» »

Polnjenje avtomobilskega akumulatorja

Polnjenje avtomobilskega akumulatorja

mirch ::

Pozdravljeni!

Zaradi vse težjega vžiganja sem se odločil napolnit akumulator.

Sedaj pa ne vem kaj pomeni vrenje akumulatorja. Dobil sem več različnih informacij. Eni pravijo da to pomeni da je akumulator "zdrav", drugi pravijo da je to normalno med polnjenjem. Tretji pa spet, da je tista celica, katera vre, zanič.

Torej med polnjenjem mora akumulator vreti, oziroma spušča zvoke mehurčanja?:) Ali kaj to pomeni?

Moram akumulatorske celice odviti na vrhu akumulatorja?


Prosim za pomoč.

LP!

Daniel ::

Akumulator ponavadi zavre zaradi previsoke napetosti polnjenja. Odvij in poglej, če nimaš mogoče že kakšne celice na suhem, če je lahko akumulator postaviš v kot.

bdoxx ::

ko polniš morš, oz. je priporočljivo da tiste čepke na vrhu aku. odvit, (če jih ima). po - pred polnjenem pogledaš kok je še tekočine not, po potrebi doliješ dest. vodo.

Brane22 ::

"Vrenje" se v poznejših fazah polnjenja dogaja vedno po malem, na koncu pa bolj izrazito.

Gre za razkroj vode v vodik in kisik ( "pokalni plin" ), zato ima tudi na videz zaprti avto-aku nekje neko luknjico, kanal ali cevko za odvod teh plinov. Ta bi morala povsem zadoščati, če ni zamašena zaradi kake smeti.

Vrenje je bolj izrazito tudi pri večjem polnjenju ali pri prepolnjenavanju, ko gre energija polnjenja samo še v razkroj vode.

Nezaželeno je pa zaradi nastajanja eksplozivne mešanice plinov, pa tudi razkroja vode, zaradi česar lahko ostanejo plošče celice na suhem, kjer jih oksidacija uniči.

V celico se dodaja destilirana voda, nivo bi pa moral biti recimo vsaj za prst (2cm) nad ploščami.

Svinčevi akuji so še posebej občutljivi, zato se priporoča počasno polnjenje z nizkimi polnilnimi tokovi, recimo čez dana ali kaj takega.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Brane22 ()

Brane22 ::

BTW, ravno te dni se v Lidlu ali Hoferju prodajajo majhni polnilčki za avto/moto akumulatorje. Cena je tistih €15-20, ne spomnim se več točno.

Stvar sicer je poceni, dela pa dobro. Polni relativno lepo, aku pa lahko pustiš priklopljen praktično poljubno dolgo, ker polnilec sam zazna polnost akuja in preide na "trickle-charge", kjer toka polnjenja praktično ni in stvar samo vzdržuje nivo napolnjenosti.

Sem že parkrat nafilal aku svoje Corse. Dela brez problema.

first_line ::

Ja, samo ko enkrat rabiš polniti avtomobilski akumolator je že čas da menjaš akumulator sam, ali pa alternator pri avtu. Če je vse v redu se ti akumulator ne sprazni pod tistih 11,5V ko še vžge (večina vozil, sploh po ta novem zakonu ;) ). Razen če pozimi 20x na dan vžigaš in se voziš po 100m.

francek1 ::

Uporaba vzdrževalcev akumulatorjev (ki ga je opisal Brane22)je zelo priporočljiv pri vozilih, ki niso v uporabi vsak dan. Je pa ta polnilec v bistvu namenjen vozilom, ki čez zimo stojijo(motorjem in kosilnicam naprimer). Preprečuje namreč sulfatizacijo, ki je pogosto vzrok za manjšo kapaciteto svinčenih akumulatorjev.
Kdor se je že rodil učen se lahko reži...

flipflop ::

Sploh ko je enkrat aku star kakih pet let je vprašanje koliko se še splača polnit. Sploh pozimi. Vrag potem najraje crkne ko ga najbolj rabiš.

Ta polnilec/vzdrževalec iz hoferja, bi bil primeren tudi za kak večji akumulator? Recimo traktorski 12V 150Ah.

Brane22 ::

first_line je izjavil:

Ja, samo ko enkrat rabiš polniti avtomobilski akumolator je že čas da menjaš akumulator sam, ali pa alternator pri avtu. Če je vse v redu se ti akumulator ne sprazni pod tistih 11,5V ko še vžge (večina vozil, sploh po ta novem zakonu ;) ). Razen če pozimi 20x na dan vžigaš in se voziš po 100m.


Nekaj je na tem, ampak potreba po polnejnu še vedno obstaja. Moja Corsa je recimo dostikrat tudi po dva tedna skupaj na parkingu. Včasih več.

Poleg tega je nekaj narobe s polnjenjem, pa so fotra ( prejšnjega lastnika) že odrli na ta račun za €300, ne da bi res uštimali problem.

Meni pa se ne da sedaj ubadat s tem. Na tej Corsi je problem dat alternator dol, zato se bom tega lotil, ko mi bo ustrezalo.

Do takrat je pa ta polnilček super rešitev. Pa tudi ko bo polnjenje uštimano, še vedno ostaja problem relativno redke uporabe.

