» »

ID objavil izvorno kodo Doom 3 pogona in to pod GPL 3

ID objavil izvorno kodo Doom 3 pogona in to pod GPL 3

Doom 3 Vuvuzela mod verjetno ni več daleč.

vir: The Verge

Velika podjetja vidijo Stallmana in njegov GPL 3 kot preveč togega in nepripravljenag na kompromise. Žal.

vir: The 451 Group
The Verge - Po zaslugi zagnanosti Carmacka, Besseta in ostalih IDjevcev je izvorna koda za Doom 3 zdaj na voljo in to pod pristno copyleft licenco GPL v3. Priložili so še projektne datoteke za GNU/Linux (SCons), Okna (Visual Studio) in Mac (Xcode), tako da si lahko kodo ogledate, izgradite in predelate tudi sami.

Game data (mape, skini in vse ostalo) sicer ostajajo pod EULO, tako da bo za preigravanje predelav in osvežitev še vedno treba posedovati izvorno kopijo igre. Podoben dogovor je na voljo za številne znane starejše naslove, npr. EDUKE32, ki skupaj s podatki iz originalnega Duke Nukema 3D omogoča uživanje igre v višjih resolucijah.

Pri vsem skupaj je najbolj pomembno, da je koda izdana pod licenco GPL 3, s čimer so njena odprtost, pravica do uporabe, izdelave predelav ali zaščite pred ID-jevimi patentnimi svežnji vse trajno zagotovljene. Glavni motor za tem je kot rečeno Besset (TTimo), Carmack pa je prispeval tudi krajši popravek ("Carmac's Reverse oz. Revenge"), ki je odpravil dvome v to, ali koda še vedno uporablja en nesrečni programski patent v lasti Creative Labs. Brez tega ID-jevi kravatarji niso blagovolili dovoliti izjave, kar pa iskreno povedano niti ni problem glede na stanje drugje v softwerski industriji. Vse več podjetij se namreč namesto za GPL odloča za ti. permisivne licence (LGPL, Apache, BSD), ki uporabnike kode ne zavezujejo k recipročnosti glede popravkov, obenem pa agresivno skrbijo za prepis premoženjskih avtorskih pravic na upravljajočo fundacijo in dvojno licenciranje še pod komercialno licenco. Tako delujejo Java, OpenOffice in MySQL, njihovi upravitelji pa odprtokodno skupnost v opazno večji meri kot prej vidijo zgolj kot zastonj in kvalitetno delovno silo. Zato vse pohvale ID Software, da so se odločili nadaljevati svojo zavezanost prostemu programju.

58 komentarjev

«
1
2

unreal4 ::

Doom 3 res legendarna igra imam naslednje texture instalirane in zgleda še danes kot če bi bila čist nova igra
Link do textur: http://www.doom3world.org/phpbb2/viewto...

MAGGOTs! ::

voham..... voham..... 1000 modov za to igro!:D

Testman42 ::

Kaj pa recimo zdej naredit kakšno novo OpenAreno s tem pogonom?
Da dobi Linux-nima-dobrih-iger en protiargument :)

yayo ::

Leta 1997 je Carmack podaril svojega Ferrarija kot glavno nagrado na enem tekmovanju v Quake multiplayerju. Zmagal je še ne dvajsetletni mulc, ki je prišel v vse časopise in tako postal prva prava medijska zvezda profi igričarstva. Carmack mu je čestital in ga vprašal, če misli avto voziti domov ali ga bo natovoril na železico. Ker je mali samo debelo gledal mu je stlačil še 5000 dolarjev v roko za poštnino. Človek ve kako se gradijo odnosi z online igričarsko skupnostjo, že za vse prejšnje igre je podaril javnosti orodja za modanje . Ampak veliko težje je danes postalo vse skupaj, po propadu glasbene industrije igričarska postala največji biznis in so si jo prilastile mutinacionalke, ki ne bojo nič dale zastonj, če v temu ne vidijo kake velike materialne koristi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: yayo ()

g. Oden ::

Doom 3 bila res krasna igra. En sam užitek, old-school z izjemnim vzdušjem in fenomenalno grafiko brez kakšnih dodatnih motečih elementov. Res, mojstrovina. Kakšno takšno igro bi še danes pognal.

