» »

Microsoft prevzema ZeniMax

Microsoft prevzema ZeniMax

Xbox News - Iz Microsofta in Bethesde so danes na igričarsko industrijo spustili megatonsko bombo: redmondski velikan bo prevzel Bethesdinega lastnika, založnika ZeniMax Media, za sedem in pol milijarde ameriških dolarjev. Nakup bo eden največjih v zgodovini industrije in bo Microsoftu v naročje potisnil znamke, kot so Doom, Fallout, The Elder Scrolls in Wolfenstein, vkup z njihovimi razvojnimi studiji, kot sta id Software in Arkane.

Letošnji oglaševalski spopad med Sonyjem in Microsoftom pred izidom nove generacije konzol je pokazal, da v Redmondu še ne dosegajo razvojne moči in kvalitete Sonyjevih internih razvijalskih studijev - in to kljub temu, da se je Microsoft v zadnjem času spustil v nakupovalno mrzlico, med katero je pohopsal na primer Obisidan Entertainment, Ninja Theory, Double Fine in druge hiše. V zadnjih mesecih se je zato šušljalo, da nas čakajo novi nakupi; med tarčami se je omenjalo studio Bungie. Toda zdaj je jasno, da so imeli v Redmondu še precej višje cilje, kajti danes so udarili z novico, da prevzemajo založnika ZeniMax Media, za 7,5 milijarde ameriških dolarjev. Posel naj bi bil predvidoma končan v prihodnjem letu. Za primerjavo: to je skoraj toliko, kot je Disney skupaj pljunil za Marvel in Lucasfilm.

ZeniMax Media je lastnik razvojne in založniške hiše Bethesda, ki je manj pozornim bralcem gotovo bolj poznana. Sicer ne dosega čisto dimenzij največjih velikanov področja, kot sta Electronic Arts in Activision Blizzard, a je le kakšno stopničko nižje in je v zadnjem desetletju običajno na velikih sejmih vodil lastne tiskovne konference. Microsoftov prevzem je tako ena največjih takšnih potez v igričarski branži, primerljiva denimo z združitvijo Activisiona in Vivendija, medtem ko jo po goli količini denarja denimo še prehiti Tencentov lanski nakup studia Supercell (Clash of Clans). S to potezo je MS dobil osem razvojnih studijev, med katerimi so id Software, Bethesda Game Studios, Arkane, Machine Games in Tango Gameworks. Ob tem so pridobili udaren spisek legendarnih franšiz, kot so Doom, Fallout, The Elder Scrolls, Wolfenstein in Dishonored, pa Prey, RAGE in obetajoče projekte, kot je Starfield. Pa, mimogrede, to pod eno streho zopet združi hišo Obsidian in pa Fallout.

Ker je Bethesda igre doslej delala za vse mogoče platforme, je seveda prvo vprašanje, kakšne posledice bo to imelo na primer za izide na Playstationu 5 in drugod izven neposrednega Microsoftovega ekosistema. Posamezni studiji mirijo, da se pri tekočih projektih, kot je The Elder Scrolls Online, ne bo nič spremenilo. Xboxov šef Phil Spencer je za Bloomberg zatrdil (plačljiv vir, alternativa), da glede že napovedanih ekskluzivnih izidov na PS5, kot sta Deathloop in GhostWire: Tokyo, sprememb ne bo, da pa se bodo v prihodnje odločali "od primera do primera". Ne gre tudi zanemariti dejstva, da bodo s tem nakupom vse omenjene serije iger privzeto postale del naročniškega programa Xbox Game Pass, ki bo s tem zaznavno pridobil na vrednosti.

Za zdaj še ni povsem jasno, kaj je na drugi strani vodstvo enega večjih založnikov v branži pripravilo do sprejema ponudbe. Je pa vredno omeniti, da Bethesdine igre v zadnjem času, z izjemo obeh novih Doomov, niso dosegale pričakovanih prodajnih ciljev, pa čeprav ne bi mogli reči, da je bila katera povsem neuspešna.

