» »

Šibka rast prodaje računalnikov v letu 2011

Šibka rast prodaje računalnikov v letu 2011

Heise - Tržni analitiki v podjetjih IDC in Gartner so izračunali, da je bila rast prodaje računalnikov v preteklem letu skromnejša od pričakovanj, a še vedno pozitivna. Rezultati, ki še ne vključujejo prodaje tabličnih računalnikov, kažejo na rast okoli enega odstotka.

Razlogov za precej nižji rezultat od optimističnih pričakovanj pred začetkom leta je več. Levji delež je prispevala finančna kriza, ki se ni razrešila, ampak razlila v Evropo in precej načela kupno moč prebivalstva in njihovo pripravljenost za nakupe trajnih dobrin. Čeprav je prodaja poskočneje porasla v deželah v razvoju in državah BRIK (Brazilija, Rusija, Indija, Kitajska), to ni uspelo nadomestiti pomanjkanja povpraševanja v Evropi in Ameriki. Še zlasti črno je bilo zadnje četrtletje, ko je bila medletna rast negativna - prodali so le 92 milijonov računalnikov.

Zanimivo je, da izpad proizvodnje trdih diskov, ki je bil posledica jesenskih poplav na Tajskem, v nasprotju s pričakovanji ni povzročil padca prodaje. Proizvajalci so imeli zadostne zaloge diskov, da so prebrodili zadnji lanski kvartal brez težav. Več jih pričakujemo v začetku tega leta, ko so zaloge izčrpane, proizvodnja pa še ni dosegla predpoplavnih ravni.

Skupno so proizvajalci v letu 2011 prodali 352 milijonov računalnikov, kar pomeni 0,5-odstotno (po meritvah Gartnerja) oziroma 1,6-odstotno (po meritvah IDC-ja) rast prodaje. Ob tem je na prvem mestu med proizvajalci ostal Hewlett-Packard, ki obvladuje dobrih 17 odstotkov trga. Največ sta pridobila Lenovo, ki je svoj tržni delež povečal za dobro petino na 12-13 odstotkov in je drugi, ter Asus, ki si je opomogel za desetino in je pristal na petem mestu s slabimi šestimi odstotki. Vmes sta še Dell in Acer.

Napovedi za leto 2012 so sicer nehvaležno početje, a analitiki ocenjujejo, da bo rast konkretnejša, saj naj bi znašala okoli pet odstotkov.

17 komentarjev

mirancar ::

kako pa delajo te analize, če npr. jaz nisem kupil celotnega pc-ja že 10 let, kupujem po delih, a sem sploh vštet v to analizo?

trnvpeti ::

5%, prejsnjo leto pa 1%?
kvecjemu bo se manj

RejZoR ::

Heh, cele države grejo v maloro, težke krize vsepovsod, poplavljene tovarne diskov pa se čudijo zakaj je upadlo. Ja folk nima denarja lol...
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

DarwiN ::

Pa Moorov zakon mal peša pri računalnikih.. Vsaj zdi se mi.. Za 2012 so bile pred par leti napovedi, da bomo "vsi" imeli 12-core CPUje.. Enostavno ni potrebe.. Za "pisarniška dela" si včasih moral menjat komp na vsake ~3-5 let, danes več ni te potrebe.. Niti igre nas več ne prisilijo v nakup tako pogosto kot včasih, saj jih je večina prirejena za konzole in na ~5 let starem grafičnem pogonu.

Ali pač?
You don't see faith healers working in hospitals
for the same reason you don't see psychics winning the lottery!

opeter ::

DarwiN je izjavil:

Pa Moorov zakon mal peša pri računalnikih.. Vsaj zdi se mi.. Za 2012 so bile pred par leti napovedi, da bomo "vsi" imeli 12-core CPUje.. Enostavno ni potrebe.. Za "pisarniška dela" si včasih moral menjat komp na vsake ~3-5 let, danes več ni te potrebe.. Niti igre nas več ne prisilijo v nakup tako pogosto kot včasih, saj jih je večina prirejena za konzole in na ~5 let starem grafičnem pogonu.

Ali pač?


