Forum » Elektrotehnika in elektronika » Polnilec za akumulator iz računalniškega napajalnika?
Polnilec za akumulator iz računalniškega napajalnika?
Tomay ::
A je mogoče naredit polnilec za akumulator iz računalniškega napajalnika? Kako dvigniti napetost?
Kakšen naj bi bil polnilni tok za akumulator (12v 55Ah)
Kakšen naj bi bil polnilni tok za akumulator (12v 55Ah)
Voodoo 4Ever
Azrael ::
V tej temi je med drugim malo govora kako dvigniti napetost napajalnika.
Kar se tiče polnjenja Pb akumulatorja.
Pb akku je izjemno robusten kar se tiče polnjenja. Polnilni tok lahko varira v širokih mejah, le napetosti po celicah ne sme preseči 2.6V, torej za 12V akumulator se ne sme polniti preko 15.5V. Pretiravati s polnilnim tokom vseeno ni treba, ker preveliki tokovi povzročajo gretje elektrolita (če je temperatura eletrolita >45°C je tok polnjenja potrebno zmanjšati), v nasprotnem elektrolit izhlapeva in se krajša življenska doba akumulatorja.
Priporočen tok polnjenja je Q/10 (Q = kapaciteta akumulatorja v Ah), v tvojem primeru 5.5A in bo v tem primeru popolnoma prazen akku napolnjen v 12 urah.
Ker je regulacija toka bolj zahtevna, istočasno pa v tem primeru sploh ni pomembna za polnjenje, zadostuje usmernik s (približno) konstantno napetostjo, ki naj bo večja od 13.5V in manjša od 15.5V, tako da bi zadeva z predelanim AT ali ATX napajalcem lahko celo delovala. Toda...
Obvezno pa bi bilo treba na izhod iz takega napajalnika dodati še močnostno diodo, da v primeru, ko zmanjka elektrike elektronika napajalnika ne bo praznila priklopljen akumulator, obenem pa je to tudi mnogo boljše za elektroniko napajalnika.
LP, Azrael.
Kar se tiče polnjenja Pb akumulatorja.
Pb akku je izjemno robusten kar se tiče polnjenja. Polnilni tok lahko varira v širokih mejah, le napetosti po celicah ne sme preseči 2.6V, torej za 12V akumulator se ne sme polniti preko 15.5V. Pretiravati s polnilnim tokom vseeno ni treba, ker preveliki tokovi povzročajo gretje elektrolita (če je temperatura eletrolita >45°C je tok polnjenja potrebno zmanjšati), v nasprotnem elektrolit izhlapeva in se krajša življenska doba akumulatorja.
Priporočen tok polnjenja je Q/10 (Q = kapaciteta akumulatorja v Ah), v tvojem primeru 5.5A in bo v tem primeru popolnoma prazen akku napolnjen v 12 urah.
Ker je regulacija toka bolj zahtevna, istočasno pa v tem primeru sploh ni pomembna za polnjenje, zadostuje usmernik s (približno) konstantno napetostjo, ki naj bo večja od 13.5V in manjša od 15.5V, tako da bi zadeva z predelanim AT ali ATX napajalcem lahko celo delovala. Toda...
Obvezno pa bi bilo treba na izhod iz takega napajalnika dodati še močnostno diodo, da v primeru, ko zmanjka elektrike elektronika napajalnika ne bo praznila priklopljen akumulator, obenem pa je to tudi mnogo boljše za elektroniko napajalnika.
LP, Azrael.
Nekoč je bil Slo-tech.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Azrael ()
Brane2 ::
Zanimivo, jaz imam malo drugačne podatke.
IIRC je optimalen način polnejnja za Pb aku I-U-I metoda.
Gre za to, da najrej (če je aku povsem prazen) začeneš z majhnim polnilnim tokom, ki omogoča, da se kristalčki na ploščah lepo formirajo.
Ko površina kristalov solidno naraste, lahko preklopiš na regulacijo polnilne napetosti pri nekem cut-off maksimalnem toku. (točnih vrednosti nimam pri roki). Ko napetost preseže neko vrednost, je akumulator tik pred napolnitvijo in preideš na polnjenje z reguliranim majhnim tokom. Po nekem času je akumulator za vse praktične namene napolnjen in njegova napetst doseže vrhnjo in takrat nadaljuješ polnjenje z minimalnim tokom, ki samo nadomešča tok samopraznjenja akumulatorja.
Na netu imaš polno bolj natančnih razlag, oglej si website resnejših proizvajalcev.
IIRC je optimalen način polnejnja za Pb aku I-U-I metoda.
Gre za to, da najrej (če je aku povsem prazen) začeneš z majhnim polnilnim tokom, ki omogoča, da se kristalčki na ploščah lepo formirajo.
