Slo-Tech - Mož iz naslova novice je poznan kot zelo produktiven (vsaj kvantitavno) pisec mnenj o svetu informacijskih tehnologij in videc novih trendov. Ko je začel pisati tudi za Bug, je redno pisal že za več kot 20 revij.
Kljub strašni prezaposlenosti, si nikakor ne bi smel privoščiti članka o Creative Commnos (CC), iz katerega jasno izhaja, da nima pojma o avtorskem pravu, še manj pa o licencah v tej veji prava intelektualne lastnine.
Na Slo-Techu smo o CC že poročali. Če kratko obnovimo, avtor s trenutkom ustvaritve avtorskega dela dobi izključno pravico razpolaganja s tem delom. Brez privolitve avtorja, oziroma ustreznega prenosa materialne avtorske pravice, ni dopustno avtorskega dela, vzemimo za primer besedila, reproducirati, distribuirati, dajati v najem ali predelati. Že sama ustvaritev, na podlagi zakona, daje avtorju največjo možno zaščito.
Visoka stopnja varovanja avtorjevih upravičenj se lahko izkaže kot pretirano omejujoča. Mlad ustvarjalec hoče razširjati svoje delo, pri tem pa se odloči, da ne bo dovolil komercialne uporabe, dovolil pa bo spreminjanje svojega avtorskega dela. Z naborom pripravljenih licenc, CC avtorjem in ustvarjalcem nudi fleksibilno obliko pravne zaščite njihovih avtorskih pravic. Avtor sam se odloči, katere od materialnih upravičenj bo prenesel, katere pa bo zadržal zase. Bistvo CC licenc je poenostavljeno licenciranje avtorskih del.
Nazaj k članku! Po uvodnem (tretjini besedila) gromovniškem napihovanju, Dvorak npr. kratko pojasni, da je CC ena najbolj neumnih iniciativ iz IT skupnosti, ker CC licence ogrožajo sistem poštene uporabe :), preide k žuljem v njegovih čevljih. Prvič, moti ga, ker je CC podoben licencam. Sprašuje se, zakaj dovoliti uporabo svojih del, pod pogojem, da gre za nekomercialno uporabo, če se lahko delo ponuja za komercialno? Slikovito rečeno, nekomercialna stran lahko distribuira milijone kopij nekega dela, majhno podjetje pa ne sme dveh kopij?!
Sistem poštene uporabe obstaja poleg pogodbenega avtorskega prava. Ni pomembno, ali dovolim uporabo tega besedila - novice v komercialne ali nekomercialne namene (npr. sklenem založniško pogodbo, ali pa del upravičenj prepustim javnosti), vedno je to novico dovoljeno citirati, seveda v skladu s pravili, ki veljajo za citiranje. Dvorak nadaljuje s čeljustanjem, ko pravi, da CC licenca namiguje, da citiranje, glede na licenco, ni več mogoče, vsaj če to želi početi komercialna stran. Kako je to mogoče, se sprašuje, saj CC ne nadvlada avtorskega prava?! Komentar ni potreben. Kot tudi ne bomo komentirali tega, da je CC podoben licencam.
Piko na i svojemu nerazumevanju pa postavi, ko se vpraša, kaj bi si želel več od avtorskopravne zaščite, saj jo uživajo tudi njegovi otroci 75 (70 v RS) let po njegovi smrti. Mož očitno ni dojel poante CC. Ne potrebujejo ali želijo vsi toliko zaščite.
Neumnosti je še več, le preberite si jih tukaj.
Takšnih kozlov ni težko streljati. V izogib takšnim luknjam v znanju, našim bralcem priporočamo knjigo Lawrenca Lessiga Free Culture. V tej provokativni knjigi profesor Lessig opisuje, kar pove že njen podnaslov, kako medijski konglomerati izkoriščajo tehnologijo in pravo, da lahko zapirajo in zatirajo kulturo in nadzirajo ustvarjalnost.
Knjiga je izdana pod CC licenco, zato si jo lahko brezplačno prenesete.
Novice » Industrijska lastnina » John Dvorak o Creative Commons
MrStein ::
Res presenetljivo. Mogoče je imel slab dan ?
Mogoče namerno provocira ?
- "it looks like a licence"
No, it _is_ a licence. Jesus, saj piše črno na belem, večkrat po celi strani.
- public domain ... je public domain. pika. Ne vem kaj mu ni jasno.
(pisal bi v njihov forum, samo že imajo 60 strani , tak da nima smisla )
Mogoče namerno provocira ?
- "it looks like a licence"
No, it _is_ a licence. Jesus, saj piše črno na belem, večkrat po celi strani.