Se strinjam. Večina ljudi ne igra ta velike naslove (AAA) igre, ampak se zadovoljijo z Casual zadevami - kot je npr. Plants vs. Zombies ali pa igre na Facebooku od Zynge - in za te vrste iger res ne rabiš najhitrejše/najnovejše/najdražje komponente. In prav je tako.

Se pa vzporedno razvija trg tabličnih računalnikov/pametnih telefonov/pametnih televizorjev, kjer je iz dneva v dan vse več uporabnikov, zaradi tega se lahko zgodi, da se bodo igre počasi iz sobnih konzol/računalnikov vse bolj selile na te naprave (kar se že zdaj dogaja).

Če Nintendo ne bo pravilno ukrepal z Wii U in prihajajočo nadgrajeno ročno konzolo (naslednik 3DS), se lahko zgodi, da jih bo močno prizadelo. Ne pravim, da se bo to zgodilo iz danes na jutri, a se že vidi trend, kam pes taco moli.

Mogoče pa je problem tudi v tem, da večina ljudi, ki igra igre, ne more porabiti n ur za igranje iger, ki zahtevajo ogromno vloženega časa. To velja tudi za spletne igre. Ne govorim o odvisnikih, ampak o splošni populaciji. Enostavno ni dovolj prostega časa.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: opeter ()

BALAST ::

Pa Moorov zakon mal peša pri računalnikih..

se strinjam, ampak ker je pač ameriški duopol na trgu procesorjev so se stvari precej upočasnile.

Niti igre nas več ne prisilijo v nakup tako pogosto kot včasih

Točno tako, mass market je večji in bolj pomemben kot pa high-end. Da ne govorimo o optimizaciji kode in večnitnemu procesiranju, ki je bila pred desetimi leti kvečjemu sveti gral posameznega top 10 podjetja pri katerikoli panogi.

Ali pač?

Danes je trg segmentiran na količino potrebnega procesiranja! Zato pa je vedno več novic o novih procesorjih z manjšo porabo, ker kot super računalnikov se proda še najmanj, medtem ko LCD televizorjev in pametnih telefonov vedno več.

-super računalniki za inštitute, borzne špekulante itd.
-strežniki za serviranje spletnih storitev, kjer je bolj važna hitrost prenosa in hiter odziv
-hišni računalniki, ki se jih hitro da uporabit tudi kot preprost strežnik ali delavni stroj
-prenosniki, kjer je bila včasih pomembna prenosljivost, je danes zmogljivost in kompaknost že na ravni hišnih računalnikov
-ultra prenosniki oz dlančniki, ki so danes po večini že segment mobilnih telefonov
-pametnih mobilnikov, pametnih sesalcev, vodljivih pripomočkov
-namenska zabavna elektronika: GPS, fotoaparat, walkman itd.
-programibilna bela tehnika in zabavna elektronika
-LCD, plazma TV, projektorji itd.

-seveda še kakšen nov podsegment, ki se je razvile šele pred kratkim ali v prihodnosti
"You may fool all the people some of the time;
you can even fool some of the people all the time;
but you can't fool all of the people all the time."

gruntfürmich ::

zanimivo uprašanje je za kaj bomo v prihodnosti rabili računalniško moč (v glavnini).
razšifrirali smo najprej zvok, nato smo dandanes BP sposobni predvajat HD na povprečnem kompu, office nobenemu kompu ne dela več težav...
kaj bo naslednje, da bomo nepreklicno rabili zmogljivejše mašine?
sam ne vidim pravega odgovora.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

nsignific ::

Mislim, da nekater ne zastopite ravno, o čem se gre.
Ni se prodalo MANJ pcjev (prodalo se jih je VEČ kot leta 2010), manjša je samo RAST.
Vem, težko je razumeti, logično bi se zdelo da je vsaka rast dobra - naka, rast mora biti vedno večja in to za določen faktor, če ne se šteje poslovni model za FALIRANEGA.

To je grozovita posledica ustroja družbe (kapitalizma).
POMISLITE: utopično idealno bi bilo, da kupiš EN SAM računalnik v vsem svojem življenju in da ti ta traja za vekomaj, z neskončno zmogljivostjo. Ja?
Ampak to je NASPROTNO od tega, kar kapitalizem želi! Tak računalnik bi pomenil NEUSPEH!

Slabo mi je postalo.

