SiOL - Podjetje Ageia napoveduje revolucijo na področju računalniških iger. Na njihovi spletni strani se je 8. marca 2005 pojavila napoved izdaje specializiranega čipa, ki bo skrbel izključno samo za fizikalne učinke v računalniških igrah.
Novi tip procesorja že ima svojo ustrezno kratico: poleg grafičnega (GPU) in centralnega (CPU) bo nosil oznako Physics Processing Unit (PPU)
Nova kategorija procesorjev obljublja enako revolucijo, ki so jo leta 1990, naredile prve 3D pospeševane grafične kartice. S prenosom fizikalnega računanja na novo enoto, bomo razbremenili računalniški procesor in tako bomo dobili dovolj procesorske moči za simuliranje miniranja celotnih zgradb, izdelovanje masivne simulacije dinamike tekočin, simuliranje premikanja dlak in lasi, oblačil, ...
Ageia sama ne bo izdelovala novih čipov. PPU čipi se bodo prodajali proizvajalcem, ki jih bodo vstavljali v svoje kartice. Čip je prilagojen PCI Expres 1x/4x, kot tudi navadnemu PCI vmesniku. Za zdaj se še ne ve kdaj se bodo prve kartice pojavile v prodaji, v Agei upajo, da do konca leta.
Več informacij dobite tukaj in tukaj.
Novice » Grafične kartice » PhysX - 1. fizikalno procesna enota (PPU)
]Fusion[ ::
Hmm zaenkrat sem bil zadovoljen s fiziko pri igrah (HL2), tak da dvomim da bo novi PPU prinesel kaj revolucionarnega. Bomo vidli. Vprašanje je tudi z podporo igram in še posebaj cena. Če bo stvar stala več kot 15.000SIT je ne bom kupil.
"I am not an animal! I am a human being! I... am... a man!" - John Merrick
RejZoR ::
No ja,novička je že kar stara...
Drugače pa bo Unreal Engine 3 verjetno predstavitvena platforma za dotični kos hardwara.
Fusion,poženi RocketX demo ki teče na trenutnih procesorjih.
Simuliranje odbijanja par tisoč letečih lesenih kock zamori še tko močan procesor.
Big Bang in Building Explode sta najzahtevnejša dema kar jih je v RocketX. Izjema je le custom made demo v gradu kjer po stopnicah,balkonih in vseh mogočih ovirah odbija na tisoče lesenih kock. Ta demo sem naredil sam in je tud blazno impresiven,ampak spet zamori CPU do konca. FPS pade skor na nulo,kljub močni grafikulji ki brez težav prebavi tistih par tisoč poligonov in textur.
Drugače pa bo Unreal Engine 3 verjetno predstavitvena platforma za dotični kos hardwara.
Fusion,poženi RocketX demo ki teče na trenutnih procesorjih.
Simuliranje odbijanja par tisoč letečih lesenih kock zamori še tko močan procesor.
Big Bang in Building Explode sta najzahtevnejša dema kar jih je v RocketX. Izjema je le custom made demo v gradu kjer po stopnicah,balkonih in vseh mogočih ovirah odbija na tisoče lesenih kock. Ta demo sem naredil sam in je tud blazno impresiven,ampak spet zamori CPU do konca. FPS pade skor na nulo,kljub močni grafikulji ki brez težav prebavi tistih par tisoč poligonov in textur.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com
Zgodovina sprememb…
- spremenil: RejZoR ()
]Fusion[ ::
Sem si malo prebral oni PDF. Bo zanimivo kaj bodo naredili iz tehnologije. Kot sem videl pa je partner GEIA Epic Games kar lahko kar pospeši razvoj, še posebaj če bo Unreal 3 uspel. Glede demotov pa verjamem da so impresivni :) samo si na mojem bogem Sempron2800 ne bi upal pognat :P.
Sem pa optimističen glede cene, da bo nekje 20kSIT (tak nekje je bila cena prvih dobrih grafičnih kartic-ah dobri stari časi voodoo2...)
Sem pa optimističen glede cene, da bo nekje 20kSIT (tak nekje je bila cena prvih dobrih grafičnih kartic-ah dobri stari časi voodoo2...)
"I am not an animal! I am a human being! I... am... a man!" - John Merrick
Thomas ::
Zelo dobro.
Tako v primeru CPU, kot FPU, kot GPU kot zdaj PPU ... so specializirani hardwareti, ki oponašajo nek segment kalkuliranja.
Naj grejo zadeve še naprej ... !
Tako v primeru CPU, kot FPU, kot GPU kot zdaj PPU ... so specializirani hardwareti, ki oponašajo nek segment kalkuliranja.
Naj grejo zadeve še naprej ... !