Ko površina kristalov solidno naraste, lahko preklopiš na regulacijo polnilne napetosti pri nekem cut-off maksimalnem toku. (točnih vrednosti nimam pri roki). Ko napetost preseže neko vrednost, je akumulator tik pred napolnitvijo in preideš na polnjenje z reguliranim majhnim tokom. Po nekem času je akumulator za vse praktične namene napolnjen in njegova napetst doseže vrhnjo in takrat nadaljuješ polnjenje z minimalnim tokom, ki samo nadomešča tok samopraznjenja akumulatorja.
Na netu imaš polno bolj natančnih razlag, oglej si website resnejših proizvajalcev.
On the journey of life, I chose the psycho path.
Brane2 ::
Aja, še to, kar se polnjenja z konstantno napetostjo tiče, bojim se da to ne dela O.K.
Če si pogledaš Iskrine polnilce, boš videl da imajo selenske mostiče namesto silicijevih-ne brez razloga.
Selen je veliko slabši polprevodnik od silicija in tisti mostiči so imeli precejšnjo notranjo upornost.
Še kot mulc sem poskusil izboljšati fotrov polnilec in sem selenski mostič zamenjal z navadnim greatzom.
Polnilni tokovi so poskočili v višave, akumulatorji pa kar zavreli od navdušenja...
Če si pogledaš Iskrine polnilce, boš videl da imajo selenske mostiče namesto silicijevih-ne brez razloga.
Selen je veliko slabši polprevodnik od silicija in tisti mostiči so imeli precejšnjo notranjo upornost.
Še kot mulc sem poskusil izboljšati fotrov polnilec in sem selenski mostič zamenjal z navadnim greatzom.
Polnilni tokovi so poskočili v višave, akumulatorji pa kar zavreli od navdušenja...
On the journey of life, I chose the psycho path.
Tomay ::
Z napajalnika sem pobral ven mostiček in eno diodo, ter jih priklopil na en transformatorček, ki sem ga imel pri roki. Polnilna napetost je 15V, zaradi majhnosti trafota pa je tok komaj 0,1A. Če to pustim, da polni ali se bo kdaj akumulator sploh napolnil?
Voodoo 4Ever
Azrael ::
Brane mislim, da tak sofisticiran način v praksi nima veliko uporabnosti, razen če želiš doseči skrajno mejo kapacitete akumulatorja. Za tisti del % pa ne vem, če se splača komplicirati. Drži pa, da je prvo polnjenje neformiranega Pb akumulatorja velika znanost in od njega precej odvisna življenska doba akumulatorja in njegova zmogljivost, ampak to je problem izdelovalca akumulatorjev.
Konec koncev pri avtomobilih je za polnjenje uporabljen alternator, ki ima Si diode, njegov regulator pa drži napetost v območju 14-15V, tok polnjenja akumulatorja pa je lahko majhen ali pa tudi par 10A, čisto odvisno od stanja napolnjenosti akumulatorja.
Selen pri polnilcih je trotl ziher rešitev, ravno zaradi njegove velike upornosti, ki pride zelo prav v primeru zamenjane polaritete, pri priklopu akumulatorja ne stečejo gigantski tokovi, ki so stopijo dovodne kable in raztreščijo usmernik, kar se lahko v takem primeru zgodi pri nezavarovanem Si usmerniku.
Elektrolit v Pb avkumulatorju začne vreti pri napetosti celice 2.25 - 2.3V, oz. pri 12V bateriji, pri 13.6-13.8V. Takrat je polnjenje praktično končano, kapaciteta je že preko 90%.
Če vre samo v eni celici, v ostalih pa ne, je s takim akumulatorje konec.
@Tomay
Ta tvoj polnilec, če ima res samo 0.1A polnilnega toka, je bolj primeren za ohranjanje akumulatorja v napolnjenem stanju, kot kaj drugega.
Velja, da se običajni avtomobilski Pb akumulator na dan sam od sebe izprazni 0.5 - 1% kapacitete in se tako popolnoma izprazni v 3. - 6. mesecih, odvisno od stanja akumulatorja (starost, način uporabe, temperatura okolice...). Če je akumulator že slab je % samopraznjenja lahko še precej večji.
Tvoj akumulator (55Ah) na dan zgubi ~.5Ah iz polnilca pa dobi 2.4Ah (0.1A x 24h) in torej v 24h pridobi ~1.9Ah in zato boš moral pustiti ta polnilec priklopjen na akumulator (če je akumulator popolnoma prazen) ~29 dni, da se akumulator napolni, če bi imel polnilec s konstantnim tokom, kar tvoj ni. Z višanjem napetosti akumulatorja bo tok padal in se izenačil z izgubami v akumulatorju in bo samo pokrival te izgube. Stvar je primerna za ohranjanje kondicije akumulatorja, ko le ta dalj časa ni v uporabi, kot polnilec pa je prešibak
LP, Azrael
Konec koncev pri avtomobilih je za polnjenje uporabljen alternator, ki ima Si diode, njegov regulator pa drži napetost v območju 14-15V, tok polnjenja akumulatorja pa je lahko majhen ali pa tudi par 10A, čisto odvisno od stanja napolnjenosti akumulatorja.
