» »

Dellov zaslon z ločljivostjo 5K

Dellov zaslon z ločljivostjo 5K

Dell - Dell je predstavil monitor, ki ponuja najvišjo ločljivost med komercialno dostopnimi monitorji za domačo in poslovno rabo. Dell UltraSharp 27 Ultra HD 5K podpira ločljivost 5120 x 2880 (to je 14 milijonov točk), kar sedemkrat več od 1080p in štirikrat več od 1440p. Doslej zgornji razred UHD (4K) prehiti za 70 odstotkov.

Panelov z diagonalo 27 palcev in omenjeno ločljivostjo bržkone nihče ne izdeluje, zato je zelo verjetno, da je Dell v monitor stlačil dva precej bolj standardna panela 2560 x 2880. Temu pritrjuje tudi dvojni priklop DisplayPort 1.2 na zadnji strani. Na podoben način nekateri proizvajalci zlepijo tudi zaslone z ločljivostjo 4K (dvakrat po 1920 x 2160). Če malo preračunamo, ugotovimo, da ima Dellov zaslon gostoto točk 218 ppi. To ni impresivna številka, če jo primerjamo z dražjimi pametnimi telefoni in tabličnimi računalniki, a za monitor je to več kot dovolj, saj ga ne gledamo tako od blizu. To je v rangu Applovih MacBookov Pro z Retino in več od trenutnih namiznih monitorjev.

Monitor ima še šest USB-priključkov, bralnik spominskih kartic ter vgrajene zvočnike. Za ceno 2500 dolarjev je Dell pač dodal še nekaj pritiklin, saj je monitor namenjen predvsem poslovni rabi, ne pa toliko igranju iger. Na prodaj bo še letos.

36 komentarjev

bluefish ::

Sicer fino, vendar jih čaka še kar nekaj dela pri do sedaj predstavljenih 4K modelih.

Mavrik ::

4K modeli nimajo tako "lepe" resolucije - tale ma točno 2x 2560x1440, kar pomeni da recimo OS X lahko renderira stvar pri polovični "efektivni resoluciji" (isto kot to počne na internem 2880x1800 displayu) in ti tako zelo ostro in lepo sliko.
The truth is rarely pure and never simple.

LuiIII ::

Problem teh monitorjev je da so enostavno premajhni. Delo s programi, ki ne podpirajo popolnoma scala je muka. Drug problem pa so npr. 34" monitorji (3xxx x 1440), ki imajo sicer morda idealno ločljivost, a so "preravni". Morali bi biti že ukrivljeni. Tako sem sam trenutno najbolj zadovoljen z 2x27", ki sta postavljena malo vsak sebi. Odlična konfiguracija. Sicer pa prihaja nov ukrivljen 34" LG. To bo prava reč.

Dr_M ::

Do ukrivljenih zaslonov sem zelo skepticen. Ce bo tako narejeno, kot je pri telefonu LG Flex, bo to skrajno neuporabna rec, ki povzroca glavobole. Ni tistega obcutka, da se ti slika nekje oddaljuje in nekje priblizuje. Ko premikas sliko gor in dol, ti prst daje obcutek "globine", slika pa ne. Prav grozen obcutek.

gruntfürmich ::

wow, 5k. kako bodo nekateri zopet pametni o veliki delovni površini...
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

kuglvinkl ::

Kako pa je z win podporo? je v 8.1 kaj bolje? Sej to se bo izpelo,samo do takrat ne b o mainstream zanimanja...

sicer vsakemu svoje, sam bil bil najbolj zadovoljen z 21:9 in višji ppi.
Your focus determines your reallity

Mavrik ::

kuglvinkl je izjavil:

Kako pa je z win podporo? je v 8.1 kaj bolje? Sej to se bo izpelo,samo do takrat ne b o mainstream zanimanja...


Odvisno od programske opreme - Win 8.1 namizje in privzete aplikacije zgledajo vredu, IE11, Chrome in Firefox tudi, pri ostalem je hit & miss. Recimo Adobov software se ne scala sploh, medtem ko najnovejši Office zgleda ok.
The truth is rarely pure and never simple.

kuglvinkl ::

make sense, da je ms poskrbel zase. Sam da se pa adobe ne scala? sem slišal druače... je pa res, da imajo milijardo produltov.

