»

Unity ukinja kontroverzno licenčnino za vsako namestitev

vir: Unity
Slo-Tech - Leto dni po ogromnem razburjenju, ki ga je povzročil Unity s spremembo licenciranja in uvedbo licenčnine za vsako namestitev igre na tem pogonu, so sporno pristojbino ukinili. Izvršni direktor Matt Bromberg je dejal, da svojega poslanstva, ki je demokratizacija razvoja iger, ne morejo izpolnjevati brez zaupanja vseh deležnikov. Zato so bile spremembe nujne in bodo začel veljati takoj.

Zato za vse stranke, tudi za uporabnike Unity 6, uvajajo že znani način obračunavanja licenčnine. Unity Personal bo ostal brezplačen, zgornja meja pa bo podvojena na 200.000 dolarjev. Prikaz napisana Made with Unity ob zagonu ne bo več obvezen. Unity Pro in Enterprise bosta sprememb deležna s prihodnjim letom. Unity Pro bo torej namenjen strankam, ki ustvarijo več kot 200.000 dolarjev letno, in bo stal 2200 letno, kar je osem odstotkov več kot doslej. Unity Enterprise, ki bo namenjen strankam s prometom nad 25 milijonov dolarjev letno, bo 25 odstotkov dražji. Morebitne spremembe in podražitve bodo...

16 komentarjev

Unity odpušča četrtino zaposlenih

vir: Unity
Slo-Tech - Unity, ki je močno razburil razvijalce igre s septembra napovedano spremembo licenciranja svojega pogona, zaradi česar se je moral kasneje pokesati in stopiti korak nazaj, bo odpuščal. V prijavi SEC-u (Agencija za trg vrednostnih papirjev) je zapisal, da bo delo izgubilo 1800 ljudi, kar predstavlja 25 odstotkov zaposlenih. Podjetje je torej še vedno v turbulentnih vodah, po katerih plove že poldrugo leto.

Od sredine leta 2022 so odpustili že približno tisoč zaposlenih, sedaj pa jih bodo še skoraj dvakrat toliko. Razlogi so seveda finančne težave, se je podjetje v minulem fiskalnem letu ustvarilo 860 milijonov dolarjev izgube. Razmere se sicer po odstopu kontroverznega direktorja Johna Riccitiella umirjajo, a hudih časov še ni konec. Odtlej podjetje vodi začasni direktor James Whitehurst, ki je bil pred tem direktor Red Hata in IBM-a. Whitehurst je uspel pomiriti vlagatelje, saj je delnica od njegova prihoda pridobila 40 odstotkov (a je še vedno 80 odstotkov pod vrhom iz leta 2021...

11 komentarjev

Odstopil Unityjev direktor

Slo-Tech - Izvršni direktor John Riccitiello je včeraj brezpogojno odstopil, čemur je botroval polom z najavljenimi spremembami licenciranja, ki je močno razburil skupnost. Iz Unityja so sporočili, da se je Riccitiello upokojil in s tem prenehal opravljati funkcije predsednika, izvršnega direktorja in člana upravnega odbora. Unity bo začasno vodil James Whitehurst, začelo pa se je tudi iskanje novega direktorja s polnim mandatom.

Odstop je bil nenaden, a ne povsem nepričakovan, saj so bile minuli mesec najavljene spremembe licenciranja pogona resnično slabo sprejete. Skupnost je nasprotovala novim določilom, po katerih bi morali razvijalci iger na tem pogonu plačevati za vsako namestitev igre, ko bi dosegli 200.000 prenosov in 200.000 dolarjev prihodkov. Sprememba bi veljala tudi retroaktivno, torej za že obstoječe (in nameščene) izdelke. Upor je bil zato silovit, škoda za Unityjev ugled pa praktično nepopravljiva.

V zelo kratki izjavi za javnost je Riccitiello zapisal, da je bil voditi...

7 komentarjev

Unity močno razburil s spremembo načina licenciranja

vir: Unity
Slo-Tech - Pri Unityju so se odločili korenito spremeniti način licenciranja istoimenskega grafičnega pogona, in sicer v smeri dajatve na število namestitev igre. Odločitev je povzročila enega največjih hudournikov gneva v zgodovini igričarske industrije.

Tako za večje kot manjše razvijalce iger je zelo elegantno, če se jim ni treba ukvarjati z razvojem lastnega grafičnega pogona za igre, temveč lahko od drugod licencirajo spodobno rešitev. Na tržišču v tem oziru še vedno v glavnem vlada dvoboj med dvema izdelkoma, Epicovim Unrealom in pa Unityjem. Slednji je od svojih začetkov nosil sloves priljudnosti za neodvisne studije, katerim je ponujal prilagodljive in hvaležne načine licenciranja, tako z razmeroma nizkim vstopnim pragom kakor odsotnostjo dajatev na količino prodanih izvodov igre pri cenejših vrstah licenc. Takšno politiko je na štartu odločno nadaljeval tudi John Riccitiello, nekdanji direktor Electronic Artsa, ki je na vrh Unityja stopil leta 2014. In dolgo je pristop dobro...

69 komentarjev

SpaceX uvaja vesoljski turizem na ISS

Slo-Tech - Prvo potovanje naj bi se odvilo v drugi polovici prihodnjega leta, novost pa je posledica lanskoletne odločitve NASE, da Mednarodno vesoljsko postajo (ISS) odpre tudi za bolj komercialne dejavnosti. Ameriška vesoljska agencija za nočitev (pa tudi za souporabo vsega drugega tam gori) zaračuna 35.000 ameriških dolarjev na noč. A to seveda ni najdražji del aranžmaja, ki ga trži SpaceX. Ta se je v ta namen povezal s startupom Axiom Space, ki bo skrbel za vso logistiko vesoljskega turizma. Levji delež od 55 milijonov, kolikor vam za potovanje zaračunajo, bo pobral kar sam SpaceX za sedež v kapsuli Crew Dragon, ki jezdi njihovi raketi Falcon 9. Celotno potovanje bo trajalo deset dni, od česar se dva dneva nanašata na potovanje do ISS in nazaj.

Potniško kapsulo Crew Dragon in njen sistem za prekinitev poleta in reševanje posadke so sicer uspešno preizkusili v začetku leta. V njej je prostora za tri turiste, četrti sedež pa je namenjen SpaceXovemu astronavtu, ki bo tudi poveljnik poleta....

9 komentarjev

Ubuntu 12.04 Beta je nared, Unity za vse

Slo-Tech - Canonical je razgrnil prvo beta različico prihajajoče revizije operacijskega sistema Ubuntu, 12.04 ali "Precise pangolin". Luskavec bo zanimiv predvsem kot prva LTS (long-term support) različica z uporabniškim vmesnikom Unity.

In prav Unity je deležen največjih sprememb. Vklopljen je januarja najavljen prenovljeni menijski sistem HUD (head-up display), ki namesto klikanja po menijih ponuja kontekstno osveščen iskalnik (vezano na tipko ALT). Heise sicer poroča, da uporabniška izkušnja še ni najbolj izpiljena, so pa zato stari meniji še vedno dosegljivi. Dalje, Unity 2D, tj. v QT-ju izdelana imitacija Unity-ja za starejše računalnike, zdaj izgleda skoraj identično kot običajni Unity. Končno, za lažjo uporabo se bo ob stisku SUPER (Windows) tipke prikazalo okno z tipkovničnimi...

106 komentarjev