» »

Facebook je vedel, da vnaša razdor v družbo, in opozorila ignoriral

Facebook je vedel, da vnaša razdor v družbo, in opozorila ignoriral

Slo-Tech - V časih pred internetom so bili ljudje izpostavljeni približno istim virom novic in informacij, predvsem pa so bili deležni pogledov z več strani. Internet je to precej spremenil, saj je ljudem omogočil zatekanje v vsebine, ki podpirajo njihova prepričanja, družbena omrežja pa so to dogajanje še intenzivirala. Na političnem področju se to še posebej vidi, saj so zagovorniki različnih strani bolj razdvojeni kot kdajkoli. In Facebook? Največje družbeno omrežje na internetu pri tem ni nedolžno, saj je pomemben motor delitev na internetu, kar podjetje ve že več let in namenoma ne ukrepa.

Algoritem, ki vlada na Facebooku in določa, kaj bo kdo videl, ima preprosto nalogo. Maksimizirati mora angažma uporabnikov, kar v lepši slovenščini pomeni, da mora uporabnike premamiti, da na strani ostanejo čim dlje in delijo čim več. Žal pa so takšne zahteve destruktivne za družbo, je pokazala Facebookova preiskava, preden so jo ukinili. To so vedeli že leta 2016, a namenoma niso reagirali, razkrivajo dokumenti iz leta 2018. Da bi zmanjšali razdor, ki ga seje Facebook, bi morali žrtvovati nekaj angažmaja uporabnikov - dobili bi manj komentarjev, deljenih vsebin in konec koncev na strani prebitega časa, kar se prevede v manj dobička. Matematika je neizprosna, razkriva članek v The Wall Street Journalu.

V predstavitvi, ki so jo imeli leta 2018 za vodilne v podjetju, so raziskovalci zapisali, da "[njihovi] algoritmi izkoriščajo nagnjenost človeških možganov k vsebinam, ki razdvajajo". Opozorili so, da bo ob odsotnosti ukrepanja Facebook uporabnikom stregel čedalje bolj razdiralno vsebino, da bi izboljšal lastne metrike. V letih 2017 in 2018 je delovala skupina Integrity Teams, ki je želela rešiti problem naraščajoče polarizacije in razdvojenosti. Izdelali bi storitve na Facebooku, ki bi vzpodbujale empatijo, razumevanje in humanizacijo "nasprotne strani". Spremljali so tudi dogajanje v nemških skupinah na Facebooku, kjer so v tretjini odkrili ekstremistične vsebine, a ker so bile skupine zasebne, tega navzven ni videti. Te skupine obvladuje majhna množica zelo aktivnih uporabnikov, pasivno večino pa je vanje pritegnil Facebookov algoritem, ki jim jih je predlagal.

A izvršni direktor Zuckerberg je programe za naslavljanje teh težav ukinil. Raziskave, ki so kazale na povezave Facebooka in razdora v družbi, so pospravili v predal. Ukrepi, ki bi prilagodili Facebooke storitve, so bili odpisani. Politike, ki bi se borile proti clickbait naslovom, niso nikoli zares zaživele. Eden izmed ukrepov je predlagal omejitev, kako močno algoritmi širijo vsebine, ki jih delijo hiperaktivni uporabniki. Izkazalo se je namreč, da so ti hiperaktivni uporabniki bistveno bolj razdiralni in ekstremistični v prepričanjih kakor ostali. Facebook teh ukrepov potem ni izvedel. Izvedli so le zelo omiljene ukrepe, ki so večinoma namenjeni opozarjanju na lažne novice.

Facebook se je odzval na navedbe v članku. Dejali so, da je zgodba drugačna, kot jo je predstavil ameriški časnik, ki da je spregledal ključna dejstva. Facebook poudarja, da so nekatere programe res ukinili, a da članek ne omenja tistih, ki tečejo in so namenjeni boju proti sovražnemu govoru, širjenju neresnic in polarizaciji družbe. Dodali so, da je Facebook sedaj drugačno podjetje kot leta 2016, ker so se vmes ogromno naučili, tudi na področju vpliva na družbo.

55 komentarjev

«
1
2

vostok_1 ::

Why would facebook care?
Strici v ozadju, ki so dovolili Zuckebergu, da postane megakorporacija so zadovoljni.