Če pa tko pogledam, pa rabim več ali manj samo browser, office in lr, tko da...
Your focus determines your reallity

Mavrik ::

Ja, takole baje zgledata Photoshop CC in Illustrator CC na 3200 displayu:



Zanimivo je da jim na Windowsih od Viste tega ni uspelo zrihtati, na OS X pa so imeli podporo v naslednji verziji.
The truth is rarely pure and never simple.

Zgodovina sprememb…

  • zavaroval slike: Mavrik ()

Nummy ::

LuiIII je izjavil:

Problem teh monitorjev je da so enostavno premajhni. Delo s programi, ki ne podpirajo popolnoma scala je muka. Drug problem pa so npr. 34" monitorji (3xxx x 1440), ki imajo sicer morda idealno ločljivost, a so "preravni". Morali bi biti že ukrivljeni. Tako sem sam trenutno najbolj zadovoljen z 2x27", ki sta postavljena malo vsak sebi. Odlična konfiguracija. Sicer pa prihaja nov ukrivljen 34" LG. To bo prava reč.


Ti monitorji imajo druge večje probleme, scaling je še najmanjši problem (razen v windowsih).

Par večjih problemov:
-tiling - mogoče se na začetku zdi, da ni tak problem, a je, ko želiš recimo trneutno resolucijo spraviti recimo na 4K monitorju na 1920x1080. Preprosto ne gre. OS X zna scale-ati navzdol, tako da lahko prideš do 1920x1080, ampak v originalu zadaj še vedno 4K resolucija, OS potem preko grafične scale-a dol in sliko prikaže kot navaden full HD -> požre precej performance-a.
-povezljivost: ok DP 1.2 fura čez 4K, ampak je praktično na max zmogljivosti. 4K@60Hz = 20,76Gbps, kar je praktično skoraj max. Če hočeš še kaj dodatnega (10-bit), višji refreshing,... pozabi. Velika večina kombinaij priklopov še nepodprta, velika večina povezav komaj podpira 4K standard, kaj več pa so zaenkrat še mokre sanje. Preprosto gredo monitorji po ločljivosti prehitro naprej, medtem ko grafične in povezave ne dohajajo trga... Zaradi počasnih povezav omejen na 60Hz.
-scaling - če scaling v OS-u ni dobro narejen (windows) pride do malce razmazanih fontov in včasih kakšnih čudnih artefaktov. OS X ima trenutno najblepše narejen scaling in anti-aliasing na fontih je fenomenalen. Praktično pri 200+PPI je pisava kot da bi bila natiskana na papir.
-gaming - na 4K monitorju... pozabi. Grafična bo prej pregorela. Če pa že uspe spraviti sliko na nekje 60fps bodo pa problemi drugje (ponavadi rabiš crossfire ali SLI in tam prihaja do drugih problemov pri taki resoluciji - čudni zamiki (tearing) brez v-synca...).
-software podpora: je skorajda ni. Apple je rabil nekaj več kot mesec, da je dal podporo za Dellov-e 4K monitorje. 10-bit ne podpira nobeden, ne apple, ne MS, ne nvidia ne AMD.
-grafična švica na polno. 4K = 4x full HD v praksi in za to mora grafična pošteno delati oz. rabiš pošten stroj da furaš tak monitor.

Prednosti:
-filmi so fenomenalni gor - tudi če je samo full HD 1080p.
-placa imaš v aplikacijah dovolj.
-Tudi brez 10-bit podpore so barve fenomenalne.
-lepi fonti na dobrem AA-ju.

4K monitorji so še kar precej v povojih in bo še kar nekaj časa preden bodo uporabni široki množici.

Mavrik je izjavil:

kuglvinkl je izjavil:

Kako pa je z win podporo? je v 8.1 kaj bolje? Sej to se bo izpelo,samo do takrat ne b o mainstream zanimanja...