Person ::
Itak, čez par let bo pa to standard ... pa bo ziher več različnih firm izdelovalo PPU čipe.
leinad ::
A to bo posebna kartica, a se ne bo ta čip nahajal na grafični poleg GPUja?
A ve kdo za kakšen link, kjer je laiku razloženo kako deluje fizika v igrah?
A ve kdo za kakšen link, kjer je laiku razloženo kako deluje fizika v igrah?
Jernej L ::
kdo pa nuca 5000 ragdolsov v sceni?? kaj bodo v prihodnosti delali igre "slaughterBLOODfest" al kaj?? WTF??
sicer pa so cpuji vedno bolj zmogljivi, tako da bodo ppuju propadli kmalu.
edino za filme simulirat so pa ok, samo v igre?? kas ja nor lol..
sicer pa so cpuji vedno bolj zmogljivi, tako da bodo ppuju propadli kmalu.
edino za filme simulirat so pa ok, samo v igre?? kas ja nor lol..
jeryslo ::
še najbolj impresivno se mi zdi, da naj bi kartica podpirala kar 30000 "fizikalnih" predmetov v igri, kar je proti današnjim borih 40, ki jih lahko kalkulira najboljši amd in pentium kar velik napredek
Keyser Soze ::
Kaj pa animacije? Simulacije? Na področju strojništva - recimo MoldFlow, ipd. V takšnih resnih zadevah. NCAP testi se bodo pomoje pocenili.
Da bi pa to propadlo pa močno dvomim. Ima dobre potenciale, poleg tega pa razvoj dela na specializaciji. Se pravi vsakemu svoje.
Da bi pa to propadlo pa močno dvomim. Ima dobre potenciale, poleg tega pa razvoj dela na specializaciji. Se pravi vsakemu svoje.
tha_man ::
Če bo tole dovolj zmogljivo in bo imelo dobro podporo, bi utegnilo res narediti podobno revolucijo kot prvi 3D pospeševalci. Stvar ki me je pri HL2 najbolj navdušila in ki ga zame naredi tako uživantskega za špilat, je (poleg zgodbe) ravno odličen fizikalni model. Držim pesti za tole!
(c) 1982 Sinclair Research Ltd
sinko999 ::
Če bo to uporabno na drugih področjih kot le samo v igrcah potem to pomeni pohitritev določenih simulacij npr v strojništvu (CFX, Ansys) ali pa tudi v metereologiji (izboljšava/pohitritev vremenske napovedi). No samo še slabo leto rabimo počakati pa bomo videli celotno sliko.
Ni? ni ve?no !
romci ::
sicer pa so cpuji vedno bolj zmogljivi, tako da bodo ppuju propadli kmalu.
Enake argumente se je slisalo ob izidu prvih 3D pospesevalcev...
-- not all those who wander are lost...
Senitel ::
Ideja je super. Samo se mi zdi, malce daleč stran od GPU-ja... Zna postat pestro kasneje.
Je pa dobro tudi to, da je "dokaj standardna" knjižnica zadaj; Novodex torej.
Je pa dobro tudi to, da je "dokaj standardna" knjižnica zadaj; Novodex torej.
Vesoljc ::
tudi propadanje je evolucija
meni je zadeva zelo všeč! še malo pa se lahko znebimo skript
meni je zadeva zelo všeč! še malo pa se lahko znebimo skript
Abnormal behavior of abnormal brain makes me normal...
AtaStrumf ::
Za tiste, ki si želite česa takega za bolj resne stvari naj povem, da je to namenjeno izključno fiziki za igre in nič drugega. Lahko, da se bo to spremenilo, a za zdaj je namen zelo jasno usmerjen v igre. Česa več procesor trenutno ni zmožen, kar pa ne pomeni, da ne bo kdaj v prihodnosti.
Osebno sem kar navdušen na idejo. Upam, da bo uspela, ker pol bo tale Unreal 3 vsaj taka revolucija kot je bil prvi Unreal, kar ob današnjem razvoju iger ni mačji kašelj.
Osebno sem kar navdušen na idejo. Upam, da bo uspela, ker pol bo tale Unreal 3 vsaj taka revolucija kot je bil prvi Unreal, kar ob današnjem razvoju iger ni mačji kašelj.
CCfly ::
Zakaj pa ne bi mogel uporabiti PPU za fizikalne izračune ? Natančnost bo verjetno dovolj velika.