28 komentarjev

mtosev ::

Microsoft očitno hoče postati resen igralec na področju gaminga.
i like:) [Dell Inspiron 13 7000 - i7 6500U, 8gb ddr3l, samsung 860evo, ips fhd]
moj oče darko 1960-2016
moj labradorec max 2002-2013

Aggressor ::

A Xbox je pa leta 2001 sosedov Francl lansiral? :D
en CRISPR na dan odžene zdravnika stran

Iluvatar ::

Github, npm, ZeniMax... če drugače ne gre, se pač kupi :D, tudi to je način.

opeter ::

Na koncu bo res ostalo le nekaj podjetij, ki bodo kontrolirali vse in razdelili svet.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

vostok_1 ::

opeter je izjavil:

Na koncu bo res ostalo le nekaj podjetij, ki bodo kontrolirali vse in razdelili svet.


Čemu dvom v tvoji besedi?

It is inevitable.
There will be chutes!
It came from the lab.
You are the Baddie.

filip007 ::

Sem obrnil Dishonored 2 in Prey na PS4, tako da, hvala vam.
Vivaldi in Ubuntu.

Markoff ::

Obsidian Entertainment @ Wikipedia

Hecen opis na Wikiju. Feargus je oče Fallouta, Obsidian pa se navaja kot kreatorja sequelov po licencah franšiz. Ja, ker je Interplay šel v franže, njegova podružnica Black Isle Studios pa z njim, nato so bile licence za igre razprodane, med drugim Bethesdi. Sicer Bethesda ni razočarala, kar se tiče Fallouta, upam pa, da se MS ne bo vtikoval v kreativno delo, saj ne mislim namesto Pip-Boya uporabljati njihove tile.

opeter je izjavil:

Na koncu bo res ostalo le nekaj podjetij, ki bodo kontrolirali vse in razdelili svet.

Manjši problem kot koncentracija produkcije je koncentracija distribucije - ta lahko upravlja, kdo sme vstopiti na trg in kaj se bo na trgu prodajalo ter ali bo sploh obstajal trg rabljenih pravic za uporabo SW/iger, ki jih ne potrebujemo/igramo več. Beri: Steam, AppStore, G. Play ipd.
Novorek idiokracije:
posebaj, skropucalo, inžinir, intiligenca/intelegenca, apsolutno, anEks.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Markoff ()

Ganon ::

Zakaj imam občutek, da nakupom še ni konec? Microsoft vse napore vlaga v obogatitev Game Passa, ki postaja osrednja storitev. Pošteno so pljunili v roke.

svecka ::

Game pass je šele začetek. Prvo s tem odpade trg preprodaje. Kot drugo moraš za dostop plačati vsakič ko želiš igrati.

Nato se bo začelo uvajati še plačljivi mesečni dostop do streaming servica.

Na koncu ne boš več rabil konzole ali Pcja, ampak samo še ekran in vmesnik. Vse ostalo bo streaming na mesečno naročnino.

do takrat bo še nekaj let, vendar streaming prihodnost prihaja.

Senior Dev ::

Microsoft je pokupil še malo morje vsega drugega.
Programiranja ti ne more vzeti nihče!

WhiteAngel ::

Um... kaj pa regulatorji in protimonopolni zakon?! Konkurenca je za prodajo svoje konzole dogovorjena za ekskluzive. Super, dajmo kar pokupit celotne studie, ki razvijajo ekskluzive za konkurenco z denarjem, ki ga nosijo oblačne storitve in Office na drugem koncu firme. Oh wait, saj denar itak naprintajo in ga sploh ne rabimo na lagerju. M&A v vsej svoji gnilobi. What's next?

