» »

Cene SSD-jev rekordno nizke, počasi se ceni tudi RAM

Cene SSD-jev rekordno nizke, počasi se ceni tudi RAM

Povprečna cena pomnilnika je prav tako začela padati. Slika: pcpartpicker.com

Slo-Tech - Cene SSD-jev še vedno nadaljujejo pot k tlom, saj ponudba še vedno prehiteva povpraševanja. Samo v zadnjem mesecu so se cene znižale še za dodatnih 20 odstotkov, čeprav so analitiki napovedovali le 10-odstotni padec cen v celotnem zadnjem četrtletju. Najcenejše 120-GB SSD-je, ki so pred mesecem dni stali okrog 30 evrov, dobimo sedaj že za 25 evrov, cene 240-GB modelov pa so s 50 evrov padle pod 40 evrov. Za 480 GB velik SSD bomo odšteli vsega 70 evrov, za večje kapacitete pa cena linearno raste. Cene v Sloveniji so primerljive s cenami v Nemčiji, zato z naročilom iz tujine kaj dosti privarčevati ne moremo.

Razlogi za nadaljnje nižanje cen se niso spremenili. Nasprotno, ponudba se še povečuje, saj je na trg vstopil nov igralec, in sicer kitajsko podjetje YMTC (Yangtze Memory Technologies). Ta proizvaja SSD-je in druge naprave s flashem, denimo USB-ključke, kartice SD in microSD ter podobno. Tudi cena teh izdelkov se je v zadnjih mesecih izjemno znižala, tako da dobimo kartice microSD že za 12 evrov, 128-GB USB-ključke pa za 25 evrov. Vprašanje je, do kam cene še lahko padejo. Ob tem velja biti pazljiv, saj prepoceni vendarle ne smemo kupovati. Primer USB-ključka s kapaciteto 2 TB za 40 evrov je bil seveda ponaredek.

Nekoliko manj ugodne so cene pomnilnika, ki pa so vendarle začele počasi padati. Potem ko smo v prvi polovici leta obupovali nad cenami, je situacija začela iti na bolje. Trend je šibkejši, saj so se v zadnji polovici leta znižale zgolj za okoli 10 odstotkov, a pričakovati je, da se bo nadaljeval. Podobno velja tudi za klasične diske, ki jim cene zbijajo prav SSD-ji. Malčke (okrog 250 GB) dobimo že za 20 evrov.

57 komentarjev

«
1
2

Ghost7 ::

Pa še vedno služijo... In bodo!

gendale2018 ::

Ram ni glih ugodnejši, 300 eur za 32 gb, 600 za 64 gb. Blo je pa ze 200 eur za 32 par let nazaj, torej je bi bla normalna cena danes 150 za 32 gb in 300 za 64.

Hddji tudi niso poceni, 6tb je 180 eur. Kolko stane 250 gb je pa res nepomembno. Boljše bi blo 10 tb in vec za čim manj denarja.

Ssdji so pa res postali kr ugodni, čeprav ne tolk kot trdi novica, razen ce gledaš največja jajca.
ja sam mali poštar, kurac mi je oštar
čuvajte se žene, bit ćete jebene

vostok_1 ::

Si bom vzel še en SSD na zalogo, ampak cene rama so grozne.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Dr_M ::

Crucial ddr4 32GB 2400MHz c17, lani januarja s postnino vred iz amazon uk, cca 155e.
Res ni najhitrejsi, ampak ta moj kit zmore 2870MHz pri stock timingih z 1.355V.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

pixelzgaming ::

Do takrat, da bojo cene res "normalne" bodo že DDR5 RAM-i.
PC: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 | 500GB NVMe | 10TB HDD | RX 6800 XT | W10
Server: i5 6500 | 32GB DDR4 | 256GB SSD | 50TB HDD | Proxmox VE
Telefon: Samsung S23 Ultra | iPhone 16 Pro Avto: Megane MK4 GTLine

Mare2 ::

Meni se ne zdi, da so cene SSD diskov padle dovolj. So padle, ampak ne dovolj.

