» »

Apple predstavil čip M3

Apple predstavil čip M3

vir: Apple
Apple - Pri Applu so predstavili tretjo generacijo svojih sistemskih čipov M, ki je precej premočrtna nadgradnja predhodne.

V Cupertinu so dan pred nočjo čarovnic priredili dogodek z imenom Scary Fast, kar naj bi ponazorilo novo serijo njihovih domačih sistemskih čipov, M3 (skrajšan video povzetek). V resnici ne gre za posebno prelomno zadevo, temveč pričakovano evolucijsko nadgradnjo čipa M2 ... ki je bil prav tako evolucijska nadgradnja izvirnega in utemeljeno razburljivega M1. Rast zmogljivosti gre tako pretežno na račun arhitekturnih pridobitev, ki jih lahko vidimo tudi v telefonskem čipu A17 Pro za iPhone 15 Pro, in pa prehodu na TSMCjev 3-nanometrski (N3B) proizvodni proces. Konkretno; po besedah inženirjev naj bi bila rast hitrosti P-jeder 15-odstotna, E-jeder četrtinska, grafičnega vezja pa tretjinska ... se pravi precej podobno skoku z M1 na M2.



Za razliko od preteklih sezon so tokrat v enem zamahu prenovili tako osnovnega M3 kakor tudi različici Pro in Max; ostane še Ultra, ki bo verjetno vnovič predstavljala dva skupaj sešvasana Maxa. V razpredelnicah jedrc in drugih gradnikov čipa pozornost vzbudita predvsem dve podrobnosti. M3 Pro nosi konfiguracijo 6P/6E, ki je drugačna od 8P/4E v M2 Pro in na videz nekoliko šibkejša od pričakovanj, kljub tokratnemu bistvenemu napredku v tehnologiji varčnih jeder. Šušlja se, da želijo v Cupertinu na ta način potisniti več strank v smeri različic Max. Tej je tokrat zopet najbolj vidno zrasla količina pomnilnika, s 96 GB na zares navdušujočih 128 GB Rama, za katerega velja spomniti, da je pri čipih M vdelan v isto pakiranje in na voljo vsem elementom čipa.

Na predstavitvi so najavili tudi prve naprave na tej strojni podlagi, in sicer 24-palčnega iMaca ter 14- in 16-palčnega MacBooka Pro. Razen strojnega drobovja in manjše nadgradnje zaslonov bistvenih razlik glede na predhodnike ti računalniki ne nosijo. Cene za iMaca se začno pri 1300 dolarjih (brez davka) s presneto uborno najosnovnejšo inačico M3 z zgolj 8 GB pomnilnika. Čipi Pro in Max so namenjeni prenosnikom; 14-palčni MacBooki Pro gredo od dveh tisočakov navzgor, 16-palčni od poltretjega tisočaka navzgor. Vse naprave se bodo na policah znašle že čez dober teden, 7. novembra. Omeniti velja še, da bodo lansirali tudi novo vstopno, cenejšo različico 14-palčnega MacBooka Pro, ki bo nosila osnovnega M3; ta bo nadomestila trenutno 13-palčno izvedenko s Touch Barom, ki s tem roma v koš.

119 komentarjev

«
1
2 3

opeter ::

Cene za iMaca se začno pri 1300 dolarjih (brez davka) s presneto uborno najosnovnejšo inačico M3 z zgolj 8 GB pomnilnika

Absurdno, da za takšen znesek dobiš zgolj 8 GB RAMa in 256 GB SSD. :O
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

filip007 ::

A še vedno rezkajo luknjo za vsako tipko posebej, temu tudi primerna cena.
Palačinka z Ajvarjem in stopljenim sirom v mikrovalovki.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: filip007 ()

PacificBlue ::

opeter je izjavil:

Cene za iMaca se začno pri 1300 dolarjih (brez davka) s presneto uborno najosnovnejšo inačico M3 z zgolj 8 GB pomnilnika

Absurdno, da za takšen znesek dobiš zgolj 8 GB RAMa in 256 GB SSD. :O


Eh poceni.;)

https://youtube.com/shorts/7V_XEgSjrM0?...

Jarno ::

Zaslon je načeloma dober, varčnost ne predstavlja pretiran dejavnik, ni pa to neka delovna postaja.
Če je M3 p-core 15% hitrejši od predhodne generacije, je to kar napredek.
Spomnimo se na Intel 14th gen...:D
#65W!

kow ::

Ce bodo napredovali 15% na generacijo, jih bo Intel zlahka ujel.