Oh...aja pardon, folk še vedno misli, da je Zuckeberg tako kot Bill, kar iz peska sestavil svojim imperij.
Normiji rabijo svoje pravljice.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: Poldi112 ()

HotBurek ::

FB bi lahko bil top, če bi ostal tam, kot je bil dobrih 10 let nazaj; platforma za povezovanje pa te reči.

Zdaj so postali totalna vsemogoča greznica, ni to za uporabljat več.
root@debian:/# iptraf-ng
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window

stara mama ::

Evo, lepa razlaga, zakaj toliko SJW-jev hara po internetu in zaničuje vse, kar ni po njihovem okusu. Tud tule na ST je prisoten močen vpliv.
Ekologija™ in Trajnost™

WhiteAngel ::

Uf, tole je pa kar slabo. Je močna podlaga za tožbe v prihodnosti.

FormerUser ::

FB pač deluje po principih neoliberalnega kapitalizma, kjer je dobiček in interes elit vedno pomembnejši od dobrobiti posameznika in širše družbe. Koronakriza ponuja priložnost za spremembo paradigme, veliko močnejšo državo in regulacijo, tehnološkim velikanom in drugim mega korporacijam je enostavno treba nadeti uzde in jih prisiliti, da začnejo plačevati ustrezen del davkov, da bodo služili družbi ne pa srali po njej, četudi bo to pomenilo počasnejši a bolj trajnostno naravnan razvoj.

shadeX ::

FB pač deluje po principih neoliberalnega kapitalizma,


Povej mi katero podjetje tako ne deluje.

nevone ::

FB pač deluje po principih neoliberalnega kapitalizma, kjer je dobiček in interes elit vedno pomembnejši od dobrobiti posameznika in širše družbe.


To seveda ni res, pa če ponovite še 1000-krat. Ljudje v produktih liberalnega kapitalizma in kasneje kapitalizma z elementi socialne države najdejo dobre stvari zase. Problem je v družbi sami, ker tega ne zna poiskati, in posameznikih ki ne vidijo nič, razen tega, da je nekdo nekaj zaslužil.

Kaj ko bi v zadevah začeli iskati dobre stvari in ne zgolj iskali neko tarčo nad katero se naredi pogrom, predvsem zato, ker ima družba kot celota pač nekaj težav.

FB je za mnoge ljudi povsem sprejemljiva platforma, ker so pozitivni in iz njega vlečejo pozitivne stvari, pač v okviru svojih zmožnosti. Ljudje so povezani bolje kot kdajkoli in samo če nisi totalno slep, lahko iščeš zgolj neke hibe, ki jih pa povzročajo tudi ljudje sami in ne nujno platforma na kateri delujejo.

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

Kvinta ::

Jaz nimam Facebooka niti Twiterja ne in mi kratkomalo dol visi za to vse skupaj idite rajši v naravo svež luft dihat pa dobro vodo pit bote meli več od tega aja pa z bosimi nogami 8-)
A.C.A.B

terryww ::

A sem prav prebral, da je študija pokazala, da je FB gojišče ekstremističnih skupin?
It is the night. My body's weak.
I'm on the run. No time to sleep.

marS ::

Kvinta je izjavil:

Jaz nimam Facebooka niti Twiterja ne in mi kratkomalo dol visi za to vse skupaj idite rajši v naravo svež luft dihat pa dobro vodo pit bote meli več od tega aja pa z bosimi nogami 8-)

hm...a viset na Slo-techu je pa kaj drugače? isti k**ac....
...no more heroes...
https://ilbis.com/

Kvinta ::

marS je izjavil:

Kvinta je izjavil:

Jaz nimam Facebooka niti Twiterja ne in mi kratkomalo dol visi za to vse skupaj idite rajši v naravo svež luft dihat pa dobro vodo pit bote meli več od tega aja pa z bosimi nogami 8-)

hm...a viset na Slo-techu je pa kaj drugače? isti k**ac....


Tu nimam prijatlov ,tu ni reklam ,tu mi noben nič ne vsiljuje skratka tukaj plavam edino kar me moti je da me Kuglvinkl tu pa tam zbriše :P
A.C.A.B

zasekamroz ::

Koronakriza ponuja priložnost za spremembo paradigme, veliko močnejšo državo in regulacijo

Nažalost se bo to zgodilo, ampak na način, ki nam bo škodil.

nevone ::

idite rajši v naravo svež luft dihat pa dobro vodo pit


To se sploh ne izključuje, ampak se lahko povsem lepo dopolnjuje.