Izi ::

Glavno vprašanja je kaj tale prevzem pomeni za igralce:
Za Playstation igralce je tole hudo slaba novica. Na primer Elder Scrolls 6 skoraj gotovo ne bodo videli.
Za XBox igralce je tole hudo dobra novica, tukaj ni kaj debatirati.
Za PC igralve pa osebno menim, da je tole bolj kot ne dobra novica. Microsoft je vedno poskušal prav vse igre spraviti tako na PC kot na svoje konzole. Microsoftov Game Pass velja tudi za PC. Sony je bil tisti, ki je dostikrat bremzal PC izdaje iger.

Dobro je tudi da je se je ta prevzem zgodil še preden je ven prišla nova generacija konzol. Predvsem tisti, ki nameravate kupiti PS5 sedaj dobro premislite. Do včeraj je bil PS boljši nakup, od danes naprej pa bi skoraj rekel, da se XBox bolj izplača.

tikitoki ::

Verjetno je preveč upati, da bodo nehali uničevati fallout franšizo.

puginho ::

Izi je izjavil:

Glavno vprašanja je kaj tale prevzem pomeni za igralce:
Za Playstation igralce je tole hudo slaba novica. Na primer Elder Scrolls 6 skoraj gotovo ne bodo videli.
Za XBox igralce je tole hudo dobra novica, tukaj ni kaj debatirati.
Za PC igralve pa osebno menim, da je tole bolj kot ne dobra novica. Microsoft je vedno poskušal prav vse igre spraviti tako na PC kot na svoje konzole. Microsoftov Game Pass velja tudi za PC. Sony je bil tisti, ki je dostikrat bremzal PC izdaje iger.

Dobro je tudi da je se je ta prevzem zgodil še preden je ven prišla nova generacija konzol. Predvsem tisti, ki nameravate kupiti PS5 sedaj dobro premislite. Do včeraj je bil PS boljši nakup, od danes naprej pa bi skoraj rekel, da se XBox bolj izplača.


Ma nemoj, a xbox je že boljši nakup, še ene 3-4 leta nebo nobene eksluzive iz tega naslova, pa good luck pri prodaji iger samo xbox in pc bazi s proračunom igre 100 in več miljonov.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: puginho ()

Izi ::

puginho je izjavil:

še ene 3-4 leta nebo nobene eksluzive iz tega naslova

To je samo pozitivno. Ekskluzive so rak igričarske industrije in so primerljive z mikrotransakcijami.

Markoff ::

tikitoki je izjavil:

Verjetno je preveč upati, da bodo nehali uničevati fallout franšizo.

Nisem sicer igral Fallout 76, ampak 3, NV in 4 so povsem spodobna nadaljevanja 1&2. Resda se malce izgubi tisti črni humor in neskončne reference na pop in druge kulture, ampak flop pa zagotovo ni bil.
Novorek idiokracije:
posebaj, skropucalo, inžinir, intiligenca/intelegenca, apsolutno, anEks.

Lojzze ::

finta je v tem da bodo vsi ti naslovi še vedno na voljo tudi za PS5 (mogoče z zamikom),keš od teh iger pa bo šel Microsoftu....za njih je to win-win

filip007 ::

Kaj je pa narobe z ekskluzivami, radi imeli vse na "click" in gratis.
Vivaldi in Ubuntu.

opeter ::

puginho je izjavil:

Ma nemoj, a xbox je že boljši nakup, še ene 3-4 leta nebo nobene eksluzive iz tega naslova, pa good luck pri prodaji iger samo xbox in pc bazi s proračunom igre 100 in več miljonov.


Iz sosednje teme:
https://slo-tech.com/forum/t745146/p684...

Menda je film Mulan na Disney+ trenutno zaslužil več denarja kot film Tenet v kinih.
Mulan naj bi zaslužil preko Disney+ 261 mio $ Tenet pa je trenutno v kinih zaslužil 207 mio $.
S tem, da ima Disney od Mulana 100% zaslužek medtem, ko bo imel Tenet od vstopnice manj kot 50%.