Jarno ::

S to pripombo, da tržni delež Applovih naprav v tem obdobju ni pretirano odvisen od tega, kako dobre procesorje so zmožni narediti pri Intelu.
#65W!

kow ::

Se strinjam.

hojnikb ::

kow je izjavil:

Ce bodo napredovali 15% na generacijo, jih bo Intel zlahka ujel.

Mislim da bo intel zelo tezko prodajal 500W procesorje v laptopih..
#brezpodpisa

filip007 ::

Važno, da imajo ljudje več izbire, potem se že stvari hitreje uskladijo.
Palačinka z Ajvarjem in stopljenim sirom v mikrovalovki.

kow ::

hojnikb je izjavil:

kow je izjavil:

Ce bodo napredovali 15% na generacijo, jih bo Intel zlahka ujel.

Mislim da bo intel zelo tezko prodajal 500W procesorje v laptopih..


Bo dal intel pac v laptop 30W CPU. Potrebuje le vec kot 15% napredek na generacijo (ceteris paribus).

Odvnisno je seveda od potrosnika. Koliko mu pomeni baterija v laptopu. Meni osebno, popolnoma nic (ali ima za 4h ali 20h energije, zame ni razlike). Je le prenostni workstation in bom vedno "glasoval" za performance. Kjer je v prednosti arhitektura x86.

Meni se itak zdi, da prenosnik izumira in ga vse bolj nadomesca pametni telefon.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Zimonem ::

Resnici na ljubo je povprečnemu uporabniku dovolj atom ali athlon. Ki je primerljiv z m4nkot dummy terminal. Intel in AMD služita z backendom.

FireSnake ::

Zimonem je izjavil:

Intel in AMD služita z backendom.


Prosim, povej malo več o tem.
In dodaj vire. Hvala že vnaprej.
Poglej in se nasmej: vicmaher.si

blackbfm ::

Resnici na ljubo je povprečnemu uporabniku dovolj atom ali athlon.


vmes je šel svet 20 let naprej

:))

Mr.B ::

France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Mr.B ()

opeter ::

Ne misliti, da Apple ne bo v trenutku prenehal s proizvodnjo računalnikov, če se jim računica ne bo več izšla. Delajo na tem, da bo iPhone/iPad in ostala solata v celoti nadomestila (osebni) računalnik.

Brezžično priklopiš ekran, tipkovnico, miš ipd. in že uporabljaš ...

Eden izmed njihovih patentov pred leti je vseboval zamisel o prenosnem ohišju (vsebuje ekran, tipkovnico, sledilno ploščico), ki deluje samo takrat, ko vstaviš/priklopiš iPhone:
https://www.pcmag.com/news/apple-patent...




Obenem so lani zaščitili en patent, kjer - podobno kot nekdaj Commodore, Amiga, Spectrum, Raspberry Pie 4 ipd. - imaš cel računalnik integriran v tipkovnici:
https://www.idownloadblog.com/2022/02/2...


Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: opeter ()

PARTyZAN ::

Razer Project Linda, januar 2018.



https://www.theverge.com/circuitbreaker...

WhiteAngel ::

opeter je izjavil:


Obenem so lani zaščitili en patent, kjer - podobno kot nekdaj Commodore, Amiga, Spectrum, Raspberry Pie 4 ipd.


Raspberry Pi 400

Reaper ::

TrumpDonald ::

Kaj je spet to zaeno cenovno sranje?
Osnovni mac 14 v usa 1599 usd, v europi 2029EUR!
Ma fakof no, kako je to dovoljeno??
Kok je razlike v tezi teh 300 gramov med macbook airom in tem ta novim 14 pro?
Kdaj pride nov air?

Jarno ::

Rešitev je preprosta, desktop mašina in točno tak "windows" prenosnik, kot ga dejansko potrebuješ.
Pri Applu prestižno znamko plačaš, ni pa spet toliko preprostejša za neukega uporabnika.
#65W!

TrumpDonald ::

Ma jaz sm na applu ze od hackintosha, prenosnike mam pa tut vse sorte, nekaj maca, nekaj win pa linux.
Zdaj pac iscem zamenjavo za 2017 13 macbook proja.
buyersguide pravi da je prakticno najslabsi nakup za M2 13" aira, ker je ze 480 dni od zadnjega updatea.
14" pro so sli pa gor v velikosti, 8gb rama je ostalo, pa malo tezji je od aira.
Kolkor so "napredni" se ne bi cudil ce bi ukinil aira in forsiral "pro" tablice.

