vir: Xbox News
Letošnji oglaševalski spopad med Sonyjem in Microsoftom pred izidom nove generacije konzol je pokazal, da v Redmondu še ne dosegajo razvojne moči in kvalitete Sonyjevih internih razvijalskih studijev - in to kljub temu, da se je Microsoft v zadnjem času spustil v nakupovalno mrzlico, med katero je pohopsal na primer Obisidan Entertainment, Ninja Theory, Double Fine in druge hiše. V zadnjih mesecih se je zato šušljalo, da nas čakajo novi nakupi; med tarčami se je omenjalo studio Bungie. Toda zdaj je jasno, da so imeli v Redmondu še precej višje cilje, kajti danes so udarili z novico, da prevzemajo založnika ZeniMax Media, za 7,5 milijarde ameriških dolarjev. Posel naj bi bil predvidoma končan v prihodnjem letu. Za primerjavo: to je skoraj toliko, kot je Disney skupaj pljunil za Marvel in Lucasfilm.
ZeniMax Media je lastnik razvojne in založniške hiše Bethesda, ki je manj pozornim bralcem gotovo bolj poznana. Sicer ne dosega čisto dimenzij največjih velikanov področja, kot sta Electronic Arts in Activision Blizzard, a je le kakšno stopničko nižje in je v zadnjem desetletju običajno na velikih sejmih vodil lastne tiskovne konference. Microsoftov prevzem je tako ena največjih takšnih potez v igričarski branži, primerljiva denimo z združitvijo Activisiona in Vivendija, medtem ko jo po goli količini denarja denimo še prehiti Tencentov lanski nakup studia Supercell (Clash of Clans). S to potezo je MS dobil osem razvojnih studijev, med katerimi so id Software, Bethesda Game Studios, Arkane, Machine Games in Tango Gameworks. Ob tem so pridobili udaren spisek legendarnih franšiz, kot so Doom, Fallout, The Elder Scrolls, Wolfenstein in Dishonored, pa Prey, RAGE in obetajoče projekte, kot je Starfield. Pa, mimogrede, to pod eno streho zopet združi hišo Obsidian in pa Fallout.
Ker je Bethesda igre doslej delala za vse mogoče platforme, je seveda prvo vprašanje, kakšne posledice bo to imelo na primer za izide na Playstationu 5 in drugod izven neposrednega Microsoftovega ekosistema. Posamezni studiji mirijo, da se pri tekočih projektih, kot je The Elder Scrolls Online, ne bo nič spremenilo. Xboxov šef Phil Spencer je za Bloomberg zatrdil (plačljiv vir, alternativa), da glede že napovedanih ekskluzivnih izidov na PS5, kot sta Deathloop in GhostWire: Tokyo, sprememb ne bo, da pa se bodo v prihodnje odločali "od primera do primera". Ne gre tudi zanemariti dejstva, da bodo s tem nakupom vse omenjene serije iger privzeto postale del naročniškega programa Xbox Game Pass, ki bo s tem zaznavno pridobil na vrednosti.
Za zdaj še ni povsem jasno, kaj je na drugi strani vodstvo enega večjih založnikov v branži pripravilo do sprejema ponudbe. Je pa vredno omeniti, da Bethesdine igre v zadnjem času, z izjemo obeh novih Doomov, niso dosegale pričakovanih prodajnih ciljev, pa čeprav ne bi mogli reči, da je bila katera povsem neuspešna.