Slo-Tech - Na spletni strani CoolTechZone.com so objavili specifikacije prihajajočega ATI-jevega grafičnega čipa R600. Po informacijah sodeč naj bi bil grajen v t.i. <i>Unified Shader Architecture</i> in bo tako imel 64 Pixel oziroma Vertex shader enot, podpiral naj bi GDDR4 pomnilnik, njegove frekvence naj ne bi bile veliko višje od frekvenc sedanje X1900 serije. Podpiral naj bi tudi DX10. Poleg tega naj bi GPU bil zmožen računanja fizičnih efektov, tako računalnik ne bi potreboval še dodatne, namenske kartice za izračunavanje fizike. R600 naj bi bil uradno predstavljen letos okrog božiča. Več o tem si lahko preberete v izvorni novici.
Predstavitev NVidiinega grafični čip naslednje generacije, G80, naj bi po informacijah z omenjene spletne strani bila prestavljena. Poleg tega se je pojavila tudi informacija, da naj bi G80 bil nadgradnja G70/G71, s podporo DirectX 10.0, in ne povsem na novo razvit čip. Več o tem v izvorni novici.
Novice » Grafične kartice » Informacije o R600 in G80
Senitel ::
DirectX 10 bo prišel skupaj z Visto in nič prej, ker za svoje delovanje potrebuje Visto. S tem, da zaenkrat obstaja itak samo Direct3D 10 in nič drugega (DirectX je skupek knjižnic ne ena sama). Lahko pa že lep čas pogledaš D3D10 dokumentacijo in tudi pišeš programčke, ker je od decemberskega DX9 SDK update-a naprej zraven tudi tudi D3D10, potem pa rabiš še Visto, da lahko zadevo poženeš.
Kar se fizike v splošnem tiče je zadeva tudi čisto enostavna... Trenutno ne obstaja nobena low level knjižnica za fiziko (kakršna je Direct3D za grafiko). Ko taka knjižnica bo, bo ATI lahko izdal driver, ki po to knjižnico implementiral na grafični. Isto bo lahko naredila NVIDIA in isto bodo lahko (morali) narediti pri Ageji za PhsyX. Zakaj se folku zdi, da je ATI edini, ki dela še na kakšnem bolj splošnem "računskem" API-ju za GPU-je?
Havok in NVIDIA sta kar se tega tiče bolj "proof of concept".
In seveda je G80 nadgradnja G70/G71, ki je nadgradnja NV40, ki je nadgradnja NV30,... Samo da se tukaj dejansko arhitektura precej pošteno spreminja, za razliko od x86. Tudi R600 ni narejen iz nule...
Kar se fizike v splošnem tiče je zadeva tudi čisto enostavna... Trenutno ne obstaja nobena low level knjižnica za fiziko (kakršna je Direct3D za grafiko). Ko taka knjižnica bo, bo ATI lahko izdal driver, ki po to knjižnico implementiral na grafični. Isto bo lahko naredila NVIDIA in isto bodo lahko (morali) narediti pri Ageji za PhsyX. Zakaj se folku zdi, da je ATI edini, ki dela še na kakšnem bolj splošnem "računskem" API-ju za GPU-je?
Havok in NVIDIA sta kar se tega tiče bolj "proof of concept".
In seveda je G80 nadgradnja G70/G71, ki je nadgradnja NV40, ki je nadgradnja NV30,... Samo da se tukaj dejansko arhitektura precej pošteno spreminja, za razliko od x86. Tudi R600 ni narejen iz nule...
boštjan ::
torej DX10, ne bo mogoče na WIN XP dat?
NF7-S,2500+@2200MHz,MSi 5900SP,LCD Philip 190X6,Maxtor DM+9 120GB SATA,
2*256 3200/A KHX, PSU 420W DF chieftek
2*256 3200/A KHX, PSU 420W DF chieftek
Looooooka ::
glede na to da bo windows foundation delal na windows xp sp2 bo directx ki je potreben za to prihajajoce graficno cudo na voljo tud za xpje.
vsaj tko trdijo microsoftovci.Bo pa res vse na voljo sele na zacetku prihodnjega leta ko pride vn vista pa addon za visual studio.
vsaj tko trdijo microsoftovci.Bo pa res vse na voljo sele na zacetku prihodnjega leta ko pride vn vista pa addon za visual studio.
RejZoR ::
Že "nov", ampak del osnove pa je stari dobri NV3x pa če vam še tko ni všeč. Tud R5xx je baziran na močno predelanem R3xx jedru.
Itaq da se skoz pobira tisto kar je preverjeno iz prejšnjih čipov in se uporablja dokler je to smotrno. Če naredijo povsem nov čip na vsake 4-5 generacij čipov. Pa še to ni pravilo, prej izjema.
