» »

Izšel GIMP 2.8

Izšel GIMP 2.8

vir: GIMP
GIMP - Po več kot treh letih razvoja od zadnje velike stabilne različice je te dni izšla nova verzija odprtokodnega urejevalnika slik GIMP 2.8. Kot se za tako veliko izdajo spodobi, v njej najdemo ogromno novosti in izboljšav. Nekatere so komaj opazne, druge so uporabniki od GIMP-a terjali že celo večnost.

V skupino slednjih sodi možnost uporabe enega okna. Doslej so bili platno in orodja raztreseni po kopici oken, ki jih je bilo treba imeti odprta hkrati. Sedaj je mogoče to ureditev zamenjati za enookensko, ki je uporabnikom bistveno bolj prijazna. Ni več prekrivanja oken in mnogoterih gumbov v sistemski orodni vrstici - GIMP zavzame le eno okno. Končno smo dočakali tudi možnost urejanja besedila neposredno na platnu, saj se je doslej v ta namen odprlo ločeno okno. Sedaj je neposredno na platnu v istem besedilnem okvirju mogoče nastavljati tudi vse atribute, kot so velikost, slog, tip in barva pisave - in jih z enim klikom vse odstraniti.

Spremenjena je tudi logika shranjevanja datotek. Odslej je strogo ločeno shranjevanje od izvažanja, da bi uporabniki bolje uvideli, kdaj se shranijo vse informacije in kdaj ne. Shranjevanje datotek je mogoče le v nativnem formatu XCF, kamor se zapišejo popolnoma vse informacije o sliki. Za zapis v kateremkoli drugem formatu je treba uporabiti funkcijo izvažanja, saj se s tem poudari, da se ne bodo shranile (izvozile) vse informacije. Lažje je tudi upravljanje s plastmi, ki jih je sedaj mogoče združevati v skupine (layer grouping) in delati na njih. Polja za vpis vrednosti (npr. velikost platna) odslej podpirajo tudi enostavne matematične izraze, tako da smemo vpisati 30 cm + 40 px, 6 / 2.43 cm ipd.

Poleg teh najočitnejših in najteže pričakovanih novosti jih je v GIMP-u še cela kopica. Z njimi je GIMP postal resnično uporaben in prijeten program, ki se more meriti tudi z najdražjimi lastniškimi rešitvami.

71 komentarjev

«
1
2

d4vid ::

Končno! Sem imel nekaj časa nazaj na PCju 2.7 (razvojna različica), ampak je štekalo da ni bilo res. Bom videl če je ta verzija boljša, po številki izgleda da.

Aja, tisti, ki ne razume teh števil:
Liha - razvojne različica (2.7)
Soda - stabilne različice (2.8)
Main PC: Asus PN50 | AMD Ryzen 5 4500U | 16 GB RAM | 256 GB SSD
PC2: HP Z400 | Intel Xeon L5630 | 6 GB RAM | 120 GB SSD
Laptop: HP Elitebook 840G1 | Intel i5 | 8 GB RAM | 256 GB SSD

RejZoR ::

Končno. Tisti zmeden večokenski vmesnik ni bil za nikamor in razlog zakaj ga nikoli nisem uporabljal. Sem raje imel Paint.NET. Zdej ga bom pa probal...
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

sesobebo ::

CMYK? ):

Malcolm_Y ::

Kako pa ta .tar.bz2 file odprem?

Ali je to spodaj edini način za inštalacijo?