Furbo ::

Počakaj še kak mesec.. če so samo v zadnjem padle 20%..
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC

janezvalva ::

glih par dni nazaj sm kupu 120gb ssd za 31eur...

Ijus ::

hehe

Stra ::

Lupus in fabula, ravno zvečer sem posodabljal cene SSDjev za arhiv, če komu pride prav.

 SSD cene skozi leta

SSD cene skozi leta

gruntfürmich ::

morda oh morda pa bi si omislil še eden shranjevalni ssd... ali pa ne. po eni strani je škoda denarja za nekaj kar ne rabiš nujno
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

tetriandoch ::

Kar se trdih diskov tiče so poceni diski do 2TB. Potem se pa cena hitro dvigne. Pri SSD je pa spet odvisno od tehnolgoije. Najcenejši so klasični SATA.

gruntfürmich je izjavil:

morda oh morda pa bi si omislil še eden shranjevalni ssd... ali pa ne. po eni strani je škoda denarja za nekaj kar ne rabiš nujno


Se čisto strinjam. Tudi mene srbi.

Zgodovina sprememb…

stara mama ::

Mare2 je izjavil:

Meni se ne zdi, da so cene SSD diskov padle dovolj. So padle, ampak ne dovolj.

Pa sem mislil vprašat, če še je kak junak ki bo počakal da cena SSDjem pade.
Evo ga...
Ekologija™ in Trajnost™

Zgodovina sprememb…

Markoff ::

stara mama je izjavil:

Pa sem mislil vprašat, če še je kak junak ki bo počakal da cena SSDjem pade.
Evo ga...

Veš, koliko je šele junakov, ki bi kupili po ceni 0 EUR? Vsi! :)
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

Invictus ::

stara mama je izjavil:

Mare2 je izjavil:

Meni se ne zdi, da so cene SSD diskov padle dovolj. So padle, ampak ne dovolj.

Pa sem mislil vprašat, če še je kak junak ki bo počakal da cena SSDjem pade.
Evo ga...

Vedno se najde en levak...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

GupeM ::

gendale2018 je izjavil:

Ram ni glih ugodnejši, 300 eur za 32 gb, 600 za 64 gb. Blo je pa ze 200 eur za 32 par let nazaj, torej je bi bla normalna cena danes 150 za 32 gb in 300 za 64.

Hddji tudi niso poceni, 6tb je 180 eur. Kolko stane 250 gb je pa res nepomembno. Boljše bi blo 10 tb in vec za čim manj denarja.

Ssdji so pa res postali kr ugodni, čeprav ne tolk kot trdi novica, razen ce gledaš največja jajca.

Seveda, če ceno primerjaš z nekaj let nazaj. Trenutno, ko so cene tako visoke, nas bolj zanima trend, kot pa to, kakšne so bile cene pred x leti. Definitovno pa je RAM cenejši, kot je bil na začetku leta in kaže, da bodo cene še padle. Kar je za nas najbolj pomembno. Če primerjaš z x leti nazaj, potem je najbolje, da ga takoj kupiš, ker bo (po trendu izpred x let) kmalu še dražji.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: GupeM ()

Ghost7 ::

Za RAM bomo še mal počakal. Kdaj pa misliš da bo DDR5 prišel ven? Bo še trajal...

SSDji navadni 2.5 skorej ne gredo v noben prenosnik.
Vsi novi imajo NVME, zaradi tanjšanja prenosnikov, precej ožji so, in za povrh gredo preko pciexpres vodila, katero pa je neprimerno hitrejše od SATAe.

V mojem novem HPju spoh ni več SATA priključka, kar pomeni , da so privarčevali 2x.

In NVMe dik 512GB Intel 760p je v Avstriji 155€.

