» »

Centralno ogrevanje z elektrodnim grelcem

Centralno ogrevanje z elektrodnim grelcem

pezo ::

:D Ne se smejat!

Čisto resna zadeva je in si želim komentarja znalcev!
Imam etažno pečko na olje v kopalnici, katero sem se namenil zamenjati in tudi prestaviti v novo pozidan prostor s cisterno. Seveda načrtujem izvesti kar se da ceneje in ko sem že mislil da sem našel primeren najcenejši kotel sem mimogrede naletel na informacijo o električnem pretočnem grelcu moči do 7 kW, kar je dovolj za mojih 70 m2. Pravijo, da so ga razvili rusi za ogrevanje podmornic, sedaj pa je prirejen za civilno uporabo. Stvar me je zainteresirala in resno sem se lotil preračunavanja stroškov olja in primerjavo z elektriko. Seveda je olje cenejše vendar z reklamiranim izkoristkom el. grelca in upoštevanjem komotnosti el. ogrevanja me je pritegnilo. Zahteval sem več informacij in dobil razlago, da deluje na principu elektrod, voda pa nastopa kot elektrolit in s tem se grejejo molekule vode. V nadaljevanju dodajam kompletno razlago.

Vesel bi bil vsakršnega komentarja, predvsem če je kdo stručnjak s tega področja

Hvala !