FlyingBee ::

Itak gre na obroke in če se še služ? s tako mašinco, je vse jasno. Imaš pa velike razlike med tem kaj potrebuješ in kaj delaš. Recimo sodni tolmač rabi za svoje delo navaden windows prenosnik, ki ga lahko odplača z enim jobom na sodišču za 2 urci pa še nekaj strani pisnega prevoda.
P200 MMX, 32mb ram, 2gb HDD, s3 virge 2mb, 14" CRT 640x480
New Sphincter Kvartet:
Roko Spestner, Namaž Zlevčar, Daje Heading, Maraje Spetan

Cr00k ::

Zadnjic je k nam prisel en svetovalec z asus rox strix g15 full rgb laptopom,... noben ga ni resno jemal :)

Senior Dev ::

Potem je prišel en z Mekbukom in ste mu plačali 4000EUR za laptop z 8 GB rama ter 256 GB SSD. In si misliš, kako lahko povprečen slovencelj s plačo nekaj nad 1000EUR kupuje laptop za 4000EUR.
V prenosniku iz Lidla za 300EUR imaš že 16 GB rama in 1 TB SSD...

Apple ni več statusni simbol, ker ga ima vsak debeluhar čez lužo. Pravtako iPhone. Vsak zavaljenec čez lužo ima un iPhone z štirimi kamerami za 1500EUR. V Ameriki je to drobiž.
ZenaDeva d.o.o. - Oddaja nepremičnin

Zgodovina sprememb…

Cr00k ::

Potem delajo nekaj prav, ce jih vsi debeluharji uporabljajo... kaj pa fit influencerji?:)

Evolve ::

Za apple ovce je čist vseen kakšen je cpu.. apple bi lahko vgradil banano namesto cpu-ja in bi folk še zmeraj kupoval precenjeno robo

Senior Dev ::

Pri nas lahko Apple izdelke kupiš na 48 obrokov. Prilagojeno za trg s slabo kupno močjo.
ZenaDeva d.o.o. - Oddaja nepremičnin

kriptobog ::

TrumpDonald je izjavil:

Kaj je spet to zaeno cenovno sranje?
Osnovni mac 14 v usa 1599 usd, v europi 2029EUR!
Ma fakof no, kako je to dovoljeno??
Kok je razlike v tezi teh 300 gramov med macbook airom in tem ta novim 14 pro?
Kdaj pride nov air?



V US so cene vedno navedene brez davka, ker je ta razlicen med state-i.

s1m0n ::

kriptobog je izjavil:

TrumpDonald je izjavil:

Kaj je spet to zaeno cenovno sranje?
Osnovni mac 14 v usa 1599 usd, v europi 2029EUR!
Ma fakof no, kako je to dovoljeno??
Kok je razlike v tezi teh 300 gramov med macbook airom in tem ta novim 14 pro?
Kdaj pride nov air?



V US so cene vedno navedene brez davka, ker je ta razlicen med state-i.

Res, a ni nikjer niti blizu našemu... Tako, da si še vedno kar na opazni razliki v ceni.

Cr00k ::

Waw, 92eur razlike...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Cr00k ()

Moe_Lester ::

Ravno včeraj sem kupil Airpodse s ceno $129 in zanje plačal točno $129, v fizičnem Apple storu. Ameriški sales tax je med 0 in 7,5%. Enaki Airpodsi so pri nas 169€, če se ne motim, tako, da davek sam po sebi niti približno ne pokrije razlike.

Ganon ::

Senior Dev je izjavil:

Vsak zavaljenec čez lužo ima un iPhone z štirimi kamerami za 1500EUR. V Ameriki je to drobiž.


Zato je večina telefonov prodanih na obroke? :)) Daj, zbudi se.

Senior Dev ::

Tam se telefoni prodajajo na obroke, ker dobiš dober deal. Pri nas pa zato ker ni keša v žepih. In potem vzameš na 48 obrokov... :))
ZenaDeva d.o.o. - Oddaja nepremičnin

OutOfTheBox ::

Sem 2020 kupil novo desktop mašino za namen dela (video obdelava, game dev.) in nekaj gaminga.

CPU: Ryzen 7 3700x
Disk: 1TB M.2 NVMe
RAM: 32GB 3200 MHz DDR4
GPU: RX 580 8G

Uporabljal zadevo kakšno leto, dokler nisem menjaval starega mac-a mini (intel). Nabavil sem Macbook Air M1 16GB.

