» »

Ubuntu za izid Lucid Lynx pripravlja precej novosti

Ubuntu za izid Lucid Lynx pripravlja precej novosti

Ubuntu razvijalci v Dallasu

vir: Ubuntu.si

Glasbena trgovina v Ubuntu

vir: Ubuntu.si
Ubuntu.si - Ta teden je v Dallasu potekal Ubuntu Development Summit, srečanje razvijalcev in podpornikov Ubuntuja, na katerem so razpravljali tudi o novostih, ki bodo vključene v naslednjo različico Ubuntu 10.04 LTS (Lucid Lynx).

Razvijalci so se tako določili (odločitev še ni dokončna), da bo Ubuntu 10.04 vključeval glasbeno trgovino. V privzetem predvajalniku glasbe Rythmbox bo namreč vgrajen spletni brskalnik, s katerim bodo lahko uporabniki iskali med skladbami in skladbe kupovali, kupljeno glasbo pa bo mogoče usklajevati tudi preko storitve UbuntuOne. Kdo bo ponudnik glasbe se še ne ve, ugiba pa se, da bo to podjetje 7digital.

Spremenili bodo tudi nov privzet program za urejanje video datotek. To naj bi bil ali PiTiVi ali pa OpenShot.

Vendar pa ima omejenost prostora na namestitvenem CDju določene posledice. Tako so se odločili, da v naslednji različici Ubuntuja Gimp najbrž ne bo več privzeto nameščen, saj je ta program namenjen za profesionalce in se med splošnimi uporabniki redko uporablja, običajno urejanje fotografij pa je mogoče v programu F-spot. Bo pa seveda Gimp ostal v skladiščih ter bo v Programskem središču celo izpostavljen kot eden izmed uporabnih programov, ki se jih splača namestiti.

Prav tako bo Ubuntu 10.04 varčeval pri igrah, saj jih bo nameščenih nekoliko manj (verjetno pa bodo dodane tudi nekatere nove). Bodo pa zato dvem igram - šahu in sudokuju - dodali večigralski način preko ogrodja Telepathy.

Prva testna različica (alfa 1) Lucid Lynxa izide 10. decembra.

74 komentarjev

«
1
2

Frgazor ::

Juhej za novosti. Na srečo privzetih programov večinoma tudi povoham ne, ker so navaden klump. Rhytmbox, f-spot, empathy in podobni privzeti programi so res ene cvetke. Že tako je gimp samo napol uporaben, a še najboljši približek nečemu za obdelavo slik, zdaj pa je celo dobil naziv "profesionalen" in ne bo več vključen :) Ah, kako si želim photoshopa...

ahac ::

Eh... kaj mi bodo vse te novosti, če pa ne delajo driverji / se cel OS sesuje po updatu....
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW

poweroff ::

Driverji res ne delajo, ne.

Delajo pa zato kernel moduli.
sudo poweroff

Poldi112 ::

Gimp je hudo uporaben, je pa res grd in ima debilno ime. Me pa veseli, da bomo kde userji končno spet dobili LTS.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

Frgazor ::

Nazadnje ko sem ga pogledal še ni podpiral 16 bitov na kanal. To že zna? Ker če ne, potem je še vedno hec ne pa uporaben.

CptnJoe ::

V KDE se da s programom amaroK ze kar nekaj casa kupovati glasbo.
S tem da se ne podpira raznoraznih kapitalisticnih prasicev, ki vodijo velike zalozbe,
ampak dobi avtor 50% od placanega zneska. Znesek pa seveda dolocimo sami, saj je glasba CC.
The way it should be!.

Ampak kadar pri Ubuntu slisim "veliko novosti" ze kar vidim kako mi bo telefon zvonil, ko bodo
vsi "prijatelji" namescali novo verzijo in bo slo miljon stvari narobe.