Veliko ali-ali-jev se da spremeniti v in-in-e.

To, da obstajajo ljudje s težavami in tega niso sposobni ni problem platforme, ampak ljudi samih, tudi tistih, ki take ljudi zasmehujejo, namesto, da bi jim pomagali poiskati svetle točke obeh svetov.

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

fikus_ ::

America first, pardon money first.

gruntfürmich ::

zanimivo kako podrobne raziskave imajo sami o sebi.

to me je zelo presenetilo.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Oberyn ::

Kvinta je izjavil:

... tu ni reklam ...

He he, ni reklam. Mrzel tuš, upravljalci?

nejcek74 ::

nevone je izjavil:

FB pač deluje po principih neoliberalnega kapitalizma, kjer je dobiček in interes elit vedno pomembnejši od dobrobiti posameznika in širše družbe.

To seveda ni res, pa če ponovite še 1000-krat. Ljudje v produktih liberalnega kapitalizma in kasneje kapitalizma z elementi socialne države najdejo dobre stvari zase. Problem je v družbi sami, ker tega ne zna poiskati, in posameznikih ki ne vidijo nič, razen tega, da je nekdo nekaj zaslužil.

Tvoj sestavek ne negira osnovne teze, potrjuje samo to, da raja najde možnosti preživetja. Ali prezivi v neliberalnem kapitalizmu: da, pobira drobtinice iz serviranega dreka. Ali bo raja preživela v kapitalizmu, kjer se omeji količino dreka. Da, ravno tako, pa manj dreka bo za prebirat. Poskusi se enkrat ter podaj nekaj, iz česar bo razvidno, da to ni 1000x res.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: nejcek74 ()

shadeX ::

Kvinta je izjavil:

marS je izjavil:

Kvinta je izjavil:

Jaz nimam Facebooka niti Twiterja ne in mi kratkomalo dol visi za to vse skupaj idite rajši v naravo svež luft dihat pa dobro vodo pit bote meli več od tega aja pa z bosimi nogami 8-)

hm...a viset na Slo-techu je pa kaj drugače? isti k**ac....


Tu nimam prijatlov ,tu ni reklam ,tu mi noben nič ne vsiljuje


Oh kako se motiš. Slotech ni popolnoma nič drugačen kot ena Facebook skupina, v kateri so združeni ljudje z določenimi interesi. Razlika je samo v interfejsu in na katero stran odsurfaš, da vidiš mnenja ljudi iz iste skupine katere pripadnik si tudi sam.

Markoff ::

shadeX je izjavil:

FB pač deluje po principih neoliberalnega kapitalizma,


Povej mi katero podjetje tako ne deluje.

Gorenje pred prevzemom Kitajcev. To je bilo zelo socialno podjetje. Tisočem ljudem je zagotavljalo minimalne mezde, svojim direktorjem pa korito za pujsanje. Pujsi so večinoma odšli, lepo zaliti, mezdni delavci pa se z vsakim novim programom odpuščanj znajdejo na Antischindlerjevi listi. Pa naj še kdo reče, da tak poslovni model ni vzdržen!

#bobipojezlatimamiinsnujeingorje

terryww je izjavil:

A sem prav prebral, da je študija pokazala, da je FB gojišče ekstremističnih skupin?

Ne, temveč FB algoritmi objave teh skupin promovira in predlaga kot zanimive ljudem, ki niso ekstremni, a to počasi lahko postanejo. Ekstremne skupine se lahko zbirajo kjerkoli, ne rabiš FB za to.

gruntfürmich je izjavil:

zanimivo kako podrobne raziskave imajo sami o sebi.
to me je zelo presenetilo.

Pri gori podatkov, na katerih sedijo, bi pričakoval, da vedo vse o vseh, najprej pa vse o sebi.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Markoff ()

nevone ::

Tvoj sestavek ne negira osnovne teze, potrjuje samo to, da raja najde možnosti preživetja. Ali prezivi v neliberalnem kapitalizmu: da, pobira drobtinice iz serviranega dreka. Ali bo raja preživela v kapitalizmu, kjer se omeji količino dreka. Da, ravno tako, pa manj dreka bo za prebirat. Poskusi se enkrat ter podaj nekaj, iz česar bo razvidno, da to ni 1000x res.


