Forum » Na cesti » Optika avtomobila
Optika avtomobila
BlackHole ::
Zadnjič sem imel rahlo nesrečo in zapeljal preko slabo vidnega betonskega odtočnega kanala ob robu ceste. Hitrost ni bila velika, sem že ustavljal (umikal psu na cesti), ampak še vedno sem zapeljal preko z obema desnima kolesoma. Sprednja guma je počila, sprednje platišče (kovinsko) je zvito. Avto ni nasedel, je pa kar fajn poknilo. V glavnem, jutri peljem avto na na pregled in me zanima koliko približno stane en optičen pregled avtomobila in kako dolgo traja tak pregled. To sprašujem zato, da dobim malo občutka za ta popravila, da me ne bi kaj napizdili. Z avtom sem se sicer po tistem še vozil in ni opaziti nobenih sprememb, ampak ne vem če se da samo iz tega kaj sklepati. Imate kaj izkušenj s temi nesrečami?
stefanc ::
Enkrat sem bil na tehničnem, pa me je opozoril, da mi gume pobira na robu. Zapeljal sem se na AMZS na Dunajski in je bil pregled in nastavitev okoli 6000SIT (če si član je še nekaj ceneje). Končano je bilo v cca 20-30min.
Postopek pa je tak, da najprej izmeri odstopanja, jih primerja s podatki za tisti model/letnik avtomobila in potem nastavi, tako da je vse v predpisanih mejah.
Link 1
Link 2
Če te zanima še kako delujejo merilne naprave, išči na googlu po 'wheel alignment'
lp
Postopek pa je tak, da najprej izmeri odstopanja, jih primerja s podatki za tisti model/letnik avtomobila in potem nastavi, tako da je vse v predpisanih mejah.
Link 1
Link 2
Če te zanima še kako delujejo merilne naprave, išči na googlu po 'wheel alignment'
lp
SkIDiver ::
Hehe. Nich gut tole tvoje početje.
Maš lahko veliko srečo, da nisi uniču prednjega ležaja (ta gre 3x hitrej v penzijo kot pa zadnji). Lahko pa si ga in se ti bo pokazalo po cca 100 do 200km. Začelo bo drgnit, ružit, ko se boš pelju v lev ovinek (takrat je desn ližaj obremenjen). Nslednja stvar, ki bi jo lahko uniču je zglob na roki. Ta zadeva ti drži celotno vpetje kolesa. Na vrhu ga drži amortizer spodaj pa zglob. Na to pride gor pesto in na pesto kolo. Lahko bi uniču še kak gumijast del pri stabilizatorju (odvisno katera znamka avtomobila - nisi povedal zato ne morem vedt). Na koncu pa bi lahko uniču še kako roko pri volanskem sistemu oz. sistemu za krmiljenje prednjih koles.
Manjava za vsako zadevo, ki sem jo naštel bi te lahko stala cca 1 delovno uro. Če je avto novejši oz vzdrževan bi šlo tud v 30 minutah, ker ga ne bi nič zajebavalo, če bi serviser bil hitre narave. Če je počasen pa lahko računaš 1 uro. Na koncu bi prišel na cca 3 delovne ure. Ena stane okol 2 tisočaka (odvisno kje) plus rezervni deli.
Cena avtooptike pa je čist odvisna od tega kolk kotov more nastavt. Osnova je recimo nekje 2500 sit. Potem maš pa vsak kot 500 sit. Zadi maš na vsakem kolesu po en kot in spredi na vsakem kolesu 2 kota. Skupaj ti znese 6 kotov po 500 sit in dobiš vn 3 tisočake plus osnova pa si na 5500 sit. Če pa imaš na vsakem zadnjem kolesu po dva kota pa prištej še jurja za povrh.
Pa še o kotih. En kot je za vertikalno nastavitev kolesa (nagib kolesa) in drugi za iztek kolesa. To pa je nastavitev ali kolesa gledajo navzven ali navznoter ali pa so ravna z linijo podvozja. Če ni iztek dober potem, ko se pelješ po ravnini in držiš volan čisto poravnano avto leze v eno stran. More it skoraj čisto naravnost.
