmobilih. so strokovnjaki na podrocju elektrotehnike, na podrocju strojnistva so pa dalec najbolj napredni nemci.

problem pri izdelavi zmogljivih avtomobilov je material, katerega je tezko narediti in je drag. to je tudi edini razlog, da so bolj zmogljivi avtomobili veliko drazji.

kar se tice pa vodikovih celic, jih niso izuml japonci. grey, tvoje splosno znanje je slabo.
problem pri avtomobilih na elektricni pogon ni v hitrosti, ampak v pospeskih. torej moci. jasno pa je tudi, da je potrebna vecja kolicina vodika za opravljeno neko razdaljo, kot je potrebna kolicina bencina.

Zgodovina sprememb…

Vesoljc ::

nekako se mi zdi da ste zapluli stran s kursa...

o tem da je honda najboljša, se lahko greste preričevati kam drugam, ja?
Abnormal behavior of abnormal brain makes me normal...

Grey ::

korenje_ver2:
Ne mi ti o splošnem znanju tukaj. A SEM kje napisal, da so jih izumili Japonci?!?! Poleg tega se mi zdi Mazda prekleto dober in napreden avtomobil. Kdo je izumil tehnologijo tukaj ni pomembno...bolj pomembno je tisto, ko jo izpopolnjujejo.

Pardon, se popravljam. Tisi prototip so napravili Britanci. Avtomobil, v bistvu bolj go-kart, poganja 25W močan motor(vsaj tako se tekst razume). Vozilo je narejeno povsem iz aluminija in karbona(kot športni avtomobili). Njegova največja hitrost pa je 50km/h.

Link #1
Link #2

Primerno poceni je zelo relativna besedna zveza. Za nekoga je poceni avtomobil ranga dveh milijonov SIT, za nekoga pa avtomobil vreden 6 milijonov SIT. Če bojo hoteli tehnologijo čimprej spraviti na tržišče(drugače traja celo večnost - treba je biti malo agresiven pri tem), bojo pač morali ponuditi avtomobile na vsem cenovnem spektru.

Kar se tiče zmogljivosti...za začetek se bojo morali ljudje sprijazniti z maximalno hitrostjo 140km/h in pospeški 15s do 100km/h. Pri tem pa bi bila poraba takšna, da bi lahko naredil z enim tankom goriva 2500km. Meni se zdi pošten trade-off.
Sploh pa je treba ljudi siliti v nekaj. Če npr. takoj naslednji mesec prenehaš proizvodnjo bencinarjev/dizlarjev in takoj prestaviš na vodik...a jim pustiš kakšno izbiro? Mislim, da ne. In tako je tudi prav. Sicer lahko naredijo krajše prehodno obdobje, ampak tako se pač napredujev razvoju. To se dogaja že skoz na področju računalništva.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Grey ()

nicnevem ::

"Umetne" rdeče krvničke:

An artificial nanomedical erythrocyte, or "respirocyte" -- intended to duplicate all of the important functions of the red blood cell -- could serve as a universal blood substitute, preserve living tissue, eliminate "the bends," allow for new sports records, and provide treatment for anemia, choking, lung diseases, asphyxia, and other respiratory problems.

...

Suppose you wanted to permanently maximize the oxygen-carrying capacity of your blood by infusing the largest possible number of respirocytes. The maximum safe augmentation dosage is probably about 1 liter of 50% respirocyte suspension, which puts 954 trillion devices into your bloodstream. You could then hold your breath for 3.8 hours, at the normal resting metabolic rate. At the maximum human metabolic rate, something like a continuous Olympic-class 50-meter dash exertion level, you could go for a full 12 minutes without taking a breath. Afterwards, your entire capacity is recharged by hyperventilating for just 8 minutes - then you're ready to go again.

They are coming...soon. :)

Še link

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: nicnevem ()

Grey ::

OMG hočem imeti to v sebi! 8-O

Thomas ::

Ja, to je pa že nekaj, oziroma bo nekaj, ko bo in če bo.