G-man ::

Juhej za novosti. Na srečo privzetih programov večinoma tudi povoham ne, ker so navaden klump. Rhytmbox, f-spot, empathy in podobni privzeti programi so res ene cvetke. Že tako je gimp samo napol uporaben, a še najboljši približek nečemu za obdelavo slik, zdaj pa je celo dobil naziv "profesionalen" in ne bo več vključen :) Ah, kako si želim photoshopa...


Hej, GIMP je vsaj zastonj... Še vedno svetlobna leta pred privzetim Painterjem ;)

jlpktnst ::

Zakaj hudiča bi navadni uporabniki potrebovali 16 bitov na kanal? Koliko ljudi v celi Sloveniji recimo to potrebuje? 20? Teh 20 bo pa že kupilo photoshop...

Vsi ostali domači mojstri so pa lahko čisto zadovoljni z GIMP-om.

Rhytmbox je pa resno fail. Pred časom ko sem še linux fural sem imel grozne probleme z njim. Da ne omenjam, da je bil takrat dead glede razvoja. Je kaj bolje glede tega? Sicer je to totalni fail.

Frgazor ::

Slr fotkič da na plano raw z 12 ali 14 biti na kanal. Uporabnikov slr-jev je pa veliko več kot 20... Verjemi, da je razlika med 8 in 14 biti ogromna.

poweroff ::

Hja, bodo pa pač tisti ljudje uporabljali Wendows. Ali Mac. Big deal. Tako kot vsak, ki hoče postavit resen strežnik ali se profesionalno ukvarjat z videom pač uporabi Linux.

Jup, Cinelerra omogoča neomejene ločljivosti in neomejeno število audio in video stez. Ko bo Premiere podpiral to, se mi pa javite. (približno enako bedast argument, kot z Gimpom).
sudo poweroff

CptnJoe ::

Tako kot vsak, ki hoče postavit resen strežnik ali se profesionalno ukvarjat z videom pač uporabi Linux.


Si hotel reci BSD za resen streznik in OSX za profesionalno ukvarjat z videom?
Se mi je zdelo, ja ...

poweroff ::

Ne, Cinelerra za profesionalno ukvarjanje z videom. Če je ne poznaš - sorry... :D
sudo poweroff

ahac ::

Jup, Cinelerra omogoča neomejene ločljivosti in neomejeno število audio in video stez. Ko bo Premiere podpiral to, se mi pa javite. (približno enako bedast argument, kot z Gimpom).


Super.
Zdaj pa, ko bi mi vsaj uspelo inštalirat Cinelerro...
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW

poweroff ::

Big deal:
sudo apt-get install cinelerra

:D
sudo poweroff

jlpktnst ::

Debian is teh win!

edit: Btw, itak maš wine + photoshop na linuxu

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jlpktnst ()

Frgazor ::


edit: Btw, itak maš wine + photoshop na linuxu


Ti šaljivec ti :)

jype ::

Matthai> Hja, bodo pa pač tisti ljudje uporabljali Wendows. Ali Mac. Big deal

Ne seri.

Jaz _rabim_ 14bpp, pa nočem Windows.

CptnJoe ::

Matthai:
Oh ja poznam cinellero.
Saj ne recem, po ficrih je super, povsem primerljivo z ostalimi NLE-ji.
Cena je tudi na prvi pogled nizja, dokler ne ugotovis da bos ali nekoga drago placal da bo delal s programom,
ali pa bos zabil kar precej ur za ucenje programa.
Problem je namrec interface, ki zahteva ucenje in privajanje in ima relativno strm learning curve.
V koncni fazi je ceneje kupit kak placljiv NLE za 1k EUR, pa si skupno na boljsem.

Pa se nekaj random podatkov:
... in 2007 Apple took 49% of the US professional editing marketing with Avid trailing on just 22% ...

http://tvbeurope.com/index.php?option=c...
in
... These three competing products by Avid, Adobe, and Apple are the foremost NLEs, often referred to as the A-Team. ...

Non-linear editing system @ Wikipedia

Ce pa imas novejse podatke, ki kazejo da ima Cinellera najvisji delez med profi uporabniki, pa kar na dan z njimi. Links, or it didn't happen.