Odvisno od programske opreme - Win 8.1 namizje in privzete aplikacije zgledajo vredu, IE11, Chrome in Firefox tudi, pri ostalem je hit & miss. Recimo Adobov software se ne scala sploh, medtem ko najnovejši Office zgleda ok.

Tanovi adobe paket CC 2014 ima notri scaling do 200% by the avtocesta.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Nummy ()

Nummy ::

Mavrik je izjavil:

Ja, takole baje zgledata Photoshop CC in Illustrator CC na 3200 displayu:



Zanimivo je da jim na Windowsih od Viste tega ni uspelo zrihtati, na OS X pa so imeli podporo v naslednji verziji.


Ne takole izgleda photoshop na 200% scaling-u.
 ps cc 2014 win8.1

ps cc 2014 win8.1

legice ::

šele nekaj dni imam 1440p monitor in mi je odlično. večja ločljivost na 27inch ekranu pa že rata tekst neberljiv, oz so težave z ostalimi programi. za igrice pa je to seveda odlično, ampak bogi računalnik, ki bo to moral renderirati:)
Prekopu vrt in našu Bin Ladna

Invictus ::

Nummy je izjavil:


4K monitorji so še kar precej v povojih in bo še kar nekaj časa preden bodo uporabni široki množici.

Ti monitorji niso namenjeni širokim množicam. Te so zadovoljne z laptopi z 1377x768 resolucije.

Namenjeni so profesionalncev, ki vedo zakaj jih kupijo. In pa tistim ki morajo imeti doma zadnji gadget ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Nummy ::

Invictus je izjavil:

Nummy je izjavil:


4K monitorji so še kar precej v povojih in bo še kar nekaj časa preden bodo uporabni široki množici.

Ti monitorji niso namenjeni širokim množicam. Te so zadovoljne z laptopi z 1377x768 resolucije.

Namenjeni so profesionalncev, ki vedo zakaj jih kupijo. In pa tistim ki morajo imeti doma zadnji gadget ...

*cough* 4K movies, 4K gaming *cough*

hojnikb ::

zdaj pa hitro seznam filmov, dosegljivih v 4K in enojedernih gaming grafikah, ki delajo z 4K :)
#brezpodpisa

kuglvinkl ::

Oh kakšna kratkovidnost.
Your focus determines your reallity

Nummy ::

hojnikb je izjavil:

zdaj pa hitro seznam filmov, dosegljivih v 4K in enojedernih gaming grafikah, ki delajo z 4K :)

Filme se da poskenirat, tudi prej so starejše filme poskenirali v 1080p, bodo pa še v 2160p. Sicer pa se nove serije in filmi že počasi snemajo v 4K.
Kar se tiče grafik, meni je stara GTX660 bila zmožna furati diablo 3 na 60fps-jih na 4K@60Hz. Kaka slabša grafična pa verjetno že nebi zmogla.
Če bi prab moj zgornji post, bi lahko prebral, da sem napisal:

-grafična švica na polno. 4K = 4x full HD v praksi in za to mora grafična pošteno delati oz. rabiš pošten stroj da furaš tak monitor.


AMpak kot vemo tebi dela branje in razumevanje velike težave... sej bo...

hojnikb ::

Nummy je izjavil:

hojnikb je izjavil:

zdaj pa hitro seznam filmov, dosegljivih v 4K in enojedernih gaming grafikah, ki delajo z 4K :)

Filme se da poskenirat, tudi prej so starejše filme poskenirali v 1080p, bodo pa še v 2160p. Sicer pa se nove serije in filmi že počasi snemajo v 4K.
Kar se tiče grafik, meni je stara GTX660 bila zmožna furati diablo 3 na 60fps-jih na 4K@60Hz. Kaka slabša grafična pa verjetno že nebi zmogla.
Če bi prab moj zgornji post, bi lahko prebral, da sem napisal:

-grafična švica na polno. 4K = 4x full HD v praksi in za to mora grafična pošteno delati oz. rabiš pošten stroj da furaš tak monitor.


