» »

Unity ukinja kontroverzno licenčnino za vsako namestitev

Unity ukinja kontroverzno licenčnino za vsako namestitev

vir: Unity
Slo-Tech - Leto dni po ogromnem razburjenju, ki ga je povzročil Unity s spremembo licenciranja in uvedbo licenčnine za vsako namestitev igre na tem pogonu, so sporno pristojbino ukinili. Izvršni direktor Matt Bromberg je dejal, da svojega poslanstva, ki je demokratizacija razvoja iger, ne morejo izpolnjevati brez zaupanja vseh deležnikov. Zato so bile spremembe nujne in bodo začel veljati takoj.

Zato za vse stranke, tudi za uporabnike Unity 6, uvajajo že znani način obračunavanja licenčnine. Unity Personal bo ostal brezplačen, zgornja meja pa bo podvojena na 200.000 dolarjev. Prikaz napisana Made with Unity ob zagonu ne bo več obvezen. Unity Pro in Enterprise bosta sprememb deležna s prihodnjim letom. Unity Pro bo torej namenjen strankam, ki ustvarijo več kot 200.000 dolarjev letno, in bo stal 2200 letno, kar je osem odstotkov več kot doslej. Unity Enterprise, ki bo namenjen strankam s prometom nad 25 milijonov dolarjev letno, bo 25 odstotkov dražji. Morebitne spremembe in podražitve bodo pretehtali vsako leto.

Novo vodstvo skuša vzpostaviti zaupanje, ki je bilo lani že močno načeto. Četudi je zloglasni direktor John Riccitiello oktobra lani odstopil, je bila škoda že storjena. Obenem je bil Unity v slabi finančni kondiciji, ki je bila posledica prevzemov v letih 2023 in 2024. Letos januarja so zato napovedali, da bodo odslovili kar četrtino zaposlenih in podjetje prestrukturirali. Delnica podjetja je kljub temu letos izgubila polovico vrednosti, podjetje pa se trudi izkopati iz rdečih številk. Lanska izguba je dosegla 822 milijonov dolarjev.

16 komentarjev

GupeM ::

Mislite, da se splača kaj delnic zdaj kupit?

Rokec ::

So računali, da bo škandal usahnil, tako kot je pri Redditu. Ampak za razliko od Reddita, so Unitovi uporabniki vsi zelo tehnični in so bili vsi prizadeti, ne samo manjšina.

gozdar1 ::

Unreal jih je tako že precej povozil.

OutOfTheBox ::

gozdar1 je izjavil:

Unreal jih je tako že precej povozil.


Sem v tej industriji že 10 let, delam z obemi motorji pa bi prosil če lahko poveš kaj več o tem prosim. Kakšne so tvoje izkušnje in zakaj tako misliš?

Izi ::

Unity in Unreal sta si dovolj različna da je v igričarski industriji prostor za oba pogona.

Tole je moje mnenje:
Če imaš v žepu nekaj milijonov, veliko ekipo profesionalcev in hočeš izdelati naj AAA igro vseh časov potem je Unreal prava izbira. V vseh ostalih primerih pa je zelo verjetno bolje izbrati Unity.

Unity je precej bolj enostaven kot Unreal. Za začetnike in vse indie izdelovalce je Unity bolj primeren kot Unreal. Poleg začetniške prijaznosti, boljše pomoči in podpore je zelo pomembno da je Unity strojno precej manj zahteven in je uporaben prav na vseh platformah. Še posebej na telefonih, kjer je dandanes več iger kot na konzolah in PC, je Unity boljša izbira.
Če nisi pravi profesionalec boš z Unrealom na telefonu naredil grd izdelek ali pa ga sežgal :P

filip007 ::

KCD2 je pa na CryEngine, tam je Ray-tracing na software pogonu, kar je zanimivo.
Trevor Philips Industries

jlpktnst ::

Vem da so par iger kar ukinili/nehali delat ali vsaj tako je bilo govora. Domenvam da so šli indie studiji v bankrot. Ima kdo kakšne podatke o tem?

OutOfTheBox ::

Domenvam da so šli indie studiji v bankrot.


Skoraj zagotovo to ni res. Runtime Fee je bil Unity 6 exclusive (drži pa da so na začetku nameravali runtime fee implementirat tudi za starejše različice Unitija), kar pomeni da samo tisti ki so imeli novejšo različico so bili primorani plačati Runtime Fee. Ker so bile do danes vse igre narejene z različicami starejšimi od Unity 6, noben studio ne bi posodabljal projekta na Unity 6 in tako namerno šel v bankrot.

Druga zgodba bi bila, če bi Runtime fee res veljal za vse različice Unitija, potem bi veliko studijev šlo rakom žvižgat.