Električni protočni elektrodni kotao služi za zagrevanje vode u zatvorenim i otvorenim
sistemim grejanja kuća, stanova, vikendica,pomoćnih prostorija, sa maksimalnom grejnom zapreminom do 175 m 3.
Elektrodni grejni kotao se odlikuje optimalnom razradom povećane pouzdanosti.
Oni rade na principu neposrednog prenosa energije električne struje na molekule vode što dovodi do povećanj a njihove temperature. Kod prekida dovoda vode u kotao, on prekida rad, a samim tim se isključuje mogućnost termičkog oštećenja sistema (eksplozije, požara i slično).
MERE BEZBEDNOST
PAŽNJA: Prilikom povezivanja kotla na električnu mrežu STROGO OBRATITI PAŽNJU NA PRIKLJUČAK FAZE (fazu priključiti na naznačenom mestu na kotlu), kao i na uzemljenje.
Na delove kotla koji su priključeni na električnu mrežu obavezno postaviti zaštine poklopce.
Potrebni električni parametri su:
- napon mreže 220 V (postoji mogucnost rada i na 110 V)
- jačina struje MAX 32A
Sistem instalacije grejanja kotlom EKONOMIK 03 mora biti opremljen nalegajućim termostatom sa mogućnošću regulacije od 20 do 90 stepeni, koji se formira na izlaznom vodu neposredno iznad kotla.
Osim ovoga, radom kotla upravlja se klasičnim sobnim termostatom, kojim se po potrebi vrši uključenje i isključenje kotla.
Zaštita električne mreže od kratkih spojeva obezbeđuje se automatskim osiguračem od 25 A – 32 A.
Ne dozvoljava se rad sa kotlom ukoliko je oštećen plastični ili gumeni zaštitni oklop sa spoljne strane.
Spojevi sa navojem grejnog sistema moraju obezbeđivati hermetičnost. Ne dozvoljava se curenje vode na spoljnim površinama kotla. Šema priključivanja kotla mora da odgovara šemi prikazanoj u ovom uputstvu.
MONTAŽA I PRIPREMA ZA RAD
Pri montiranju grejnog sistema, radijatora i cevi koje ih povezuju, neophodno je obratiti pažnju na čistiću cevi i da u unutrašnjost pri radu ne upadaju metalni opiljci i druga prljavština. Po završetku montaže cevi, sistem je neophodno isprati. Kotao se postavlja u grejni sistem obavezno u vertikalnom položaju, pri tome je priključak za fazu obavezno okrenut na dole.
Uključivanje kotla se vrši preko automatske sklopke od 32A sa toplotnom zaštitom, koja uključuje automatski prekidač (max. struje od 32A) i pratiti rad kotla. Potrebno je priključiti ampermetar sa skalom od 0 do 40A i pratiti rad kotla. Rad kotla zavisi i od samog kvaliteta vode.
Ovaj kotao ne može da da adekvatne rezultate u sledećim slučajevima:
ako u vodi ima puno vodenog kamenca (krečnjaka)
ako je instalacija prljava (ulje, masnoća, metalni opiljci)
U sistemu ne sme biti antifriza. Preporuka proizvođača je da se u sistem ubaci destilovana voda, radi optimalnih uslova rada kotla. Snaga kotla reguliše se dodavanjem sode bikarbone u vodu koja se nalazi u sistemu za centralno grejanje. Količina sode koja se ubacuje u sistem zavisi od kvaliteta vode. Na pr: na gradsku vodu, u većini gradova u Srbiji ubacuje se od 1 do 2 grama sode bikarbone na svakih 10 litara vode. Pri puštanju kotla u rad na hladnoj vodi, potrebno je da isti povuče 12 – 15 A, za snagu od 5 – 7 KW. Pri zagrevanju vode u sistemu, proporcionalno raste i snaga kotla. Ukoliko kotao u punoj snazi ne vuče 5 – 7 KW (25 – 30 A), potrebno je dodati još bikarbone sode, a ako je struja veća potrebno je dodavati čistu vodu.
Svi napojni kablovi moraju imati presek 4 mm kv. Otpor uzemljenja ne sme biti veći od 0,8 Ω. Zaštitni uređaj diferencijalne struje (Fi sklopka), ne sme se ugrađivati na električnu mrežu. Ukoliko je Fi sklopka već postojeća u instalaciji, kotao se montira sa plastičnim nastavcima, tako da se odvoji od metalnog dela sistema. U tom slučaju, nula se vezuje na kotao, a uzemljenje se vezuje obujmicom za cevi instalacije. Poželjno je, pre ugradnje elektro-kotla, pri vršnom opterećenju izvršiti kontrolu i merenje napona (nule i zemlje) na instalaciji u objektu upoređujući fazne stavove pomoću osciloskopa. Prilikom priključenja kotla na električnu mrežu OBAVEZNO obratiti pažnju na priključak faze, nule i uzemljenja naznačenim strelicama na telu kotla.
ŠEMA ELEKTRO PRIKLJUČIVANJA
OS – automatski osigurač 25 A
NT – nalegajući termostat od 20-90 C°
ST – sobni termostat od 0-30 C°
A – ampermetar od 0 – 40 A
SK – sklopka (kontaktor) min. 25 A
ODRŽAVANJE GREJNOG SISTEMA
Vodu dolivati po potrebi preko ispusnog ventila (otpor vode koja se doliva, mora biti 5 – 15 KΩ).
U toku grejne sezone, najmanje jedanput, promeniti vodu u potpunosti. Na kraju grejne sezone isprati ceo sistem vodom. Pri vršenju mogućeg remonta sistema isključivati kotao. Priključenje elektro-kotla na električnu mrežu, kao i održavanje, mogu obavljati samo kvalifikovana lica elektro-struke.
:\
_______________________________________________________________________________
Kamena doba se ni končala, ker bi zmanjkalo kamenja...

MadMax ::

Na ta način sem si v študentskih letih v kozarcu kuhal kavo, mnogi pa so si v lavorju greli vodo za namakanje revmatičnih nog.
Aja, to je isti sistem delovanja kot lončki za kuhanje kave, v katerega nisi smel posegat s kovinsko žlico in kateri so zaradi (ne)varnosti prepovedani že vrsto let, navkljub njihovi izjemni praktičnosti in hitrosti.

Kot si že sam prebral, ima zadeva pozitivne, pa tudi negativne plati.
V tem sistemu se sicer za varnost ni za bat, če je le priklop izveden pravilno.
Omenjal si komotnost: menjava vode, izpiranje in "štelanje" moči z dodavanjem sode bikarbone se mi ne zdi preveč komotno.
Da ne omenjam vprašanja, kako neprestano menjavanje vode vpliva na ostali sistem (cevi, radiatorji) po vprašanju korozije?