Drugace pa ne vem zakaj nekatere profi kamere snemajo kar direktno v FCP formatu?
Verjetno zaradi one-off sanse da je njihov glavni editor metroseksualec in ima Mac-a, eh?

Frgazor ::

Matthai> Hja, bodo pa pač tisti ljudje uporabljali Wendows. Ali Mac. Big deal

Ne seri.

Jaz _rabim_ 14bpp, pa nočem Windows.


Kaj pa si tak čudak. Dobro veš da so lastniki slr fotkičev huda redkost.

CptnJoe ::

jype: Saj gre za OpenSource, in po mojih informacijah si prvovrstni programer, tako da kar veselo na delo.
Ce rabis, bos pa ja implementiral se za nas ostale?

Samo za 20 uporabnikov se verjetno res ne splaca vlagati truda.
Se dobro da vsi proizvajalci SLRjev sploh prezivijo ...

poweroff ::

Cena je tudi na prvi pogled nizja, dokler ne ugotovis da bos ali nekoga drago placal da bo delal s programom,
ali pa bos zabil kar precej ur za ucenje programa.

Kaj naj rečem. Smola, da imaš tako nesposobne zaposlene... :D
sudo poweroff

jlpktnst ::

Majhen trg, visoke cene (in marže).

opeter ::

Gimp je hudo uporaben, je pa res grd in ima debilno ime. Me pa veseli, da bomo kde userji končno spet dobili LTS.


Mogoče pa bo Gimp 2.8 bolj uporaben? Pripravlja se nastavljiv, enookenski vmesnik z lebdečimi orodji, katere lahko po potrebi speminjaš:

gimp UI



http://www.mmiworks.net/eng/publication...
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

Frgazor ::

about 50% of GIMP users love the multi-window interface of today and do not want to lose it, about 50% of GIMP users would love to move to a single-window interface

Škoda, ker ne pomislijo na tiste, ki bi gimp uporabljali, pa ga ne, ker ima nagravžen vmesnik. Sicer pa so tiste slike mock upi, ne pa slike zaresnega vmesnika...

Phoebus ::

vedno bolj je bloated in poln privzetih zadev za dummy userje...bo treba nazaj na debian.

Icematxyz ::

vedno bolj je bloated in poln privzetih zadev za dummy userje...bo treba nazaj na debian.


Sam pa menim da je že skrajni čas da se ena distribucija odlepi in napade množice. 100 različic bi radi da bi bilo pa vse bi morale biti enake?

Lepo vas prosim. Sam sploh ne vem kaj se čaka pa menca tako dolgo. Bistvo je ravno to. Da imaš sto različnih opcij. In to ne enakih.

Glede GIMP pa:

Če si ne vzameš par dni za izobraževanje ob strokovni literaturi kot z vsakih zahtevnim in zmogljivim programom potem res verjamem da v njem nič ne znaš delati. In da je "grd".

P.S. A tista horda ljudi na sliki naj počne enako zadeve kot že 100 takšnih hord počne? Zakaj le!

Zgodovina sprememb…

Poldi112 ::

No, jaz gimp uporabljam že leta, tako da kar verjemi da še vedno mislim, da je grd. Tudi navadno odprem po 20 slik skupaj, in to mi totalno zasvinja taskbar (in ne, ne maram grupirati programov, z izjemo gimpa deluje krasno z več desktopi).
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

joebanana ::

GIMP je zelo saj zame zelo uporaben program. Sicer se ne ukvarjam profesionalno(ni primarno orodje za moje delo) sm pa naredil že nešteto fotomontaž, grafik itd z GIMPom in z Photoshopom. Res je da je grši kot photoshop, mogoče ma fotoshop mal bolš razporeditev(stvar okusa), toda brez dvoma je to močno uporaben program, če ga le znaš uporabljat...

Se pa strinjam s tem, da če pač ni placa ga nej dajo vn, navsezadnje rabš kar nekaj znanja za uporabo(kot photoshop), velika večina uporabnikov pa ne potrebuje tega. Bolš da majo program aka Picassa in derivati.