Zgodovina sprememb…

Glugy ::

"Obenem je bil Unity v slabi finančni kondiciji, ki je bila posledica prevzemov v letih 2023 in 2024."
Zelo pomemben podatek. Ni štos v tem da finančno ne bi bil Unity sposoben z lahkoto prebrodit hujša leta ampak je tle zadaj zgodba o širjenju ki pač iztroši vso rezervo za hude čase.

aytim ::

OutOfTheBox je izjavil:

Domenvam da so šli indie studiji v bankrot.


Skoraj zagotovo to ni res. Runtime Fee je bil Unity 6 exclusive (drži pa da so na začetku nameravali runtime fee implementirat tudi za starejše različice Unitija), kar pomeni da samo tisti ki so imeli novejšo različico so bili primorani plačati Runtime Fee. Ker so bile do danes vse igre narejene z različicami starejšimi od Unity 6, noben studio ne bi posodabljal projekta na Unity 6 in tako namerno šel v bankrot.

Druga zgodba bi bila, če bi Runtime fee res veljal za vse različice Unitija, potem bi veliko studijev šlo rakom žvižgat.

Runtime fee ne bi nobene firme spravil v bankrot, temveč bi res blago zajedal v dobičke. Še najmanj se je ta sprememba dotikala indiejev, čeprav so jokali na vso silo.
Sta pa tako Unity kot Unreal polna deprecated štosov in vsak resen studio vsaj del pogona za svoje potrebe spiše sam.

Kayzon ::

OutOfTheBox je izjavil:

gozdar1 je izjavil:

Unreal jih je tako že precej povozil.


Sem v tej industriji že 10 let, delam z obemi motorji pa bi prosil če lahko poveš kaj več o tem prosim. Kakšne so tvoje izkušnje in zakaj tako misliš?


Pri katerih igrah si sodeloval?

OutOfTheBox ::

aytim je izjavil:

OutOfTheBox je izjavil:

Domenvam da so šli indie studiji v bankrot.


Skoraj zagotovo to ni res. Runtime Fee je bil Unity 6 exclusive (drži pa da so na začetku nameravali runtime fee implementirat tudi za starejše različice Unitija), kar pomeni da samo tisti ki so imeli novejšo različico so bili primorani plačati Runtime Fee. Ker so bile do danes vse igre narejene z različicami starejšimi od Unity 6, noben studio ne bi posodabljal projekta na Unity 6 in tako namerno šel v bankrot.

Druga zgodba bi bila, če bi Runtime fee res veljal za vse različice Unitija, potem bi veliko studijev šlo rakom žvižgat.

Runtime fee ne bi nobene firme spravil v bankrot, temveč bi res blago zajedal v dobičke.


Ne drži za podjetja, ki imajo model zastonjkarskih iger, večinoma mobilne. Unity je ciljal prav na slednje. In ker se Runtime Fee obračuna tudi na install, si predstavljal kako hitro bi se števec FEEjev obračal, ko bi dosegel Unitijev threshold.

Še najmanj se je ta sprememba dotikala indiejev, čeprav so jokali na vso silo.


Načeloma drži. Milijon zastonjkarskih instalov sicer ni težko dobit (prvi threshold), je pa sicer druga zgodba 1M$ (drugi threshold), da se runtime fee sploh začne obračunat. Pri indijih je to malo težje.

Zgodovina sprememb…

Wrop ::

Prej.



Potem.



Treba je še upoštevati, da nove igre prihajajo z zamikom. Marsikdo je iskal alternative in se bodo te odločitve začele prikazovati v prihodnosti.

Glugy ::

Upam da Godot dobi še kak procent vsaj. Je zelo zanimiv ker je čist zastonj brez omejitev in brez možnosti spremembe te totalno brezmejne licence. ( v teoriji bi se lahko zgodilo če bi vsak od nevem kok tisočih contributorjev/prispevkarjev se strinjal za zaračunavanje ampak to ne bo nikol, že če od tisočih reče ne je ne )

Kurzweil ::

Kayzon je izjavil:

OutOfTheBox je izjavil:

gozdar1 je izjavil:

Unreal jih je tako že precej povozil.


Sem v tej industriji že 10 let, delam z obemi motorji pa bi prosil če lahko poveš kaj več o tem prosim. Kakšne so tvoje izkušnje in zakaj tako misliš?


Pri katerih igrah si sodeloval?


To pa tudi mene zanima...

OutOfTheBox ::

Imam svoj studio ki se ukvarja s kreacijo svojih iger.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Odstopil Unityjev direktor

Oddelek: Novice / Rezultati
73831 (2376) OutOfTheBox
»

Unity močno razburil s spremembo načina licenciranja (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Ostala programska oprema
6914488 (10537) bavebah
»

SpaceX uvaja vesoljski turizem na ISS

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
96332 (5544) 7982884e
»

Patentne tožbe letno stanejo več deset milijard dolarjev

Oddelek: Novice / Industrijska lastnina
248672 (7674) Icematxyz

Več podobnih tem