Maš lahko veliko srečo, da nisi uniču prednjega ležaja (ta gre 3x hitrej v penzijo kot pa zadnji). Lahko pa si ga in se ti bo pokazalo po cca 100 do 200km. Začelo bo drgnit, ružit, ko se boš pelju v lev ovinek (takrat je desn ližaj obremenjen). Nslednja stvar, ki bi jo lahko uniču je zglob na roki. Ta zadeva ti drži celotno vpetje kolesa. Na vrhu ga drži amortizer spodaj pa zglob. Na to pride gor pesto in na pesto kolo. Lahko bi uniču še kak gumijast del pri stabilizatorju (odvisno katera znamka avtomobila - nisi povedal zato ne morem vedt). Na koncu pa bi lahko uniču še kako roko pri volanskem sistemu oz. sistemu za krmiljenje prednjih koles.
Manjava za vsako zadevo, ki sem jo naštel bi te lahko stala cca 1 delovno uro. Če je avto novejši oz vzdrževan bi šlo tud v 30 minutah, ker ga ne bi nič zajebavalo, če bi serviser bil hitre narave. Če je počasen pa lahko računaš 1 uro. Na koncu bi prišel na cca 3 delovne ure. Ena stane okol 2 tisočaka (odvisno kje) plus rezervni deli.
Cena avtooptike pa je čist odvisna od tega kolk kotov more nastavt. Osnova je recimo nekje 2500 sit. Potem maš pa vsak kot 500 sit. Zadi maš na vsakem kolesu po en kot in spredi na vsakem kolesu 2 kota. Skupaj ti znese 6 kotov po 500 sit in dobiš vn 3 tisočake plus osnova pa si na 5500 sit. Če pa imaš na vsakem zadnjem kolesu po dva kota pa prištej še jurja za povrh.
Pa še o kotih. En kot je za vertikalno nastavitev kolesa (nagib kolesa) in drugi za iztek kolesa. To pa je nastavitev ali kolesa gledajo navzven ali navznoter ali pa so ravna z linijo podvozja. Če ni iztek dober potem, ko se pelješ po ravnini in držiš volan čisto poravnano avto leze v eno stran. More it skoraj čisto naravnost.
bobby ::
he he serviser bi računal 1 uro pa ne glede na to če bi delal 15 minut al pa 45 minut,..
Ce eksplicitno ne odgovorim osebam PNG ali PR,..I dont care about your opinion.
BlackHole ::
Hvala za ta izčrpen opis. Avto je sicer Renault Clio let. 96. Pri sami vožnji nisem opazil nekih motenj. Avto je sicer že prej po avtocesti malenksot vleklo v desno. Kako pa je zdaj, še nisem sprobal. Danes ga itak že peljem na pregled. Bomo vidli, koliko me bo stalo.
Brane2 ::
Pa še o kotih. En kot je za vertikalno nastavitev kolesa (nagib kolesa) in drugi za iztek kolesa. To pa je nastavitev ali kolesa gledajo navzven ali navznoter ali pa so ravna z linijo podvozja. Če ni iztek dober potem, ko se pelješ po ravnini in držiš volan čisto poravnano avto leze v eno stran. More it skoraj čisto naravnost.
Lahko kaj več poveš o tem ? Na svoji Astri sem našel možnost štelanja samo na končnikih na koncu volanske letve. VSe ostalo se zdi fiksno.
NA zadnjih kolesih se tudi ne spomnim, da bi videl kaj štelabilnega...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Brane2 ()
Brane2 ::
AJa, še to:
NA sprednjih glavah nimam zaščitne kovinske kape tam, kjer se polos privije na ležaj.
Kot se spomnim, je bil pri mojih starejših avtih ta del zalit z mastjo in pokrit s kapo, na Astri pa je praktično odprt.
Je to normalno ali je bil kak serviser prehiter ?
NA sprednjih glavah nimam zaščitne kovinske kape tam, kjer se polos privije na ležaj.
Kot se spomnim, je bil pri mojih starejših avtih ta del zalit z mastjo in pokrit s kapo, na Astri pa je praktično odprt.
Je to normalno ali je bil kak serviser prehiter ?