Torej, če ni navaden 2.5 disk (ki gre samo še v stare prenosnike in PCje), še vedno dobro drži ceno.

pegasus ::

Ena na temo prihodnosti rama:
https://www.servethehome.com/carbon-nan...
Če se pol tega uresniči, so dramu in flashu šteti dnevi.

looser ::

nice, lahko prav vse stare škatle po žlahti porihtam...
a to obstaja kakšen (brezplačen) software za hdd-to-ssd cloning sw, da res deluje?
do sedaj smo vse sranje reinstalirali na ssd-je (256), user profili na hdd, dvdje pa ven...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: looser ()

Baja ::

clonezilla preverjeno deluje.

Ghost7 ::

looser je izjavil:

nice, lahko prav vse stare škatle po žlahti porihtam...
a to obstaja kakšen (brezplačen) software za hdd-to-ssd cloning sw, da res deluje?
do sedaj smo vse sranje reinstalirali na ssd-je (256), user profili na hdd, dvdje pa ven...


Brezplačen in pa user-friendly nope, če že, bi pa zelo rad vedel.

Clonezilla je uporabna, pač ni userfriendly :D

audio ::

WD in Samsung imata brezplačno aplikacijo za cloning, ki pa deluje samo za njihove diske.
Mogoče imajo app tudi ostali proizvajalci.

looser ::

ja, kaj pa plačljiv (recimo, kateri je posebej priročen in priporočan in quando costa?), a to lahko kloniraš katerekoli hdd to ssd brez omejitev?
mamo zdaj že tudi kar, ene 5, mogoče 7, nekaj (zdaj) eksternih hdd v škatlah iz gearbest za backupe ali kaj, samo nabira se...

Baja ::

clonezilla ni nek bav bav. z rufusom narediš zagonski usb, zbootas, v clonezilli pa te pricaka beginner mode. par klikov in je to to.

looser ::

cool-clone-zilla, bomo pogledali, malo izgleda staro, glede na navajane kapacitete, izgleda fajn Disk to disk clone manual, ja? in rufus...

Machete ::

LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

dronyx ::

Primer USB-ključka s kapaciteto 2 TB za 40 evrov je bil seveda ponaredek.


To ne razumem najbolje. Če tak izdelek dejansko ne obstaja potem gre preprosto za prevaro, ne ponaredek.

#000000 ::

Kje pr nas se da tako poceni kupit ssd-je po ceni kot opisujete 30 eur ali celo manj, jest rabm ene par komadov 120gb.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: Ghost7 ()

Ghost7 ::

audio je izjavil:

WD in Samsung imata brezplačno aplikacijo za cloning, ki pa deluje samo za njihove diske.
Mogoče imajo app tudi ostali proizvajalci.


Ja in sem dobil Samsungov SSD v Lenovotu in mi je clone program javil, da sicer je Samsung, vendar je to OEM disk in zato ne podpirajo kloniranja.

#000000 je izjavil:

Kje pr nas se da tako poceni kupit ssd-je po ceni kot opisujete 30 eur ali celo manj, jest rabm ene par komadov 120gb.


Ne vem, če lahko reklamiram, ampak:
http://www.letmegooglethat.com/?q=Pocen...

V eni od naših največjih spletnih trgovcev je 120GB (Kingston) že za 27€, vendar sam pod WD green ne bi šel...
Malo poglej teste, sploh pomemben je dober kontroler.

lp

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Ghost7 ()

JeBelaCesta ::

jaz sem zelo zadovoljen z Macrium Reflect (clone & backup-restore image)
https://www.macrium.com/reflectfree

looser je izjavil:

nice, lahko prav vse stare škatle po žlahti porihtam...
a to obstaja kakšen (brezplačen) software za hdd-to-ssd cloning sw, da res deluje?
do sedaj smo vse sranje reinstalirali na ssd-je (256), user profili na hdd, dvdje pa ven...
lep pozdrav iz višav ;-)

Dr_M ::

Tudi M.2 nvme ssdji so ze dovolj ugodni, recimo Adata sx8200, amazon uk cca 125e s postnino vred za 480GB.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Ijus ::

Jst bom tud kupu m.2 prek amazona. Se ze pripravljam.
Sandisk 1tb 3400/2800 za 299e plus postnina.
Najprej pa nov ssd 1tb ravno tako sandisk prek amazona za 180e plus postnina.