Mitch ::

To je bila ena prvih iger, ki je uporabljala dinamične sence (shadow volume) za razliko od drugih iger, ki so uporabljale teksture (shadow maps)...

Dr_M ::

Zanimivo je brat po forumih, ko vsi sedaj hvalijo, kako dober je Doom 3, ko je pa izsel, ga pa nihce povohal ni in so vsi raje igrali Half life 2.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Bor H ::

Sem ga tudi sam povohal spet lani pa mi ni bil všeč, HL2 z epizodami pa sem z veseljem spet preigral. Res da sta oboje FPSa ampak vseeno precej različna.

Brane2 ::

Druga novica je pa ta, da njihov najnovejši pogon pride ven tudi za Linux...
On the journey of life, I chose the psycho path.

Sc0ut ::

Točno tak Dr_M. Sem bil prav presenečen nad odzivom, takrat smo ga vsi popljuvali, še posebej multiplayer del.
1231 v3, Z97 A, 16GB ram 1600mhz, 3070 RTX, HX850

Cold1 ::

@Dr M in Sc0ut
Se strinjam, D3 je ena izmed absolutno najslabših iger kar sem jih kdaj imel priložnost igrati - neigralna, zoprna, grda in neoptimizirana - sprenevedanje, ki smo mu priča, je osupljivo.

def0r ::

Cold1 je izjavil:

@Dr M in Sc0ut
Se strinjam, D3 je ena izmed absolutno najslabših iger kar sem jih kdaj imel priložnost igrati - neigralna, zoprna, grda in neoptimizirana - sprenevedanje, ki smo mu priča, je osupljivo.

Gameplay je bil soliden. Edino kar me je motilo izjemno pri d3 in zakaj mi bo vedno bolj average igra je flashlight in zelo podobni lvli brez kaksnih razlik vecjih sem vedno mislil da sm v istem prostoru kakor prej.

Dosti bolj boring iger je prislo ze vmes ali tisti cas ven.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: def0r ()

Cold1 ::

Gameplay je bil soliden.

Niti pod razno; si kdaj igral kakšen Halo?

RejZoR ::

Halo daš za primer. Eden najbolj crap iger z obupnim ponavljajočim level designom. Edini dober del je bil misterioznost preden naletiš na swarme al kaj so že bli oni stvori. To je bil edina dobra plat igre.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

PNG ::

Meni je tudi smešno, ker smo vsi pljuvali čez Doom 3 ko je prišel...in še zdaj je igra zanič. Mojstrovina? dabl ju ti ef?

gruntfürmich ::

kako pa je kaj motor optimiran? ker se mi zdi da je HL slab, unreal pa dober. za tega pa ne vem...
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Bor H ::

hl slab? smešno...

def0r ::

Cold1 je izjavil:

Gameplay je bil soliden.

Niti pod razno; si kdaj igral kakšen Halo?


Jp tudi nothing special? Tudi en overated title ki se podobno ravna kakor CoD rehash rehash rehash.

Resno ne kapiram zakaj HALO tako hvalijo ljudje, zgodba mi ni bila nikoli zanimiva, gameplay MP je bil edino fun za kratek cas ampak to je vse.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: def0r ()

Spura ::

Valda da folk uporablja LGPL in druge, ne pa GPL razen kot dual license. Z GPL se, ce ni stvar celosten izdelek, zakoljes kot svinja, ker tega ziv bog ne bo uporabljal. Doom 3 je celostni izdelek in povrhu se star, tako da je GPL kr logicna.

Jst se ravno odlocam med LGPL in dual licensing za eno svojo knjiznjico, GPL pa ne pride v postev.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Spura ()

RejZoR ::

Upam, da bojo predelal Quake 2 in Quake 3 Arena v Doom 3 pogon :D
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

def0r ::

RejZoR je izjavil:

Upam, da bojo predelal Quake 2 in Quake 3 Arena v Doom 3 pogon :D

Dvomim da bi igralnost kaj povisal s tem:P Ljudje imajo zanalasc cim bolj.. zjebano grafiko v quake cim manj textur, picmip da si le cim bolje videl vse:P

Mavrik ::

Dr_M je izjavil:

Zanimivo je brat po forumih, ko vsi sedaj hvalijo, kako dober je Doom 3, ko je pa izsel, ga pa nihce povohal ni in so vsi raje igrali Half life 2.


