TG Daily - Mnogi so napovedovali, da bo iPhone začel močno konkurirati prenosnim igralnim konzolam, predvsem Nintendu DS, ki na tem področju drži primat. Brez dvoma ima iPhone v AppStore veliko število brezplačnih in plačljivih, kakovostnih iger, vseeno pa mu morda manjkajo nekateri največji naslovi, ki jih ima Nintendo DS. A zdaj očitno želi mešati štrene še Microsoft. Po spletu krožijo poročila, da Microsoft kontaktira razvijalce iger za iPhone ter jim ponuja začetne stimulativne denarne nagrade, če se odločijo igre razviti tudi za prihajajoči Windows Phone 7. Z mnogo večjim poudarkom na zabavi in socialnosti je to pravzaprav dokaj logičen korak, saj bi z obilico kakovostnih iger Windows Phone 7 postal še bolj zanimiv za mlade. A razvojni paket za Windows Phone 7 je, v primeru iger, omejen na Silverlight in XNA Framework, kjer je v slednjem koda spisana v C#. Smiselnost pretvarjanja kode iz Objective-C, v katerem se razvija za iPhone, je vprašljiva, obenem pa po drugi strani celo celotna Microsoftova poteza. Bojujejo se namreč proti zelo razširjenemu nasprotniku, medtem ko sami predstavljajo popolnoma svež, nepreizkušen in nepoznan operacijski sistem. Rezultate bomo nedvomno videli pozno v jeseni, ko bo Windows Phone 7 splavljen.
Pametna poteza. Več tekmovalcev/konkurentov, bolje za mlade denarnice.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
Heh. Problem pri vsem tem skupaj je pomanjkanje odprtih standardov. Write once, run anywhere. Če je že toliko različnih OS in ni binarne kompatibilnosti med aplikacijami, bi bilo dobro, če bi bila vsaj kompatibilnost na ravni izvorne kode.
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...
Dobra razvojna okolja in dobri deal-i za razvijalce lahko dajo Windows Phone možnosti za uspeh. Ker tržni delež bodo imeli na začetku manjši od Android-a in iOS-a. Orodja za Android se (zaenkrat) ne morejo kosat z Visual Studio. Prav tako pa imajo možnost pritegnit dosti Java/C#/C++ razvijalev, ki se jim ni za ukvarjat z Objective-C in nakupom Mac-a za iOS razvoj.
Smiselnost pretvarjanja kode iz Objective-C, v katerem se razvija za iPhone, je vprašljiva, obenem pa po drugi strani celo celotna Microsoftova poteza.
Smiselnost je denar, ki ga dobijo za razvoj za novo platformo. Tako kot vsak drugi razvijalec, ki razvija za več sistemov. MS pa vidi smiselnost v dobičku, ki ga bo nedvomno imel. Če ne takoj, pa pozneje. Zakaj pa bi bila MSjeva poteza razvijati igre za svojo platformo nesmiselna, pa ve verjetno samo pisec novice.
The sound of the ocean is dead, it's just the echo of the blood in your head.
MS je predolgo čakal z novo mobilno platformo. Če se hočejo kosati z Applom in Androidom, bodo potrebovali zelo dobro dolgoročno strategijo.
Apple je največji distibuter glasbe v USA. To morajo pri MSju dobro premisliti in priti z načinom konkuriranja. Enostavno ne more biti Windows Phone samo dobra platforma za igre - ne smemo pozabiti, Apple je začel ravno z glasbo, šele nato je postal igralna drkalica.
Jaz mu (MSju) želim veliko uspeha in dobre telefone. Naj kot gigant ne zaspijo na lovorikah, kot IBM sredi 80ih.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
Write once, run anywhere. Če je že toliko različnih OS in ni binarne kompatibilnosti med aplikacijami, bi bilo dobro, če bi bila vsaj kompatibilnost na ravni izvorne kode.
Težava je predvsem v strojni opremi in je drugačna za iPhone/Phone 7. Igra se mora prilagoditi za optimalno delovanje na eni platformi, ne pa delati za 100 platform naenkrat.
Saj to se dogaja, da naredijo igro za Xbox in potem portajo na Windows. Rezultat: Katastrofalni performance na Winsih.