- public domain ... je public domain. pika. Ne vem kaj mu ni jasno.
(pisal bi v njihov forum, samo že imajo 60 strani , tak da nima smisla )
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
minmax ::
ah dajte no, Dvoraka nihče več ne jemlje resno. tip je starec, ki je na nekih drogah, da halucinira levo in desno. ena od stotih njegovih napovedi se uresniči... that's it - glej njegove famozne napovedi o igričarske industrije in druge bedastoče.
ko ga omenjate mu samo reklamo delate.
ko ga omenjate mu samo reklamo delate.
minmax ::
aja... kot kolumist je plačan tudi po tem koliko ljudi si ogleda njegovo stran. več ko ima klikov več denarja. bolj škandalozni članki, več klikov... povezavo lahko ugotovite sami :)
pagat34 ::
kaj pa če je vse res? (dvorak)
kaj pa če je ta novička nakladanje? (kuglinkl)
kaj pa če je ta novička nakladanje? (kuglinkl)
_________________________________________
Zaradi stranskih učinkov se izogibaj M$ izdelkov!
Zaradi stranskih učinkov se izogibaj M$ izdelkov!
NoUse4AName ::
Prosim naj mi nekdo razloži zakaj se kolumne tega bedaka objavljajo na news straneh?
Stanje novic na slo-techu je že nekaj časa katastrofa, pa še kljub temu lezete vedno nižje.
Stanje novic na slo-techu je že nekaj časa katastrofa, pa še kljub temu lezete vedno nižje.
kuglvinkl ::
minmax, človek je ustrelil s tem člankom toliko kozlov, da so že klicali dodatne lovce za pobiranje kadavrov. Duša mi enostavno ni dala, da ob tolikem napuhu, ki je bil izbljuvan, ne bi napisal novice o tem in pokazal, kje so napake. In mi je vseeno, če je plačan po click ratio, celo če bo s to neumnostjo obogatel. To je definitivno tek na zelo kratke proge, ampak to mi je spet vseeno. Skratka, dixi et salvari animam meam.
NoUse4AName: če si ti sposoben spisati, mislim vsebinsko, takšno novico, bomo na SThu zelo veseli, če boš to kdaj storil.
In ja, IMHO bi morale Dvoraku dati ravije, ki dajo kaj nase, dati nogo. Subito.
NoUse4AName: če si ti sposoben spisati, mislim vsebinsko, takšno novico, bomo na SThu zelo veseli, če boš to kdaj storil.
In ja, IMHO bi morale Dvoraku dati ravije, ki dajo kaj nase, dati nogo. Subito.
Your focus determines your reallity
medioc0re ::
Nočem biti težak, samo če že nekdo objavi novico, bi jo lahko malo zlektoriral pred objavo.
"Takšne kozle ni težko streljati." --> Takšnih kozlov ni težko streljati.
Slovenščina v nikalnih stavkih zahteva rodilnik, tj. drugi sklon.
Pač obupen poskus reševanja naše izumirajoče slovenščine
"Takšne kozle ni težko streljati." --> Takšnih kozlov ni težko streljati.
Slovenščina v nikalnih stavkih zahteva rodilnik, tj. drugi sklon.
Pač obupen poskus reševanja naše izumirajoče slovenščine
I can't recover the spell I'm under.
iration ::
Z novico ni nič narobe, pač v stilu Slo-Techa. Naslednja bo itak od Matthaija LOL
Tudi jaz bi imel kakšno pravico rad v življenju. Npr. pravico do tega, da delam
12 ur na dan in sem za to nagrajen s strani delujočega ekonomskega prostora, ne
pa kaznovan s strani Salmoneličevih gremlinov. - NavadniNimda
12 ur na dan in sem za to nagrajen s strani delujočega ekonomskega prostora, ne
pa kaznovan s strani Salmoneličevih gremlinov. - NavadniNimda
modicr ::
"Libre Commons"
http://www.libresociety.org/
[quote]
We are launching our new project, Libre Commons which is a set of licenses which reject the legalistic and 'culture as resource' position of the Creative Commons and instead hope to develop a concept of the creative multitude through political action and ethical practices.
[quote]
Libre Commons
Lp, Roman
http://www.libresociety.org/
[quote]
We are launching our new project, Libre Commons which is a set of licenses which reject the legalistic and 'culture as resource' position of the Creative Commons and instead hope to develop a concept of the creative multitude through political action and ethical practices.
[quote]
Libre Commons
Lp, Roman
(c) nisem patentiran
Zgodovina sprememb…
- spremenil: modicr ()
poweroff ::
iration pa njegovi kolegi bodo pa itak samo komentirali in pljuvali po novicah. Pač, tisto kar znajo. Vsak ima nekje svoj domet.