1. You need to have installed a recent version of pkg-config available
from http://www.freedesktop.org/software/pkg...
2. You need intltool (at least 0.40.1, but preferably a newer version).
Intltool can be downloaded from
http://ftp.gnome.org/pub/gnome/sources/...
3. You need to have GEGL version 0.2.0 or newer and babl version
0.1.10 or newer. You can get them from http://gegl.org/ or clone
them from the GNOME git repository:
git://git.gnome.org/babl
git://git.gnome.org/gegl
4. You need to have installed GTK+ version 2.24.10 or newer.
GIMP also need a recent versions of GLib (>= 2.30.2), GDK-Pixbuf
(>= 2.24.1), and Pango (>= 1.29.4). Sources for these can be grabbed
from ftp://ftp.gtk.org/.
5. We use cairo >= 1.10.2, which is hosted at
http://www.cairographics.org/.
6. We require PangoCairo, a Pango backend using Cairo. Make sure you
have Cairo, FreeType2 and fontconfig installed before you compile
Pango. GIMP depends on freetype2 being newer than version 2.1.7
and fontconfig 2.2.0 or newer. Older versions are known to have
bugs that seriously affect the stability of GIMP.
7. We use dbus-glib if available. Grab it from
http://dbus.freedesktop.org/releases/db...
8. Access of remote files is implemented in the URI plug-in. There
are several possible implementations for this. The implementation
used is determined when you configure GIMP. By default the
GIO/GVfs backend is used. If you don't have GVfs support on your
target platform, you should pass the '--without-gvfs' option to
configure. The configure script will then try to detect another
method for accessing remote files.
9. You may want to install other third party libraries or programs
that are needed for some of the available plug-ins. We recommend
to check that the following libraries are installed: lcms,
libpng, libjpeg, libpoppler, libtiff, webkit, libmng, librsvg,
libwmf, libz, libbzip2, libgs (Ghostscript), libaa and libjasper.
10. The Python extension requires Python development headers to be
present. You will also need PyGTK and the respective development
headers.
11. Configure GIMP by running the `configure' script. You may want
to pass some options to it, see below.
12. Build GIMP by running `make'. The use of GNU make is recommended.
If you need to tweak the build to make it work with other flavours
of make, we'd appreciate if you'd send us a patch with the changes.
13. Install GIMP by running `make install'. In order to avoid clashes
with other versions of GIMP, we install a binary called gimp-2.8.
By default there's also a link created so that you can type 'gimp'
to start gimp-2.8.

Mavrik ::

Počakaj da nekdo zbuilda inštalacijo za Windows oz. da pride v repozitorije tvoje distribucije. Verjetno bo čez par dni.
The truth is rarely pure and never simple.

Malcolm_Y ::

Ok, hvala.

5er--> ::

Malcolm_Y ::

...čez par sekund. :)

filip007 ::

Škoda nimam novega Ubuntuja gor...
http://omgubuntu.co.uk/2012/05/gimp-2-8...
Prenosnik, konzola, TV, PC upokojen.

matej_jack ::

Fino, izgleda dobro. Bom z veseljem updejtal 8-)

bf4ed ::

Končno eno okno, to je trebalo tako dolgo čakat?

PecenkA ::

Preizkusil ga bom, vendar dokler ne bo omogočal urejanje 16-bitnih slik je zame neuporaben.

motorc ::

Nazadnje, ko sem ga preizkusil ni omogočal enostavnega risanja oblik (pravokotnikov, ovalov, črt, puščic, itd.) - v Paint.NET je to zelo enostavno izvedeno. Pod new features nič ne piše, da so to področje kaj izboljšali.

Mogoče kdo ve kako je s tem v novi verziji?

dux ::

@PecenkA, sesebebo: bo treba na gimp 2.10 počakat ...
Upanje je v nasih odlocitvah

Tear_DR0P ::

PecenkA poizkusi s Cinepaint - samo boš trpel s starim GIMP vmesnikom
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

opeter ::

Končno! Vem, da ni dovolj razvijalcev, a zdajšnji so se zelo potrudili. Sploh to, da so zadevo v celoti prepisali/predelali v GEGL ... super! Le tako naprej.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

pegasus ::

bf4ed je izjavil:

Končno eno okno, to je trebalo tako dolgo čakat?