Plus... zastonj je. Kdo si lahk prvošč kupt Photoshop, razn če se res strogo s tem ubada.

Zgodovina sprememb…

poweroff ::

Izgleda precej OK, kdaj bo pa izšel, je pa drugo vprašanje: http://www.mmiworks.net/eng/publication...
sudo poweroff

Poldi112 ::

>Si hotel reci BSD za resen streznik in OSX za profesionalno ukvarjat z videom?

Malo dvomim da sploh poznaš BSD, glede na tvoje smešne izjave.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

filip007 ::

Kaj je to cinelerra?

Term noče gor dat, soft center pa tud ne?
Palačinka z Ajvarjem in stopljenim sirom v mikrovalovki.

lymph ::

"Belief is immune to counter example."

ahac ::

Big deal:
sudo apt-get install cinelerra

:D


Couldn't find package cinelerra


Sej vse to o Ubuntu se super sliš, ampak, ko imaš inštalirano, pa nič ne dela.
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW

hamax ::

http://cinelerra.org/getting_cinelerra....

Tu so navodila za precej razlicic linuxa.

Frgazor ::

Bo tale cinelerra delala na starem p4 2.4 z 768 mb rama? Sem pa tja bi kak domač kratek posnetek malo obrezal ipd.

CptnJoe ::

Poldi, povej katere moje izjave so smesne (z izjemo mojega prvega posta, ki je pac trollanje)?

Kar se tice BSDja, kot domaci streznik mi FreeBSD 6.x sluzi ze kar dolgo.
Z uporabo pa sem zacel, ko so se mi pri nasem najvecjem ISPju v njihovem NOCu samo prijazno zasmejali, ko sem vprasal katera linux distribucija vse skupaj poganja (Je pa to bilo ze pred kar nekaj leti).
Kolega iz francoskega ponudnika "free", recimo pravi da FreeBSD uporabljajo se danes.
Ampak kdo pa sploh sljivi te butaste ISPje, eh?
MI vemo da je linux za "0 margin for error" projekte tanajtabols, a ne?

Pa da ne bo pomote, osebno vzdrzujem 14 produkcijskih streznikov (web, mail, sql baze, eduroam, routing, video streaming, pa se kaj bi se naslo), vse ali na Debianu ali Archu, dva pa na Ubuntu.
Enkrat lahko ugibate s katerimi je najvec problemov ...
Zakaj ne postavljam BSD streznikov?
Ker moje znanje o tej temi pac ni na enterprise nivoju, zal.

@Frgazor: cinelerra je overkill za obrezovanje domacih posnetkov, delovalo ti bo pa v vsakem primeru, samo render bo pocasnejsi.

On topic:
Zakaj nisem navdusen nad "veliko novostmi"?
Ker novosti rade ne delujejo 100%, ubuntu pa se ponavadi priporoca novincem v svetu GNU/linuxa.
Posledica je da izgubimo mnogo prevec ljudi zaradi tega ker je koncni release se vedno pravzaprav le beta.
Novinci v nekem okolju se nikoli ne znajdejo dobro, in ce se pojavijo tezave je vedno lazje odnehati, kot iskati resitve. Naj ljudje ki potrebujejo trotl ziher OS uporabijo Mandrivo ali morda kaj podobnega, bo precej bolje za nas community.

over & out

poweroff ::

Zdaj pa takole!

Tole je novica o Ubuntuju. Če kdo uporablja druge distrote - fino. Če uporablja Windows, ker je ugotovil, da je to zanj najbolje - super. Novica daje informacije, vsak se bo pa sam odločil.
sudo poweroff

opeter ::

Jaz osebno nimam probleme z ikonami v Gimpu, ker je tema (mislim, da je v osnovi Tango, ali pa Galaxy?) čisto v redu. Problem je, da lebdeča okna (palete) ne moreš združiti znotraj enega okna, ter predvsem: vsaka odprta slika ima svoja ena in istal lebdeča okna. To je največji problem trenutnih Gimpov.