Selen pri polnilcih je trotl ziher rešitev, ravno zaradi njegove velike upornosti, ki pride zelo prav v primeru zamenjane polaritete, pri priklopu akumulatorja ne stečejo gigantski tokovi, ki so stopijo dovodne kable in raztreščijo usmernik, kar se lahko v takem primeru zgodi pri nezavarovanem Si usmerniku.
Elektrolit v Pb avkumulatorju začne vreti pri napetosti celice 2.25 - 2.3V, oz. pri 12V bateriji, pri 13.6-13.8V. Takrat je polnjenje praktično končano, kapaciteta je že preko 90%.
Če vre samo v eni celici, v ostalih pa ne, je s takim akumulatorje konec.
@Tomay
Ta tvoj polnilec, če ima res samo 0.1A polnilnega toka, je bolj primeren za ohranjanje akumulatorja v napolnjenem stanju, kot kaj drugega.
Velja, da se običajni avtomobilski Pb akumulator na dan sam od sebe izprazni 0.5 - 1% kapacitete in se tako popolnoma izprazni v 3. - 6. mesecih, odvisno od stanja akumulatorja (starost, način uporabe, temperatura okolice...). Če je akumulator že slab je % samopraznjenja lahko še precej večji.
Tvoj akumulator (55Ah) na dan zgubi ~.5Ah iz polnilca pa dobi 2.4Ah (0.1A x 24h) in torej v 24h pridobi ~1.9Ah in zato boš moral pustiti ta polnilec priklopjen na akumulator (če je akumulator popolnoma prazen) ~29 dni, da se akumulator napolni, če bi imel polnilec s konstantnim tokom, kar tvoj ni. Z višanjem napetosti akumulatorja bo tok padal in se izenačil z izgubami v akumulatorju in bo samo pokrival te izgube. Stvar je primerna za ohranjanje kondicije akumulatorja, ko le ta dalj časa ni v uporabi, kot polnilec pa je prešibak
LP, Azrael
Nekoč je bil Slo-tech.
Brane2 ::
Brane mislim, da tak sofisticiran način v praksi nima veliko uporabnosti, razen če želiš doseči skrajno mejo kapacitete akumulatorja. Za tisti del % pa ne vem, če se splača komplicirati. Drži pa, da je prvo polnjenje neformiranega Pb akumulatorja velika znanost in od njega precej odvisna življenska doba akumulatorja in njegova zmogljivost, ampak to je problem izdelovalca akumulatorjev.
Pb akumu8latorji so že zaradi narave svinca zelo mehkužni in neprijazno polnenje jim lahko skrajša življenjsko dobo.
Konec koncev pri avtomobilih je za polnjenje uporabljen alternator, ki ima Si diode, njegov regulator pa drži napetost v območju 14-15V, tok polnjenja akumulatorja pa je lahko majhen ali pa tudi par 10A, čisto odvisno od stanja napolnjenosti akumulatorja.
Se m je zdelo, da boš to uporabil kot protiprimer. Pozabljaš pa, da ima avto regler in da je soliden alternator sposoben dati od sebe 40+ A. Če ne bi bilo regulacije toka glede na napetost, bi ti stvar hitro skurila akumulatro, kar se v praksi tudi dogaja. Enkrat celo na našem avtu.
Selen pri polnilcih je trotl ziher rešitev, ravno zaradi njegove velike upornosti, ki pride zelo prav v primeru zamenjane polaritete, pri priklopu akumulatorja ne stečejo gigantski tokovi, ki so stopijo dovodne kable in raztreščijo usmernik, kar se lahko v takem primeru zgodi pri nezavarovanem Si usmerniku.
To ne bo čisto res. Iskrini "pobi" polnilci imajoavtomatsko termično varovalko ( ne taljivo ampak tako na knof), pa imajo še vedno selenske mostičke.
Ko sem tak mostiček zamenjal s silicijevim, je varovalka stalno izklapljala zaradi velikih tokov. Na koncu sem moral not vgraditi žični upor in sem bil pravzaprav tam, kjer sem štartal.
Pb Aku kot je recimo avtomobilski, ima nizko notranjo upornost in če nanj priklopiš drugi napetostni vir z nizko notranjo upornostjo, bo med njima stekel velik tok, tega pa pri polnjenju nočeš.
Trajni tok polnjenja ne bi smel preseči C/10, s tem da bi moral biti na začetku polnjenja bistveno manjši.
On the journey of life, I chose the psycho path.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Polnilec akumulatorjev (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 21352 (11699) | FireSnake |
» | UPS in avtomobilski akumulator.... (strani: 1 2 )Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 15217 (4273) | Assass1n |
» | Naj kupim nov akumolator ? (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 9728 (8628) | RejZoR |
» | Polnjenje avtomobilskega akumulatorjaOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 14351 (14011) | šernk |
» | Polnjenje svinčenega akumulatorjaOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 6913 (6648) | Trancedeejay |