Kakšna pa je številka v začetni investiciji? (cena)

/edit:
Nisi tudi povedal kje sploh je to tvoje stanovanje. Marsikje je namreč problem zagotoviti 32A energetski priključek. Sam živim v hiši, pa imam priključek "samo" 3x20A.
Marsikje, sploh po blokih ali starejših hišah pa je samo enofazni priključek 1x25A. Pa dobro, naj bo 1x40A, več sigurno ne boš dobil. Pa od 40 odštej pralni stroj, električno pečico in/ali mikrovalovko, pa še kaj se najde...
3x40A je pa praktično že industrijska zadeva, močno predraga za hišno uporabo.

Je še vedno zanimiva rešitev?
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MadMax ()

AndrejS ::

Poznam primere, ki so si greli pozimi stanovanje z električnim pretočnim grelnikom, toda vsi so po 2-3 sezonah šli raje na olje ali plin... Predraga elektrika.

Brane2 ::

Meni se zdi cela stvar butasta.

Že omemba ruskih podmornic asocira na grozno smrt, dejstvo da ti to ponuja bra t Srbin pa vzbuja mnogo dodoatnih dvomov.

Kako neki ima lahko ta zadeva boljši izkoristek od navadnega električnega grelca, ki ima 100% izkoristek ?

Poleg tega mi ni jasno, zakaj sploh razmišljaš o gretju z elektriko. Stvar je butasta.
MEnda ne boš kupoval takok žlahhtne energije, kot je električna samo za to, da jo pretvoriš direkt v toplotno.

Za to obstajajo veliko boljše rešitve, denimo kurilno olje, drva in premog.

Poleg tega rabiš za tak grelec veliko moč in s tem tudi priključno moč. Če boš povprašal na elektro, ti bodo povedali, daimajo gospodinjstva daleč najcenejšo kWh in da bo zate elektrika dražja, če padeš izven kriterijev za navadno gospodinjstvo.

Matri[X] ::

Pomoje bi bilo bolje, ce bi zgornje besedilo prevedel v slovenscino, da kasneje ne bi prislo do kaksnih nesporazumov. Drugace pa zadeva zgleda kar uredu, se posebno ce ima boljsi izkoristek od ostalih elektricnih naprav za ogrevanje.

MadMax ::

3:1 proti :D
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

milica ::

Tole je pa kr zanimiva pečka. A je kakšen link? A mogoče kdo ve koliko je kW elektrike? Kurilc je vsak drugi teden dražji.
LP!

Brane2 ::

Folk, ne bit trapast.

Pomislite malo. Odkod pa mislite, da je prišla tista elelktrika, s katero se mislite gret ?
Če ni prišla iz nuklearke, je verjetno iz kake termocentrale.

To pomeni, da so zanjo skruili premog, nafto , plin ali kaj podobnega.

Termocenrtrale in nuklearke so v bistvu toplotni stroji, ki imajo izkoristek največ 35%. To pomeni, da so za vsako kWH skurili še dve, ki pa sta ušli skozi dimnik ali pa segreli kako reko itd.

Od centrale do porabnika mora vsaka kWh prepotovati skozi distribucijsko omrežje in tam se izgubi recimo kakih 20% začetne energije.

Se pravi, pri proizvodnji elektrike se sprijaznimo s tem, da izgubimo praktično 3/4 energije, vendar je preostala energija v zelo žlahtni obliki, s katero lahko počnemo marsikaj.

Zato jo je trapasto uporabljati za kurjavo. Pri elelktriki plačuješ poleg tiste 1 kWh ure še skorajda tri dodatne, ki so v proizvodnji "ušle v luft".