Invictus ::

Kupil 2x 120 GB SSD za 23 EUR za 2 stari škatli...

Za trenutne uporabnike bo dovolj...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

drzni86 ::

Invictus je izjavil:

Kupil 2x 120 GB SSD za 23 EUR za 2 stari škatli...

Za trenutne uporabnike bo dovolj...



Kje si nabavil?

vostok_1 ::

pegasus je izjavil:

Ena na temo prihodnosti rama:
https://www.servethehome.com/carbon-nan...
Če se pol tega uresniči, so dramu in flashu šteti dnevi.


Lahko bi že počasi šli na unified memory, ja.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: vostok_1 ()

gendale2018 ::

Stra je izjavil:

Lupus in fabula, ravno zvečer sem posodabljal cene SSDjev za arhiv, če komu pride prav.

 SSD cene skozi leta

SSD cene skozi leta


lepo se vidi da kljub temu da so se ssdji pocenili
od sept 2012 do avg 2014 (recimo dve leti) je cena padla za 50% (kategorija 512gb), od avg 2014 do sept 2018 (recimo 4 leta) pa spet za 50%, mogla bi pa že za 75% (se pravi da bi bil 512gb 50 eur)
nateg :|

>Torej, če ni navaden 2.5 disk (ki gre samo še v stare prenosnike in PCje), še vedno dobro drži ceno.
za (približno) isto denarja kot sem par let nazaj dal za 500 gb sata ssd dobim danes 1 tb nvme.. lahko bi blo ceneje, ampak je še vedno bolje kot z ramom (danes dražje) in hddji (nekje na istem)

>Seveda, če ceno primerjaš z nekaj let nazaj. Trenutno, ko so cene tako visoke, nas bolj zanima trend, kot pa to, kakšne so bile cene pred x leti. Definitovno pa je RAM cenejši, kot je bil na začetku leta in kaže, da bodo cene še padle. Kar je za nas najbolj pomembno. Če primerjaš z x leti nazaj, potem je najbolje, da ga takoj kupiš, ker bo (po trendu izpred x let) kmalu še dražji.
primerjam dejanske cene s takimi, ki bi mogle bit + trend je da s časom padajo cene (dokler se proizvajalci ne zmenijo da jih dvignejo :)) )

>Kar se trdih diskov tiče so poceni diski do 2TB. Potem se pa cena hitro dvigne.
z drugimi besedami cenejši so tisti, ki jih itak noben ne rabi, ker imaš itak 500 gb (250-1000) ssd + (če rabiš) čim večje in cenejše trde diske za shranjevanje večjih datotek.. pod 2 tb ti tuki ne pomaga
ja sam mali poštar, kurac mi je oštar
čuvajte se žene, bit ćete jebene

pixelzgaming ::

tetriandoch je izjavil:

Kar se trdih diskov tiče so poceni diski do 2TB. Potem se pa cena hitro dvigne.


Se ne strinjam s to trditvijo. Cene na TB so cenejše pri modelih med 2 in 5TB, nato se cene dvignejo. Manjši diski ala 250, 320 in 500GB so nekje podobne cene kot 1TB.. 250GB HDD 26€, 500GB 32€. Itak da v tem primeru kupiš 1TB za 34€. Najcenejši na TB pa so 3TB diski (Toshiba). Vse cene iz mindfactory.


cena / kapaciteta (tb) / cena na TB / datum
 najcenejši diski HDD (brez external) 17.8.2018

najcenejši diski HDD (brez external) 17.8.2018

PC: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 | 500GB NVMe | 10TB HDD | RX 6800 XT | W10
Server: i5 6500 | 32GB DDR4 | 256GB SSD | 50TB HDD | Proxmox VE
Telefon: Samsung S23 Ultra | iPhone 16 Pro Avto: Megane MK4 GTLine

Invictus ::

drzni86 je izjavil:

Invictus je izjavil:

Kupil 2x 120 GB SSD za 23 EUR za 2 stari škatli...