Upam da je stari, normalen vmesnik tudi še na voljo. Eno okno je za omejene, nekateri imamo raje svobodo :)

RejZoR ::

Imaš možnost preklapljanja...
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

Redorange ::

A se da v Gimpu urejat RAW datoteke tako kot v Adobe Camera raw?

dux ::

@operter: 2.8 še ni na Gegl, je pa trenutni trunk, ki bo 2.10 že skoraj v celoti prepisan. Potem pa pridejo podpora CMYK in druge dobrote.
Upanje je v nasih odlocitvah

WildChild ::

Redorange je izjavil:

A se da v Gimpu urejat RAW datoteke tako kot v Adobe Camera raw?


Jaz uporabim ufraw oziroma Raw Therapee. Nato pa naprej z gimpom...
in da mood

Jst ::

pegasus je izjavil:

bf4ed je izjavil:

Končno eno okno, to je trebalo tako dolgo čakat?

Upam da je stari, normalen vmesnik tudi še na voljo. Eno okno je za omejene, nekateri imamo raje svobodo :)



Kaj pa oboje? Recimo, da imaš na enem monitorju nov vmesnik in originalno sliko, na drugem pa taisto sliko, ko jo obdeluješ, recimo za print ali velikost v MB / kvaliteta.

Ali pa če bi se kako dalo nastaviti, da ko izbereš Filter Preview, se na drugem monitorju prikaže cela slika, kako bi efekt izgledal.

Drugače je pa novi GIMP super zadeva, razvijalci so se res potrudili.


---

Ampak jaz mislim, da bi morala obstajali dva načina:
Mode 1: Takšen kot je.
Mode 2: Dumbed down na nivo boljše Picase in če bi rad odkrival naprej, se ti Mode1 omogoči step by step. To bi bila zmaga za nove uporabnike.

Tako uporabniki, katerim svetujem GIMP, ne bi zbežali stran, ker roko na srce, preden dobiš "grip," mine vsaj teden dni, da se navadiš na včasih čudne stvari. Recimo delo z Layerji (sploh, ko jih imaš veliko) mi pride na misel, potem včasih čudno poimenovane stvari,...
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

jlpktnst ::

No ja čeprav, bodimo realni. Gimp je program na nivoju fotošopa. Folk ki beži pred gimpom beži pred fotošopom tudi verjetno. Pa dobro, fotošop je svetlobna leta spredaj, je pa gimp za takšne idiote kot sem jaz povsem dovolj. Včasih je treba kaj pokvačkat kar ne gre s preprostimi orodji.

Raja pa itak picassa ali paint, kaj več pa ne bodo znali uporabljat ever.

drola ::

dux je izjavil:

@operter: 2.8 še ni na Gegl, je pa trenutni trunk, ki bo 2.10 že skoraj v celoti prepisan. Potem pa pridejo podpora CMYK in druge dobrote.


A so kake šanse, da se bo kdaj mal sčistilo dependencies od GEGL-a? Ker skompajlat zadevo na windowsih je precej hardcore podvig, vendar pa bi bil tak library lahko precej uporaben...
https://drola.si

Jst ::

jlpktnst:

Načeloma se 100% strinjam s teboj. Večina "Point-and-shoot" slik itak nima potrebe po več kot simple red eye removal, color correction in kar je še nekaj takšnih preprostih operacij.

Profiji pa rabijo takšen program, kot je PS, da iz aparata sploh shranijo/naredijo uporabno fotko. :)

Ampak sem ter tja najdeš ljudi, ki bi se o fotografiji in fotografiranju ter posledično obdelavi fotk, radi naučili kaj več. Kar sem opisal, bi bila znatna prednost pred PSjem.

Po drugi strani pa včasih pride kakšna situacija tudi semi-profijem, da moraš večim fotkam popraviti svetlost ali kontrast,... pač simple operacija, ne glede na nivo znanja. In tu z uporabo GIMPa zgubiš dooosti več časa, kot pa če uporabiš kakšno simple orodje, kot je Picasa.