To je lahko razvidno samo iz opažanj, ki niso pristranska. Če se ti zdi, da je drugače - torej da ni nič pozitivnega - potem jaz težko dam takšen primer, ki se ga ne da razsuti, zato bom ostala pri osnovni izjavi, da produkti liberalnega kapitalizma - pa ne samo njega - ljudem pomagajo (lažje) preživeti, je pa res, da morajo zanje zaslužiti, kar ni vedno lahko.

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

gus5 ::

nevone je izjavil:

, da produkti liberalnega kapitalizma - pa ne samo njega - ljudem pomagajo (lažje) preživeti, je pa res, da morajo zanje zaslužiti, kar ni vedno lahko
"Liberalni kapitalizem" dopušča, da FB živi od prisvajanja & trženja informacij svojih uporabnikov (komercializacija zasebnosti). Da ne plačuje davkov. In da se oligo- oz. monopolna podjetja, kot je FB, razvijajo & ohranjajo svoj oligo-/monopolni položaj s pomočjo obilnih državnih subvencij.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: gus5 ()

tone31 ::



slika nekaj ne prime

test

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: tone31 ()

carota ::

Pri odločanju kaj so fake news pa jim še naprej zaupajmo!

nergac ::

Nevone,
kaj je to "lažje".
Tebi že ustreza, marsikdo pa tudi živi na črnem trgu ko bubreg v loju.

Pa ne zameri mi, tvojih storitev ne bi nikoli uporabljal, karkoli že počneš.
Bi šel h konkurenci ali "konkurenci", vseeno.

nevone ::

Nevone,
kaj je to "lažje".


To da imamo razne pripomočke, ki nam pomagajo pri delu in vsakdanjem življenju. Da ni treba perila prati na roke, da ni treba peš v kakšne oddaljene kraje, kot so hodili včasih, tudi po par mesecev, da za kirurški poseg dobiš anastezijo, da imaš udobne čevlje za hojo, da ti ni treba doma sedeti zvečer ob sveči, ampak imaš na voljo luč, da ti ni treba oblek šivati s šivanko in nitjo, čeprav ti nihče ne odreka, da to vseeno počneš, da delavci predorov ne kopljejo več s krampom, da se lahko pogovarjaš z ljudmi po vsem svetu, ne da bi jih moral vse obiskati ...

Tega je ogromno.

Tebi že ustreza, marsikdo pa tudi živi na črnem trgu ko bubreg v loju.

Pa misliš, če vsega tega ne bi bilo, da bi mu bilo lažje in bi imel več?

Pa ne zameri mi, tvojih storitev ne bi nikoli uporabljal, karkoli že počneš.
Bi šel h konkurenci ali "konkurenci", vseeno.

Tudi jaz ne kupujem od vseh.

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

Kvinta ::

Oh kako se motiš. Slotech ni popolnoma nič drugačen kot ena Facebook skupina


To sploh ne vem da tam obstaja sem ga mel ,ko se je vse začelo par let pol sem vido da je totalna zguba cajta imam samo instagram za občasno ,ker pač mam rad slike .... tu je drugače sem pridem v 99% čitat tehnične zadeve ker me pač to zanima pol pa še tu pa tam kaj napišem ,da gre malo energija ven :P

He he, ni reklam. Mrzel tuš, upravljalci?


Pa bi recimo lahko ble tak na easy iz levega kota bi prišle ven tu pa tam za razliko od FB tam je vsaka druga objava reklama pol ni čudno da delajo 12 miljard na leto al kolko že lol

idite rajši v naravo svež luft dihat pa dobro vodo pit


To se sploh ne izključuje, ampak se lahko povsem lepo dopolnjuje.


Ti misliš da če greš v naravo pa se tam nasloniš z bosimi nogami na en hrast vmes pa si na FB da je to kaj drugače kot da si doma pa si na FB :))
A.C.A.B

nevone ::

Ti misliš da če greš v naravo pa se tam nasloniš z bosimi nogami na en hrast vmes pa si na FB da je to kaj drugače kot da si doma pa si na FB


Je ena možnost, ni pa edina.

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

nergac ::

Kupuješ že ne, pametuješ pa, kako so praljudje živeli, kot da bi bila tam.
A si se teleportirala v preteklost?
Ali si to izkusila v Protokolu?

Potem pa pravijo, da je s "ploščatimi" težko ...

boldleaf ::

shadeX je izjavil:

Oh kako se motiš. Slotech ni popolnoma nič drugačen kot ena Facebook skupina, v kateri so združeni ljudje z določenimi interesi. Razlika je samo v interfejsu in na katero stran odsurfaš, da vidiš mnenja ljudi iz iste skupine katere pripadnik si tudi sam.