Hmm... kaj pa ma to veze s pogonom? Doom 3 pogon je naredil kar nekaj novih korakov kar se tiče 3D grafike in je source pogona dejansko super stvar (Carmack v končni fazi piše odlične pogone in tudi s Q3 sourca se je dalo ogromno naučiti). Same "igre" (tekstur, nivojev, etc.) itak tu zraven ni priložene, tako da ne vem kako vezo ima kakšno igralnost je mel Doom 3 tule zraven.
The truth is rarely pure and never simple.

Cold1 ::

@Rejz
Pa ravno Halo ima enega najboljših nivojev v vseh FPS igrah - Silent Cartographer.

Kar pa se tiče hodnikov, ja, ponavljajo se (tudi šah, minolovec, pasjansa, tetris, bejeweled in space invaderji se ponavljajo), pa kaj potem, če ti igralnost dogaja se zabavaš, če ti ne, pa pač ne igraš.

Sam si še vedno želim da bi prišla ven verzija Hala z dodatnimi hodniki; zakaj, ker je streljanje z neonskimi Covenanti v njih zabavno in ker jih je prehitro konec.


Aja in še to - temačna knjižnica s zombijevskimi Floodi je šla večini igralcev krepko na jetra (IMO so jo v Halo CE Anniversary, ki je pravkar izšel za XBox 360, močno popravili).


@Def966
Govoril sem o prvem Halu (Halo - Combat Evolved, 2001 za XBox, 2003 za PC), ne o franšizi.

Pa tudi če bi govoril o franšizi, je tvoj argument o ponavljanju nesmiseln - igralci kupujejo novejše naslove zato ker so podobni predhodnikom, če ne bi bili, se ne bi prodajali (če ti Halo ali CoD ne ustrezata, pač nisi ciljna skupina razvijalcev - nikoli ne bodo naredili verzije teh dveh iger, ki bi ti ustrezala).

------------------------------

...ne vem kako vezo ima kakšno igralnost je mel Doom 3 tule zraven.


Poanta je v sprenevedanju; ko je D3 prišel ven je bil s strani vseh kritiziran (tako po igralnosti, kot po izgledu in delovanju), zdaj pa kar naenkrat sami izrazi navdušenja. Le zakaj...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Cold1 ()

def0r ::

Vem da si, in tudi HALO mi ni bil nikoli ravno WAU, povprecenshooter je bil z malce nadleznimi orozji to pa to.

Cold1 ::

Jah OK, okusi so različni, meni se zdijo orožja v Halu skorajda popolna - vsako ima svojo funkcijo in metodo uporabe.

Je pa res, da ti FPS pač ne bo odgovarjal, če se ti zdijo orožja (50% vsebine) "malce nadležna".

Meni se pri Šmornu 3, se opravičujem, Doomu 3, zdijo tako orožja, kot sovražniki, kot okolje kot tudi zgodba izjemno nadležni, sam pogon pa je ali povsem neizkoriščen, ali pa izjemno zanič (Quake 4, ter Prey, ki kažeta podobno grdo grafiko, mi dajeta misliti, da je problem v pogonu).

Ganon ::

Se spomnim, kolikokrat sem "preigral" tisto alpha verzijo, ki je ušla na net in kako sem bil navdušen nad grafiko. :D

Cold1 ::

Ja tudi jaz sem bil navdušen nad grafiko:
- obrazi, ki so izjemno čudni (težko opišam, pač nenaravni; v primerjavi z HL2 pa sploh LOL)
- kovine, ki so videti kot plastika
- noro nazobčani liki (ja v 640x480 se ni opazilo, v 1024 pa je bilo izjemno moteče)
- temačno okolje v katerem ne vidiš nič (v mislih imam scene, ki naj bi bile "razsvetljene")
...