"My goodness, we forgot generics!" -- Danny Kalev
hokuto ::
Zelo zanimivo z vidika tehnološkega napredka, samo igre bi pa vsaj kar se mene tiče prej potrebovale napredek v glavah ustvarjalcev. Recimo HL2 kljub vsem hvalospevom še zmeraj trpi iste probleme kot predpotopni Doom. "Junak" pride do pol metra visokega zida in je mrzel. 2 metra visoka mrežasta ograja, ki jo prepleza skoraj vsak 6 leten otrok, je za njega nerešljiva uganka - ne zna je preplezat, bombe, mine in kar je drugega arzenala, ki sicer z lahkoto uničijo tudi tanke, so proti žičnati ograjci nemočne. Delovanje gravity guna je tudi nekam zelo arbitrarno. itd (pa ne da bi po HL2 hotel udrihat, ker kolikor sem videl pri kolegu drugače zgleda čisto zabavno). Kar hočem povedat je, da je skrajni čas, da ustvarjalci nehajo tako butasto omejevat like, ker ne znajo razviti stopnje/terena/igre, kjer bi bile take oslarije nepotrebne, vseeno pa bi bil izziv premagati ovire. Kaj mi rabi fotorealistično senčenje in realtime izračun izredno kompleksnih fizikalnih modelov, če pa potem z likom pridem do pol metrske žive meje ki se je nikakor ne da ne prečkati, ne uničiti?! Where's the fucking point.
doke!
BaToCarx ::
Ah, kako bojo določena podjetja vesela, spet bodo prodajali neki "novga".
Za resne stvari se bo pa sigurno dalo programirat ta čip s kakimi "PsyShaderji" enako kot majo to grafične in bo samo čas pokazal kako hitro se bo dalo ta čip izkoristit tudi za kaj drugega kot igre.
Me pa zanima v kolkem času, ko jim "uspe" bodo prišle v prodajo kartice (profesinalne) z 2/4/8/16/... čipov gor za namenske naloge, po seveda svinjski ceni. :)
Za resne stvari se bo pa sigurno dalo programirat ta čip s kakimi "PsyShaderji" enako kot majo to grafične in bo samo čas pokazal kako hitro se bo dalo ta čip izkoristit tudi za kaj drugega kot igre.
Me pa zanima v kolkem času, ko jim "uspe" bodo prišle v prodajo kartice (profesinalne) z 2/4/8/16/... čipov gor za namenske naloge, po seveda svinjski ceni. :)
MrStein ::
Stvar ki me je pri HL2 najbolj navdušila in ki ga zame naredi tako uživantskega za špilat, je (poleg zgodbe)
HL2 ima zgodbo ????
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
MrStein ::
Zakaj pa ne bi mogel uporabiti PPU za fizikalne izračune ? Natančnost bo verjetno dovolj velika.
Zakaj pa ne bi uporabljali kamkorderje za 100 jurjev namesto studijskih ? Ločljivost je verjetno velika.
(ugibam da si mislil "zakaj ne bi bil uporaben za kaj več kot igre" )
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Keyser Soze ::
HL2 ima zgodbo, ki se vleče že od HL1. Pa še zdaj ne vem kdo hudiča je tisti klinac na koncu.
"Well, Mr. Freeman, we meet again...
S kakšnim veseljem bi mu spustil nekaj direktno v bučo.
"Well, Mr. Freeman, we meet again...
S kakšnim veseljem bi mu spustil nekaj direktno v bučo.
Jux ::
@MrStein
Čaki čaki, zakaj pa nebi uporabljal računskih zmogljivosti tega procesorja tudi za druge namene? Mislim, neki je razlika v kamkorderjih, kjer maš mogoče isto ločljivost, vse ostalo je pa drugačno (leče, ostrenje, whatever,...) kot pa v procesorju za kalkulacije. Mislim, 80 bitna FP operacija je isto natančna na CPU ali pa na dodatnem procesorju (se spomniš matematičnih koprocesrojev) in meni se zdi povsem uporabno da bi zadevo uporabljal tudi za drugačne izračune. Brez problema si zadevo predstavljam kot matematični (fizikalni) koprocesor glavnemu procesorju, samo da namesto vodila ki se je uporabljalo na 386kah sedaj nastopa PCI-e. Samo potem se lahko vprašamo ali bomo tudi na temu področju doživeli združevanje funkcij nazaj v CPU [kot dodatno ALU jedro, ki lavfa paralelno, povsem ločeno od glavnega procesorja]?
Sicer so predikcije prasica, ker nikoli ne veš kako se bo zadeva obrnila, samo glede na to da ima procesor ta moment še preveč računske moči za poganjanje večine programov ki se danes množično uporabljajo bo to ostalo na feature cardu, ki ga bodo ljudje vgradili po potrebi.