Če pa bodo res to napravili, kar je zaenkrat res samo mockup, pa kapo dol pred razvijalci.

Storilnost in uporabnost Gimpa se bo povečal vsaj za 100%-ov.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

P4ajo ::

Posledica je da izgubimo mnogo prevec ljudi zaradi tega ker je koncni release se vedno pravzaprav le beta.


Glede na to, da bi naj bil to LTS release, naj nebi bil tako "beta", kot običajni releasi, ali ne? Verjetno, ne glede na število novosti.

jlpktnst ::

Ja to se strinjam, ubuntu naj izhaja z malo manj bugi. Velikokrat se je zgodilo celo da sploh ni šlo bootat cdja... mislim, potem je pa to "simple in easy" sistem. Rabiš bit vsaj na nivoju slo-techa če ga sploh hočeš zagnat.

GIMP pa itak ni za nedeljske uporabnike. Je prav tako na nivoju slo-techa. Posmeha vredni so pa tisti, ki uporabljajo photoshop samo zato ker ga, piratsko seveda, gimp pa zasmehujejo. Verjetno niti 10% funkcij programa ne izkoristijo... takih je na žalost 90%. Tisti ki program res potrebujejo ga tudi kupijo.

Če ti ne dela na linuxu nekaj imaš dandanes že kup alternativ... wine, cedega, crossover office, virtualbox. Nekatere od teh imajo tudi plačan support, ki ti pomaga.

Čisto zastonj ni nič, so pa daleč najcenejša rešitev windows OEM varianta. :) Neizpodbitno. Ker potrebuješ najmanj časa da ti deluje kar največ programov.

terryww ::

stabilnost bi bila dobrodošla novost, tak je pa že skor hujši kot v win - evince povzroči zmrznitev sistema, xpdf+firefox povzroči zmrznitev sistema, logi so čez 200mb...
It is the night. My body's weak.
I'm on the run. No time to sleep.

Frgazor ::


GIMP pa itak ni za nedeljske uporabnike. Je prav tako na nivoju slo-techa. Posmeha vredni so pa tisti, ki uporabljajo photoshop samo zato ker ga, piratsko seveda, gimp pa zasmehujejo. Verjetno niti 10% funkcij programa ne izkoristijo... takih je na žalost 90%. Tisti ki program res potrebujejo ga tudi kupijo.


Večkrat ti je bilo razloženo zakaj gimp ni uporaben. To ni zaradi bedastega vmesnika ali premalo funckij. Vmesnik je stvar navade, funkcionalnosti pa mu ne manjka. Zaradi ne-podpore za 16 bitov/kanal je dobesedno kot najnovejši model mercedesa z vso opremo in brez motorja. Z njim se niti do štacune ne moreš pripeljat (oz. obdelat karkoli pač fotkič ven izpljune). Zakaj bi ga sploh rabil, če je za obdelavo fotografij neuporaben? Za igračkanje je prekompleksen.

Icematxyz ::


GIMP pa itak ni za nedeljske uporabnike. Je prav tako na nivoju slo-techa. Posmeha vredni so pa tisti, ki uporabljajo photoshop samo zato ker ga, piratsko seveda, gimp pa zasmehujejo. Verjetno niti 10% funkcij programa ne izkoristijo... takih je na žalost 90%. Tisti ki program res potrebujejo ga tudi kupijo.


Večkrat ti je bilo razloženo zakaj gimp ni uporaben. To ni zaradi bedastega vmesnika ali premalo funckij. Vmesnik je stvar navade, funkcionalnosti pa mu ne manjka. Zaradi ne-podpore za 16 bitov/kanal je dobesedno kot najnovejši model mercedesa z vso opremo in brez motorja. Z njim se niti do štacune ne moreš pripeljat (oz. obdelat karkoli pač fotkič ven izpljune). Zakaj bi ga sploh rabil, če je za obdelavo fotografij neuporaben? Za igračkanje je prekompleksen.