Za trenutne uporabnike bo dovolj...



Kje si nabavil?

amazon.de
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

hojnikb ::

Baja je izjavil:

clonezilla preverjeno deluje.

clonezilla ne zna klonirat na manjsi disk..
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: Baja ()

gendale2018 ::

kje se da pogledat zgodovino cen različnih komponent?
ja sam mali poštar, kurac mi je oštar
čuvajte se žene, bit ćete jebene

Invictus ::

geizhals.de
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Baja ::

hojnikb je izjavil:

Baja je izjavil:

clonezilla preverjeno deluje.

clonezilla ne zna klonirat na manjsi disk..


v bistvu zna.

If you are sure all the data from the image could fit the smaller disk, i.e. it won't be written to the wrong disk space, you can check the option "-icds".Warning! To select this option, you have to know what you are doing!.

gendale2018 ::

>geizhals.de
hvala

sem pogledal, moji 3 tb wd red diski so bli še najcenejši takoj po brexit referendumu amazon.co.uk, ker je funt orenk padel, cen pa še niso uspeli zvišat

6tb so pa malo cenejši kot ko sem nazadnje kupoval
ja sam mali poštar, kurac mi je oštar
čuvajte se žene, bit ćete jebene

4knative ::

Kmalu bo 1TB pod psihološko mejo 100€, glede na to da se cena 500GB suka okoli 70€.
"When we are dead, it's not what we HODL or SODL that matters.
It's what we BUIDL."

gendale2018 ::

pa ne soliden nvme ssd
ja sam mali poštar, kurac mi je oštar
čuvajte se žene, bit ćete jebene

4knative ::

Med pcie in sata ssd 90% uporabnikov ne bo opazilo razlike v delovanju. Lahko pa imaš na papirju 3x hitrejši disk od katerega nimaš koristi pri delu.
"When we are dead, it's not what we HODL or SODL that matters.
It's what we BUIDL."

_Hammer_ ::

Ker redno naročam diske iz tujine, se ne strinjam, da so cene v Nemčiji že primerljive s Slovenijo.
Prvi disk, ki ga pogledam trenutno - Samsung 970 Evo M.2 2TB trenutno pri nas najceneje pri Mlacomu - 744 EUR, drugje še več, v tujini - Jacob.de - 585 EUR, pri HWHouse celo 565 EUR.
Samsung 860 Evo 2.5'' 1 TB - 190 EUR pri Reichelt, pri nas najceneje ideo.si 218 EUR, itd...
So pa razlike seveda manjše pri majhnih diskov, sploh ko še prišteješ poštnino. Se pa poštnina v tujini tudi znižuje, npr. pri nemškem Reichelt pride samo 5,6 EUR, skoraj že toliko kot kje pri nas.

Ghost7 ::

4knative je izjavil:

Med pcie in sata ssd 90% uporabnikov ne bo opazilo razlike v delovanju. Lahko pa imaš na papirju 3x hitrejši disk od katerega nimaš koristi pri delu.


Itaq, ampak, če ti v prenosnik ne gre drugo kot NVMe... Si prisiljen v nabavo, če želiš kapaciteto.

Dr_M ::

Nimajo prenosniki kombinirano pcie/sata, tko kot desktop plate?
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Cene SSD-jev rekordno nizke, počasi se ceni tudi RAM (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Diski
5716005 (10469) Ijus
»

Zaradi presežne ponudbe NAND-a cene SSD-jev rekordno nizke (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Kriptovalute
6325062 (17442) Invictus
»

Najprostornejši USB-ključek meri 2 TB

Oddelek: Novice / Diski
208475 (6696) bbf
»

Cene SSD-jem še naprej padajo

Oddelek: Novice / Rezultati
4615593 (12033) Relanium
»

Presežek NAND-flasha na trgu se nadaljuje, cene strmoglavljajo

Oddelek: Novice / Rezultati
2513226 (9575) SuperVeloce

Več podobnih tem