BlackHole ::
Evo mene nazaj iz pregleda. Desne sprednje "vilice" bo treba zamenjat z novimi, ker so zvite (zamaknjene za kake 2-3 mm) ker se bojda to ne da popravit. Cena je pa 16.600 SIT + novo platišče 6.500 SIT, pa še delo, tak da računam nekaj preko 30.000 SIT, če potem še optiko naredijo. Delavec mi je rekel da za optiko rabi 1 uro in pol. Je to res tako dolg postopek?
SkIDiver ::
Ja tiste vilice so v mojem opisu roke. Popravljat se jih res ne da. Da se na njih samo zamenjat puše in pa zglob. Ravnat na žalost ne. pa tud, če bi se dalo je za tvoje zdravje zob in ostalega telesa najbolje da jo zamenjaš. Lahko tudi z neoriginalno. Je ravno tako 100% funkcionalna in zanesljiva dokler na njej ne piše "Made in Italy". Po večini je roba iz tam ne ravno dobre kvalitete. Bolje je "Made in Germany".
Za uro in pol avtooptike pa ne vem, če ne bo šu tal emehankar dvakrat vmes na pivo pa še kam. Za avtooptiko se ponuca cca dobrih 30 minut. Sicer pa odvisno kako majo. Mi vozmo majtsrom, ki imajo specializiran servis zavor in delajo tud avtooptiko. Avto dvignejo in na vsako kolo nataknejo nekaj gor. Potem nastavjo laserje, ki berejo podatke o nagibih iz tiste zadeve, ki je obešena na vsakem kolesu. Potem pa "štelanje". Po večini to traja dobrih 30 minut in to nardi en sam v 30 minutah.
Brane2 glede pokrovčka, ki pride pri sprednjem kolesu kjer pride privijačena polosovina. Pri starih avtomobilih je bilo tako, da so notr nafilali mast in zadevo zaprli. Pri novejših pa tega jz nisem zasledil. Pri našem smo že 2x menjal prednji desni ležaj in nismo nikol dajal masti notr pa tud pokrovčka nima gorej po defoltu.
Glede tega kako se nastavljajo koti pa ne vem ravno najbolje. Vem samo za iztek levo desno. Tega nastavljaš na končnikih volanske letve. Za vertikalni nagib kolesa pa ne vem kako gre zadeva. Na zadnjem kolesu pa ima avto tud možnost nastavitve izteka kolesa. Lahko pa tudi ne. Odvisno od avtomobila do avtomobila.
Za uro in pol avtooptike pa ne vem, če ne bo šu tal emehankar dvakrat vmes na pivo pa še kam. Za avtooptiko se ponuca cca dobrih 30 minut. Sicer pa odvisno kako majo. Mi vozmo majtsrom, ki imajo specializiran servis zavor in delajo tud avtooptiko. Avto dvignejo in na vsako kolo nataknejo nekaj gor. Potem nastavjo laserje, ki berejo podatke o nagibih iz tiste zadeve, ki je obešena na vsakem kolesu. Potem pa "štelanje". Po večini to traja dobrih 30 minut in to nardi en sam v 30 minutah.
Brane2 glede pokrovčka, ki pride pri sprednjem kolesu kjer pride privijačena polosovina. Pri starih avtomobilih je bilo tako, da so notr nafilali mast in zadevo zaprli. Pri novejših pa tega jz nisem zasledil. Pri našem smo že 2x menjal prednji desni ležaj in nismo nikol dajal masti notr pa tud pokrovčka nima gorej po defoltu.
Glede tega kako se nastavljajo koti pa ne vem ravno najbolje. Vem samo za iztek levo desno. Tega nastavljaš na končnikih volanske letve. Za vertikalni nagib kolesa pa ne vem kako gre zadeva. Na zadnjem kolesu pa ima avto tud možnost nastavitve izteka kolesa. Lahko pa tudi ne. Odvisno od avtomobila do avtomobila.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Poceni terenc (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 21749 (18323) | krneki0001 |
» | Avtodeli Fiesta - RABIM POMOČOddelek: Na cesti | 6168 (5381) | SkIDiver |
» | nedelujoč ABS in tehnični pregledOddelek: Loža | 5050 (4601) | Malajlo |
» | Zapečeni končniki na vozilu??Oddelek: Loža | 8509 (7877) | guest #44 |
» | Naj pomaga vsak, ki se spozna na popravljanje avtomobilov (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 17091 (15689) | SkIDiver |