Isto je z motorji avtomobilov. Kolk pa so se dejansko spremenil glede na samo osnovo izpred skoraj 100 let (dobr, sem precej zaokrožil) ?
Še vedno so 2 in 4 taktni, princip je povsem isti, samo dograjeval so okoli preizkušene osnove da deluje bolje oz bolj učinkovito. Ampak samo srce pa je še vedno stara dobra preizkušena tehnologija.
Itaq da se skoz pobira tisto kar je preverjeno iz prejšnjih čipov in se uporablja dokler je to smotrno. Če naredijo povsem nov čip na vsake 4-5 generacij čipov. Pa še to ni pravilo, prej izjema.
Isto je z motorji avtomobilov. Kolk pa so se dejansko spremenil glede na samo osnovo izpred skoraj 100 let (dobr, sem precej zaokrožil) ?
Še vedno so 2 in 4 taktni, princip je povsem isti, samo dograjeval so okoli preizkušene osnove da deluje bolje oz bolj učinkovito. Ampak samo srce pa je še vedno stara dobra preizkušena tehnologija.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com
Duke Nukem ::
na vsakih nekaj meseceh nove grafe kam norijo z temi grafami
2600@3000barton,1GbPatriot-GF6800gt,160Gb hitachi,Logitech Z 5500 :)
Senitel ::
Looooooka: Nomenklatura "Windows Graphics Foundation" je pokopana. Vse kar ostane za WinXP je to kar je že zunaj: DirectX 9.0c. Direct3D 10 (bivši WGF 2.0) bo izključno za Visto. Prav tako bo Direct3D 9.0L (nekdanji WGF 1.0) samo za Visto. Pa ne zdej neki sanjat, da "tko trdijo microsoftovci" ker ne.
P|P|: Ne razmišljat o hitrosti... Razmišljaj o konceptih. NV30 nima namenskih TMU enot, ampak ima en kompleksen ALU, ki lahko izvaja tudi teksturirne operacije. Konkretno ta ALU lahko ali naredi 4D 32bit floating point operacijo ali pa prebere dva filtrirana teksla iz dveh tekstur... Isto na NV40, samo da je nekoliko okleščen in ne bere več dveh tekslov ampak samo enega. Zloglasna omejitev glede števila uporabljenih registrov je v smislu še vedno prisotna na NV40 (in v bistvu tudi na ostalih grafičnih čipih)...
P|P|: Ne razmišljat o hitrosti... Razmišljaj o konceptih. NV30 nima namenskih TMU enot, ampak ima en kompleksen ALU, ki lahko izvaja tudi teksturirne operacije. Konkretno ta ALU lahko ali naredi 4D 32bit floating point operacijo ali pa prebere dva filtrirana teksla iz dveh tekstur... Isto na NV40, samo da je nekoliko okleščen in ne bere več dveh tekslov ampak samo enega. Zloglasna omejitev glede števila uporabljenih registrov je v smislu še vedno prisotna na NV40 (in v bistvu tudi na ostalih grafičnih čipih)...
swar ::
Ja zgleda da amjo tok velke proizvodne obrate da morajo metat novitete na tok kratek cas ven.Sam mi pa ni jasno zakaj pol ni bistveno cena padla.Srednji razred graficnih je se vedno okol 50k ko pride ven...
PrimozR ::
A tako. Arhitektura čipov mi sicer ne leži najbolje, kmalu po št. cevovdov se vse skupaj že konča. Bi bilo fino malo bolje pogledati v to smer. kakšen članek mogoče Senitel?
Senitel ::
Ok... Sam katere teme naj pokrijem? Že lep čas se mi plete ena ideja o članku o "grafičnih od a do ž", sam za to beštijo nimam ideje kje ugriznit.
PrimozR ::
Pomojem bi blo za začetek o arhitekturi dobro razložit katere enote so v čipu in kaj katera od njih dela. SIcer pa bi za grafične od a do ž lahko začel pri samih karticah :) Vse od čipa, pomnilnika, pa do napajanja, PCBja, itd. Malo preobširno?
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Priporočite mi 6100/6150 (IGP) S754 oziroma S939 platoOddelek: Kaj kupiti | 1115 (1021) | SimplTech |
» | Onboard grafične - nv44 - 6100Oddelek: Strojna oprema | 1215 (1027) | sirotka |
» | WD RaptorXOddelek: Novice / Diski | 4467 (3689) | Jst |
» | Preden zatisnete oko ...Oddelek: Novice / Grafične kartice | 1968 (1968) | Jaffa |
» | Monitor in grafična!Oddelek: Kaj kupiti | 1200 (1040) | Jeronimo |