»

V poldrugem desetletju je Zemlja zadržala dvakrat več toplote

Slo-Tech - Globalno segrevanje, ki je posledica kopičenja toplogrednih plinov v atmosferi, običajno predočujemo z dvigom povprečne temperature na Zemlji. Če pa se ta temperatura dviguje, to pomeni, da se Zemlja segreva. Z drugimi besedami pa to pomeni, da energijska bilanca Zemlje ni poravnana. Trenutno Zemlja od Sonca prejme več toplote, kot je odda v vesolje, zato lahko povprečna temperatura raste. Efekt je podoben, kot če se oblečemo v toplo plast oblačil. Tudi tedaj se novo ravnotežje vzpostavi pri višji temperaturi kože.

Najnovejša raziskava, ki sta jo izvedli NASA in NOAA, je razkrila, da se neravnovesje povečuje. V obdobju od leta 2005 do 2019 se je presežek energije, ki na Zemlji ostaja in se ne izseva v vesolje, podvojil. Energijsko neravnovesje Zemlje (EEI) trenutno znaša 0,3 odstotka glede na vpadlo energijo in večinoma segreva oceane (90 odstotkov). Od leta 2005 do 2019 se je to neravnovesje povečevalo s povprečno hitrostjo 0,5 W/m2/desetletje.

V raziskavi razlog za trenutno...

14 komentarjev

Satya Nadella postal še Microsoftov predsednik

Satya Nadella

vir: Wikipedia
CNet - Microsoftov izvršni direktor Satya Nadella je ta teden postal še novi predsednik. Upravni odbor ga je soglasno potrdil kot predsednika odbora, s čimer bo imel Nadella še več vpliva na vodenje podjetja. John Thompson, ki je doslej opravljal funkcijo predsednika, bo dobil eno izmed direktorskih mest v podjetju. Thompson je bil predsednik od leta 2014, pred tem pa je bil izvršni direktor Symanteca.

Nadella, ki je v Microsoftu zaposlen od leta 1992, je izvršni direktor postal leta 2014, ko je dobil zahtevno nalogo izboljšati kondicijo podjetja. Windows kot glavni izdelek je tedaj izgubljal zagon, zato je moralo podjetje stopiti v korak s časom in se deloma preusmeriti na druga področja, zlasti storitve v oblaku in umetno inteligenco. Preskok je uspel in Microsoft je danes drugo podjetje, ki se spogleduje z borzno vrednostjo dveh bilijonov dolarjev. Microsoft je lani kljub epidemiji beležil 14-odstotno rast prihodkov. Nadella se je rodil v Indiji in se je v ZDA preselil po diplomi, ko...

3 komentarji

V Ukrajini razbili izsiljevalsko skupino C10P

Slo-Tech - V Ukrajini so po obsežni preiskavi, ki jo je tamkajšnja policija izvedla v sodelovanju z Interpolom, ameriškimi in južnokorejskimi oblastmi, aretirali šest članov kriminalne združbe Cl0P, ki se je ukvarjala z izsiljevalskimi virusi. Omenjena skupina je s svojim delovanjem povzročila za pol milijard dolarjev škode. Ukrajinska policija je potrdila, da je kibernetski oddelek razbil skupino, ki je delovala vsaj od leta 2019. Osredotočali so se na ameriške in južnokorejske tarče. V prestolnici in okolici so izvedli 21 hišnih preiskav. Zasegli so več računalnikov, vozil in za okrog 150.000 evrov ukrajinske gotovine. Pridržane posameznike so obtožili nezakonitega vstopa v računalniške sisteme in pranja denarja, zaradi česar jim grozi do osem let zapora.

Cl0P je zgolj ena izmed hekerskih skupin, ki uporabljajo izsiljevalsko programsko opremo za pridobivanje denarja od žrtev. Uporabljali so klasično dvojno taktiko: žrtvam so podatke zašifrirali, tako da so jih lahko dobile nazaj le ob...

1 komentar

Facebook začenja testirati ciljane oglase znotraj VR okolij

Facebook - Iz Facebooka so sporočili, da pričenjajo s preizkušanjem predvajanja ciljanih oglasnih vsebin znotraj iger in drugih VR okolij svoje platforme z naočniki Oculus. Pri tem bodo uporabljali osebne podatke uporabnika, zbrane na družbenem omrežju Facebook.

Ko je lansko poletje prišla novica, da bo za rabo Oculusovih naočnikov kmalu obvezna povezava v Facebookov uporabniški račun, je bilo jasno, da skušajo Mark Zuckerberg in druščina oglaševalsko dejavnost, ki je njihov daleč največji vir prihodkov, dvigniti na novo raven. Po tem, ko so prejšnji mesec pričeli oglase najprej testno predvajati v Oculusovi aplikaciji, si reklame sedaj pot utirajo tudi v same VR igre. Pri čemer gre - pozor - za ciljano oglaševanje na podlagi podatkov, ki jih velikan o uporabniku zbere preko družbenega omrežja Facebook. Prva igra s takšno funkcionalnostjo je Blaston, v kratkem naj bi sledile še druge. Verjetno slej ko prej tudi Beat Saber, katerega razvojni studio je pod Facebookovim okriljem.

Podrobnejši...

19 komentarjev