Preklet dizel ali pa frdaman bencinar - pa sploh ni tako pomembna reč. Gor ali dol.

keber ::

Dobro, to enkrat bo. Ampak jaz bi zaenkrat namesto umetnih rdečih krvničk raje nanostrojčke, ki sproti čistijo žile in popravljajo srce. Ker srčno-žilne bolezni so tiste, katerih se je trenutno najbolj za bati in dejansko najbolj omejujejo trajanje človeškega življenja. Na drugem mestu pa je rak.

Večja kapaciteta kisika v krvi ob omenjenih precej večjih težavah zaenkrat niti ni potrebna.

Thomas ::

Kot je reku Tachyon. Preden bomo kaj seštrikali na tem področju, bo kaj boljšega pridrvelo po avtocesti mimo.

Smo pa spet tam! Kje? Ja no, kjer smo bili včeraj, v neki real life debati.

Moram povedat, da sva bila s snowom na CocaColi z izmenjavo mnenj. Seveda nisva izgubljala časa s "šimfanjem čez Partijo in državo", kot je sicer splošna navada, pač pa sva se menila o konkretnostih (digitalne) evolucije. To je bilo popoldne.

Zvečer se pa na istem mestu srečava z nekim "partijcem". Well connected, v glavnem, videli ste ga že na TV. Z njim sva nekaj minut zgubila z razglabljanjem o "družbenih problemih", za katere sem pač povedal, da jim želim vso srečo pri reševanju, kaj več pa ne. Rekel sem mu, da nekdo (snow) bo enkrat vrgel magari aspirin v mašino in ga nekoliko poevoluiral, da za to stvar grem peš na drug konec Slovenije, za dobrobit EU in SLO pa ne bi šel niti čez cesto. Prenevarno.

Kaj sem še rekel možaku? Da jim (njim) imam povedati samo eno. Nekdo bo v 10 do 20 letih uploadal čimpa (šimpanza), naslednje jutro bo pa cela Zemlja plantaža banan.

Ali pa se bo izteklo (še) dosti bolje. To je vse, kar imam povedat pomembnega komurkoli.

:))

nicnevem ::

@keber
Tudi na tem se zagotovo dela. Trenutno nimam časa za iskanje kakega linka, lahko pa si sam malo pogooglaš za bioMEMS-si (Micro-Electro-Mechanical Systems).

Še raje kot te "respirocyte" ali popravljalne strojče za žile bi js imel kake optimizatorje nevronskih mrež - oziroma nekaj podobnega.

Če si malo naspidiraš inteligenco potem tudi načrtovanje strojčkov za ostale sisteme postane mnogo lažje. :)

Keyser Soze ::

Hm, pa pogruntamo strojčke za optimizacijo nevronskih povezav, naslednji da pa človeka, ki BI pogruntal strojčke za odmaševanje žil sune možganska kap in ga pokopljemo.:D

P.S.: Pol traja pa še malo dlje časa, da pogruntajo strojčke za odmaševanje žil.

keber ::

Se strinjam s Keyserjem. Najprej medicino, potem nevronske mreže. Medicina je oprijemljiva in se hitro razvija, zamisli o superinteligentnih nevronskih mrežah pa (še) ne.:\

Thomas ::

No ja, jest mislim ravno obratno. 50 let ni še nič bistvenega oprijemljivega v "peš medicini". Zdravilo za nahod? Hvala lepa, lahko še nekoliko trobim v robčke.

Pa tudi če medicina BISTVENO napreduje v naslednjih 10 letih, to ni dovolj. Nesmrtniki so le "nesmrtniki", saj jih pobijajo razne nesreče s samo pol reda velikostnega razreda manjšim tempom.

Po drugi strani pa OK. Morate mislit, kako SAI v nobeni obliki ni realna možnost v naslednjih 10 letih. Večina (še naprej) le tako mislite!

keber ::

Jaz verjamem v SAI (čeprav v 10-ih letih pa gotovo še ne). Ampak predem jaz dočakam SAI, me bo verjetno pobral infarkt (statistične možnosti so zame zaenkrat gotovo večje ;) )

nicnevem ::

Saj menda nisi že sredi šestdesetih, no. In tudi v primeru da bi bil, mislim da je pesimizem močno pretiran. Z velikimi koraki se nam bližata biotehnološka in nanotehnološka revolucija, ki bosta proizvedli orodja, ki bodo z lahkoto kos raznim infarktom, sladkorni bolezni in podobnim.