AMpak kot vemo tebi dela branje in razumevanje velike težave... sej bo...

Hja, potem se pač kontradiktaš. V naslednjem postu si rekel 4K gaming in nič druga. In vsi vemo, kako fino delajo malo bolj demanding igre v 4K.
Pač, treba bo še počakat kako generacijo ali dve, da bodo grafike dovolj hitre in dovolj poceni, da bo 4K dosegljiv tudi gamerjem. Do takrat bo pa to ekskluziva za tiste z globokimi žepi.

Seveda se da filme preskenirat. Pa sej to ni bil moj point. Moj point je bil, da je takih filomv, ki so že dosegljivi v 4k precej malo. Zato je rahlo bedasto izjučno zato kupit 4K monitor. Danes si better off, če kupiš kvaliteten 1080p in v prihodnosti menjaš, ko je več vsebin.
#brezpodpisa

Blazz ::

pozna kdo 1440p 27 inch 120 ali 144 hz monitor razen Asusovega Roga, ki je 800 eur?

galu ::

Invictus je izjavil:

Nummy je izjavil:


4K monitorji so še kar precej v povojih in bo še kar nekaj časa preden bodo uporabni široki množici.

Ti monitorji niso namenjeni širokim množicam. Te so zadovoljne z laptopi z 1377x768 resolucije.

Namenjeni so profesionalncev, ki vedo zakaj jih kupijo. In pa tistim ki morajo imeti doma zadnji gadget ...


Tako kot večina novejših tehnologij. Trenutno je še pač predrago, čez nekaj let pa bo tako mainstream kot sedaj 1080p/1200p.

P.S.
1366x768 je, ne 1377x768
Tako to gre.

tikitoki ::

Sicer se strinjam, da 4K monitorje mučijo problemi. Vendar je dejstvo, da bodo ZELO KMALU mainstream. Zakaj? Ker jih že sedaj dobiš za okoli 400 EUR in so komaj dobro ven prišli.
Sem prepričan, da bodo zadeve v kak letu uredili, da bodo uporabni.
Se pa strinjam, da grafične kartice 3D dela še nekaj časa ne bodo dohitele. Sam dvomim, da je to zelo resen problem, ker pač zadevo lavfaš pa 1080p in še vedno zgleda ok, vse ostalo pa izgleda fenomenalno.
Kakorkoli, čisto iste probleme je predstavljala še katera druga sprememba s to razliko, da trenutno se mi zdi, da se stvari odvijajo hitro. Bi pa bil vesel, da nebi folka nategovali z 30 Hz monitorji in keri drugimi half baked rešitvami.

Nummy ::

hojnikb je izjavil:

Nummy je izjavil:

hojnikb je izjavil:

zdaj pa hitro seznam filmov, dosegljivih v 4K in enojedernih gaming grafikah, ki delajo z 4K :)

Filme se da poskenirat, tudi prej so starejše filme poskenirali v 1080p, bodo pa še v 2160p. Sicer pa se nove serije in filmi že počasi snemajo v 4K.
Kar se tiče grafik, meni je stara GTX660 bila zmožna furati diablo 3 na 60fps-jih na 4K@60Hz. Kaka slabša grafična pa verjetno že nebi zmogla.
Če bi prab moj zgornji post, bi lahko prebral, da sem napisal:

-grafična švica na polno. 4K = 4x full HD v praksi in za to mora grafična pošteno delati oz. rabiš pošten stroj da furaš tak monitor.


AMpak kot vemo tebi dela branje in razumevanje velike težave... sej bo...

Hja, potem se pač kontradiktaš. V naslednjem postu si rekel 4K gaming in nič druga. In vsi vemo, kako fino delajo malo bolj demanding igre v 4K.
Pač, treba bo še počakat kako generacijo ali dve, da bodo grafike dovolj hitre in dovolj poceni, da bo 4K dosegljiv tudi gamerjem. Do takrat bo pa to ekskluziva za tiste z globokimi žepi.