Je zelo drugacen, slotech ne pozkusa slediti vsemu svetu po internetu ali, da postanejo njegovi uporabniki narcisticni idioti. Vse ostalo je interface, ampak tisti dejansko nikogar ne moti.

nergac ::

Preden zaključim s tem špetirjem:

Vsako leto nam lapajo:

"Leta 1970 smo živeli mnogo slabše kot sedaj. Za TV sprejemnik smo rabili delati XXXXXX ur, za kilogram kruha pa XX ur.
Danes živimo mnogo bolje kot takrat. Za TV sprejemnik rabimo delati XXX ur, za kilogram kruha pa X ur."

boldleaf ::

nergac je izjavil:

Preden zaključim s tem špetirjem:

Vsako leto nam lapajo:

"Leta 1970 smo živeli mnogo slabše kot sedaj. Za TV sprejemnik smo rabili delati XXXXXX ur, za kilogram kruha pa XX ur.
Danes živimo mnogo bolje kot takrat. Za TV sprejemnik rabimo delati XXX ur, za kilogram kruha pa X ur."


Napacno metriko gledas. Poglej koliko kg kruha so dobili za svoje premozenje takrat najbogatejsih 10% clovestva in 10% najrevnejsih in primerjaj z zdaj. S taksnim kratkogledim gledanjem zanemarjas kompleten cloveski napredek, zakaj pa ne primerjas raje kvadratnega metra jame in lesa za kurit, pa koze za obleko?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: boldleaf ()

shadeX ::

boldleaf je izjavil:

shadeX je izjavil:

Oh kako se motiš. Slotech ni popolnoma nič drugačen kot ena Facebook skupina, v kateri so združeni ljudje z določenimi interesi. Razlika je samo v interfejsu in na katero stran odsurfaš, da vidiš mnenja ljudi iz iste skupine katere pripadnik si tudi sam.


Je zelo drugacen, slotech ne pozkusa slediti vsemu svetu po internetu ali, da postanejo njegovi uporabniki narcisticni idioti. Vse ostalo je interface, ampak tisti dejansko nikogar ne moti.


To so načeloma samo tvoja prepričanja, ki so se razvila v takih skupinah kot je slotech.

Poldi112 ::

nergac je izjavil:

Kupuješ že ne, pametuješ pa, kako so praljudje živeli, kot da bi bila tam.
A si se teleportirala v preteklost?
Ali si to izkusila v Protokolu?

Potem pa pravijo, da je s "ploščatimi" težko ...


Kolega, imate problem s trditvijo, da praljudje cunj niso prali v stroju?
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

Kvinta ::

nevone je izjavil:

Ti misliš da če greš v naravo pa se tam nasloniš z bosimi nogami na en hrast vmes pa si na FB da je to kaj drugače kot da si doma pa si na FB


Je ena možnost, ni pa edina.


Bolj kvalitetno življenje maš brez FB seveda se to ne zgodi takoj ampak po nekem času......sem tud sam mislo da temu ni tak pa ,da so vsi ko so mi to nabijali največji bebci.

Razn če delaš na FB polj ajde je druga pesem to pa jih v SLO 99,9% ne :P
A.C.A.B

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Kvinta ()

matobeli ::

Sej je blo polno raziskav narjenih da čas na FBju ni ravno kvalitetno preživet, oziroma da ima lahko določene posledice na telo in duha.

Podplate drsat po drevju je bistveno bolj zdrava odločitev.

shadeX ::

Visenje na slotechu je pa verjetno višek produktivnosti a ne da?

imagodei ::

nevone je izjavil:

Nevone,
kaj je to "lažje".


To da imamo razne pripomočke, ki nam pomagajo pri delu in vsakdanjem življenju. Da ni treba perila prati na roke, da ni treba peš v kakšne oddaljene kraje, kot so hodili včasih, tudi po par mesecev, da za kirurški poseg dobiš anastezijo, da imaš udobne čevlje za hojo, da ti ni treba doma sedeti zvečer ob sveči, ampak imaš na voljo luč, da ti ni treba oblek šivati s šivanko in nitjo, čeprav ti nihče ne odreka, da to vseeno počneš, da delavci predorov ne kopljejo več s krampom, da se lahko pogovarjaš z ljudmi po vsem svetu, ne da bi jih moral vse obiskati ...