Write once, run anywhere. Če je že toliko različnih OS in ni binarne kompatibilnosti med aplikacijami, bi bilo dobro, če bi bila vsaj kompatibilnost na ravni izvorne kode.
Težava je predvsem v strojni opremi in je drugačna za iPhone/Phone 7. Igra se mora prilagoditi za optimalno delovanje na eni platformi, ne pa delati za 100 platform naenkrat.
Saj to se dogaja, da naredijo igro za Xbox in potem portajo na Windows. Rezultat: Katastrofalni performance na Winsih.
Jaz sem se pogovarjal z enim fellow programmer, ki mi je povedal, da niti za xbox niti za ps3 še niso do konca izkoristili resource, ki jih ponujajo te konzole. Bolje rečeno: *Optimalno* izkoristili resource.
Saj drugega niti nisem pričakoval. Poglejte, kako so grafično izgledale igre ob izidu ps2 in sedaj, 10 let kasneje. No, sedaj je že ene 3 leta enako, ampak vseeno.
Just a point I'm trying to make.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
Glede na to, da mas na netu izbruh programov in c# samplov kako delat z windows 7(vse iz strani uporabnikov) majo kr dobre sanse.Ce jim rata se par 100 neumnih igric nardit bojo mel ze kj za prodajat na market placu al kaj je njihova "konkurenca" applu?
Ja, nekje morajo začet. So že očitno ocenili, da bodo težje dobili kvalitetne igre na platformo, kot pa ostale aplikacije. Te bodo počasi curljale same od sebe, verjetno pa ocenjujejo, da rabijo dovolj iger, da bo stvar zanimiva za ciljno publiko. Meni se zdi stvar precej smiselna, imeli bodo super integrirana socialna omrežja, browser, mail, media player in igre. Če ne bodo naprave predrage, je za veliko skupino ljudi lahko to povsem dovolj. iPhone overkill, Android prereven.
Mi je pa všeč, da se bodo morali pošteno prešvicat in jim ne bo nič podarjenega (tako kot npr. na desktopu). Upam, da se Linux in Android sproti naučita kakega trika.
Je pa boljše če me "podkupi" neko podjetje ki nima monopola (zraven pa čakajo še kakšna tri ali pa tristo). In mu lahko rečem v vsakem trenutku nasvidenje in grem h konkurenci. Če mi ponudi boljše pogoje. Kot pa če te podkupi monopol na način da kot razvijalec delaš za mezdo in imaš negotovo prihodnost. Kot uporabnik pa bojda dobivaš največ kar je možno?
Android ima nekaj tisoč igric. Od tega jih je sigurno nekaj 100 neumnih.
Na Androidu so za igrice in aplikacije kategorije 'Zelo neumne', 'Neumne', 'Povprečne'.
Ne bi si upal dat roke v ogenj, da se celih 100 kvalificira v drugo skupino. Potem pa, če smo še po androidno skromni in zahtevamo, da mora brez 'Force Close' zdržat vsaj več kot minuto, smo pa že pri preštevanju na prste.
Problem iPhone OS (po novem iOS) je, da ga Apple "kani" (beseda iz S-T novic) uporabljati samo na lastnem enem modelu telefona in enem modelu tablice (edine variacije so prisotnost/odsotnost 3G čipa in velikost "bliskovnega pomnilnika" ter dve barvi ohišja).
Če bi ta OS prodajal drugim proizvajalcem, potem bi bilo OK. Sedaj pa namerno zlorablja prevladujoč položaj pri aplikacijah, s tem, da razvijalce veže na svojo izključno platformo, in to da razvijajo v obskurnem dialektu C, tj. objective C, ki ga ne uporablja nihče drug. Namerno uničujejo ekonomije obsega in z njimi povezane učinkovitosti ter ustvarjajo, kot vsaka zloraba prevladujočega položaja, mrtvo izgubo. Mrtva izguba nastaja tudi s tem, da pustijo te aplikacije izvajati samo na omenjenih dveh modelih dveh fizičnih formatov. Mrtva izguba pa je pomeni manjši potrošnikov presežek in posledično nižji BDP.
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...