Se pravi ko dobi 16bit/kanal podporo pa bo GIMP brez dvoma Mercedes?

rockstar1707 ::

Za tiste, ki jih malo bolj zanima kako napreduje razvoj GUI-ja za Gimp si lahko o tem kaj več preberejo kar na blogu razvijalca, ki to dela:

http://www.chromecode.com/2009/10/singl...

Kakorkoli, meni se zdi, da tudi če Gimp privzeto ne bo v Ubuntu, to ne bo ravno problem, ker ga najbrž v resnici večina povprečnih uporabnikov sploh ne uporablja. Ostali ga bodo pa pač dodatno naložili. Meni za moje delo povsem zadostuje in sem z njim zelo zadovoljen. Uporabljam ga pa na WinXP.

Poldi112 ::

>Z uporabo pa sem zacel, ko so se mi pri nasem najvecjem ISPju v njihovem NOCu samo prijazno zasmejali, ko sem vprasal katera linux distribucija vse skupaj poganja (Je pa to bilo ze pred kar nekaj leti).

No, pred leti je bil naš največji isp tudi pregovorno nezanesljiv. Da ne omenjamo njihovega tech supporta. Posledično sem danes na manjšem isp-ju in se samo smejim našemu največjemu. Vsekakor pa močno dvomim da so furali bsd.

Da bi pa bila to neka huda referenca je pa smešno. Pa nikjer nisem rekel da bsd ni primeren za resno delo, pravim, da je tvoja izjava, da linux ni, bedasta.

S tem, da je po mojem edini uporabni bsd je FreeBDS, vsaj za nek splošni server. Pa še ta po hitrosti zaostaja za linux-om odkar ga spremljam (4.x). Plus da ima manj enterprise rešitev. Nedavno (ta mesec?) sem bral na njihovi mailing listi, ko se je nekdo pritožil, da Oracle ne teče na bsd.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

Genius ::

fiore ::

hm jaz se z gimpom resno (kar pač rabim) ukvarjam že kakih 8 let in se še nikoli nisem spotaknil ob pomanjkljivost 16bitov. res pa je da delam web zadeve.

sicer pa, kot je nekdo že zgoraj napisal, cinepaint podpira tudi 32bitov na kanal.

CptnJoe ::

Point taken.
Osebno sem pac mnenja da je linux svicarski noz za vse primere, BSD pa bolj specializirano orodje.
In moje mnenje o resnih streznikih se ponavadi navezuje na routing/ISP based primere, ker pac poznam veliko ljudi tako iz slovenije kot tujine iz teh krogov.
In ja, pred cca 5-imi leti so na najvecjem ISPju (saj vemo kdo, right?) uporabljali FreeBSD in Solaris.
Nic linuxa.

P.S.: Poleg tega sem alergicen na fanboye vseh vrst, in dostikrat imam obcutek da so linux preacherji se najhujsi. Zato sem bil primoran potrollat nazaj. (Pa to ne leti na Poldija)

jype ::

CptnJoe> jype: Saj gre za OpenSource, in po mojih informacijah si prvovrstni programer, tako da kar veselo na delo.
CptnJoe> Ce rabis, bos pa ja implementiral se za nas ostale?

Nah, sem kar kupil.

Lightroom, Aperture, Bibble Pro. Ta zadnji na Linuxu deluje odlično.
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Ubuntu 10.04 LTS - Change is coming (strani: 1 2 3 417 18 19 20 )

Oddelek: Operacijski sistemi
999134621 (97507) Icematxyz
»

Grafična težava s Thunderbirdom na Ubuntu Netbook 10

Oddelek: Operacijski sistemi
101016 (900) Icematxyz
»

WiFi ne dela na Lenovo R500 z Ubuntu 10.04 LTS (64 bit)

Oddelek: Operacijski sistemi
181452 (1257) Icematxyz
»

Izšel Ubuntu 10.04 LTS - Lucid Lynx (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Novice / Operacijski sistemi
17033598 (28097) poweroff

Več podobnih tem