keber ::

Lepo te prosim, mene bo gotovo prej pobral infarkt kot pa iznajdba superinteligence, ki bo potem razvila neka čudežna orodja. Razvoj jo res maha z velikimi koraki, ampak kar se inteligence tiče, so ščurki še vedno precej bolj pametni od najmogočnejših računalnikov. :\

nicnevem ::

Za ozdravitev infarkta ne potrebujemo superinteligence. Običajne strojne simulacije čisto zadostujejo. Nekaj podobno "čudežnega" tistim respirocitam bi bilo IMHO povsem dovolj, da boš ti (in miljoni drugih) lepo zdrav počakal na SAI - kar pa tudi ne bi smelo preveč trajati.

> Razvoj jo res maha z velikimi koraki, ampak kar se inteligence tiče, so ščurki še vedno
> precej bolj pametni od najmogočnejših računalnikov. :\

Drži - v primeru prilagodljivosti na razne razmere, zaradi česar so tako trdoživi. Integrale ali pa recimo šah pa dvomim da igra kdo tako dobro kot Mathematica oziroma Fritz. Ali pa na primer analizira genom... ;)

Splošna računska sposobnost tistih kakih 100 tisoč nevronov pa je primerljiva s kako stotino današnjih PC-jev.

Če kolikor toliko spremljaš aktualne novice s področja sci&tech, si verjetno opazil da si odkritja na področju bio/nano-tehnologije sledijo precej hitro. Ta tempo se s časom še pospešuje, zato se mi zdi realno da bomo kar z dobro staro biološko inteligenco in "preprostim" strojnim računanjem prišli do pripomočkov, ki nam bodo omogočali zelo učinkovito popravljanje tega začasnega bio-telesa, dokler pač ne preidemo na drug substrat.

...

DNA Debugging

Scientists are closing in on techniques that could let them safely repair almost any defective gene in a patient, opening the door for the first time to treatments for a range of genetic disorders that are now considered incurable.


Tej novici (stari "že" 2 tedna) dela družbo še nekaj novejših, ravno tako pomembnih,.. lahko si jih pogledaš tule...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: nicnevem ()

_marko ::

Thomas:
->50 let ni še nič bistvenega oprijemljivega v "peš medicini".
-->Pa tudi če medicina BISTVENO napreduje v naslednjih 10 letih, to ni dovolj. Nesmrtniki so le "nesmrtniki", saj jih pobijajo razne nesreče s samo pol reda velikostnega razreda manjšim tempom.
--->Po drugi strani pa OK. Morate mislit, kako SAI v nobeni obliki ni realna možnost v naslednjih 10 letih. Večina (še naprej) le tako mislite!

Ja sej, ampak tile nesmrtniki bodo hiteje kot pa mi danes skonstrurirali AI. Tile "nesmrtniki" bodo hitreje razvozlali kvantno gravitacijo..
Tile "nesmrtniki" bodo prej imeli AI za realno, v kolikor jih AI že ne prehiti.
Poanta je v tem, da pač večina poti vodi do AI in tehnološke singularnosti. Zdaj pripisovat medicini in nanotehnologiji skoraj linearen razvoj ni ok.
The saddest aspect of life right now is that science
gathers knowledge faster than society gathers wisdom.

Thomas ::

Napisal sem "peš medicini". Jasno pa je, da medicina ni več peš, že zdaj in da bo vedno bolj "motorizirana".

Vseeno se mi zdi, da pomembne stvari v medicini bodo sledile šele SAI, ki pa po mojem ne bo drugega kot SEA. Do takrat se bo pa pomnilniška in računska zmogljivost mobitelov še bistveno dvignila. Življenska doba pa ne. Do takrat.
1
2
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Vozila na gorivne celice

Oddelek: Na cesti
274095 (3394) gruntfürmich
»

Zaloge nafte (strani: 1 2 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
6710966 (7086) Matev
»

Vozilo na vodik (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
12236122 (34247) jest10
»

Tesla Motors - Avto, bolje rečeno "Športni avto" - Tesla Roadster (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
12422020 (16082) popster
»

Prvi "serijski" avtomobil na vodikov pogon

Oddelek: Znanost in tehnologija
415921 (4965) WarpedGone

Več podobnih tem