Glede na to, da mas na netu izbruh programov in c# samplov kako delat z windows 7(vse iz strani uporabnikov) majo kr dobre sanse.Ce jim rata se par 100 neumnih igric nardit bojo mel ze kj za prodajat na market placu al kaj je njihova "konkurenca" applu?
V USA so vsi navdušeni na Androidom, ampak ko dobijo pa telefon v roke, pa večina v stilu "WTF, to je že na prvem iPhonu delalo flawless?!?!?"
Android bi moral paziti na fragmentacijo. To jih lahko še pokoplje. Bolj restiktivne pogoje za uporabo, kot so recimo, da mora vsak telefon biti deležen updejtov, nekakšen minimum za cpu/gpu/ram/dekoderje, mogoče še kakšne priključke, pa bi se Android kazal v veliko boljši luči kot sedaj.
Google se je sedaj spustil v konkuriranje iTunes-u, z nakupom nekega podjetja. Logičen korak, da tudi Android dobi glasbo.
MS mora na tem področju nujno nujno nekaj postoriti.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
techfreak: vem, da se ponavljam, ampak Apple je začel z glasbo in potem z integracijo produktov prišel do največjega distributerja glasbe v USA.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
Problem iPhone OS (po novem iOS) je, da ga Apple "kani" (beseda iz S-T novic) uporabljati samo na lastnem enem modelu telefona in enem modelu tablice (edine variacije so prisotnost/odsotnost 3G čipa in velikost "bliskovnega pomnilnika" ter dve barvi ohišja).
Če bi ta OS prodajal drugim proizvajalcem, potem bi bilo OK. Sedaj pa namerno zlorablja prevladujoč položaj pri aplikacijah, s tem, da razvijalce veže na svojo izključno platformo, in to da razvijajo v obskurnem dialektu C, tj. objective C, ki ga ne uporablja nihče drug. Namerno uničujejo ekonomije obsega in z njimi povezane učinkovitosti ter ustvarjajo, kot vsaka zloraba prevladujočega položaja, mrtvo izgubo. Mrtva izguba nastaja tudi s tem, da pustijo te aplikacije izvajati samo na omenjenih dveh modelih dveh fizičnih formatov. Mrtva izguba pa je pomeni manjši potrošnikov presežek in posledično nižji BDP.
Če bi iOS ponujali drugim, bi bil samo še en OS. Zaprtost mu omogoča, da je tako dober kot je. Zaprtost omogoča veliko število aplikacij, ker bodo te delale povsod dovolj dobro, ne glede na uporabljen HW. Za Android tega ne moreš trditi (razlika med Galaxy S in Tattoo). O omejevanju pa ne bi, postavili so pogoje, razvijalci pa derejo tja. Zaslužki so veliki. Na drugih platformah pač ne. Žal, Applu je spet uspelo, kjer drugim še vedno ne (iTunes store).
Tako kot pravi opeter, pametna poteza predvsem za naše denarnice. Seveda pod pogojem, da sploh bo microsoft konkurenčn. Bomo vidl :)
Ne bodi omejen. S takšnimi potezami razvijalci ne izbirajo sami platformo na kateri bi radi delali ampak jim je zadeva vsiljena. Kako bo nek dober produkt brez finančnega in političnega zaledja prišel na trg, če tej giganti pokupijo vse ljudi okoli sebe? Ti kot kupec boš moral kupit določen kos opreme da boš lahko koristil te aplikacije.
Cilj MS in podobnih firm je zaklenit uporabnike v njihov ekosistem. Zato jaz sovražim firme kot so Apple, MS in Sony. Dol jim visi za uporabnike, samo razmišljajo kako jih omejit na njihov svet.
Žal, Applu je spet uspelo, kjer drugim še vedno ne (iTunes store). ... O omejevanju pa ne bi, postavili so pogoje, razvijalci pa derejo tja. Zaslužki so veliki. Na drugih platformah pač ne.
Zakaj pa misliš, da pišem o zlorabi prevladujočega položaja?