Ampak - vse to je bilo možno (na tedanji stopnji tehnološkega razvoja, seveda) že tudi v 50., 60. in 70. letih prejšnjega stoletja, ko je večji del demokratičnega sveta fural pretežno Keynesijanski kapitalizem. V času, ko so managerji v ZDA imeli bistveno manj problematična plačna razmerja v primerjavi z zaposlenimi, so znanstveniki in inženirji tam postavili človeka na Luno, dosegali pomembne preboje na področju polprevodnikov in razvoja računalnikov, postavljali temelje TCP/IP protokolu in različnim komunikacijskim tehnologijam, ki so v uporabi še danes... Po svetu so se razvila cepiva, morda po naključju so ravno v tistem času iztrebili črne koze, ki je do sedaj edina nalezljiva bolezen, ki jo je bil svet sposoben iztrebiti. Napredek je bil tudi v avtomobilski varnosti, pasovi in airbagi ... Ob zatonu tiste ere so domove dosegli hišni računalniki, od ZX Spectruma in Commodore64, pa do "dvaosemšestk" ...

Poanta ni (samo), da takrat so, zdaj pa nemara ne. Ne - poanta je, da se je očitno tudi takrat dalo. Kljub višjim davkom na dobičke in kljub nižjim zaslužkom managerjev. Podjetja so imela zaposlenih 10% čistilk (pre)več, trgovine 15% trgovk (pre)več... Pressinga na ljudi je bilo manj, sploh v Evropi, napredek pa vseeno. Edina razlika je bila, da manager plače domov ni vsak mesec nesel v dveh kovčkih, ampak samo v eni PVC vrečki.





Skratka, fama, da mora CEO in peščica top managerjev noro služiti, da so zainteresirani delati, je zgolj fama, ki so nam jo prodali neoliberalisti. Zabloda, zaradi katere najebe plejada ljudi po svetu - najraje tisti v tretjem svetu, ki jih niti ne vidimo, sestavljajo pa naše Ajfone in ostali luksuz za uborno plačilo. Pa tudi ljudje okoli nas, ki živijo iz rok v usta ali celo ne morejo več skrpati meseca z mesecem.
- Hoc est qui sumus -

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: imagodei ()

nergac ::

Poldi112 je izjavil:

nergac je izjavil:

Kupuješ že ne, pametuješ pa, kako so praljudje živeli, kot da bi bila tam.
A si se teleportirala v preteklost?
Ali si to izkusila v Protokolu?

Potem pa pravijo, da je s "ploščatimi" težko ...


Kolega, imate problem s trditvijo, da praljudje cunj niso prali v stroju?


Gospod Poldi, štejem si v čast, da ste me nagovorili s "kolega".

Praljudje pač pralnega stroja niso rabili.
A ste kdaj oprali usnjene čevlje v pralnem stroju?
Upam, da ne.
In tudi praljudje so bili zelo iznadljivi.
Tehnološki napredek je bil, ko so se naučili obvladovati ogenj, pa ko so vedeli izdelati posodo, tako da so lahko kuhali hrano s pomočjo posode, vode in ognja.

Sam počnem isto, le da krompir kuham s pomočjo steklokeramične plošče na štedilniku in jeklene posode.

Pa saj vem, da vse to veste.
Zdaj pa, če kuhate ali perete "žehto", ta podatek je popolnoma nepomemben za to debato.

Reycis ::

Težko najdeš stvar, ki je denar ne skorumpira.

nergac ::

boldleaf je izjavil:

nergac je izjavil:

Preden zaključim s tem špetirjem:

Vsako leto nam lapajo:

"Leta 1970 smo živeli mnogo slabše kot sedaj. Za TV sprejemnik smo rabili delati XXXXXX ur, za kilogram kruha pa XX ur.
Danes živimo mnogo bolje kot takrat. Za TV sprejemnik rabimo delati XXX ur, za kilogram kruha pa X ur."


Napacno metriko gledas. Poglej koliko kg kruha so dobili za svoje premozenje takrat najbogatejsih 10% clovestva in 10% najrevnejsih in primerjaj z zdaj. S taksnim kratkogledim gledanjem zanemarjas kompleten cloveski napredek, zakaj pa ne primerjas raje kvadratnega metra jame in lesa za kurit, pa koze za obleko?


Pa kaj vam je?
Napredek se ne meri samo s statistiko.

Statistika je zelo močno orodje in to je vse.