SplitCookie ::

Sam sem akku polnil ~5 dni iz 0% napolnjenosti (imel je 8V) - kaj ga je scuzalo - ne vem, ker porabe ni.
Prve dva dneva sem polnil s standardnim trafo polnilcem - brezveze.

Nato sem ga priklopil direkt na laptop napajalnik in ga filal s konstantnimi 7A dokler napetost ni narastla na 16.5V (3tji dan, čez noč je ponavadi počival), nato zmanjšal tok na tiste 4A in filal dalje do ustrezne koncentracije elektrolita + enake napetosti akkuja

Problem je bil, ker je bila koncentracija elektrolita kljub visokemu toku in kljub visoki napetosti - zelo nizka. 1.14, na koncu je imel 1.32, po dodajanju vode pa tam 1.24
Začel je rasti šele po 2h dneh in sedaj dela zopet kot nov.
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_

Brane22 ::


Ta polnilec/vzdrževalec iz hoferja, bi bil primeren tudi za kak večji akumulator? Recimo traktorski 12V 150Ah.


Ne vidim, zakaj ne bi. Le polnjenje bo trajalo pač dlje. Recimo dva-tri dni namesto enega za full-charge...

SplitCookie ::

A nima tut lidl nekaj podobnega ? Zgleda pa zelo kitajska zadeva.
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_

francek1 ::

flipflop je izjavil:

Sploh ko je enkrat aku star kakih pet let je vprašanje koliko se še splača polnit. Sploh pozimi. Vrag potem najraje crkne ko ga najbolj rabiš.

Ta polnilec/vzdrževalec iz hoferja, bi bil primeren tudi za kak večji akumulator? Recimo traktorski 12V 150Ah.

Za vzdrževanje napolnjenosti ja, za polnjnje in desulfatizacijo pa je prešibek. So pa zadnjič imeli pru Hoferju enega primernega, ki je služil tudi kot zagonski, za 50€.
Kdor se je že rodil učen se lahko reži...

flipflop ::

Imel bi ga za čez zimo, da mi ne bi bilo treba jemat akumulatorja dol s traktorja.

francek1 ::

flipflop je izjavil:

Imel bi ga za čez zimo, da mi ne bi bilo treba jemat akumulatorja dol s traktorja.

Za to zadostuje. Bistveno je, da se ne sprazni, ker je takrat zmrzlišče elektrolita višje.
Kdor se je že rodil učen se lahko reži...

-valvoline- ::

Klemo dol,najbolj ziher varijanta.

SplitCookie ::

Klemo daš stran, polnilec gor. To je to
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_

mirch ::

BTW, ravno te dni se v Lidlu ali Hoferju prodajajo majhni polnilčki za avto/moto akumulatorje. Cena je tistih €15-20, ne spomnim se več točno.

Stvar sicer je poceni, dela pa dobro. Polni relativno lepo, aku pa lahko pustiš priklopljen praktično poljubno dolgo, ker polnilec sam zazna polnost akuja in preide na "trickle-charge", kjer toka polnjenja praktično ni in stvar samo vzdržuje nivo napolnjenosti.

Sem že parkrat nafilal aku svoje Corse. Dela brez problema.


Sem si ga nabavil, zato tudi odprl to temo:) Drugač mi je akumulator napolnilo do 13,5V, ne do 14,5 kolikor (+/-) bi naj bilo. Dolil sem tudi destilirano vodo.

Drugač še sedaj avto prižiga brez problema. Bomo vidli, kako bo z njim v hladnih mesecih:)

LP!

Brane22 ::

Ni prtoblema. Akuja se ne fila do 14.5V. 13.4 ali nekaj takega če gre za vzdrževalno polnjenje ali celo manj in do 13.8V če gre za enkratno polnjnenje, pa še to je lahko tudi malo manj, ker se ob koncu polnjenja razkraja voda v elektrolitu, tako da je to videt v redu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Brane22 ()

Blinder ::

kaj pa če se polni akumulator med vožnjo? Ali bi rabil avto delat 144 ur, preden bi se aku napolnil na solidno raven?
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

Brane22 ::

Mislim, da je avtoelektronika naštelana tako,d a aku polni bolj agresivno ko je prazen in sploh pa vžigu ( da prinese not izpraznitev ) vendar ne vem, koliko hitrejša je lahko v poznejših fazah, ko je hitro polnjenje sicer možno a škodljivo.

Tako da neka dolga relacija lahko veliko pomaga a jaz bi še vedno po njej aku dal na polnilec.

šernk ::

Ko avto ne vžiga je enostavno akumulator za zamenjat, v 15-20km dolgi vožnji mora dovolj napolnit da sem sam akumulator nikoli ne izprazne če je v dobrem stanju.

polnjenje pomaga edino če avto dlje časa stoji, vse ostalo je brezveze in ne zaganjat avtomobilov z raznimi "polnilci z zaganjalniki", ker vas lahko udari po žepu da bi lahko kupili še 15 akumulatorjev za ta denar.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Polnilec akumulatorjev (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
11120986 (11333) FireSnake
»

Naj kupim nov akumolator ? (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
509580 (8480) RejZoR
»

nakup polnilca za akumolator

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
152306 (2004) mihec87
»

Polnenje akumulatorja

Oddelek: Na cesti
287580 (7194) Brane22
»

Polnilec za akumulator iz računalniškega napajalnika?

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
65735 (5568) Brane2

Več podobnih tem