Če bi iOS ponujali drugim, bi bil samo še en OS. Zaprtost mu omogoča, da je tako dober kot je. Zaprtost omogoča veliko število aplikacij, ker bodo te delale povsod dovolj dobro, ne glede na uporabljen HW. Za Android tega ne moreš trditi (razlika med Galaxy S in Tattoo). O omejevanju pa ne bi, postavili so pogoje, razvijalci pa derejo tja. Zaslužki so veliki. Na drugih platformah pač ne. Žal, Applu je spet uspelo, kjer drugim še vedno ne (iTunes store).
> Če bi iOS ponujali drugim, bi bil samo še en OS. Če bi imel še večji tržni delež, kot danes, bi bilo to "samo še en OS"??? Tega ne razumem, kako bi s tem zmanjšal svojo pomembnost.
Zaprtost mu omogoča, da je tako dober kot je. Zaprtost omogoča veliko število aplikacij, ker bodo te delale povsod dovolj dobro, ne glede na uporabljen HW. Za Android tega ne moreš trditi (razlika med Galaxy S in Tattoo). Kaj hočeš povedati? Da tesen nadzor nad iOS pomeni, da bodo aplikacije lepo delovale ne glede na uporabljen HW. Kaj ni to argument, da bodo aplikacije z iOS lepo delovale na HTCjem HW? Kaj pa rabiš sploh? Dovolj hiter ARM procesor in malo več RAMa. Sicer pa, hardversko je iPhone podhranjen proti konkurentom, torej bi OS deloval še lepše na kaki N900.
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...
Ne glede na uporablejn HW, na katerem teče iOS. Ta HW je izredno omejen, a ima še vedno različice - 2G, 3G, 3GS in 4ka. Appi in sam OS na vseh telefonih deluje enako (no, 2G zdaj lahko odštejemo). Če bi odprli OS za druge naprave (npr. HTCje), bi lahko imeli razpon, kot je Galaxy S in Tattoo. Različne CPUje, grafične čipe, ločljivosti (zakaj misliš, da so početverili ločljivost na iPhone 4?), display tech (resistive/capacitive).
Ne vem zakaj bi bila to 'zloraba položaja', Apple je svoje dosegel popolnoma dobesedno z nule, prej niso imeli ničesar podobenga iTunes niti iPhone. Zadevi so predstavili, pred tem dobro porihtali in folk dere v ta 'zaprt sistem'. Ki kljub zaprtosti očitno funkcionira mnogo bolje, kot drugi.
Odpiranje OSa oz. dodajanje naprav bi vse skupaj samo otežilo. SPisati moraš več driverjev, appi nekje ne bi delovali dobro, folk bi se bunil zakaj je tako, iPhone pa ne bi bil več iPhone. Fragmentacija je eden največjih problemov Androida, omejitev na ne vem, naprave močnejše od Legenda pa bi bila zgolj dobrodošla za razvoj in število aplikacij.
Tržni delež ne bi spremenil statusa iOSa, število in raznolikost naprav pa. Zdaj je ekskluziven za Apple, potem pa ne bi bil nič drugačen od Androida, Windows Mobile, itd. iOS bi verjetno delvoal dobro na HTC-jevem HWju tipa Desire. Kaj pa na Tattooju? Pa na N900 bi failal, ker nimaš multitoucha pa kapacitivnega displeja. Ki je recimo tudi na vseh ostalih napravah slabši kot iPhoneov.
Zakaj pa misliš, da pišem o zlorabi prevladujočega položaja?
Prevladujoči položaj ima samo na top end smartphone segmentu. Tu je res edini. Zaenkrat.
Če pa malo širše vzameš smartphone segment je pa iOS recimo v rangu deleža Firefox-a med browserji.
Če bi se Nokia, RIM, Microsoft in Google prva tri leta malo manj posmehovali Applu, bi se mogoče sedaj prerivali z njim v top segmentu. Pozni ste fantje, še par let boste na keynote-ih kazali nepomembne stvari in se norčevali iz Applea pa boste tudi PREpozni. Microsoft se je zbrihtal. Google in Nokia se pa še morata.
O ekonomiji obsega pa... Developerji niso nič jamrali, da ne morejo PSP igre direktno pretopiti v iPhone hit. Trdo so delali, ker so mislili, da bo iPhone uspeh. Sploh pa, produkcijski stroški ne vplivajo negativno na BDP.