Ne spomnim se igre iz l.2003, ki ne bi imela lepše grafike od D3 (ki je izšel oktobra 2004); in če sem malce zloben, bi lahko rekel, da ga poseka celo originalni Morrowind (maj 2002).

RejZoR ::

Cold1 je izjavil:

@Rejz
Pa ravno Halo ima enega najboljših nivojev v vseh FPS igrah - Silent Cartographer.

Kar pa se tiče hodnikov, ja, ponavljajo se (tudi šah, minolovec, pasjansa, tetris, bejeweled in space invaderji se ponavljajo), pa kaj potem, če ti igralnost dogaja se zabavaš, če ti ne, pa pač ne igraš.

Sam si še vedno želim da bi prišla ven verzija Hala z dodatnimi hodniki; zakaj, ker je streljanje z neonskimi Covenanti v njih zabavno in ker jih je prehitro konec.


Aja in še to - temačna knjižnica s zombijevskimi Floodi je šla večini igralcev krepko na jetra (IMO so jo v Halo CE Anniversary, ki je pravkar izšel za XBox 360, močno popravili).


@Def966
Govoril sem o prvem Halu (Halo - Combat Evolved, 2001 za XBox, 2003 za PC), ne o franšizi.

Pa tudi če bi govoril o franšizi, je tvoj argument o ponavljanju nesmiseln - igralci kupujejo novejše naslove zato ker so podobni predhodnikom, če ne bi bili, se ne bi prodajali (če ti Halo ali CoD ne ustrezata, pač nisi ciljna skupina razvijalcev - nikoli ne bodo naredili verzije teh dveh iger, ki bi ti ustrezala).

------------------------------

...ne vem kako vezo ima kakšno igralnost je mel Doom 3 tule zraven.


Poanta je v sprenevedanju; ko je D3 prišel ven je bil s strani vseh kritiziran (tako po igralnosti, kot po izgledu in delovanju), zdaj pa kar naenkrat sami izrazi navdušenja. Le zakaj...


Na podlagi česa že? Špil je bil dolgočasen, ponavljajoč s ponavljajočimi nivoji, 10 istih mosotovov, 10 istih nivojev librarija, vesoljska ladja, ki je na začetku lepa, nakoncu zažgana itd. Grafični pogon je bil zanič in je štekal kot zmešan, izgledal pa ni prv nič posebno. Edino kar je bilo kolikor toliko zabavno je bil multiplayer zaradi vozil in ker sem imel rad dogfighte v zraku. Doom 3 je lahko bil povprečen, ampak mi je bil mnogo boljši od Halo-ja. V praktično vseh pogledih.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

poweroff ::

Tisti graf (the decline of GPL3) je malo zavajajoč. Ko je enkrat software izdan pod GPL, ostane pod GPL. Pika. Torej se zadeve samo nalagajo (stacked). Torej bi bilo smiselno prikazati upočasnitev naraščanja GPL3 programov. Pa še to je problem, ker je vseeno, če obstaja 1000 ali 5 GPL programov za prikaz npr. PDF. Če en opravi delo, je to dovolj.
sudo poweroff

g. Oden ::

Cold1 je izjavil:

@Dr M in Sc0ut
Se strinjam, D3 je ena izmed absolutno najslabših iger kar sem jih kdaj imel priložnost igrati - neigralna, zoprna, grda in neoptimizirana - sprenevedanje, ki smo mu priča, je osupljivo.


Neigralna, zoprna, grda in neoptimizirana!?! Od naštetega ti lahko oprostim zgolj zoprna, če ti pač takšne igre ne sedejo, vse ostalo pa je mlatenje prazne slame. Neigralna - kaj si s tem mislil veš samo ti. Dejstvo pa je, da gre za koncept igralnosti iz Dooma 1 in 2, prenesen na naj(višji) nivo. Dodaj k temu odlično tempiranje in izpopolnjenost vseh elementov, v čemer so bili id Software vedno mojstri in dobiš lahko samo mojstrovino. Grda - daleč najlepša in tehnološko najnaprednejša grafika svojega časa (poglej si opise izpred 7 let), ki se še danes lahko primerja z vsemi novejšimi špili je pač za tebe grda!?! Neoptimizirana - Leto 2004, Athlon XP 1900+, 512MB rama, Radeon 9500 Pro, 2 leti star budget sistem, Doom 3 res: 1024x768, det: medium, FPS: 40... a se ti še vedno zdi neoptimizirana?