P.S. Ja, naslednja novica bo moja, samo jo je treba še pregledati...
P.S. Ja, naslednja novica bo moja, samo jo je treba še pregledati...
sudo poweroff
jype ::
bah.
Desnicarji pac nimajo resnega medija ker so bolj napol pismeni. Malo znajo brat, pa malo pisat. Brat tisto, kar jim je vsec, pa kritizirat tisto, kar jim ni. Da bi kaj resnega skupaj spravili, pa zal ne gre. Ni cudno, da se inteligentni ljudje v Sloveniji tako radi otepajo oznake desnicar, tudi ce so njihove ideje blazno desne.
Desnicarji pac nimajo resnega medija ker so bolj napol pismeni. Malo znajo brat, pa malo pisat. Brat tisto, kar jim je vsec, pa kritizirat tisto, kar jim ni. Da bi kaj resnega skupaj spravili, pa zal ne gre. Ni cudno, da se inteligentni ljudje v Sloveniji tako radi otepajo oznake desnicar, tudi ce so njihove ideje blazno desne.
OwcA ::
Politično prepričanje je tu povsem stranskega pomena. Nehajte!
Otroška radovednost - gonilo napredka.
jype ::
Se opravicujem vsem ostalim, razen avtorju neustrezne kritike novice.
Ja, z novico je marsikaj narobe, vendar je to za skupnost manj skodljivo, kot da novic ni.
Ja, z novico je marsikaj narobe, vendar je to za skupnost manj skodljivo, kot da novic ni.
minmax ::
kuglvinkl: o kratkih progah - na žalost temu tipu ratuje že 20 let... "there is no such thing as bad press" zanj drži...
enkrat sem imel v živo priložnost prisluškovat ko se je pogovarjal o mobilnih telefonih z drugim starejšim novinarskim kolegom... je razlagu kako vnuk al nečak vse bolje šteka od njega. sem se moral toliko v ustnico grizt, da me še vedno boli...
drugače pa ja... razumem tvoj gnev. in se ti pridružujem.
enkrat sem imel v živo priložnost prisluškovat ko se je pogovarjal o mobilnih telefonih z drugim starejšim novinarskim kolegom... je razlagu kako vnuk al nečak vse bolje šteka od njega. sem se moral toliko v ustnico grizt, da me še vedno boli...
drugače pa ja... razumem tvoj gnev. in se ti pridružujem.
Jebiveter ::
Dvorak je TROLL! Se na S-Tju ni taksnih! A zal ga, tako kot trolle na slo-techu, prenasajo vsi - nobeden ga/jih ne poslusa, a prenasajo ga /jih vsi.
Certainty of death. Small chance of success. What are we waiting for?
B-D_ ::
V licenci bi moglo v prvi vrstici pisat:
To je licenca ki vam omogoča kopiranje kot da licence ne bi bilo.
Ostal šrot pa poj tuki spodi~~~~~
Tko bi folk vsaj vedel da je vse skup en đowk in se sploh ne bi ubadal s tem. CC = Free, eod.
To je licenca ki vam omogoča kopiranje kot da licence ne bi bilo.
Ostal šrot pa poj tuki spodi~~~~~
Tko bi folk vsaj vedel da je vse skup en đowk in se sploh ne bi ubadal s tem. CC = Free, eod.
minmax ::
cc ni enako public domain. in gre za celo paleto licenc, ne za eno samo.
in če licence, ni potem prejemnik dela nima pravice do čisto nobenega kopiranja po veljavnem avtorskem in copyright pravu (razen fair use).
in če licence, ni potem prejemnik dela nima pravice do čisto nobenega kopiranja po veljavnem avtorskem in copyright pravu (razen fair use).
B-D_ ::
Teh licenc je že toliko kot je distribucij linuxa. Zato pa se vsak sam prime za glavo ko od zunaj pogleda in začne izbirati.
poweroff ::
Res je kar precej teh licenc. ampak samo nekaj jih je free. Ostale so zaprtega in omejevalnega formata, vsiljene s strani korporacij.
sudo poweroff
modicr ::
"On Creativity, Computers and Copyright"
http://www.theregister.co.uk/2005/07/21...
{quote}
And here the problems begin. Engineering recipes, or source code, aren't the same as works of art. They express different things; people expect different things of them. You expect different things of a Billie Holliday record than a source code compiler. We'll go into much greater depth on this in a moment.
{/quote}
...