Čaki čaki, zakaj pa nebi uporabljal računskih zmogljivosti tega procesorja tudi za druge namene? Mislim, neki je razlika v kamkorderjih, kjer maš mogoče isto ločljivost, vse ostalo je pa drugačno (leče, ostrenje, whatever,...) kot pa v procesorju za kalkulacije. Mislim, 80 bitna FP operacija je isto natančna na CPU ali pa na dodatnem procesorju (se spomniš matematičnih koprocesrojev) in meni se zdi povsem uporabno da bi zadevo uporabljal tudi za drugačne izračune. Brez problema si zadevo predstavljam kot matematični (fizikalni) koprocesor glavnemu procesorju, samo da namesto vodila ki se je uporabljalo na 386kah sedaj nastopa PCI-e. Samo potem se lahko vprašamo ali bomo tudi na temu področju doživeli združevanje funkcij nazaj v CPU [kot dodatno ALU jedro, ki lavfa paralelno, povsem ločeno od glavnega procesorja]?
Sicer so predikcije prasica, ker nikoli ne veš kako se bo zadeva obrnila, samo glede na to da ima procesor ta moment še preveč računske moči za poganjanje večine programov ki se danes množično uporabljajo bo to ostalo na feature cardu, ki ga bodo ljudje vgradili po potrebi.
web&blog&etc: http://lukabirsa.com
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Jux ()
Jux ::
PS: Obstajajo projekti (mislim da na linuxu in mislim da so že delujoči), ki uporabljajo GPU za splošne kalkulacije.
web&blog&etc: http://lukabirsa.com
Vesoljc ::
ja, in dodatni paraleni FPU res ne more škoditi...
Abnormal behavior of abnormal brain makes me normal...
Thomas ::
Vsakemu bitnemu stringu prav pride specializiran hardware. Se lahko dosti boljš izvaja. Če se pa modificira, pa nov (modificiran) hardware, jasno ...
NoUse4AName ::
Podjetje ki to izdeluje so rekli da je zadeva namenjena samo igram. Očitno že ni trga ali pa so fizikalne simulacije preveč različne od fizike v igrah.
Če ne bo prva kartica primerna za kaj drugega kot igre bo pa kakšna naslednja. Grafični pospeševalniki tudi niso bili na začetku namenjeni čemu drugemu kot igram.
Če ne bo prva kartica primerna za kaj drugega kot igre bo pa kakšna naslednja. Grafični pospeševalniki tudi niso bili na začetku namenjeni čemu drugemu kot igram.
MrStein ::
Grafični pospeševalniki tudi niso bili na začetku namenjeni čemu drugemu kot igram.
Glih kontra je bilo.
Ko je prišel ven DooDoo in so gruntali kaki API bi čez dali, je hardversko pospešen OpenGL že leta delal na grafičnih postajah.
OpenGL v1.0 = 1992
Voodoo 1 = 1996
S tem da je pred OpenGL v1.0 že več let bil v uporabi IrisGL. Seveda ne za igrice.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
NoUse4AName ::
Ja. Imaš prav. V mislih sem imel samo kartice za navadne smrtnike . Koliko pa vem so te kartice iz iger v velikem delu nadomestile stare drage kartice za modeliranje?
Utwig ::
Bolj je šlo za to, da so sprva napredne zadeve pricurljale v kartice za igre. Danes pa je trg za igre mnogo večji (primerjaj nVidi in Ati s 3DLabs - pod 1% tržni delež), tako da se jim ne splača razvijati dveh kartic. Kartici za igre le dovolj oslabijo natančnost in zadeve, ki so nujne za modeliranje, tako da lahko potem Quadro in FireGL kartice z istim čipom prodajajo za 5x več denarja.
CCfly ::
V intervjuju so rekli, da pokuri nekje okoli 25W, kar pomeni, da bi bila malo večja aluminjasta rebra več kot dovolj.
"My goodness, we forgot generics!" -- Danny Kalev
kobilica ::
Ja ze te ta svoh...kaj pa uni novejsi k bojo mogl kontolerat dinamicno vodo z 100 smootha?Pa obleke,zastave,debris,in tko naprej?
Sam ej to pa res...a bojo oni sploh naredil kej optimizacije k pr hl2 jo je zelo velik
Sam ej to pa res...a bojo oni sploh naredil kej optimizacije k pr hl2 jo je zelo velik
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Ageia najavila PhysX 100M procesor za notesnike (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Procesorji | 7330 (5972) | M-XXXX |
» | Maja prihajajo prvi PPU-jiOddelek: Novice / Grafične kartice | 5712 (3205) | Senitel |
» | Fizika na grafičnih karticahOddelek: Novice / Grafične kartice | 4953 (3644) | 3p |
» | Nove slike PPU-jaOddelek: Novice / Grafične kartice | 4659 (3248) | jest10 |
» | Physics processing unit, dodatek grafični karticiOddelek: Strojna oprema | 3374 (2425) | OwcA |