Seveda se da filme preskenirat. Pa sej to ni bil moj point. Moj point je bil, da je takih filomv, ki so že dosegljivi v 4k precej malo. Zato je rahlo bedasto izjučno zato kupit 4K monitor. Danes si better off, če kupiš kvaliteten 1080p in v prihodnosti menjaš, ko je več vsebin.


Eno je špilat bolj casual igre, drugo pa so streljačine, kjer folk hoče imet 100+ FPS... Sicer pa to bi moral že vedet... ampak očitno pretežko za razmišljat?

bluefish ::

Jah, tisti, ki bi radi 100+ FPS, si bodo pač omislili štiri grafike ali pa bodo še nekaj časa vztrajali na 1080p. Simple.

Nummy ::

tikitoki je izjavil:

Sicer se strinjam, da 4K monitorje mučijo problemi. Vendar je dejstvo, da bodo ZELO KMALU mainstream. Zakaj? Ker jih že sedaj dobiš za okoli 400 EUR in so komaj dobro ven prišli.
Sem prepričan, da bodo zadeve v kak letu uredili, da bodo uporabni.
Se pa strinjam, da grafične kartice 3D dela še nekaj časa ne bodo dohitele. Sam dvomim, da je to zelo resen problem, ker pač zadevo lavfaš pa 1080p in še vedno zgleda ok, vse ostalo pa izgleda fenomenalno.
Kakorkoli, čisto iste probleme je predstavljala še katera druga sprememba s to razliko, da trenutno se mi zdi, da se stvari odvijajo hitro. Bi pa bil vesel, da nebi folka nategovali z 30 Hz monitorji in keri drugimi half baked rešitvami.

Hec je, da na 4K monitorju, če ga imaš na DP 1.2 NE moreš imeti 1920x1080 resolucije. Pa si lahko potegneš kaj čez glavo, ne bo šlo. OS X sicer scale-a navzdol, ampak v ozadju še vedno najprej rendira full 4K, potem pa scaling na grafični navzdol, kar še dodatno odžira performance.

bluefish je izjavil:

Jah, tisti, ki bi radi 100+ FPS, si bodo pač omislili štiri grafike ali pa bodo še nekaj časa vztrajali na 1080p. Simple.

Hec je v tem, da dostikrat tudi 4 grafike niso dovolj. Sicer pa koliko folka pa ima 4 grafične? Pa kako dobra je tehnologija SLI in crossfire v priemrjavi z single kartico?
Fural sem SLI in je ena grafična bolj kot ne čohala jajčka, trenutno imam crossfire pa sicer obe delata, vendar v določenih špilih prihaja do artefaktov. Ne hvala. Single card je še vedno najboljš trenutno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Nummy ()

bluefish ::

Nummy je izjavil:

Hec je v tem, da dostikrat tudi 4 grafike niso dovolj. Sicer pa koliko folka pa ima 4 grafične? Pa kako dobra je tehnologija SLI in crossfire v priemrjavi z single kartico?
Fural sem SLI in je ena grafična bolj kot ne čohala jajčka, trenutno imam crossfire pa sicer obe delata, vendar v določenih špilih prihaja do artefaktov. Ne hvala. Single card je še vedno najboljš trenutno.
To vsekakor.
Nikogar se pa navsezadnje ne sili v nakup 4K monitorjev - sploh dokler jih grafike v 3D načinu ne dohajajo.

technolog ::

Pr 4K filmih je bolj problem storage, se vm ne zdi? SSDji so premajhni, HDDji pa prepočasni.

sleby ::

si sploh ne predstavljam zakaj bi normalen uporabnik potreboval kaj takega. meni je ze na WQHD 27" top, kaj vec pri tej velikosti ekrana se mi zdi pa ze pretiravanje.

hojnikb ::

technolog je izjavil:

Pr 4K filmih je bolj problem storage, se vm ne zdi? SSDji so premajhni, HDDji pa prepočasni.

zakaj hudiča bi bli hddji prepočasni za 4k video ?
#brezpodpisa

technolog ::

Batman 4K baje zaseda 500GB, kar pomeni pretok 70MB/s. Pa dobr veš, da so določene scene bolj intenzivne z detajli, torej po moje tud na 200MB/s. Ne bo šlo.