PS: Kdor je malo pozoren, hitro vidi, koliko dela je bilo vloženega v igre kot so Doom 3, Half Life 2, F.E.A.R. tudi Crysis in predvsem s kakšnim občutkom so bile narejene. Danes česa takega več ne vidimo, če pa kdo enači novodobnice, ki tečejo po večini na zakupljenem Unreal 3 pogonu (Wolfenstein itd.) z zgoraj omenjenimi, pa žal ni sposoben prepoznat kvalitete.

Berserker ::

def0r je izjavil:

Cold1 je izjavil:

Gameplay je bil soliden.

Niti pod razno; si kdaj igral kakšen Halo?


Jp tudi nothing special? Tudi en overated title ki se podobno ravna kakor CoD rehash rehash rehash.

Resno ne kapiram zakaj HALO tako hvalijo ljudje, zgodba mi ni bila nikoli zanimiva, gameplay MP je bil edino fun za kratek cas ampak to je vse.



Zakaj je halo tako dober ? Ker je mogoče igra, ki vsebuje najboljšo AI v streljačinah, ker ima raznolike sovražnike, ki delujejo dokaj življensko. Ker je uvedla trend kot so regeneracija življenskih točk(nekaterim se to zdi že casual, ampak jaz štejem to med inovativnost) in vozila v mp. Ker se moraš v mp precej poglobit ( pokalice so dokaj samosvoje). Ker ima epske karakterje ter dokaj kul soundtrack. Ker mogoče pc igralcem ni všeč, da je igra odslej samo za konzole, v znamenju jeze pa ti pc uporabniki igro razglasijo takoj za najslabšo, bom pa jaz razglasil WoW beden in nezanimiv, ker ga ne morem igrati na konzolah. Tudi map dizajn je z razlogom takšen kot je.

Senitel ::

Mitch je izjavil:

To je bila ena prvih iger, ki je uporabljala dinamične sence (shadow volume) za razliko od drugih iger, ki so uporabljale teksture (shadow maps)...

Am... Sam tko... Doom 3 je bil prva igra brez zapečene osvetlitve (light maps) in v kateri je bila vsa osvetlitev dinamična. Obe omenjeni metodi za sence sta dinamični. Pri shadow volumes gre za sence s trdimi "pixel perfect" robovi, shadow maps je pa metoda za mehke sence. Danes VSE uporablja shadow maps, v času Doom 3 pa je bil ta pristop precej drag, oziroma sploh ni deloval na lepem številu grafičnih.

opeter ::

Quake IV je bil meni osebno dosti bolj igrabilen od Dooma 3 ... Quake IV je imel vsaj zanimive stopnje, pa občasno si bil tudi kje zunaj. Se vidi, da so ga sestavili Krokarji, pa čeprav je uporablja isti motor kot Doom 3.

Kot sama igra Doom 3 ni bila nič bolj "umsko zahtevna" od predhodnic, torej Doom 2 in Doom 1.
Meni je bil od igre skorajda bolj zanimiv film (Doom iz leta 2005), čeprav je slednji dobil dokaj negativne kritike.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

Lonsarg ::

Doom je pač legende "Horror" žanra v igrah. Dosti ljudi je bilo preveč strah igrat, da bi igro obrnili.

Halo sem pa igral(1&2), pa bi ga uvrstil na nivo Serious Sam iger, ne vem kako se ga sploh lahko omenja v tej temi.

yayo ::

Pri filmu Doom so zaradi pridobitve ohlapne cenzurne ocene izpustili vse kar je kar je bio v zvezi s peklom in hudičem (torej z originalno zgodbo) in mu tako popolnoma odrezali jajca. Je pa vsaj glasbo za film delal eden od najbolj talentiranih živečih filmskih kompozitorjev, Clint Mansell. (ki sedaj, btw, dela muziko za Mass Effect 3).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: yayo ()

dzinks63 ::

Če lahko v bodoče računamo na lepe in zanimive igre tudi na Linuxu, se mu bo popularnost in delež pri domačih računalnikih kar precej dvignila. Doom 3 pogon zmore marsikaj (ne samo FPS) in če bodo razvijalci pošteno zagrabili ponujeno, bo čez nekaj časa kar pestra ponudba.