{quote}
The Creative Commons people are inclined to indulge in a kind of technological determinism, and the value and necessity of compensating gifted creative people is neglected. As we shall see, this leads to the quite unpleasant misanthropy and snobbery common in techno-utopian circles.
{/quote}
...
{quote}
Computer evangelists find all this difficult to grasp, because their world is limited by what the computer can do. So Lessig is undoubtedly sincere when he says that an abundance of technology leads to creativity, and restrictions on technology lead to cultural improvrishment. For him and people like him, it's probably true. But the rest of us don't define ourselves by the limitations of computer systems or computer networks.
It's a crippled view of human creativity. Beethoven doesn't need to be re-mixed - he needs a good orchestra. And Billie Holliday isn't enhanced by overlaying some beats. Nor is something special simply because it's passed through a DMA bus, or a Cisco router. History in the end judges what endures and what doesn't, so our responsibility - and it's such a burden! - is to celebrate what's good.
{/quote}
...
{quote}
Why do the computer evangelists have such a hard time recognizing originality, when for the rest of us, our lives can be transformed in one sublime instant by hearing it?
And why the reluctance to think about social agreements that reward the gifted people who give us such pleasure?
Is it, as Jaron Lanier suggests, a fear of subjective experience? It's certainly cultural deafness on a deep and debilitating level.
Why the recourse to mechanism - the need to have every T crossed, every i dotted, and a license for every possible occasion?
Why the lack of patience or understanding with art forms that require those skills, such as following linear narratives? Parents with Asperger's children will recognize the symptoms instantly.
If this particular revolution requires us to adopt such a view of the world, then it has little prospect of success. Creative Commons is a cute pose, but the problems it seeks to remedy go unsolved. Finding a way to reward creators, which the project doesn't even attempt to address, remains more urgent as ever
{/quote}
Lp, Roman
http://www.theregister.co.uk/2005/07/21...
{quote}
And here the problems begin. Engineering recipes, or source code, aren't the same as works of art. They express different things; people expect different things of them. You expect different things of a Billie Holliday record than a source code compiler. We'll go into much greater depth on this in a moment.
{/quote}
...
{quote}
The Creative Commons people are inclined to indulge in a kind of technological determinism, and the value and necessity of compensating gifted creative people is neglected. As we shall see, this leads to the quite unpleasant misanthropy and snobbery common in techno-utopian circles.
{/quote}
...
{quote}
Computer evangelists find all this difficult to grasp, because their world is limited by what the computer can do. So Lessig is undoubtedly sincere when he says that an abundance of technology leads to creativity, and restrictions on technology lead to cultural improvrishment. For him and people like him, it's probably true. But the rest of us don't define ourselves by the limitations of computer systems or computer networks.
It's a crippled view of human creativity. Beethoven doesn't need to be re-mixed - he needs a good orchestra. And Billie Holliday isn't enhanced by overlaying some beats. Nor is something special simply because it's passed through a DMA bus, or a Cisco router. History in the end judges what endures and what doesn't, so our responsibility - and it's such a burden! - is to celebrate what's good.
{/quote}
...
{quote}
Why do the computer evangelists have such a hard time recognizing originality, when for the rest of us, our lives can be transformed in one sublime instant by hearing it?
And why the reluctance to think about social agreements that reward the gifted people who give us such pleasure?
Is it, as Jaron Lanier suggests, a fear of subjective experience? It's certainly cultural deafness on a deep and debilitating level.
Why the recourse to mechanism - the need to have every T crossed, every i dotted, and a license for every possible occasion?
Why the lack of patience or understanding with art forms that require those skills, such as following linear narratives? Parents with Asperger's children will recognize the symptoms instantly.
If this particular revolution requires us to adopt such a view of the world, then it has little prospect of success. Creative Commons is a cute pose, but the problems it seeks to remedy go unsolved. Finding a way to reward creators, which the project doesn't even attempt to address, remains more urgent as ever
{/quote}
Lp, Roman
(c) nisem patentiran
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | OpenStreetMap.org v LjubljaniOddelek: Novice / --Nerazporejeno-- | 7593 (5633) | stb |
» | Microsoft zavaja s prodajnimi številkamiOddelek: Novice / Rezultati | 4126 (3025) | Poldi112 |
» | Borland oznanil vrnitev Turbo orodij!Oddelek: Novice / Ostala programska oprema | 3560 (2847) | [D]emon |
» | Sony in internetna telefonijaOddelek: Novice / Omrežja / internet | 3638 (3111) | |SNap| |
» | Prvi osnutek prevoda slovenske Creative Commons licence ("GPL" za slike, besedila, glOddelek: Novice / Industrijska lastnina | 6209 (5750) | MrStein |