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Brane2 ()

Thomas ::

Edini način, da "dobiš" iz 1 kWh elektrike 3, je toplotna črpalka, Poleg da se na elektriko, se greješ še na razliko v temperaturi talnice in zunanjega zraka. Ampak spet dobiš manj, kot če bi pokuril premog iz termoelektrarne direkno.

Ja, glavo v roke!
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

barbarpapa1 ::

Pozdravljen

Tega je kar nekaj na našem trgu in to (po mojem spominu) že kar precej časa. Če se prav spomnim, je Metalka njega dni ponujala tovrstne naprave pod blagovno znamko "Panterm" ali "Pantherm". Podobna stvar je tudi tole.

Sicer pa ima iz stališča izkoristka Thomas povsem prav.

Pa fajn se grej...

Jože

dr.J ::

Jest grem nazaj na drva. Sodobne peči imajo izkoristek nad 90%.

Kurilno olje postaja vedno dražje (je pa komot), tako da bi se mi investicija povrnila v par letih. Drva imam na srečo lastna, drugače pa tle ni računice. Olje pa ostaja za backup, to je jasno.

Thomas ::

Tono do dve drva na Slovenca prirase vsako leto na Slovenskem. Pomeni da če posekamo toliko, se gozdna masa ne zmanjšuje.

Samo kdo bo sekal drevesa in nabiral drva? Če bi to mehanizirali, zadostuje za _vse_ današnje energetske potrebe. Samo tolk, v vednost in orientacijo.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

TESKAn ::

Za podirat drevesa imaš harvesterje - recimo enega takega. Ti v parih minutkah podre drevo in poskubi veje.
Mašine torej že imaš za vse. edini problem je njihova cena..in pa zeleni, ki bi IMO brž zagnali vik in krik...
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

dr.J ::

> Tono do dve drva na Slovenca prirase vsako leto na Slovenskem.
> Pomeni da če posekamo toliko, se gozdna masa ne zmanjšuje.

Bi precej naftnih $$$ prišparali. Ne vem, al bi bli bolj proti Zeleni ali pa delničarji Petrola, npr. >:D

Je pa takole: sežigna toplota suhega bukovega lesa je samo približno 3x manjša od sežigne toplote nafte, na kilo, se razume. Po raznih prospektih je okoli 2,5 m3 drv = 1000 l kurilnega olja, v praksi najbrž okoli 3 m3.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: dr.J ()

Azrael ::

Če se vrnem nazaj k grelcu. Zadeva deluje, to je jasno, vendar ima kar nekaj zopnij:

1.) Enofazni priklop, 35A niso mačje..., to prinese zelo drag električni priključek, čudi me da ne obstaja trofana izvedba (bi bila možna), ki bi enakomerno obremenila omrežje in bi se izšla že s priključkom 3x20A.

2.) Pri gretju vode, se dogaja elektroliza le te, problemi z odzračevanjem plinov in dodajanjem vode, če se to zanemari, tisti radiatorji, ki so v inštalaciji montirani najvišje, kmalu ne grejejo več, ker je v njih nevarna plinska mešanica, namesto vode. Za kakšno eksplozijo je možnost sicer majhna, ker vžgati vodik ni najbolj enostavno.

3.) Občutljivost na primesi v vodi (opilki, olja, oglje...), ki so v običajnih sistemih CK, vedno prisotni.

4.) Relativno majhna moč, 7kW za celo hišo je dovolj za prehodna obdobja, za mrzle zime pa je po moje premalo.

5.) Cela olje - elektrika.

Toliko v razmislek.

LP, Azrael
Nekoč je bil Slo-tech.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Ogrevanje v neizolirani hiši (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
14043070 (205) kixs
»

Ogrevanje na Elektriko (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
15960131 (29580) konspirator
»

Nakup klimatske naprave za ogrevanje A+++ (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
8431925 (28450) klimatos
»

home made klima+ napajanje s sončnimi celicami. (strani: 1 2 )

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
6011819 (8245) energetik
»

Ogrevanje na mikrovalove

Oddelek: Loža
183200 (2878) VIP58

Več podobnih tem