BigWhale ::

Razvijalci ponujenega ne bodo pograbili. Kak indie developer studio ze mogoce, kaj vec pa dvomim. Vecji studiji uporabljajo bolj moderne zadeve in podpora za DX9 pocasi izginja.

opeter ::

Kaj pa odprtokodni projekti, če že "komercialni" razvijalci ne?
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

Cold1 ::

Špil je bil dolgočasen...

Halo je noro zabaven - še danes.

...ponavljajoč s ponavljajočimi nivoji, 10 istih mosotovov, 10 istih nivojev librarija, vesoljska ladja, ki je na začetku lepa, nakoncu zažgana itd.

Če ti igralnost odgovarja potem ti "več istega" ni problem - tudi pasjansa, minolovec, bejeveled in stari dobri invaderji (possibly from space) se ponavljajo, pa jim tega nihče ne očita - le zakaj ne - aja saj res, zato ker šteje zgolj in samo igralnost, Halo jo ima na pretek.

Če lahko kaj očitam Halu 2, so to prekratki odseki, ki niso dovolj razpotegnjeni (edino kar lahko narediš je, da reloadaš chek point in še enkrat preigraš kak zabaven odsek).

Grafični pogon je bil zanič in je štekal kot zmešan, izgledal pa ni prv nič posebno.

Osebno se mi Halo 1 zdi lepši od večine iger tja do nekje 2006 - šur tehnologija je iz l.2001, je pa zato tisto kar je prikazano mnogo lepše, Bungijevci imajo oko za lepoto, večina ustvarjalcev iger pa zna ustvarjati zgolj in samo grda okolja, žal.
Mimogrede, meni Halo ni šteknil niti za trenutek (so pa vmesne kinematične sekvence tekle na 30 fps, nastavitev igre pač).

Doom 3 je lahko bil povprečen, ampak mi je bil mnogo boljši od Halo-ja. V praktično vseh pogledih.

Bi rekel da je bilo ravno obratno, Halo bi lahko bil mnogo slabši, pa bi bil še vedno mnogo boljši od D3. V praktično vseh pogledih.

--------------------------------------

Dejstvo pa je, da gre [pri D3] za koncept igralnosti iz Dooma 1 in 2, prenesen na naj(višji) nivo.

Neumnost, D1 in D2 sta v skupini barvitih akcijskih streljačin z množicami sovražnikov na odprtih nivojih, skupaj z ROTTom, Dukom pa tudi Halom; drek 3, se opravičujem, Doom 3 pa je enobarvno skrpucalo z največ dvema sovražnikoma na zaslonu (ko se občasno prikaže tretji itak že šteka kot noro), brez kakršne koli dinamike boja, z grdimi in omejenimi okolji, ki sama po sebi onemogočajo kakršno koli premikanje -- D3 nima nobene zveze s prvima deloma in si imena Doom niti pod razno ne zasluži.

Leto 2004, Athlon XP 1900+, 512MB rama, Radeon 9500 Pro, 2 leti star budget sistem, Doom 3 res: 1024x768, det: medium, FPS: 40... a se ti še vedno zdi neoptimizirana?

Aha, ti imaš pa orenk rožnata očala gor kajne, poskusimo še enkrat:
Leto 2004, Pentim 4c (HT) 3.4 GHz, 1.5 GB rama, Radeon 9800 Pro - manj kot leto star high end sistem in D3 je deloval komajda dovolj dobro zgolj pri srednjih nastavitvah in resoluciji 800x600.

V taistem času je Halo divjal ne glede na nastavitve (ampak OK Halo je igra iz l.2001), Unreal Tournament 2004 pa pri najvišjih nastavitvah in resoluciji 1600x1200 s kakšnih 60+ fps.