Sam se nimam za profija - uh, nimam niti profi opreme. Znam pa delati z GIMPom. Bil sem pa večkrat v situaciji, opisani v prejšnjem odstavku, zato sem razmišljal, kako bi lahko združil preprostost in intuitivnost Picase&CO, a obenem ohranil celotno sposobnost GIMPa. Tako mi je na misel prišla ideja o newbie->advanced vmesniku in sem siguren, da bi GIMP tako dobil veliko več uporabnikov, večjo in aktivno skupnost in še učenja željni ljudje, bi lahko ostali v istem programu. Še kakšno dedicated stran za sharanje fotk, app za mobilce in bi lahko preko mobilne aplikacije začeli služiti $$$. Mogoče bi bil strel v prazno, mogoče bi pa GIMP postal resna konkurenca Photoshopu.

Kaj mislite?
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

filip007 ::

Prenosnik, konzola, TV, PC upokojen.

abcuser ::

@motorc - Gimp ni namenjen risanju, ampak obdelavi fotografij. Sicer je možno risati tudi črte in kvadrate itd (to ni novost, to je možno že vrsto vrsto let!), vendar je malce bolj zamudno (komplicirano), kot v kakšnem bolj enostavnem orodju kot sta Paint.net: http://www.getpaint.net/ in Pinta: http://pinta-project.com/

V Gimp-u risanje črt:
1. Paintbrush
2. Klikni na platno
3. Pritisni gumb Shift in klikni, kje želiš imeti konec črte

Risanje kvadrata:
1. Rectangle Select
2. Označi območje na platnu
3. Edit | Stroke Selection in gumb Stroke

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: abcuser ()

FireSnake ::

Gimp je zakon!

Ker v službi ne smemo imeti nič pokradenega (jasno), sem presedlal na Gimp.

Zdaj mi je pa zadeva tako všeč, da doma Photoshopa sploh ne povoham več.

In vedno bolj se nagibam k odprtokodnim rešitvak, ki so za nekatere stvari RES dobre. Primer je tudi program za snemanje Infra recorder - niti na misel mi ne pride, da bi še kdaj namestil Nero Burning Rom ... pa sem ga ob nakupu nečesa (se ne spominjam) dobil zraven zastonj.
Poglej in se nasmej: vicmaher.si

Pithlit ::

abcuser je izjavil:

Gimp ni namenjen risanju, ampak obdelavi fotografij

Jao, jao, jao...
Life is as complicated as we make it...

morbo ::

Utemeljitev; Gimp primarno ni namenjen za ustvarjanje geometrijskih teles (za to imaš Inkscape). Je pa vsekakor namenjen risanju, skiciranju, packanju, farbanju, čičkanju, malanju, ipd...

Jst ::

>niti na misel mi ne pride, da bi še kdaj namestil Nero Burning Rom

Nazadnje, ko sem videl install Nero paketa, me je skoraj kap zadela. Pa je človek inštaliral nek manjši paket, ki ne vključuje vsega, kar ima "Ultimate". Sem zraven inštalacije komentiral:"Kaj to delaš install operacijskega sistema Nero?" Sva se s kolegom smejala še 5 min.

Drugače pa jaz tudi Nerota ne povoham nikoli več. Nazadnje ko sem imel legalno verzijo 6, je bil še čisto v redu program, potem je pa postal katastrofa. V openSuse imam itak KDEjevo rešitev, na Entertainment računalniku, kjer imam W7, pa imam CDBurnerXP, ampak tako malo snemam, da se spomnim, da sem nazadnje kupil torto DVDjev enkrat lani. USB ključki (pa recimo telefon - microSD) in online storage.