Izgleda, da je naročnina prihodnost. Žal. Ampak na dolgi rok se zdi, da je najbolj donosen.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

puginho ::

opeter je izjavil:

puginho je izjavil:

Ma nemoj, a xbox je že boljši nakup, še ene 3-4 leta nebo nobene eksluzive iz tega naslova, pa good luck pri prodaji iger samo xbox in pc bazi s proračunom igre 100 in več miljonov.


Iz sosednje teme:
https://slo-tech.com/forum/t745146/p684...

Menda je film Mulan na Disney+ trenutno zaslužil več denarja kot film Tenet v kinih.
Mulan naj bi zaslužil preko Disney+ 261 mio $ Tenet pa je trenutno v kinih zaslužil 207 mio $.
S tem, da ima Disney od Mulana 100% zaslužek medtem, ko bo imel Tenet od vstopnice manj kot 50%.


Izgleda, da je naročnina prihodnost. Žal. Ampak na dolgi rok se zdi, da je najbolj donosen.


To pa težko verjamem, sicer ne poznam disney+ ampak bi naj bilo podobno kot netflix, torej ena naročnina in je to to, če je naročnina 10 eur na mesec, proračun filma pa 200 mio pol si računaj koliko naročnikov rabiš samo da pokriješ ta film, ki je še vse ostalo.

opeter ::

Kolikor vem, moraš za Mulan ločeno plačati ...

https://www.businessinsider.com/how-to-...

Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: opeter ()

GupeM ::

opeter je izjavil:

puginho je izjavil:

Ma nemoj, a xbox je že boljši nakup, še ene 3-4 leta nebo nobene eksluzive iz tega naslova, pa good luck pri prodaji iger samo xbox in pc bazi s proračunom igre 100 in več miljonov.


Iz sosednje teme:
https://slo-tech.com/forum/t745146/p684...

Menda je film Mulan na Disney+ trenutno zaslužil več denarja kot film Tenet v kinih.
Mulan naj bi zaslužil preko Disney+ 261 mio $ Tenet pa je trenutno v kinih zaslužil 207 mio $.
S tem, da ima Disney od Mulana 100% zaslužek medtem, ko bo imel Tenet od vstopnice manj kot 50%.


Izgleda, da je naročnina prihodnost. Žal. Ampak na dolgi rok se zdi, da je najbolj donosen.

Ne tako hitro. V kinih so trenutno kar težave, zaradi Covida. Če bi kini normalno obratovali, bi bil zaslužek zagotovo precej večji.

Zmajc ::

tikitoki je izjavil:

Verjetno je preveč upati, da bodo nehali uničevati fallout franšizo.


To jaz tudi upam.

mtosev ::

Aggressor je izjavil:

A Xbox je pa leta 2001 sosedov Francl lansiral? :D

Mel Xbox in je bila great konzola. Sem ga modčipal in gor imel tudi xbmc.
i like:) [Dell Inspiron 13 7000 - i7 6500U, 8gb ddr3l, samsung 860evo, ips fhd]
moj oče darko 1960-2016
moj labradorec max 2002-2013

podgroup ::

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: rdecaluc ()

destroyer2k ::

Toliko denarja za studio, a ne morejo dati več držav, ki podpirajo xbox live, game pass.

Argica ::

Katastrofa.

Spura ::

7.5 miljarde je pickin dim v teh časih zastonj denarja.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Xbox Series X (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Konzole
1196887 (276) IL_DIAVOLO
»

The Elder Scrolls VI (strani: 1 2 )

Oddelek: Igre
686352 (533) 111111111111
»

Prey [2017] (Prey 2) (strani: 1 2 3 4 5 6 7 )

Oddelek: Igre
30027828 (3964) oo7
»

Id Software odslej bratje Bethesde

Oddelek: Novice / Igre
233116 (1916) Jst

Več podobnih tem