Bodimo si na jasnem: da tako grda igra kot je Doom 3 (grši od skorajda vsega kar je izšlo v letih 2002-2004) tako slabo deluje je absurd, da pa jo potem kdorkoli razglaša za "optimizirano" pa norost.

------------------------------------

Če lahko v bodoče računamo na lepe in zanimive igre tudi na Linuxu, se mu bo popularnost in delež pri domačih računalnikih kar precej dvignila.

Koliko dobrih iger na podlagi Q3 pogona je nastalo (za katerikoli sistem) po tem ko je ID Software odprl kodo?
Jaz namreč ne poznam nobene.

------------------------------------

Berserker:
Zakaj je halo tako dober ? Ker je mogoče igra, ki vsebuje najboljšo AI v streljačinah, ker ima raznolike sovražnike, ki delujejo dokaj življensko. Ker je uvedla trend kot so regeneracija življenskih točk(nekaterim se to zdi že casual, ampak jaz štejem to med inovativnost) in vozila v mp. Ker se moraš v mp precej poglobit ( pokalice so dokaj samosvoje). Ker ima epske karakterje ter dokaj kul soundtrack. Ker mogoče pc igralcem ni všeč, da je igra odslej samo za konzole, v znamenju jeze pa ti pc uporabniki igro razglasijo takoj za najslabšo, bom pa jaz razglasil WoW beden in nezanimiv, ker ga ne morem igrati na konzolah. Tudi map dizajn je z razlogom takšen kot je.


Pod tole se podpišem. S tem da sem Halo preigral po dolgem in počez na PC-ju.

poweroff ::

Saj razumemo. Igra je zanič, ker je bila izdana pod GPL. To je pa fašizem, ker še otroke navaja na GPL kodo. Joooj, hudobni komunisti so se preoblekli v GPL plašče in sedaj skozi igre vdirajo v sobe naših otrok! :))
sudo poweroff

Cold1 ::

Nope, igra je zgolj zanič.

Pogon pa je neoptimiziran in nezmožen prikazovanja lepih in dinamičnih okolij, temu primerno, ne moremo trditi da je javnost karkoli pridobila.

Za primerjavo si lahko vsakdo pogleda Quake 3 (ravno tako izdan pod GNU GPL, če me spomin ne vara) - na njem je zgrajena celotna serija Call of Duty, ki ima (razen Cod1) tehnološko bolj napredno grafiko kot D3, pa še lepša je, da mnogo boljše igralnosti niti ne omenjam.
(Je pa res da CoD ni nastal na podlagi odprte kode, ampak je bil Q3 pogon kar lepo kupljen, precej preden ga ID odprl).


Tisto pa, kar me najbolj preseneča, je sprenevedanje da je Doom 3 kar naenkrat dobra igra; mislim, resno, kup dreka se v zlato spremeni, če je na voljo pod GNU GPL? Ja pa jade.

Tudi ideja, da bo ta koda kakorkoli prispevala k odprtokodni igričarski sferi je bolj ali manj naivno pričakovanje tistih, ki se ne spominjajo koliko je prispevala koda Quaka 3, to je, čisto nič.

Modi za Doom 3 pa so bili po drugi strani možni že vse od izdaje. Spominjam se, da sem igral neko manjšo stopnjo, ki jo je neki nadobudnež ustvaril v prvem mesecu po izdaji D3; zadeva je bila nekajkrat boljša od vsega, kar so ustvarili za D3 pri IDu -- takrat mi je postalo jasno (zaradi hitrosti izdelave in kakovosti tega nivoja) kako malo truda je vložil ID Software (ali pa, alternativno, kako nesposobni so).

morbo ::

IMO Doom3 nikakor ni zanič ali kup dreka. Je poštena srhljivka s kul sovražniki in povprečno igralnostjo. Strojna zahtevnost je bila ob izidu zelo visoka a obenem grafika vizualno neprivlačna.

A če ga primerjam izven konteksta franšize (enko in dvojko sem kot mulec nabija cele dneve, zato sem rahlo biased), bi rekel da je Doom 3 svetlobna leta za Half Life 2, ki je po igralnosti, (optimizirani in privlačni) grafiki, zabavnosti, zgodbi... absolutno izjemen špil. Halo pa sem igral le demo in če sodim po njem je bolj igralen in zabaven kot Doom 3.