Ko pride Ivy v trgovine, imam pripravljen kupček denarja in bom po desetih letih kupil (končno zamenjal Chieftecovo ohišje - dobro mi (je) služi) tudi novo ohišje. Da bi kupil DVD pekač... zelo zelo dvomim, dva v prenosnikih sta dovolj.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

Icematxyz ::

Preizkusil ga bom, vendar dokler ne bo omogočal urejanje 16-bitnih slik je zame neuporaben.


Today at Libre Graphics Meeting 2012 in Vienna we announced that the development version of GIMP is now capable of processing images in 16bit and 32bit modes, integer or float at your preference.


High bit depth processing available now

Drugače pa vsekakor odličen in uveljavljen program in prepričan sem, da bo razvojni cikel za različico 2.10 krajši in da bodo novosti v različici 2.10 prav tako pomembne.

Pithlit ::

morbo je izjavil:

Utemeljitev; Gimp primarno ni namenjen za ustvarjanje geometrijskih teles (za to imaš Inkscape). Je pa vsekakor namenjen risanju, skiciranju, packanju, farbanju, čičkanju, malanju, ipd...

Izjava je bila da "ni namenjen risanju". Kar vsekakor je. Tablica pa stylus pa lahko narediš čuda v njem.

Ja. Z GIMPom lahko urejaš fotografije (precej dobro) poleg tega pa še ohoho stvari. Ampak uporabnik ki se doma zlekne v fotelju pa brska po frisknjigi pa youtubu... ja, za take verjamem da nimajo pojma kaj vse GIMP zmore.
Life is as complicated as we make it...

N4g4c3N ::

Jaz bi se samo pridružil vsem, ki pozdravljajo nov vmesnih z enim oknom. Ubistvu edina stvar, ki me je pri GIMPu motila :)

morbo ::

Pithlit je izjavil:

Izjava je bila da "ni namenjen risanju". Kar vsekakor je.

Ja pa saj se strinjam :)

+1 za celovito okno. Meni tudi ne leži razdrobljenost vmesnika.

jacal ::

Kakšna drobnarija tu in tam človeka opomni, da je tujec v tujem vesolju. Na primer ta obsedenost z 'le enim' ali celo 'celovitim' oknom. Je 'kopica oken' v resnici kdaj koga motila med delom?

silcek ::

Super!
silcek

Frgazor ::

Z GIMPom lahko urejaš fotografije (precej dobro) poleg tega pa še ohoho stvari.

Sicer ne vem kaj je mišljeno pod ohoho stvari, ampak urejanje fotografij ni nekaj, kar bi se dalo z gimpom dobro počet.

para! ::

Glede na zadnji stavek novice, pričakujem:

  • Content-Aware patch/move tool

  • Tilt Shift filter

  • Skin tone / Face Aware selection

  • Adaptive Wide Angle korekcija


Če ne je še vedno zadaj.

Edit: ko berem novosti vidim, da gre za izboljšave v UI programa, ne pa v uporabnosti in funkcionalnosti!

"Multi-Column Dock Windows"? Yeah, baby. Mislim, GIMP mi je zelo všeč, ampak novica pa močno pretirava. Gre za izboljšave v načinu uporabe (super), ne za nove funkcionalnosti, ki olajšajo delo.

lp
Death before dishonor!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: para! ()

technolog ::

Photosthop je edini program, ki me še drži, da ne poženem

pacman -Rn wine

bf4ed ::

Oooo ja, večkrat me je že to motilo da mi je layer okno prekrivalo nekaj da nisem videl...vglavnem vedno uporabljam programe full screen! Na dveh monitorjih tako znam kje mam kaj...

Če bom pa kdaj rabil star videz bom pa pač preklopil. In to me je najbolj motilo, ni blo izbire.

para! ::

Se mi zdi, da je ta multi-window logika prišla iz Mac OS-a, afaik je tam tud Photoshop multi-windowed?

lp
Death before dishonor!