Od takrat je m1 moj "daily driver", za vse (razen za gaming seveda). Glede na moj način uporabe po hitrosti macbook nese moj desktop PC (odzivnost / odpiranje programov, video obdelava - render, ipd). PlayMode v enginu mi na desktopu traja 10 sekund, m1 pa zgolj 3 sekunde.

Da je zadeva še bolj kaotična je m1 bolj "odziven" na bateriji. Dodatno, m1 kadar vleče največ porabi 25W, medtem ko desktop 150W (za isto zadevo).

Uporabljal sem tudi intel mac-e, ampak m1 je next level. Ne predstavljam si kakšen je šele M3.

Cena desktopa 1300EUR, m1 air pa 1350EUR :)

Zgodovina sprememb…

Senior Dev ::

Brezveze odzivnost, če ne moreš nažigat špilov. Odpade v štartu, tudi če Word piše že 2 stavka vnaprej na Applu... :D
ZenaDeva d.o.o. - Oddaja nepremičnin

OutOfTheBox ::

Drži :)

amacar ::

Moe_Lester je izjavil:

Ravno včeraj sem kupil Airpodse s ceno $129 in zanje plačal točno $129, v fizičnem Apple storu. Ameriški sales tax je med 0 in 7,5%. Enaki Airpodsi so pri nas 169€, če se ne motim, tako, da davek sam po sebi niti približno ne pokrije razlike.

Max je zagotovo vec kot 7.5%, ker sem sam v Vegasu 2 tedna nazaj placal cca 8.5% pri vseh nakupih.

Moe_Lester ::

Ja, nerodno sem se izrazil. Imaš state sales tax, ponekod pa še dodaten lokalni sales tax. Kakorkoli obrneš to nanese manj kot 10%. Razlike v cenah Apple izdelkov so precej večje.

Mr.B ::

Ko da apple ven prenosnih z 8GB spomina veü da le ta ni namenjen za kaj drugega kot modni dodatek k tvoji rolex uri.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

Moe_Lester ::

Ne vem no, jaz trenutno uporabljam M2 Aira z 8gb, pa mi odlično služi kot moje glavno orodje za remote delo.

Več rama bi bilo seveda boljše, ampak za veliko workflowov je 8gb dovolj.

OutOfTheBox ::

Ma 8GB je premalo. Sej na koncu niti ne veš - ti pogledaš v "task manager" in vidiš da uporabljaš 7GB RAM-a (in misliš da maš še 1GB na voljo), na koncu pa vidiš da uporabljaš 4GB Swap memorija. Mac dela normalno oz. sploh ne opaziš kakšnega štekanja, na koncu pa samo zmanjšuješ življensko dobo SSD-ja (več zapisov), kar posledično pomeni krajšo dobo računalnika (ker se SSD-ja praktično ne da zamenjat).

Jaz mam trenutno odprtih 10 chrome zavihkov in Jetbrains, pa sem skor na 14 GB.

Zgodovina sprememb…

mtosev ::

8GB rama je malo leta 2023.
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro
moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

sinalko ::

OutOfTheBox je izjavil:

Ma 8GB je premalo. Sej na koncu niti ne veš - ti pogledaš v "task manager" in vidiš da uporabljaš 7GB RAM-a (in misliš da maš še 1GB na voljo), na koncu pa vidiš da uporabljaš 4GB Swap memorija. Mac dela normalno oz. sploh ne opaziš kakšnega štekanja, na koncu pa samo zmanjšuješ življensko dobo SSD-ja (več zapisov), kar posledično pomeni krajšo dobo računalnika (ker se SSD-ja praktično ne da zamenjat).

Jaz mam trenutno odprtih 10 chrome zavihkov in Jetbrains, pa sem skor na 14 GB.



Aha, pa ta tvoj Jetbrains ti pobere 12,Chrome pa 2GB. Jetbrains pa uporablja vsak povprečen uporabnik računalnika. :)

Ganon ::

Senior Dev je izjavil:

Tam se telefoni prodajajo na obroke, ker dobiš dober deal. Pri nas pa zato ker ni keša v žepih. In potem vzameš na 48 obrokov... :))


Aham, s trolom se pogovarjam.

Mr.B ::

Moe_Lester je izjavil:

Ne vem no, jaz trenutno uporabljam M2 Aira z 8gb, pa mi odlično služi kot moje glavno orodje za remote delo.

Več rama bi bilo seveda boljše, ampak za veliko workflowov je 8gb dovolj.