Upam, da niste kaki asistenti ali celo profesorji tehniške stroke, potem res bog nam pomagaj.

Če pa ste ekonomisti ... Sicer bi mi Mrkaić dal prav, ampak on je tudi fizik.

Napredek je recimo to, da so Američani pristali na Luni, pa da se po celem svetu igra šah in ga vsi razumejo. Tudi šah je šel skozi evolucijo.

In še to: v času praljudi so samo najbolj žilavi doživeli 40 let.
In kdo je bolj kvalitetno živel: "povprečen pračlovek" ali "povprečen" človek 20/21 stoletja.

Vse to so zgolj akademske debate in nič drugega.
Pozabljate na izkustvo.

In ko postavljate trditve, bodite strogi pri dokazovanju, ne glede s čim se ukvarjate.

nergac ::

Nevone+:

To da imamo razne pripomočke, ki nam pomagajo pri delu in vsakdanjem življenju. Da ni treba perila prati na roke, da ni treba peš v kakšne oddaljene kraje, kot so hodili včasih, tudi po par mesecev, da za kirurški poseg dobiš anastezijo, da imaš udobne čevlje za hojo, da ti ni treba doma sedeti zvečer ob sveči, ampak imaš na voljo luč, da ti ni treba oblek šivati s šivanko in nitjo, čeprav ti nihče ne odreka, da to vseeno počneš, da delavci predorov ne kopljejo več s krampom, da se lahko pogovarjaš z ljudmi po vsem svetu, ne da bi jih moral vse obiskati ...


/s on
Ja, in vse to je naredil neoliberalni kapitalizem.
/s off

So pa produkti neoliberalnega kapitalizma recimo tudi to, da mi ob obisku lekarne ponujajo "zdravilne šampone za prhljaj in merjenje lasišča", pa da me za sklenitev dopolnilnega zavarovanja vabijo z masažicami v termah, 30 evrov dobropisa v Šparu in podobno.

boldleaf ::

shadeX je izjavil:

boldleaf je izjavil:

shadeX je izjavil:

Oh kako se motiš. Slotech ni popolnoma nič drugačen kot ena Facebook skupina, v kateri so združeni ljudje z določenimi interesi. Razlika je samo v interfejsu in na katero stran odsurfaš, da vidiš mnenja ljudi iz iste skupine katere pripadnik si tudi sam.


Je zelo drugacen, slotech ne pozkusa slediti vsemu svetu po internetu ali, da postanejo njegovi uporabniki narcisticni idioti. Vse ostalo je interface, ampak tisti dejansko nikogar ne moti.


To so načeloma samo tvoja prepričanja, ki so se razvila v takih skupinah kot je slotech.


Ne niso samo moja prepricanja, pa si prevec nerazgledan, da bi to razumel, seveda, iz svojega vaskega silosa ne vidis ven, ce ti je edino okno fb. Seveda se samo slo-tech (ki so napram meni amaterji :))) od celega sveta pritozuje cez facebook. Imas parklje globoko v fb marmeladi, pa ti nasprotniki fb enoumja hebemo biznis, hkrati pa si preneumen, da bi se lotil cesa bolj konstruktivnega? Ne sekiraj se, nisi edini. Sploh ne na slo-techu.

nergac je izjavil:

boldleaf je izjavil:

nergac je izjavil:

"Leta 1970 smo živeli mnogo slabše kot sedaj. Za TV sprejemnik smo rabili delati XXXXXX ur, za kilogram kruha pa XX ur.
Danes živimo mnogo bolje kot takrat. Za TV sprejemnik rabimo delati XXX ur, za kilogram kruha pa X ur."


Napacno metriko gledas. Poglej koliko kg kruha so dobili za svoje premozenje takrat najbogatejsih 10% clovestva in 10% najrevnejsih in primerjaj z zdaj. S taksnim kratkogledim gledanjem zanemarjas kompleten cloveski napredek, zakaj pa ne primerjas raje kvadratnega metra jame in lesa za kurit, pa koze za obleko?


Pa kaj vam je?
Napredek se ne meri samo s statistiko.

Statistika je zelo močno orodje in to je vse.