Zgodovina sprememb…

DarwiN ::

@gruntfürmich: Igre še imajo ogromno rezerv. Realističen "filmski" CGI.. Ufff, kdaj bomo dosegli to tehnološko stopnjo.? Čez 20 let?...
Pa za začetek ultra HD (7680 x 4320), kasneje pa kakšni 3D hologrami projecirani na naši računalniški mizici.. :P

@nsingic, šibka rasta na malo daljši rok pomeni padec prodaje. Samo to smo ostali predpostavili - da gre za trend, ker tako pač kaže. Bo pač 2014 prvo leto, ko se bo prodalo manj računalnikov kot preteklo leto 2013.. Srečen zdaj?
Pa pejt ležat, saj bo boljše..
You don't see faith healers working in hospitals
for the same reason you don't see psychics winning the lottery!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: DarwiN ()

_Enterprise_ ::

grafične kartice še zmerej v grobem gredo po moorovem zakonu, majhni cpuji (v telefonih) tudi, pri desktop cpujih pa tud ni tako slabo

gruntfürmich ::

DarwiN je izjavil:

@gruntfürmich: Igre še imajo ogromno rezerv. Realističen "filmski" CGI.. Ufff, kdaj bomo dosegli to tehnološko stopnjo.? Čez 20 let?...
Pa za začetek ultra HD (7680 x 4320), kasneje pa kakšni 3D hologrami projecirani na naši računalniški mizici.. :P

dobro, pustimo igre ob strani, to ni mainstream.
ultra hd je še velik experiment, ki ga prej kot čez 5 let ne vidim. pa še takrat samo poiskusno. ker niti monitorjev za na mizo ni na vidiku takšnih. pa tudi potrebe po takih resolucijah se bodo imho zmanjšale. bomo videli.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

filip007 ::

Kaj sploh se pridobi z novo mašino? Jaz nevem....sisteme je treba samo zvnetilirati, prah ven z hladilnikov in ventilatorjev pa spam dol z diska in je to pol to.
Prenosnik, konzola, TV, PC upokojen.

techfreak :) ::

Kaj sploh se pridobi z novo mašino?

Boljši procesor, grafična, matična, RAM in disk.

filip007 ::

Kaj pa techfreak :) pridobi s staro mašino :))

No drugače sem mislim, kaj se v softwaru pridobi...kot pa čas ko nekaj hitreje deluje. Zapleteno ane...
Prenosnik, konzola, TV, PC upokojen.

Mipe ::

Še vedno se menja računalnike na nekaj let. Prej kot slej kaka komponenta odpove. To ni problem za nas, ki znamo zamenjati komponento, ampak za mamico in ateka, ki jima froc tuli za računalnik, bosta v paniki nesla računalnik na servis, ugotovila, da popravilo stane toliko kot nov računalnik (ja, hvala lepa, sosed... not!), nato pa kupila nov računalnik, da bo froc tiho.

s51as ::

Meni se zdi ta novica dosti samoumevna, celo pozitivno sem presenečen da še govorimo o rasti, pa tudi če zmanjšani. Minili so časi ko so v podjetji menjali kište preprosto zato ker je potekla amortizacijska doba in je treba neki novega dat na mizo. Tako kot ste napisali, dami uporabnik tudi nima časa za igre in je glavna rekreacija facebook rtvslo slotech muzika in kak film... to pa je dobra tudi moja celih 10 let stara kištica.
Le mislim si lahko, da je rast res posledica razvoja tretjega sveta.
It's just me myself and I

sirotka ::

kera firma je pa andere, da ma 40% trga :D




p.s.
Ja, vem kaj pomeni andere, smešno vseeno :D


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Po treh letih rast prodaje računalnikov (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Rezultati
5721786 (16856) trnvpeti
»

Prodaja pametnih telefonov raste, mobilnih računalnikov pa upada

Oddelek: Novice / Rezultati
3115401 (12730) mtosev
»

Prodaja tablic narasla, Android in Samsung pridobila, Apple izgubil (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Rezultati
8523892 (20309) klinker
»

Rekorden padec prodaje računalnikov (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Ostale najave
12429542 (23122) klemenSLO
»

Lenovo prehitel Dell, HP ostaja prvi

Oddelek: Novice / Ostale najave
175131 (4235) MrStein

Več podobnih tem