Za remot delo ? No ni potrebno potrditi...
Je pa res, da pri nas tudi prenosnike nabavlja nekdo v marketingu ki nima pojma in ima 16 thredov 32GB in RTX A 1000. Pa zaradi varnostnih razlogov oziroma skladnosti z zakonodajo, z njim lahko le naredim povezavo do oddaljen delovne postaja v oblaku…

Ps: pa se tuch screen ima, tako da bi bil verjetno 8GB Apple M3 resnično overkill.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

Moe_Lester ::

Je pa res, da pri nas tudi prenosnike nabavlja nekdo v marketingu ki nima pojma in ima 16 thredov 32GB in RTX A 1000. Pa zaradi varnostnih razlogov oziroma skladnosti z zakonodajo, z njim lahko le naredim povezavo do oddaljen delovne postaja v oblaku...


Če vam prenosnike nabavlja nekdo v marketingu imate večje težave kot so laptopi s premalo rama.

Ma 8GB je premalo. Sej na koncu niti ne veš - ti pogledaš v "task manager" in vidiš da uporabljaš 7GB RAM-a (in misliš da maš še 1GB na voljo), na koncu pa vidiš da uporabljaš 4GB Swap memorija. Mac dela normalno oz. sploh ne opaziš kakšnega štekanja, na koncu pa samo zmanjšuješ življensko dobo SSD-ja (več zapisov), kar posledično pomeni krajšo dobo računalnika (ker se SSD-ja praktično ne da zamenjat).


Delno se sicer strinjam. Če bi kupoval prenosnik za svoj denar bi vzel 16gb rama. Ampak jaz imam konstatno odprtih 50-100 tabov parih različnih chrome oknih (različni profili), v njih poganjam kakšne malo bolj zahtevne web aplikacije (Miro, Figma, veliko google docsov, nekaj različnih analizičnih platform...), občasno poženem Photoshop, na hitro uredim kak video v Capcutu ali iMoviju, zraven konstantno teče Slack, Viber in dodatno youtube okno z glasbo.

Pa v resnici redko opazim pomanjkanje rama. Na PCju z 32gb rama je izkušnja zelo podobna.

Glede življenjske dobe SSDjev pa strašijo že 3 leta. Že skoraj 3 leta imam doma tudi enega M1 MBPja, pa še vedno dela kot prvi dan. Bo čas pokazal kako resne so težave z obrabo SSDja. V teoriji bi morala zadeva držati dlje od življenjske dobe računalnika.

OutOfTheBox ::

Ampak jaz imam konstatno odprtih 50-100 tabov parih različnih chrome oknih (različni profili), v njih poganjam kakšne malo bolj zahtevne web aplikacije (Miro, Figma, veliko google docsov, nekaj različnih analizičnih platform...), občasno poženem Photoshop, na hitro uredim kak video v Capcutu ali iMoviju, zraven konstantno teče Slack, Viber in dodatno youtube okno z glasbo.


Čudno. Npr sedaj niti programov nism še prav zalaufal (laufam 7 tabov v Chromu) in mi žre 10GB. Mi je pa kul, ker se m1 niti malo ne stegne, ni važno kaj delam. Temperatura 35 (air nima niti ventilatorja), Load povprečno med 5-10%. Edino enkrat ga je throttlal ko sem špil probaval.



Na PC-ju z 32GB RAM-a imam dejansko manj problema z ramom. Če se trudim, ga težko spravim na 16.

Zgodovina sprememb…

s1m0n ::

OutOfTheBox je izjavil:


Na PC-ju z 32GB RAM-a imam dejansko manj problema z ramom. Če se trudim, ga težko spravim na 16.


Ah z Adobe orodji si hitro preko 20GB (pri meni LR + PS).

mrdaco ::

Lani cel vesel dobim Macbbook pro z M1 čipom, leto kasneje že berem o M3. Malo sem razočaran....
«
1
2 3


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Apple predstavil naprave s čipi M2 Pro in M2 Max (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Ostale najave
10510238 (5977) Meizu
»

Apple prenovil osnovne ipade (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Apple iPhone/iPad/iPod
607850 (4156) PINki
»

Apple predstavil nove macbooke pro z močnejšimi čipi družine M1 (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Ostale najave
11218035 (12512) Mike_Rotch
»

Applova pomladna predstavitev: čip M1 v vsako stvar (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Apple iPhone/iPad/iPod
7920059 (14639) Step2en Wolf
»

Apple predstavil lep venček novosti (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Apple iPhone/iPad/iPod
6127339 (23297) SkipEU

Več podobnih tem