In ti si ga kvazi uporabil, ko si prikazoval delo X+ ur napram X+ kruha. Ce se ne zavedas, se toliko slabse. Torej, koliko m2 votline in koliko koz? Si poizkusil primerjati kar sem ti jaz predlagal? Do kaksnega rezultata si prisel, jaz ga ze poznam, pa tudi vsi ostali, ki opozarjajo, da je druzbena neenakost v zadnjih desetletjih nevzdrzna, ampak me zanima, kaj si ti ugotovil? Da druzba cveti, ker lahko zremo kruh? No izprsi svoje pavsale...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: boldleaf ()

nergac ::

Sam nisem ničesar dokazoval s statistiko.

Zdaj pa grem jest.

Če pa hočeš res dobro obvladati statistiko, vpiši študij na FMF.
Potem pa naredi doktorat iz statistike.

PS.
Lahko da sem zlorabil statistiko. Sploh me ne briga.
Vi se pa sploh ne zavedate, da jo zlorabljate ves čas.

nergac ::

Čakaj narobe si me citiral:

Izjavil sem:

Preden zaključim s tem špetirjem:

Vsako leto nam lapajo:

"Leta 1970 smo živeli mnogo slabše kot sedaj. Za TV sprejemnik smo rabili delati XXXXXX ur, za kilogram kruha pa XX ur.
Danes živimo mnogo bolje kot takrat. Za TV sprejemnik rabimo delati XXX ur, za kilogram kruha pa X ur."


Podla.
Vsaka ti čast.
Ne smem iti lačen na Slo-Tech.

nergac ::

V šahovskem žargonu:
namerno si zapletel partijo, in mi nastavil past, katero sem spregledal.

matobeli ::

Pralni stroj in TV verjetno res, kruh, avto in stanovanja so bila pa v resnici cenejša.

Zelo odvisno od lokacije, US, v zlati dobi avtomobilske industrije je normalen avto koštal cca 6 plač, če sem si približno prav zapomnil.

vostok_1 ::

nevone je izjavil:

Tvoj sestavek ne negira osnovne teze, potrjuje samo to, da raja najde možnosti preživetja. Ali prezivi v neliberalnem kapitalizmu: da, pobira drobtinice iz serviranega dreka. Ali bo raja preživela v kapitalizmu, kjer se omeji količino dreka. Da, ravno tako, pa manj dreka bo za prebirat. Poskusi se enkrat ter podaj nekaj, iz česar bo razvidno, da to ni 1000x res.


To je lahko razvidno samo iz opažanj, ki niso pristranska. Če se ti zdi, da je drugače - torej da ni nič pozitivnega - potem jaz težko dam takšen primer, ki se ga ne da razsuti, zato bom ostala pri osnovni izjavi, da produkti liberalnega kapitalizma - pa ne samo njega - ljudem pomagajo (lažje) preživeti, je pa res, da morajo zanje zaslužiti, kar ni vedno lahko.

o+ nevone


Saj je nekaj pozitivnega. Nekdo mastno služi na naš račun.
Sicer pa kar se tiče socialnih medijev sem bolj za anarhistične vriante.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

boldleaf ::

nergac je izjavil:

Čakaj narobe si me citiral:

Izjavil sem:

Preden zaključim s tem špetirjem:

Vsako leto nam lapajo:

"Leta 1970 smo živeli mnogo slabše kot sedaj. Za TV sprejemnik smo rabili delati XXXXXX ur, za kilogram kruha pa XX ur.
Danes živimo mnogo bolje kot takrat. Za TV sprejemnik rabimo delati XXX ur, za kilogram kruha pa X ur."


Podla.
Vsaka ti čast.
Ne smem iti lačen na Slo-Tech.


Kaj lapas? Si pogruntal, da klatis bedarije (kar bi bilo pohvalno, razne PR bedarije, ki se jih gres, so... umsko motene), pa bi rad zadevo zavil v bedast PR, ki nima nobenega smisla?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: boldleaf ()

nergac ::

Preberi še enkrat za sabo in se umiri.

Če me že citiraš, me citiraj pravilno.

Pozabil si na stavek:
"Vsako leto nam lapajo:".

Če kdo drug bere, dobiva zadeva obratni pomen.

Sploh ne gre za to, če se strinjava ali ne.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: nergac ()
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Lažne vesti oblikujejo javno mnenje in vplivajo na volitve (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Novice / Ostale najave
17953743 (40918) gus5
»

24ur onemogoča nočno komentiranje, po novem sistemu (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
7719725 (16182) Kenpachi
»

Facebook izvajal raziskavo na uporabnikih, ki tega niso vedeli

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
2411205 (7701) Iatromantis

Več podobnih tem