Jst ::

Koliko pa stane v Sloveniji nek basic paket Photoshop-a in filtrov? Ali je PS že prišel na nivo, kjer ne rabi zunanjih filtrov? Sprašujem, ker ne vem; PhotoShop sem uporabljal... uh, leta nazaj, tam ene 2002, mogoče še kakšni leti kasneje.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

para! ::

Dobrih 800 EUR je CS5. Filtre lahko delaš sam.
Death before dishonor!

Pithlit ::

jacal je izjavil:

Je 'kopica oken' v resnici kdaj koga motila med delom?

V Win* sistemih... verjetno. Ker je window manager tko grozno omejen. Mene nikoli ni motilo. V bistvu mi je zelo všeč. Se pomaknem s kuzorjem na naslovno vrstico okna, zarolam kolešček 'gor' in se okno lepo (kot roleta) pospravi v naslovno vrstico. Če ga spet rabim pa zadevo 'odrolam' nazaj. Vse je lepo pri roki pa še real estate-a mi ne odžira. Sploh je pa zadeva fajn na mulitmonitor setup-ih ko lepo na enem monitorju rišeš/urejaš/whatever, ostala orodja imaš pa lepo razmetana po drugih monitorjih.

Ampak ja. Folk je tolk navajen na ta all-in-one-box design da je že skoraj obseden. Sicer s tem ni prav nič narobe... dokler imamo vsi možnost izbire. Stvar navade. Meni je PS totalno neintuitiven.
Life is as complicated as we make it...

Jst ::

800EUR za PS!?! Kruto. In po eni strani žalostno, ker je PS med top ten programi, ki si jih povprečen travnikar naloži...

Kaj ne obstaja kakšna cenejša verzija?
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

Pithlit ::

Jst je izjavil:

Kaj ne obstaja kakšna cenejša verzija?

GIMP
Life is as complicated as we make it...

para! ::

Kaj ne obstaja kakšna cenejša verzija?

Obstaja Photoshop Elements, pod 100EUR.
Death before dishonor!

RejZoR ::

Bah, tole ni cool. Preveč zakomplicirano in zmedeno. Paint.NET je lahko za odetnek bolj poenostavljen ampak miljonkrat bolj praktičen. Že to da nima orodja za ravne črte in geometrijske like na vidnem in jasno dostopnem mestu je velik fail. Ker sklepam, da tako orodje vseeno je nekje pa je drug fail neuporaben help fajl, ki tega niti ne omenja nikjer. Path tool naj bi bil za ta namen če sem prav razumel ampak help file nikjer ne omenja kako iz skrivljene zmede dejansko dobiš naslikano črto. Do not like. Uninstall.
GIMP projekt resno rabi nekoga, ki ve kaj počet z vmesnikom, ker trenutno stanje je naravnost kaotično.
Kar nekako potrjuje tud dejstvo, da so single window način odkrili šele sedaj, kakšno desetletje po tem, ko so ga že imeli vsi ostali...

Nekako mi je bolj všeč WYSIWYG pristop Paint.NET-a za splošno uporabo kjer rabiš nekaj bolj naprednih funkcij. Mislim, slednjega se bo vsak uporabnik privadil v 0,05 sekunde. Pa sem z njim delal tud bolj napredne stvari kot je recimo delo s transparentnimi stvarmi v večih layerjih, design vmesnikov in tem/skinov za druge programe. V GIMP-u sem rabil 15 minut, da sem prebrskal vse, pa orodja za črte nisem našel. ne vem no...
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Poceni umetniške slike

Oddelek: Loža
256374 (732) Karen
»

Googlov I/O 2015 ni prinesel revolucije

Oddelek: Novice / Android
1711795 (9126) Jst
»

Izšel GIMP 2.8 (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Pisarniški paketi
7117603 (13318) LuiIII
»

GIMP urejevalnik slik odslej prijaznejši za uporabo (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Ostala programska oprema
6813167 (10051) 'FireSTORM'

Več podobnih tem