TKPhysicist ::

Kok ste zanimiv tle...ko je pršu špil vn so govorili nekaj o potrati procesorske moči zaradi grafike (kar je nadvse smešno)...jokal so kok jim je težko zaradi teme...kok je vse enolično in bla bla bla...to je pač DOOM!...nekam čudno bi blo rožice zalivat, pa se sončit na plažici in gledat joškate babnce...a nje?!...špil je bil narjen, da daje vtis klavstrofobičnosti in morbidnosti...grafika je bla pa za tist cajt krepko pred časom (seveda priznam da un pleško ni meu lih okrogle betice...ampak to je to?)...
Izdelek Doom 3 je bil skoraj perfekten (res da niso uresničili vseh napovedi pri IDju)...špil ma čist svoje značilnosti...in dokler nima EA prste vmes, lahko govorimo o svojstvenem izdelku...
Stroji so boljši od ljudi. Pokvarjen stroj se ustavi, pokvarjen človek se ne.

Dr_M ::

Ce ze primerjamo doom 3 in hl2, je bil hl2 mnogo bolj dolgocasen in je postal uporaben sele po prihodu ep1 in ep2. Sem nabavil orange pack na steamu pred leti in preigral cel spi, lahko recem samo, da je hl2 kot celota super serija, samo hl2 pa dolg, razpotegnjen dolgcajt, z zelo malo akcije. Zgledal je pa se dokaj solidno.
Po drugi strani pa doom3 ni zgledal prevec dobro, okolje je bilo prevec 'nefinamicno', ampak sama igra je bila zanimiva, dogajanja veliko, nekaj ponavljanja, ampak nic pretiranega. Overall je bil dober spil, ampak nic dihjemajocega.
Quake 4 je bil pa eden boljsih SP iger, ceprav sem bil na zacetku malo skepticen, ker ni bil idjev. Tudi grafika je bila na mnogo visjem nivoju, kot pri d3.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

murmur ::

Takrat "the best-looking game ever". Pika.

TKPhysicist ::

Am...Quake 4 uporablja doomov pogon...in kako je bila potem na mnogo višjem nivoju?!
A dajte no nehat nabijat...pač si je Doom nabral strastne privžence in strastne sovražnike...
Stroji so boljši od ljudi. Pokvarjen stroj se ustavi, pokvarjen človek se ne.

Zgodovina sprememb…

Dr_M ::

TKPhysicist je izjavil:

Am...Quake 4 uporablja doomov pogon...in kako je bila potem na mnogo višjem nivoju?!
A dajte no nehat nabijat...pač si je Doom nabral strastne privžence in strastne sovražnike...



Ah trolololol.
Izhajam iz tega, da imam oba spila kupljena in sem jasno tudi oba preigral.
Ce pa ti tkole neki na pamet, ti pa svetujem, da naredis enako, preden spet potrolas malo. Ja? :)
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

RejZoR ::

Quake 4 uporablja toliko enak pogon kot Doom 3, kot Half-Life 2 uporablja enak pogon kot Half-Life 1...
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

BigWhale ::

Game engine je bil za takratni cas povsem spodobna zadeva in precej dobra podlaga za nadaljni razvoj. Uporablja se se dandanes in za enega indie/open source developerja je stvar povsem dovolj za izdelavo kaksne igre.

Sam Doom 3 pa z novico nima prakticno nic. Je le igra, ki je bila narejena s tem pogonom.
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Brezplačna odprto-kodna POS Blagajna - mikroBLAGAJNA (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Programska oprema
10028622 (17142) japol
»

GPL/LGPL

Oddelek: Programska oprema
486703 (3877) čuhalev
»

Sodni spor okoli licence GPL

Oddelek: Novice / Industrijska lastnina
94462 (3514) Poldi112
»

Popularnost copyleft licenc upada

Oddelek: Novice / Industrijska lastnina
84511 (3504) Poldi112
»

Prodaja GPL-ed kode

Oddelek: Programiranje
152098 (1772) arjan_t

Več podobnih tem