Zgodovina sprememb…

hojnikb ::

Seveda bo šlo. Zadnjih 20 let (ali še več) obstajaj nekaj, čemer rečemo lossy kompresija. H.265 pa to..
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

Jst ::

...tisti, ki delajo z RAW posnetki, pa itak furajo RAID.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

Blazz ::

tudi sam mislim da bo nekak moral it... k bodo itak hotl slej ko prej 4k filme prodajat.. pa tud dvomim da je batman 500gb in da je to samo film, ponavad je zraven še več ur dodatnega materiala...

Mavrik ::

technolog je izjavil:

Batman 4K baje zaseda 500GB, kar pomeni pretok 70MB/s. Pa dobr veš, da so določene scene bolj intenzivne z detajli, torej po moje tud na 200MB/s. Ne bo šlo.


S številom pikslov učinkovitost modernih kodekov narašča in to da bi mel 4K video shranjen pri 550Mbit/s kot ti poročaš je preprosto absurd. Trenutno kodiramo 1080p H.264 na Blu-Rayih na 20-40 Mbit/s, piraterijo pa na 15Mbit/s. H.265 je bistveno bolj učinkovit, obenem pa učinkovitost teh kodekov narašča z velikostjo framea, tako da se večinoma testi neke normalne 4K kvalitete delajo pri 30Mbit/s, delivery bo pa verjetno tam okoli 50Mbit/s.

Ušivih sustained 10MB/s videa + audia + podnapisov (sem vzel malo rezerve, 80Mbit/s) bo pa že vsak ušivi disk zmogel. Hardwarske dekoderje za H.265 do 4K@60fps pa tudi že imamo in se pojavljajo v napravah, tako da neke panike ni.
The truth is rarely pure and never simple.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Mavrik ()

CajnkarL ::

poceni rešitev za "dicom" monitor. not bad. mamografija ima minimalno zahtevo 5mpix monitor. sicer nima certifikata, lahko pa pride zelo prav...

Qushaak ::

Mavrik je izjavil:

Ja, takole baje zgledata Photoshop CC in Illustrator CC na 3200 displayu:



Zanimivo je da jim na Windowsih od Viste tega ni uspelo zrihtati, na OS X pa so imeli podporo v naslednji verziji.

To velja tudi za CC 2014?
Sicer sem skeptiučen, da Windows-i še niso v "ozadju" pripravljeni na tako visoke DPI-je, ampak, če imajo svoj sw zrihtan in tudi drugi so že nekatri podprli, potem večjo krivdo pripisujem Adobe-u (ne pa vso).

Nummy ::

Qushaak je izjavil:

Mavrik je izjavil:

Ja, takole baje zgledata Photoshop CC in Illustrator CC na 3200 displayu:



Zanimivo je da jim na Windowsih od Viste tega ni uspelo zrihtati, na OS X pa so imeli podporo v naslednji verziji.

To velja tudi za CC 2014?
Sicer sem skeptiučen, da Windows-i še niso v "ozadju" pripravljeni na tako visoke DPI-je, ampak, če imajo svoj sw zrihtan in tudi drugi so že nekatri podprli, potem večjo krivdo pripisujem Adobe-u (ne pa vso).

Imaš zgoraj napisano in screenshot cc 2014, 200% scaling. WIndows-i imajo tudi notri en scaling, vendar dela zelo čudno in hkrati zelo pogrša vso pisavo.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

4K monitorji (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Kaj kupiti
29274818 (24660) Yenk
»

Na YouTubu prvi posnetek v ločljivosti 8K (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Zasloni / projektorji / ...
8635085 (30407) PrimozR
»

Danes prihajata iPad mini 3 in iPad Air 2 (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Apple iPhone/iPad/iPod
5628247 (25387) Nummy
»

LG-jev pogled v prihodnost: TV z 8k

Oddelek: Novice / Zasloni / projektorji / ...
217791 (6298) Invictus

Več podobnih tem